The ''Antikythera Youth'' as it is displayed at the National Archaeological Museum of Athens. — στην τοποθεσία Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων (επίσημη) / The Antiκythera Shipwreck (official).
Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Παρασκευή 17 Μαΐου 2013
Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων
The ''Antikythera Youth'' as it is displayed at the National Archaeological Museum of Athens. — στην τοποθεσία Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων (επίσημη) / The Antiκythera Shipwreck (official).
Ο καιρός της σοκολάτας
Διηγήματα βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά βρίσκονται μέσα σ αυτό το βιβλίο, ιστορίες αληθινές που ίσως φαίνονται απίστευτες, όπως τα παραμύθια. Πίσω από τις γραμμές τους κρύβεται ένα κομμάτι της νεότερης Ιστορίας μας, τα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μια εποχή που, όσα βιβλία κι αν γράφτηκαν γι αυτή, ποτέ δε θα είναι αρκετά. Παράλληλα, η συγγραφέας προτείνει στους νεαρούς αναγνώστες, σαν παιχνίδι, να ανιχνεύσουν γεγονότα, πρόσωπα, τόπους και στιγμιότυπα που μεταπλάστηκαν σε στοιχεία άλλων λογοτεχνικών της έργων.
http://www.bigbook.gr/
ΜΠΡΙΑΜ
Πατήστε "Μου αρέσει!" στη Σελίδα · 9 ώρες πριν
ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ
ΜΠΡΙΑΜ
ΣΥΝΤΑΓΗ:
http://
Νομαρχία Δωδεκανήσου
Νομαρχία Δωδεκανήσου.....Prefectur
Πρόκειται για ένα επιβλητικό διώροφο κτήριο, οικοδομημένο με το κυρίαρχο σύστημα της εποχής, λιθοδομή και οπλισμένο σκυρόδεμα. Η κάτοψή του περιβάλλεται από στεγασμένη στοά στο ύψος του δρόμου. Μορφολογικά το κτήριο προέρχεται από το «Παλάτι των Δόγηδων? της Βενετίας. Έχει πολύπλοκη διακοσμητική επένδυση από κόκκινη πέτρα στην ανατολική όψη, ενώ η δυτική είναι διακοσμημένη από ατόφια, πέτρινη τοιχοποιϊα, μεσαιωνικών αναμνήσεων, που έρχεται πλησιέστερα στο «αραβουργίζον? Βενετικό μπαρόκ της Βορεινής όψης.
Το Διοικητήριο είναι το καλύτερο σωζόμενο δείγμα εκλεκτισμού, από τον οποίο διέπετο ο Di Fausto. Είναι ένα από τα αξιολογότερα Ιταλικά κτήρια των Δωδεκανήσων και καθότι βρίσκεται στην παραλία, αποτελεί μία από τις πρώτες εικόνες που έχει από την πόλη ο επισκέπτης που φθάνει από τη θάλασσα....πηγ'η http://
One of the most important buildings of the Italian period in Rhodes is the Government House, which today houses the Prefecture of Dodecanese, the Mandraki beach, in the city of Rhodes. Built circa 1927 by architect Florestano Di Fausto, chief architect of the then Governor Mario Lago and creator of many important public buildings, planning and restoration projects etc.
It is an imposing two-storey building, built with the dominant system of the period, masonry and reinforced concrete. The ground is surrounded by a covered arcade at street level. Morphological building comes from the "Palace of the Doges; Venice. Has a complex decorative coating of red stone on the eastern side, while the west is decorated by massive, stone masonry, medieval memories that comes closest to "aravourgizon; Venetian Baroque northerly aspect.
The Government House is the best preserved example eclecticism, from which governed the Di Fausto. It is one of the most remarkable buildings of the Italian Dodecanese and since by the beach is one of the first images that has the town the visitor who arrives by sea.
Μαίανδρος - Η λαβή των θεομάχων
http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/05/maiandros-h-lavh-twn-theomaxwn.html
Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας[1] του 500 π.Χ. που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του.
Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφη θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή "χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι: «το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα».
Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.[2]
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος.
Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολο ανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών".
Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων!
Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται! Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του 550 π.χ. όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας[3] όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό.
Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα.
Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών.
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς Έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου "χέρια" κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου.
Και αν μόνο τα δικά σου "χέρια" δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών!
Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών".
Του Μιχάλη Καλόπουλου
Απ' το βιβλίο του "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ" 1995 Σελίδες: 219-222
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1 Κύλιξ ή κύλικας: Ποτήρι ή κρασοπότηρο.
2 Καρία: Αρχαία χώρα της Μ. Ασίας. Ευρίσκετο απέναντι των νησιών Σάμου Ρόδου.
3 Ελληνική Μυθολογία Κακριδή Εκδοτική Αθηνών 3ος τόμ. σελ. 141.
Μαίανδρος - Η λαβή των θεομάχων
Μαίανδρος ένα αιώνιο σύμβολο νίκης
Κάποτε στο φως του φεγγαριού ο βασιλιάς της Φθίας ο Πηλέας, είδε μια πανώρια θεά να χορεύει μαζί με τις κόρες των νερών. Ήταν η θεά Θέτιδα, που η προφητεία του Προμηθέα την ανάγκαζε να παντρευτεί θνητό, ώστε να μη γεννηθεί αυτός, που θα ανέτρεπε τον παντοδύναμο Δία!Το υπέροχο αυτό θέμα απεικονίζεται έξοχα στο εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας[1] του 500 π.Χ. που τώρα βρίσκεται στο μουσείο του Δυτικού Βερολίνου. Η έξοχη αυτή απεικόνιση παρουσιάζει τον Πηλέα, να αψηφά τα φίδια της θεϊκής μεταμόρφωσης που τον δαγκώνουν παντού, καθώς και το λιοντάρι που ωρύεται γαντζωμένο στην πλάτη του.
Ο Πηλέας νικά τις μεταμορφώσεις της πεντάμορφη θεάς, χρησιμοποιώντας την ιερή "χειρώνιο λαβή", ή «Μαίανδρο» όπως έγινε αργότερα γνωστό, το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών!
Τα λεξικά πράγματι επιμένουν στην ανόητη στερεότυπη άποψη, πως Μαίανδρος είναι: «το διακοσμητικό αρχαιοελληνικό σχήμα που υπενθυμίζει τους ελιγμούς του ποταμού της Καρίας Μαίανδρου, όπου πρωτοευρέθη και εκ του οποίου έλαβε το όνομα».
Μπορεί πράγματι να πήρε το όνομα απ’ τον ποταμό πλησίον του οποίου πρωτοευρέθη, αλλά είναι ολότελα ανόητο να πιστεύουμε ότι τα απανταχού της γης ελληνοπρεπή αυτά ευρήματα, απεικονίζουν με πάθος τις χάρες και τους "ελιγμούς" ενός άγνωστου εν πολλοίς ποταμού της Ασιατικής Καρίας.[2]
Σημειώνουμε εδώ, ότι ο συσχετισμός της λαβής αυτής, ή μια χούφτα γαντζωμένη μεσ’ στην άλλη, που σαφώς σχηματίζει το διάσημο ελληνοπρεπές γραμμικό σύμβολο του μαίανδρου, είναι εδώ ολοφάνερος.
Δε βλέπω όμως πουθενά να σχολιάζεται έτσι, αυτός ο ολοφάνερος παραλληλισμός, που τόσο τιμά τον «παγκόσμια γνωστό ελληνικό Μαίανδρο», που απλά είναι γνωστός μόνο, ως ένα πανέμορφο διακοσμητικό γραμμικό εφεύρημα και όχι ως πιθανό ιερό σύμβολο ανύψωσης του ανθρώπου στο βάθρο του ισάξιου αντιπάλου των "θεών".
Η μαιάνδριος ζεύξη των χειρών, είναι εξαίρετος συμβολισμός κάθε ηρωισμού και αξιοσύνης.
Απ’ το πλήθος των αρχαιοελληνικών αγγειογραφιακών αναπαραστάσεων σαφώς διαφαίνεται ότι η λαβή αυτή, η χειρώνιος λαβή ή χειρώνιο πλέγμα ή όπως αλλιώς κι αν αποκαλούσαν την συγκεκριμένη αυτή λαβή στο παρελθόν, αποτελούσε το ιδιαίτερο ίσως και ιεροπρεπές έμβλημα των θεομάχων Ελλήνων ηρώων!
Το μεγαλειώδες σχηματικό σύνθημα ότι και οι θεοί ηττώνται! Ο Μαίανδρος λοιπόν ήταν πιθανότατα η γραφική παράσταση της θεϊκής ήττας, από ψυχωμένους θεομάχους ήρωες!
Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, όπως φαίνεται τονισμένη ξεκάθαρα στην αριστουργηματική αυτή απεικόνιση της πάλης του Ηρακλή με τον Τρίτωνα, σε αγγειογραφία του 550 π.χ. όπου βλέπουμε τον Τρίτωνα να πασχίζει μάταια ν’ ανοίξει μπροστά από το στήθος του, τα κλειδωμένα με την μαιάνδριο λαβή ατσαλένια δάχτυλα του ανίκητου ήρωα!
Την ολοφάνερη σχέση διακοσμητικού μαιάνδρου και μαιάνδριας λαβής μπορεί κανείς εύκολα επίσης να διαπιστώσει στο σύμπλεγμα Πηλέα και Θέτιδας[3] όπου η αξία της εν λόγω λαβής στο κέντρο της παράστασης υπερτονίζεται στεφανωμένη ολόγυρα απ’ τον σχηματοποιημένο πλέον μαιάνδριο συμβολισμό.
Δεν πρέπει επίσης να είναι τυχαίο, ότι πλήθος αγγειογραφιών που υπαινίσσονται θεϊκή ήττα, ή υπέρμετρο ηρωισμό, συχνά στεφανώνονται από μαίανδρο!
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η ευρύτατη διάδοση κατά την αρχαιότητα του παραπάνω μαιανδρικού συμβολισμού. Αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα.
Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών.
Αν μάλιστα σωστά υποθέτουμε ότι οι ερωτήσεις και οι ερμηνείες, είναι τα δυο χέρια των σοφών. Τότε η μαιάνδριος πεμπτουσία, δεν είναι άλλη απ' την αδιάσπαστη αλυσίδα ερωτήσεων και ερμηνειών, που αχρηστεύουν τους θεοποιημένους αινιγματοποιούς, μαζί με τα αινίγματά τους!
Μπορεί σαν λαός (αυτό αφορά μόνο τους σημερινούς Έλληνες) να πάσχουμε (επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν) από βαριά ιστορική αμνησία, δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος να αφαιρούμε επίμονα αξία απ’ τους συμβολισμούς των προγόνων μας, επιμένοντας με πάθος σε τυχάρπαστες ερμηνείες που κάποιοι εντελώς αβασάνιστα πρότειναν υποτιμώντας βάναυσα τον εξαίσιο αυτόν ιερό συμβολισμό.
Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου "χέρια" κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου.
Και αν μόνο τα δικά σου "χέρια" δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών!
Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών".
Του Μιχάλη Καλόπουλου
Απ' το βιβλίο του "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ" 1995 Σελίδες: 219-222
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1 Κύλιξ ή κύλικας: Ποτήρι ή κρασοπότηρο.
2 Καρία: Αρχαία χώρα της Μ. Ασίας. Ευρίσκετο απέναντι των νησιών Σάμου Ρόδου.
3 Ελληνική Μυθολογία Κακριδή Εκδοτική Αθηνών 3ος τόμ. σελ. 141.
Πέμπτη 16 Μαΐου 2013
Αύριο στη μάχη να με σκεφτείς – Χαβιέ Μαρίας
http://www.culturenow.gr/21248/book-review-ayrio-sth-maxh-na-me-skefteis-xavie-marias
Book review: Αύριο στη μάχη να με σκεφτείς – Χαβιέ Μαρίας
Γραμμένο το 1967 και βραβευμένο με το βραβείο PremioRomuloGallegosto 1995, το βιβλίο αυτό του Χαβιέρ Μαρίας είναι ένα από τα πιο αξιόλογα βιβλία των τελευταίων ετών.
Από την Τέσυ Μπάιλα
Το μυθιστόρημα αρχίζει
με μια τόσο απλή ταυτόχρονα έντονη σκηνή που σίγουρα δύσκολα θα το
αφήσει κανείς από τα χέρια του. Η τεχνική δεξιοτεχνία του συγγραφέα
είναι πρόδηλη από τις πρώτες κιόλας σελίδες του βιβλίου και ο ώριμος,
στιβαρός, εξαιρετικά μακροπερίοδος λόγος πετυχαίνουν να δώσουν την
απαιτούμενη βαρύτητα στο έργο. Ο Μαρίας στέκεται με τεράστια οξυδέρκεια
σε κάθε λεπταίσθητη λεπτομέρεια της ιστορίας και στοχαστικά αποτυπώνει
τις προσωπικές του θέσεις αποκαλύπτοντας κάθε φόβο του, κάθε εμμονή του,
κάθε σκέψη του. Κι ενώ η ροή της αφήγησης μοιάζει ακατάπαυστη, στο
βάθος πρόκειται για μια αφηγηματική τεχνική που ενώ θαρρεί κανείς ότι
φλυαρεί εντούτοις γεμίζει τον αναγνώστη με ενδελεχείς περιγραφές
σκέψεων, συναισθημάτων και εικόνων.
Ένα παράνομο ραντεβού
εξελίσσεται σε τραγωδία καθώς ο Βίκτορ, ο κεντρικός χαρακτήρας του
έργου, βρίσκεται στο σπίτι της Μάρτας Τέγιεθ, μιας γυναίκας που πιστεύει
ότι εκείνη τη νύχτα θα γίνει ερωμένη του, μια και ο άντρας της λείπει
σε επαγγελματικό ταξίδι στο Λονδίνο κι εκείνη τον έχει καλέσει στο σπίτι
της. Το δείπνο τελειώνει, ο μικρός γιος της Μάρτας βρίσκεται επιτέλους
στο κρεβάτι του και ο Βίκτορ με τη Μάρτα μεταφέρονται στο κρεβάτι της
όπου αρχίζουν τις ερωτικές περιπτύξεις. Μια ξαφνική αδιαθεσία της
γυναίκας διακόπτει τις τρυφερές στιγμές. Λίγο αργότερα ο Βίκτορ θα
αντιληφθεί ότι η γυναίκα που βρίσκεται στο κρεβάτι δίπλα του έχει
πεθάνει κι ένας ανελέητος δισταγμός κυριεύει τον Βίκτορ. Μόνος με ένα
παιδί που κοιμάται στο διπλανό δωμάστιο και μια πεθαμένη γυναίκα στο
κρεβάτι, τα ίχνη του παντού μέσα στο σπίτι κι αυτός ένας υποψήφιος
εραστής που κινδυνεύει παραμένοντας κάθε λεπτό μέσα στο άγνωστο σπίτι.
Αποφασίζει να φύγει εγκαταλείποντας το παιδί και σβήνοντας τα ιχνη του.
"Κανείς δεν σκέφτεται ποτέ πως
μπορεί να βρεθεί με μια πεθαμένη στην αγκαλιά του και πως δεν θα ξαναδεί
το πρόσωπο του οποίου το όνομα θυμάται"
Με αυτή τη φράση κλειδί αρχίζει το
μυθιστόρημά του ο Μαρίας και ταυτόχρονα προϊδεάζει τον αναγνώστη για το
μέγεθος της συγγραφικής συγκρότησης που θα έχει το βιβλίο του. Ο
συγγραφέας βρίσκει την ευκαιρία να στροβιλιστεί σε έναν κυκεώνα σκέψεων,
καθώς μας εξιστορεί όλα όσα επακολούθησαν από εκείνη τη νύχτα και
παράλληλα να φιλοσοφήσει γύρω από τις σχέσεις των ανθρώπων, τις ενοχές
τους, τα πάθη και τα λάθη τους, τη σημασία της απώλειας και του θανάτου,
τη σχέση αλήθειας και ψέματος σε κάθε μας πράξη. Ο Βίκτορ συνταράζεται
από το γεγονός. Μοιάζει με ντοστογιεφκικό ήρωα που επιστρέφει στον τόπο
του εγκλήματος για να μάθει και να γνωριστεί με όσα και όσους
σχετίζονται με τη Μάρτα.
Ο Βίκτορ και η Μάρτα από τη μια κι από
την άλλη ο Βίκτορ και η Θέλια η κατά έντεκα χρόνια μικρότερη πρώην
γυναίκα του, την οποία αναζητά απεγνωσμένα για να βρεθεί ξανά στην
αγκαλιά της έστω κι αν σε τίποτα δεν θυμίζει αυτή η αγκαλιά όλα όσα
υπήρξε η Θέλια στη ζωή του. Μορφές γυναικείες που γίνονται η αφορμή για
μια προσωπική αναζήτηση ενός πολύ μοναχικού ήρωα. Τα γεγονότα τον
στοιχειώνουν με τη γοητεία τους και ο Μαρίας υπογράφει ένα κείμενο
εξαιρετικής λογοτεχνικής αξίας ψυχογραφώντας τον εκλεπτυσμένο αλλά
εσωστρεφές Βίκτορ και δείχνοντας ότι κάποια πράγματα μπορούν να
ανασυνθέσουν το μέγιστο συναίσθημα της απώλειας ακριβώς όταν
αποκλιμακώνονται. Όλα όσα φτάνουν λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους αλλά
ποτέ δεν ολοκληρώνονται, αφήνοντας μια γλυκόπικρη γεύση στους
πρωταγωνιστές τους. Η αγωνία των προθέσεων, ο μαγνητισμός των κινήτρων, η
απόκρυψη των πράξεων, η απιστία, η απάρνηση όλων όσων πέρασαν από τη
ζωή μας και κάποτε αγαπήσαμε, η προσωπική αποκάλυψη, η γοητεία και η
απογοήτευση όταν όλα εξανεμίζονται, οι σκιές που βαραίνουν τους
ανθρώπους είναι μερικά από τα στοιχεία που ο Μαρίας διαπραγματεύεται στο
συγκεκριμένο βιβλίο με τρόπο μεγαλειώδη. Και περισσότερο από όλα η
εξαπάτηση. Το στοιχείο εκείνο που κυριαρχεί σε όλους τους χαρακτήρες και
αποδεικνύεται ο συνδετικός αλλά ταυτόχρονα και εξισορροπητικός κρίκος
στην αλυσίδα των ανθρώπινων σχέσεων. Όλοι έχουν κάποιο καλά κρυμμένο
μυστικό και όλοι προσπαθούν να απενοχοποιηθούν τελικά μιλώντας γι’ αυτό
αλλά επί της ουσίας όλοι έχουν εξαπατήσει ανενδοίαστα.
Από τον Ρασκόλνικοφ του Ντοστογιέφσκι
στον Σέξπηρ και από τις Καμπάνες του μεσονυχτίου του Όρσον Ουέλες στη
ταινία που βλέπει την ώρα που η Μάρτα δίπλα του χάνεται ένας
αφηγηματικός μηχανισμός στήνεται αριστοτεχνικά από τον Μαρίας για να
συνομιλήσει με την ευγένεια, την ευθυβολία και την αρμονία της
λογοτεχνικής μαεστρίας που διαθέτει με δημιουργούς άλλων εποχών. Και
παρόλο που πρόκειται για ένα σκοτεινό θεματικά έργο ο Μαρίας καταφέρνει
να αποδώσει το φιλοσοφικό του υπόβαθρο συμπαρασύροντας τον αναγνώστη σε
ένα παιχνίδι αποκαλύψεων που θα γίνουν αιτία να αλλάξουν οι παγιωμένες
συνειδήσεις. Επειδή για τον Μαρίας λίγα είναι τελικά όλα όσα απομένουν
από κάθε άτομο μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Ο ίδιος λέει: «Και πόσο λίγα
είναι αυτά που μένουν τελικά από κάθε άτομο μέσα στον άχρηστο χρόνο σαν
το ολισθηρό χιόνι, για πόσο λίγα υπάρχει απόδειξη, και από αυτά τα λίγα
που μένουν πόσα αποσιωπούνται, και από αυτά που δεν αποσιωπώνται μόνο
ένα ελάχιστο μέρος μένει μετά στη μνήμη και για λίγο καιρό: ενόσω
οδεύουμε αργά προς την εξάλειψή μας μόνο και μόνο για να περάσουμε στην
πλάτη ή στην πίσω πλευρά αυτού του χρόνου, όπου δεν μπορεί πια κανείς να
συνεχίσει να σκέφτεται ούτε να αποχαιρετά».
Δεν είναι τυχαίο που ο Γκύντερ Γκρας είχε πει για τον Μαρίας: «δεν υπάρχει τίποτε στη σύγχρονη λογοτεχνία
που να μπορεί να συγκριθεί με το έργο του Χαβιέρ Μαρίας... ίσως μόνο ο
Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες». Ο Μαρίας καταθέτει ένα κείμενο υψηλής
αισθητικής και κερδίζει τον σεβασμό του αναγνωστικού κοινού σε όλο τον
κόσμο. Πρόκειται για μια μεγάλη, σύγχρονη λογοτεχνική μορφή που δίκαια
θεωρείται από τους κορυφαίους ισπανούς λογοτέχνες.
Γεννημένος το 1951 ο Μαρίας σπούδασε
φιλοσοφία και λογοτεχνία και δίδαξε σε πανεπιστήμια στην Αγγλία, στις
ΗΠΑ και στην Ισπανία. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη λογοτεχνία σε
ηλικία είκοσι ετών με το μυθιστόρημα "Τα λημέρια του λύκου" (1971). Έχει
γράψει άλλα οκτώ μυθιστορήματα, μεταξύ των οποίων τα: "Ο αιώνας"
(1983). "Ο αισθηματικός άντρας" (1986), "Όλες οι ψυχές" (1989), "Καρδιά
τόσο άσπρη" (1992), "Αύριο στη μάχη να με σκεφτείς" (1994) και "Η μαύρη
ράχη του χρόνου" (1998). Έχει εκδώσει επίσης συλλογές με διηγήματα και
άρθρα του σε ισπανικές εφημερίδες, καθώς και δύο βιβλία αφιερωμένα σε
δύο από τους αγαπημένους του συγγραφείς, τον Φώκνερ και τον Ναμπόκοφ.
Έχει μεταφράσει στα ισπανικά Χάρντυ, Στερν, Στήβενσον, Ναμπόκοφ, Φώκνερ,
Γέητς, Κόνραντ κ.ά. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες
και έχουν γνωρίσει τεράστια επιτυχία. Το 1977 τιμήθηκε για το σύνολο του
έργου του με το βραβείο Νέλλυ Σακς της πόλης του Ντόρτμουντ.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Σέλας, σε μετάφραση Βιβής Φωτοπούλου.
Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ.
Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ.
Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΤΙ Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΙΚΗ...!!!
"Πτύχας δ΄ υπεστήσατο της ασπίδας [=Αχιλλέως] πέντε, σχεδόν ουκ άλλο τι πλην ουκ εμπεποικιλμένοις τω κόσμω ζώνας υπαινιξάμενος.
Η μεν γαρ ανωτάτω περί τον βόρειον ειλείται πόλον, αρκτικήν δε αυτήν ονομάζουσιν,
η δ΄εφεξής εύκρατος εστίν,
είτα την τρίτην διακεκαυμένην καλούσιν,
η δε τετάρτη δ΄ομωνύμως τη πρότερον δευτέρα εύκρατος ονομάζεται,
πέμπτη δ΄επονύμως του νοτίου μέρους ή νότιός τε και αντάρκτιος καλουμένη ".
Ηράκλειτος ο "Μικρός" ή Ποντικός [από τον Πόντο] - Περί το 60 π.Χ και κατά άλλους περί το 240 π.Χ την εποχή του Κράτη /ΟΜΗΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 50, 1-3 [Κάκτος]
Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ
Πώς να μετατρέψετε μια παλιά ψησταριά
http://epistrofi-sti-fysi.blogspot.gr/2012/12/bbq.html
Πώς να μετατρέψετε μια παλιά ψησταριά BBQ σε γλάστρα με αρωματικά φυτά
Μια
πολυ εύκολη διαδικασία που μπορεί να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από μια
ώρα μ'ένα υπέροχο αποτέλεσμα!!Για να ξεκινήσουμε θα χρειαστούμε :
ΥΛΙΚΑ :
- 1 μικρή σακούλα με καλής ποιότητας χώμα.
- 3-5 φυτά της επιλογής σας, ανάλογα με το μέγεθος του μπάρμπεκιου σας και πόσο γεμάτη θέλετε την γλάστρα σας .
- 1 φορητό BBQ ή hibachi .
- 1 φίλτρο (γαλλικού καφέ).
Δεν
θα χρειαστούμε τη σχάρα ή το καπάκι απ'το μπάρμπεκιου , αλλά αν μας
βρίσκετε η κάτω σχάρα που ακουμπούσαν τα κάρβουνα μπορούμε να τη
χρησιμοποιήσουμε για να στραγγίζει το χώμα καλύτερα.
ΟΔΗΓΙΕΣ:
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να καθαρίσουμε το μπάρμπεκιου -όσο το δυνατόν περισσότερο-μέχρι
να φύγουν τουλάχιστον τυχόν υπολλείματα.Δεν χρειάζεται να γυαλίζει
(όπως το συγκεκριμένο στη φωτογραφία) και η σκουριά που μένει κάνει καλό
και στο χώμα. Στη συνέχεια, τοποθετούμε ένα φίλτρο καφέ πάνω από τις οπές στο κάτω μέρος της σχάρας. Ο καφές φίλτρου θα επιτρέπει στο νερό να στραγγίζει αλλά θα εμποδίζει το χώμα
να πέφτει κάτω. Αν έχουμε τη σχάρα μπορούμε να την αφήσουμε, όπως
είπαμε γιατί θα βοηθήσει να μην βυθιστούν τα φυτά όπως θα βάζουμε το
χώμα.
Στη συνέχεια, βάζουμε χώμα ως την σχάρα ή 2-3 εκ. πάνω απο τον πάτο και τοποθετούμε τα φυτά δοκιμάζοντας διάφορους τρόπους μέχρι να έχουμε ένα ευχάριστο συνδυασμό. Όπως βλέπουμε στην παραπάνω φωτογραφία έχουμε βάλει φασκόμηλο, λεβάντα, μαντζουράνα, ρίγανη, και σχοινόπρασο. Τα ψηλότερα φυτά έχουν τοποθετηθεί κοντά στο πίσω μέρος και τα αναρριχητικά φυτά κοντά στην άκρη του BBQ έτσι ώστε όταν μεγαλώσουν να πέφτουν ομοιόμορφα.
Τέλος συμπληρώνουμε
με χώμα τα κενά γύρω από τα φυτά που τοποθετήσαμε και συμπιέζουμε απαλά
σε σημεία όπως το ρίχνουμε για να βεβαιωθούμε οτι έχει πάει χώμα παντού
και είμαστε έτοιμοι!
Tip: Αν
έχουμε περισσότερη όρεξη για δημιουργία μπορούμε να βάλουμε χρώμα και
να ζωγραφίσουμε δικά μας απλά σχέδια πάνω στην καινούργια μας γλάστρα!!
ΠΗΓΗ: http://lifeonthebalcony.com είναι οι πιο ανδρείοι
"Δημάρατε τι λες;! Χίλιοι άνθρωποι να πολεμήσουν έναν τόσο στρατό;!"
Οι Λακεδαιμόνιοι πολεμώντας ένας προς έναν, δεν είναι κατώτεροι κανενός· πολεμώντας όμως πολλοί μαζί, είναι οι πιο ανδρείοι από όλους τους ανθρώπους, καθότι όσο ελεύθεροι κι αν είναι, δεν έχουν απεριόριστη ελευθερία, αλλά υπακούουν σε έναν μόνο ηγέτη, τον νόμο, που τον φοβούνται πολύ περισσότερο από όσοι οι δικοί σου φοβούνται εσένα.
Εκτελούν ό,τι εκείνος τους προστάζει και τους προστάζει πάντα το ίδιο, και δεν τους συγχωρεί αν εγκαταλείψουν τη μάχη, όσο μεγάλο κι αν είναι το πλήθος των αντιπάλων, αλλά μένοντας στη θέση τους, ή θα νικήσουν ή θα πεθάνουν.... http://
Σάλτσα γιαουρτιού
http://www.oparlapipas.com/2013/05/blog-post_2892.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Σάλτσα γιαουρτιού
Υλικά
200 γρ. στραγγιστό γιαούρτι2 κουταλιές μαγιονέζα
1 κουταλιά ελαιόλαδο
1/2 κουταλάκι ρίγανη
1/2 κουταλάκι δυόσμο
λίγο ξύδι
αλάτι, πιπέρι
Εκτέλεση Συνταγής
Ανακατεύουμε πολύ καλά όλα τα υλικά μαζί. tip συνταγής Μπορείτε να τη συνοδέψετε με πατάτες φούρνου ή βραστές.Βρείτε πολλές ακόμη συνταγές στο: foodrevolution.gr
Read more: http://www.oparlapipas.com/2013/05/blog-post_2892.html#ixzz2TIIrmo5g
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...