Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Το Βυζαντινό Κάστρο της Πάτρας

 
Bυζαντινών Ιστορικά
Το Βυζαντινό Κάστρο της Πάτρας
Το Κάστρο της Πάτρας, μεγάλο βυζαντινό οχυρωματικό έργο του β΄ μισού του 6ου μ.Χ. αι., είναι κτισμένο σε χαμηλό λόφο, ακριβώς πάνω από την πεδινή έκταση που καταλαμβάνει ο πυρήνας της σύγχρονης πόλης και σε απόσταση 500 περίπου μέτρων από τη θάλασσα. Τα περισσότερα από τα τείχη του είναι όρθια και εμφανίζουν μεσαιωνικές, ενετικές και τουρκικές προσθήκες και μετατροπές.
Με το τέλος του αρχαίου κόσμου, δύο μεγάλοι σεισμοί το 521 και 551 μ.Χ. φαίνεται να μετέτρεψαν σε ερείπια τα αρχαία οικοδομήματα της ακρόπολης, η αρχική χρήση των οποίων φαίνεται πως τότε θα πρέπει να είχε εγκαταλειφθεί οριστικά, με την επικράτηση του χριστιανισμού και το πνεύμα του διατάγματος του Ιουστινιανού. Το ερείπια αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του βυζαντινού Κάστρου…
Κείμενο και εικόνες στο ….
http://vizantinaistorika.blogspot.gr/

Οδοιπορικό στη Σφάκα

Πώς να ενεργοποιήσεις τη «μαγική» ορμόνη που καίει το λίπος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Υγεία - Οι επιστήμονες του University of Harvard ανακάλυψαν τη “μαγική» ορμόνη που καίει το λίπος και βάζει φωτιά στον μεταβολισμό. Το όνομα αυτής… ιριζίνη και η γ
biologikaorganikaproionta.com

"Mood Blanket October Square"

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Petals to Picots.


Petals to Picots μαζί με Alison Yeaman και 2 ακόμη
This "Mood Blanket October Square" by Pukado is just one of the amazing crochet patterns featured this week on Hookin' on Hump Day! Stop by for the free pattern link and so many more ... http://www.petalstopicots.com/…/hookin-hump-day-81-link-pa…/

"ΑΡΧΑΙΟ" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
apollonios on livestream.com. Broadcast Live Free Είμαι Έλλην, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Χριστιανός! Απολλώνιος Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων…
apollonios.pblogs.gr|Από phaistos networks s.a.

 

"ΑΡΧΑΙΟ" ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ:ΔΙΑ-ΜΟΡΦΩΝΕ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ!!ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

31 Οκτ 2014

3 Σχόλια



alt
 
Το αρχαίο ελληνικό θέατρο, θεσμός της αρχαιοελληνικής πόλης-κράτουςδιδασκαλία και τέλεση θεατρικών παραστάσεων, επ' ευκαιρία των εορτασμών του Διονύσου, αναπτύχθηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου και διαμορφώθηκε πλήρως κατά την κλασική περίοδο -κυρίως στην Αθήνα. Φέρει έναν έντονο θρησκευτικό και μυστηριακό χαρακτήρα κατά τη διαδικασία της γέννησής του, αλλά και έναν εξίσου έντονο κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα κατά την περίοδο της ανάπτυξής του.
Στην αρχαία Ελλάδα θέατρο ονομάζονταν αρχικά το ακροατήριο και αργότερα η ονομασία επικράτησε για τον τόπο των παραστάσεων με το σύνολο των κτισμάτων του. Ήδη, σταμινωικά ανάκτορα υπήρχαν ειδικοί χώροι με δύο κλίμακες σε ορθή γωνία που προορίζονταν για θρησκευτικούς χορούς και τις λειτουργίες. Σχετικά δείγματα βρέθηκαν στη Φαιστό, στην Κνωσό κ.α. Η αρχαιότερη μορφή του ελληνικού κοίλου (6ος αι. π.Χ.), της θέσης δηλαδή των θεατών, ήταν ένα σύνολο ξύλινων εδωλίων που τοποθετούνταν γύρω από ένα επίπεδο κυκλικό χώρο, την ορχήστρα, όπου εκτυλισσόταν το δράμα. Στην μετέπειτα εξέλιξη του θεάτρου, όταν τη δράση ανέλαβαν αποκλειστικά οι ηθοποιοί, δημιουργήθηκε η υπερυψωμένη πάνω από την ορχήστρα σκηνή και το προσκήνιο.

Τα μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου


Κάτοψη αρχαίου ελληνικού θεάτρου και τα μέρη σκηνής, ορχήστρας και κοίλου


alt
Άποψη του θεάτρου της Επιδαύρου

Τα κύρια μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου ήταν η σκηνή, η ορχήστρα και το κοίλον, με τα ακόλουθα επιμέρους μέρη:

Η σκηνή: ορθογώνιο, μακρόστενο κτήριο, που προστέθηκε κατά τον 5ο αι. π.Χ. στην περιφέρεια της ορχήστρας απέναντι από το κοίλον. Στην αρχή ήταν ισόγεια και χρησιμοποιούταν μόνο ως αποδυτήρια, όπως τα σημερινά παρασκήνια.
Το προσκήνιο: μια στοά με κίονες μπροστά από τη σκηνή. Ανάμεσα στα διαστήματα των κιόνων βρίσκονταν θυρώματα και ζωγραφικοί πίνακες (τα σκηνικά). Τα θυρώματα του προσκηνίου απέδιδαν τρεις πύλες, από τις οποίες έβγαιναν οι υποκριτές. Το προσκήνιο ήταν αρχικά πτυσσόμενο, πιθανώς ξύλινο.
Τα παρασκήνια: τα δύο άκρα της σκηνής που προεξέχουν δίνοντάς της σχήμα Π στην κάτοψη.
Οι πάροδοι: οι διάδρομοι δεξιά και αριστερά από τη σκηνή που οδηγούν στην ορχήστρα. Συνήθως σκεπάζονταν με αψίδες.

Η ορχήστρα: Η ημικυκλική (ή κυκλική, π.χ. Επίδαυρος) πλατεία στο κέντρο του θεάτρου. Συνήθως πλακόστρωτη. Εκεί δρούσε ο χορός.
Η θυμέλη: ο βωμός του Διονύσου στο κέντρο της ορχήστρας.
Ο εύριπος: αγωγός απορροής των υδάτων στην περιφέρεια της ορχήστρας από το μέρος του κοίλου.

Το κοίλον: όλος ο αμφιθεατρικός χώρος (με τα εδώλια, τις σκάλες και τα διαζώματα) γύρω από την ορχήστρα όπου κάθονταν οι θεατές.
Οι αναλημματικοί τοίχοι: οι τοίχοι στήριξης του εδάφους στα άκρα του κοίλου.
Οι αντηρίδες: πυργοειδείς τοίχοι κάθετοι προς τους αναλημματικούς που χρησιμεύουν στην καλύτερη στήριξή τους.
Τα διαζώματα: οριζόντιοι διάδρομοι που χωρίζουν τις θέσεις των θεατών σε οριζόντιες ζώνες.
Οι σκάλες: κλιμακωτοί εγκάρσιοι διάδρομοι για την πρόσβαση των θεατών στις θέσεις τους.
Οι κερκίδες : ομάδες καθισμάτων σε σφηνοειδή τμήματα που δημιουργούνται από τον χωρισμό των ζωνών με τις σκάλες.
Τα εδώλια: τα καθίσματα, οι θέσεις των θεατών.
Η προεδρία : η πρώτη σειρά των καθισμάτων όπου κάθονταν οι επίσημοι.

Το θέατρο του Διονύσου


Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις παραμέτρους που χαρακτηρίζουν το αρχαίο θέατρο στην ανάπτυξή του, θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα το θέατρο του Διονύσου, καθώς οι σωζόμενες τραγωδίες και κωμωδίες του 5ου και του 4ου π.Χ. αι. γράφτηκαν -τουλάχιστον οι περισσότερες- για να παιχτούν στο θέατρο του Διονύσου στην Αθήνα. Το θέατρο του Διονύσου θεμελιώθηκε πιθανώς τον 6ο π.Χ. αι., στην περίοδο της δυναστείας των Πεισιστρατιδών. Έκτοτε ανοικοδομήθηκε και επεκτάθηκε πολλές φορές, και έτσι είναι δύσκολο να καθορίσουμε ποια ήταν η αρχική μορφή του.

Το θέατρο ήταν αρχικά μόνο ένα μέρος του περίβολου ή τεμένους του Διονύσου. Ο περίβολος περιείχε μόνο τον αρχαιότερο ναό του Διονύσου και ένα θυσιαστικό βωμό. Αργότερα προστέθηκε μια αίθουσα ή στοά εξαλείφοντας τον παλαιότερο ναό και χτίστηκε ένας δεύτερος ναός επεκτείνοντας τα όρια του περίβολου νότια. Η ψηλότερη σειρά θέσεων του θεάτρου υψωνόταν περίπου 35 μέτρα επάνω από το χαμηλότερο μέρος του περιβόλου, και πριν από την κατασκευή της στοάς και της σκηνής οι θεατές μπορούσαν να δουν το ναό και το θυσιαστικό βωμό από το θέατρο. Το πιο σημαντικό για τους Αθηναίους βέβαια ήταν το γεγονός ότι ο ίδιος Διόνυσος (αντιπροσωπευόμενος από το λατρευτικό του άγαλμα στην μπροστινή σειρά) μπορούσε να βλέπει όχι μόνον τις παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του, αλλά και τις θυσίες που προσφέρονταν στο βωμό του.

Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ., ανοικοδομώντας την αρχαία ακρόπολη, ο Περικλής έχτισε το ωδείον ανατολικά του θεάτρου. Αυτό το κτήριο ήταν κατά προσέγγιση τετραγωνικό στη μορφή με μια στέγη που περιγράφηκε ως πυραμιδική ή κωνική. Το ωδείον του Περικλή χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως. Μία από τις χρήσεις του ήταν η τέλεση του προαγώνος, μια τελετή στην οποία οι δραματικοί ποιητές ανήγγειλαν τους τίτλους των έργων τους και εισήγαγαν τους ηθοποιούς τους. Επίσης, τα μέλη του χορού περίμεναν στο ωδείον για να κάνουν την είσοδό τους στη σκηνή.

Καθώς η ελληνική δραματουργία γεννήθηκε ταυτόχρονα με το χορό, το σημαντικότερο κομμάτι απόδοσης του έργου ήταν η ορχήστρα, δηλαδή η θέση για το χορό, (όρχησις). Ο τραγικός χορός συνίστατο από 12 ή 15 άτομα (χορευτές), πιθανώς νέους λίγο πριν τη στρατιωτική τους θητεία, μετά από μερικά χρόνια εκπαίδευσης. Οι Αθηναίοι άλλωστε διδάσκονταν τραγούδι και χορό από πολύ νεαρή ηλικία. Σε αντίθεση με τον πολυπληθή χορό, υπήρχαν μόνο τρεις ηθοποιοί στην αθηναϊκή τραγωδία του 5ου Π.Κ.Ε. αιώνα. Η αρχική λέξη που απέδιδε την έννοια "ηθοποιός" ήταν υποκριτής, και υποδήλωνε τον ηθοποιό που απαντούσε στον χορό. Ο Θέσπις λέγεται πως εισήγαγε και ήταν ταυτόχρονα ο πρώτος ηθοποιός, ο πρωταγωνιστής. Η εισαγωγή ενός δεύτερου ηθοποιού (δευτεραγωνιστής) αποδίδεται στον Αισχύλο και του τρίτου (τριταγωνιστής) στον Σοφοκλή. Από τη μακρινή αρχαιότητα δεν έχουν διασωθεί έργα με έναν μόνο ηθοποιό, αν και οι Πέρσες του Αισχύλου απαιτούν μόνο δύο ηθοποιούς.

Συνήθως κάθε ηθοποιός ανελάμβανε να υποδυθεί διάφορους ρόλους, και είναι συνήθως δυνατό να διαιρεθούν τα μέρη ομιλίας της ελληνικής τραγωδίας σύμφωνα με τους χαρακτήρες που βρίσκονται επί σκηνής. Συχνά η απόδοση των ρόλων είχε μια εσωτερική θεματική ενότητα, σχετική με το έργο. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος που οι θεατές μπορούσαν να ξεχωρίζουν τους ηθοποιούς, παρά το γεγονός ότι ήταν καλυμμένοι με κοστούμια και μάσκες, καθώς υπήρχε βραβείο για τον καλύτερο ηθοποιό το 449 Π.Κ.Ε. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις ένας ενιαίος ρόλος μπορούσε να να κατανεμηθεί σε δύο ή περισσότερους ηθοποιούς, όπως στον Οιδίποδα επί Κολωνώ.

Οι τραγικοί ποιητές του 5ου π.Χ. αι., ειδικότερα ο Φρύνιχος και ο Αισχύλος όχι μόνο συνέθεταν τα έργα τους αλλά τα σκηνοθετούσαν, τα χορογραφούσαν και έπαιζαν σ' αυτά ως ηθοποιοί. Ουσιαστικά δίδασκαν μέσω της θεατρικής παραγωγής, γεγονός που αποδίδει στην αρχαιοελληνική δραματουργία -εκτός του πολιτικού και θρησκευτικού-και παιδευτικό χαρακτήρα. Άλλωστε, βάσει των επιγραφικών στοιχείων που διαθέτουμε, οι επιγραφές στις οποίες αναγράφονταν οι νικητές των δραματικών αγώνων οι θεατρικές παραστάσεις αποδίδονται ως διδασκαλίαι.

Κακοσμία στόματος: Σύμπτωμα 7 διαφορετικών ασθενειών

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Υγεία - Είναι λογικό να μυρίζει άσχημα το στόμα σας αν φάγατε σκόρδο ή ήπιατε λίγο παραπάνω το προηγούμενο βράδυ. Σε μερικές περιπτώσεις, όμως, η κακοσμία του…
biologikaorganikaproionta.com

Το βαλς των χαμένων ονείρων - Μάνος Χατζιδάκις

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Το βαλς των χαμένων ονείρων - Μάνος Χατζιδάκις. Από την ταινία: «Χαμένα όνειρα» του Αλέκου Σακελλάριου και το δίσκο: Μάνος Χατζιδάκις 30 Νυχτερινά. Waltz of ...
youtube.com

"Very easy and a pleasure to make,"

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Crochet! Magazine.
 

Crochet! Magazine
 
"Very easy and a pleasure to make," says Crochet! fan Dani B. of the Granny Square Slippers e-pattern available at www.e-PatternsCentral.com. Order here: http://bit.ly/1tFwjp2.

Οι σταγόνες που γιατρεύουν το στόμα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Πονόδοντος, ουλίτιδα, κακοσμία, άφθες, έρπης… Συνηθισμένα στοματικά προβλήματα. Τι μπορούμε να κάνουμε για να βγούμε από τη δύσκολη θέση; Τα...
vita.gr
Φυσικά αντίδοτα
Τα αιθέρια έλαια που χρησιμοποιούνται για τα στοματικά προβλήματα ξεχωρίζουν για τις αντιμικροβιακές, αντισηπτικές και απολυμαντικές τους ιδιότητες, ενώ παράλληλα χαρίζουν μια αίσθηση δροσιάς. Αυτά που είναι ευρέως διαδεδομένα για τέτοιες χρήσεις είναι τα εξής δέκα: γεράνι, λεμόνι, tea-tree, κανέλα, γαρίφαλο, χαμομήλι, νερολί, μέντα, περγαμόντο και μύρο.

ΠΟΝΟΔΟΝΤΟΣ

Σε 1 κουταλάκι αλκοόλης, ρίχνουμε 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο γαρίφαλου ή κανέλας.
Χρήση Βουτάμε μια μπατονέτα στο διάλυμα και την ακουμπάμε πάνω στο πονεμένο δόντι.
Προσοχή: Τα αιθέρια έλαια κανέλας και γαρίφαλου είναι πολύ ισχυρά και τοξικά και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ανεξέλεγκτα και για μεγάλα διαστήματα. Γι’ αυτό, πρέπει
να αποφεύγεται η επαφή τους με τα ούλα και η εφαρμογή τους για περισσότερες από 2-3 ημέρες.

ΟΥΛΙΤΙΔΑ
Πλύσεις με έλαια: 
Έχουν την ιδιότητα να «σφίγγουν» τα ούλα, ενώ παράλληλα προστατεύουν και από την περιοδοντίτιδα.
* Σε 1 κουταλιά αλκοόλης, διαλύουμε 2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας και 2 σταγόνες μύρου.
* Σε 100 ml ανθόνερο (hydrosol) αμαμελίδας, ρίχνουμε 10 σταγόνες αιθέριο έλαιο μύρου, 10 tea-tree και 10 περγαμόντου.
* Σε 100 ml ανθόνερο (hydrosol) μαστίχας, προσθέτουμε 10 σταγόνες αιθέριο έλαιο μύρου και 10 περγαμόντου.
Χρήση  Με τα 3 παραπάνω διαλύματα, κάνουμε μπουκώματα (πλύσεις) μετά το βούρτσισμα των δοντιών.
* Σε 10 ml λάδι καλέντουλας, προσθέτουμε 2 σταγόνες αιθέριο έλαιο μύρου, 2 περγαμόντου και 2 tea-tree.
Χρήση  Με τα δάχτυλά μας κάνουμε εντριβή πάνω στα ούλα. 
 

Κρητική «Ασπιρίνη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
·
 
Ο λόγος για ένα νέο βιολογικό φαρμακευτικό σκεύασμα προϊόν πολύχρονης έρευνας των ερευνητών του Πανεπιστημίου Κρήτης
cretalive.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις