Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Η θωράκιση των Μυκηναίων πολεμιστών

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Βασικό απάρτιο της πανοπλίας του Μυκηναίου πολεμιστή ήταν το κράνος, η «κόρυς» των ομηρικών επών και των πινακίδων της Γραμμικής Β’. Τα κράνη ήταν διαφόρων τύπων, κατασκευασμένα κυρίως από δέρμα και μέταλλο. Τα δερμάτινα...
theancientweb.wordpress.com

Η ιστορία των Ελληνικών Ημερολογίων της Αρχαιότητας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Μπορεί κάθε μία ελληνική πόλη και περιοχή να είχε διαφορετικό ημερολόγιο και μάλιστα ατελές σεληνιακό. Μπορεί οι ελληνικές πόλεις να μη δημιούργησαν ποτέ...
theancientweb.wordpress.com

ΩΡΑΙΕΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ...

ΩΡΑΙΕΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ...
Στην εποχή των οραμάτων του Ρομαντισμού, στη δύση του 18ου αιώνα και της οθωμανικής αυτοκρατορίας και στην ανατολή του 19ου και της νέας εποχής, ένα κύμα Γάλλων ζωγράφων αναζήτησαν στην "Εγγύς Ανατολή" το δικό τους όραμα της "αληθινής ζωής".
Από τον Ντελακρουά μέχρι τον Πορτιέλ, τον Λεκόμτ, τον Λενουάρ, οι Γάλλοι "Οριενταλιστές" όπως ονομάστηκαν αργότερα, ανακάλυψαν την ομορφιά της Μεσογείου, των γυναικών με τις πολύχρωμες τοπικές ενδυμασίες με τα περίτεχνα κοσμήματα, τα μαύρα μαλλιά και το καθαρό βλέμμα και τις αποθανάτισαν στα πορτραίτα τους.
(Από το αφιέρωμα στην τέχνη του Οριενταλισμού - Σύντομα στο νέο portal του DESIGN...)
#DESIGNPLANET_The_Empire_Strikes_Back 
Η Αγγελική Τριαρίδου πρόσθεσε 4 νέες φωτογραφίες — είδε Ελληνική ομορφιά στην τοποθεσία designplanet.tv.
ΩΡΑΙΕΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ...
Στην εποχή των οραμάτων του Ρομαντισμού, στη δύση του 18ου αιώνα και της οθωμανικής αυτοκρατορίας και στην ανατολή του 19ου και της νέας εποχής, ένα κύμα Γάλλων ζωγράφων αναζήτησαν στην "Εγγύς Ανατολή" το δικό τους όραμα της "αληθινής ζωής".
Από τον Ντελακρουά μέχρι τον Πορτιέλ, τον Λεκόμτ, τον Λενουάρ, οι Γάλλοι "Οριενταλιστές" όπως ονομάστηκαν αργότερα, ανακάλυψαν την ομορφιά της Μεσογείου, των γυναικών με τις πολύχρωμες τοπικές ενδυμασίες με τα περίτεχνα κοσμήματα, τα μαύρα μαλλιά και το καθαρό βλέμμα και τις αποθανάτισαν στα πορτραίτα τους.
(Από το αφιέρωμα στην τέχνη του Οριενταλισμού - Σύντομα στο νέο portal του DESIGN...)
‪#‎DESIGNPLANET_The_Empire_Strikes_Back‬

Οι Θεοί Ύπνος, Θάνατος και Χάρων στην Ομηρική Μυθολογία

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Σύμφωνα με την Ομηρική μυθολογία, οι ανθρώπινες ψυχές μετά τον χωρισμό τους απ' το σώμα πηγαίνουν «στα δώματα του Άϊδος» σαν «είδωλα» των νεκρών...
theancientweb.wordpress.com

Προλάβετε το κρυολόγημα με αυτό το φυσικό «τόνικ»!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Υγεία - Λίγο οι ξαφνικές αλλαγές του καιρού, λίγοι οι ιώσεις που κυκλοφορούν αυτή την περίοδο, δεν θες και πολύ να αρρωστήσεις… Και επειδή τα φάρμακα δεν είναι...
biologikaorganikaproionta.com

ΗΣΙΟΔΟΣ: ΠΕΡΙ ΟΡΘΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του Basilis Drosos.
 
ΗΣΙΟΔΟΣ: ΠΕΡΙ ΟΡΘΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ
«….Οι δε δίκας ξείνοισι και ενδήμοισι διδούσιν
ιθείας και μη τι παρεκβαίνουσι δικαίου,
τοίσι τέθηλε πόλις, λαοί δ’ ανθούσι εν αυτή…»

«…Μα εκείνοι οι οποίοι διά τους ξένους και τους δικούς των βγάζουν
την ορθήν κρίσιν και ποτέ δεν βγαίνουν από τον δρόμον του δικαίου,
αυτοί βλέπουν να ευτυχεί η πόλις των και να ανθεί ο λαός της…..»
(Ησιόδου: Έργα και Ημέραι 225~227)

Η ΙΕΡΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ, ΣΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΔΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΣΤΕΡΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ!!
ΟΡΘΗΝ ΚΡΙΣΙΝ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΗ ΚΡΙΣΙΣ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΗΣΙΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ!!.....

7/10/2014
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΡΟΣΟΣ
(ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ)

Μπορεί το σουτιέν να..

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Υγεία - Είτε το πιστεύετε είτε όχι έχει διεξαχθεί μια μελέτη επί του θέματος. Και έρχεται να μας ανακουφίσει και να μας πει ότι δεν υπάρχει… σύνδεση μεταξύ...
biologikaorganikaproionta.com

ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΠΙΛΕΚΤΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ ΤΗΣ «ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
 
Μια προσεκτική μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Αγγειογραφίας και Νομισματικής οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «πολιτειακά» εμβλήματα αρχίζουν να εμφανίζονται στις...
theancientweb.wordpress.com

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Νόμπελ Λογοτεχνίας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμος.
 
Απονεμήθηκε η ύψιστη λογοτεχνική διάκριση
lifo.gr

Αιγές: η Βασιλική Μητρόπολη των Μακεδόνων

Φωτογραφία του χρήστη Δήμητρα Ρετσινά Φωτεινίδου.Φωτογραφία του χρήστη Δήμητρα Ρετσινά Φωτεινίδου.
 
 
 
 
 
 
 
Φωτογραφία του χρήστη Δήμητρα Ρετσινά Φωτεινίδου.Φωτογραφία του χρήστη Δήμητρα Ρετσινά Φωτεινίδου. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Με αφορμή τη συναρπαστική ανασκαφή στον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη της Μακεδονίας, ας θυμηθούμε την επίσης συναρπαστική ιστορία των Μακεδόνων και των βασιλέων τους, οι οποίοι ήταν απόγονοι του Ηρακλή, καθώς κατάγονταν απο τους Τημενίδες βασιλείς του Άργους. Σπουδαία ανακάλυψη ήταν το 1977 από την αρχαιολογική ομάδα του αείμνηστου Μανόλη Ανδρόνικου, η ταύτιση του νεκρού του τάφου που βρέθηκε στη Μεγάλη Τούμπα στις Αιγές (σημ. Βεργίνα, μεσαιων. Παλατίτσια) με το πρόσωπο του Μακεδόνα Βασιλιά Φιλίππου Β' . Δεν πρέπει κανείς να υποτιμάει τους λαούς και τους πολιτισμούς ανά τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και για εμάς. Όπως δεν υποτιμούμε άλλους πολιτισμούς έτσι δεν υποτιμούμε και τον δικό μας. Αντίθετα τον αναδεικνύουμε γιατί είμαστε κληρονόμοι του. Η εντοπιότητα και το δικαίωμα να έχουν οι λαοί πολιτιστική ταυτότητα δημιουργούν το έθνος. Ως έθνος Ελληνικό, είμαστε περήφανοι για την ιστορία μας και τον πολιτισμό των προπατόρων. Ο Φίλιππος ΙΙ κυβέρνησε τη Μακεδονία από το 360 ως το 336π.Χ. Ήταν άριστος στρατηγός και διπλωμάτης. Εχοντας ανακηρυχθεί στο συνέδρο της Κορίνθου ηγεμόνας και αρχιστράτηγος όλων των Ελλήνων, ο Φίλιππος με αφορμή τους γάμους της κόρης του καλεί το καλοκαίρι του 336π.Χ. φίλους και εχθρούς στις Αιγές να γιορτάσουν την παντοδυναμία του. Φυσικά κανείς θνητός δεν είναι παντοδύναμος, έτσι και ο Φίλιππος δέχθηκε δολοφονική επίθεση και ξεψύχησε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των καλεσμένων του. Η ταφή του Φιλίππου έγινε μεγαλοπρεπώς, όπως και της τελευταίας συζύγου του, της Θράκισσας Μήδας. Στη συστάδα των τάφων υπάρχει και ο τάφος του αγοριού του Μ. Αλεξάνδρου και της Ρωξάννης, του Αλέξανδρου Δ' που ήταν νόμιμος διάδοχος του θρόνου, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αλέξανδρου, γεγονός που στεκόταν εμπόδιο στα σχέδια του σφετεριστή της εξουσίας Κάσσανδρου. (Ναί, αυτού του ίδιου που δημιούργησε, δια του συνοικισμού, την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη). Τα ευρήματα από τις Αιγές είναι πάρα πολύ μεγάλης αξίας. Υπαρχουν επιτύμβιες στήλες με ελληνικά ονόματα, όπως αυτή του οικογενεικού τάφου του Κλεώνυμου: "Κλεώνυμος Ακύλου, Άδυμος Κλεωνύμου, Πευκόλαος Αδύμου, Κρινώ Αδύμου" Το πιο γνωστό αριστούργημα είναι η χρυσή λάρνακα - τεφροδόχος, που περιείχε τα οστά του αδικοχαμένου Μακεδόνα Βασιλιά. Το χρυσό αστέρι είναι ο ήλιος - θυρεός των Μακεδόνων, το εθνόσημο θα λέγαμε του βασιλείου ήδη από τον 5ο αιώνα π. Χ. Το χρυσό στεφάνι βελανιδιάς που βρέθηκε μέσα στη λάρνακα, το φορούσε ο νεκρός όταν το σώμα του είχε τεθεί στη νεκρική πυρά. (Έθιμο καύσης νεκρών). Από τη φωτιά το στεφάνι σε κάποια σημεία του αλλοιώθηκε. Ωστόσο παραμένει αριστούργημα πολυτελούς κοσμηματοτεχνικής. Η χρυσή λάρνακα και το χρυσό στεφάνι απεικονίζονται στις δύο πρώτες φωτογραφίες. Στην τρίτη εικονίζεται το χρυσό και διακοσμημένο διάδημα της τελευταίας συζύγου του Φιλίππου, της Μήδας. Η τέταρτη φωτογραφία απεικονίζει ένα από τα νομίσματα της Μακεδονικής Δυναστείας, με το όνομα του Φιλίππου. Στην πέμπτη φωτογραφία έχουμε την πρόσοψη του τάφου του Φιλίππου, που μοιάζει με ναό και είναι διακοσμημένη με ιωνική ζωφόρο που φέρει παράσταση μακεδονικού κυνηγιού λιονταριού! Στην παράσταση εικονίζεται και ο νεαρός Μέγας Αλέξανδρος! Η έκτη φωτογραφία αποτυπώνει μια από τις τοιχογραφίες του τάφου Νο 1 που ενδεχομένως να ζωγράφισε ο διάσημος ζωγράφος της αρχαιότητας Νικόμαχος. Το θέμα της παραστατικής ζωγραφικής είναι η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα. Οι τοιχογραφίες των Αιγών και τα ψηφιδωτά του Ανακτόρου, απότελούν για τη ζωγραφική ό,τι και τα γλυπτά του Παρθενώνα για τη γλυπτική: Αξεπέραστα πρότυπα. Η τελευταία εικόνα είναι η επιτύμια στήλη του Κλεώνυμου, την οποία περιέγραψα παραπάνω. Μια τελευταία πληροφορία: Η Μεγάλη Τούμπα κατασκευάστηκε από τον Αντίγονο Γονατά μετά το 275/274π.Χ., για να προφυλάξει τους βασιλικούς τάφους από τη σύληση, καθώς μάλιστα είχε γίνει σύληση της νεκρόπολης των Αιγών το 276/275π.Χ. από τους Γαλάτες μισθοφόρους του Πύρρου, όταν ο ηπειρώτης βασιλιάς έκανε πόλεμο ενάντια στη μακεδονική δυναστεία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις