Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013
τα πράγματα που έμαθα
Απλές λύσεις.
► Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο!!!
Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τί να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.
Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:
• Να μοιράζεσαι τα πάντα.
• Να παίζεις τίμια.
• Να μη χτυπάς τους άλλους.
• Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
• Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
• Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
• Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
• Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
• Να κοκκινίζεις.
• Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
• Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
• Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
• Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.
• Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.
• Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή…
Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.
Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.
Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους.
Κείμενο: ROBERT FULGHUM από τις εκδόσεις “ΛΥΧΝΟΣ”
Φυτά που γεμίζουν άρωμα το χώρο
http://www.agrotikabook.gr/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CE%BC%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%AC%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF
Φυτά που γεμίζουν άρωμα το χώρο
Τετ, 2013-07-31 19:45
Η ομορφιά και τα χρώματα δεν είναι τα
μοναδικά κριτήρια για να διαλέγετε φυτά. Τα αρώματα από τα ευωδιαστά
είδη που σας προτείνουμε είναι η καλύτερη απόδειξη. Πολύ πιο πειστική
από τα λόγια…
Καλοκαίρι και μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις είναι να βρίσκεστε στο μπαλκόνι ή τον κήπο σας και να απολαμβάνετε τις μυρωδιές από τα φυτά που φέρνει το αεράκι ή που αρωματίζουν το χώρο με ένα άγγιγμα στα φύλλα. Για να έχετε αυτή την ευχαρίστηση, πρέπει να φυτέψετε και κάποια είδη όχι μόνο με κριτήριο τη διακοσμητική τους αξία, αλλά και το άρωμα που μπορούν να σας προσφέρουν, κυρίως τους μήνες που τα παράθυρα είναι ανοιχτά. Τα δέντρα, οι θάμνοι και τα άλλα φυτά που σας προτείνουμε θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε γωνιές που θα προσφέρουν ευωδιές την ημέρα και τη νύχτα. Επιλέξτε φυτά που έχουν διαδοχική άνθιση, έτσι ώστε να παρατείνετε και να ανανεώνετε την οσφρητική απόλαυση. Ακολουθώντας τις καλλιεργητικές συμβουλές, τοποθετήστε κάθε είδος στη θέση που του ταιριάζει για ταχύτερη ανάπτυξη και καλύτερη απόδοση, αλλά προσέξτε τις υπερβολές.
ΔέντραΚαλοκαίρι και μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις είναι να βρίσκεστε στο μπαλκόνι ή τον κήπο σας και να απολαμβάνετε τις μυρωδιές από τα φυτά που φέρνει το αεράκι ή που αρωματίζουν το χώρο με ένα άγγιγμα στα φύλλα. Για να έχετε αυτή την ευχαρίστηση, πρέπει να φυτέψετε και κάποια είδη όχι μόνο με κριτήριο τη διακοσμητική τους αξία, αλλά και το άρωμα που μπορούν να σας προσφέρουν, κυρίως τους μήνες που τα παράθυρα είναι ανοιχτά. Τα δέντρα, οι θάμνοι και τα άλλα φυτά που σας προτείνουμε θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε γωνιές που θα προσφέρουν ευωδιές την ημέρα και τη νύχτα. Επιλέξτε φυτά που έχουν διαδοχική άνθιση, έτσι ώστε να παρατείνετε και να ανανεώνετε την οσφρητική απόλαυση. Ακολουθώντας τις καλλιεργητικές συμβουλές, τοποθετήστε κάθε είδος στη θέση που του ταιριάζει για ταχύτερη ανάπτυξη και καλύτερη απόδοση, αλλά προσέξτε τις υπερβολές.
Γιουνίπερος Κωνοφόρο με αρκετά είδη δέντρων, αλλά και θάμνων. Συνήθως έχει κωνική μορφή, αλλά μπορείτε να βρείτε πλαγιόκλαδα ή έρποντα είδη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις ανάγκες σας. Τα φύλλα του αναδίδουν ένα διακριτικό, ευχάριστο άρωμα. Είναι είδος που αντέχει τόσο στο κρύο όσο και στη ζέστη και χρειάζεται μέτριο πότισμα.
Μανόλια Αν και δεν μπορείτε να την καλλιεργήσετε σε γλάστρα, το φανταστικό άρωμα που αναδίδουν τα μεγάλα λευκά άνθη της την κατατάσσει στα δέντρα που, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, αξίζουν να βρουν μία θέση σε έναν ευωδιαστό κήπο. Αειθαλές φυτό με μεγάλα γυαλιστερά σκουροπράσινα φύλλα, μπορεί να διαμορφωθεί και σε κωνικό σχήμα, ανθίζει στο τέλος της άνοιξης με αρχές καλοκαιριού. Υπάρχουν και κάποια φυλλοβόλα είδη μανόλιας που βγάζουν λουλούδια με διαφορετικά χρώματα (π.χ. ανοιχτό ροζ ή κίτρινο). Είναι φυτό που θέλει αρκετή ατμοσφαιρική υγρασία και πλούσιο χώμα και δεν επηρεάζεται από τις χαμηλές θερμοκρασίες, γι’ αυτό και ευδοκιμεί καλύτερα στις πιο βόρειες περιοχές. Κατά την περίοδο της ανάπτυξής του χρειάζεται τακτικό πότισμα.
Φλαμουριά (Τίλιο) Επίσης δέντρο που δεν μπορείτε να καλλιεργήσετε σε γλάστρα, αλλά στον κήπο θα σας χαρίσει ομορφιά και άρωμα. Είναι φυλλοβόλο δέντρο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις και εύκολο στην καλλιέργειά του. Από τα υποκίτρινα λουλούδια με το άρωμα που θυμίζει μέλι, μπορείτε να φτιάξετε αφέψημα.
Τζιτζιφιά (Μοσχοϊτιά) Φυλλοβόλο δέντρο ή θάμνος που καλλιεργείται για τα διακοσμητικά φύλλα, τα αρωματικά άνθη και τους μικρούς βρώσιμους καρπούς που παράγει, οι οποίοι είναι πιο νόστιμοι όταν καταναλώνονται σε αποξηραμένη μορφή. Προέρχεται από την Κίνα, όπου χρησιμοποιείται και ως φαρμακευτικό φυτό. Είναι ανθεκτικό, ευδοκιμεί σε άγονα ή σχετικά ξηρά εδάφη και τα υποκίτρινα αρωματικά λουλούδια, που του χαρίζουν το όνομα μοσχοϊτιά, ανθίζουν τον Ιούνιο. Θα το συναντήσετε σε παραθαλάσσιους κήπους, αλλά το μέγεθός του δεν επιτρέπει την ανάπτυξή του σε γλάστρα.
Εσπεριδοειδή Σε γλάστρες στο μπαλκόνι και, βέβαια, στον κήπο μπορείτε να φυτέψετε διάφορα εσπεριδοειδή νάνους (κουμ κουάτ, λεμονιά, μανταρινιά), που θα αρωματίσουν το περιβάλλον με την ανθοφορία τους τις πρώτες ζεστές ανοιξιάτικες ημέρες.
Θάμνοι
Νυχτολούλουδο Χαρακτηριστικός θάμνος με σκουροπράσινα φύλλα και υποκίτρινα διακριτικά λουλούδια που εκλύουν ένα βαρύ γλυκό άρωμα τις βραδινές ώρες. Ανθίζει όλο το καλοκαίρι, έχει γρήγορη ανάπτυξη, προτιμά θέσεις με αρκετό ήλιο και θέλει συχνό πότισμα. Είναι ευαίσθητο στο κρύο, γι’αυτό και είναι πιο κατάλληλο για τις νότιες περιοχές.
Λυγαριά Φυλλοβόλος θάμνος με πεντάλοβα σταχτοπράσινα φύλλα και ευλύγιστα κλαδιά που φυτρώνει άγριος στις κοίτες των ξεροπόταμων και σε παραθαλάσσιες περιοχές. Ανθίζει όλο το καλοκαίρι με άσπρους, ροζ ή μοβ κορύμβους. Τόσο τα φύλλα όσο και τα λουλούδια του έχουν ιδιαίτερο άρωμα. Αναπτύσσεται και σε φτωχά εδάφη, που στραγγίζουν όμως καλά, δεν «αγαπά» την υπερβολική υγρασία και δεν χρειάζεται πολύ πότισμα.
Φιλάδελφος Θάμνος φυλλοβόλος, γρήγορης ανάπτυξης, που ανθίζει αρχές του καλοκαιριού. Τα λουλούδια του είναι αρωματικά, αν και δεν διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι ανθεκτικός στο κρύο και προτιμά θέσεις με ήλιο.
Γαρδένια Θάμνος αειθαλής με ωοειδή, σκούρα πράσινα γυαλιστερά φύλλα, μέτρια ανάπτυξη και χαρακτηριστικά λευκά, αρωματικά άνθη. Θα πρέπει να φυτεύεται σε θέσεις ημισκιερές, σε ελαφρά όξινο χώμα (καστανόχωμα) με καλή στράγγιση. Χρειάζεται μέτριο πότισμα.
Αναρριχώμενα
Αγιόκλημα Αειθαλές φυτό με πλούσια καλοκαιρινή ανθοφορία και χαρακτηριστικό άρωμα. Είναι αρκετά ανθεκτικό και καλλιεργείται σε θέσεις με σχετική σκιά. Δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις στο χώμα και μετά τα πρώτα χρόνια δεν απαιτεί συχνό πότισμα.
Γιασεμί Το χιώτικο ή μεγανθές γιασεμί και το γιαπωνέζικο ή γιασεμί Αζορών έχουν έντονη και χαρακτηριστική μυρωδιά τους καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες. Το χιώτικο γιασεμί είναι ευαίσθητο στο κρύο και θέλει αρκετό ήλιο για να αναπτυχθεί. Το γιασεμί Αζορών (βγάζει λουλούδια σε μπουκετάκια και έχει μυτερά πέταλα) μπορεί να τοποθετηθεί και σε θέσεις με λιγότερο ήλιο, αλλά πιθανώς να επηρεαστεί η ανθοφορία του. Και τα δύο είδη είναι αρκετά ανθεκτικά στο κρύο. Θέλουν συχνό και λίγο πότισμα.
Φούλι Ή μπουγαρίνι Ή γιασεμί σαμπάκ Είδος γιασεμιού με μεγάλα αρωματικά μονά ή διπλά λουλούδια που εμφανίζονται από νωρίς την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο. Είναι φυτό ευαίσθητο στο κρύο και απαιτητικό σε ήλιο. Θέλει συχνό αλλά λίγο πότισμα και καλά στραγγιζόμενο έδαφος. Αν θελήσετε να το φυτέψετε σε γλάστρα, βάλτε πλούσιο χώμα και προσθέστε λίγη άμμο ή περλίτη που θα το βοηθούν να στραγγίζει σωστά, καθώς οι ρίζες του σαπίζουν εύκολα.
Ρυγχόσπερμο Αειθαλές αναρριχώμενο με άνθη υποκίτρινα, αρωματικά και άφθονα, που το καλύπτουν στις αρχές του καλοκαιριού σκορπίζοντας ένα λεπτό, γλυκό άρωμα. Θέλει γόνιμο, καλά στραγγιζόμενο έδαφος, είναι ευαίσθητο στις χαμηλές θερμοκρασίες και προτιμά τις προστατευμένες θέσεις με ήλιο, αλλά μπορεί να φυτευτεί και σε θέσεις με λίγη σκιά.
Αρωματικά και βότανα
Οφείλουν τις μυρωδιές τους κυρίως στα φύλλα τους. Ο βασιλικός, η μέντα, το φασκόμηλο, η ματζουράνα, αλλά και ο δυόσμος, το θυμάρι, η αρμπαρόριζα, η λεβάντα και η λουίζα δεν πρέπει να λείπουν από το μπαλκόνι και τον κήπο σας. Τρίψτε τα φύλλα τους ελαφρά και απολαύστε τις ιδιαίτερες μυρωδιές τους.
Εποχιακά
Στον κήπο ή τη βεράντα σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εποχιακά φυτά για να έχετε αρώματα τις ζεστές καλοκαιρινές νύχτες. Σε γλάστρες ή ανάμεσα από άλλα φυτά μπορείτε να φυτέψετε βιολέτες, γαρίφαλα, λίλιουμ, πετούνιες, χόστα (χαρακτηριστικό φυτό των παλιών κήπων), ηλιοτρόπιο. Επίσης, τα περισσότερα είδη τριανταφυλλιάς είναι πολύ αρωματικά και δεν θα πρέπει να λείπουν από τον κήπο και τη βεράντα. Χρησιμοποιήστε αναρριχώμενες, θαμνώδεις, πολυανθείς, ακόμα και έρπουσες ποικιλίες. Τα πιο έντονα αρώματα τα έχουν οι κλασικές ποικιλίες, αλλά και μερικές νεότερες, όπως η rosa centifolia (εκατόφυλλη),
Για ευωδιαστές νύχτεςΣτον κήπο ή τη βεράντα σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εποχιακά φυτά για να έχετε αρώματα τις ζεστές καλοκαιρινές νύχτες. Σε γλάστρες ή ανάμεσα από άλλα φυτά μπορείτε να φυτέψετε βιολέτες, γαρίφαλα, λίλιουμ, πετούνιες, χόστα (χαρακτηριστικό φυτό των παλιών κήπων), ηλιοτρόπιο. Επίσης, τα περισσότερα είδη τριανταφυλλιάς είναι πολύ αρωματικά και δεν θα πρέπει να λείπουν από τον κήπο και τη βεράντα. Χρησιμοποιήστε αναρριχώμενες, θαμνώδεις, πολυανθείς, ακόμα και έρπουσες ποικιλίες. Τα πιο έντονα αρώματα τα έχουν οι κλασικές ποικιλίες, αλλά και μερικές νεότερες, όπως η rosa centifolia (εκατόφυλλη),
Για να προσθέσετε άρωμα στη βεράντα και τον κήπο, που θα απολαμβάνετε τις γλυκές καλοκαιρινές βραδιές, θα πρέπει να προβλέψετε να φυτέψετε μερικά από τα παρακάτω φυτά:
• Αγιόκλημα
• Τριανταφυλλιές με άσπρο ή κίτρινο χρώμα
• Χόστα
• Πετούνιες λευκές και κρεμ
• Λίλιουμ
• Γιουνίπερο
• Νυχτολούλουδο
• Αρωματικά (π.χ. βασιλικό, μέντα, θρούμπι, δεντρολίβανο, λεβάντα)
• Κατιφέδες
• Λουίζα
fytokomia.gr/
Υπέροχες σουπίτσες
Elizabeth Pentheroudaki.
Υπέροχες σουπίτσες
για να μπαίνουμε σε χειμωνιάτικη διάθεση σιγά-σιγά...
http://bettyscuisine.blogspot.gr/search/label/Σούπες
http://bettyscuisine.blogspot.gr/search/label/Σούπες
ΤΕΝΕΣΙ ΟΥΙΛΙΑΝΣ «ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΤΗ ΒΡΟΧΗ»απόσπασμα
ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
ΤΕΝΕΣΙ ΟΥΙΛΙΑΝΣ «ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΤΗ ΒΡΟΧΗ»απόσπασμα
ΓΥΝΑΙΚΑ:
Θα ντύνομαι στα άσπρα…Θα έχω μια ορισμένη θέση στην παραλία, όπου θα πηγαίνω να κάθομαι, λίγο πιο μακριά από κει που είναι το περίπτερο, όπου η μπάντα παίζει επιλογές του Βικτόρ Χερμπέρτ όταν νυχτώνει…Θα είναι μια εποχή βροχής, βροχής…Και θα είμαι τόσο εξαντλημένη ύστερα από τη ζωή μου στην πόλη που δεν θα με νοιάζει που θ’ ακούω τη βροχή. Θα είμαι
τόσο ήρεμη! Οι γραμμές θα εξαφανιστούν από το πρόσωπό μου…Δεν θα έχω φίλους. Δεν θα έχω γνωριμίες….Ο ξενοδόχος θα λέει, «καλησπέρα κ. Τζόουνς» και γω μόλις που θα χαμογελάω και θα παίρνω το κλειδί μου. Δεν θα διαβάζω ποτέ εφημερίδες, ούτε θ’ ακούω ραδιόφωνο. Δεν θα έχω την παραμικρή ιδέα από ό,τι γίνεται στον κόσμο. Δεν θα έχω καμιά συναίσθηση από το χρόνο που θα περνάει…Κάποια μέρα θα κοιτάξω στον καθρέφτη και θα δω ότι τα μαλλιά μου έχουν αρχίσει να γίνονται γκρίζα και για πρώτη φορά θ’ ανακαλύψω ότι έζησα σ’ αυτό το μικρό ξενοδοχείο, μ’ ένα ψεύτικο όνομα, χωρίς καθόλου φίλους ή γνωστούς , ή κανενός είδους σχέσεις, για εικοσιπέντε ολόκληρα χρόνια. Θα με ξαφνιάσει λίγο αλλά δεν θα με τρομάξει καθόλου. Θα είμαι ευχαριστημένη που ο χρόνος θα έχει περάσει τόσο εύκολα. Μια φορά στο τόσο θα πηγαίνω στον κινηματογράφο…Θα διαβάζω μεγάλα βιβλία και το ημερολόγιο των νεκρών συγγραφέων. Θα νιώθω πιο πολύ κοντά τους, πολύ περισσότερο από ό,τι ένιωσα ποτέ για ανθρώπους που γνώρισα, προτού να φύγω από τον κόσμο. Θα είναι γλυκιά και ψυχρή μαζί αυτή η φιλία μου με τους νεκρούς ποιητές γιατί δεν θα μπορώ να τους αγγίζω ούτε και ν’ απαντάω στις ερωτήσεις τους. Θα μου μιλάνε και δεν θα περιμένουν να τους απαντήσω. Και θα νυστάζω ακούγοντας τις φωνές τους να εξηγούνε σε μένα τα μυστήρια….Θα με παίρνει ο ύπνος με το βιβλίο ακόμα στα χέρια μου, και θα βρέχει.. Θα ξυπνάω και θ’ ακούω τη βροχή και θα ξανακοιμάμαι. Μια εποχή βροχής…βροχής…βροχής… Και τότε, κάποια μέρα, όταν θα έχω κλείσει ένα βιβλίο, ή θα γυρίζω στο σπίτι, μόνη μου, από τον κινηματογράφο στις έντεκα η ώρα τη νύχτα- θα κοιτάξω στον καθρέφτη και θα δω ότι τα μαλλιά μου έγιναν άσπρα. Άσπρα, εντελώς άσπρα. Τόσο άσπρα όσο και ο αφρός στα κύματα. (σηκώνεται και κινείται στο δωμάτιο, ενώ συνεχίζει:) Θα κρεμάσω τα χέρια μου στο μάκρος του κορμιού μου, και τότε θα ανακαλύψω πόσο τρομακτικά ελαφριά και λεπτή έχω γίνει! Σχεδόν διαφανής…….Τότε λοιπόν θα ξέρω- κοιτώντας στον καθρέφτη- πως ήρθε για μένα η πρώτη εποχή, για να περπατήσω άλλη μια φορά μόνη μου στην πλατεία, με το δυνατό άνεμο να με χτυπάει, τον άσπρο καθαρό άνεμο που φυσάει απ’ την άκρη του κόσμου….(Στέκεται πάλι ακίνητη στο παράθυρο). Και τότε θα βγω έξω και θα περπατήσω στην πλατεία. Θα περπατήσω μόνη μου και θα γίνομαι όλο και πιο αδύνατη, πιο αδύνατη, πιο αδύνατη…ΠΗΓΗ http://idrymapoiisis.blogspot.gr/
ΠΙΝΑΚΑΣ - J. W. Waterhouse, Miranda
► Φτιάξτε λάδι με σκόρδο, δελνδρολίβανο και τσίλι
Απλές λύσεις.
► Φτιάξτε λάδι με σκόρδο, δελνδρολίβανο και τσίλι
Έχετε σκεφθεί ποτέ να φτιάξετε μόνες σας λάδι με άρωμα σκόρδου, δενδρολίβανου, τσίλι ή λεμονιού; Πραγματικά είναι μια πολύ ωραία ιδέα για τις ευφάνταστες σαλάτες σας αλλά αν τα βάλετε σε όμορφα μπουκαλάκια σκεφθείτε ότι μπορείτε να τα κάνετε και δώρο. Πρωτότυπο, νόστιμο και ευωδιαστό.
Δείτε, λοιπόν, την συνταγή.
Ελαιόλαδο με δενδρολίβανο ή τσίλι ή σκόρδο
Συστατικά:
- 3-4 κλωναράκια δεντρολίβανο/ τσίλι/ σκόρδο
- 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
- 1 γυάλινο μπουκάλι με φελλό
1. Παίρνουμε κάποια κλωναράκια δενδρολίβανου/ σκόρδο/ τσίλι και τα βάζουμε στο μπουκάλι.
2. Σε μια κατσαρόλα ζεστάνετε το ελαιόλαδο και ρίχνουμε προσεκτικά το λάδι μέσα στο μπουκάλι πάνω από δεντρολίβανο. Μην το γεμίζετε υπερβολικά.
3. Κλείνετε με το φελλό και το βάζετε στο ψυγείο.
4. Το σερβίρετε με το ψωμί, τις σαλάτες, όσο και στην καθημερινή μαγειρική.
Δοκιμάστε το και δεν θα χάσετε. Η ποσότητα του τσίλι και του σκόρδου έχει να κάνει με το πόσο άρωμα και πόση ένταση θέλετε να δώσετε. Επίσης, μπορείτε με τον ίδιο τρόπο να φιταξετε και με άρωμα λεμόνι αρκεί στην αρχή να βάλετε ξύσμα λεμονιού στο μπουκάλι και μετά φέτες λεμονιού.
ΠΗΓΗ: queen.gr
► Υπέροχοι ψαροκεφτέδες, αφράτοι και τραγανοί
Απλές λύσεις.
► Υπέροχοι ψαροκεφτέδες, αφράτοι και τραγανοί
Αν τα παιδιά σας δεν συμπαθούν ιδιαίτερα το ψάρι, αυτές οι πεντανόστιμες ψαροκροκέτες μπακαλιάρου σίγουρα θα τους αλλάξουν γνώμη -και θα βάλουν λίγη απολαυστική ποικιλία και στο δικό σας μενού!
• 1 κιλό φρέσκο μπακαλιάρο
• ψωμί μπαγιάτικο, χωρίς την κόρα
• 1 κρεμμύδι, πολτοποιημένο
• 1 μεγάλη ώριμη ντομάτα
• 1κ.γ. ρίγανη
• δυόσμος
• αλάτι
• πιπέρι
Αφαιρέστε από το μπακαλιάρο τα κόκαλα και την πέτσα του και ψιλοκόψτε τον.
Ζυμώστε τον με το ψωμί που έχετε μουλιάσει, το κρεμμύδι, τη ντομάτα και τα αρωματικά.
Πλάστε τους κεφτέδες, όσο πιο ισομεγέθεις γίνεται, για να τηγανιστούν ομοιόμορφα.
Σε ένα μεγάλο, βαθύ τηγάνι (ή σε φριτέζα) βάλτε αρκετό ελαιόλαδο και αφήστε το να κάψει.
Πριν τηγανίσετε τους κεφτέδες, κυλίστε τους καλά στο αλεύρι. Τηγανίστε τους μέχρι να πάρουν ένα όμορφο χρυσό χρώμα, βάλτε τους σε πιάτο με απορροφητικό χαρτί για να τραβήξει το επιπλέον λάδι και σερβίρετε.
ΠΗΓΗ: queen.gr
Όσκαρ Ουάιλντ
Bigbook.gr.
Ο
Όσκαρ Ουάιλντ (πλήρες όνομα Όσκαρ Φίνγκαλ Ο'Φλάχερτι Ουίλς Ουάιλντ,
αγγλ. Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde), 16 Οκτωβρίου 1854 - 30
Νοεμβρίου 1900) ήταν Ιρλανδός μυθιστοριογράφος, ποιητής, θεατρικός
συγγραφέας και κριτικός που έζησε στο
τέλος της Βικτωριανής Εποχής. Ανάμεσα στα πιο γνωστά έργα του
συγκαταλέγονται το μυθιστόρημα Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκραίη και το
τελευταίο του έργο-επιστολή De Profundis
Ο Όσκαρ Ουάιλντ γεννήθηκε στο Δουβλίνο και ανατράφηκε στους κόλπους μιας Προτεσταντικής οικογένειας. Η μητέρα του, Τζέην Φραντσέσκα Έλτζι (Jane Francesca Elgee), ήταν επιτυχημένη συγγραφέας (γνωστή και με το ψευδώνυμο Speranza) ενώ ο πατέρας του, Σερ Ουίλλιαμ Ουάιλντ, ήταν επιτυχημένος ιατρός και χειρουργός. Μέχρι την ηλικία των εννέα ετών, λάμβανε μαθήματα κατ' οίκον ενώ την περίοδο 1864-1871 φοίτησε στο Portora Royal School, 160 χιλιόμετρα έξω από την πόλη του Δουβλίνου. Μετά την αποφοίτησή του, σπούδασε στο Trinity College μέχρι το 1874, όπου διακρίθηκε ως εξαιρετικός φοιτητής, κερδίζοντας για τις επιδόσεις του, το Χρυσό Μετάλιο Μπέρκλεϊ, το οποίο αποτελούσε την μεγαλύτερη τιμητική διάκριση για φοιτητή του κολεγίου. Του χορηγήθηκε επιπλέον υποτροφία για το Magdalen College της Οξφόρδης, όπου και συνέχισε τις σπουδές του μέχρι το 1878, λαμβάνοντας το βραβείο Newdigate για την ποιητική του σύνθεση με τίτλο Ραβέννα (Ravenna) και αποφοιτώντας με άριστα. Την ίδια περίοδο πρέπει να επηρεάστηκε από το ρεύμα του αισθητισμού και τις θεωρίες των John Ruskin και Walter Pater, οι οποίοι δίδασκαν στην Οξφόρδη κατά τη διάρκεια των σπουδών του Ουάιλντ.
Μετά την αποφοίτησή του από το κολέγιο, ο Ουάιλντ εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο μαζί με τον φίλο του Φρανκ Μάιλς, γνωστό ζωγράφο της εποχής. Νωρίτερα είχε γνωρίσει στο Δουβλίνο την Florence Balcome, την οποία και ερωτεύτηκε. Εκείνη συνδέθηκε τελικά με τον συγγραφέα Μπραμ Στόκερ, γεγονός που φαίνεται πως αποτέλεσε τον λόγο για τον οποίο ο Ουάιλντ εγκατέλειψε την Ιρλανδία. Το 1881 δημοσίευσε την πρώτη του ποιητική συλλογή (Poems), η οποία έλαβε και θετικές κριτικές, ενώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για μία σειρά θεωρητικών διαλέξεων που έδωσε για το αισθητικό κίνημα στη Βρετανία. Ο Ουάιλντ είχε προγραμματίσει αρχικά να δώσει πενήντα διαλέξεις σε διάστημα τεσσάρων μηνών, ωστόσο τελικά η παραμονή του στις Ηνωμένες Πολιτείες διήρκεσε περίπου ένα χρόνο, δίνοντας στο διάστημα αυτό συνολικά 140 διαλέξεις.
Επιστρέφοντας από την Αμερική, ο Ουάιλντ επισκέφτηκε το Παρίσι όπου ολοκλήρωσε το δεύτερο θεατρικό του έργο The Dutchess of Padua που δεν σημείωσε αξιοσημείωτη επιτυχία. Αργότερα πραγματοποίησε διαλέξεις στη Βρετανία και την Ιρλανδία. Κατά την παραμονή του στο Δουβλίνο, γνώρισε το καλοκαίρι του 1884, την Κόνστανς Λόυντ, κόρη εύπορης Ιρλανδικής οικογένειας, την οποία παντρεύτηκε και μαζί απέκτησαν δύο γιούς ονόματι Cyril και Vyvyan, το 1885 και 1886 αντίστοιχα. Προκειμένου να συντηρήσει οικονομικά την οικογένειά του, ο Ουάιλντ εργάστηκε σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες της εποχής, μεταξύ αυτών η Paul Mall Gazette και η επιθεώρηση Dramatic Review, παρέχοντας δημοσιογραφικά κείμενα και κριτικές. Την περίοδο 1887-1889 ανέλαβε την έκδοση του μηνιαίου περιοδικού The Lady's World, το οποίο μετονόμασε σε The Woman's World και προέβη σε αλλαγές με στόχο την αλλαγή του ύφους του. Ειδικότερα, προέβαλε καλλιτεχνικά και πολιτικά θέματα, αποσκοπώντας στην καλλιέργεια ενός ευρύτερα ευαισθητοποιημένου -κυρίως γυναικείου- αναγνωστικού κοινού. Εγκατέλειψε το εγχείρημά του δύο χρόνια αργότερα.Τα επόμενα χρόνια αποτέλεσαν μία ιδιαίτερα παραγωγική περίοδο σε ότι αφορά το λογοτεχνικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ. Το 1888 εκδόθηκε ένα από τα πιο γνωστά έργα του, Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας και άλλα παραμύθια (The Happy Prince and Other Tales). Το μοναδικό μυθιστόρημα του, Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέη, εκδόθηκε στην τελική του μορφή το 1891, ενώ από το 1890 είχε παρουσιαστεί στο περιοδικό Lippincott's Magazine. Αρκετοί κριτικοί αναγνωρίζουν σε αυτό, αυτοβιογραφικά στοιχεία και παραλληλισμούς ανάμεσα στον κεντρικό ήρωα και τον συγγραφέα. Το ίδιο βιβλίο χρησιμοποιήθηκε εναντίον του κατά την διάρκεια της μεταγενέστερης δίκης του, κατηγορούμενος για ομοφυλοφιλία. Το Δεκέμβριο του 1892 παρουσιάστηκε η θεατρική του κωμωδία Η Βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ (Lady's Windermere's Fan), η οποία έτυχε θερμής υποδοχής, γεγονός που πιθανά να παρακίνησε τον Ουάιλντ να συνεχίσει να γράφει για το θέατρο. Μεταξύ των μεταγενέστερων θεατρικών του έργων συγκαταλέγονται τα Μία γυναίκα χωρίς σημασία (A Woman of No Importance, 1893), Ένας ιδανικός σύζυγος (An Ideal Husband, 1895) και The Importance of Being Earnest (1895).
Οι ερωτικές επιλογές του Όσκαρ Ουάιλντ και ειδικότερα η – απαγορευμένη στη Βρετανία εκείνη την εποχή – ομοφυλοφιλία του, προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση στην εποχή του. Οι βιογράφοι του αναφέρουν πως πιθανότατα να ανέπτυξε για πρώτη φορά ομοφυλοφιλική ερωτική σχέση με τον Ρόμπερτ Μπάλντουϊν Ρος (Robert Baldwin Ross), περίπου το 1887, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως ο Ουάιλντ είχε νωρίτερα συνειδητοποιήσει την ομοφυλοφιλική του φύση, κατά τη διάρκεια των σπουδών του, αναφέροντας πιθανή σχέση του με τον Φρανκ Μάιλς[1]. Αργότερα, το 1891, συνδέθηκε με τον ποιητή Λόρδο Άλφρεντ Ντάγκλας, γνωστό και με το ψευδώνυμο Bosie. Πατέρας του, ήταν ο 9ος Μαρκήσιος του Κουίνσμπερυ (Queensberry), τον οποίο ο Ουάιλντ μήνυσε τον Απρίλιο του 1895, μετά από προσωπικές επιθέσεις του μαρκήσιου και κατηγορίες περί ομοφυλοφιλίας του. Η πράξη του Ουάιλντ να κινηθεί νομικά κατά του μαρκήσιου, στράφηκε τελικά εναντίον του, καθώς βρέθηκε ο ίδιος κατηγορούμενος για ομοφυλοφιλία και τελικά καταδικάστηκε στις 25 Μαΐου του 1895 σε καταναγκαστικά έργα δύο ετών, αφού είχε νωρίτερα συλληφθεί, στις 6 Απριλίου.
Η περίοδος της φυλάκισης επέδρασε στην υγεία του Όσκαρ Ουάιλντ, ο οποίος μετά την αποφυλάκισή του στις 19 Μαΐου του 1897, πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του απομονωμένος από τον κοινωνικό του περίγυρο. Οι εμπειρίες του στη φυλακή καταγράφτηκαν στο ποίημα Η Μπαλάντα της φυλακής του Ρήντιγκ (The Ballad of Reading Gaol). Στη φυλακή, ο Ουάιλντ έγραψε επίσης ένα γράμμα προς τον Άλφρεντ Ντάγκλας, το οποίο παρέδωσε αργότερα στον Γκρος. Εκείνος δημοσίευσε ένα μέρος του (περίπου το 30% του περιεχομένου του) το 1905, μετά το θάνατο του Όσκαρ Ουάιλντ, υπό τον τίτλο De Profundis (Εκ βαθέων). Το 1908, αποτέλεσε τμήμα μιας συλλεκτικής έκδοσης έργων του Ουάιλντ και στη συνέχεια παραχωρήθηκε στο Βρετανικό Μουσείο με την συμφωνία να μην δημοσιοποιηθεί στο σύνολό του πριν το 1960. Το 1949, ο γιος του Ουάιλντ, Vyvyan Holland, δημοσίευσε εκ νέου το κείμενο, στο οποίο περιέλαβε και αποσπάσματα που δεν είχαν δημοσιευτεί παλαιότερα. Το βιβλίο εκδόθηκε τελικά στην πλήρη μορφή του το 1962.
Ο Όσκαρ Ουάιλντ πέθανε στις 30 Νοεμβρίου του 1900 από μηνιγγίτιδα και πριν το θάνατό του ασπάστηκε τον Καθολικισμό. Σχετικά με τα αίτια του θανάτου του, έχουν δοθεί διαφορετικές ερμηνείες. Ο βιογράφος του Richard Ellmann, υποστήριξε πως οφειλόταν σε σύφιλη, ωστόσο ο Μέρλιν Χόλαντ, επίσης βιογράφος και εγγονός του Ουάιλντ, θεωρεί πως η ερμηνεία αυτή αποτελεί παρανόηση, συνδέοντας τη μηνιγγίτιδα που τον προσέβαλε με μία χειρουργική επέμβαση που είχε προηγηθεί. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, όπως αυτή επιβεβαιώνεται και από αναφορές των ιατρών του Ουάιλντ, τα αίτια του θανάτου του δεν σχετίζονται με πιθανή σύφιλη. Ο τάφος του βρίσκεται σήμερα στο Παρίσι.Ο Ουάιλντ θεωρείται ένας από τους κύριους εκπροσώπους του ρεύματος του αισθητισμού, το οποίο αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα στη Βρετανία και αποτέλεσε σε ένα βαθμό προέκταση του συμβολισμού στη Γαλλία. Επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το έργο των Τζον Ράσκιν και Ουόλτερ Πάτερ (Walter Pater) και υπερασπίστηκε το δόγμα της τέχνης για την τέχνη, αρνούμενος την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας ηθικής παραμέτρου στην τέχνη. Ως προβεβλημένος εκπρόσωπος του αισθητισμού, ο Ουάιλντ απέκτησε σημαντική φήμη και αναγνωρισιμότητα. Οι διαλέξεις που έδωσε στην Αμερική ήταν αφιερωμένες στο αισθητικό βρετανικό κίνημα, αν και δεν είχαν σημαντική απήχηση.
http://el.wikipedia.org/wiki/Όσκαρ_Ουάιλντ
Ο Όσκαρ Ουάιλντ γεννήθηκε στο Δουβλίνο και ανατράφηκε στους κόλπους μιας Προτεσταντικής οικογένειας. Η μητέρα του, Τζέην Φραντσέσκα Έλτζι (Jane Francesca Elgee), ήταν επιτυχημένη συγγραφέας (γνωστή και με το ψευδώνυμο Speranza) ενώ ο πατέρας του, Σερ Ουίλλιαμ Ουάιλντ, ήταν επιτυχημένος ιατρός και χειρουργός. Μέχρι την ηλικία των εννέα ετών, λάμβανε μαθήματα κατ' οίκον ενώ την περίοδο 1864-1871 φοίτησε στο Portora Royal School, 160 χιλιόμετρα έξω από την πόλη του Δουβλίνου. Μετά την αποφοίτησή του, σπούδασε στο Trinity College μέχρι το 1874, όπου διακρίθηκε ως εξαιρετικός φοιτητής, κερδίζοντας για τις επιδόσεις του, το Χρυσό Μετάλιο Μπέρκλεϊ, το οποίο αποτελούσε την μεγαλύτερη τιμητική διάκριση για φοιτητή του κολεγίου. Του χορηγήθηκε επιπλέον υποτροφία για το Magdalen College της Οξφόρδης, όπου και συνέχισε τις σπουδές του μέχρι το 1878, λαμβάνοντας το βραβείο Newdigate για την ποιητική του σύνθεση με τίτλο Ραβέννα (Ravenna) και αποφοιτώντας με άριστα. Την ίδια περίοδο πρέπει να επηρεάστηκε από το ρεύμα του αισθητισμού και τις θεωρίες των John Ruskin και Walter Pater, οι οποίοι δίδασκαν στην Οξφόρδη κατά τη διάρκεια των σπουδών του Ουάιλντ.
Μετά την αποφοίτησή του από το κολέγιο, ο Ουάιλντ εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο μαζί με τον φίλο του Φρανκ Μάιλς, γνωστό ζωγράφο της εποχής. Νωρίτερα είχε γνωρίσει στο Δουβλίνο την Florence Balcome, την οποία και ερωτεύτηκε. Εκείνη συνδέθηκε τελικά με τον συγγραφέα Μπραμ Στόκερ, γεγονός που φαίνεται πως αποτέλεσε τον λόγο για τον οποίο ο Ουάιλντ εγκατέλειψε την Ιρλανδία. Το 1881 δημοσίευσε την πρώτη του ποιητική συλλογή (Poems), η οποία έλαβε και θετικές κριτικές, ενώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για μία σειρά θεωρητικών διαλέξεων που έδωσε για το αισθητικό κίνημα στη Βρετανία. Ο Ουάιλντ είχε προγραμματίσει αρχικά να δώσει πενήντα διαλέξεις σε διάστημα τεσσάρων μηνών, ωστόσο τελικά η παραμονή του στις Ηνωμένες Πολιτείες διήρκεσε περίπου ένα χρόνο, δίνοντας στο διάστημα αυτό συνολικά 140 διαλέξεις.
Επιστρέφοντας από την Αμερική, ο Ουάιλντ επισκέφτηκε το Παρίσι όπου ολοκλήρωσε το δεύτερο θεατρικό του έργο The Dutchess of Padua που δεν σημείωσε αξιοσημείωτη επιτυχία. Αργότερα πραγματοποίησε διαλέξεις στη Βρετανία και την Ιρλανδία. Κατά την παραμονή του στο Δουβλίνο, γνώρισε το καλοκαίρι του 1884, την Κόνστανς Λόυντ, κόρη εύπορης Ιρλανδικής οικογένειας, την οποία παντρεύτηκε και μαζί απέκτησαν δύο γιούς ονόματι Cyril και Vyvyan, το 1885 και 1886 αντίστοιχα. Προκειμένου να συντηρήσει οικονομικά την οικογένειά του, ο Ουάιλντ εργάστηκε σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες της εποχής, μεταξύ αυτών η Paul Mall Gazette και η επιθεώρηση Dramatic Review, παρέχοντας δημοσιογραφικά κείμενα και κριτικές. Την περίοδο 1887-1889 ανέλαβε την έκδοση του μηνιαίου περιοδικού The Lady's World, το οποίο μετονόμασε σε The Woman's World και προέβη σε αλλαγές με στόχο την αλλαγή του ύφους του. Ειδικότερα, προέβαλε καλλιτεχνικά και πολιτικά θέματα, αποσκοπώντας στην καλλιέργεια ενός ευρύτερα ευαισθητοποιημένου -κυρίως γυναικείου- αναγνωστικού κοινού. Εγκατέλειψε το εγχείρημά του δύο χρόνια αργότερα.Τα επόμενα χρόνια αποτέλεσαν μία ιδιαίτερα παραγωγική περίοδο σε ότι αφορά το λογοτεχνικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ. Το 1888 εκδόθηκε ένα από τα πιο γνωστά έργα του, Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας και άλλα παραμύθια (The Happy Prince and Other Tales). Το μοναδικό μυθιστόρημα του, Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέη, εκδόθηκε στην τελική του μορφή το 1891, ενώ από το 1890 είχε παρουσιαστεί στο περιοδικό Lippincott's Magazine. Αρκετοί κριτικοί αναγνωρίζουν σε αυτό, αυτοβιογραφικά στοιχεία και παραλληλισμούς ανάμεσα στον κεντρικό ήρωα και τον συγγραφέα. Το ίδιο βιβλίο χρησιμοποιήθηκε εναντίον του κατά την διάρκεια της μεταγενέστερης δίκης του, κατηγορούμενος για ομοφυλοφιλία. Το Δεκέμβριο του 1892 παρουσιάστηκε η θεατρική του κωμωδία Η Βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ (Lady's Windermere's Fan), η οποία έτυχε θερμής υποδοχής, γεγονός που πιθανά να παρακίνησε τον Ουάιλντ να συνεχίσει να γράφει για το θέατρο. Μεταξύ των μεταγενέστερων θεατρικών του έργων συγκαταλέγονται τα Μία γυναίκα χωρίς σημασία (A Woman of No Importance, 1893), Ένας ιδανικός σύζυγος (An Ideal Husband, 1895) και The Importance of Being Earnest (1895).
Οι ερωτικές επιλογές του Όσκαρ Ουάιλντ και ειδικότερα η – απαγορευμένη στη Βρετανία εκείνη την εποχή – ομοφυλοφιλία του, προκάλεσαν ιδιαίτερη αίσθηση στην εποχή του. Οι βιογράφοι του αναφέρουν πως πιθανότατα να ανέπτυξε για πρώτη φορά ομοφυλοφιλική ερωτική σχέση με τον Ρόμπερτ Μπάλντουϊν Ρος (Robert Baldwin Ross), περίπου το 1887, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως ο Ουάιλντ είχε νωρίτερα συνειδητοποιήσει την ομοφυλοφιλική του φύση, κατά τη διάρκεια των σπουδών του, αναφέροντας πιθανή σχέση του με τον Φρανκ Μάιλς[1]. Αργότερα, το 1891, συνδέθηκε με τον ποιητή Λόρδο Άλφρεντ Ντάγκλας, γνωστό και με το ψευδώνυμο Bosie. Πατέρας του, ήταν ο 9ος Μαρκήσιος του Κουίνσμπερυ (Queensberry), τον οποίο ο Ουάιλντ μήνυσε τον Απρίλιο του 1895, μετά από προσωπικές επιθέσεις του μαρκήσιου και κατηγορίες περί ομοφυλοφιλίας του. Η πράξη του Ουάιλντ να κινηθεί νομικά κατά του μαρκήσιου, στράφηκε τελικά εναντίον του, καθώς βρέθηκε ο ίδιος κατηγορούμενος για ομοφυλοφιλία και τελικά καταδικάστηκε στις 25 Μαΐου του 1895 σε καταναγκαστικά έργα δύο ετών, αφού είχε νωρίτερα συλληφθεί, στις 6 Απριλίου.
Η περίοδος της φυλάκισης επέδρασε στην υγεία του Όσκαρ Ουάιλντ, ο οποίος μετά την αποφυλάκισή του στις 19 Μαΐου του 1897, πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του απομονωμένος από τον κοινωνικό του περίγυρο. Οι εμπειρίες του στη φυλακή καταγράφτηκαν στο ποίημα Η Μπαλάντα της φυλακής του Ρήντιγκ (The Ballad of Reading Gaol). Στη φυλακή, ο Ουάιλντ έγραψε επίσης ένα γράμμα προς τον Άλφρεντ Ντάγκλας, το οποίο παρέδωσε αργότερα στον Γκρος. Εκείνος δημοσίευσε ένα μέρος του (περίπου το 30% του περιεχομένου του) το 1905, μετά το θάνατο του Όσκαρ Ουάιλντ, υπό τον τίτλο De Profundis (Εκ βαθέων). Το 1908, αποτέλεσε τμήμα μιας συλλεκτικής έκδοσης έργων του Ουάιλντ και στη συνέχεια παραχωρήθηκε στο Βρετανικό Μουσείο με την συμφωνία να μην δημοσιοποιηθεί στο σύνολό του πριν το 1960. Το 1949, ο γιος του Ουάιλντ, Vyvyan Holland, δημοσίευσε εκ νέου το κείμενο, στο οποίο περιέλαβε και αποσπάσματα που δεν είχαν δημοσιευτεί παλαιότερα. Το βιβλίο εκδόθηκε τελικά στην πλήρη μορφή του το 1962.
Ο Όσκαρ Ουάιλντ πέθανε στις 30 Νοεμβρίου του 1900 από μηνιγγίτιδα και πριν το θάνατό του ασπάστηκε τον Καθολικισμό. Σχετικά με τα αίτια του θανάτου του, έχουν δοθεί διαφορετικές ερμηνείες. Ο βιογράφος του Richard Ellmann, υποστήριξε πως οφειλόταν σε σύφιλη, ωστόσο ο Μέρλιν Χόλαντ, επίσης βιογράφος και εγγονός του Ουάιλντ, θεωρεί πως η ερμηνεία αυτή αποτελεί παρανόηση, συνδέοντας τη μηνιγγίτιδα που τον προσέβαλε με μία χειρουργική επέμβαση που είχε προηγηθεί. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, όπως αυτή επιβεβαιώνεται και από αναφορές των ιατρών του Ουάιλντ, τα αίτια του θανάτου του δεν σχετίζονται με πιθανή σύφιλη. Ο τάφος του βρίσκεται σήμερα στο Παρίσι.Ο Ουάιλντ θεωρείται ένας από τους κύριους εκπροσώπους του ρεύματος του αισθητισμού, το οποίο αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα στη Βρετανία και αποτέλεσε σε ένα βαθμό προέκταση του συμβολισμού στη Γαλλία. Επηρεάστηκε ιδιαίτερα από το έργο των Τζον Ράσκιν και Ουόλτερ Πάτερ (Walter Pater) και υπερασπίστηκε το δόγμα της τέχνης για την τέχνη, αρνούμενος την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας ηθικής παραμέτρου στην τέχνη. Ως προβεβλημένος εκπρόσωπος του αισθητισμού, ο Ουάιλντ απέκτησε σημαντική φήμη και αναγνωρισιμότητα. Οι διαλέξεις που έδωσε στην Αμερική ήταν αφιερωμένες στο αισθητικό βρετανικό κίνημα, αν και δεν είχαν σημαντική απήχηση.
http://el.wikipedia.org/wiki/Όσκαρ_Ουάιλντ
Φτωχοδιάβολοι έκλεβαν λαμπτήρες
http://mikros-romios.gr/4151/ftoxodiaboloi/
Φτωχοδιάβολοι έκλεβαν λαμπτήρες στην προηγούμενη οικονομική κρίση!
Στις ημέρες μας, ημέρες σφοδρής
οικονομικής κρίσης, οι εκτεταμένες κλοπές μετάλλων από τα καπάκια των
υπονόμων μέχρι τα χερούλια των σπιτιών απασχολούν καθημερινά τη
δημοσιότητα. Μέχρι ολόκληρη μεταλλική γέφυρα κατόρθωσαν να
αποσυναρμολογήσουν οι επιτήδειοι, τους οποίους βλέπουμε καθημερινά να
τριγυρνούν στους δρόμους ανενόχλητοι με τα καροτσάκια των σούπερ μάρκετ ή
τα τρίκυκλα. Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνταν και στην προηγούμενη
μεγάλη οικονομική κρίση, στις αρχές της δεκαετίας του 1930.
Αντίστοιχοι φτωχοδιάβολοι, παρακινούμενοι από σοβαρά οικονομικά
κυκλώματα βύθιζαν στο σκοτάδι πολλούς απόκεντρους δρόμους, στενάκια
διαδρόμους και στοές. Ξεβίδωναν τους ηλεκτρικούς λαμπτήρες, προϊόν
πολυτελείας εκείνη την εποχή και τους πωλούσαν σε διάφορους
κλεπταποδόχους σε εξευτελιστικές τιμές. Στη συνέχεια οι επιτήδειοι
φρόντιζαν να διοχετεύουν τους λαμπτήρες σε επαρχιακές πόλεις, ώστε να μη
γίνονται αντιληπτοί. Καθημερινά καταγγέλλονταν κλοπές λαμπτήρων σε όλα
τα μήκη και πλάτη των Αθηνών, μέχρι που τον Φεβρουάριο 1933 έφθασαν να
κλέψουν και λαμπτήρες έξω από ένα αστυνομικό τμήμα, του οποίου διοικητής
ήταν ο γνωστός για τη σκληρότητά του Παξινός. Αυτή ήταν και η αφορμή να
ξεσπάσει εναντίον τους άγριο και ανελέητο κυνηγητό.
Εντύπωση προκάλεσε στις αστυνομικές αρχές πως γύρω από τους τόπους που
πραγματοποιούνταν οι κλοπές δεν υπήρχαν ίχνη υποδημάτων, αλλά γυμνών
ποδιών. Απευθείας οι υποψίες στράφηκαν στους επαρχιώτες φτωχούς
αλητόπαιδες, μέχρι που εντοπίστηκαν μερικοί που ξόδευαν υπέρογκα για την
κατάστασή τους ποσά. Τότε τέθηκαν υπό αυστηρή αστυνομική παρακολούθηση.
Οι ομάδες που δρούσαν ήταν πολυπληθείς. Οι περισσότεροι λειτουργούσαν
ως τσιλιαδόροι βαστώντας «καραούλι» στις γωνιές και τρεις εξ αυτών
(φωτο) έκαναν τη «δουλειά». Ανεβαίνοντας ο ένας στην πλάτη του άλλου,
ξεβίδωναν τους λαμπτήρες με εξαιρετική επιτηδειότητα και κινήσεις
αίλουρων. Ελάχιστα λεπτά της ώρας διαρκούσε η κάθε επιχείρηση και εντός
δύο ωρών είχαν βυθίσει στο σκοτάδι μια ολόκληρη γειτονιά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...