Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Με 4 κρίκους για αρχή




Με 4 κρίκους για αρχή πλέξτε γοητευτικά και πρωτότυπα

Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά - 2 Αυγούστου





Κάθε χρόνο στις 2 Αυγούστου τιμάται η Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά (Τσιγγάνων), με πρωτοβουλία μη κυβερνητικών οργανώσεων, για να υπενθυμίσει στους πολίτες όλου του κόσμου τον αφανισμό που υπέστησαν οι Ρομά (Porrajmos στη γλώσσα τους) στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Υπολογίζεται ότι τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Ρομά κατά τη διάρκεια του Β\' Παγκοσμίου Πολέμου ανέρχονται στις 800.000 ψυχές. Στην Ευρωβουλή εκκρεμεί πρόταση της ουγγαροτσιγγάνας ευρωβουλευτίνας Λίβια Γιάροκα για την καθιέρωση της 2ας Αυγούστου ως Ευρωπαϊκής Ημέρας Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Ρομά από τους Ναζί.

Αφορμή για τη σημερινή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά είναι η τελευταία εντολή εξολόθρευσής τους, που δόθηκε από τους Γερμανούς ναζιστές στις 2 Αυγούστου 1944. Τη νύχτα της 2ας προς 3η Αυγούστου, 2.897 γυναικόπαιδα Ρομά εκτελέστηκαν στους θαλάμους αερίων του ναζιστικού στρατοπέδου Άουσβιτς-Μπίρκεναου.

Διαβάστε περισσότερα:  

http://www.sansimera.gr/worldays/297#ixzz2anCTTzuH

Φρεντερίκ Ογκίστ Μπερτολτί


O Φρεντερίκ Ογκίστ Μπερτολτί, γάλλος γλύπτης, που σμίλευσε το Άγαλμα της Ελευθερίας.
Bartholdi, Auguste, Nadar, GALLICA.jpg
Ο Φρεντερίκ Ωγκύστ Μπαρτολντί (Frédéric Auguste Bartholdi) (2 Αυγούστου 1834 – 4 Οκτωβρίου 1904) ήταν Γάλλος γλύπτης. Είναι επίσης γνωστός σαν Αμιλκάρ Χάζενφρατζ (Amilcar Hasenfratz), ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε στους εμπνευσμένους από αιγυπτιακά θέματα πίνακές του, προφανώς λόγω του φόβου του ότι η ενασχόλησή του με μία άλλη μορφή τέχνης θα τον αποσπούσε από τη γλυπτική.[1]

Γεννήθηκε στο Κολμάρ της Αλσατίας. Αργότερα πήγε στο Παρίσι για να επεκτείνει τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική αλλά και στη ζωγραφική.

Πέθανε από φυματίωση στο Παρίσι στις 4 Οκτωβρίου του 1904.
Το έργο για το οποίο είναι γνωστότερος ο Μπαρτολντί είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας, το οποίο δωρήθηκε το 1886 από τη Γαλλοαμερικανική Ένωση, που ιδρύθηκε από τον Εντουάρ ντε Λαμπουλέ, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Υπήρξε έντονη φημολογία σε ολόκληρη τη Γαλλία ότι ο Μπαρτολντί φιλοτέχνησε το πρόσωπο του αγάλματος με βάση τη μητέρα του και το σώμα με βάση την ερωμένη του.[2] Πριν ξεκινήσει την κατασκευή του αγάλματος, ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και επέλεξε ο ίδιος το λιμάνι της Νέας Υόρκης ως θέση του αγάλματος.Το 1879, ο Μπαρτολντί απέκτησε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας[3] για το Άγαλμα της Ελευθερίας. Αυτό κάλυπτε την πώληση μικρών αντιγράφων του αγάλματος. Τα έσοδα από την πώληση των αγαλματιδίων βοήθησαν στο να συγκεντρωθούν τα χρήματα για την ανέγερση του μεγάλου αγάλματος.

Τα υπόλοιπα σημαντικά έργα του Μπαρτολντί περιλαμβάνουν αρκετά αγάλματα στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Κολμάρ (όπου υπάρχει και η οικία του, σήμερα μουσείο Μπαρτολντί), στο Κλερμόν Φεράν, το Παρίσι και άλλα μέρη. Σε αυτά περιλαμβάνονται:

Ο Λέων του Μπελφόρ, στο Μπελφόρ της Γαλλίας, ένα τεράστιο γλυπτό ενός λιονταριού σκαλισμένο στην πλευρά ενός βουνού, που απεικονίζει τη σκληρή μάχη της Γαλλίας να αντισταθεί στην επίθεση της Πρωσίας κατά τον Γαλλοπρωσικό Πόλεμο. Ο Μπαρτολντί ήταν αξιωματικός την περίοδο αυτή, προσκείμενος στον Γκαριμπάλντι.
Η «Ελβετία συμπαραστέκεται στο Στρασβούργο», άγαλμα στη Βασιλεία της Ελβετίας, δώρο της γαλλικής πόλης του Στρασβούργου, σε εκτίμηση της βοήθειας που έλαβε κατά τον Γαλλοπρωσικό Πόλεμο.
Το «συντριβάνι Μπαρτολντί» και η «πλατεία Μπαρτολντί» στο Βοτανικό Κήπο των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον.
Το άγαλμα του μαρκήσιου Λαφαγιέτ, στην Πλατεία Ένωσης της Νέας Υόρκης.
Οι τέσσερις άγγελοι με τις σάλπιγγες στον πύργο της Πρώτης Βαπτιστικής Εκκλησίας στη Βοστώνη των ΗΠΑ.
Το μνημείο των Λαφαγιέτ και Ουάσιγκτον, στην πλατεία του Μορνινγκσάιντ στη Νέα Υόρκη.
Το «συντριβάνι Μπαρτολντί», στην Place des Terreaux, στη Λυών της Γαλλίας.
http://el.wikipedia.org/wiki/Ωγκύστ_Μπαρτολντί

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Αύγουστε καλέ μου μήνα , να ΄σουν δυό φορές το χρόνο! ( Της Ελένης Μπετεινάκη )


Αύγουστε καλέ μου μήνα , να ΄σουν δυό φορές το χρόνο!
( Της Ελένης Μπετεινάκη )


Ο πιο πλούσιος μήνας όλης της χρονιάς που ‘ θρέφει ’ τους άλλους έντεκα, που ανεβαίνει στις πιό ψηλές κορφές να συναντήσει τον ίδιο το Χριστό στην χάρη του. Ο μήνας της Παναγίας, της Ελλάδας ολόκληρης, των διακοπών, της σιέστας του μεσημεριού, των σταφυλιών, των καρπουζιών, των σύκων, του ολόγιομου φεγγαριού, των Αλουστίνων, των πανηγυριών....
Διαβάστε όλο το κείμενο : http://www.cretalive.gr/culture/view/augouste-kale-mou-mhna-na-soun-duo-fores-ton-chrono/97190

Πίνακας : Ανδρέας Κοντέλλης, Το μποστάνι

Ο κ Θεοδόσιος Καλαντζάκης για την τρέχουσα κατάσταση και τα προβληματα στο Μακρύ Γιαλό

http://www.hxonews.gr/index.php/topika/7566-2013-07-25-12-26-49#.UfEaS-6l46Y.facebook

PostHeaderIcon Ο κ Θεοδόσιος Καλαντζάκης για την τρέχουσα κατάσταση και τα προβληματα στο Μακρύ Γιαλό | Συνέντευξη

Τοπικά
Τελευταία Ενημέρωση (Πέμπτη, 25 Ιούλιος 2013 18:18)

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Πλεκτά και όχι μόνο...




Πάρα πολλές ιδέες !  Καλή επιτυχία!

Πώς καθιερώθηκαν τα «καλαμάκια» των αναψυκτικών στην Αθήνα

http://mikros-romios.gr/4005/kalamakia/

Πώς καθιερώθηκαν τα «καλαμάκια» των αναψυκτικών στην Αθήνα

ΓΙΑΝΝΑΚΗ_ΚΑΦΕΝΕΙΟ 

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς

Υπάρχουν συνήθειες της καθημερινότητάς μας που δεν γνωρίζουμε πότε καθιερώθηκαν. Όπως είναι το «καλαμάκι» με το οποίο απολαμβάνουμε το αναψυκτικό ή τον καφέ μας. Κάποτε δεν ήταν τόσο κοινό και τόσο διαδεδομένο. Μας ήρθε από την Ευρώπη και πρωτοεμφανίστηκε στην Αθήνα την άνοιξη του 1888, ως καινοτομία αριστοκρατικής χρήσης. Εισήχθη σε ένα από τα πλέον γνωστά καφενεία της εποχής, το περίφημο Καφενείο του «Γιαννάκη», στο Σύνταγμα και συγκέντρωνε τον πιο εκλεκτό και ζωηρό κόσμο της εποχής.
Η είδηση που αναγραφόταν στις εφημερίδες ανέφερε πως «νέα προσετέθη απόλαυσις περί της οποίας ομιλούσιν ενθουσιωδώς οι πολυπληθείς πελάται του ζαχαροπλαστείου». Η νέα απόλαυση, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, «συνίσταται εις μικρά εξ αχύρου σωληνάρια, διά των οποίων ροφάτε το σιρόπι σας ή το παγωτόν σας, ήσυχα-ήσυχα, διά τρόπου, όστις, ενώ προξενεί ευχαρίστησιν, συντελεί τα μέγιστα και εις την υγείαν»! Τα πρώτα «καλαμάκια» ήταν αχυρένια εξωτερικά και είχαν εσωτερικά πεπιεσμένο χαρτί.
Άλλο πάλι δημοσίευμα ήθελε τα «καλαμάκια» να είναι «ένας διασκεδαστικώτατος, καινοτρόπος και τερψιλαρύγγιος ναργιλές»! Οι σχετικές διαφημίσεις πλημμύρισαν με κόσμο τα καθίσματα του «Γιαννάκη», οπότε σημειώθηκαν και οι απαραίτητες σε τέτοιες περιπτώσεις αντιδράσεις. Ξεφύτρωσαν εχθροί του νεωτερισμού φωνάζοντας και διαμαρτυρόμενοι πως τα «καλαμάκια διαφθείρουσι το φρόνημα και δεν αρμόζουν εις τους απογόνους του Μιλτιάδου και του Κανάρη»! Οι συζητήσεις διαδέχτηκαν η μία την άλλη, η Αστυνομία κλήθηκε να απαγορεύσει το νεωτερισμό, ενώ δεν έλειψαν και οι αναφορές στις συνήθειες του Παρισιού και του Λονδίνου. Μέχρι επερώτηση στη Βουλή ετοιμάστηκε.
Σιγά-σιγά τα καλαμάκια απέβαλαν το εξωτερικό αχυρένιο περίβλημά τους και κατέβηκαν από τον αριστοκρατικό τους θώκο για να φθάσουν στις ημέρες μας πλαστικά και πάμφθηνα.

απλικασιόν σε συνδιασμό με κέντημα


http://eltallerdegabi.blogspot.com.br/2012/02/viajes-textiles.html


Με τη μέθοδο του απλικασιόν σε συνδιασμό με κέντημα , σχεδιάστε το δικό σας πίνακα. Καλή επιτυχία!

Κάθετοι κήποι από ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών

http://koumpotrypa.blogspot.gr/2013/03/blog-post_761.html

Κάθετοι κήποι από ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών




 κήπος από πλαστικά μπουκάλια17 

Η έλλειψη χώρου είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να έχει κάποιος έναν κήπο. Με λίγη όμως φαντασία και  ικανότητα  μπορούμε να καλλιεργήσουμε τα δικά μας φυτά ακόμη και αν δεν υπάρχει χώρος. Δεν παίρνει πολύ για να ξεκινήσει ένα μικρός κήπος στο σπίτι. 



Μια καλή ιδέα είναι η ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών για να δημιουργήσετε ένα κάθετο κήπο. Οι κάθετοι κήποι χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο, λόγω του περιορισμένου χώρου και η έλλειψη άμεσης πρόσβασης στο ισόγειο κυρίως στις πολυκατοικίες, ως εκ τούτου, αυτή η εναλλακτική λύση είναι πολύ αποτελεσματική για σας προσκαλούμε να δείτε κάποιες ιδέες για το πώς να φτιάξετε το δικό σας σπίτι κάθετο κήπο με ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών.

κήπος από πλαστικά μπουκάλια14 κήπος από πλαστικά μπουκάλια2 κήπος από πλαστικά μπουκάλια3 κήπος από πλαστικά μπουκάλια4 κήπος από πλαστικά μπουκάλια5 κήπος από πλαστικά μπουκάλια6κήπος από πλαστικά μπουκάλια13 κήπος από πλαστικά μπουκάλια8 κήπος από πλαστικά μπουκάλια9 κήπος από πλαστικά μπουκάλια10 κήπος από πλαστικά μπουκάλια11 κήπος από πλαστικά μπουκάλια12κήπος από πλαστικά μπουκάλια κήπος από πλαστικά μπουκάλια15 κήπος από πλαστικά μπουκάλια16
Images via: Pinterest

Ενας μύθος για τους Έλληνες και τους Κινέζους


http://www.ecozen.gr/evzoia/pneyma/k2-tags/item/697-o-mythos-ton-ellinon-kai-ton-kinezon

Ενας μύθος για τους Έλληνες και τους Κινέζους. 

Μια ιστορία που αξίζει να γνωρίζετε



 Η παρακάτω παραβολή βρίσκεται στο Κολοσσιαίο  έργο μεταφυσικού περιεχομένου, το «Μαθναβί» γραμμένο από τον Πέρση ποιητή και δάσκαλο Θεολογίας Τζελαλεντίν Ρουμί το 1273. Στην Ιστορία αυτή απεικονίζεται η διαφορά μεταξύ θεολογικής και μυστικιστικής σκέψεως ανάμεσα στους δυο κορυφαίους πολιτισμούς των Ελλήνων και των Κινέζων.

mple
 
¨Αν θες μια παραβολή της κρυμμένης γνώσης, πες την ιστορία των Ελλήνων και των Κινέζων.
-Είμαστε οι καλύτεροι καλλιτέχνες, είπαν οι Κινέζοι.
-Κι όμως εμείς υπερέχουμε! Είπαν οι Έλληνες.
Θα διαγωνιστείτε, είπε ο Σουλτάνος, και τότε  θα δούμε ποιος έχει δίκιο στον ισχυρισμό του.
Παραχωρήσατε μας ένα ορισμένο δωμάτιο και ένα άλλο στους Έλληνες είπαν οι Κινέζοι.
Τα δωμάτια ήταν απέναντι πόρτα με πόρτα. Οι κινέζοι ζήτησαν από το βασιλιά εκατό χρώματα. Έτσι ο πλούσιος μονάρχης άνοιξε το θησαυροφυλάκιο του και κάθε μέρα οι Κινέζοι έπαιρναν από την επιχορήγηση του τα χρώματα τους.
Για τη δική μας δουλειά χρώματα και αποχρώσεις δεν είναι κατάλληλα, είπαν οι Έλληνες. Αυτό που θέλουμε είναι να απαλλαγούμε από τη σκουριά. Και βάλθηκαν να γυαλίσουν το δωμάτιο.Υπάρχει ένας δρόμος από το πολύχρωμο στο άχρωμο. Το χρώμα είναι σαν τα σύννεφα, το φεγγάρι είναι άχρωμο. Οποιαδήποτε  ακτινοβολία και λαμπρότητα βλέπουμε στα σύννεφα, ας είμαστε σίγουροι ότι προέρχονται από τα άστρα το φεγγάρι και τον Ήλιο.
Μόλις τέλειωσαν οι Κινέζοι τη δουλειά τους άρχισαν  να χτυπούν τύμπανα από την χαρά τους. Ο Βασιλιάς ήρθε μέσα και είδε τις εικόνες τους και από τη στιγμή που αντίκρισε αυτό το θέαμα έχασε το μυαλό του.

efibos antukithiron06


Μετά προχώρησε προς το δωμάτιο των Ελλήνων, που μόλις τον είδαν τράβηξαν την κουρτίνα που χώριζε τα δυο δωμάτια, έτσι ώστε τα καταπληκτικά έργα των Κινέζων αντικατοπτρίστηκαν πάνω στους τοίχους , που τους είχαν βγάλει τη  σκουριά και τους είχαν γυαλίσει. Όλα εκείνα που ο βασιλιάς είχε δει στο δωμάτιο των κινέζων φαίνονταν καλύτερα εδώ. Τόσο καλύτερα που τα μάτια του πετάχτηκαν έξω από τις κόγχες τους!
Οι Έλληνες πατέρα μου, είναι οι Σούφι χωρίς επαναλήψεις, βιβλία και διαβάσματα και όμως έχουν ελευθερώσει τα στήθη τους από την πλεονεξία, την απληστία, την φιλαργυρία και την κάκια. Η αγνότητα του καθρέφτη είναι χωρίς άλλο η καρδιά που δέχεται αμέτρητες εικόνες. Η αντανάκλαση κάθε εικόνας λάμπει για πάντα στην καρδιά και μόνον. Και κάθε νέα εικόνα που εισχωρεί στην καρδιά προβάλλεται, απαλλαγμένη από κάθε ατέλεια.
Αυτοί που έχουν καθαρίσει την καρδιά τους έχουν ξεφύγει από τα αρώματα και τα  χρώματα. Κάθε λεπτό, κάθε στιγμή ατενίζουν την ομορφιά¨

Πηγή: Οι Διδάσκαλοι του Γκουρτζίεφ-Raphael Lefort, εκδόσεις:Πύρινος κόσμος

Επιμέλεια: Διονυσόπουλος Γεώργιος

Δημοφιλείς αναρτήσεις