Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Φτωχοί, βρώμικοι και κακοί


Konstantinos Tzamiotis

Φτωχοί, βρώμικοι και κακοί
Κάθε κοινωνία χρειάζεται απόβλητους. Φαίνεται πως τα αντιπαραδείγματα συσπειρώνουν την κοινότητα ευκολότερα από τα υποδείγματα. Και η εξουσία, κάθε εξουσία, το γνωρίζει καλύτερα από όλους. Κάπως έτσι συνέβη και με την απόπειρα «μετεγκατάστασης» του τσιγγάνικου καταυλισμού Χαλανδρίου πριν λίγες μέρες. Κανείς δεν υποστηρίζει πως λείπουν τα προβλήματα και δεν πρέπει να αναζητηθεί λύση, μα ως το σημείο να αποφασίζεται η εξορία τους σε μια ερημιά, υπάρχει μεγάλη απόσταση.
Για τους περισσότερους από εμάς το όλο ζήτημα είναι μάλλον ήσσονος σημασίας, αν μάλιστα δεν υπήρχαν αντιδράσεις (ΜΑΤ, κάψιμο κάδων, αποκλεισμός δρόμων) ούτε καν θα προσέχαμε την είδηση. Για την ακρίβεια η κοινή γνώμη μέσω των καθοδηγητών της (βλέπε σχετική αρθρογραφία Τ. Θεοδωρόπουλου στην Καθημερινή) μοιάζει να συμφωνεί πως παράγινε πια το κακό με τους τσιγγάνους που άλλο από το να δημιουργούν προβλήματα δεν ξέρουν, και έτσι ό,τι και αν τους συμβεί, κακό του κεφαλιού τους. Μοιάζει φυσιολογικό επακόλουθο. Υπάρχουν πολλές ανακρίβειες, υπερβολές και αυθαίρετες γενικεύσεις γύρω από αυτούς.
• Οι φυλακές είναι γεμάτες από δαύτους υποστηρίζουν πολλοί, υπονοώντας κάποια φυσική ροπή προς το έγκλημα. Το επιχείρημα έχει χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα εναντίον των μεταναστών. Αλλά το ίδιο συμβαίνει παντού. Οι πιο φτωχοί και χειρότερα εκπαιδευμένοι είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα με το νόμο οπουδήποτε. Στις ΗΠΑ είναι οι μαύροι και οι Λατίνοι των γκέτο, στη Γαλλία εκτός των τσιγγάνων είναι οι άποροι και αμόρφωτοι αφρικανοί και οι «ξεδοντιάρηδες» των κοινωνικών επιδομάτων. Στην Αγγλία, πάλι εκτός των τσιγγάνων, είναι οι αγράμματες στρατιές ανέργων που μαστίζονται από αλκοολισμό και ενδοοικογενειακή βία ή καταλήγουν σε συμμορίες.
Τα ίδια πάνω κάτω συμβαίνουν και εδώ. Ας μην ξεχνάμε ωστόσο:
Αν η Βιομηχανία μετάλλου χρειάζεται φτηνό χαλκό για να διατηρήσει την αύξηση των κερδών της, κάποιοι θα πρέπει να τον κλέψουν και να τον εμπορευτούν παράνομα.
Αν η κοινωνία χρειάζεται όλο και παραπάνω φτηνά ναρκωτικά κάποιοι απ’ όσους βρίσκονται ήδη στην βάση της κοινωνικής πυραμίδας θα βρεθούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη.
Αν όλο και περισσότεροι θέλουν ένα φτηνό όπλο για «ασφάλεια» οι νόμοι της Αγοράς θα επιστρατεύσουν όσους δεν έχουν άλλο τρόπο να ζήσουν.
Αν καθωσπρέπει άτεκνα ζευγάρια επείγονται να αποκτήσουν «ξανθά» αγγελούδια παρακάμπτοντας τη νομοθεσία περί υιοθεσιών, κάποιοι θα κάνουν τη βρώμικη δουλειά αφού όσοι από τους ευυπόληπτους γιατρούς, δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς, ληξίαρχους και αστυνομικούς που ουσιαστικά δημιούργησαν και συντηρούν το κύκλωμα εμπορίας βρεφών, προτιμούν την ασφάλεια της επόπτευσης.
• Τα Δικαστήρια αν δεν υπήρχαν αυτοί θα δούλευαν καλύτερα επιμένουν αρκετοί. Ίσως να αποφεύγονταν ο συνωστισμός και η αίσθηση της διάλυσης, αλλά δεν φταίνε οι τσιγγάνοι αν οι δικογραφίες στον Άρειο πάγο μεταφέρονται με κλεμμένο(;) καροτσάκι σουπερμάρκετ, ούτε ευθύνονται για την γραφειοκρατία, την πολυνομία και την έλλειψη ενός λειτουργικού πλαισίου που προκαλεί καθημερινά ασφυξία στο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
• Τα νοσοκομεία θυμίζουν εξαιτίας τους Τρίτο κόσμο αγανακτούν ορισμένοι άλλοι: πράγματι οι τσιγγάνοι είναι πιο φασαριόζοι, συχνά παραμελούν την υγιεινή τους και συνηθίζουν να συνοδεύουν τους ασθενείς τους ομαδικά, μα εδώ που τα λέμε δεν ευθύνονται για το κλείσιμο ιατρικών μονάδων, την έλλειψη γιατρών, νοσηλευτικού προσωπικού και τα φακελάκια.
• Είναι ανεπίδεκτοι μάθησης και αρνούνται να ενταχθούν στην κοινωνία: μετά από δεκαετίες πλήρους απαξίωσης και εγκατάλειψης, η ελληνική πολιτεία «ενεργοποιώντας» κοινοτικά κονδύλια επιχείρησε να στήσει εκπαιδευτικούς μηχανισμούς ειδικά για τις κοινότητες των τσιγγάνων. Όμως ο νομαδικός τρόπος ζωής τους, η προσήλωση στην προφορική κουλτούρα τους και το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα εφαρμογής τούτης της προσπάθειας σε συνδυασμό με την απολύτως δικαιολογημένη καχυποψία απέναντι στους «μπαλαμούς» με τα κόλπα τους, και τις παρασπονδίες ορισμένων υπευθύνων, περιόρισαν τα αποτελέσματα του προγράμματος. Άλλωστε η ανάγκη για καθημερινή επιβίωση, μια πραγματικότητα αδιαμφισβήτητη για τη συντριπτική πλειοψηφία των τσιγγάνων, δεν ήταν ποτέ καλός σχολικός σύμβουλος. Απόδειξη πως η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων εμποδίζει πια όλο και περισσότερους «κανονικούς» πολίτες να ολοκληρώσουν την βασική εκπαίδευση. Το αποδεικνύουν οι στατιστικές.
• Όπου εγκαθίστανται βρωμίζουν και υποβιβάζουν το γύρω περιβάλλον: δέσμιοι της απληστίας μας και της λατρείας μας στο σκυρόδεμα, αρνούμαστε να δούμε πως είναι οι δικές μας επιλογές εκείνες που τραυματίζουν αμετάκλητα το περιβάλλον και όχι ο παρωχημένος τρόπος ζωής μερικών χιλιάδων νομάδων. Το οικολογικό αποτύπωμα των τσιγγάνων με τα τσαντίρια, τις παράγκες και τις υπαίθριες τουαλέτες, αποτελεί ασήμαντη περιβαλλοντική επιβάρυνση σε σχέση με τον αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων προκειμένου να δομηθούν ελεύθερα, την ακραία τουριστική εκμετάλλευση ευαίσθητων βιοτόπων, το τσιμέντωμα αιγιαλών, τη μόλυνση ποταμών και την κατασπατάληση υδάτινων πόρων προς όφελος του ιδιωτικού κέρδους.
Η προκλητική δήλωση της μάλλον μικρόνοος κυβερνητικής εκπροσώπου πως η τοποθεσία μετεγκατάστασης των Τσιγγάνων στο όρος Πατέρας είναι «πολύ εντάξει», ενώ όπως προκύπτει δεν έχουν εξασφαλισθεί από την πλευρά της πολιτείας ούτε τα στοιχειώδη, δεν αποκαλύπτει μόνον σκληρότητα και παλιανθρωπιά, επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά την ρατσιστική και ακροδεξιά ατζέντα τούτης της κυβέρνησης, μα ακόμη χειρότερα, φωτογραφίζει και τον ραγδαίο εκφασισμό ολόκληρης της κοινωνίας που δυσκολεύεται όλο και περισσότερο, όλο και πιο συχνά, να συνδέσει τα πραγματικά της προβλήματα με τις αιτίες τους.
Γι’ αυτό και η κυρία αυτή βρίσκεται ακόμη στη θέση της. Γι’ αυτό ίσως σηκώνουμε όλο και πιο εύκολα το δάκτυλο για να δείξουμε περιφρονητικά όσους μας φαίνονται φτωχοί, βρώμικοι και κακοί.

* Φωτογραφία του σημαντικού Έλληνα φωτογράφου Νίκου Οικονομόπουλου.

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

ΟΙ ΤΟΠΟΙ ΤΩΝ ΜΥΘΩΝ

... πετάει Apache ...

Σπύρος Κολοβός, Ναύαρχος εν αποστρατία (καταδρομικό “ΕΛΛΗ”)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Σπύρος Κολοβός, Ναύαρχος εν αποστρατία (καταδρομικό “ΕΛΛΗ”) 28/10/2014Συνεντεύξειςistorikos (Ο τορπιλισμός του ελληνικού καταδρομικού ΕΛΛΗ, στις 15 Αυγούστου 1940, υπήρξε η αφορμή για την κήρυξη του ελληνοϊταλικού πολέμου. Ο κ. Σπύρος Κολοβός από την Κέρκυρα, σημαιοφόρος εν αποστρατία, υπηρέτησε στο…
istorikoiperipatoi.gr

με τον μοναδικό τρόπο της Αθηνάς Κακούρη

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε ένα μοναδικό φωτογραφικό λεύκωμα. Αυτή τη φορά ο φακός του Ρόμπερτ ΜακΚέημπ συνοδεύει τους αφοσιωμένους αρχαιολόγους μαζί με τους ανθρώπους του μόχθου της ανασκαφής των Μυκηνών, στις αρχές της δεκαετίας του '50.
Η σειρά αυτών των εικόνων είναι πλέον μία ιστορική μαρτυρία της προσπάθειας εκατόν σαράντα χρόνων της αρχαιολογίας να ανασύρει από το βαθύ σκοτάδι της λησμονιάς την εποποιία των Ατρειδών, συνοδευόμενη από ένα θαυμάσιο κείμενο με τον μοναδικό τρόπο της Αθηνάς Κακούρη.
http://bit.ly/1rFp6P9

«Φέιγ βολάν της Κατοχής»

«Φέιγ βολάν της Κατοχής», τα χρονογραφήματα του Κώστα Βάρναλη.
Επιλογή-Επιμέλεια: Γιώργος Ζεβελάκης, Επιλεκτική εργοβιογραφία: Αλέξανδρος Αργυρίου - Δημήτρης Ποσάντζης. Αν το χρονογράφημα σε καιρό ειρήνης συνιστά επίπονη εργασία, στην Κατοχή αποτελούσε επικίνδυνη απασχόληση. Μια λέξη κοινωνικής κριτικής παραπάνω, μπορούσε να οδηγήσει τον χρονογράφο στο κολαστήριο του Χαϊδαρίου, ενώ μια έκφραση επαινετική να του αποδώσει πρόθεση συνεργασίας. Ισορροπώντας σαν ακροβάτης στη σκοτεινιά αυτών των ημερών, ο Κώστας Βάρναλης κατόρθωσε με τις στήλες του στην εφημερίδα Πρωία να συμπαρασταθεί στον κόσμο που δεινοπαθούσε, να αποφορτίσει την ατμόσφαιρα στις πιο δραματικές ώρες και να αναδείξει στα τραγικά γεγονότα το ενυπάρχον κωμικό στοιχείο. http://ow.ly/DnELZ

8 τροφές για κάψετε γρήγορα λίπος!

"Σουμεριακοί σφραγιδόλιθοι".


"το σπαθί και η δέστρα;;; και η κεραιούλα απάραίτητη, δέντρο είναι αυτό.... όσοι γνώριζαν εξουσίαζαν.."
Φωτογραφία της Tsakiri Eyaggelia.

 Η Tsakiri Eyaggelia πρόσθεσε 19 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ "Σουμεριακοί σφραγιδόλιθοι".
Στη Σουμεριακή μυθολογία, η Νινχουρσάγκ ήταν η θεότητα της γης, η Θεά Μητέρα που συνήθως εμφανίζεται ως αδερφή του Ενλίλ. Το όνομά της σημαίνει Κυρά των Λόφων, αλλά είναι γνωστή και με τις ονομασίες Νιντούρ (θεά του τοκετού) και Κι, που σημαίνει Γη. Από την ένωσή της με το θεό 'Ενκι γεννήθηκε η Νινσάρ, θεά της βοσκής. Από τη Νινχουρσάγκ, ή σύμφωνα με άλλους μύθους τη Νινλίλ, και τον Ενλίλ γεννήθηκε ο Νινούρτα, θεός των αστραπών αλλά και της γεωργίας. Ναός της Νινχουρσάγκ εντοπίστηκε σε ανασκαφές στη Συρία, κοντά στα σύνορα με το Ιράκ.
Eίναι αυτή που αντιπροσοπεύει τις έννοιες ΙΩ, ΔΗΜΗΤΡΑ και ΑΘΗΝΑ. Η θεά της γέννησης που διηγούνται οι Σουμέριοι και όπως το αντιλαμβάνομαι από τους σφραγιδόλιθους. Μια φωτογραφία είναι χίλιες λέξεις. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο, που μετά τη σύγκρουση με τους άλλους..θεούς της επειδή σκότωσαν τον αγαπημένο της, καταφεύγει στη χώρα των κέδρων....στη Λιβύη δηλαδή, μαντεία κτλ, έπαφος κτλ. Είναι ακόμα και η έννοια της Ίσιδας, έχω φωτογραφία σφραγιδόλιθου, που δείχνει αυτήν την θεά που συζητάμε την Νιν τι που σημαίνει θεά της γέννησης, να στέκεται ημίγυμνη κρατώντας δοχείο, δηλαδή κούπα συμβολισμός! μπροστά στις τρείς πυραμίδες, πάνω στις οποίες στέκεται ο Όσιρις, που δεν δίχνει τίποτα άλλο από μια γνώση για το πως λειτουργούσαν από πολύ παλιά πιθανόν, και απλά οι κύλινδροι μιλούν για αυτές τις πολυ παλιές ιστορίες. Για τους...θεούς, την καταστροφή, και τηςν επιστροφή και την πάλι για επιβίωση..
Αυτό εξηγεί πιθανόν και τη διαφορά, μεταξύ ελλήνων και κάποιων λαων. Το ότι κάποια στιγμή αυτή διαχώρισε τη θέση της. Για αυτό και τόση ...αγάπη στα τελευταία της. Χοντρή γριά αγελάδα...εμ αγάπη μου αν δεν πηγαίνεις με τα νερά τους και θέλεις τα πλάσματα που γεννιούνται από τα χέρια σου να είναι ξανά άνθρωποι, κάτι που ως φαίνεται μετά την καταστροφή οι άλλοι δεν ήθελαν αλλά μόνο λούλου, δούλους άνοους, αυτά παθαίνεις. Κατηγόριες μόνο. Βέβαια δεν σταμάτησαν ποτέ να θέλουν δούλους για αυτό και το μίσος για την Ελλάδα... Η Ιω η αγελάδα, που την βασανίζει η μύγα..ο πόνος βλέπεις....

για τζεβρέδες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ‎إنسج كلماتكُ بِالحرير‎.
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ‎ μαζί με Hülya Zekeriya Altın και Ayşe Aslan Seyyah
emoticon kiki

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ (19-20 Ὀκτωβρίου 1912)

Δημοφιλείς αναρτήσεις