Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Cross Stitch ideas

Πύθιο- Διδυμότειχο, το κάστρο του Ιωάννη Κατακουζηνού

Πύθιο- Διδυμότειχο, το κάστρο του Ιωάννη Κατακουζηνού
Επάνω σε χαμηλό πρόβουνο της ανατολικής Ροδόπης και μπροστά στην κοιλάδα του ποταμού Έβρου σώζεται σε σχετικά καλή κατάσταση το κάστρο του Πυθίου, που είναι ένα λαμπρό παράδειγμα στρατιωτικής αρχιτεκτονικής κατά τους τελευταίους αιώνες του Βυζαντίου. Καταφύγιο του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ιωάννη ΣΤ' Καντακουζηνού (1341-1355), που μερίμνησε για την οχύρωσή του, έγινε περίφημο για τα απόρθητα και έρυμνά του τείχη.
Σώζονται σχεδόν ολόκληροι οι δύο κεντρικοί πύργοι. Ο τετράγωνος τριώροφος πύργος, που χρησίμευε για κατοικία, και ο μικρότερος τετραώροφος πύργος, που είχε κυρίως αμυντικό χαρακτήρα. Ανάμεσά τους υπάρχει η μεγάλη τοξωτή είσοδος, που οδηγούσε από τον εξωτερικό στον εσωτερικό περίβολο.
Το σχέδιο και η ιστορία του κάστρου με φωτογραφίες … συνεχίστε την ανάγνωση…

http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_10.html

Οι δύο τόμοι της "Πολιτείας" του Πλάτωνα

Ο χρήστης Κωνσταντίνος Ζήτρος πρόσθεσε 2 νέες φωτογραφίες.
Οι δύο τόμοι της "Πολιτείας" του Πλάτωνα (με εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια, προλεγόμενα και επίμετρα του Θ.Γ. Μαυρόπουλου) κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας (τηλ. 2310 264050 και 210 3626350).

Φωτογραφία του χρήστη Κωνσταντίνος Ζήτρος.Φωτογραφία του χρήστη Κωνσταντίνος Ζήτρος. 


























Η “Πολιτεία” είναι δημιούργημα του Πλάτωνα, όταν αυτός βρισκόταν στο μεσουράνημα της δημιουργικής ανάπτυξης του στοχασμού του. Κεντρικός πυρήνας του έργου είναι το θέμα της δικαιοσύνης. Πεποίθηση του
Πλάτωνα είναι ότι μια ιδανική πολιτεία θα επιτευχθεί από τη λειτουργία του ήθους αρχόντων και αρχομένων. Υπογραμμίζει τη σημασία της παιδείας για την ανάπτυξη των κοινωνικών αρετών και ιδιαίτερα της δικαιοσύνης. Η μελέτη της Πλατωνικής Πολιτείας μας ανοίγει διάπλατα το δρόμο για μια ζωή φιλοσοφημένη.

Ελληνικά τα 9 από τα 15 καλύτερα κλασικά βιβλία όλων των εποχών!


Στην πρώτη θέση η Ιλιάδα και στη δεύτερη θέση η Οδύσσεια
protothema.gr

Νικηφόρος Βρεττάκος "Μάνα και Γιος"

Νικηφόρος Βρεττάκος "Μάνα και Γιος"
Στης ιστορίας το διάσελο όρθιος ο γιος πολέμαγε
κι η μάνα κράταε τα βουνά, όρθιος να στέκει ο γιος της,
μπρούντζος, χιόνι και σύννεφο. Κι αχολόγαγε η Πίνδος
σαν να 'χε ο Διόνυσος γιορτή. Τα φαράγγια κατέβαζαν
τραγούδια κι αναπήδαγαν τα έλατα και χορεύαν
οι πέτρες. Κι όλα φώναζαν: "Ίτε παίδες Ελλήνων ..."
Φωτεινές σπάθες οι ψυχές σταύρωναν στον ορίζοντα,
ποτάμια πισωδρόμιζαν, τάφοι μετακινιόνταν.
Κι οι μάνες τα κοφτά γκρεμνά σαν Παναγιές τ' ανέβαιναν
Με τη ευκή στον ώμο τους κατά το γιο παγαίναν
και τις αεροτραμπάλιζε ο άνεμος φορτωμένες
κι έλυνε τα τσεμπέρια τους κι έπαιρνε τα μαλλιά τους
κι έδερνε τα φουστάνια τους και τις σπαθοκοπούσε,
μ' αυτές αντροπατάγανε, ψηλά, πέτρα την πέτρα,
κι ανηφορίζαν στη γραμμή, όσο που μες στα σύννεφα
χάνονταν ορθομέτωπες η μια πίσω απ' την άλλη.

ΠΙΝΑΚΑΣ Ν.Γύζης - Μητέρα και παιδί

Οι οδυνηρές συμμαχίες

Οι οδυνηρές συμμαχίες με Τούρκους και Σέρβους, οι επιγαμίες και η εισβολή των εχθρών σε Μακεδονία και Θράκη, το κίνημα των Ζηλωτών, η πολιτική του Ορχάν
O Δεύτερος Εμφύλιος των Βυζαντινών ξεκινά το 1341 και στη διάρκειά του οι αντίπαλες πλευρές αναγκάστηκαν να συνάψουν συμμαχίες με εχθρούς του Βυζαντίου, όπως το Στέφανο Δουσάν της Σερβίας, ο οποίος άλλαξε στρατόπεδα κατά τα ίδια συμφέροντα, αλλά ακόμα και τους ίδιους τους Τούρκους, τους οποίους έφεραν ως επιδιαιτητές οι ίδιοι οι Βυζαντινοί στην καθαρά εσωτερική αυτή υπόθεση. Παράλληλα, ξόδεψαν κάθε ίχνος χρυσού που υπήρχε διαθέσιμο, με χαρακτηριστικό δείγμα την κατάθεση των αυτοκρατορικών κοσμημάτων σε βενετικό ενεχυροδανειστήριο από την Άννα της Σαβοίας έναντι ευτελούς ποσού. Η διαμάχη τελείωσε το 1347, με πρώτο αυτοκράτορα τον ανήλικο Ιωάννη Ε' Παλαιολόγο και συναυτοκράτορα τον Ιωάννη ΣΤ' Καντακουζηνό. Οι εμφύλιες συγκρούσεις, όμως, έληξαν οριστικά μόνο όταν ο δεύτερος παραιτήθηκε από το θρόνο το 1354.
Ιδιαίτερο στοιχείο του δεύτερου εμφύλιου πολέμου αποτελεί το ότι μέσω αυτού εκφράστηκαν δύο αντίπαλες κοινωνικές ομάδες, η αριστοκρατία και ο λαός, προσδίδοντάς του έτσι κοινωνικό χαρακτήρα. Από την αρχή του πολέμου τον Ιωάννη Καντακουζηνό υποστήριξε η αριστοκρατία, γεγονός που έσπευσε να εκμεταλλευτεί η αντιβασιλεία της Κωνσταντινούπολης προσεγγίζοντας τις λαϊκές δυνάμεις… το κίνημα των Ζηλωτών της Θεσσαλονίκης... συνεχίστε την ανάγνωση... http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/o_10.html

ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΩΡΙΟ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
kritipoliskaihoria.blogspot.com

πουλάκια..

11 Μαΐου 330 – ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΕΩΣ

11 Μαΐου 330 – ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΕΩΣ
Ο Μέγας Κωνσταντίνος ιδρύει τη Βασιλεύουσα και η Ιστορία αρχίζει…
Ένα μαγιάτικο πρωινό του 330 μια μεγάλη πομπή διέσχισε αυτό το δρόμο. Στην κορυφή ήταν ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος και τον ακολουθούσαν μια ομάδα ιερέων χριστιανών αλλά και παγανιστών, δείχνοντας τη συνέχεια την ανανέωση και τελικά την αλλαγή που θα έρθει. Στα χέρια τους κρατούσαν ιερά και κειμήλια. Κατά την ακριβή στιγμή που όρισαν οι αστρολόγοι, έθαψαν τα κειμήλια στη βάση του κίονα, μαζί με ένα άγαλμα Έλληνα θεού που είχε φέρει από τη Ρώμη ο Κωνσταντίνος. Το σημείο αυτό απέκτησε ιερές διαστάσεις. Κάθε Πρωτοχρονιά, τη 1η Σεπτέμβρη δηλαδή για του Βυζαντινούς, οι κάτοικοι έψαλλαν και προσεύχονταν για τον αυτοκράτορα τους που ήταν πια ο Άγιός τους, ο ιδρυτής της Κωνσταντίνου Πόλης… συνεχίστε την ανάγνωση…
Εικόνα: το σημείο <<μηδέν>>, η στήλη του Κωνσταντίνου στην Πόλη. http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_5852.html

Σαν σήμερα το 1771.

Σαν σήμερα το 1771. — Γεννιέται η γενναία Υδραία, Λασκαρίνα Πινότση-Μπούμπουλη, γνωστή ως Μπουμπουλίνα.
[ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ’21 – Μπουμπουλίνα Λασκαρίνα: http://bit.ly/1kZFkRh]
Χαρακτηριστικό της καταγωγής και προελεύσεώς της είναι το γεγονός ότι γεννήθηκε στις φυλακές της Κωνσταντινουπόλεως, όταν η μητέρα της Παρασκευώ (Σκεύω), επισκέφθηκε τον ετοιμοθάνατο σύζυγό της και πατέρα της Λασκαρίνας, Σταυριανό Πινότση, ο οποίος είχε φυλακιστεί εκεί από τους τούρκους λόγω της συμμετοχής του στην επανάσταση της Πελοποννήσου το 1769-1770, επί «Ορλωφικών».
[ΤΑ ΟΡΛΩΦΙΚΑ [1770-1774] ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ: http://bit.ly/1hkg1qJ]
Έζησε μέσα στη θάλασσα, παντρεύτηκε δύο φορές γενναίους καπετάνιους που έχασαν ηρωικά την ζωή τους πολεμώντας την μάστιγα των βερβερίνων πειρατών, πρόσφερε στην πατρίδα γεννώντας επτά Ελληνόπουλα, και η ίδια πολέμησε με θάρρος και αυταπάρνηση διαθέτοντας όλη της την περιουσία στον Αγώνα· πέθανε άδοξα και άδικα εκτός μάχης, στην αυλή του σπιτιού της, στις 22 Μαῒου του 1825. Οι Ρώσοι, μετά τον θάνατό της, της απένειμαν τον τίτλο της «Ναυάρχου», έναν τίτλο με παγκόσμια μοναδικότητα για γυναικεία μορφή.
[Από το Ελληνικό Ημερολόγιο - https://eistorias.wordpress.com/]

Δημοφιλείς αναρτήσεις