Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Πλεκτά έργα τέχνης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Sumando Ratitos.

Para la nieta de María
----------------------------------------

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη babukatorium.

----------------------------------------------

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Hamarat Abla'nın Hobi dünyası.
 
NETTEN
---------------------------------
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα άλμπουμ του χρήστη Hamarat Abla'nın Hobi dünyası.
Netten Bebek-Çocuk Örüleri 2 (29 φωτογραφίες)

Πασουμάκια με βελόνες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Mürvetin dünyası.

Με το χρήστη Fitnat Harman.



Τὸ πρῶτο κοσμικὸ ἀλφάβητο τῆς Κρήτης.

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Mahagas Utopia.
 





Παλαιότερα επικρατούσε η θεωρία ότι οι αρχαίοι Έλληνες παρέλαβαν το αλφάβητο από τους Φοίνικες, οι οποίοι κατοικούσαν στις ακτές της Συρίας – Παλαιστίνης. Ενώ συνέβη το αντίθετο: Οι Φοίνικες παρέλαβαν τη γραφή από τους Κρήτες αποίκους, οι οποίοι κατά τον 13ον π.Χ. αιώνα αποίκησαν τις ακτές της Παλαιστίνης ως Φιλισταίοι, όπως μας είναι γνωστοί, από την Παλαιά Διαθήκη. Ο Άρθουρ Έβανς, Άγγλος αρχαιολόγος υποστηρίζει: «Η Γραφή της Κρήτης είναι η μήτηρ της Φοινικικής γραφής».
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τον Ιούνιο του 1952 ο Άγγλος αρχιτέκτονας, ο Μάικλ Βέντρις ανακοίνωσε δημόσια ότι μπόρεσε να αποκρυπτογραφήσει μια άγνωστη μέχρι τότε γραφή, την Κρητικομυκηναϊκή γραμμική γραφή τύπου Β΄, στην οποία βρίσκονται γραμμένες πολλές πινακίδες από την Κρήτη, τις Μυκήνες, την Πύλο κ.ά. και, το κυριότερο, ότι η γλώσσα των πινακίδων αυτών είναι η Ελληνική.
Η σπουδαιότητα της ανακοίνωσης του Βέντρις για την επιστήμη γενικότερα (που έλυνε, επιτέλους, το μυστήριο, το μυστήριο των πινακίδων της γραμμικής γραφής Β’), αλλά ιδίως για τον ελληνικό πολιτισμό, που η γραπτή του παράδοση μεταφερόταν επτά περίπου αιώνες νωρίτερα (από τον 8ο αιώνα π.Χ. στον 15ον), ήταν ανυπολόγιστης σημασίας. Άλλαζαν, άρδην τα δεδομένα της ιστορίας μας, αφού αυτή εξαρτάται και προσδιορίζεται χρονικώς, κατά κύριο λόγο, από τις γραπτές μαρτυρίες.
Είχε προηγηθεί η έρευνα του Άγγλου αρχαιολόγου Έβανς, ο οποίος έκαμε ανασκαφές στην Κρήτη. Είχε παρατηρήσει ότι από τους κατασπαρμένους στα διάφορα μουσεία της Ευρώπης σφραγιδόλιθους, εκείνοι που η προέλευσή τους ήταν γνωστή προέρχονταν από την Κρήτη. Έτσι, κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι κοιτίδα της γραφής αυτής ήταν η Κρήτη. Γι’ αυτό το 1893 άρχισε τις έρευνες στην Κρήτη. συνέχεια στο σύνδεσμο
...........................

Γιατί ξύδι και όχι μαλακτικό;

Ταξιδεύοντας με τον Ήλιο Θεό. Νικολούδης Μιχάλης.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΑ ΣΤΗ ΘΑΝΗ - ΤΟ ΚΑΒΟ ΣΙΔΕΡΟ


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από Κρήτη Πόλεις και χωριά.

TBL για τους φίλους του

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.
Φωτογραφία: 12 Νοεμβρίου 1990...
Ο άγγλος επιστήμονας Τίμοθι Μπέρνερς - Λι (TBL για τους φίλους του) ανακαλύπτει τον Παγκόσμιο Ευρύ Ιστό, γνωστότερο με τα αρχικά WWW, πάνω στον οποίο βασίζεται η λειτουργία του διαδικτύου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/almanac/1211#ixzz2kPZsIqq2

12 Νοεμβρίου 1990...
Ο άγγλος επιστήμονας Τίμοθι Μπέρνερς - Λι (TBL για τους φίλους του) ανακαλύπτει τον Παγκόσμιο Ευρύ Ιστό, γνωστότερο με τα αρχικά WWW, πάνω στον οποίο βασίζεται η λειτουργία του διαδικτύου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/almanac/1211#ixzz2kPZsIqq2

 

DIY μαξιλαράκια λεβάντας για πολλαπλές χρήσεις-Mπουστάκι με δαντέλα..και είστε έτοιμη για βραδυνή έξοδο!


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Απλές λύσεις.


Mπουστάκι με δαντέλα..και είστε έτοιμη για βραδυνή έξοδο!

Θα χρειαστείτε:

Ένα μαύρο μπουστάκι
Μαύρη δαντέλα
Μια μαύρη σατέν κορδέλα
Μια βελόνα/ κλωστή / Ψαλίδι

Eνώστε την δαντέλα με το μπουστάκι σας. Βεβαιωθείτε πως η όμορφη πλευρά της δαντέλας σας, είναι στην έξω πλευρά απο το μπουστάκι, κοντά στα χέρια σας. Αποφασίστε πόση δαντέλα θα χρειαστείτε με την μεζούρα ή απλά δείτε με το μάτι σας, δίνοντας μεγάλη προσοχή στο να αφήσετε λίγη παραπάνω δαντέλα, έτσι ώστε να καλύψει το κέντρο.

Κόψτε σε δύο κομμάτια την δαντέλα τουλάχιστον 12 ίντσες το πολύ, για να είστε σίγουροι. Έπομένως αντιστοιχεί ένα κομματι δαντέλας για κάθε πλευρά.

Γυρίστε το μπουστάκι σας απο την ανάποδη πλευρά. Oρίστε το καθε κομμάτι της δαντέλας σας για κάθε πλευρά απο το μπούστο, καλύπτοντας όλη την περιοχή του απο την μια άκρη στην άλλη.

Προσεκτικά, ξεκινήστε να ράβετε την δαντέλα με το χέρι σας στο εσωτερικό απο το μπουστάκι. Μην αφήστε την βελόνα να διαπεράσει το μπροστινό μέρος απο το μπουστάκι.

Δοκιμάστε το ρούχο πάνω σας. Τοποθετήστε τώρα πάνω στην δαντέλα σας μια κορδέλα και με μια καρφίτσα ασφαλείστε την προσεκτικά ενώ βρίσκεται ακόμα στον λαιμό σας ή όπου σας βολεύει να δέσετε την κορδέλα σας. Κόψτε την κορδέλα σας λίγο μεγαλύτερη απο’οτι πρέπει, έτσι ώστε να έχετε την δυνατότητα να μπορείτε να την δέσετε φιόγκο και να την αφήσετε να πέφτει ανάλαφρα πίσω στην πλάτη σας ή να μπορεί να δεθεί φιόγκος και να πέφτει ανάλαφρα μπροστά.

Ελέγξτε ξανά την δαντέλα σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά τακτοποιημένη και με τη βελόνα και την κλωστή πολύ προσεκτικά ξεκινάτε να ράβετε με το χέρι σας τις άκρες της κορδέλας στην δαντέλα. Το μόνο που χρειάζεστε, είναι να ράψετε κάτω από μπροστά ή από πλευρά σε πλευρά. Στην περίπτωσή μου, ήταν περίπου 6 ίντσες.

Κόψτε την περισσευόμενη δαντέλα στην κορυφή. Αυτό αν θέλετε το κάνετε.

Ράψτε τα δύο μπούστα μεταξύ τους μόνο στο κέντρο, όχι τελείως πάνω.

Κόψτε την υπερβολική δαντέλα μέσα απο το μπούστο.

Έτοιμο!

Πηγή: lovemaegan.com

Φωτογραφία: ► Mπουστάκι με δαντέλα..και είστε έτοιμη για βραδυνή έξοδο! 

Θα χρειαστείτε: 

Ένα μαύρο μπουστάκι
Μαύρη δαντέλα
Μια μαύρη σατέν κορδέλα 
Μια βελόνα/ κλωστή / Ψαλίδι

Eνώστε την δαντέλα με το μπουστάκι σας. Βεβαιωθείτε πως η όμορφη πλευρά της δαντέλας σας, είναι στην έξω πλευρά απο το μπουστάκι, κοντά στα χέρια σας. Αποφασίστε πόση δαντέλα θα χρειαστείτε με την μεζούρα ή απλά δείτε με το μάτι σας, δίνοντας μεγάλη προσοχή στο να αφήσετε λίγη παραπάνω δαντέλα, έτσι ώστε να καλύψει το κέντρο. 

Κόψτε σε δύο κομμάτια την δαντέλα τουλάχιστον 12 ίντσες το πολύ, για να είστε σίγουροι. Έπομένως αντιστοιχεί ένα κομματι δαντέλας για κάθε πλευρά. 

Γυρίστε το μπουστάκι σας απο την ανάποδη πλευρά. Oρίστε το καθε κομμάτι της δαντέλας σας για κάθε πλευρά απο το μπούστο, καλύπτοντας όλη την περιοχή του απο την μια άκρη στην άλλη.

Προσεκτικά, ξεκινήστε να ράβετε την δαντέλα με το χέρι σας στο εσωτερικό απο το μπουστάκι. Μην αφήστε την βελόνα να διαπεράσει το μπροστινό μέρος απο το μπουστάκι. 

Δοκιμάστε το ρούχο πάνω σας. Τοποθετήστε τώρα πάνω στην δαντέλα σας μια κορδέλα και με μια καρφίτσα ασφαλείστε την προσεκτικά ενώ βρίσκεται ακόμα στον λαιμό σας ή όπου σας βολεύει να δέσετε την κορδέλα σας. Κόψτε την κορδέλα σας λίγο μεγαλύτερη απο’οτι πρέπει, έτσι ώστε να έχετε την δυνατότητα να μπορείτε να την δέσετε φιόγκο και να την αφήσετε να πέφτει ανάλαφρα πίσω στην πλάτη σας ή να μπορεί να δεθεί φιόγκος και να πέφτει ανάλαφρα μπροστά. 

Ελέγξτε ξανά την δαντέλα σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά τακτοποιημένη και με τη βελόνα και την κλωστή πολύ προσεκτικά ξεκινάτε να ράβετε με το χέρι σας τις άκρες της κορδέλας στην δαντέλα. Το μόνο που χρειάζεστε, είναι να ράψετε κάτω από μπροστά ή από πλευρά σε πλευρά. Στην περίπτωσή μου, ήταν περίπου 6 ίντσες.

Κόψτε την περισσευόμενη δαντέλα στην κορυφή. Αυτό αν θέλετε το κάνετε.

Ράψτε τα δύο μπούστα μεταξύ τους μόνο στο κέντρο, όχι τελείως πάνω.

Κόψτε την υπερβολική δαντέλα μέσα απο το μπούστο.

Έτοιμο!

Πηγή: lovemaegan.com


Μπισκοτάκια γεμιστά - Κεφτέδες παραδοσιακοί με δυόσμο - γλυκά που δεν παχαίνουν

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από I Cook Greek - Συνταγές Μαγειρικής / Greek Recipes.



----------------------------------------


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε σύνδεσμο από I Cook Greek - Συνταγές Μαγειρικής / Greek Recipes.



----------------------------------------

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Απλές λύσεις.


Τα οκτώ γλυκά που δεν παχαίνουν

Τα γλυκά, για τους περισσότερους, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Άλλωστε, το γλυκό το έχει ανάγκη και ο οργανισμός μας.

Τα πιο διαιτητικά και υγιεινά γλυκά, τα οποία συστήνουν και οι δ...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: ► Τα οκτώ γλυκά που δεν παχαίνουν

Τα γλυκά, για τους περισσότερους, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Άλλωστε, το γλυκό το έχει ανάγκη και ο οργανισμός μας.

Τα πιο διαιτητικά και υγιεινά γλυκά, τα οποία συστήνουν και οι διαιτολόγοι, όχι μόνο για τις λίγες θερμίδες που έχουν, αλλά και για την διατροφική τους αξία, είναι τα εξής:

    Μους με κακάο 25 θερμίδες η μερίδα
    Γλυκό του κουταλιού σταφύλι 50 θερμίδες
    Κομπόστα κεράσι 75 θερμίδες η μερίδα
    Παγωτό γιαούρτι με φράουλες 100 θερμίδες η μερίδα
    Ζελέ ανανά 170 θερμίδες η μερίδα
    Ρυζόγαλο 210 θερμίδες η μερίδα
    Τάρτα μήλου 210 θερμίδες η μικρή τάρτα
    Παστέλι 250 θερμίδες μέτριο


Για όσους θέλουν κάτι ακόμα πιο γλυκό, μπορούν να δημιουργήσουν μόνοι τους γλυκά, με ισορροπημένο διατροφικό προφίλ. Το μόνο είναι να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη με τη στέβια.

Πηγή: iefimerida.gr

Τέλλος Άγρας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Bigbook.gr.

Φωτογραφία: Ο Τέλλος Άγρας (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Ευάγγελου Ιωάννου, 1899- 12 Νοεμβρίου 1944[1]) ήταν Έλληνας ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και κριτικός λογοτεχνίας.

Γεννήθηκε στην Καλαμπάκα, όπου υπηρετούσε τότε ως σχολάρχης ο πατέρας του Γεώργιος Ιωάννου. Η μητέρα του λεγόταν Ειρήνη Βλάχου, ενώ ο μικρότερος αδερφός του Χρήστος. Το 1906 μετακόμισαν οικογενειακώς στο Λαύριο, όπου ο ποιητής τελείωσε το Δημοτικό και το Ελληνικό Σχολείο.

Το 1907 πρωτοεμφανίζεται στη στήλη της αλληλογραφίας του περιοδικού Η Διάπλασις των Παίδων και από το 1911 έγραφε τακτικά στη στήλη συνεργασίας συνδρομητών του περιοδικού με το ψευδώνυμο Τέλλος Άγρας.

Το 1916 αποφοίτησε από το Γυμνάσιο και γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου έλαβε το πτυχίο του το 1923. Το Μάιο του ίδιου χρόνου γράφει στη Διάπλαση των Παίδων το πεζογράφημα ‘‘Αποχαιρετισμός’‘. Συνεργάζεται και με άλλα περιοδικά, όπως με τη ‘‘Λύρα’‘, τον ‘‘Βωμό’‘, τους ‘‘Νέους’‘ κ.ά.

Το 1918 βραβεύεται στο Σεβαστοπούλειο διαγωνισμό, ενώ κερδίζει και βραβείο στο διαγωνισμό διηγήματος του περιοδικού Εσπερία στο Λονδίνο. Το 1921 έδωσε διάλεξη για τον Καβάφη στην αίθουσα του Ελληνικού Ωδείου. Την ίδια χρονιά μεταφράζει τις ‘‘Στροφές’‘ του γαλλόφωνου Έλληνα ποιητή Ζαν Μορεάς (Jean Moreas).

Το 1924 εργάστηκε στο Υπουργείο Γεωργίας και το 1927 διορίστηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη, θέση που παρέμεινε ως το θάνατό του.

Γράφει συχνά στο περιοδικό Νέα Εστία, της οποίας διετέλεσε και αρχισυντάκτης για ένα διάστημα, ενώ δημοσιεύει κείμενά του στα περιοδικά ‘‘Γράμματα’‘, ‘‘Νέα Ζωή’‘, ‘‘Αλεξανδρινή Τέχνη’‘, το ‘‘Δελτίο του Εκπαιδευτικού Ομίλου’‘ και σε πολλά άλλα έντυπα καθώς και στη Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια του Πυρσού.

Το 1934 κυκλοφόρησαν Τα βουκολικά και τα εγκώμια, η πρώτη ποιητική του συλλογή και το 1939 η δεύτερη με τίτλο Καθημερινές, που τιμήθηκε το 1940 με το Κρατικό Βραβείο.fabio

Στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής χειροτέρεψε η ευαίσθητη κατάσταση της υγείας του. Το Νοέμβριο του 1944, χτυπημένος από αδέσποτη σφαίρα στον αστράγαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, όπου ξεψύχησε.
Απόψεις-Κρίσεις για το έργο του

    Ο Τέλλος Άγρας τοποθετείται στους έλληνες ποιητές του μεσοπολέμου, τους λεγόμενους νεορομαντικούς ή παρακμιακούς (Καρυωτάκης, Κλέων Παράσχος, Ναπολέων Λαπαθιώτης, Κώστας Ουράνης κ.α.). Το ποιητικό του έργο είναι αποτέλεσμα δημιουργικής αφομοίωσης του πνεύματος του γαλλικού συμβολισμού και αισθητισμού ( Moreas, Laforgue, Verlain, Mallarme, Baudelaire κ.α.) αλλά και της ελληνικής ποιητικής παράδοσης από το δημοτικό τραγούδι ως τον Ιωάννη Πολέμη, τον Κωστή Παλαμά, το Μιλτιάδη Μαλακάση και τον Κωνσταντίνο Καβάφη. Κινήθηκε στα πλαίσια της εσωτερικότητας, της μελαγχολίας, της νοσηρότητας και της απαισιοδοξίας των συγχρόνων του, υιοθέτησε την ειδυλλιακή ενατένιση του παρελθόντος, ωστόσο παράλληλα χάρη στη βαθιά πνευματική του καλλιέργεια αρνήθηκε να παραδοθεί στην απελπισία και αγωνίστηκε να κρατηθεί από την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Πρέπει τέλος να σημειωθεί η αξία του κριτικού του έργου που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη οξυδέρκεια, ευαισθησία, βαθιά γνώση της φιλοσοφίας και επαρκή ενημέρωση για τις σύγχρονές του ευρωπαϊκές θεωρίες της λογοτεχνίας και τον τοποθετεί στην πρωτοπορία της νεοελληνικής κριτικής σκέψης. (www.ekebi.gr)

Εργογραφία
Ποίηση

    Τα Βουκολικά και τα Εγκώμια - Το φθινοπωρινό ειδύλλιο - Βουκολικά - Μεταφράσεις - Τα Εγκώμια - Παραφωνίες - Σπουδές - Μπαλάντες - Καθημερινές (1917-1924), εκδ. Δημητράκος, Αθήνα 1934.
    Καθημερινές - Το σπίτι κ’ η γειτονιά - Αττική - Αγάπη (1923-1930), εκδ. Δημητράκος, Αθήνα χ.χ.
    Τριαντάφυλλα μιανής ημέρας, επιμέλεια Κώστας Στεργιόπουλος, εκδ. Φέξης, Αθήνα 1965.
    Επιλογή απ' τα ποιήματα, εκδ. Ερμής, 1996.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%86%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%82_%28%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82%29

Ο Τέλλος Άγρας (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Ευάγγελου Ιωάννου, 1899- 12 Νοεμβρίου 1944[1]) ήταν Έλληνας ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και κριτικός λογοτεχνίας.

Γεννήθηκε στην Καλαμπάκα, όπου υπηρετούσε τότε ως σχολάρχης ο πατέρας του Γεώργιος Ιωάννου. Η μητέρα του λεγόταν Ειρήνη Βλάχου, ενώ ο μικρότερος αδερφός του Χρήστος. Το 1906 μετακόμισαν οικογενειακώς στο Λαύριο, όπου ο ποιητής τελείωσε το Δημοτικό και το Ελληνικό Σχολείο.

Το 1907 πρωτοεμφανίζεται στη στήλη της αλληλογραφίας του περιοδικού Η Διάπλασις των Παίδων και από το 1911 έγραφε τακτικά στη στήλη συνεργασίας συνδρομητών του περιοδικού με το ψευδώνυμο Τέλλος Άγρας.

Το 1916 αποφοίτησε από το Γυμνάσιο και γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου έλαβε το πτυχίο του το 1923. Το Μάιο του ίδιου χρόνου γράφει στη Διάπλαση των Παίδων το πεζογράφημα ‘‘Αποχαιρετισμός’‘. Συνεργάζεται και με άλλα περιοδικά, όπως με τη ‘‘Λύρα’‘, τον ‘‘Βωμό’‘, τους ‘‘Νέους’‘ κ.ά.

Το 1918 βραβεύεται στο Σεβαστοπούλειο διαγωνισμό, ενώ κερδίζει και βραβείο στο διαγωνισμό διηγήματος του περιοδικού Εσπερία στο Λονδίνο. Το 1921 έδωσε διάλεξη για τον Καβάφη στην αίθουσα του Ελληνικού Ωδείου. Την ίδια χρονιά μεταφράζει τις ‘‘Στροφές’‘ του γαλλόφωνου Έλληνα ποιητή Ζαν Μορεάς (Jean Moreas).

Το 1924 εργάστηκε στο Υπουργείο Γεωργίας και το 1927 διορίστηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη, θέση που παρέμεινε ως το θάνατό του.

Γράφει συχνά στο περιοδικό Νέα Εστία, της οποίας διετέλεσε και αρχισυντάκτης για ένα διάστημα, ενώ δημοσιεύει κείμενά του στα περιοδικά ‘‘Γράμματα’‘, ‘‘Νέα Ζωή’‘, ‘‘Αλεξανδρινή Τέχνη’‘, το ‘‘Δελτίο του Εκπαιδευτικού Ομίλου’‘ και σε πολλά άλλα έντυπα καθώς και στη Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια του Πυρσού.

Το 1934 κυκλοφόρησαν Τα βουκολικά και τα εγκώμια, η πρώτη ποιητική του συλλογή και το 1939 η δεύτερη με τίτλο Καθημερινές, που τιμήθηκε το 1940 με το Κρατικό Βραβείο.fabio

Στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής χειροτέρεψε η ευαίσθητη κατάσταση της υγείας του. Το Νοέμβριο του 1944, χτυπημένος από αδέσποτη σφαίρα στον αστράγαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, όπου ξεψύχησε.
Απόψεις-Κρίσεις για το έργο του

Ο Τέλλος Άγρας τοποθετείται στους έλληνες ποιητές του μεσοπολέμου, τους λεγόμενους νεορομαντικούς ή παρακμιακούς (Καρυωτάκης, Κλέων Παράσχος, Ναπολέων Λαπαθιώτης, Κώστας Ουράνης κ.α.). Το ποιητικό του έργο είναι αποτέλεσμα δημιουργικής αφομοίωσης του πνεύματος του γαλλικού συμβολισμού και αισθητισμού ( Moreas, Laforgue, Verlain, Mallarme, Baudelaire κ.α.) αλλά και της ελληνικής ποιητικής παράδοσης από το δημοτικό τραγούδι ως τον Ιωάννη Πολέμη, τον Κωστή Παλαμά, το Μιλτιάδη Μαλακάση και τον Κωνσταντίνο Καβάφη. Κινήθηκε στα πλαίσια της εσωτερικότητας, της μελαγχολίας, της νοσηρότητας και της απαισιοδοξίας των συγχρόνων του, υιοθέτησε την ειδυλλιακή ενατένιση του παρελθόντος, ωστόσο παράλληλα χάρη στη βαθιά πνευματική του καλλιέργεια αρνήθηκε να παραδοθεί στην απελπισία και αγωνίστηκε να κρατηθεί από την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Πρέπει τέλος να σημειωθεί η αξία του κριτικού του έργου που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη οξυδέρκεια, ευαισθησία, βαθιά γνώση της φιλοσοφίας και επαρκή ενημέρωση για τις σύγχρονές του ευρωπαϊκές θεωρίες της λογοτεχνίας και τον τοποθετεί στην πρωτοπορία της νεοελληνικής κριτικής σκέψης. (
www.ekebi.gr)

Εργογραφία
Ποίηση

Τα Βουκολικά και τα Εγκώμια - Το φθινοπωρινό ειδύλλιο - Βουκολικά - Μεταφράσεις - Τα Εγκώμια - Παραφωνίες - Σπουδές - Μπαλάντες - Καθημερινές (1917-1924), εκδ. Δημητράκος, Αθήνα 1934.
Καθημερινές - Το σπίτι κ’ η γειτονιά - Αττική - Αγάπη (1923-1930), εκδ. Δημητράκος, Αθήνα χ.χ.
Τριαντάφυλλα μιανής ημέρας, επιμέλεια Κώστας Στεργιόπουλος, εκδ. Φέξης, Αθήνα 1965.
Επιλογή απ' τα ποιήματα, εκδ. Ερμής, 1996.
http://el.wikipedia.org/wiki/Τέλλος_Άγρας_%28ποιητής%29
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις