Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

κουμπ(:)τρυπα: 6 λόγοι για να «κόψετε» τη ζάχαρη

κουμπ(:)τρυπα: 6 λόγοι για να «κόψετε» τη ζάχαρη: Η ζάχαρη είναι ένας από τους πειρασμούς που είναι δύσκολο να αποφύγει κανείς, καθώς βρίσκεται σε πολλά φαγητά και αναψυκτικά που κατανα...



Η ζάχαρη είναι ένας από τους πειρασμούς που είναι δύσκολο να αποφύγει κανείς, καθώς βρίσκεται σε πολλά φαγητά και αναψυκτικά που καταναλώνουμε καθημερινά. Ωστόσο πολλοί μπορεί να αγνοούμε τους κινδύνους που κρύβει για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας η αλόγιστη πρόσληψη ζάχαρης.
Σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό υγείας, οι γυναίκες θα πρέπει να προσλαμβάνουν μέχρι 6 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη καθημερινά. Οι άνδρες θα πρέπει να σταματούν στα 9.
Παρακάτω, θα βρείτε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους πρέπει να περιορίσουμε την ποσότητα της ζάχαρης που προσλαμβάνουμε, αλλά και τους τρόπους για να το επιτύχουμε.

Πάμπλο Νερούδα

Bigbook.gr.

Pablo Neruda 1963.jpgΟ Πάμπλο Νερούδα, φιλολογικό ψευδώνυμο του Νεφταλί Ρικάρδο Ρέγιες Μπασοάλτο (12 Ιουλίου 1904-23 Σεπτεμβρίου 1973) ήταν Χιλιανός συγγραφέας και ποιητής. Θεωρείται ο σημαντικότερος ποιητής του 20ού αιώνα στη Λατινική Αμερική[1]. Του απονεμήθηκε το 1971 το Νόμπελ Λογοτεχνίας, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις λόγω της πολιτικής του δραστηριότητας. Εξέδωσε ποιητικές συλλογές ποικίλου ύφους, όπως ερωτικά ποιήματα, έργα που διέπονται από τις αρχές του σουρεαλισμού, ακόμα και κάποια που θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολιτικό μανιφέστο. Τον Απρίλιο του 2013, ακριβώς 40 χρόνια μετά το θάνατό του, άρχισε η εκταφή του πτώματός του, με σκοπό να διακριβωθεί αν ο Νερούδα είχε πέσει θύμα δολοφονικής επίθεσης (δηλητηρίαση) από πράκτορες του δικτατορικού καθεστώτος

Γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου του 1904, στην πόλη Παράλ της Χιλής. Η μητέρα του πέθανε από φυματίωση ένα μήνα μετά τη γέννησή του κι έτσι ο πατέρας του, Χοσέ, σιδηροδρομικός υπάλληλος, μετακόμισε στην πόλη Τεμούκο, όπου ξαναπαντρεύτηκε.

Ξεκίνησε να γράφει ποίηση σε ηλικία 10 ετών, αλλά ο πατέρας του τον αποθάρρυνε κι έτσι άρχισε να υπογράφει τα έργα του το 1946 με το ψευδώνυμο Πάμπλο Νερούντα, υιοθετώντας το επώνυμο του γνωστού Τσέχου συγγραφέα και ποιητή Γιαν Νερούντα. Το μικρό του όνομα εικάζεται ότι το πήρε από το Γάλλο ποιητή Πωλ Βερλαίν.

Το 1921 μετακόμισε στην πρωτεύουσα, Σαντιάγο, για να σπουδάσει Γαλλική Φιλολογία. Κατά το διάστημα των σπουδών του, εξέδωσε δυο ποιητικές συλλογές: Crepusculario (1923) και Veinte poemas de amor y una cancion desesperada (Είκοσι ερωτικά ποιήματα και ένα απελπισμένο άσμα, 1924), συλλογή για την οποία έγινε περισσότερο γνωστός. Διαπιστώνοντας ότι τα έσοδά του από τα εκδιδόμενα έργα του δεν του αρκούσαν, αποφάσισε να μπει στο Διπλωματικό Σώμα, κάνοντας έτσι πολυάριθμα ταξίδια ανά τον κόσμο από το 1927 ως το 1935, ως πρόξενος στη Βιρμανία, στην Κεϋλάνη, στην Ιάβα, στη Σιγκαπούρη, στο Μπουένος Άιρες, στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη.

Στην Ιάβα γνώρισε και παντρεύτηκε την Ολλανδέζα Μαρύκα Αντονιέτα Χάγκενααρ Βόγκελζανγκ, με την οποία χώρισε μετά από έξι χρόνια, κατά τη θητεία του στην Ισπανία. Εκεί, ερωτική του σύντροφος και μετέπειτα δεύτερη σύζυγός του υπήρξε επί δεκαέξι χρόνια η Αργεντίνα Δέλια ντελ Καρρίλ, είκοσι χρόνια μεγαλύτερή του.

Η εμπειρία του από τις άθλιες συνθήκες επιβίωσης των ανθρώπων στην Ασία, τα καταπιεστικά καθεστώτα και η φιλία του με το Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα τον οδήγησαν ακόμη πιο κοντά στον κομμουνισμό. Τα έργα του άρχισαν να γίνονται πιο πολιτικοποιημένα, με αποκορύφωμα το Κάντο Χενεράλ, το οποίο έχει μελοποιηθεί από το συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Όταν ο Πρόεδρος Γκονσάλες Βιδέλα απαγόρευσε τον κομουνισμό στη Χιλή, βγήκε ένταλμα σύλληψης εις βάρος του. Για τέσσερις μήνες κρυβόταν στο υπόγειο κατοικίας στην πόλη Βαλπαραΐσο, αλλά κατάφερε να διαφύγει στην Αργεντινή και από εκεί στην Ευρώπη, όπου έζησε εξόριστος από το 1948 ως το 1952. Ανάμεσα στα μέρη που έζησε ήταν και το νησί Κάπρι της νότιας Ιταλίας, γεγονός από το οποίο είναι εμπνευσμένη η ταινία «Ο ταχυδρόμος»[3].

Κατά την εξορία του, γνώρισε και ανέπτυξε ερωτική σχέση με τη Χιλιανή τραγουδίστρια Ματίλντε Ουρρούτια, η οποία αποτέλεσε τη "μούσα" του για τα έργα του. Μετά το τέλος της δικτατορίας επέστρεψε στη Χιλή, αφού είχε γίνει πλέον διάσημος παγκοσμίως από τα ποιήματά του. Μετά το δεύτερο διαζύγιό του, παντρεύτηκε τελικά με την Ουρρούτια το 1966.

Το 1971, του απονεμήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας, το οποίο παρέλαβε όντας άρρωστος από καρκίνο. Βοήθησε το Σαλβαδόρ Αγιέντε στην προεκλογική του εκστρατεία, αλλά πέθανε στις 23 Σεπτεμβρίου 1973, λίγο μετά τη δολοφονία του Αγιέντε από τους πραξικοπηματίες του Πινοσέτ. Ο Πινοσέτ απαγόρευσε να γίνει δημόσιο γεγονός η κηδεία του Νερούντα, ωστόσο το πλήθος αψήφησε τη φρουρά και κατέκλυσε τους δρόμους, μετατρέποντας την κηδεία στην πρώτη δημόσια διαμαρτυρία ενάντια στη στρατιωτική δικτατορία της Χιλής. Το στρατιωτικό καθεστώς μέχρι το 1990 είχε απαγορεύσει τα έργα του ποιητή.
Ποιητικό έργο

Από το ποιητικό του έργο ξεχωρίζουν:

«Crepusculario»
«Veinte poemas de amor y una canciσn desesperada»
«Residencia en la tierra»
«Tercera residencia»
«Canto general»
«Los versos del capitαn»
«Odas elementales»
«Extravagario»
«Memorial de Isla Negra» και
«Confieso que he vivido»

Ο Νερούντα για το έργο του

Έχω για τη ζωή μιαν αντίληψη δραματική και ρομαντική. Ο,τι δεν αγγίζει βαθιά την ευαισθησία μου δεν με ενδιαφέρει. Όσον αφορά την ποίηση, στην πραγματικότητα καταλαβαίνω πολύ λίγα πράγματα. Γι' αυτό συνεχίζω με τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Ίσως απ' αυτά τα φυτά, τη μοναξιά, τη σκληρή ζωή, βγαίνουν οι μυστικές, αληθινά βαθιές "Ποιητικές Πραμάτειες" που κανείς δεν μπορεί να διαβάσει, γιατί κανείς δεν τις έγραψε. Η ποίηση διδάσκεται βήμα βήμα ανάμεσα στα πράγματα και στις υπάρξεις, χωρίς να τα χωρίσουμε, αλλά ενώνοντάς τα με την ανιδιοτελή απλωσιά της αγάπης.
http://el.wikipedia.org/wiki/Πάμπλο_Νερούδα

ΚΡΗΤΗ-ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΙ: Το πρώτο ελληνικό Πανεπιστήμιο στα Αστερούσια!!!

ΚΡΗΤΗ-ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΙ: Το πρώτο ελληνικό Πανεπιστήμιο στα Αστερούσια!!!: ...

Το ανέσκαψε ο καθηγητής Αθ. Παλιούρας στην τοποθεσία Λουσούδι των Αστερουσίων, σε υψόμετρο 880 μ., κάτω από την κορυφή του Κόφινα! Ένα σπουδαίο κέντρο γραμμάτων και παιδείας των βυζαντινών χρόνων, που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο, ανέσκαψε ο καθηγητής Αθ. Παλιούρας στην τοποθεσία Λουσούδι των Αστερουσίων, σε υψόμετρο 880 μ., κάτω από την κορυφή του Κόφινα! Πρόκειται για το μοναστήρι των Τριών Ιεραρχών που ίδρυσε στα μέσα του 14ου αιώνα ο λόγιος μοναχός Ιωσήφ Φιλάγρης, ένας από τους πιο σημαντικούς σχολιαστές του Αριστοτέλη.
Τα εντυπωσιακά στοιχεία της ανασκαφικής έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα από τον καθηγητή κ. Παλιούρα, παρόντων του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Γορτύνης & Αρκαδίας Μακαρίου και του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη.
Ο κ. Παλιούρας αναφέρθηκε αναλυτικά όχι μόνο στο "Διδακτήριο - Πανεπιστήμιο" του Φιλάγρη, αλλά και σε μια τελευταία του ανακάλυψη: στο μοναστήρι των Τριών Ιεραρχών, στα ερημικά Αστερούσια, υπήρχε κέντρο αντιγραφής χειρογράφων. Εκεί, ο Ιωσήφ Φιλάγρης αντέγραφε κώδικες, χειρόγραφα και περγαμηνές, όχι μόνο των πατερικών κειμένων, αλλά και αρχαίων συγγραφέων, ιδιαίτερα, μάλιστα του Αριστοτέλη. Αξίζει να σημειωθεί, όπως επεσήμανε ο καθηγητής Παλιούρας, ότι την εποχή εκείνη ο Αριστοτέλης ήταν σε διωγμό σε ολόκληρη την Ευρώπη "λόγω του ότι ήταν ο θεμελιωτής των θετικών επιστημών. Η Καθολική Εκκλησία είχε εξαπολύσει ένα φοβερό διωγμό των έργων του. Οι κώδικες του Φιλάγρη μαρτυρούν μια πρώιμη πνευματική αναγέννηση και τα χειρόγραφά του διασώζονται σήμερα σε μεγάλες βιβλιοθήκες του Λονδίνου, της Βιέννης, του Παρισιού, του Βουκουρεστίου, κ.α."
Μιλώντας για το βιβλιογραφικό εργαστήριο ο κ. Παλιούρας τόνισε: "Ανασκάπτοντας τον χώρο της μονής εντοπίσαμε ένα παραλληλόγραμμο δωμάτιο που έχει ακριβώς την τυπολογία των σκριπτορίων. Είναι το πρώτο βιβλιογραφικό εργαστήριο που ανακαλύπτουμε σε ολόκληρο τον Ελλαδικό χώρο»


http://papastephanaki-hasomeri.blogspot.com/2013/09/blog-post_23.html?spref=bl

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Σίγκμουντ Φρόυντ

Bigbook.gr.

Sigmund Freud, by Max Halberstadt (cropped).jpgΟ Σίγκμουντ Φρόυντ (Sigmund Freud, [ˈziːkmʊnt ˈfrɔʏt], 6 Μαΐου 1856 – 23 Σεπτεμβρίου 1939) ήταν Αυστριακός ιατρός, φυσιολόγος, ψυχίατρος και θεμελιωτής της ψυχαναλυτικής σχολής στον τομέα της ψυχολογίας. Αναγνωρίζεται ως ένας από τους πλέον βαθυστόχαστους αναλυτές του 20ου αιώνα που μελέτησε και προσδιόρισε έννοιες όπως το ασυνείδητο, την απώθηση και την παιδική σεξουαλικότητα.

Οι επιστημονικές θεωρίες του Φρόυντ και οι τεχνικές θεραπείας που ανέπτυξε θεωρήθηκαν ιδιαίτερα καινοτόμες και αποτέλεσαν αντικείμενα έντονης αμφισβήτησης όταν παρουσιάστηκαν στη Βιέννη του 19ου αιώνα. Ωστόσο και σήμερα συνεχίζουν να εγείρουν έντονο προβληματισμό και αντιπαραθέσεις. Η επίδραση του Φρόυντ δεν περιορίστηκε μόνο στην ψυχολογία και την ψυχιατρική, αλλά ταυτόχρονα απλώθηκε σε πολλούς τομείς της επιστήμης (ανθρωπολογία, κοινωνιολογία, φιλοσοφία) και της τέχνης.

Ο Σίγκμουντ Φρόυντ γεννήθηκε στη σημερινή πόλη της Τσεχίας Πρζίμπορ (Příbor, γερμανικά: Φράιμπεργκ), που αποτελούσε την εποχή εκείνη τμήμα της Αυστρίας. Ήταν εβραϊκής καταγωγής και σύμφωνα με τη σύντομη αυτοβιογραφία που έγραψε το 1925, η οικογένεια του πατέρα του ήταν παλαιότερα εγκατεστημένη στη Ρηνανία, πριν εγκαταλείψει την περιοχή μετά από αντισημιτικό διωγμό. Η γέννησή του ακολούθησε δύο μήνες μετά το θάνατο του παππού του, Σάλομον Φρόυντ, γεγονός που θεωρήθηκε ιδιαίτερης σημασίας και για το λόγο αυτό του δόθηκε εκτός από το γερμανικό όνομα Σίγκμουντ, το εβραϊκό όνομα Σάλομον (Salomon) που έφερε ο παππούς του. Ο πατέρας του, Γιάκομπ Φρόυντ (1815-96), ήταν έμπορος μαλλιού και απέκτησε τον Σίγκμουντ στη διάρκεια του δεύτερου γάμου του με την Amalie Nathansohn (1835-1930), μαζί με άλλους δύο γιους και πέντε κόρες. Σε ηλικία τριών ετών, ο Φρόυντ μετακόμισε με την οικογένεια του στη Λειψία και ένα χρόνο αργότερα στη Βιέννη, όπου και έζησε μέχρι το 1938. Κυριότερες αιτίες για τη μετεγκατάσταση της οικογένειας υπήρξε από τη μία πλευρά η παρατηρούμενη ανεργία, εξαιτίας της κρίσης του εμπορικού κλάδου, και από την άλλη ο ανερχόμενος τσεχικός εθνικισμός που στράφηκε εναντίον των γερμανόφωνων Εβραίων.

Για την περίοδο των παιδικών χρόνων του Φρόυντ, διαθέτουμε λίγες πληροφορίες, ενώ ούτε ο ίδιος καταπιάστηκε με αυτή στα γραπτά του. Σχετικά με τη θρησκευτική ανατροφή του, επιβεβαιώνεται πως ήταν από νωρίς εξοικειωμένος με τα ιουδαϊκά έθιμα, ενώ ήρθε επίσης σε επαφή με την καθολική λειτουργία υπό την επίδραση της καθολικής γκουβερνάντας του. Από νεαρή ηλικία, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μελέτη της Βίβλου, η οποία, όπως ο ίδιος σημείωσε στην αυτοβιογραφία του άσκησε διαρκή επίδραση πάνω του, αν και σε όλη τη διάρκεια της ζωής του παρέμεινε αντίθετος με όλους τους θρησκευτικούς κανόνες, υιοθετώντας τελικά μία αθεϊστική στάση ζωής, χωρίς ωστόσο να απολέσει τη συναίσθηση της εβραϊκής του καταγωγής. Ήδη από τα παιδικά του χρόνια έδειξε να διαθέτει σημαντικές διανοητικές ικανότητες, ενώ ήταν άριστος και πειθαρχημένος μαθητής. Την εκπαίδευσή του ανέλαβαν αρχικά οι γονείς του, πριν σταλεί σε ένα άγνωστο ιδιωτικό σχολείο. Σε ηλικία εννέα ετών πέτυχε στις εισαγωγικές εξετάσεις του γυμνασίου Sperl, όπου ξεχώρισε για τις επιδόσεις του και αποφοίτησε με τη διάκριση summa cum laude. Διέθετε κλίση στις γλώσσες και μεγάλη ευχέρεια στα Λατινικά, τα Αρχαία Ελληνικά, τα Γαλλικά και τα Αγγλικά.

http://el.wikipedia.org/wiki/Σίγκμουντ_Φρόυντ

Σταφύλι μαρμελάδα

Elizabeth Pentheroudaki.

Σταφύλι μαρμελάδα

http://bettyscuisine.blogspot.gr/2011/09/blog-post_22.html

... έγινε υπέροχη, όχι πολύ γλυκιά και με ένα εκπληκτικό μωβ χρώμα!

Κέικ ρυζιού κ καφές με γλυκάνισο

Για μεγέθυνση πατείστε ροδάκι να ανοίξει νέα καρτέλα με φακό +-
απο παλιό περιοδικό Bravacasa

φθινοπωρινό αριστούργημα

Artes na internet.
Πολύ ωραίο φθινοπωρινό αριστούργημα
Καλή επιτυχία!

Έξυπνα κόλπα!

The Best Of The Day.

A primavera chegou.... Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ


Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Έξυπνα κόλπα! Με την ίδια λογική 
και αλλάζοντας τον τρόπο κοπής του υφάσματος 
μπορείτε να φτιάξετε ολόκληρο ανθόκηπο. 
Καλή επιτυχία! 

Στο Νεραϊδόσπηλιο

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9403.html?spref=fb

... ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ - Στο Νεραϊδόσπηλιο ( Επαρχία πεδιάδος ) ΟΙ ΝΕΡΑΙΔΕΣ ΧΟΡΕΥΑΝ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΑΝ

Ετσά μου τα πανε…ετσά τα γράφω….

0 Νεραϊδόσπηλιος

(επαρχία Πεδιάδος- Ηράκλειο Κρήτης)


Στο Νεραιδόσπηλο οι Νεράιδες χορεύανε και τραγουδούσανε. Ο Στεφανής από το Σγουροκεφάλι έπαιζε πολύ ωραία τη λύρα και οι Νεράιδες τον έπαιρναν τις νύχτες να τις διασκεδάσει. Έλα σου όμως που αυτός αγάπησε  μια απ αυτές, την πιο όμορφη.
Έπαιζε τη λύρα διασκέδαζαν οι Νεράιδες μα ο καημός του ήταν μεγάλος. Πως θα έπαιρνε την αγαπημένη του από εκεί και να την κάμει δική του ? Μια γριά από το χωριό που ήτανε και  Μαμή πραχτικιά και κάτεχε από αυτά, τον ορμήνεψε :
« Άμε , του λέει , όπως κάνεις καθ΄ αργά και όντε κοντεύουνε να κράξουνε οι πετεινοί, ν΄ αρπάξεις την αγαπητικιά σου από τα μαλλιά , να τηνε κρατείς καλά όμως γιατί αυτή θα γενεί τη μια όφης, την άλλη σκύλος, την άλλη σκορπιός μα μη φοβηθείς γιατί αυτό θα γίνεται μέχρι να λαλήσουν οι πετεινοί».


η συνέχεια στο σύνδεσμο πηγή

Φτιάχνω μουσταλευριά

Μουσταλευριά – Σπεσιαλιτέ Κισάμου Χανίων Κρήτης
 • 5 ποτήρια του νερού μούστος
• 1 ποτήρι νερού αλεύρι
• 1 ποτήρι νερού αμύγδαλα χοντροκομμένα
• 1 ποτήρι νερού καρύδια μισοκομμένα
• 1 κουταλιά σούπας στάχτη
• 1 ποτήρι κρασιού σουσάμι
• λίγη κανέλα και γαρίφαλα κοπανισμένα ψιλά

Βράζουμε το μούστο με τη στάχτη. Αφού κρυώσει, τον σουρώνουμε 3-4 φορές ώσπου να καθαρίσει, προσθέτουμε το αλεύρι και βράζουμε 1 ώρα περίπου ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα. Κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά, ρίχνουμε τα αμύγδαλα, τα καρύδια την κανέλα, τα γαρίφαλα και τα ανακατεύουμε καλά. Σερβίρουμε σε μπώλ, αφού πρώτα πασπαλίσουμε τον πάτο με σουσάμι και κατόπιν την επιφάνεια της μουσταλευριάς. Αλεξία Παπουτσάκη-Δελιανά Κισάμου Χανίων Κρήτης
Μουσταλευριά-Σπεσιαλιτέ Λιδωρικίου Δωρίδας
• 5 κιλά μούστος
• μισό κιλό στάχτη
• 3 φλιτζάνια του τσαγιού σιμιγδάλι
• 1 φλιτζάνι του τσαγιού αλεύρι
• καρύδια
• κανέλα

Κοσκινίζουμε τη στάχτη και τη ρίχνουμε στο μούστο. Ανακατεύουμε καλά το μούστο και τον βάζουμε στη φωτιά, να πάρει βράση. Τον αφήνουμε να σταθεί μια νύχτα, για να κατασταλάξει. Την άλλη μέρα τον στραγγίζουμε και τον περνάμε από διπλό τουλουπάνι. Ανακατεύουμε το σιμιγδάλι και το αλεύρι και προσθέτουμε λίγο μούστο. Ανακατεύουμε το χυλό. Βράζουμε τον υπόλοιπο μούστο 15 λεπτά της ώρας και προσθέτουμε λίγο-λίγο το χυλό, ενώ ανακατεύουμε συνέχεια. Βράζουμε τη μουσταλευριά μέχρι να «δέσει» και τη σερβίρουμε αμέσως σε πιάτα ή πιατέλες. Την πασπαλίζουμε με καρύδια κοπανισμένα, με κανέλα και εάν θέλουμε και με σουσάμι. Τη αφήνουμε μερικές ώρες να κρυώσει, την κόβουμε κομμάτια και την προσφέρουμε. Ηλίας-Αθανάσιος Χορέβας - Αθήνα 
 

Μουσταλευριά – Σπεσιαλιτέ Βόλου 
• 1 1/2 κιλό μούστος
• 250 γραμ. νισεστές
• 50 γραμ. σουσάμι
• 200 γραμ. καρυδόψιχα χοντροκοπανισμένη
• λίγη κανέλα

Βάζουμε το μούστο στην κατσαρόλα, ρίχνουμε μέσα το νισεστέ και τοποθετούμε την κατσαρόλα στη φωτιά. Ανακατεύουμε συνέχεια με ξύλινη κουτάλα ώσπου ν’ αρχίσει να δένει. Δύο-τρία λεπτά πριν τον κατεβάσουμε από τη φωτιά, ρίχνουμε κοπανισμένο το σουσάμι, ανακατεύουμε λίγο ακόμα και σβήνουμε τη φωτιά. Μόλις κατεβάσουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά σερβίρουμε τη μουσταλευριά σε μπώλ ή σε πιάτα ρηχά και πριν ακόμα κρυώσει, την πασπαλίζουμε με καρύδια και κανέλα. Αφήνουμε να κρυώσει τελείως και σερβίρουμε. Πολυτίμη Τριανταφυλλοπούλου - Ν. Άγχίαλος Βόλου 
Μουσταλευριά και σουτζούκι-Σπεσιαλιτέ Αττικής
• 2 κιλά μούστος βρασμένος
• μισό κιλό σιμιγδάλι
• μία τσαγιέρα καρύδια
• μία τσαγιέρα αμύγδαλα
• μισό κιλό καρύδια (για το σουτζούκι)

Βάζουμε το μούστο με το σιμιγδάλι στη φωτιά κι ανακατεύουμε συνέχεια. Αφήνουμε να βράσει μέχρι να γίνει μία κρέμα. Πασπαλίζουμε πιατάκια με χοντρο κοπανισμένα καρύδια, σερβίρουμε την κρέμα, ξαναπασπαλίζουμε από πάνω με χοντροκοπανισμένα αμύγδαλα και κανελογαρίφαλα σκόνη και τα βάζουμε στο ψυγείο. Για το σουτζούκι: Ξεφλουδίζουμε τα αμύγδαλα και τα περνάμε σε μία κλωστή (χοντρή). Κάνουμε όσες θέλουμε τέτοιες αρμαθιές. Την ώρα πού βράζει ό μούστος με το σιμιγδάλι, τις βουτάμε μέσα 2-3 φορές και τις κρεμάμε να ξεραθούν. Κόβονται κομματάκια και τρώγονται σαν καραμέλα. Ευτυχία Κουτρούμπα - Μ. Πεύκο Αττικής
Πηγή: Πατροπαράδοτες Ελληνικές συνταγές

Δημοφιλείς αναρτήσεις