Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

«Aφήστε μας να πούμε δυο τραγούδια και θα παίξουμε και...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
mixanitouxronou.gr
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 http://www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
 
Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του, ο Βλάσσης Μπονάτσος. Έκανε πλάκες, έλεγε αστεία και χρησιμοποιούσε ατάκες που πέρναγαν στο λεξιλόγιο των νέων. Ο Βλάσσης «δεν κολλούσε πουθενά», έλεγαν όσοι τον γνώρισαν. Τη δεκαετία του ’70 δε δίστασε να τα βάλει ακόμα και με έναν αστυνομικό, που πήγε να διακόψει μια από τις συναυλίες του συγκροτήματος....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/
Οι παλιότεροι τον θυμούνται σαν τραγουδιστή της ροκ, μέλος των ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, που τραγουδούσε το αγαπημένο «Γαρύφαλλε γαρύφαλλε». Οι νεότεροι τον γνώρισαν από τα σόου και τα τηλεπαιχνίδια. Ο Μπονάτσος ήταν ένας καλλιτέχνης, που κέρδιζε το κοινό με το χιούμορ και τις πλάκες του. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ και ο Βλάσσης, εμφανίστηκαν στη μουσική σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟ ΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος Οι ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ είχαν δημιουργήσει ένα μύθο γύρω από το τι σημαίνει το όνομα του συγκροτήματος. Αίσθηση προκάλεσε το περίεργο όνομα του συγκροτήματος. Στην αρχή τα μέλη δεν αποκάλυπταν τι σημαίνει. Κάθε φορά που τους ρωτούσαν, απάνταγαν και κάτι διαφορετικό. Μέχρι και αρχαίο μουσικό όνομα υποστήριξαν ότι είναι το «ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ». Τελικά, σύντομα αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν τίποτα άλλο, από τα αρχικά των επιθέτων των μελών του συγκροτήματος. Από τους ΠΕΛΟΜΑ, αμέσως ξεχώρισε για το εκρηκτικό ταμπερα...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/vlassis-bonatsos-pros-exalo-astinomiko-afiste-mas-na-poume-dio-tragoudia-ke-tha-paixoume-ke-ton-ethniko-imno/

Παγκόσμια Ημέρα...

Κάθε χρόνο στις 14 Οκτωβρίου, τα μέλη της Διεθνούς Ηλεκτροτεχνικής Επιτροπής (IEC), του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης (ISO) και της Διεθνούς Τηλεπικοινωνιακής Ένωσης (ITU), εορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Προτύπων, προς τιμήν των χιλιάδων ειδικών σε παγκόσμιο επίπεδο, οι οποίοι συνεργάζονται για την εκπόνηση των Διεθνών Προτύπων.
Τα Διεθνή Πρότυπα χρησιμοποιούνται σε εθνικό και τοπικό επίπεδο για να καλύπτουν απαιτήσεις της κοινωνίας, της αγοράς και της νομοθεσίας.
Επίσης, βοηθούν στην ανάπτυξη καλών πρακτικών και νέων τεχνολογιών, ενώ αποθαρρύνουν τη δημιουργία τεχνικών εμποδίων στις συναλλαγές μέσω των εθνικών νομοθεσιών.
Τα Διεθνή Πρότυπα προσφέρουν καθολικώς αποδεκτές και αναγνωρισμένες λύσεις, με στόχο την πρόληψη θανάτων και τραυματισμών που οφείλονται στις φυσικές καταστροφές, τις μεταφορές, τα ατυχήματα, τις βιομηχανικές καταστροφές και τις επιδημίες.


Η Παγκόσμια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων Σώματος και Μεταμοσχεύσεων καθιερώθηκε το 2005 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και γιορτάζεται κάθε Οκτώβριο (το 2014 στις 14 Οκτωβρίου), με σκοπό να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για την αξία της δωρεάς οργάνων σώματος, που μέσω της μεταμόσχευσης χαρίζουν το πολύτιμο δώρο της ζωής σε πάσχοντες συνανθρώπους μας.
Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν ευεργετηθεί από μια επιτυχημένη μεταμόσχευση και εκατομμύρια ακόμη περιμένουν τη σωτηρία. Το μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ των διαθέσιμων οργάνων προς μεταμόσχευση και του αριθμού των ασθενών στις λίστες αναμονής. Μόνο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 3.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο, περιμένοντας το μόσχευμα που θα τους χαρίσει τη ζωή.
Στη χώρα μας, η κατάσταση είναι απελπιστική. Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (2005), που είναι ο αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα, η αναλογία του αριθμού μεταμοσχεύσεων από πτωματικούς δότες ανά εκατομμύριο πληθυσμού στην Ελλάδα ήταν 5,4 , τη στιγμή που στην Ισπανία ήταν 33,7 , στην Αυστρία 23,8 , στο Βέλγιο 21,7 , στη Γερμανία 12,2 , στη Σουηδία 11 και στην Ελβετία 10,4.
Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην απροθυμία των συγγενών να συναινέσουν στη δωρεά οργάνων προσφιλών τους προσώπων που χάθηκαν. Οι αιτίες της απροθυμίας αυτής είναι, σίγουρα, πολλές, αλλά οι σημαντικότερες πρέπει να αναζητηθούν:
  • Στην ελλιπή και πολλές φορές εσφαλμένη ενημέρωση ή παραπληροφόρηση του πληθυσμού, που συχνά πέφτει θύμα διογκωμένης φημολογίας.
  • Στην έλλειψη εμπιστοσύνης σε φορείς και γιατρούς και στο φόβο για εμπόριο οργάνων.
  • Στις διάφορες προλήψεις και προκαταλήψεις που συνοδεύουν το τέλος της ζωής.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

Άλφρεντ Νόμπελ
1863: Ο σουηδός χημικός Άλφρεντ Νόμπελ πατεντάρει την παρασκευή της νιτρογλυκερίνης. Από την εφεύρεσή του αυτή θα κερδίσει πολλά χρήματα, ικανά για να συντηρούν μέχρι σήμερα το Ίδρυμα Νόμπελ, που απονέμει τα ομώνυμα βραβεία.
1973: Λαϊκή εξέγερση ξεσπά στα Μέγαρα εναντίον των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, που αποφάσισε η χούντα προς όφελος μεγάλων οικονομικών συγκροτημάτων, τα οποία προγραμμάτιζαν βιομηχανικές επενδύσεις. Πάνω από 10.000 άτομα συγκεντρώνονται στην κεντρική πλατεία με το σύνθημα «Αυτή η γη είναι δική μας» και απαιτούν, υπό τους ήχους των πένθιμων κωδωνοκρουσιών, ματαίωση των συμβάσεων για τη δημιουργία διυλιστηρίου και άλλων μονάδων.
Περισσότερα...

Χάνα Άρεντ

Χάνα Άρεντ

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Χάνα Άρεντ
Hannah Arendt.jpg
Όνομα Χάνα Άρεντ
Γέννηση 14 Οκτωβρίου 1906 Λάντεν (σημερινό Ανόβερο), Γερμανική Αυτοκρατορία
Θάνατος 4 Δεκεμβρίου 1975 (69 ετών) Νέα Υόρκη
Περιοχή Δυτική φιλοσοφία
Η Χάνα Άρεντ (γερμ.: Hannah Arendt, 14 Οκτωβρίου 1906 - 1975) ήταν Γερμανοαμερικανίδα εβραϊκής καταγωγής πολιτική επιστήμονας και φιλόσοφος, .[1]

Βιογραφία

Γεννήθηκε από κοσμική Γερμανοεβραϊκή οικογένεια στην πόλη Λίντεν (Linden, κοντά στο Αννόβερο) και μεγάλωσε στο Καίνιξμπεργκ και στο Βερολίνο.
Σπούδασε φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο του Μάρμπουργκ υπό τον Μάρτιν Χάιντεγκερ με τον οποίο είχε μια μακροχρόνια και θυελλώδη ρομαντική ερωτική σχέση, για την οποία αργότερα τής ασκήθηκε κριτική εξαιτίας της υποστήριξης του Χάιντεγκερ προς το ναζιστικό κόμμα ενόσω ήταν πρύτανης στο πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ.
Αργότερα μετέβη στην Χαϊδελβέργη όπου, υπό την επίβλεψη του υπαρξιστή φιλοσόφου Καρλ Γιάσπερς, συνέγραψε την διατριβή της σχετικά με την έννοια της αγάπης στην σκέψη του Αγίου Αυγουστίνου.
Παντρεύτηκε τον Γκύντερ Στερν, μετέπειτα γνωστό ως Günther Anders, το 1929 στο Βερολίνο (χώρισαν το 1937), και αργότερα τον μαρξιστή Heirich Blücher, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια σύντροφός της και επηρέασε καταλυτικά τον πολιτικό της στοχασμό.
Με την άνοδο του Ναζισμού κατέφυγε στη Γαλλία και, μετά την εισβολή των Γερμανών στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, όπου ασχολήθηκε με την πανεπιστημιακή διδασκαλία και την συγγραφή φιλοσοφικών δοκιμίων.
Πέθανε το 1975 σε ηλικία 69 ετών.
Έγραψε πολλά έργα πολιτικής φιλοσοφίας σχετικά με τον ολοκληρωτισμό και τον αντισημιτισμό καθώς και μελέτες για το εβραϊκό Ολοκαύτωμα, με γνωστότερο έργο το "The Origins of Totalitarianism".

Τα Γιάννενα μέσα στις 10

 
H λίμνη αποτελεί μοναδικό πλεονέκτημα ομορφιάς για να προσφέρουν στον επισκέπτη τους Η ηρεμία των νερών, το σ...
www.diaforetiko.gr

Αλήθεια:η προστάτης της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων

Αλήθεια:η προστάτης της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων
<.. Η Αλήθεια ήταν θεότητα στην Ελληνική Μυθολογία, ιδεατή ανθρωπόμορφη προσωποποίηση της αλήθειας των αρχαίων Ελλήνων φερόμενη προστάτης της έννοιας. Σύμφωνα με τον Πίνδαρο ήταν κόρη του Δία. Ο Πλούταρχος την αναφέρει ως "Τροφό του θεού Απόλλωνα", μαζί με την Κορυθάλεια....http://mythiki-anazitisi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_7418.html

«Ο Λύκος της στέπας» του Έρμαν Έσσε

Διαβάστε τις πρώτες σελίδες του καταπληκτικού μυθιστορήματος «Ο Λύκος της στέπας» του συγγραφέα Έρμαν Έσσε από τον ακόλουθο σύνδεσμο ---> http://goo.gl/OwzNxK
----
Ο «Λύκος της στέπας», το μυθιστόρημα που χάρισε στον Έρμαν Έσσε την παγκόσμια αναγνώριση, κυκλοφορεί στην Ελλάδα αποκλειστικά από τις Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ. Τη μετάφραση από το πρωτότυπο κείμενο στα γερμανικά υπογράφει ο βραβευμένος Γιώργος Δεπάστας.

Πρόκειται για ένα δυνατό ανάγνωσμα που ιχνηλατεί τα σκοτεινά μονοπάτια της ανθρώπινης ψυχής και μας παρασύρει στη δίνη του. Το μυθιστόρημα αυτό –όπως και όλα τα βιβλία του μετέπειτα βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας Έρμαν Έσσε– απαγορεύτηκαν στη Γερμανία μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία.
http://minoas.gr/book-3867.minoas ‪#‎διαβάζω‬ ‪#‎diavazo‬

Oι εικονογραφικοί τύποι της Παναγίας- Παναγία η Οδηγήτρια

Oι εικονογραφικοί τύποι της Παναγίας
Παναγία η Οδηγήτρια
Ὁ εικονογραφικός τύπος της Οδηγήτριας δημιουργήθηκε μετά την εικονομαχία, όμως σύμφωνα με την παράδοση ήταν μια εικόνα αχειροποίητη όχι γιατί δεν έγινε από ανθρώπινο χέρι αλλά γιατί ζωγραφίστηκε από τον Ευαγγελιστή Λουκά που ήταν άγιος. Όπως λένε οι πηγές, όταν η ίδια η Παναγία είδε την εικόνα, την ευλόγησε. Αυτή την εικόνα την αχειροποίητη που έφερε την ευλογία της Παναγίας, μετέφερε κάποτε στον 5ο αιώνα στην πρωτεύουσα του Βυζαντίου η αυτοκράτειρα Πουλχερία. Στην Κωνσταντινούπολη η εικόνα εγκαταστάθηκε στη Μονή των Οδηγών και έγινε αμέσως αντικείμενο λατρείας και πολύ σημαντικών περιφορών. Πολλές πηγές μιλούν για την εικόνα αυτή ως τα τέλη του 14ου αιώνα, ενώ χιλιάδες αντίγραφα που έγιναν σε όλα τα μέρη της χριστιανοσύνης δείχνουν πόσο σημαντική ήταν για τους Βυζαντινούς. Το όνομά της εικόνας δηλώνει τον καθοδηγητικό ρόλο της Παναγίας στη ζωὴ των πιστών, καθώς δείχνει με το δεξὶ χέρι τον Χριστό, ως τη μοναδικὴ σωτηρία.
O Φώτης Κόντογλου περιγράφοντας την εικόνα λέει:
<<Παριστάνεται γυρισμένη ελαφρώς προς τ΄αριστερά, με όρθιο το κεφάλι. Με το αριστερό της χέρι κρατά το Χριστό και το δεξιό της χέρι το έχει ακουμπισμένο σεμνά στο στήθος. Στις παλιότερες εικόνες το δεξιό χέρι είναι περισσότερο όρθιο. Ο Χριστός παριστάνεται στην ηλικία των τριών περίπου ετών, όμως με έκφραση ώριμου άνδρα>>

Πρέπει να τονίσουμε πως ο εικονογραφικός αυτὸς τύπος καθιερώθηκε και έγινε αγαπητός απὸ πολλά αγιογραφικά εργαστήρια σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο.

εικόνα - Παναγία Οδηγήτρια - Μιχαήλ Δαμασκηνός, τέλη 16ου αιώνα (1574 - 1582) μ.Χ.

Η Παντάνασσα του Μυστρά

Η Παντάνασσα του Μυστρά
Το Καθολικό της Μονής, η εκκλησία της Παντάνασσας, είναι το τελευταίο μεγάλο βυζαντινό εκκλησιαστικό έργο στον Μυστρά. Ιδρυμένη το 1428 από τον Ιωάννη Φραγκόπουλο, γόνο γνωστής οικογενείας της Κωνσταντινούπολης, περιέχει στην αρχιτεκτονική της όλους τους προβληματισμούς και τους πειραματισμούς της εποχής, με πολύ ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα.
Τελευταίο κτίσμα του Δεσποτάτου, του 15ου αιώνα, η Παντάνασσα έχει συγκεντρώσει σε αρμονικό σύνολο όλη την ποικιλία της τέχνης των εκκλησιών του Μυστρά. Από αρχιτεκτονικής πλευράς παρουσιάζει την ιδιομορφία της εκκλησίας του «Αφεντικού». Στο ισόγειο είναι βασιλική και στο υπερώο πεντάτρουλη σταυρική εκκλησία, με έναν έκτο τρούλο στο νάρθηκα και έναν ακόμη στη στοά…
Κείμενο και εικόνες της Παντάνασσας στο …
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/08/blog-post_55.html

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ
Η μικρή εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος

Στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Παλαιών Πατρών Γερμανού, ανάμεσα στον ναό της Παναγίας Γοργοεπηκόου και στον ναό της Υπαπαντής, βρίσκεται η μικρή εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος που ανήκει σε έναν σπάνιο αρχιτεκτονικό τύπο, αυτόν του εγγεγραμμένου τετράκογχου...
Ο παλιός αυτός βυζαντινός ναός είναι ένας από τους 15 που έχουν χαρακτηριστεί ως μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO για την πόλη της Θεσσαλονίκης....
κείμενο και εικόνες....
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/2014/08/blog-post_77.html

Δημοφιλείς αναρτήσεις