Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Μαρία Μαγκνταλένε Ντίτριχ

Η Μαρία Μαγκνταλένε Ντίτριχ γεννήθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1901 και μεγάλωσε σύμφωνα με την αυστηρή καθοδήγηση της συντηρητικής μητέρας της. Ήθελε να γίνει μουσικός αλλά ένας τραυματισμός στο αριστερό της χέρι ανέτρεψε τα αρχικά σχέδιά της αναγκάζοντάς την να διακόψει τις σπουδές της. Ετσι αποφάσισε να γίνει ηθοποιός. Ως το 1927 η Ντίτριχ ερμήνευε μικρούς ρόλους στο θέατρο και συμμετείχε σε πολλές βουβές ταινίες.
Τον Αύγουστο του 1929 ο σκηνοθέτης του Χόλιγουντ Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ βρέθηκε στο Βερολίνο για τα γυρίσματα μιας ταινίας, γνώρισε την Ντίτριχ και έτσι γεννήθηκε μία από τις πιο πετυχημένες συνεργασίες του κινηματογράφου. Γύρισαν μαζί την ταινία «Γαλάζιος άγγελος» και έτσι ξεκίνησε η παγκόσμια καριέρα της. Η Ντίτριχ και ο φον Στέρνμπεργκ συνεργάστηκαν μαζί σε συνολικά 6 ταινίες: «Μαρόκο» («Morocco», 1930), «Η ατιμασμένη» («Dishonored» 1931), «Σανγκάη εξπρές» («Shanghai Express», 1932), «Ξανθή Αφροδίτη» («Blond Venus», 1932), «Τραγική τσαρίνα» («Scarlet Empress», 1934). Στο «Μαρόκο», φορώντας φράκο και ημίψηλο καπέλο, ανέδειξε με μοναδικό τρόπο τη θηλυκότητα μέσα από το ανδρικό στυλ που ταυτίστηκε για πάντα με το όνομά της. Δύο δεκαετίες αργότερα ο Kenneth Tynan έγραφε γι' αυτήν: «Ο ανδρισμός της αγγίζει τις γυναίκες και η σεξουαλικότητά της τους άνδρες».
Το 1936 η Μαρλένε ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός του κόσμου. Το 1939 αλλάζοντας την υπηκοότητά της σε αμερικανική αποδοκιμάστηκε από τον γερμανικό λαό και ο Τύπος τής αφιέρωνε πρωτοσέλιδα με τίτλο: «Ντίτριχ: προδότρια της πατρίδας». Στη διάρκεια του Β´ Παγκοσμίου Πολέμου η Μάρλεν συμμετείχε στον αγώνα κατά του ναζιστικού κινήματος. Ο ίδιος ο Χίτλερ την θαύμαζε απεριόριστα. Συνεργάτες του προσπάθησαν μάλιστα κατόπιν εντολής του να την δελεάσουν και να την φέρουν πίσω στη Γερμανία. Εκείνη αρνήθηκε και τιμήθηκε αργότερα για την προσφορά της με το μετάλλιο της ελευθερίας.
Το 1947 στέφθηκε από τα περιοδικά ως η «γιαγιά με τη μεγαλύτερη αίγλη στον κόσμο», αποκτώντας το πρώτο από τα τέσσερα εγγόνια της. Το 1950 συνεργάστηκε με τον Αλφρεντ Χίτσκοκ στην ταινία «Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ» («Stage Flight»). Το 1951 η Ντίτριχ ηχογράφησε για λογαριασμό της Columbia στη Νέα Υόρκη τον πρώτο της δίσκο με τίτλο Marlene Dietrich Overseas. Το 1960 ρίσκαρε την επιστροφή της στη Γερμανία και παρ' όλη την κατακραυγή που της επεφυλάχθη ­ δεν της συγχώρεσαν ποτέ την αλλαγή της υπηκοότητας ­ εκείνη επέμεινε και κέρδισε πίσω την αγάπη τους.
Το 1978 η Ντίτριχ εμφανίστηκε για τελευταία φορά στην ταινία του Ντέιβιντ Χέμινγκ «Ζιγκολό» («Just a gigolo»), με τον David Bowie. Το 1982 επέτρεψε στον Μαξιμίλιαν Σελ να ηχογραφήσει την τελευταία της συνέντευξη διάρκειας 18 ωρών. Ο Σελ χρησιμοποίησε αποσπάσματα της συνέντευξης στο αριστουργηματικό ντοκυμαντέρ με τίτλο «Marlene: Α feature» που γνώρισε το 1984 τεράστια επιτυχία παγκοσμίως.
Στις 6 Μαΐου 1992 η Μαρλένε Ντίτριχ άφησε την τελευταία της πνοή
στο διαμέρισμά της στο Παρίσι.

Kapodistriako - Ελένη Χατζηαργύρη


Στις 17 Μαΐου το Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχεται για πρώτη φορά στους κόλπους του μια καλλιτέχνιδα του θεάτρου και της απονέμει τον υψηλότερο τίτλο τιμής, εκείνον της επιτίμου διδάκτορός του. Πρόκειται για την κυρία Ελένη Χατζηαργύρη, με την επί δεκαετίες μεστή σκηνική παρουσία, τη μαγική φωνή που κά…
kapodistriako.uoa.gr|Από Andreas Giannakoulopoulos

Σπιτική μερέντα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Σπιτική μερέντα
Ελληνική Κουζίνα, Συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Οδηγίες για σίγουρη επιτυχία από το Νο 1 περιοδικό μαγειρικής I COOK GREEK. ΣΥΝΤΑΓΕΣ sintages online, Ελληνικές Συνταγές, συμβουλές μαγειρικής, greek recipes, syntages
icookgreek.com|Από Klio Kabouri

Τι είπε στ’ αλήθεια ο Φρόιντ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε φωτογραφία από Ekdoseis Metaixmio.
 
Σαν σήμερα, το 1856, γεννήθηκε ο Σίγκμουντ Φρόιντ:
Ως ο πατέρας της ψυχανάλυσης και ένα από τα λαμπρότερα πνεύματα του 20ού αιώνα, ο Φρόιντ εξακολουθεί ως τις μέρες μας να είναι ένας από τους πλέον αμφιλεγόμενους και επιδραστικούς διανοητές της εποχής μας. Το βιβλίο προσφέρει την πιο ξεκάθαρη και ολοκληρωμένη άποψη στην προσωπικότητα, την κληρονομιά και τη θέση του Σίγκμουντ Φρόιντ στον κόσμο και απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να κατανοήσουν τη ζωή και το έργο του καθώς και τις ανοιχτές συζητήσεις σχετικά μ’ αυτό.
Τι είπε στ’ αλήθεια ο Φρόιντ, Ντέιβιντ Στάφορντ-Κλαρκ | Μετάφραση: Γιάννης Σιδέρης | http://www.metaixmio.gr/products/2400--.aspx

ΤΑ ΞΕΤΣΙΠΩΤΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
kritipoliskaihoria.blogspot.com

Η επίσημη λίστα με τα μεταλλαγμένα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η επίσημη λίστα με τα μεταλλαγμένα τρόφιμα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά 06 Μάιος 2014,...
www.ekriti.gr

δυο φορές ΑΝΟΙΞΗ


Σπουδαστές ήταν η Aνθή και ο Δηµήτρης, όταν γνωριστήκανε, ερωτευθήκανε και, προτού καν κλείσουνε τα είκοσί τους χρόνια, παντρευτήκανε. Η Ανθή είχε µείνει έγκυος.
Το πρώτο παιδί γρήγορα θα το ακολουθήσει ένα δεύτερο. Κι ενώ ο Δηµήτρης ανέρχεται επαγγελµατικά, η Ανθή αισθάνεται –και είναι– εγκλωβισµένη σε µια ζωή οικογενειακής ρουτίνας.
Η εισβολή στην καθηµερινότητά της του γοητευτικού φωτογράφου Μανουήλ θα της φανερώσει το τι σηµαίνει να σε ερωτεύονται µε πάθος, αλλά και το τι η ίδια είναι ικανή να δηµιουργήσει.
Μα όταν ο Μανουήλ θα της προτείνει να τον ακολουθήσει, εκείνη θα προτιµήσει να µείνει κοντά στον άντρα και στα δυο αγόρια της.
Όµως η ίδια η ζωή έχει διαφορετικά αποφασίσει...

http://bit.ly/1fLM1sB

Νανά Καλλιανέση, η ιδρύτρια του Κέδρου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Νανά Καλλιανέση, η ιδρύτρια του Κέδρου Η Νανά Καλλιανέση, το γένος Σταματίου, γεννήθηκε στην Κύμη το 1915. Ήταν κόρη του Κωστή Σταματίου, δικηγόρου και υπαλλήλου της Εθνικής Τράπεζας, και τη...
istoriatexnespolitismos.wordpress.com

Οι τοιχογραφίες της Μονής της Χώρας


Οι τοιχογραφίες της Μονής της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη
Η Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη (σήμερα μουσείο) είναι το σημαντικότερο μνημείο της εποχής των Παλαιολόγων και λόγω του μοναδικού του εικονογραφικού προγράμματος ένα από τα σπουδαιότερα καλλιτεχνικά δημιουργήματα της βυζαντινής τέχνης.
Είναι από τις λίγες φορές που αδυνατώ να περιγράψω τη δημοσίευση. Τα όσα θα δείτε συνιστούν το μνημειώδες απαύγασμα της Βυζαντινής Τέχνης. Συγκίνηση, δέος, μεγαλείο αλλά και θλίψη… συνεχίστε την ανάγνωση…
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_6.html

Σπαρτιατική αγωγή

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η «Σπαρτιατική αγωγή» στις περισσότερες λογοτεχνίες παρουσιάζεται ως ένας κατάλογος φρικιαστικών ενεργειών – πράξεων τις οποίες ουδείς γονέας θα επέτρεπε να συμβούν στα παιδιά του. Ο Paul Cartledge...
theancientweb.wordpress.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις