Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013
► Το κάστρο της ζωής - "Να σου πω μια ιστορία"
Απλές λύσεις.
► Το κάστρο της ζωής
Ήταν μια φορά ένας κύριος που έκανε ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Όταν έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγόρασε από το αεροδρόμιο έναν οδηγό με τα κάστρα των νησιών. Κάποια είχαν συγκεκριμένες μέρες επισκέψεων και άλλα πολύ αυστηρό ωράριο. Αλλά αυτό που του τράβηξε την προσοχή, ήταν ένα που παρουσιαζόταν με τη φράση «Η επίσκεψη της ζωής σου».
Στις φωτογραφίες τουλάχιστον, φαινόταν ένα κάστρο ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο εντυπωσιακό από τα άλλα, αλλά είχε ιδιαίτερες συστάσεις… Ο οδηγός εξηγούσε πως για λόγους που θα γίνονταν κατανοητοί αργότερα, οι επισκέπτες δεν πλήρωναν είσοδο εκ των προτέρων αλλά ήταν απαραίτητο να κλείσουν από πριν ραντεβού δηλαδή ημέρα και ώρα. Η διαφορετική αυτή πρόταση του είχε κινήσει την περιέργεια, και το ίδιο απόγευμα ο άνθρωπος τηλεφώνησε από το ξενοδοχείο του και έκλεισε ραντεβού.
Όλα λειτουργούν πάντα με τον ίδιο τρόπο στον κόσμο. Αρκεί να έχει κάποιος ένα σημαντικό ραντεβού κάποια συγκεκριμένη ώρα και ανάγκη να είναι ακριβής, για να μπερδευτούν όλα. Η περίπτωση αυτή δεν αποτέλεσε εξαίρεση, και δέκα λεπτά αργότερα από τη συμφωνημένη ώρα, ο τουρίστας έφτασε στο παλάτι. Παρουσιάστηκε σ’ έναν άντρα με καρό φούστα, που τον περίμενε και τον καλωσόρισε.
-«Οι υπόλοιποι μπήκαν ήδη με τον ξεναγό;» ρώτησε αφού πρώτα δεν είδε κανέναν άλλο επισκέπτη.
-«Οι υπόλοιποι;» ανταπέδωσε την ερώτηση ο άντρας. «όχι οι επισκέψεις είναι ατομικές και δεν προσφέρουμε ξεναγούς»
Χωρίς καμιά αναφορά στο ωράριο, του εξήγησε λίγο την ιστορία του κάστρου και του ανέφερε τι να προσέξει ιδιαιτέρως: τις τοιχογραφίες, τις πανοπλίες στη σοφίτα, τον πολεμικό εξοπλισμό στη Βόρεια αίθουσα, τις κατακόμβες κάτω από τη σκάλα και το δωμάτιο βασανιστηρίων στο μπουντρούμι. Αφού είπε αυτά του έδωσε ένα κουτάλι και του ζήτησε να το κρατήσει οριζόντιο, με το κοίλο μέρος προς τα πάνω.
-«Κι αυτό τι;» ρώτησε ο επισκέπτης
-«Εμείς δεν εισπράττουμε την άδεια εισόδου στο κάστρο. Για να κοστολογήσουμε την επίσκεψή σας καταφεύγουμε σε αυτό το σύστημα. Κάθε επισκέπτης κρατάει ένα κουτάλι σαν αυτό, γεμάτο μέχρι πάνω με ψιλή άμμο. Εδώ χωράνε ακριβώς 100 γραμμάρια. Μετά την περιήγηση σας στο κάστρο, ζυγίζουμε την άμμο που έχει μείνει στο κουτάλι και σας χρεώνουμε μια λίβρα για κάθε γραμμάριο που έχετε χάσει… Ένας τρόπος για να βρούμε το κόστος της καθαριότητας» εξήγησε.
-«Κι αν δεν χάσω ούτε ένα γραμμάριο;»
-«Α αγαπητέ μου κύριε, τότε η επίσκεψη σας στο κάστρα θα είναι δωρεάν»
Ο άνθρωπος αν και έκπληκτος, βρήκε την πρόταση διασκεδαστική και, αφού είδε τον οικοδεσπότη να ξεχειλίζει το κουτάλι με άμμο, ξεκίνησε την περιήγησή του. Έχοντας εμπιστοσύνη στις κινήσεις του, ανέβηκε πολύ αργά τις σκάλες με το βλέμμα καρφωμένο στο κουτάλι. Όταν έφτασε πάνω, στην αίθουσα με τις πανοπλίες, προτίμησε να μην μπει γιατί σκέφτηκε πως ο αέρας θα έπαιρνε την άμμο κι έτσι αποφάσισε να κατέβει προσεκτικά. Περνώντας από την αίθουσα με τις πολεμικές μηχανές, κάτω από τη σκάλα, συνειδητοποίησε πως για να τις δει καλά, θα έπρεπε να κρατηθεί από τα κάγκελα και να σκύψει πολύ. Δεν ήταν επικίνδυνο για την σωματική του ακεραιότητα, αλλά συνεπαγόταν πως θα έχανε κάτι από το περιεχόμενο του κουταλιού, οπότε συμβιβάστηκε να το κοιτάξει από μακριά. Τι ίδιο του συνέβη και με την υπερβολικά απότομη σκάλα που οδηγούσε στα μπουντρούμια. Καθώς επέστρεφε από το διάδρομο στο σημείο εκκίνησης, κατευθύνθηκε ικανοποιημένος προς τον άνθρωπο με τη σκωτσέζικη φούστα που τον περίμενε με μια ζυγαριά. Εκεί άδειασε το περιεχόμενο του κουταλιού και περίμενε την ετυμηγορία του άντρα.
-«Εκπληκτικό, χάσατε μόνο μισό γραμμάριο» ανακοίνωσε, «σας συγχαίρω. Όπως εσεις προβλέψατε, αυτή η επίσκεψη δε θα σας στοιχίσει τίποτα»
-«Ευχαριστώ»
-«Ευχαριστηθήκατε την επίσκεψη;» ρώτησε στο τέλος ο οικοδεσπότης.
Ο τουρίστας δίστασε και τελικά αποφάσισε να φανεί ειλικρινής.
-«Η αλήθεια είναι πως όχι και πολύ. Ήμουν τόσο απασχολημένος με το να προσέχω την άμμο, που δεν μπόρεσα να δω αυτό που μου είπατε.»
-«Μα αυτό είναι φριχτό! Κοιτάξτε, θα κάνω μια εξαίρεση. Θα σας ξαναγεμίσω το κουτάλι, γιατί είναι ο κανονισμός, αλλά τώρα ξεχάστε πόσο θα χυθεί: μένουν 12 λεπτά μέχρι να έρθει ο επόμενος επισκέπτης. Να πάτε και να γυρίσετε πριν φτάσει»
Χωρίς να χάσει χρόνο, ο άνθρωπος πήρε το κουτάλι κι έτρεξε στη σοφίτα. Όταν έφτασε έριξε μια γρήγορη ματιά σε ότι υπήρχε εκεί, και κατέβηκε τρέχοντας στα μπουντρούμια γεμίζοντας τις σκάλες με άμμο. Δεν περίσσευε ούτε μια στιγμή γιατί τα λεπτά περνούσαν, και σχεδόν πέταξε προς το πέρασμα κάτω από τη σκάλα, όπου, σκύβοντας για να μπει του έπεσε το κουτάλι και χύθηκε όλο το περιεχόμενό του. Κοίταξε το ρολόι του. Είχαν περάσει έντεκα λεπτά. Ξανά, χωρίς να δει τις πολεμικές μηχανές, έτρεξε μέχρι τον άνθρωπο στην είσοδο, στον οποίο παρέδωσε το άδειο κουτάλι.
-«Αυτή τη φορά χωρίς άμμο λοιπόν, αλλά μην ανησυχείτε, έχουμε κάνει μια συμφωνία. Πώς ήταν; Ευχαριστηθήκατε την επίσκεψη;»
Ξανά ο επισκέπτης δίστασε μερικές στιγμές.
-«Η αλήθεια είναι πως όχι» ομολόγησε στο τέλος. «Ήμουν τόσο απασχολημένος να γυρίσω πριν φτάσει ο επόμενος, που έχασα όλη την άμμο, αλλά και πάλι δεν το ευχαριστήθηκα καθόλου.»
Ο άνθρωπος με την πίπα άναψε την πίπα του και του είπε:
-«Υπάρχουν κάποιοι που περπατούν στο κάστρο της ζωής τους προσπαθώντας να μην τους κοστίσει τίποτα, και δεν μπορούν να το ευχαριστηθούν. Υπάρχουν άλλοι που βιάζονται τόσο να φτάσουν νωρίς, που χάνουν τα πάντα χωρίς και αυτοί να ευχαριστηθούν τίποτα. Κάποιοι λίγοι μαθαίνουν αυτό το μάθημα και παίρνουν τον χρόνο τους για κάθε διαδρομή. Ανακαλύπτουν και απολαμβάνουν την κάθε γωνιά, το κάθε βήμα. Ξέρουν πως δε θα είναι δωρεάν, αλλά καταλαβαίνουν ότι το κόστος του να ζεις, αξίζει τον κόπο.»
Πηγή: Απόσπασμα από το βιβλίο "Να σου πω μια ιστορία" του Χόρχε Μπουκαϊ
antikleidi.com
Ήταν μια φορά ένας κύριος που έκανε ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Όταν έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγόρασε από το αεροδρόμιο έναν οδηγό με τα κάστρα των νησιών. Κάποια είχαν συγκεκριμένες μέρες επισκέψεων και άλλα πολύ αυστηρό ωράριο. Αλλά αυτό που του τράβηξε την προσοχή, ήταν ένα που παρουσιαζόταν με τη φράση «Η επίσκεψη της ζωής σου».
Στις φωτογραφίες τουλάχιστον, φαινόταν ένα κάστρο ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο εντυπωσιακό από τα άλλα, αλλά είχε ιδιαίτερες συστάσεις… Ο οδηγός εξηγούσε πως για λόγους που θα γίνονταν κατανοητοί αργότερα, οι επισκέπτες δεν πλήρωναν είσοδο εκ των προτέρων αλλά ήταν απαραίτητο να κλείσουν από πριν ραντεβού δηλαδή ημέρα και ώρα. Η διαφορετική αυτή πρόταση του είχε κινήσει την περιέργεια, και το ίδιο απόγευμα ο άνθρωπος τηλεφώνησε από το ξενοδοχείο του και έκλεισε ραντεβού.
Όλα λειτουργούν πάντα με τον ίδιο τρόπο στον κόσμο. Αρκεί να έχει κάποιος ένα σημαντικό ραντεβού κάποια συγκεκριμένη ώρα και ανάγκη να είναι ακριβής, για να μπερδευτούν όλα. Η περίπτωση αυτή δεν αποτέλεσε εξαίρεση, και δέκα λεπτά αργότερα από τη συμφωνημένη ώρα, ο τουρίστας έφτασε στο παλάτι. Παρουσιάστηκε σ’ έναν άντρα με καρό φούστα, που τον περίμενε και τον καλωσόρισε.
-«Οι υπόλοιποι μπήκαν ήδη με τον ξεναγό;» ρώτησε αφού πρώτα δεν είδε κανέναν άλλο επισκέπτη.
-«Οι υπόλοιποι;» ανταπέδωσε την ερώτηση ο άντρας. «όχι οι επισκέψεις είναι ατομικές και δεν προσφέρουμε ξεναγούς»
Χωρίς καμιά αναφορά στο ωράριο, του εξήγησε λίγο την ιστορία του κάστρου και του ανέφερε τι να προσέξει ιδιαιτέρως: τις τοιχογραφίες, τις πανοπλίες στη σοφίτα, τον πολεμικό εξοπλισμό στη Βόρεια αίθουσα, τις κατακόμβες κάτω από τη σκάλα και το δωμάτιο βασανιστηρίων στο μπουντρούμι. Αφού είπε αυτά του έδωσε ένα κουτάλι και του ζήτησε να το κρατήσει οριζόντιο, με το κοίλο μέρος προς τα πάνω.
-«Κι αυτό τι;» ρώτησε ο επισκέπτης
-«Εμείς δεν εισπράττουμε την άδεια εισόδου στο κάστρο. Για να κοστολογήσουμε την επίσκεψή σας καταφεύγουμε σε αυτό το σύστημα. Κάθε επισκέπτης κρατάει ένα κουτάλι σαν αυτό, γεμάτο μέχρι πάνω με ψιλή άμμο. Εδώ χωράνε ακριβώς 100 γραμμάρια. Μετά την περιήγηση σας στο κάστρο, ζυγίζουμε την άμμο που έχει μείνει στο κουτάλι και σας χρεώνουμε μια λίβρα για κάθε γραμμάριο που έχετε χάσει… Ένας τρόπος για να βρούμε το κόστος της καθαριότητας» εξήγησε.
-«Κι αν δεν χάσω ούτε ένα γραμμάριο;»
-«Α αγαπητέ μου κύριε, τότε η επίσκεψη σας στο κάστρα θα είναι δωρεάν»
Ο άνθρωπος αν και έκπληκτος, βρήκε την πρόταση διασκεδαστική και, αφού είδε τον οικοδεσπότη να ξεχειλίζει το κουτάλι με άμμο, ξεκίνησε την περιήγησή του. Έχοντας εμπιστοσύνη στις κινήσεις του, ανέβηκε πολύ αργά τις σκάλες με το βλέμμα καρφωμένο στο κουτάλι. Όταν έφτασε πάνω, στην αίθουσα με τις πανοπλίες, προτίμησε να μην μπει γιατί σκέφτηκε πως ο αέρας θα έπαιρνε την άμμο κι έτσι αποφάσισε να κατέβει προσεκτικά. Περνώντας από την αίθουσα με τις πολεμικές μηχανές, κάτω από τη σκάλα, συνειδητοποίησε πως για να τις δει καλά, θα έπρεπε να κρατηθεί από τα κάγκελα και να σκύψει πολύ. Δεν ήταν επικίνδυνο για την σωματική του ακεραιότητα, αλλά συνεπαγόταν πως θα έχανε κάτι από το περιεχόμενο του κουταλιού, οπότε συμβιβάστηκε να το κοιτάξει από μακριά. Τι ίδιο του συνέβη και με την υπερβολικά απότομη σκάλα που οδηγούσε στα μπουντρούμια. Καθώς επέστρεφε από το διάδρομο στο σημείο εκκίνησης, κατευθύνθηκε ικανοποιημένος προς τον άνθρωπο με τη σκωτσέζικη φούστα που τον περίμενε με μια ζυγαριά. Εκεί άδειασε το περιεχόμενο του κουταλιού και περίμενε την ετυμηγορία του άντρα.
-«Εκπληκτικό, χάσατε μόνο μισό γραμμάριο» ανακοίνωσε, «σας συγχαίρω. Όπως εσεις προβλέψατε, αυτή η επίσκεψη δε θα σας στοιχίσει τίποτα»
-«Ευχαριστώ»
-«Ευχαριστηθήκατε την επίσκεψη;» ρώτησε στο τέλος ο οικοδεσπότης.
Ο τουρίστας δίστασε και τελικά αποφάσισε να φανεί ειλικρινής.
-«Η αλήθεια είναι πως όχι και πολύ. Ήμουν τόσο απασχολημένος με το να προσέχω την άμμο, που δεν μπόρεσα να δω αυτό που μου είπατε.»
-«Μα αυτό είναι φριχτό! Κοιτάξτε, θα κάνω μια εξαίρεση. Θα σας ξαναγεμίσω το κουτάλι, γιατί είναι ο κανονισμός, αλλά τώρα ξεχάστε πόσο θα χυθεί: μένουν 12 λεπτά μέχρι να έρθει ο επόμενος επισκέπτης. Να πάτε και να γυρίσετε πριν φτάσει»
Χωρίς να χάσει χρόνο, ο άνθρωπος πήρε το κουτάλι κι έτρεξε στη σοφίτα. Όταν έφτασε έριξε μια γρήγορη ματιά σε ότι υπήρχε εκεί, και κατέβηκε τρέχοντας στα μπουντρούμια γεμίζοντας τις σκάλες με άμμο. Δεν περίσσευε ούτε μια στιγμή γιατί τα λεπτά περνούσαν, και σχεδόν πέταξε προς το πέρασμα κάτω από τη σκάλα, όπου, σκύβοντας για να μπει του έπεσε το κουτάλι και χύθηκε όλο το περιεχόμενό του. Κοίταξε το ρολόι του. Είχαν περάσει έντεκα λεπτά. Ξανά, χωρίς να δει τις πολεμικές μηχανές, έτρεξε μέχρι τον άνθρωπο στην είσοδο, στον οποίο παρέδωσε το άδειο κουτάλι.
-«Αυτή τη φορά χωρίς άμμο λοιπόν, αλλά μην ανησυχείτε, έχουμε κάνει μια συμφωνία. Πώς ήταν; Ευχαριστηθήκατε την επίσκεψη;»
Ξανά ο επισκέπτης δίστασε μερικές στιγμές.
-«Η αλήθεια είναι πως όχι» ομολόγησε στο τέλος. «Ήμουν τόσο απασχολημένος να γυρίσω πριν φτάσει ο επόμενος, που έχασα όλη την άμμο, αλλά και πάλι δεν το ευχαριστήθηκα καθόλου.»
Ο άνθρωπος με την πίπα άναψε την πίπα του και του είπε:
-«Υπάρχουν κάποιοι που περπατούν στο κάστρο της ζωής τους προσπαθώντας να μην τους κοστίσει τίποτα, και δεν μπορούν να το ευχαριστηθούν. Υπάρχουν άλλοι που βιάζονται τόσο να φτάσουν νωρίς, που χάνουν τα πάντα χωρίς και αυτοί να ευχαριστηθούν τίποτα. Κάποιοι λίγοι μαθαίνουν αυτό το μάθημα και παίρνουν τον χρόνο τους για κάθε διαδρομή. Ανακαλύπτουν και απολαμβάνουν την κάθε γωνιά, το κάθε βήμα. Ξέρουν πως δε θα είναι δωρεάν, αλλά καταλαβαίνουν ότι το κόστος του να ζεις, αξίζει τον κόπο.»
Πηγή: Απόσπασμα από το βιβλίο "Να σου πω μια ιστορία" του Χόρχε Μπουκαϊ
antikleidi.com
Η Αντιγόνη μιλά κρητικά
23 Οκτωβρίου 2013 στις 2:35 μ.μ.
Έρωντα ‘σαι αρματωμένος
Και για μάχη ορδινιασμένος.
Πάντα νικητής λογάσαι
δε δειλιάς και δε φοβάσαι.
Γέροντες μα και μικιούς,
θηλυκούς κι αρσενικούς
σκλάβους σου και δουλευτές σου
τσι ‘χεις βάλει στσι δουλειές σου.
Μπαίνεις, πόρτα δε χτυπάς
εις την κατοικιά τση νιας
και ξωμένεις στο λαιμό τζη
στ’ όμορφο το μάγουλό τζη.
781-- 790
Μικιός=μικρός, ξωμένω= διανυκτερεύω.
Φίλοι και συντοπίτες μου, προβάλετε να ιδείτε
Τη στράτα που πορεύγομαι να μεταδιγηθείτε.
Εδά το ύστερο ν-τως φως τ’ αμάθια μου θωρούνε
και ήλιο δεν θα ξαναϊδούν, στον Άδη με λαλούνε.
Ο ύπνος ο παντοτινός στον Άδη θα με βάλει
να κολυμπήσω αζωντανή στου Χάρου τ’ ακρογιάλι.
Νύφη δεν εστολίστηκα, δεν ήρθαν οι δικοί μου
να πούνε νυφοτράγουδα, να κάτσουν στην αυλή μου.
Σήμερα στεφανώνομαι, πέστε μου το παινάδι,
το Χάρο κάνω ταίρι μου και πεθερό τον Άδη.
806-816
Εδά=τώρα, λαλούνε=οδηγούν.
Ο Πολυχρόνης Στιβακτάκης είναι από τα ορεινά Βορίζα του νομού Ηρακλείου (μπορείτε να δείτε τον χάρτη της Κρήτης). Είναι φωτογράφος, ορειβάτης, παίζει μαντολίνο, κάνει και μαντινάδες. Ξέρει να πήζει τυρί, ξέρει να κάνει και ξινόχοντρο. Είναι homo universalis Cretensis. Η μεταγραφή της Αντιγόνης στο κρητικό ιδίωμα της κεντρικής Κρήτης (έχει τελειωμένο και τον Οιδίποδα Τύραννο) συνεχίζει την ωραία παράδοση του Γιώργη Ψυχουντάκη και του Παύλου Κοτανίδη που μεταγράφουν, αντίστοιχα, Όμηρο στα κρητικά και στα ποντιακά.
Συνταγή Λάμψης προσώπου με Κολοκύθα!
Organic Brands.
Συνταγή Λάμψης προσώπου με Κολοκύθα!
Η κολοκύθα είναι πλούσια σε βιταμίνες Ε, Α, C!
H Μάσκα με κολοκύθα έχει την ιδιότητα να ρυθμίζει την παραγωγή λιπαρότητας, να μειώνει το μέγεθος των πόρων και να προστατεύει από τις αρνητικές επιπτώσεις των ελευθέρων ριζών!
Θα χρειαστείτε :
- 2 κ.σ έλαιο λιναρόσπορου (βρείτε το στο http://www.organicbrands.gr/products_det.asp?prid=2033)
- 1 κ.σ πουρέ κολοκύθας (φρέσκο ή σε κονσέρβα)
- 4 σταγόνες πορτοκαλιού
- 1 κ.γ Κανέλα (αποφύγετε εαν το δέρμα σας είναι πολύ ευαίσθητο)
- 1 κ.σ Μάσκα προσώπου με Τριαντάφυλλο Khadi
Οδηγίες:
Ανακατέψτε όλα τα υλικά μαζί μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα.
Σε καθαρό δέρμα, απλώστε το μείγμα και αφήστε το να δράσει για 15 λεπτά.
Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και ολοκληρώστε την περιποίηση με την ενυδατική σας.
Τη Μάσκα Khadi που χαρίζει στην επιδερμίδα σύσφιξη και αντιγήρανση θα την βρείτε στο
http://www.organicbrands.gr/products_det.asp?pd=1&prid=416&cid=416
Βιολογικές μάσκες περιποίησης προσώπου θα βρείτε στο
http://www.organicbrands.gr/products.asp?cid=392
Βeauty Tips από επαγγελματίες ομορφιάς θα βρείτε στο
http://www.organicbrands.gr/articles.asp?cid=1
αρχαία Ελληνική μουσική
http://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2013/10/erevnhtes-apo-thn-oksfordh-zwntaneyoun-thn-arxaia-ellhnikh-mousikh.html
Ερευνητές από την Οξφόρδη ζωντανεύουν την αρχαία Ελληνική μουσική
Την αρχαία Ελληνική μουσική η οποία δεν έχει ακουστεί εδώ και χιλιάδες χρόνια «ζωντανεύει» το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σύμφωνα με το BBC, το οποίο φιλοξενεί εκτενές ρεπορτάζ για τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί το τολμηρό αυτό εγχείρημα.
«Φανταστείτε σε 2.500 χρόνια από τώρα, να είχαν από μείνει μόνο μερικοί στίχοι των Beatles και μερικές λέξεις από τις όπερες του Μότσαρτ και του Βέρντι χωρίς την μουσική. Φανταστείτε πόσο ενθουσιώδες θα ήταν να αναδημιουργήσουμε την μουσική, να ανακαλύψουμε εκ νέου τα όργανα που την έπαιζαν και να ακούγαμε τις λέξεις με την ορθή τους σειρά.
Αυτό θα γίνει και με τα κλασσικά κείμενα της αρχαίας Ελλάδας. Συχνά οι Δυτικοί λογογράφοι ξεχνούν ότι τα έπη του Ομήρου, τα ερωτικά ποιήματα της Σαπφούς και οι τραγωδίες του Σοφοκλή και του Ευριπίδη ήταν όλα αρχικά μουσική» δηλώνει ο Armand D' Angour, μουσικός και καθηγητής κλασσικής στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Πως θα δημιουργήσουν ξανά την μουσική
«Δεν είναι όμως αυτή η μουσική χαμένη πολύ μακριά από οποιαδήποτε ανάσυρση;», αναρωτιέται το BBC και απαντά: «Η απάντηση είναι όχι. Οι ρυθμοί- ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της μουσικής έχουν διατηρηθεί στις λέξεις αυτές καθ αυτές, σε τμήματα μακρών και συρτών συλλαβών. Τα όργανα είναι γνωστά από περιγραφές, πίνακες και αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία μας επιτρέπουν να επαναφέρουμε το βάθος και το εύρος των ήχων που δημιουργούσαν».
Οι νέες ανακαλύψεις
Στη συνέχεια, το BBC υποστηρίζει πως έχουν έρθει στην επιφάνεια νέες ανακαλύψεις σχετικά με την αρχαία ελληνική μουσική από μερικές δεκάδες αρχαία κείμενα χαραγμένα με μια φωνητική σημειογραφία η οποία επινοήθηκε γύρω στο 450 π.Χ., αποτελείται από αλφαβητικά γράμματα και σημεία τα οποία τοποθετούνται πάνω από τα φωνήεντα των Ελληνικών λέξεων, ενώ μάλιστα επισημαίνει πως «οι Έλληνες είχαν επεξεργαστεί τις μαθηματικές αναλογίες μουσικά διαστήματα - μια οκτάβα είναι 2:1, το ένα πέμπτο 3:2, ένας τέταρτος 4:3, και ούτω καθεξής.
Ο συμβολισμός δίνει μια ακριβή ένδειξη της σχετικής γραμμής: Το γράμμα Α στην κορυφή της κλίμακας, για παράδειγμα, αποτελεί μια μουσική νότα ένα πέμπτο υψηλότερο από N μέχρι τη μέση του αλφαβήτου. Απόλυτη γραμμή μπορεί να πραγματοποιηθεί από τις φωνητικές κλίμακες που απαιτούνται για να τραγουδήσει τα σωζόμενα μελωδίες».
Πως αξιολογούνται τα έγγραφα
«Αν και τα έγγραφα, που βρέθηκαν σε πέτρα στην Ελλάδα και σε παπύρους στην Αίγυπτο, είναι εδώ και πολύ καιρό είναι γνωστά στους κλασικιστές, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αυξηθεί τα νέα ευρήματα. Χρονολογούμενα γύρω στο 300 π.Χ. έως το 300 μ.Χ., τα θραύσματα αυτά μας προσφέρουν μια σαφέστερη εικόνα της μουσικής στην αρχαία Ελλάδα», αναφέρει το BBC.
Πως ακουγόταν η Ελληνική μουσική
Οι ερευνητές, επισημαίνουν πως μερικές από τις μελωδίες που έχουν επιβιώσει, είναι πολύ ελκυστικές για τα μοντέρνα αυτιά. Ένα ολοκληρωμένο κομμάτι χαραγμένο σε μαρμάρινη στήλη και χρονολογούμενο γύρω στο 200 μ.Χ., είναι ένα σύντομο τραγούδι των τεσσάρων γραμμών το οποίο έχει συνθέσει ο Σείκιλος. Τα λόγια του τραγουδιού μπορούν να μεταφραστούν:
«Αν είσαι ζωντανός, λάμπεις, μην αφήνεις να πέφτει η διάθεσή σου Έχουμε μια σύντομη ζωή να ζήσουμε Ο χρόνος πάντα απαιτεί ένα τέλος»«Ο συμβολισμός είναι σαφής. Σηματοδοτεί μια τακτική ρυθμικού beat, και δείχνει μια πολύ σημαντική αρχή της αρχαίας σύνθεσης. Στην αρχαία Ελληνική η φωνή ανέβηκε στη γραμμή για ορισμένες συλλαβές και έπεσε σε άλλες», σημειώνουν οι ερευνητές.
Μπορείτε να ακούσετε μια αρχαία Ελληνική μελωδία που παραθέτει το BBC εδώ
"ΣΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, πτήσεις δωματίου"
Εν Πλω Εκδόσεις.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ -ΠOΛITIΣMOΣ
Hμερομηνία δημοσίευσης: 23-10-13
Πτήσεις του νου στις άκρες του κόσμου
με τον Χρήστο Κεχαγιόγλου
Του Νικου Βατοπουλου
Κατεβαίνεις τα σκαλιά της γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην πλατεία Κολωνακίου, και σε ρουφάει ο κόσμος που έστησε ο Χρήστος Κεχαγιόγλου. Θέλεις χρόνο για να επιτρέψεις σε όλην αυτήν την ομοβροντία των αισθήσεων να καθήσει μέσα σου και να γίνει κάτι άλλο, αυτόνομο, η νέα, προσωπική ερμηνεία αυτής της θερμής ζωγραφικής.
Πτήσεις δωματίου, το δίχως άλλο, όπως ονομάζει την έκθεσή του, ο Χρήστος Κεχαγιόγλου, επεξηγώντας το πώς και το γιατί έφτασε στις άκρες του κόσμου, ξεδιπλώνοντας τοπία από τα τέσσερα σημεία της γης. Καλειδοσκοπικά υπάρχουν γύρω σου, στον θεατή, αυτές οι ονειρικές όψεις από τη Σιβηρία, την Κίνα, τη Νέα Ζηλανδία, το Πράσινο Ακρωτήρι, τις Κυκλάδες, τη Γροιλανδία, το Εκουαδόρ, τη Γαλλία ή τον Νότιο Ειρηνικό. Είναι το σημείο βρασμού όπου η Πολυνησία συμπλέει, διϋλίζεται και διαθλάται μέσα σε ένα παγωμένο τοπίο της Γροιλανδίας και εκεί είναι που αντιλαμβάνεσαι ότι οι εσωτερικές πτήσεις έχουν πολλές πατρίδες και χιαστί διασταυρώσεις.
Ο Χρήστος Κεχαγιόγλου με πάει βαθιά σε έναν κόσμο εφηβικών αναγνωσμάτων. Αγνωστο γιατί ανέβλυσε μέσα μου μνήμη από Ιούλιο Βερν με «Αδελφούς Κιπ» και «Δεκαπενταετή πλοίαρχο», γέμισα εικόνες από την Ταϊτή του Γκωγκέν και από βικτωριανά μυθιστορήματα περιπέτειας όπως το «Κοραλένιο Νησί». Χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά σε αυτά, λειτούργησε ο συνειρμικός άξονας και με εξέβαλε σε άγνωστες, οικείες πατρίδες. Είναι μία λειτουργία της τέχνης που είναι πάντα θαυμαστή.
Η ίδια η ζωγραφική του Χρήστου Κεχαγιόγλου έχει μια θερμή αρρενωπότητα και ένα αποτύπωμα στέρεο πάνω σε μια ρευστή ανάγνωση του κόσμου. Η διάφανη γεωμετρία των όγκων του γεννάει αυτά τα ραγίσματα της ματιάς, που, ως θεατής, τα επιζητείς για να βρεις κόγχες και απάνεμες γωνιές. Τα σπίτια είναι κατά κανόνα πολύχρωμα, όπως αυτά στη Γροιλανδία, που θυμίζουν πιο γνώριμες εικόνες του Ρέικιαβικ, και αναδύονται ως πολυπρισματικά σχήματα, αινιγματικά και ευανάγνωστα ταυτόχρονα.
Είναι όμως η χρήση του χρώματος, η τόσο χαρακτηριστική στην τέχνη του Χρήστου Κεχαγιόγλου, που εδώ στις «πτήσεις δωματίου» απογειώνεται και σχεδόν «αυτονομείται» του θέματος προσφέροντας μία ψευδαισθητική καταιγίδα. Τα πράσινα, τα κόκκινα, τα μπλε, το γαλάζιο του πάγου και το μωβ της θάλασσας, μετατρέπονται σε μία Εδέμ που απλώνεται σε έναν αχανή ορίζοντα και που στροβιλίζεται σε μία δίνη σαν βυθός οφθαλμού.
Εκθεση Χρήστου Κεχαγιόλου. Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Κολωνάκι, έως 2/11 (τηλ. 2103608278).
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
"ΣΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, πτήσεις δωματίου"
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ
Hμερομηνία δημοσίευσης: 23-10-13
Πτήσεις του νου στις άκρες του κόσμου
με τον Χρήστο Κεχαγιόγλου
Του Νικου Βατοπουλου
Κατεβαίνεις τα σκαλιά της γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην πλατεία Κολωνακίου, και σε ρουφάει ο κόσμος που έστησε ο Χρήστος Κεχαγιόγλου. Θέλεις χρόνο για να επιτρέψεις σε όλην αυτήν την ομοβροντία των αισθήσεων να καθήσει μέσα σου και να γίνει κάτι άλλο, αυτόνομο, η νέα, προσωπική ερμηνεία αυτής της θερμής ζωγραφικής.
Πτήσεις δωματίου, το δίχως άλλο, όπως ονομάζει την έκθεσή του, ο Χρήστος Κεχαγιόγλου, επεξηγώντας το πώς και το γιατί έφτασε στις άκρες του κόσμου, ξεδιπλώνοντας τοπία από τα τέσσερα σημεία της γης. Καλειδοσκοπικά υπάρχουν γύρω σου, στον θεατή, αυτές οι ονειρικές όψεις από τη Σιβηρία, την Κίνα, τη Νέα Ζηλανδία, το Πράσινο Ακρωτήρι, τις Κυκλάδες, τη Γροιλανδία, το Εκουαδόρ, τη Γαλλία ή τον Νότιο Ειρηνικό. Είναι το σημείο βρασμού όπου η Πολυνησία συμπλέει, διϋλίζεται και διαθλάται μέσα σε ένα παγωμένο τοπίο της Γροιλανδίας και εκεί είναι που αντιλαμβάνεσαι ότι οι εσωτερικές πτήσεις έχουν πολλές πατρίδες και χιαστί διασταυρώσεις.
Ο Χρήστος Κεχαγιόγλου με πάει βαθιά σε έναν κόσμο εφηβικών αναγνωσμάτων. Αγνωστο γιατί ανέβλυσε μέσα μου μνήμη από Ιούλιο Βερν με «Αδελφούς Κιπ» και «Δεκαπενταετή πλοίαρχο», γέμισα εικόνες από την Ταϊτή του Γκωγκέν και από βικτωριανά μυθιστορήματα περιπέτειας όπως το «Κοραλένιο Νησί». Χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά σε αυτά, λειτούργησε ο συνειρμικός άξονας και με εξέβαλε σε άγνωστες, οικείες πατρίδες. Είναι μία λειτουργία της τέχνης που είναι πάντα θαυμαστή.
Η ίδια η ζωγραφική του Χρήστου Κεχαγιόγλου έχει μια θερμή αρρενωπότητα και ένα αποτύπωμα στέρεο πάνω σε μια ρευστή ανάγνωση του κόσμου. Η διάφανη γεωμετρία των όγκων του γεννάει αυτά τα ραγίσματα της ματιάς, που, ως θεατής, τα επιζητείς για να βρεις κόγχες και απάνεμες γωνιές. Τα σπίτια είναι κατά κανόνα πολύχρωμα, όπως αυτά στη Γροιλανδία, που θυμίζουν πιο γνώριμες εικόνες του Ρέικιαβικ, και αναδύονται ως πολυπρισματικά σχήματα, αινιγματικά και ευανάγνωστα ταυτόχρονα.
Είναι όμως η χρήση του χρώματος, η τόσο χαρακτηριστική στην τέχνη του Χρήστου Κεχαγιόγλου, που εδώ στις «πτήσεις δωματίου» απογειώνεται και σχεδόν «αυτονομείται» του θέματος προσφέροντας μία ψευδαισθητική καταιγίδα. Τα πράσινα, τα κόκκινα, τα μπλε, το γαλάζιο του πάγου και το μωβ της θάλασσας, μετατρέπονται σε μία Εδέμ που απλώνεται σε έναν αχανή ορίζοντα και που στροβιλίζεται σε μία δίνη σαν βυθός οφθαλμού.
Εκθεση Χρήστου Κεχαγιόλου. Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Κολωνάκι, έως 2/11 (τηλ. 2103608278).
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
"ΣΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, πτήσεις δωματίου"
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ
Γλυκιά γαλατόπιτα με μυζήθρα
http://www.icookgreek.com/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82/%CE%93%CE%BB%CF%85%CE%BA
Γλυκιά γαλατόπιτα με μυζήθρα
0.0/5 βαθμοί (0 ψήφοι)
- Προετοιμασία: 40 λεπτά
- Ψήσιμο: 1 ώρα και 15 λεπτά
- Μερίδες: 8
- Δυσκολία: εύκολο
-
Υλικά
- φύλλα κρούστας 5-6
- γάλα 8 φλιτζάνια
- ζάχαρη 2 φλιτζάνια
- σιμιγδάλι ψιλό ½ φλιτζάνι
- αυγά 8 χτυπημένα ελαφρώς
- μπέικιν πάουντερ 2 κουταλάκια του γλυκού
- βούτυρο 2 κουταλιές της σούπας για τη γέμιση (και λίγο επιπλέον για τα φύλλα)
- ανάλατη μαλακή μυζήθρα 350 γρ. λιωμένη με πιρούνι
- κανέλα σε σκόνη 2 κουταλάκια του γλυκού
- ζάχαρη άχνη και κανέλα σκόνη για το πασπάλισμα
- συνέχεια στο σύνδεσμο πηγή
Τρυφερή είναι η νύχτα
Ekdoseis Metaixmio.
Ο
κόσμος της Νικόλ είχε κομματιαστεί, όμως ήταν μοναχά ένας σαθρός
κόσμος, σχεδόν αδημιούργητος· από κάτω του τα αισθήματα και τα ένστικτά
της συνέχιζαν τη μάχη. Μόλις μια ώρα πριν, δεν περίμενε η κοπέλα δίπλα
στην είσοδο φορώντας την ελπίδα της σαν λουλούδι στον μπούστο;
...Φόρεμα, μείνε ατσαλάκωτο γι’ αυτόν· κουμπί, μείνε στη θέση σου· νάρκισσε, άνθισε· αέρα, μείνε γαλήνιος και γλυκός.
Φ. Σ. Φιτζέραλντ, Τρυφερή είναι η νύχτα | Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
Ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα με καταραμένους εραστές και σαγηνευτικούς τυχοδιώκτες
Όπως γράφτηκε μετά τον θάνατό του, «ο Φιτζέραλντ ήταν καλύτερος από ό,τι μπόρεσε να συνειδητοποιήσει πότε ο ίδιος γιατί, ουσιαστικά και μεταφορικά, επινόησε μια γενιά...». Εκπρόσωποι αυτής της χαμένης γενιάς του Μεσοπολέμου, ο Ντικ και η Νικόλ Ντάιβερ, πλούσιοι, όμορφοι, ευφυείς, δίνουν πάρτι μυθικά, δημιουργούν απερίγραπτη ατμόσφαιρα για τους φίλους τους, είναι αφάνταστα ελκυστικοί. Ζουν μια φαινομενικά ανέμελη ζωή πλούτου και περιηγήσεων. Και όμως πίσω από την αστραφτερή επιφάνεια κρύβουν εκείνη ένα μυστικό κι αυτός μια αδυναμία. Κατευθύνονται προς τους βράχους πάνω στους οποίους θα συντριβεί η ζωή τους. Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού.
Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού, ένα μυθιστόρημα που εκφράζει με ακρίβεια την άποψη του Φιτζέραλντ για τη γενιά του: «Όλοι οι θεοί έχουν πεθάνει, όλοι οι πόλεμοι έχουν γίνει, κάθε πίστη στον άνθρωπο έχει κλονιστεί». Την Πρωτομαγιά του 1925, τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του Υπέροχου Γκάτσμπυ, ο Φιτζέραλντ έγραφε στην εκδότη του για το νέο του μυθιστόρημα: «Είναι κάτι αληθινά ΝΕΟ στη μορφή, την ιδέα, τη δομή — για την εποχή μας, αυτό το πρότυπο που αναζητούν ο Τζόις και η Στάιν και που δεν το βρήκε ο Κόνραντ». Η συγγραφή του πέρασε έπειτα από σαράντα κύματα – η κατάρρευση της συζύγου του το ’30 κι ο εγκλεισμός της σε κλινική στην Ελβετία, το ταξίδι της επιστροφής των Φιτζέραλντ στην Αμερική το ’31, η υποτροπή της Ζέλντα, ο εκ νέου εγκλεισμός της σε κλινική. Το μυθιστόρημα εκδόθηκε σε συνέχειες και, με αναθεωρήσεις και περικοπές, σε μορφή βιβλίου τον Απρίλη 1934 και χάρισε στον συγγραφέα του τον τίτλο του σύγχρονου Ορφέα.
http://www.metaixmio.gr/products/2393--.aspx
...Φόρεμα, μείνε ατσαλάκωτο γι’ αυτόν· κουμπί, μείνε στη θέση σου· νάρκισσε, άνθισε· αέρα, μείνε γαλήνιος και γλυκός.
Φ. Σ. Φιτζέραλντ, Τρυφερή είναι η νύχτα | Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
Ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα με καταραμένους εραστές και σαγηνευτικούς τυχοδιώκτες
Όπως γράφτηκε μετά τον θάνατό του, «ο Φιτζέραλντ ήταν καλύτερος από ό,τι μπόρεσε να συνειδητοποιήσει πότε ο ίδιος γιατί, ουσιαστικά και μεταφορικά, επινόησε μια γενιά...». Εκπρόσωποι αυτής της χαμένης γενιάς του Μεσοπολέμου, ο Ντικ και η Νικόλ Ντάιβερ, πλούσιοι, όμορφοι, ευφυείς, δίνουν πάρτι μυθικά, δημιουργούν απερίγραπτη ατμόσφαιρα για τους φίλους τους, είναι αφάνταστα ελκυστικοί. Ζουν μια φαινομενικά ανέμελη ζωή πλούτου και περιηγήσεων. Και όμως πίσω από την αστραφτερή επιφάνεια κρύβουν εκείνη ένα μυστικό κι αυτός μια αδυναμία. Κατευθύνονται προς τους βράχους πάνω στους οποίους θα συντριβεί η ζωή τους. Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού.
Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού, ένα μυθιστόρημα που εκφράζει με ακρίβεια την άποψη του Φιτζέραλντ για τη γενιά του: «Όλοι οι θεοί έχουν πεθάνει, όλοι οι πόλεμοι έχουν γίνει, κάθε πίστη στον άνθρωπο έχει κλονιστεί». Την Πρωτομαγιά του 1925, τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του Υπέροχου Γκάτσμπυ, ο Φιτζέραλντ έγραφε στην εκδότη του για το νέο του μυθιστόρημα: «Είναι κάτι αληθινά ΝΕΟ στη μορφή, την ιδέα, τη δομή — για την εποχή μας, αυτό το πρότυπο που αναζητούν ο Τζόις και η Στάιν και που δεν το βρήκε ο Κόνραντ». Η συγγραφή του πέρασε έπειτα από σαράντα κύματα – η κατάρρευση της συζύγου του το ’30 κι ο εγκλεισμός της σε κλινική στην Ελβετία, το ταξίδι της επιστροφής των Φιτζέραλντ στην Αμερική το ’31, η υποτροπή της Ζέλντα, ο εκ νέου εγκλεισμός της σε κλινική. Το μυθιστόρημα εκδόθηκε σε συνέχειες και, με αναθεωρήσεις και περικοπές, σε μορφή βιβλίου τον Απρίλη 1934 και χάρισε στον συγγραφέα του τον τίτλο του σύγχρονου Ορφέα.
http://www.metaixmio.gr/products/2393--.aspx
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...