Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Η μυστική ιστορία του Παρθενώνα

ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948) ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ


ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948)
ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
Τα εφτά που δεν πρέπει να έχεις: Πλούτο χωρίς μόχθο, Γνώση χωρίς χαρακτήρα, Πολιτική χωρίς αρχές, Απόλαυση χωρίς συναίσθημα, Εμπόριο χωρίς ήθος, Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, Αγ...Δείτε περισσότερα

Φωτογραφία: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948)
ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 
Τα εφτά που δεν πρέπει να έχεις: Πλούτο χωρίς μόχθο, Γνώση χωρίς χαρακτήρα, Πολιτική χωρίς αρχές, Απόλαυση χωρίς συναίσθημα, Εμπόριο χωρίς ήθος, Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, Αγάπη χωρίς θυσία.
Τη μέρα που η δύναμη της αγάπης θα υπερνικήσει την αγάπη της δύναμης, ο κόσμος θα γνωρίσει την ειρήνη.
Πρέπει να ζούμε σαν να πρόκειται να πεθάνουμε αύριο και να μελετάμε σαν να πρόκειται να ζήσουμε για πάντα.
Η ικανότητα να συγχωρείς είναι προσόν του δυνατού. Οι αδύναμοι ποτέ δεν συγχωρούν.
Πρέπει να είσαι η αλλαγή που θέλεις να έρθει.
Ένας δειλός είναι ανίκανος να δείξει αγάπη. Αυτό είναι προνόμιο των γενναίων.
Το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει το «οφθαλμόν αντί οφθαλμού» είναι ότι θα καταλήξει να κάνει όλον τον κόσμο τυφλό.
Ένα «όχι» που βγήκε από μια βαθιά πεποίθηση, είναι πολύ καλύτερο -και πιο μεγαλειώδες- από ένα «ναι» που ειπώθηκε για να ευχαριστήσει ή, χειρότερα, για να αποφύγει φασαρίες.
Είναι καλύτερα να στέκεσαι όρθιος με σπασμένο και μπανταρισμένο κεφάλι, από το να σέρνεσαι με την κοιλιά για να γλιτώσεις το κεφάλι σου.
ΠΗΓΗ http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=711

    Θεατρο σκιων-Χαρις Αλεξιου

    Πατατόπιτα με κολοκύθα (χωρίς φύλλο)

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΣΕΒΩΝ ΜΟΥ ΦΟΒΩΝ

    Με παραδοσιακό ύφος

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Vildan El Sanatları, Antique & Handcrafts, Nişantaşı.
    Φωτογραφία: Antika desen
    Antika desen
    Με παραδοσιακό ύφος 

    Εἴμαστε ἔνας λαὸς μὲ παλληκαρίσια ψυχή

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία του χρήστη Μυθικη Αναζητηση.
    «Εἴμαστε ἔνας λαὸς μὲ παλληκαρίσια ψυχή, ποὺ κράτησε τὰ βαθιὰ κοιτάσματα τῆς μνήμης τοῦ σὲ καιροὺς ἀκμῆς καὶ σὲ αἰῶνες διωγμῶν καὶ ἄδειων λόγων...
    Τώρα ποὺ ὁ τριγυρινὸς μας κόσμος μοιάζει νὰ θέλει νὰ μᾶς κάνει τρόφιμους ἑνὸς οἰκουμενικοῦ πανδοχείου... θὰ τὴν ἀπαρνηθοῦμε ἄραγε αὐτὴν τὴν μνήμη;
    Θὰ τὸ παραδεχτοῦμε τάχα νὰ γίνουμε ἀπόκληροι;»
    Γιώργος Σεφέρης



    Φωτογραφία: «Εἴμαστε ἔνας λαὸς μὲ παλληκαρίσια ψυχή, ποὺ κράτησε τὰ βαθιὰ κοιτάσματα τῆς μνήμης τοῦ σὲ καιροὺς ἀκμῆς καὶ σὲ αἰῶνες διωγμῶν καὶ ἄδειων λόγων...
Τώρα ποὺ ὁ τριγυρινὸς μας κόσμος μοιάζει νὰ θέλει νὰ μᾶς κάνει τρόφιμους ἑνὸς οἰκουμενικοῦ πανδοχείου... θὰ τὴν ἀπαρνηθοῦμε ἄραγε αὐτὴν τὴν μνήμη;
Θὰ τὸ παραδεχτοῦμε τάχα νὰ γίνουμε ἀπόκληροι;»
Γιώργος Σεφέρης

    Μελίνα Μερκούρη - Φύγαν τα παιδιά

    ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ ( Κοζάνη 1925 - Αθήνα 2009 )

    Σταυρούλα Κουγιουμτσιάδη


    ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ ( Κοζάνη 1925 - Αθήνα 2009 )
    Έλληνας τραγουδοποιός και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης.

    Εγώ είμαι της φωτιάς ο γιος,

    παιδί της καταιγίδας.
    Σκαρφάλωσα στους ουρανούς...Δείτε περισσότερα
    — με το χρήστη Ekavi Laertiadou και 32 ακόμη.













    Φωτογραφία: ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ ( Κοζάνη 1925 - Αθήνα 2009 )
Έλληνας τραγουδοποιός και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης.

Εγώ είμαι της φωτιάς ο γιος,
παιδί της καταιγίδας.
Σκαρφάλωσα στους ουρανούς
να κλέψω απ” άγιους και θεούς
το φως της ηλιαχτίδας.
(«Της Φωτιάς ο γιος», Πάνος Τζαβέλας).

Ο Πάνος Τζαβέλλας γεννήθηκε το 1925 στην Κοζάνη. Έφηβο τον βρήκε ο πόλεμος του '40 και οργανώνεται στην ΕΠΟΝ. Βγαίνει στο βουνό, εντάσσεται με τον ΕΛΑΣ και αργότερα με τον Δημοκρατικό Στρατό.
Στο βουνό τραυματίζεται και ακρωτηριάζεται το δεξί του πόδι. Συλλαμβάνεται και ξεκινά ο δρόμος για τις φυλακές. Μετά από δίκες καταδικάζεται τρεις φορές σε θάνατο. Το 1958, αρρωσταίνει βαριά και το 1961 με τη βοήθεια του ΚΚΕ φεύγει στην Σοβιετική Ένωση για θεραπεία. Εκεί νοσηλεύεται τρία χρόνια και θεραπεύεται από την ασθένεια που υπέστη στις φυλακές. Παράλληλα εκεί του δόθηκε η ευκαιρία να σπουδάσει μουσική.
Επιστρέφει το 1965 στην Ελλάδα και ξεκινά την πρώτη του καλλιτεχνική δουλειά σε μπουάτ της Πλάκας, δυστυχώς όμως όχι για πολύ, μια και η δικτατορία του 1967 κλείνει τις μπουάτ και ο Τζαβέλλας βρίσκεται ξανά στη φυλακή, κατηγορούμενος για αγώνα και παράνομη δράση ενάντια στη Χούντα.
Το 1971 αποφυλακίζεται με το νόμο « Μη θεραπεύσιμης ασθένειας». Έχοντας μαζέψει το υλικό απ' όλα τα Αντιστασιακά τραγούδια, αλλά και με δικές του συνθέσεις, στήνει στην Πλάκα Το Αντάρτικο Αημέρι. Γράφει κάπου στο βιβλίο του, ANTAPTO-ROCK: « Τι είναι τα τραγούδια της Εθνικής Αντίστασης 1941-1944; Είναι η καλλιτεχνική έκφραση του Έπους της Εθνικής Αντίστασης. Είναι η φωνή, του λαού μας σε μια κρίσιμη και δραματική ώρα της πατρίδας μας. Είναι ο καθρέφτης της λαϊκής ψυχής, είναι οι πόθοι και τα όνειρά του, είναι η κλαγγή των όπλων, βροντή κι αστροπελέκι, είναι κάλεσμα για μάχη, είναι η ψυχή του αγώνα».
Η πτώση της Χούντας το 1974 βρίσκει τον Τζαβέλλα στη μπουάτ Αήδρα, που ελεύθερος πια μαζί με τη σύντροφο στη ζωή και το τραγούδι, Νατάσα Παπαδοπούλου και την ορχήστρα του συνεχίζει να τραγουδά τα τραγούδια του και έτσι αρχίζει και η πρώτη του δισκογραφική δραστηριότητα όπως ο πρώτος του δίσκος ζωντανά γραμμένος, « ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΛΗΜΕΡΙ». Τα τραγούδια του και από τους επόμενους οκτώ δίσκους του, ζωντανεύουν και μέσα από συναυλίες, που δίνονται σε ανοικτά γήπεδα και πανεπιστήμια σ' όλη την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό, όπως στη Γερμανία, Σουηδία κ.α.
Εκεί αρχίζει και η καλλιτεχνική του παρουσίαση από ξένες τηλεοράσεις, όπως η Βουλγαρική, Γερμανική, Σουηδική.
Και φυσικά και στην Ελληνική τηλεόραση, που ζωντανεύει ακόμα και σήμερα τραγούδια του συνθέτη-στιχουργού, τα οποία μιλάνε μέσα από τα προβλήματα των καιρών μας.
Ο Ελληνικός αλλά και ο ξένος Τύπος αναφέρεται στον Αγωνιστή τραγουδοποιό, Πάνο Τζαβέλλα, φτάνοντας ακόμη και στην Κίνα να μεταφράζεται το πολύ γνωστό και αγαπημένο σε όλους μας τραγούδι, «Κυρ-Παντελής».
Στη δεκαετία του'80, ο Πάνος Τζαβέλλας βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, στα Εξάρχεια, όπου εκεί είναι συγκεντρωμένα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, πανεπιστήμια, Ακαδημίες, Πολυτεχνείο, κέντρο δηλαδή, του φοιτητικού και προοδευτικού επαναστατικού κινήματος.
Η καλλιτεχνική του πορεία συνεχίστηκε μέχρι και πριν λίγα χρόνια σε διάφορες μουσικές σκηνές της Αθήνας και του Πειραιά.
Ο Πάνος Τζαβέλλας, μετά από την τελευταία του μάχη που έδωσε με την επάρατο νόσο στο Νοσοκομείο Ερυθρός, όπου και νοσηλευόταν τους τελευταίους μήνες, έφυγε από τη ζωή στις 27 Ιανουαρίου 2009.
Όμως κάποιοι Άνθρωποι δεν πεθαίνουν ποτέ! Έτσι κι ο Πάνος Τζαβέλλας θα μείνει Αθάνατος. Για να μας υποδεικνύει με την αγωνιστική και μουσική του κληρονομιά που μας άφησε ότι ο συμβιβασμός και το βόλεμα γεννά τους εκάστοτε « κυρ- Παντελήδες», που στο χέρι μας είναι να «τους θάψουμε βαθειά στα σπαρτά», πριν προλάβουν να κοπρίσουν αυτά, για τα οποία αυτός και χιλιάδες αγωνιστές στη Γη, ακρωτηριάστηκαν για να τα κρατήσουν ζωντανά. Πανανθρώπινα ιδανικά και αξίες για την Ελευθερία, την Πατρίδα, τον Άνθρωπο, τον Πολιτισμό.

Τα έργα του:

Ανταρτο-Rock - Zιγκ-Ζαγκ στο δάσος του Θανάτου  
Σφαίρες από ποίηση Λόγια από μουσική  
Για Σε Πατρίδα μας Ελλάδα - Λευτεριά Παντάνασα 
Μωραΐτικα τραγούδια της Αντίστασης
Πορεία μες στη νύχτα - Στ' άρματα - Τα τραγούδια της Κατοχής
Θρήνοι κι Αναστάσιμα -  Τραγούδια από το Αντάρτικο λημέρι του
Τραγούδια Ψυχής - Επαναστατικός Ρομαντισμός 

Τα τραγούδια του Πάνου Τζαβέλλα μελωδικά και στιχουργικά είναι ευρείας γκάμας. Έχει γράψει: 
ΛΥΡΙΚΑ όπως τον δίσκο "Πορεία μεσ'τη νύχτα", σε στίχους του Χιώτη ποιητή Φώτη Αγγουλέ, καθώς επίσης κι άλλα τραγούδια σε δικούς του στίχους. 
ΛΑΪΚΑ όπως ο δίσκος "Θρήνοι και Αναστάσιμα" με τη φωνή της Καίτης Γκρέυ. Με τον Γιώργο Νταλάρα κυκλοφόρησε το 1972 σε δισκάκι 45 στροφών τα τραγούδια "Πάρε με φεγγάρι μου" και "Ροδακινιά Ξανθή" και τώρα κυκλοφορεί στο CD του Νταλάρα "Για τα τραγούδια κι εγώ φταίω". Επίσης ακυκλοφόρητα που υπάρχουν "Ο Στέλιος" για τον Καζαντζίδη, "Λαμόγια" και άλλα. Έχει γράψει τραγούδια για τους ηγέτες της παγκόσμιας ιστορίας όπως ο Τσε Γκεβάρα, Μαντέλα, Αλλιέντε, Καρβάλιο, Ορτέγκα Κομαντάντε. 
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΑ όπως "Κυρ Παντελής", "Ξυπνήστε", "ο Έλληνας", "τα πρόβατα", "η τηλεόραση" και άλλα. 
ΔΗΜΟΤΙΚΑ τα οποία βρίσκονται στο δίσκο "Θρήνοι κι Αναστάσιμα", καθώς επίσης στο δίσκο "Από το Αντάρτικο Λημέρι", το "Μάη'μ Μάη'μ" το οποίο τραγουδάει η Χαρούλα Αλεξίου. 
ΡΟΚ όπως "ο προφήτης της πλατείας" για τον Άσιμο, "είσαι του εαυτού σου", "Κατμαντού" και άλλα. Στο βιβλίο του ο δημοσιογράφος Μανώλης Νταλούκας "Ελληνικό Ροκ" έχει συμπεριλάβει και τον Τζαβέλλα. Το συγκρότημα "Magic de spell" στο CD "ok πατέρα" έχουν κάνει ροκ διασκευή τον "Κυρ Παντελή" μετά το θάνατο του Τζαβέλλα. 
Ακόμα έχει γράψει μια Λαϊκή όπερα βασισμένη στο έργο του Μπόστ "Μαμά η ελληνίς". 
Τα αντάρτικα τραγούδια ακούστηκαν το 1981 και 1982 σε συναυλίες στο θέατρο Λυκαβηττού και το 1983 στο Βεάκειο. 
Με τον Πάνο Τζαβέλλα κατα καιρούς στο "Αντάρτικο λημέρι του" και στην μπουάτ "Λήδρα" στην Πλάκα, συνεργάστηκαν μαζί του ο Γιώργος Ζωγράφος, ο ηθοποιός Ηλίας Λογοθέτης, ο Μουφλουζέλης. Επίσης στα πρώτα τους βήματα ο Νικόλας Άσιμος, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Γιάννης Ζουγανέλης, Ισιδώρα Σιδέρη, Σάκης Μπουλάς, Γιώργος Μεράνζας, Νίκος Μητσοβολέας, Νίκος Λώλης, Χρήστος Ζούκας, Γιάννης Θωμόπουλος. 
Στις μπουάτ, στους δίσκους, στις συναυλίες, είχαν συνεργαστεί μαζί του οι μουσικοί:
Γιάννης Σπυρόπουλος (Μπάχ), 
Στάθης Ουλκέρογλου, 
Πέτρος Μπεράτης (πιάνο),
Μάνος Αβαράκης (φυσαρμόνικα, φλογέρα), 
Παναγιώτης Κωνσταντακόπουλος (φυσαρμόνικα), 
Νίκος Φιλιππίδης, Χριστόφορος Αρβανίτης (κλαρίνο),
Λευτέρης Καλκάνης (βιολοντσέλο),
Λευτέρης Ζουγανέλης (τούμπα),
Δημήτρης Παπουτσόγλου (ηλεκτρική κιθάρα),
Αλέκος Αραπάκης, Κώστας Βελής (βιολί),
Χρήστος Νικολόπουλος, Δημήτρης Χριστοδούλου, Λευτέρης Ζαμπέλης (μπουζούκι), 
Δημήτρης Φωτόπουλος, Θανάσης Κατάρας (φλάουτο),
Νίκος Λώλης, Γιώργος Μουτζούρης, Διαμαντής Ανδραμιδάς (κλασσική κιθάρα),
Αγαπητός Γιάννης (μπάσο) 
Όλα του τα τραγούδια έχουν γραφτεί στις παρτιτούρες και ενορχηστρωθεί από τον ίδιο τον Πάνο Τζαβέλλα.

ΠΗΓΗ: http://www.panostzavellas.gr/home

    Το ασυνήθιστο ρεύμα των νέων αθηναϊκών βιβλιοπωλείων

    Δημοφιλείς αναρτήσεις