Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Η φιλαργυρία είναι αρρώστια


valitsa-lefta-660

Η φιλαργυρία είναι αρρώστια

Κάποιος σοφός Άραβας πριν πεθάνει είχε συντάξει τη διαθήκη του κι ανάμεσα στ’ άλλα είχε γράψει: “Έκλεισα όλη μου την περιουσία στο μεγάλο χρηματοκιβώτιο του γραφείου μου. Όσα περιέχει, τα παραχωρώ στον πιο ευτυχισμένο της γης”. Μετά το θάνατό του δέκα χιλιάδες άνθρωποι τρέξανε στον δικαστή να το βεβαιώσουν πως ήταν οι πιο ευτυχισμένοι της γης και πως έχουν δικαίωμα στο θησαυρό. Δεν έλειψαν οι φιλονικίες και οι φωνές. Ο δικαστής για να προλάβει κάτι χειρότερο έσπευσε να δηλώσει πως αυτός ήταν ο πιο ευτυχισμένος απ’ όλους κι ο θησαυρός του ανήκε. Τρέχει με λαχτάρα, ανοίγει το χρηματοκιβώτιο και τι να δει; Αντί για θησαυρό μερικά χαλίκια τυλιγμένα σ’ ένα σημείωμα που έγραφε: “Αν ήσουν πραγματικά ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος της γης, δε θα είχες ανάγκη από τα χρήματά μου”.
Αρρώστια η φιλαργυρία. Πάθος που αιχμαλωτίζει τον άνθρωπο και τον ρίχνει στα δεσμά των πιο φρικτών παθών. Για να διαπιστώσει ο καθένας μας το μέγεθος του κακού που μας οδηγεί η φιλαργυρία θα σας αναφέρουμε δυο μικρές ιστορίες.
Σ’ ένα πλοίο μεταξύ των ταξιδιωτών βρίσκονταν και δύο φιλάργυροι. Το πλοίο ναυάγησε. Ο κόσμος έτρεχε να σωθεί αφήνοντας όλα τα υπάρχοντά του στις καμπίνες του πλοίου. Οι δύο φιλάργυροι προσπαθούσαν και την τελευταία στιγμή να επωφεληθούν την κατάσταση και να ικανοποιήσουν την αρρώστια τους και αυτή τη στιγμή του ναυαγίου. Έτσι ο μεν ένας έτρεχε στις καμπίνες των επιβατών να κλέψει ό,τι πολύτιμο έβρισκε, ο δε άλλο κάθισε στην καμπίνα του, πήρε ένα χαρτί και άρχισε να καταγράφει την περιουσία του. Όταν συνειδητοποίησαν την κατάσταση, ήταν πλέον αργά. Βούλιαξαν στον πάτο της θάλασσας μαζί με το πάθος τους. Η δεύτερη ιστορία είναι μια τέχνη που χρησιμοποιούν οι Αφρικανοί. Για να πιάσουν ζωντανούς τους πιθήκους κρεμούν στέρεο ένα σακί με ρύζι επάνω σ’ ένα δέντρο. Το ρύζι είναι η πιο αγαπητή τροφή των πιθήκων. Το σακί έχει τόσο άνοιγμα, όσο χωράει για να περάσει το χέρι του ζώου, αλλά όταν γεμίσει την χούφτα του ρύζι είναι αδύνατο να βγει. Προχωρεί το ζώο προς το δέντρο, βάζει το χέρι μέσα στο σακί και παίρνει μια χούφτα από το αγαπημένο του ρύζι. Μόλις αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να το βγάλει, κάνει μορφασμούς, ταράζεται, σπαρταρά, κινείται με βία. Όμως χαμένος κόπος. Ο μαύρος προχωρεί και τον πιάνει τόσο εύκολα. Δεν είχε ο πίθηκος παρά να χαλαρώσει το χέρι του, να πέσει το ρύζι, για να ξαναβρεί την ελευθερία του. Αλλά προτιμά την αιχμαλωσία, προτιμά το θάνατο παρά ν’ αρνηθεί τη λεία του.
Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, που ψάλλεται στους ναούς ο όρθρος της Μεγάλης Παρασκευής, ακούμε από τους ψάλτες μας: “Σήμερα ο Ιούδας εγκαταλείπει τον Διδάσκαλο και λαμβάνει ως φίλο και οδηγό του το διάβολο. Τυφλώνεται από το πάθος της φιλαργυρίας και χάνει ο σκοτεινός αυτός άνθρωπος τοΦως (το Χριστό)…”. Ο Ιούδας λοιπόν λάτρευε τα χρήματα. Δεν τα επιθυμούσε ή απλά τα αγαπούσε. Ένα πάθος που έγινε λύσσα ( απόστιχα Μεγάλης Πέμπτης). Οδηγείται σε σκοτείνιασμα του μυαλού του. Σε ώρα σκοταδιού γίνεται η σύλληψη του Χριστού και το φίλημα της προδοσίας. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό: Αντί να ακολουθήσει την οδό της μετανοίας ακολουθεί το δρόμο της απελπισίας και της αυτοκτονίας. Προσκολλάται στον ένα από τους δύο κυρίους. Ό,τι μπορεί να συμβεί και με τον καθένα μας. Όμως δεν μπορείς να δουλεύεις σε δύο κυρίους. Ο καθένας μας ας τοποθετηθεί υπεύθυνα.
ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ :: από τα “Βήματα”, νεανική περιοδική έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, Παξών & Διαποντίων Νήσων

http://panagiamegalohari.gr/%CE%B7-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%81%CF%81%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1/

Ἡ πρὸς τὴν Πατρίδα Ἀγάπη μου.

https://www.youtube.com/watch?v=oMAOVQHW0wo
https://www.youtube.com/watch?v=rXnNW0csmYA#t=12
https://www.youtube.com/watch?v=N08cUql8YTo
...............................................................................
Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους.

Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους.
Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει.
ΝΙΚ. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
........................................................................
Θνήσκε υπέρ πατρίδος .

(Να πεθάνεις για χάρη της πατρίδας σου)
Περίανδρος
..........................................................................
Ἡ πρὸς τὴν Πατρίδα Ἀγάπη μου.

Δὲν εἶναι διαβατάρικο πουλί, ποὺ γιὰ μία μέρα
σχίζει τὰ νέφη καὶ περνᾷ γοργὸ σὰν τὸν ἀγέρα,

οὔτε κισσός, π᾿ ἀναίσθητος τὴν πέτρα περιπλέκει
οὔτ᾿ ἀστραπή, ποὺ σβύνεται χωρὶς ἀστροπελέκι,

δὲν εἶναι νεκροθάλασσα, βοὴ χωρὶς σεισμό,
νοιώθω γιὰ σέ, πατρίδα μου, στὰ σπλάγχνα χαλασμό.

Αριστοτέλης Βαλαωρίτης

Το ταχίνι σύμμαχος στην υγεία της καρδιάς και των αγγείων - iCookGreek

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
 
Το ταχίνι είναι μια τροφή απόλυτα ενταγμένη στη Μεσογειακή διατροφή και τα τελευταία χρόνια έχει συμπεριληφθεί στα σούπερ τρόφιμα, καθώς η κατανάλωσή του…
icookgreek.com|Από Klio Kabouri
 
Το ταχίνι είναι μια τροφή απόλυτα ενταγμένη στη Μεσογειακή διατροφή και τα τελευταία χρόνια έχει συμπεριληφθεί στα σούπερ τρόφιμα, καθώς η κατανάλωσή του αποδεδειγμένα μπορεί να συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση χρόνιων νόσων.

ΠΗΓΗ: www.diettv.gr • του Γιάννη Χρυσού (Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος) Γεν. Γραμματέας Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η δράση του σουσαμιού, από το οποίο προέρχεται και το ταχίνι, συγκρίνεται με εκείνη των φαρμάκων στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων συγκεκριμένων παθολογικών καταστάσεων.
Το ταχίνι είναι 100% αλεσμένο σουσάμι και για τις ιδιαίτερες γεύσεις του προστίθεται  κακάο, πορτοκάλι ή μέλι. Περιέχει σημαντικές ποσότητες μικροστοιχείων απαραίτητων στην καθημερινή διατροφή του ανθρώπου.
Αρκετές έρευνες συσχετίζουν την τακτική κατανάλωση ταχινιού με δείκτες και βιοχημικές διεργασίες που μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές νόσους. Πιο συγκεκριμένα, η καθημερινή κατανάλωσή του αυξάνει την πρόσληψη φυτοστερολών. Οι φυτοστερόλες είναι στοιχεία με δομή παρόμοια της χοληστερόλης, που μειώνουν όμως την απορρόφηση της στο πεπτικό σύστημα. Μάλιστα χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό άλλων τροφίμων, με σκοπό την μείωση της χοληστερόλης. Το σουσάμι, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό, είναι ο ξηρός καρπός με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτοστερόλες.
Επιπλέον, το σουσάμι είναι πηγή δύο αντιοξειδωτικών συστατικών, της σησαμίνης και της σεσαμολίνης. Η πρόσληψή τους φαίνεται να μειώνει τον ρυθμό οξείδωσης της LDL στο εσωτερικό των αγγείων, μειώνοντας έτσι και τον κίνδυνο δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας.
Τέλος, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Hypertension πριν από 2 χρόνια, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα λιπαρά οξέα του σουσαμιού συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε υπερτασικά άτομα.
Συνοψίζοντας, η κατανάλωση ταχινιού μπορεί να μειώσει την ολική και την κακή χοληστερίνη αίματος, να μειώσει τον κίνδυνο δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Συμβάλλει, δηλαδή, σε πολλαπλά επίπεδα στην θωράκιση της υγείας όσων το καταναλώνουν, προσθέτοντάς το στις σαλάτες τους, στις συνταγές τους ή απλά αλείφοντας μερικές φρυγανιές ή φέτες ψωμί καθημερινά.
 

Τα 8 δημοφιλέστερα Μουσεία του κόσμου


http://www.thessalonikiartsandculture.gr/kosmos/art-salad/ta-8-dimofilestera-mouseia-tou-kosmou 

Τα 8 δημοφιλέστερα Μουσεία του κόσμουΤα 8 δημοφιλέστερα Μουσεία του κόσμου

Η ιστορία δεν έχει θέση μόνο στα βιβλία, ζωντανεύει στα μάτια μας χάρης στα μουσεία.

Ετυμολογικά ο όρος μουσείο έχει ελληνική προέλευση (μουσείον) καθώς στην αρχαιότητα χαρακτήριζε το χώρο που ήταν αφιερωμένος στις Μούσες(θεές των τεχνών) . Το πρώτο μουσείο χτίστηκε το 280 π.Χ. στην Αλεξάνδρεια από τον Πτολεμαίο. Πρόκειται για ένα κτήριο στο οποίο λάμβαναν χώρα οι πνευματικές και φιλοσοφικές έρευνες.

Τα πρώτα μουσεία με την έννοια του χώρου έκθεσης αντικειμένων εμφανίζονται τον 18ο αιώνα με το κίνημα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Αρχικά ξεκινώντας ως ιδιωτικές συλλογές πλούσιων οικογενειών ή ατόμων και στη συνέχεια ως συλλογές σπάνιων έργων τέχνης. Κατά την Αναγέννηση , κυρίως στην Ιταλία δημιουργήθηκε η ανάγκη να συγκεντρώνονται τα έργα και τα αντικείμενα ιστορικής αξίας σε χώρου όπου θα διαφυλάσσονται. Οι καλλιτέχνες, οι λόγιοι καθώς και οι πρίγκιπες ταξιδεύουν και αρχίζουν να συλλέγουν πίνακες και γλυπτά.  Τα μουσεία σαν εκθεσιακοί χώροι αποκτούν μια κεντρική θέση στη ζωή των μεγάλων αστικών κέντρων.  Πρόκειται για το χώρο όπου δίνει την ευκαιρία σε όλους να έχουν πρόσβαση στην παγκόσμια και εθνική κληρονομιά, στην γνώση και το ωραίο αισθητικά. Τα μουσεία προβάλλουν και διαφυλάσσουν τόσο την τέχνη όσο και την επιστήμη, την τεχνολογία, την ιστορία ανάλογα με το είδος του.

Πολλές φορές ένα μουσείο μπορεί να αποτελέσει από μόνο του το κίνητρο για ένα ταξιδιωτικό προορισμό. Ο κόσμος ταξιδεύει με σκοπό την αναψυχή, την ανάπαυση αλλά και την γνώση.

1. Hermitage - Αγία Πετρούπολη Ρωσία
1mus
Πρόκειται για ένα από τα παλιότερα  και μεγαλύτερα μουσεία στον κόσμο. Περιλαμβάνει σημαντικές συλλογές έργων από Πικάσο, Βαν Γκογκ και άλλους. Διαθέτει ίσως τη μεγαλύτερη συλλογή πινάκων ζωγραφικής παγκοσμίως καθώς η συλλογή του αποτελείται από 3.000 εκατομμύρια έργα τέχνης.



2. Μουσείο του Βατικανού
2mus
Οι πρώτες συλλογές έργων τέχνης και αντικειμένων αξίας έγιναν από τους πάπες το 15ο  και 16οαιώνα δηλαδή κατά τον Μεσαίωνα. Το Βατικανό φιλοξενεί αρκετούς ιστορικούς χώρους, πινακοθήκες, χώρους θρησκευτικής τέχνης, εκκλησιαστικών αντικειμένων και περίτεχνων χαλιών που λειτουργούν σαν μουσεία παρουσιάζοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συγκεντρώνοντας ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών.


3. Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνο
3mus
Ιδρύθηκε το 1824 και σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο μουσείο τέχνης στην Αγγλία και έναν από τους πιο αξιόλογους εκθεσιακούς χώρους στον κόσμο. Ειδικά αφιερώματα, και περιοδικές εκθέσεις κάνουν την επίσκεψη στην Πινακοθήκη ακόμη πιο συναρπαστική για τους επισκέπτες.


4. Μουσείο Van Gogh Άμστερνταμ
4mus
Το μουσείο Van Gogh φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του σπουδαίου ζωγράφου καθώς και μια βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί κανείς να μελετήσει για τη ζωή και το έργο του . Εκατοντάδες επισκέπτες περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους να δουν από κοντά τα εκθέματα.


5. Λούβρο Γαλλία

5mus
Ένα από τα παλαιότερα μουσεία ιστορίας της τέχνης παγκοσμίως καθώς και ένα από τα πιο επισκεπτόμενα . Το όνειρο κάθε ταξιδιώτη με προορισμό το Παρίσι είναι να επισκεφτεί το Λούβρο και να δει από κοντά τα πολυσυζητημένα εκθέματά του. Σύμφωνα με τους ειδικούς , χρειάζεται περίπου μια βδομάδα για να μπορέσει κανείς να δει όλες τις συλλογές του μουσείου.


6. The metropolitan Museum of Art New York
6mus
Ιδρύθηκε το 1870 με την ιδέα της δημιουργίας ενός μουσείου που θα είναι αντάξιο των μεγάλων και σπουδαίων Ευρωπαϊκών μουσείων. Η συλλογή του αποτελεί μια από τις σημαντικότερες του δυτικού πολιτισμού καθώς περιλαμβάνει εκθέματα από διάφορες περιοχές του κόσμου όπως από την Ωκεανία, την Αφρική και αντικείμενα των Ιθαγενών της Λατινικής Αμερικής.


7. Μουσείο της Ακρόπολης Ελλάδα
7mus
Σε όλα τα παραπάνω μουσεία η παρουσία της Ελλάδας είναι ζωντανή μέσα από τα αντικείμενα και τα έργα ελλήνων δημιουργών που φιλοξενούν. Πρόσφατα ανακαινισμένο, το Μουσείο της Ακρόπολης αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά μουσεία στον κόσμο και ένα πλήθος τουριστών έρχεται κάθε χρόνο στη χώρα μας με σκοπό να το επισκεφτεί και να δει από κοντά τη μαγεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.


8. Musee d'Orsay Γαλλία
8mus
Από τα γνωστότερα μουσεία τέχνης το μουσείο Ορσέ λειτουργεί από τον 17ο αιώνα. Η μόνιμη συλλογή του μουσείου ξεπερνά τα 4.000 έργα και περιλαμβάνει συλλογές από σπουδαίους εικαστικούς όπως ο Βαν Γκογκ, ο Κλωντ Μονέ , ο Ρενουάρ, ο Ογκίστ Ροντέν , ο Ντεγκά και έργα των φοβιστών.

Η ύπαρξη των μουσείων διαφυλάσσει τον πολιτισμό, την τέχνη και το δικαίωμα της πρόσβασης σε αυτά. Ο καθένας έχει δικαίωμα και υποχρέωση να γνωρίζει το παρελθόν του όχι μόνο μέσα από την στείρα απομνημόνευση γνώσεων αλλά και από την επαφή που σου δίνει την ευκαιρία να έχεις ένα μουσείο.


Πηγή antikleidi.com

Thessaloniki Arts and Culture  http://www.thessalonikiartsandculture.gr

ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΩΡΑΣ - Απόψε θυμήσου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
 
Αφιερωμένο αυτό το τραγούδι αποκλειστικά σε αυτούs που ξέρουν να αγαπούν, που η αγάπη - ο σεβασμόs - και η ειλικρίνεια έχει φωλιάσει βαθιά μέσ' την καρδιά κα...
youtube.com

Το μονόγραμμα του Μ. Αλεξάνδρου

http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/politismos/dorothy-king-to-monogramma-toy-megaloy-aleksandroy-vrethhke-ston-tafo-ths-amfipolhs.3110276.html

Dorothy King: Το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρέθηκε στον Τάφο της Αμφίπολης

Η Αμερικανίδα αρχαιολόγος υποστηρίζει ότι στην Αμφίπολη έχει βρεθεί το μονόγραμμα του Μ. Αλεξάνδρου, κάτι που επιβεβαιώνει και η Λίνα Μενδώνη (Pics)
Η Αμερικανίδα αρχαιολόγος Dorothy King αναφερόμενη στην Αμφίπολη και τις ανασκαφές στο λόφο Καστά επανέφερε στην επικαιρότητα το θέμα της εύρεσης επιγραφών στον τάφο, επισημαίνοντας ότι βρέθηκαν στον περίβολο του μεγάλου Τύμβου.
Η αρχαιολόγος τονίζει ότι η Κα Μενδώνη επιβεβαίωσε όσα ισχυρίζεται σε συνέντευξη τύπου: "Το 2013 , όταν αποκαλύφθηκε το μαρμάρινο μέρος του περιβόλου, φωτογραφίες του οποίου έδωσε στη δημοσιότητα η ανασκαφέας, εντοπίστηκαν τεκτονικά σύμβολα,δηλαδή σημάδια των μαστόρων της εποχής. Πρόκειται για μεμονωμένα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, τα οποία συνηγορούν στη χρονολόγηση του μνημείου."
Αυτές οι επιγραφές είναι εύκολα να εντοπιστούν όταν κάποιος είναι αρχαιολόγος. Η King, όπως αναφέρει και το xronometro.com, σε ανάρτηση της στο προσωπικό της μπλογκ στις 13 Οκτωβρίου είχε αναφερθεί σε μικρές επιγραφές όσο ένα μονόγραμμα και συγκεκριμένα υποστηρίζει πως στον τάφο της Αμφίπολης έχει εντοστεί το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Το μονόγραμμα του Μ. Αλεξάνδρου
Συγκεκριμένα η Dorothy King σημειώνει ότι μην περιμένετε να βρεθούν μεγάλες επιγραφές αλλά μικρές, τόσο μικρές όσο ένα μονόγραμμα, που ωστόσο στο παρελθόν αποδείχθηκε χρήσιμο για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε άλλα μνημεία.



Για την περίπτωση του μεγάλου μνημειακού τάφου στην Αμφίπολη η κ. King τονίζει ότι όταν έγινε θέμα η εύρεση των επιγραφών δεν αφορούσε ο θόρυβος κάτι που εντοπίστηκε την συγκεκριμένη ημέρα αλλά πολύ νωρίτερα, αφορά εύρημα που ήταν γνωστό όταν επισκέφτηκε το χώρο της ανασκαφής, στις 12 Αυγούστου, ο πρωθυπουργός της χώρας Αντώνης Σαμαράς.

 Επ’ αυτού η αμερικανίδα αρχαιολόγος γράφει ότι βρέθηκαν δύο επιγραφές αλλά περιορίζεται να σχολιάσει μόνο την μία, αυτή που είναι έξω από τον τάφο και όχι την δεύτερη αυτή που σήμερα φυλάσσεται στο μουσείο της Αμφίπολης... Αναλυτικότερα ξεκινάει το σκεπτικό της με μια ερώτηση, την οποία στην συνέχεια φροντίζει να απαντήσει με αποκαλυπτικό τρόπο: "Ήταν επιγραφές που βρέθηκαν έξω από τον τάφο άλλες ημέρες; Ναι.
Πιστεύω ότι βρέθηκαν και η μια είναι στο μουσείο και η άλλη είναι στο μνημείο, και μπορεί να τη δει κανείς σε φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν όταν επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός την ανασκαφή». Για του λόγου το αληθές δημοσιεύει φωτογραφία στην οποία υποστηρίζει ότι εμφανίζεται στο μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και μάλιστα προσθέτει ότι στην φωτογραφία είναι σαν να το έχουν καλύψει με στόκο (!), για να μη φαίνεται, προφανώς.
Μάλιστα για να στηρίξει τον ισχυρισμό της παραθέτει φωτογραφία του περιβόλου με το επίμαχο σημείο αλλά και εικόνες από νομίσματα του Μ. Αλεξάνδρου στα οποία εμφανίζεται το ίδιο μονόγραμμα, για να γίνει η αναγκαία σύγκριση.



• Αυτό είναι ένα νόμισμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που δείχνει ένα από τα μονογράμματα που χρησιμοποιείται


• Αυτό είναι ένα νόμισμα του Φιλίππου Γ “με το μονόγραμμα AT που εμφανίζεται, επίσης, σε πολλά νομίσματα με τον Αλέξανδρο

  • Αυτό είναι ένα νόμισμα του Αντιγόνου του Μονόφθαλμου με το μονόγραμμα AT που εμφανίζεται, επίσης, σε πολλά νομίσματα με τον Αλέξανδρο.

  Τέλος επισημαίνει η κ. King ότι  δεν πρέπει να περιμένουμε την ανακάλυψη μιας τόσο συναρπαστικής επιγραφής, όσο αυτή που θα έλεγε: «Αλέξανδρος, εδώ είναι δεμένο το άλογό του και θάφτηκε στην Αμφίπολη» και προσθέτει ότι αυτού τους είδους το μονόγραμμα ήταν σημαντικό για τη χρονολόγηση του ναού της Αθηνάς στο Ίλιον, που ο Αλέξανδρος είχε υποσχεθεί στη διαθήκη του.



Φυσικά όλα τα παραπάνω μένει να επιβεβαιωθούν ή να διαψευσθούν από την ανασκαφική ομάδα που έχει και την ευθύνη της ανασκαφής, ωστόσο είναι μια προσέγγιση ενδιαφέρουσα που έρχεται να ρίξει λίγο «φως» στα τόσα μυστήρια έχουν προκύψει από αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα και συγκλονιστική ανασκαφή.



Ποιος είναι θαμμένος;



Στην συνέχεια η κ. Dorothy King  αναφέρεται μεταξύ άλλων και στο Λιοντάρι της Αμφίπολης επισημαίνοντας ότι συμφωνεί με την άποψη ότι πολλά από τα μάρμαρα που βρέθηκαν πλησίον του ανήκουν στον περίβολο του μνημείου και καταλήγει σε σχέση με τα σενάρια που υπάρχουν για το ποιος είναι θαμμένος στον τάφο ότι «η αίσθησή μου είναι ότι ένα μνημείο αυτού του μεγέθους θα μπορούσε να έχει κατασκευαστεί μόνο για τον Αλέξανδρο, πιθανόν ως ένα οικογενειακό μαυσωλείο, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε για την ταφή του»!



Η αρχαιολόγος κ. King δεν παραλείπει να σχολιάσει και το περίφημο πλέον ψηφιδωτό που βρέθηκε μέσα στον τάφο, σημειώνοντας για το κενό που υπάρχει στο κέντρο του ψηφιδωτού, την άποψη ότι φιλοξενούσε κάποιο βωμό και δεν είναι φυσική φθορά. «Ίσως να υπήρχε ένα μικρό δοχείο / βωμός που φιλοξενούσε μια φωτιά που φώτιζε το δωμάτιο και το μωσαϊκό, λίγο πριν από τις μαρμάρινες πύλες του 3ο δωματίου» προσθέτει αλλά στην συνέχεια παρατηρεί ότι «Ο βωμός είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά αν είχε προγραμματιστεί, το σχέδιο του μωσαϊκού θα μπορούσε πιθανότατα να το έχουν περάσει γύρω από αυτόν. Αν αυτό προστέθηκε αργότερα, το μάρμαρο θα στεκόταν από μόνο του και δεν θα χρειάζονταν να το βλάψει»!

Πηγή: phdiva.blogspot, xronometro.com

Οικιακός 3D εκτυπωτής από Έλληνα μαθητή

http://www.kathimerini.gr/788774/article/texnologia/gadgets/oikiakos-3d-ektypwths-apo-ellhna-ma8hth

 
GADGETS

Οικιακός 3D εκτυπωτής από Έλληνα μαθητή

ΑΠΕ-ΜΠΕ


Η ανακοίνωση του ονόματος του Δημήτρη Χατζή στη λήξη των εκδηλώσεων του 5ου Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής (που συνδιοργάνωσαν στην Καβάλα το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ και το ΤΕΙ ΑΜΘ) για να παραλάβει το 2ο βραβείο της φετινής διοργάνωσης, μάλλον έφερε σε αμηχανία τους παριστάμενους στη συνεδριακή αίθουσα του εκθεσιακού Κέντρου "Απόστολος Μαρδύρης" στη Νέα Καρβάλη. Μια αμηχανία, που στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στον θαυμασμό και το παρατεταμένο χειροκρότημα.
Δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, αφού ο Δημήτρη Χατζής είναι μόλις 14 ετών, μαθητής στην τρίτη τάξη του 6ου Γυμνασίου Καβάλας. Ο Δημήτρης ασχολήθηκε με τη ρομποτική για πρώτη φορά σε ηλικία 11 ετών και μόλις τρία χρόνια αργότερα κατάφερε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μόνος του έναν οικιακό εκτυπωτή τρισδιάστατων αντικειμένων, κερδίζοντας επάξια έπαινο και το 2ο βραβείο του 5ου Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής.
Ο μικρός επιστήμονας δέχθηκε έναν καταιγισμό συγχαρητηρίων για τη διάκριση που πήρε αλλά κυρίως για το γεγονός ότι αποτελεί λαμπρό παράδειγμα υπομονής, επιμονής, θέλησης, ευφυΐας αλλά και μέτρου. Πολύτιμος βοηθός και συμπαραστάτης ο πατέρας του, Γιώργος Χατζής, δεν έκρυβε τη χαρά και την ικανοποίησή του για τα επιτεύγματα του γιου του.
Μια μέρα μετά τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνάντησε τον Δημήτρη σε ώρα που θα του επέτρεπε να να έχει ολοκληρώσει τα μαθήματα του σχολείου της επόμενης μέρας αλλά και να μην χάσει την προπόνηση στο αγαπημένο του άθλημα, το ποδόσφαιρο.
Όπως είπε, χρειάστηκε έναν χρόνο για να μελετήσει, να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τον οικιακό εκτυπωτή τρισδιάστατων αντικειμένων ώστε να συμμετάσχει στο φετινό Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής. Μας αποκάλυψε, ωστόσο, ότι η αρχική του ιδέα ήταν να δημιουργήσει ένα βιονικό χέρι που θα αποτελούσε προέκταση του δικού του χεριού. Όταν, όμως, περιηγήθηκε στο ίντερνετ και αντιλήφθηκε ότι η αγορά των υλικών άγγιζε τα 1000 ευρώ, κατέληξε στον εκτυπωτή, το κόστος των υλικών του οποίου ήταν 500 ευρώ. Όλο το ποσό προήλθε από τις οικονομίες που έκανε στο χαρτζιλίκι που του έδιναν οι γονείς του αλλά και τα χρήματα που συγκέντρωσε τις γιορτές από φιλικά πρόσωπα.
Η προσπάθεια περιγραφής του έργου του Δημήτρη ωχριά μπροστά στην εικόνα ένα μηχανήματος που εκτυπώνει - κατασκευάζει χρηστικά αντικείμενα που υπάρχουν σε κάθε σπίτι. Ο ίδιος μας εξηγεί ότι "η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing) είναι μια μέθοδος προσθετικής κατασκευής, στην οποία κατασκευάζονται αντικείμενα μέσω της διαδοχικής πρόσθεσης επάλληλων στρώσεων υλικού. Στην τρισδιάστατη εκτύπωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφοροι τύποι υλικού, κυρίως όμως πολυμερή (είδος πλαστικής ύλης), που έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν μοντέλα ή εξαρτήματα με διαφορετικές μηχανικές και φυσικές ιδιότητες. Μεγάλο ενδιαφέρον, σήμερα, παρουσιάζει η εξέλιξη των οικιακών εκτυπωτών 3D και κυρίως ο RepRap, που είναι ο πρώτος εκτυπωτής που μπορεί να εκτυπώσει τα κομμάτια που τον αποτελούν και έτσι να αναπαραχθεί".
Το σημαντικό σε αυτή την προσπάθεια είναι ότι ο Δημήτρης κατασκεύασε ο ίδιος όλα τα μέρη που αποτελούν τον εκτυπωτή του και προσάρμοσε το απαραίτητο λογισμικό, ύστερα από πολλές ώρες δουλειάς, πολλές αποτυχημένες προσπάθειες αλλά και απογοήτευση, όταν διαπίστωσε ότι με το πάτημα του κουμπιού ο εκτυπωτής του έδινε απλώς "τρίχες" πλαστικού και όχι το αποτέλεσμα που επεδίωκε. Τότε, κατάλαβε ότι το λογισμικό χρειαζόταν μεγαλύτερη βελτίωση και επέμενε πολύ, ώστε το αποτέλεσμα τελικά να τον δικαιώσει και να κατασκευάσει - εκτυπώσει έτσι το πρώτο του αντικείμενο, που ήταν ένα κουτάλι.
Αφορμή για να ξεκινήσει το ενδιαφέρον του για τη ρομποτική στάθηκε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας που είδε μαζί με τον πατέρα του, όταν φοιτούσε στην έκτη τάξη του δημοτικού. Στην ταινία εκείνη τα ρομπότ είχαν επιδοθεί σε αγώνα πάλης. Όταν ο Δημήτρης γύρισε προς το μέρος του πατέρα του και τον ρώτησε αν μπορούν να δημιουργήσουν στην πραγματικότητα ρομπότ που παλεύουν, εκείνος του απάντησε: "μπορούμε να δοκιμάσουμε ν' ασχοληθούμε". Έτσι, ξεκίνησε η μεγάλη προσπάθειας της αναζήτησης και της δημιουργίας. Πάντως, τα πρώτα του πειράματα δεν ήταν σίγουρα με ρομπότ, αλλά εστιάστηκαν στην προσπάθειά του να αυτοματοποιήσει το άναμμα μιας λυχνίας led.
Η επαγγελματική ιδιότητα του πατέρα του, που εργάζεται ως ηλεκτρολόγος μηχανικός στην ΔΕΥΑ Καβάλας, τον βοήθησε να κατανοήσει πολλά σημεία της επιστημονικής αναζήτησης. Η συνεχής παρότρυνση της μητέρας του, που εργάζεται ως καθηγήτρια γερμανικής φιλολογίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τον οδήγησε να παρακολουθεί σεμινάρια ρομποτικής και να συμμετάσχει σε εκθέσεις, όπως το Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής. Και οι δυο γονείς του, έδωσαν στον 14χρονο Δημήτρη τα εφόδια εκείνα ώστε να μην εγκαταλείψει την προσπάθειά του και να ζήσει το μικρό όνειρό του.
Μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ υποστήριξε ότι η ρομποτική είναι μάλλον ένα ασυνήθιστο χόμπι για τα παιδιά της ηλικίας του, αλλά ο ίδιος επιμένει σε αυτό. Οι γνώσεις που απέκτησε από με τη μέχρι σήμερα ενασχόλησή του τον βοήθησαν να αναζητάει μέσω του Facebook άτομα μεγαλύτερα απ' αυτόν, όπως φοιτητές και επαγγελματίες, που έχουν τις ίδιες ανησυχίες προκειμένου να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες. Παραδέχθηκε, πάντως, ότι την πρώτη φορά που ξεκίνησε να συνομιλεί με φοιτητές ρομποτικής, αυτοί νόμιζαν πως τους έκανε πλάκα, διαπιστώνοντας πως πρόκειται τότε για ένα 11χρονο παιδί.
Στο σχολείο, στο μάθημα της Πληροφορικής, η καθηγήτρια γελάει μάλλον αμήχανα, όταν ο Δημήτρης γνωρίζει κάτι πολύ περισσότερο από τις ανάγκες ενός μαθήματος για παιδιά γυμνασίου. Στο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής, κατά την επίσκεψη του σχολείου του, τόσο η καθηγήτριά του όσο και οι συμμαθητές του βγήκαν μαζί του άπειρες φωτογραφίες και τις ανέβασαν το Facebook γράφοντας κολακευτικά λόγια για τα επιτεύγματά του.
Ο 14χρονος Δημήτρης αντιλαμβάνεται ότι σε αυτό το στάδιο της ζωής του η ρομποτική είναι ένα πολύ όμορφο και δημιουργικό χόμπι, που όμως δεν του αρκεί να μείνει εκεί. Σκοπεύει, μόλις τελειώσει το λύκειο, να φύγει για σπουδές στη Γερμανία, σε κάποιο μεγάλο πανεπιστήμιο με εξειδικευμένα τμήματα νανοτεχνολογίας και ρομποτικής. Οι στενοί συγγενικοί δεσμοί που έχει από τη μεριά της μητέρας του στη Γερμανία και η εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας που ξεκίνησε από καιρό είναι τα πρώτα μεγάλα εφόδιά του.
Στην εποχή της κρίσης, ο Δημήτρης νιώθει πως είναι μάλλον προνομιούχος που μπορεί να θέτει στόχους για επαγγελματική σταδιοδρομία κάπου στο εξωτερικό και δυστυχώς όχι στην Ελλάδα, όπως λέει. Δεν χαίρεται που θα αναγκαστεί να την εγκαταλείψει και το παράπονό του είναι που "στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο και αυτό που υπάρχει σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χρήζει ακόμα μεγάλης βελτίωσης".
Βλέπει το μέλλον του κάπου εκτός Ελλάδας να εργάζεται πάνω στο αντικείμενο που αγαπάει και οι δημιουργίες του να στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των σύγχρονων ανθρώπων. Μάλιστα δεν κρύβει ότι επιθυμία του είναι να προοδεύσει και να πετύχει στη ζωή του ώστε να μπορέσει στο μέλλον να βοηθήσει όπως μπορεί και την οικογένειά του.
Ο επόμενος στόχος του είναι η συμμετοχή του στο 6ο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής και ήδη έχει στο μυαλό ένα σχέδιο που ξεκίνησε να δουλεύει, αλλά δεν θέλει να αποκαλύψει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστεί μεγαλύτερο δωμάτιο!
Η "ταυτότητα" του Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής
Περισσότεροι από 3000 μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επισκέφθηκαν φέτος το Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 47 σχολεία με συνολικά 42 εκθέματα. Το Φεστιβάλ διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ, το ΤΕΙ ΑΜΘ. με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Καβάλας, της Περιφέρειας ΑΜΘ και του Δήμου Καβάλας.
Όπως εξήγησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του Κέντρου καθηγητής Δημήτρης Πογαρίδης πρόκειται για ένα φεστιβάλ νέων τεχνολογιών που στοχεύει να αναδείξει τη δυναμική της βιομηχανικής πληροφορίας και των σημαντικών επιδράσεών της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.
"Η προσέγγιση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα», συνεχίζει ο κ. Πογαρίδης, "πρέπει να διαθέτει πολύμορφα χαρακτηριστικά για να γειτνιάσει σ' ένα φεστιβαλικό χώρο ανθρώπους διαφόρων ηλικιών, μορφωτικών επιπέδων και τεχνολογικών αντιλήψεων. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας δράσης δίνει τη δυνατότητα σε όλους να αντιληφθούν το ψηφιακό χάσμα, να γνωρίσουν νέες πρακτικές και λειτουργικές εφαρμογές των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας ώστε να αμβλύνει την τεχνοφοβία".
 Κάθε χρόνο, το φεστιβάλ διαθέτει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα δράσεων, με στόχο να προσφέρει ερεθίσματα στους μαθητές γυμνασίων και λυκείων, να αναδείξει καινοτόμες πρακτικές από τον ελλαδικό χώρο, να προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και στους ανθρώπους της παραγωγής να δουν καινοτόμες προτάσεις και όλα αυτά σε συνδυασμό με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ.
Το φετινό βραβείο του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας για την αρτιότερη εργασία δόθηκε στους φοιτητές του ΤΕΙ ΑΜΘ Παναγιώτη Ρίζο και Νικολέτα Μιχαηλίδου για την εργασία τους που φέρει τον τίτλο "Έξυπνη Τορπίλη ST14 (Smart Torpedo 2014)". Πρόκειται για ένα μοντέλο αυτόματου και ενσύρματα χειριζόμενου ανθυποβρυχιακού όπλου τύπου τορπίλης, το οποίο φέρει μικρότερου μεγέθους τορπίλη, ικανή να αποπροσανατολίσει και να πλήξει εχθρικό αμυντικό σύστημα.

ΣΟΠΕΝ Op.9 Ν.1 Νυχτερινό

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
 
Μια μοναδική μουσική δημιουργία από τον Φρειδερίκο Σοπέν με τον αριθμό (Opus) 9. Το "νυχτερινό" ή "noctrune" όπως είναι διεθνώς γνωστό είναι έργο του 1829 κα...
youtube.com

Φτωχοί, βρώμικοι και κακοί


Konstantinos Tzamiotis

Φτωχοί, βρώμικοι και κακοί
Κάθε κοινωνία χρειάζεται απόβλητους. Φαίνεται πως τα αντιπαραδείγματα συσπειρώνουν την κοινότητα ευκολότερα από τα υποδείγματα. Και η εξουσία, κάθε εξουσία, το γνωρίζει καλύτερα από όλους. Κάπως έτσι συνέβη και με την απόπειρα «μετεγκατάστασης» του τσιγγάνικου καταυλισμού Χαλανδρίου πριν λίγες μέρες. Κανείς δεν υποστηρίζει πως λείπουν τα προβλήματα και δεν πρέπει να αναζητηθεί λύση, μα ως το σημείο να αποφασίζεται η εξορία τους σε μια ερημιά, υπάρχει μεγάλη απόσταση.
Για τους περισσότερους από εμάς το όλο ζήτημα είναι μάλλον ήσσονος σημασίας, αν μάλιστα δεν υπήρχαν αντιδράσεις (ΜΑΤ, κάψιμο κάδων, αποκλεισμός δρόμων) ούτε καν θα προσέχαμε την είδηση. Για την ακρίβεια η κοινή γνώμη μέσω των καθοδηγητών της (βλέπε σχετική αρθρογραφία Τ. Θεοδωρόπουλου στην Καθημερινή) μοιάζει να συμφωνεί πως παράγινε πια το κακό με τους τσιγγάνους που άλλο από το να δημιουργούν προβλήματα δεν ξέρουν, και έτσι ό,τι και αν τους συμβεί, κακό του κεφαλιού τους. Μοιάζει φυσιολογικό επακόλουθο. Υπάρχουν πολλές ανακρίβειες, υπερβολές και αυθαίρετες γενικεύσεις γύρω από αυτούς.
• Οι φυλακές είναι γεμάτες από δαύτους υποστηρίζουν πολλοί, υπονοώντας κάποια φυσική ροπή προς το έγκλημα. Το επιχείρημα έχει χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα εναντίον των μεταναστών. Αλλά το ίδιο συμβαίνει παντού. Οι πιο φτωχοί και χειρότερα εκπαιδευμένοι είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα με το νόμο οπουδήποτε. Στις ΗΠΑ είναι οι μαύροι και οι Λατίνοι των γκέτο, στη Γαλλία εκτός των τσιγγάνων είναι οι άποροι και αμόρφωτοι αφρικανοί και οι «ξεδοντιάρηδες» των κοινωνικών επιδομάτων. Στην Αγγλία, πάλι εκτός των τσιγγάνων, είναι οι αγράμματες στρατιές ανέργων που μαστίζονται από αλκοολισμό και ενδοοικογενειακή βία ή καταλήγουν σε συμμορίες.
Τα ίδια πάνω κάτω συμβαίνουν και εδώ. Ας μην ξεχνάμε ωστόσο:
Αν η Βιομηχανία μετάλλου χρειάζεται φτηνό χαλκό για να διατηρήσει την αύξηση των κερδών της, κάποιοι θα πρέπει να τον κλέψουν και να τον εμπορευτούν παράνομα.
Αν η κοινωνία χρειάζεται όλο και παραπάνω φτηνά ναρκωτικά κάποιοι απ’ όσους βρίσκονται ήδη στην βάση της κοινωνικής πυραμίδας θα βρεθούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη.
Αν όλο και περισσότεροι θέλουν ένα φτηνό όπλο για «ασφάλεια» οι νόμοι της Αγοράς θα επιστρατεύσουν όσους δεν έχουν άλλο τρόπο να ζήσουν.
Αν καθωσπρέπει άτεκνα ζευγάρια επείγονται να αποκτήσουν «ξανθά» αγγελούδια παρακάμπτοντας τη νομοθεσία περί υιοθεσιών, κάποιοι θα κάνουν τη βρώμικη δουλειά αφού όσοι από τους ευυπόληπτους γιατρούς, δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς, ληξίαρχους και αστυνομικούς που ουσιαστικά δημιούργησαν και συντηρούν το κύκλωμα εμπορίας βρεφών, προτιμούν την ασφάλεια της επόπτευσης.
• Τα Δικαστήρια αν δεν υπήρχαν αυτοί θα δούλευαν καλύτερα επιμένουν αρκετοί. Ίσως να αποφεύγονταν ο συνωστισμός και η αίσθηση της διάλυσης, αλλά δεν φταίνε οι τσιγγάνοι αν οι δικογραφίες στον Άρειο πάγο μεταφέρονται με κλεμμένο(;) καροτσάκι σουπερμάρκετ, ούτε ευθύνονται για την γραφειοκρατία, την πολυνομία και την έλλειψη ενός λειτουργικού πλαισίου που προκαλεί καθημερινά ασφυξία στο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
• Τα νοσοκομεία θυμίζουν εξαιτίας τους Τρίτο κόσμο αγανακτούν ορισμένοι άλλοι: πράγματι οι τσιγγάνοι είναι πιο φασαριόζοι, συχνά παραμελούν την υγιεινή τους και συνηθίζουν να συνοδεύουν τους ασθενείς τους ομαδικά, μα εδώ που τα λέμε δεν ευθύνονται για το κλείσιμο ιατρικών μονάδων, την έλλειψη γιατρών, νοσηλευτικού προσωπικού και τα φακελάκια.
• Είναι ανεπίδεκτοι μάθησης και αρνούνται να ενταχθούν στην κοινωνία: μετά από δεκαετίες πλήρους απαξίωσης και εγκατάλειψης, η ελληνική πολιτεία «ενεργοποιώντας» κοινοτικά κονδύλια επιχείρησε να στήσει εκπαιδευτικούς μηχανισμούς ειδικά για τις κοινότητες των τσιγγάνων. Όμως ο νομαδικός τρόπος ζωής τους, η προσήλωση στην προφορική κουλτούρα τους και το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα εφαρμογής τούτης της προσπάθειας σε συνδυασμό με την απολύτως δικαιολογημένη καχυποψία απέναντι στους «μπαλαμούς» με τα κόλπα τους, και τις παρασπονδίες ορισμένων υπευθύνων, περιόρισαν τα αποτελέσματα του προγράμματος. Άλλωστε η ανάγκη για καθημερινή επιβίωση, μια πραγματικότητα αδιαμφισβήτητη για τη συντριπτική πλειοψηφία των τσιγγάνων, δεν ήταν ποτέ καλός σχολικός σύμβουλος. Απόδειξη πως η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων εμποδίζει πια όλο και περισσότερους «κανονικούς» πολίτες να ολοκληρώσουν την βασική εκπαίδευση. Το αποδεικνύουν οι στατιστικές.
• Όπου εγκαθίστανται βρωμίζουν και υποβιβάζουν το γύρω περιβάλλον: δέσμιοι της απληστίας μας και της λατρείας μας στο σκυρόδεμα, αρνούμαστε να δούμε πως είναι οι δικές μας επιλογές εκείνες που τραυματίζουν αμετάκλητα το περιβάλλον και όχι ο παρωχημένος τρόπος ζωής μερικών χιλιάδων νομάδων. Το οικολογικό αποτύπωμα των τσιγγάνων με τα τσαντίρια, τις παράγκες και τις υπαίθριες τουαλέτες, αποτελεί ασήμαντη περιβαλλοντική επιβάρυνση σε σχέση με τον αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων προκειμένου να δομηθούν ελεύθερα, την ακραία τουριστική εκμετάλλευση ευαίσθητων βιοτόπων, το τσιμέντωμα αιγιαλών, τη μόλυνση ποταμών και την κατασπατάληση υδάτινων πόρων προς όφελος του ιδιωτικού κέρδους.
Η προκλητική δήλωση της μάλλον μικρόνοος κυβερνητικής εκπροσώπου πως η τοποθεσία μετεγκατάστασης των Τσιγγάνων στο όρος Πατέρας είναι «πολύ εντάξει», ενώ όπως προκύπτει δεν έχουν εξασφαλισθεί από την πλευρά της πολιτείας ούτε τα στοιχειώδη, δεν αποκαλύπτει μόνον σκληρότητα και παλιανθρωπιά, επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά την ρατσιστική και ακροδεξιά ατζέντα τούτης της κυβέρνησης, μα ακόμη χειρότερα, φωτογραφίζει και τον ραγδαίο εκφασισμό ολόκληρης της κοινωνίας που δυσκολεύεται όλο και περισσότερο, όλο και πιο συχνά, να συνδέσει τα πραγματικά της προβλήματα με τις αιτίες τους.
Γι’ αυτό και η κυρία αυτή βρίσκεται ακόμη στη θέση της. Γι’ αυτό ίσως σηκώνουμε όλο και πιο εύκολα το δάκτυλο για να δείξουμε περιφρονητικά όσους μας φαίνονται φτωχοί, βρώμικοι και κακοί.

* Φωτογραφία του σημαντικού Έλληνα φωτογράφου Νίκου Οικονομόπουλου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις