Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Τρυφερή είναι η νύχτα

Ekdoseis Metaixmio.


Φωτογραφία: Ο κόσμος της Νικόλ είχε κομματιαστεί, όμως ήταν μοναχά ένας σαθρός κόσμος, σχεδόν αδημιούργητος· από κάτω του τα αισθήματα και τα ένστικτά της συνέχιζαν τη μάχη.  Μόλις μια ώρα πριν, δεν περίμενε η κοπέλα δίπλα στην είσοδο φορώντας την ελπίδα της σαν λουλούδι στον μπούστο;
...Φόρεμα, μείνε ατσαλάκωτο γι’ αυτόν· κουμπί, μείνε στη θέση σου· νάρκισσε, άνθισε· αέρα, μείνε γαλήνιος και γλυκός.

Φ. Σ. Φιτζέραλντ, Τρυφερή είναι η νύχτα | Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος

Ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα με καταραμένους εραστές και σαγηνευτικούς τυχοδιώκτες

Όπως γράφτηκε μετά τον θάνατό του, «ο Φιτζέραλντ ήταν καλύτερος από ό,τι μπόρεσε να συνειδητοποιήσει πότε ο ίδιος γιατί, ουσιαστικά και μεταφορικά, επινόησε μια γενιά...».  Εκπρόσωποι αυτής της χαμένης γενιάς του Μεσοπολέμου, ο Ντικ και η Νικόλ Ντάιβερ, πλούσιοι, όμορφοι, ευφυείς, δίνουν πάρτι μυθικά, δημιουργούν απερίγραπτη ατμόσφαιρα για τους φίλους τους, είναι αφάνταστα ελκυστικοί.  Ζουν μια φαινομενικά ανέμελη ζωή πλούτου και περιηγήσεων.  Και όμως πίσω από την αστραφτερή επιφάνεια κρύβουν εκείνη ένα μυστικό κι αυτός μια αδυναμία.  Κατευθύνονται προς τους βράχους πάνω στους οποίους θα συντριβεί η ζωή τους.  Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού.

Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού, ένα μυθιστόρημα που εκφράζει με ακρίβεια την άποψη του Φιτζέραλντ για τη γενιά του: «Όλοι οι θεοί έχουν πεθάνει, όλοι οι πόλεμοι έχουν γίνει, κάθε πίστη στον άνθρωπο έχει κλονιστεί».  Την Πρωτομαγιά του 1925, τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του Υπέροχου Γκάτσμπυ, ο Φιτζέραλντ έγραφε στην εκδότη του για το νέο του μυθιστόρημα: «Είναι κάτι αληθινά ΝΕΟ στη μορφή, την ιδέα, τη δομή — για την εποχή μας, αυτό το πρότυπο που αναζητούν ο Τζόις και η Στάιν και που δεν το βρήκε ο Κόνραντ».  Η συγγραφή του πέρασε έπειτα από σαράντα κύματα – η κατάρρευση της συζύγου του το ’30 κι ο εγκλεισμός της σε κλινική στην Ελβετία, το ταξίδι της επιστροφής των Φιτζέραλντ στην Αμερική το ’31, η υποτροπή της Ζέλντα, ο εκ νέου εγκλεισμός της σε κλινική.  Το μυθιστόρημα εκδόθηκε σε συνέχειες και, με αναθεωρήσεις και περικοπές, σε μορφή βιβλίου τον Απρίλη 1934 και χάρισε στον συγγραφέα του τον τίτλο του σύγχρονου Ορφέα.

http://www.metaixmio.gr/products/2393--.aspx
Ο κόσμος της Νικόλ είχε κομματιαστεί, όμως ήταν μοναχά ένας σαθρός κόσμος, σχεδόν αδημιούργητος· από κάτω του τα αισθήματα και τα ένστικτά της συνέχιζαν τη μάχη. Μόλις μια ώρα πριν, δεν περίμενε η κοπέλα δίπλα στην είσοδο φορώντας την ελπίδα της σαν λουλούδι στον μπούστο;
...Φόρεμα, μείνε ατσαλάκωτο γι’ αυτόν· κουμπί, μείνε στη θέση σου· νάρκισσε, άνθισε· αέρα, μείνε γαλήνιος και γλυκός.

Φ. Σ. Φιτζέραλντ, Τρυφερή είναι η νύχτα | Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος

Ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα με καταραμένους εραστές και σαγηνευτικούς τυχοδιώκτες

Όπως γράφτηκε μετά τον θάνατό του, «ο Φιτζέραλντ ήταν καλύτερος από ό,τι μπόρεσε να συνειδητοποιήσει πότε ο ίδιος γιατί, ουσιαστικά και μεταφορικά, επινόησε μια γενιά...». Εκπρόσωποι αυτής της χαμένης γενιάς του Μεσοπολέμου, ο Ντικ και η Νικόλ Ντάιβερ, πλούσιοι, όμορφοι, ευφυείς, δίνουν πάρτι μυθικά, δημιουργούν απερίγραπτη ατμόσφαιρα για τους φίλους τους, είναι αφάνταστα ελκυστικοί. Ζουν μια φαινομενικά ανέμελη ζωή πλούτου και περιηγήσεων. Και όμως πίσω από την αστραφτερή επιφάνεια κρύβουν εκείνη ένα μυστικό κι αυτός μια αδυναμία. Κατευθύνονται προς τους βράχους πάνω στους οποίους θα συντριβεί η ζωή τους. Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού.

Ιστορία τρυφερή αλλά και δυνατή, ένας κόσμος ολέθριας ευημερίας και λεηλατημένου ιδεαλισμού, ένα μυθιστόρημα που εκφράζει με ακρίβεια την άποψη του Φιτζέραλντ για τη γενιά του: «Όλοι οι θεοί έχουν πεθάνει, όλοι οι πόλεμοι έχουν γίνει, κάθε πίστη στον άνθρωπο έχει κλονιστεί». Την Πρωτομαγιά του 1925, τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του Υπέροχου Γκάτσμπυ, ο Φιτζέραλντ έγραφε στην εκδότη του για το νέο του μυθιστόρημα: «Είναι κάτι αληθινά ΝΕΟ στη μορφή, την ιδέα, τη δομή — για την εποχή μας, αυτό το πρότυπο που αναζητούν ο Τζόις και η Στάιν και που δεν το βρήκε ο Κόνραντ». Η συγγραφή του πέρασε έπειτα από σαράντα κύματα – η κατάρρευση της συζύγου του το ’30 κι ο εγκλεισμός της σε κλινική στην Ελβετία, το ταξίδι της επιστροφής των Φιτζέραλντ στην Αμερική το ’31, η υποτροπή της Ζέλντα, ο εκ νέου εγκλεισμός της σε κλινική. Το μυθιστόρημα εκδόθηκε σε συνέχειες και, με αναθεωρήσεις και περικοπές, σε μορφή βιβλίου τον Απρίλη 1934 και χάρισε στον συγγραφέα του τον τίτλο του σύγχρονου Ορφέα.

http://www.metaixmio.gr/products/2393--.aspx

Η εκατονταετία του παιδικού εκπαιδευτικού κινηματογράφου

http://mikros-romios.gr/4161/paidikos/

Η εκατονταετία του παιδικού εκπαιδευτικού κινηματογράφου

ΠΑΙΔΑΚΙΑΓράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς.
Εκατονταετία συμπληρώνει ο παιδικός εκπαιδευτικός κινηματογράφος στην Ελλάδα, αφού η σχετική μέριμνα ξεκίνησε από το 1913! Ήταν δε από τις πρώτες χώρες, από κοινού με την Ιαπωνία, το Βέλγιο και την Ιταλία που υιοθέτησαν το εκπαιδευτικό σύστημα με ταινίες που παρήγαγαν τα εργαστήρια Έντισον. Η Διεύθυνση Σχολικής Υγιεινής του Υπουργείου Παιδείας παρήγγειλε σε αγγλικό εργοστάσιο 4.000 κινηματογραφικές μηχανές προβολής! Αλλά οι πολεμικές περιπέτειες και οι πολιτικές ανωμαλίες δεν επέτρεψαν την ανάπτυξη του συστήματος. Χρειάστηκε να περάσει μια 25ετία για να γίνουν οι πρώτες προβολές (Μάρτιος 1928) στις αίθουσες των κινηματογράφων «Μοντιάλ» και «Σπλέντιτ» τα πρωινά και στην αίθουσα του «Παρνασσού» τα απογεύματα.
Ιδρύθηκε ο «Σύλλογος διά την Ανάπτυξιν των Παιδικών κινηματογράφων» και οι πρώτες εκπαιδευτικές ταινίες περιείχαν τοπία, ιστορίες ζώων, κωμωδίες κατάλληλες για παιδιά κ.ά. και αποκτήθηκαν με δάνειο. Στην ανάπτυξη του θεσμού πρωταγωνίστησαν γυναίκες του Εθνικού Συμβουλίου Ελληνίδων, του Ερυθρού Σταυρού, του Πατριωτικού Ιδρύματος του Λυκείου των Ελληνίδων και του «Παρνασσού». Τότε διαμορφώθηκε και η πρώτη «Ταινιοθήκη» με πενήντα εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές ταινίες. Τα παιδιά αντιμετώπισαν με δυσπιστία τις πρώτες προβολές λόγω του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των θεμάτων. Αλλά το κλίμα αντιστράφηκε όταν δόθηκε βαρύτητα στα ψυχαγωγικά θέματα.
Ωστόσο, οι αιθουσάρχες διαπίστωναν ότι υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον. Αρνούνταν να ενοικιάζουν τις αίθουσές τους τα Κυριακάτικα πρωινά και έσπευδαν να βαφτίσουν «παιδικές» παραστάσεις, ακόμη και αστυνομικές περιπέτειες. Έτσι προέκυψε και η δημιουργία του «κεντρικού γραφείου μορφωτικού κινηματογράφου», ως αυτοτελούς νομικού προσώπου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τότε προέκυψε και η διά Νόμου απαγόρευση εισόδου στους κινηματογράφους παιδιών κάτω των 16 ετών. Εκτυπώθηκαν ακόμη και ειδικές ταυτότητες με τις οποίες προμηθεύονταν τα παιδιά, ώστε να αποφεύγεται η «επίδρασις του κακού κινηματογράφου»!

ΤΑ ΕΝΕΤΙΚΑ ΤΕΙΧΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΩΝΕΣ ΤΟΥ ΧΑΝΔΑΚΑ

http://kritipoliskaihoria.blogspot.gr/2013/04/blog-post_4567.htmlΚυριακή, 28 Απριλίου 2013

ΤΑ ΕΝΕΤΙΚΑ ΤΕΙΧΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΩΝΕΣ ΤΟΥ ΧΑΝΔΑΚΑ


Ο οχυρωματικός περίβολος του βενετσιάνικου Χάνδακα του 15ου αιώνα που σώζεται  μέχρι τις μέρες μας, αποτελεί ένα από  τα  σημαντικότερα  μνημεία  του είδους  του  και λόγω της έκτασης και του βαθμού διατήρησης του σε ολόκληρη τη μεσογεio.  Σήμερα τα τείχη  αγκαλιάζουν την παλιά πόλη του Ηρακλείου και καταλήγουν στο θαλάσσιο  φρούριο του Κούλε. 

Όταν οι Άραβες  κατέλαβαν  την  Κρήτη  οργάνωσαν  μεταξύ  (824  961 μ.Χ.)  τον  Χάνδακα στη θέση του  σημερινού  Ηρακλείου  και  το  περιέβαλαν  με  τείχη χτισμένα από πλίνθους και θεμελιωμένα σε λίθινη κρηπίδα που  αποτελούνταν  από ευθύγραμμα  τμήματα και πύργους. Πάνω σε αυτήν τη λίθινη κρηπίδα  που είχε διασωθεί  ήρθαν  αργότερα  οι Βυζαντινοί  του  Νικηφόρου  Φωκά  (961  1204 μ.Χ.)  και  δημιούργησαν  τα  δικά  τους  τείχη όπου και τα επέκτειναν.


Οι Ενετοί αρχικά αρκέστηκαν στην οχύρωση  που βρήκαν όταν έφθασαν στο νησί  δηλαδή την  υπάρχουσα  αραβική   βυζαντινή,  επέφεραν  όμως   σ' αυτήν  κάποιες επιδιορθώσεις προκειμένου  να  προστατευθούν  από   τις  εσωτερικές  αναταραχές που   είχαν  με   τους ντόπιους. Με τον καιρό διαπιστώνοντας ότι ο τουρκικός κίνδυνος γινόταν ολοένα  και  πιο ορατός και απειλητικός,  άρχισαν το  σχεδιασμό και  την ανοικοδόμηση  ενός νέου οχυρωματικού  περιβόλου αυτού που  διασώζεται  μέχρι σήμερα και περιβάλλει  την παλιά πόλη. 



Τα  νέα  τείχη  σχεδίασαν  μηχανικοί  σταλμένοι  απο  την  Βενετία,  ο  κυριότερος  εκ   των οποίων ήταν  ο  Michele Sanmicheli.  Χαρακτηριστικό  στοιχείο του οχυρωματικού σχεδιασμού αποτελούσαν οι προμαχώνες (Fronte Bastionato) που ήταν συνολικά επτά από ανατολικά προς τα δυτικά.




Ο Χάνδακας, με την εγκατάσταση των Ενετών στα 1211, που  ονομάζεται τώρα Candia από τους  νέους  αποίκους, εξελίσσεται  στο  σπουδαιότερο  κέντρο της πολιτικής στρατιωτικήςπνευματικής και  εμπορικής ζωής του Νησιού, με ανάκτορο για τον δούκα  μέγαρα για τους ευγενείς αποίκους ναούς για τον θρησκευόμενο λαό και κάθε άλλο στοιχείο  που  χαρακτήριζε μια ανάλογη πόλη του Βασιλείου της Βενετίας.

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή της νέας οχύρωσης του Χάνδακα έγινε σε διάφορες φάσεις και κράτησε σχεδόν δύο αιώνες ξεκινώντας  από τα  μέσα περίπου του  15ου αιώνα. Ο νέος αμυντικός περίβολος που έχει σχήμα τριγώνου με βάση στη θάλασσα έχει περίμετρο περίπου  5  χιλιόμετρα. Την  οχύρωση  συμπλήρωνε,  από την πλευρά του χερσαίου  τμήματος τάφρος και άλλα εξωτερικά οχυρά.


συνέχεια στο σύνδεσμο πηγή

Λαγοκοιμηθιά ή λαγοκημιθιά

Λαγοκοιμηθιά ή λαγοκημιθιά

Τετ, 2013-07-24 13:45
H Λαγοκοιμηθιά, ανήκει στην οικογένεια Labiatae-Χειλανθών.  Είναι γνωστή από την αρχαιότητα και με το όνομα "χαμαιδρύ". Σήμερα την συναντάμε και με τα ονόματα Λαγοτσιμιθιά, Τεύκριο και Χαμοδρυά.
Είναι φυτό πολυετές με βλαστούς λεπτούς. Οι κοντινοί στην ρίζα έρπουν στο έδαφος ενώ οι υψηλότεροι στέκουν όρθιοι. Τα φύλλα του είναι ωοειδή και οδοντωτά και τα άνθη του είναι κόκκινα και βγαίνουν σε τσαμπιά. Είναι φυτό καλλωπιστικό και αρωματικό.
Είναι πολύ διαδεδομένη στην Κρήτη. Κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής όμως η λαγοκοιμηθιά κόντεψε να εξαφανιστεί από την Κρήτη γιατί οι γερμανοί την μάζευαν σε μεγάλες ποσότητες και την έπιναν. 
Τι λέει η παράδοση
Ο Πλίνιος την χρησιμοποιούσε για τον βήχα, για τις φλεγμονές του στομάχου, για τους πόνους των πλευρών και της υδρωπικίας. Οι Αιγύπτιοι το χρησιμοποιούσαν ως φάρμακο κατά του διαλείποντος πυρετού. Στην Ιταλία το αποκαλούσαν “χόρτο των πυρετών”. Ο Διουσκουρίδης το χρησιμοποιούσε κατά της μεγαλοσπληνίας. Ο Ιπποκράτης και ο Γαληνός την συνιστούσαν ως τονωτικό, αντισπασμωδικό. Η λαϊκή ιατρική το συνιστούσε για το σάκχαρο.
Ολιστική δράση
Τονωτική. Διουρητική. Εφιδρωτική για τους πυρετούς. Επουλωτική πληγών, δοθιήνων και αποστημάτων. Χωνευτική.
Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε για:
  • Να σταματήσετε την καταρροή
  • Να αντιμετωπίσετε τον χρόνιο βρογχίτη, γρίπη, κρυολογήματα
  • Να ανακουφιστείτε από την δυσπεψία (προκαλεί έντονη έκκριση γαστρικών υγρών)
  • Να ανακουφίσετε αρθριτικούς πόνους
  • Να ισορροπήσετε το ζάκχαρο
  • Να αντιμετωπίσετε την διογκωμένη σπλήνα
  • Να καταπολεμήσετε τις αιμοροϊδες
  • Να ρίξετε την πίεση
  • Να καταπολεμήσετε προβλήματα της φλεβικής κυκλοφορίας.
fytokomia.gr

Για να ακουμπάτε τα ζεστά πιάτα

Hamarat Abla'nın Hobi dünyası.
Motif Yapılışı (11 φωτογραφίες)

Φωτογραφία

Για να ακουμπάτε τα ζεστά πιάτα

στη μέση του μήνα περίπου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

Νοέμβριος...Ο μήνας που γεμίζουν τα χωράφια σπόρο και τα λιόφυτα καρπό !

Φωτογραφία: Νοέμβριος...Ο μήνας που γεμίζουν τα χωράφια σπόρο και τα λιόφυτα καρπό !

....Και φθάνουμε πια στη μέση του μήνα περίπου, με τη γιορτή του Αγίου Φιλίππου στις 14 του Νοέμβρη. Μια παράδοση θέλει τον Φίλιππο να είναι ένας φτωχός γεωργός , ο οποίος όλη μέρα δούλευε στο χωράφι του. Το βράδυ σαν γύρισε στο σπίτι του , έσφαξε το μοναδικό του βόδι και μοίρασε το κρέας στους συγχωριανούς του για να αποκρέψουν μιας  και την επομένη ξεκινάει το σαραντάημερο της  νηστείας μέχρι τα Χριστούγεννα. Το πρωί σαν σηκώθηκε βρήκε δυο ζώα στο παχνί του το δικό του κι ένα άλλο ακόμα πιο δυνατό. Δώρο θεού είπαν και θαύμα κι επειδή ο ίδιος ήταν πολύ καλός και αγαθός άνθρωπος όταν πέθανε άγιασε…
http://www.cretalive.gr/opinions/view/o-mhnas-pou-gemizoun-ta-chwrafia-sporo-kai-ta-liofuta-karpo/116794
....Και φθάνουμε πια στη μέση του μήνα περίπου, με τη γιορτή του Αγίου Φιλίππου στις 14 του Νοέμβρη. Μια παράδοση θέλει τον Φίλιππο να είναι ένας φτωχός γεωργός , ο οποίος όλη μέρα δούλευε στο χωράφι του. Το βράδυ σαν γύρισε στο σπίτι του , έσφαξε το μοναδικό του βόδι και μοίρασε το κρέας στους συγχωριανούς του για να αποκρέψουν μιας και την επομένη ξεκινάει το σαραντάημερο της νηστείας μέχρι τα Χριστούγεννα. Το πρωί σαν σηκώθηκε βρήκε δυο ζώα στο παχνί του το δικό του κι ένα άλλο ακόμα πιο δυνατό. Δώρο θεού είπαν και θαύμα κι επειδή ο ίδιος ήταν πολύ καλός και αγαθός άνθρωπος όταν πέθανε άγιασε…
http://www.cretalive.gr/opinions/view/o-mhnas-pou-gemizoun-ta-chwrafia-sporo-kai-ta-liofuta-karpo/116794

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης...13 Νοεμβρίου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.
Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης...13 Νοεμβρίου 



Η Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης (World Kindness Day) καθιερώθηκε το 2000 με πρωτοβουλία του Παγκοσμίου Κινήματος Καλοσύνης (World Kindness Movement), που συσπειρώνει εθνικές μη κυβερνητικές οργανώσεις – μέλη του Κινήματος. Η καλοσύνη είναι ένα θεμελιώδες μέγεθος της ανθρώπινης κατάστασης, που γεφυρώνει τις διαφορές φυλής, φύλου, θρησκείας και πολιτικής.

Η Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Νοεμβρίου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/331#ixzz2kVm3FsaC

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Ο Αγιος Μηνάς


Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες
Την καλημέρα μας από την καρδιά του Ηρακλείου και τον προστάτη της, τον Άγίο Μηνά. Μέρα αργίας και γιορτής σήμερα για το Μεγάλο Κάστρο. Χρόνια πολλά λοιπόν σε όλους τους εορτάζοντες. Ακολουθούν δυο λόγια για τον Άγιο Μηνά και την ιστορία του:

Η πρώτη εκκλησία του Αγίου Μηνά (αριστερα στην φωτογραφία), ο μικρός Αγιος Μηνάς κατα τους Ηρακλειώτες, χτίστηκε το 1735 και στέγασε για πρώτη φορά μετά την τουρκική κατάκτηση, την άστεγη μέχρι τότε μητρόπολη της Κρήτης.

Ο Αγιος Μηνάς καθιερώθηκε πολιούχος του Ηρακλείου την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Η διαφορετική θρησκεία Κρητικών και Τούρκων υπήρξε κύρια αιτία βιαιοπραγιών από τους μουσουλμάνους εναντίων των χριστιανών. Η παράδοση μας λέει ότι το Πάσχα του 1826 ενώ οι χριστιανοί ήταν μαζεμένοι στο ναό και παρακολουθούσαν τη λειτουργία της Ανάστασης, όχλος μουσουλμάνων προετοίμαζε σφαγή εναντίον τους, η οποία αποφεύχθηκε με την επέμβαση ενός ηλικιωμένου αξιωματικού καβαλάρη. Ο καβαλάρης αυτός έμοιαζε με το πρωτοπαλίκαρο των Τούρκων, τον Αγιάν Αγά, που τους ηρέμησε και τους απέτρεψε από τη σφαγή των χριστιανών. Την επέμβαση αυτή του μυστηριώδη καβαλάρη, οι χριστιανοί την απέδωσαν σε θαύμα του Αγίου Μηνά, πιστεύοντας ότι ήταν αυτός που παρουσιάστηκε στους Τούρκους και όχι ο Αγιάν Αγάς. Ομως, ακόμη κι αν οι Τούρκοι είχαν δίκιο και δεν ήταν ο Άγιος Μηνάς ο έφιππος αξιωματικός, ήταν θαύμα ο Τούρκος διώκτης των χριστιανών (Αγιάν Αγάς) να λειτουργήσει σαν προστάτης τους την τελευταία στιγμή.

Από τότε ο Αγιος Μηνάς απεικονίζεται έφιππος ως Ρωμαίος στρατηγός και τιμάται ως προστάτης της πόλης του Ηρακλείου. Αναφέρει ο Γεώργιος Συλλαμιανάκης, στο βιβλίο του "Αγιος Μηνάς" το 1939, πως όχι μόνο οι Χριστιανοί θεωρούσαν προστάτη της πόλης τον Αγιο Μηνά αλλά και οι Τούρκοι, οι οποίοι αντίκριζαν τον Αγιο με φόβο και σεβασμό.

Ο επιβλητικός ναός του Αγίου Μηνά, ένας από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα, θεμελιώθηκε στις 25 Μαρτίου 1862 ως εκδήλωση ευγνωμοσύνης των Ηρακλειωτών για την προστασία που πρόσφερε ο Αγιος στην πόλη. Η θέση στην οποία χτίστηκε, λέγεται ότι υποδείχθηκε από έναν καλόγερο, στον οποίο παρουσιάστηκε ο Άγιος Μηνάς σε όραμα.

Αρχιτέκτονας του ναού ήταν ο ηπειρώτης Αθανάσιος Μούσης, ο οποίος είχε αναλάβει επίσης τον Αγιο Τίτο και τους στρατώνες στην Πλατεία Ελευθερίας, το κτίριο που στεγάζει σήμερα την Νομαρχία Ηρακλείου και τα Δικαστήρια.

Η ανοικοδόμησή του ναού σταμάτησε στη διάρκεια της επανάστασης του 1866 και συνεχίστηκε το 1883. Η προσπάθεια για την ανέγερση του ναού σε τόσο δύσκολους καιρούς υποστηρίχτηκε από όλους τους Ηρακλειώτες με ενθουσιασμό.
Αναφέρεται στην εφημερίδα "Ηράκλειο" της εποχής εκείνης, ότι στο λιμάνι του Ηρακλείου έφτασε ιστιοφόρο που μετέφερε οικοδομικά υλικά για το κτίσιμο του ναού. Ωστόσο η επιτροπή που είχε αναλάβει την ανέγερση του ναού, δεν είχε τα χρήματα για να πληρώσει εργάτες να μεταφέρουν τα υλικά από το καράβι στον τόπο της οικοδομής. Το γεγονός αυτό πληροφορήθηκαν οι μαθητές του Ηρακλείου, που με ενθουσιασμό προσφέρθηκαν να ξεφορτώσουν το καράβι και να μεταφέρουν τα υλικά. Στήθηκε έτσι μια ανθρώπινη αλυσίδα από το λιμάνι μέχρι τον Αγιο Μηνά, που με τραγούδια ολοκλήρωσε την κοπιαστική εργασία.

Τα εγκαίνια του ναού έγιναν με μεγαλοπρέπεια το 1895 επί μητροπολίτη Τιμόθεου Καστρινογιαννάκη. Αν και η Κρήτη βρίσκονταν ακόμα υπό τουρκική κατοχή, οι γιορτές για τα εγκαίνια του Αγίου Μηνά κράτησαν 3 μέρες και ολόκληρο το Ηράκλειο είχε γίνει αγνώριστο από τους στολισμούς και τον λαμπρό φωτισμό.

Πηγή: www.explorecrete.com
— μαζί με Eleana Psytou.

Σαίρεν Κίρκεγκωρ, ο πρώτος υπαρξιστής

«Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι υποκειμενικοί με τον εαυτό τους και αντικειμενικοί με τους άλλους -τρομακτικά αντικειμενικοί μερικές φορές. Όμως σκοπός είναι να είμαστε αντικειμενικοί με τον εαυτό μας και υποκειμενικοί με τους άλλους».
Σαν σήμερα, το 1855, πεθαίνει ο Σαίρεν Κίρκεγκωρ, ο πρώτος υπαρξιστής φιλόσοφος. http://ow.ly/qHlBd

Κάρλος Φουέντες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις Καστανιώτη.
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο 
Σαν σήμερα, το 1928, γεννιέται στην Πόλη του Παναμά ο Κάρλος Φουέντες, ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του καιρού μας. http://ow.ly/qGVtt

Ο Κάρλος Φουέντες (Παναμάς 1928-2012) υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του καιρού μας. Λόγω του διπλωμάτη πατέρα του είχε μια κοσμοπολίτικη παιδεία, που ξεπερνούσε τα σύνορα της πατρίδας του, του Μεξικού. Ξεκίνησε την καριέρα του ως διπλωμάτης, αλλά από κάποια στιγμή αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στη λογοτεχνία. Έχει τιμηθεί με αναρίθμητα βραβεία, μεταξύ των οποίων και το Βραβείο Θερβάντες, τη σημαντικότερη λογοτεχνική διάκριση του ισπανόφωνου κόσμου. Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Οι μασκαρεμένες μέρες (μτφρ. Χριστίνα Κόμη-Καλλίνικου, 2002), Σε αυτά πιστεύω (μτφρ. Αμαλία Βασιλακάκη, 2004), Ανήσυχη παρέα (μτφρ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, 2006), Όλες οι ευτυχισμένες οικογένειες (μτφρ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, 2008), Τα κρυστάλλινα σύνορα (μτφρ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, 2009).

Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν:

Βραβεία

  • 1987 ΒΡΑΒΕΙΟ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις