Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Ρ. Αντωνοπούλου τραγουδάει Βρεττάκο "Το Τριαντάφυλλο"

Ταραξάκο

εις το Χάνι τής Γραβιάς

Σαν σήμερα το 1821. — Γιγαντομαχία εις το Χάνι τής Γραβιάς.
[Το Χάνι της Γραβιάς (8 Μαϊου 1821): http://tiny.cc/14yhfx]
Ο Οδυσσεύς Ανδρούτσος, διά ν’ αναχαιτίση τούς κατερχομένους πρός την Άμφισσαν, οπόθεν εσκόπουν να διαπεραιωθούν εις Πελοπόννησον, εννεακισχιλίους Τουρκαλβανούς τού Ομέρ Βρυώνη καί Μεχμέτ Κιοσσέ, οχυρούται με 120 παλληκάρια εις τό Χάνι τής Γραβιάς. Οι θαρραλέοι υπερασπισταί εισήλθον ο εις μετά τόν άλλον, χορεύοντες καί άδοντες το γνωστό κλέφτικο τραγούδι: «Κάτω στού Βάλτου τα χωριά…». Μεταξύ τούτων ήσαν ο Γκούρας, ο Τράκας, ο Παπανδρέας, ο Αγγελής Γοβγίνας, από τήν Εύβοιαν, ο Κατσικογιάννης, ο Αθ. Καπλάνης κ.ά. Αι λυσσώδεις επιθέσεις τών Τούρκων διεδέχοντο η μία τήν άλλην, ο δε Ομέρ Βρυώνης είχε προκηρύξει αμοιβήν πεντακοσίων πουγγίων (5.000 περίπου σημερινών δραχμών) εις εκείνον που θα εισήρχετο πρώτος εις το Χάνι. Αλλ’ η ορμή τών Τούρκων ανεκόπτετο από το εύστοχον πυρ τών ευρισκομένων εις αυτό. Ο Ομέρ Βρυώνης, βλέπων τήν μεγάλην φθοράν τού στρατού του, εσταμάτησε τας επιθέσεις με τήν δύσιν τού ηλίου καί παρήγγειλεν εις τήν Λαμίαν νά τού στείλουν κανόνια. Αλλά την νύχτα ο Οδυσσεύς με τούς συντρόφους του εξήλθον ξιφήρεις από το Χάνι, επέρασαν ως λαίλαψ διά μέσου τού εχθρικού στρατοπέδου καί εξηφανίσθησαν πρός το Χλωμό. Εις τήν γιγαντομαχίαν αυτήν εφονεύθησαν 6 Έλληνες, τούς οποίους οι σύντροφοί των έθαψαν μέσα εις το Χάνι, προτού επιχειρήσουν την ηρωϊκήν έξοδόν των.
(Πίνακας: Ο Ανδρούτσος στη Μάχη της Γραβιάς)
[Από το Ελληνικό Ημερολόγιο - https://eistorias.wordpress.com/]

Χρήση παρασκευή και φυσικά tips για σπιτικό σαπούνι

Μαρία Τζάνη - ΠΑΛΑΙΧΘΩΝ

Αναθηματικό ανάγλυφο σε σχήμα ναΐσκου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.

Αναθηματικό ανάγλυφο σε σχήμα ναΐσκου, με παράσταση λατρευτών που προσέρχονται στη θεά για να θυσιάσουν αίγα. Αριστερά η Άρτεμις με ποδήρη χιτώνα και σανδάλια είναι καθισμένη σε βράχο έχοντας στραμμένο το κεφάλι της προς τα κάτω. Δίπλα της ...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: Αναθηματικό ανάγλυφο σε σχήμα ναΐσκου, με παράσταση λατρευτών που προσέρχονται στη θεά για να θυσιάσουν αίγα. Αριστερά η Άρτεμις με ποδήρη χιτώνα και σανδάλια είναι καθισμένη σε βράχο έχοντας στραμμένο το κεφάλι της προς τα κάτω. Δίπλα της σώζεται το μπροστινό μέρος ελαφιού που στρέφει το κεφάλι του προς τη θεά. Την αίγα οδηγεί νεαρός και ακολουθούν οι συγγενείς : ένα παιδί, μια γυναίκα, δυο άνδρες που συνομιλούν μεταξύ τους, ένας ακόμη γενειοφόρος άνδρας, ένας νεαρός, δυο παιδιά και μια γυναίκα με κίστη στο κεφάλι.
(Αρχαιολογικό Μουσείο Βραυρώνας 350 π.χ)

HERMAN HESSE: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη "Αν Θα Μπορούσα Τον Κόσμο Να Άλλαζα".

HERMAN HESSE:
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ι. Μόνο σε βάρος του εαυτού του μπορεί να ζήσει κάποιος που ζει έντονα. Αλλά δεν υπάρχει για τον αστό τίποτα που να εκτιμάει περισσότερο από τον ίδιο του τον εαυτό, ένα στοιχειώ­δη και υποανάπτυκτο εαυτ...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: HERMAN HESSE: 
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ι.  Μόνο σε βάρος του εαυτού του μπορεί να ζήσει κάποιος που ζει έντονα. Αλλά δεν υπάρχει για τον αστό τίποτα που να εκτιμάει περισσότερο από τον ίδιο του τον εαυτό, ένα στοιχειώ­δη και υποανάπτυκτο εαυτό. 
Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΠΑΣ
Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνει την ασφάλεια και τη σταθερότητα της βάρος της έντασης της ζωής: αντί για τη μέθη με τον Θεό κερδίζει την ησυχία του, αντί για την χαρά, την ευχαρίστηση, αντί για την ελευθερία, τις ανέσεις και την καλοπέραση, αντί για τον αγώνα, την ευχάριστη ατμόσφαιρα…. Γι΄ αυτό το λόγο ο αστός εί­ναι βασικά ένα πλάσμα χαμηλής ζωτικότητας, ανήσυχο, που φοβάται κάθε αυτοεγκατάλειψη, εύκολο για να το κυ­βερνήσεις. Κατά συνέπεια έχει αντικαταστήσει τη δύνα­μη με την πλειοψηφία και το πλήθος, τη βία με τον νόμο και την ευθύνη του με το ψηφοδέλτιο {Σημ: δηλ. σε μυστική ψηφοφορία, την αποθέωση της ανωνυμίας}…….[Ο Λύκος της Στέπας].
ΙΙ. Όταν συγκρούεται ο άνθρωπος με την πατρίδα, λέω ότι ο άνθρωπος έχει το δίκαιο με το μέρος του………[Γράμματα].
ΙΙΙ. Όποιος αποφεύγει τους κόπους, τις θυσίες, και τους κινδύνους που ο λαός του πρέπει να υποστεί είναι δειλός. Αλλά δεν είναι λιγότερο δειλός και προδότης αυτός που προδίδει τις αρχές της σκέψης προς χάρη των υλι­κών συμφερόντων, αυτός που, για να δώσω ένα παρά­δειγμα, έχει κάθε διάθεση ν' αφήσει τους κρατούντες ν' αποφασίσουν πόσο κάνει δύο φορές το δύο. Το να θυ­σιάσει κανείς την πνευματική ακεραιότητα, την αγάπη της αλήθειας, τους νόμους και τις μεθόδους της σκέψης σ' ένα οποιοδήποτε άλλο συμφέρον, ακόμα και σ΄ αυτό της πατρίδας του, είναι προδοσία. Όταν μέσα στη δια­μάχη των συμφερόντων και των συνθημάτων η αλήθεια, όπως και ο άνθρωπος, κινδυνεύει να υποτιμηθεί, να παραμορφωθεί και να καταπατηθεί και να ισοπεδωθεί, το μόνο μας καθήκον είναι ν' αντισταθούμε και να σώσουμε την αλήθεια - ή μάλλον, τον αγώνα για την αλήθεια - γιατί αυτό είναι το ιδεώδες του ανθρώπου!!!! [Το παιχνίδι με τις γυάλινες χάνδρες].
ΝΤΕΜΙΕΝ
ΙV. Ο πρωτόγονος άνθρωπος μισεί αυτό που κατά βάθος  σε ορισμένα στρώματα της ψυχής του φοβάται, ο πολιτισμένος, μορφωμένος άνθρωπος είναι ένας πρωτόγονος. Έτσι το μίσος των λαών και των φυλών για τους άλλους λαούς και τις άλλες φυλές στηρίζεται όχι στην ανωτερότητα και τη δύναμη, αλλά στην ανασφάλεια και την αδυναμία. Ο πραγματικά ανώτερος άνθρωπος, ο αληθινός άρχοντας, θα αισθανθεί οίκτο γι αυτόν για τον τον οποίο αισθάνε­ται ότι υπερέχει και ίσως και μερικές φορές θα αισθαν­θεί και περιφρόνηση, ποτέ όμως μίσος.  [Πολιτικές σκέψεις].
V. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν προσωπικές πεποι­θήσεις, έχουν μόνο αυτές της κοινωνικής τους τοποθέτη­σης, οι ενενήντα στους εκατό καπιταλιστές και σοσιαλι­στές υποστηρίζουν γνώμες που το μυαλό τους είναι εντελώς ανίκανο να τις ελέγξει. [Πολιτικές σκέψεις].
VI. Θεωρώ εξωφρενικό και αξιοθρήνητο το γεγονός ότι ολόκληροι λαοί ακόμα σκύβουν σπα­σμωδικά το κεφάλι, συμπεριφέρονται με δουλοπρέπεια και εκτελούν διαταγές όταν οι ίδιες τους οι κυβερνήσεις δεν ξέρουν τι θέλουν ή τι πρέπει να κάνουν [Αδημοσίευτα Γράμματα].
VII. Εκεί όπου τα πιο ευγενή ζώα αφανίζονται, το "κουνέλι" υπερισχύει…δεν έχει απαιτήσεις, αισθάνεται ευτυχισμέ­νο και αναπαράγεται εκπληκτικά [Αδημοσίευτα Γράμματα].
ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
VIII. Αν και δεν αναγνωρίζαμε "καλές" ή "κακές", "δεξιές" ή "αριστερές" πεποιθήσεις, αναγνωρίζουμε ωστόσο δύο ειδών ανθρώπους: αυτούς που προσπαθούν να ζήσουν σύμφω­να με τις πεποιθήσεις τους και αυτούς που τις  βάζουν στην τσέπη τους…. [Γράμματα].
IX. Οι άνθρωποι συνεχώς αναζητούν την "ελευ-θερία" και την"ευτυχία" κάπου στο παρελθόν, γιατί φοβούνται ότι κάτι  μπορεί να τους θυμίσει ότι αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι για τον τρόπο που ζούνε και έχει διαμορφωθεί η ζωή τους. Για μερικά χρόνια πίνουν και γλεντάνε και μετά κατασταλάζουν και μεταβάλλονται σε σοβαρούς κυρίους σε κάποια κρατική υπηρεσία [Ντέμιαν].
X. Είτε οι εργάτες σκοτώνουν τους εργοστασιάρχες, είτε οι Ρώσοι και οι Γερμανοί σκοτώνουν οι μεν τους δε, τίποτα άλλο δεν επιτυγχάνεται από μία αλλαγή ιδιοκτησίας [Ντέμιαν]
XI. Σύμφωνα με τη κοινή εμπειρία, ο χειρότερος εχθρός και διαφθορέας του ανθρώπου είναι η τάση - που είναι το αποτέλεσμα της διανοητικής αδράνειας, της παθητικότητας και της επιθυ­μίας να διατηρήσει κανείς την ησυχία του - της προσχώ­ρησης σε ομάδες και οργανώσεις με καθορισμένα δόγμα­τα, είτε πρόκειται για θρησκευτικές, είτε για πολιτικές [Γράμματα].
XII. Αυτός που είναι «απροσάρμοστος στον κόσμο» βρίσκε­ται πάντα στο σημείο που είναι δυνατόν ν' ανακαλύψει τον εαυτό του. Αυτός που έχει προσαρμοστεί  δεν βρίσκει ποτέ τον εαυτό του, απλώς καταλήγει στο να γίνει υπουργός [Γράμματα].
XIII. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος παγκόσμιος νόμος που είναι δυνατόν να ωφελήσει τον άνθρωπο. Οι νόμοι και οι συνταγές δεν είναι για τον άτομο-άνθρωπο, αλλά για τους πολλούς, για τις αγέλες, τα κράτη, και τις συλλογικές μορφές της ζωής. Οι αληθινές προσωπικότητες βρίσκονται σε χειρότερη αλλά επίσης και σε καλλίτερη θέση από τους άλλους: δεν έχουν την προστασία της αγέλης, δοκι­μάζουν όμως τις χαρές της δικής τους φαντασίας. Στην περίπτωση που θα επιζήσουν των νεανικών τους χρόνων έχουν να φέρουν μια βαρειά ευθύνη [Γράμματα]
Ο Herman Hesse γεννήθηκε στη Γερμανία τό 1877
και πέθανε το 1962. Το 1946 πήρε το Βραβείο Νόμπελ της λογοτεχνίας.
XIIII. Η «ανθρωπότητα» - δηλαδή η πλειοψηφία των ανθρώ­πων - ήταν πάντα εναντίον εκείνων που επιθυμού-σαν το καλό, γιατί οι μάζες δεν είναι ούτε καλές ούτε κακές· εί­ναι πάνω από όλα αδρανείς και δεν υπάρχει τίποτα που να μισούν περισσότερο από τις όποιες εκκλήσεις γίνον­ται στη συνείδησή τους. Η εξέλιξη πρός ανώτερα επίπε­δα, η υπερνίκηση του εγωϊσμού και της αδράνειας θα εί­ναι πάντα η δουλειά των ξεχωριστών ατόμων, ποτέ η δουλειά των πολλών [Γράμματα]. 
Ο Έρμαν Έσσε ήταν Γερμανός λογοτέχνης. Ο Έσσε γεννήθηκε στο Calw Καλβ  της Βυτεβέργης στην Γερμανία το 1877. Ξεκίνησε να εργάζεται ως βιβλιοπώλης και, παράλληλα, συνέγραφε. Έγινε γρήγορα γνωστός με τα ποιήματα και τα μυθιστορήματά του. Το 1904 δημοσίευσε το πρώτο του μυθιστόρημα, Πήτερ Κάμεντσιντ. Το 1946 τιμήθηκε με το βραβείο Γκαίτε, το 1947 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας και το 1955 με το βραβείο Ειρήνης του Γερμανικού Συνδέσμου Εμπορίας Βιβλίων. Απεβίωσε στις 9 Αυγούστου του 1962. Καταδιώχθηκε από τον Ναζισμό.
ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΕΡΜΑΝ ΕΣΣΕ:
Eine Stunde hinter Mitternacht (Μια ώρα μετά τα μεσάνυχτα 1899)
Peter Camenzind (Πέτερ Καμεντσιντ, 1904)
Unterm Rad (Κάτω από τον τροχό, 1906)
Εντεύθεν, 1907
Nachbarn (Γείτονες, 1908)
Gertrud (Γερτρούδη, 1910)
Umwege (Πλάγιοι Δρόμοι, 1912)
Roßhalde (Ροσάλντε, 1912)
Knulp. Drei Geschichten aus dem Leben Knulps [Κνούλπ-Τρεις ιστορίες από την ζωή του Κνουλπ, 1915)
Στο δρόμο, 1915
Demian [Ντέμιεν, 1919]
Κλάιν και Βάγκνερ, 1919
Klingsors letzter Sommer (Το τελευταίο καλοκαίρι του Κλίνγκσορ, 1920)
Siddhartha [Σιντάρτα 1922]
 Die Nürnberger Reise. (Το ταξίδι στη Νυρεμβέργη, 1927)
Der Steppenwolf (Ο λύκος της Στέπας, 1927]
Narziß und Goldmund (Νάρκισσος και Χρυσόστομος, 1930)
Die Morgenlandfahrt (Ταξίδι στο Μοργκενλαντ, 1932)
Stunden im Garten (Ώρες στον κήπο, 1936)
Das Glasperlenspiel (Το παιχνίδι με τις χάντρες 1943)
Έγραψε επίσης ποιήματα και αρκετά έργα του έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα.
©Στάθης Χρον.

ΠΗΓΗ, http://ellinonpolytheasiszo-fos.blogspot.gr/2013/08/herman-hesse.html
για περισσότερες λεπτομέρεις επισκεφθείτε τη σελίδα....

Το γήρασμα...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Ekdoseis Metaixmio.

«Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά.
Εις σε προστρέχω, Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάπως ξέρεις από φάρμακα·
νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω....Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: «Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά.
Εις σε προστρέχω, Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάπως ξέρεις από φάρμακα·
νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω.

Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.—
Τα φάρμακά σου φέρε, Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάμνουνε —για λίγο— να μη νοιώθεται η πληγή».

Μαραθώνια ανάγνωση ποιημάτων του Κ. Π. Καβάφη
Βράδυ Δευτέρας, 27 Ιανουαρίου, στον Πολυχώρο Μεταίχμιο.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.metaixmio.gr/news/13026-marathonios_kavafi.aspx

κομψό κέντημα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.
— μαζί με Şule Bozkurt.

Φωτογραφία: <3

"Ο δωρητής"

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.
Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες σελίδες του μυθιστορήματος "Ο δωρητής" από τον σύνδεσμο που ακολουθεί! ->http://goo.gl/Mbcndm <- #διαβάζω #diavazo
---
Λίγο μετά τα δέκατα έκτα γενέθλιά της, η Τζόρτζι, η κόρη του Γουίλ, ανακαλύπτει ότι πάσχει...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες σελίδες του μυθιστορήματος "Ο δωρητής" από τον σύνδεσμο που ακολουθεί! ->http://goo.gl/Mbcndm <- #διαβάζω #diavazo
---
Λίγο μετά τα δέκατα έκτα γενέθλιά της, η Τζόρτζι, η κόρη του Γουίλ, ανακαλύπτει ότι πάσχει από νεφρική ανεπάρκεια. Χρειάζεται μεταμόσχευση, αλλά το μόσχευμα είναι σπάνιο. Ο πατέρας τους, ο Γουίλ, προσφέρεται να γίνει δωρητής. Όταν, όμως, και η άλλη κόρη του Γουίλ κινδυνεύει από την ίδια πάθηση και τα χρονικά όρια στενεύουν, εκείνος πρέπει να πάρει μια τρομερή, αδιέξοδη απόφαση. Μπορεί να διαλέξει μία από τις δύο κόρες του ή θα πρέπει να θυσια­στεί ο ίδιος για να αποφύγει το δίλημμα;

Με αφορμή αυτό το συγκλονιστικό μυθιστόρημα, αναρωτιόμαστε αν σε μια δύσκολη στιγμή υπάρχουν κριτήρια για να επιλέξει ο γονιός ένα από τα παιδιά του. Μήπως, όμως, και σε απλά καθημερινά ζητήματα, οι γονείς κάνουν ασυναίσθητα επιλογές και τα ξεχωρίζουν;

http://minoas.gr/book-3666.minoas

Δημοφιλείς αναρτήσεις