Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

στους έσχατους χρόνους

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Δίδασκε ο Στάρετς Γαβριήλ: "Στους εσχάτους καιρούς τους ανθρώπους θα τους σώσουν η αγάπη, η ταπείνωση και η καλοσύνη. Η καλοσύνη ανοίγει τις πύλες του…
simeiakairwn.wordpress.com

Δίδασκε ο Στάρετς Γαβριήλ: «Στους εσχάτους καιρούς τους ανθρώπους θα τους σώσουν η αγάπη, η ταπείνωση και η καλοσύνη. Η καλοσύνη ανοίγει τις πύλες του Παραδείσου, η ταπείνωση οδηγεί μέσα σ’ αυτόν, αλλά η αγάπη εμφανίζει τον Θεό».

Όλους όσους πήγαιναν σ΄αυτόν για ευλογία, τους παρακαλούσε κλαίγοντας: < Νά κάνετε το καλό για να σας σώσει η καλοσύνη σας. Η γη κατά το ήμισυ έγινε Άδης. Ο Αντίχριστος στέκεται στην πόρτα και δεν τη χτυπά απλώς, αλλά ορμά μέσα. Εσείς θα τον δείτε τον Αντίχριστο. Θα προσπαθήσει να βασιλεύσει σε όλον τον πλανήτη. Παντού θα γίνονται διωγμοί… Μη μένετε χώρια. Κρατηθείτε μαζί, δέκα- δεκαπέντε μαζί. Βοηθείτε ο ένας τον άλλο.

Στους έσχατους χρόνους να μην κοιτάτε τον ουρανό : Μπορεί να πλανηθείτε από τα ψευδοσημεία πού θα παρουσιάζονται εκεί. Θα εξαπατηθείτε και θα απωλεσθείτε… Θα βάλουν τό χάραγμά του Αντιχρίστου στο χέρι και το μέτωπο. Τα διάφορα προϊόντα δεν μπορούν να σας προκαλέσουν βλάβη. Έστω κι αν βάζουν σ’ αυτά τον αριθμό του Αντιχρίστου, αυτό δεν είναι ακόμη το χάραγμα. Πρέπει να λέτε το «Πάτερ ημών¨, να κάνετε το Σταυρό σας και η τροφή σας θα αγιάζεται.

Στα χρόνια του Αντιχρίστου οι άνθρωποι θα περιμένουν τη σωτηρία από το Διάστημα. Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο τέχνασμα του Διαβόλου. Η ανθρωπότητα θα ζητεί βοήθεια απότους εξωγήινους, χωρίς να γνωρίζει ότι αυτοί στην πραγματικότητα είναι δαίμονες>.

Ρώτησαν το στάρετς αν μπορεί κανείς να κλέψει τροφή, όταν δε θα μπορεί να την αγοράσει. Απάντησε έτσι : < Αν κλέψεις, θα παραβείς μία από τις δέκα εντολές. Όποιος ενεργεί έτσι, ακόμη κι έτσι δέχεται τον Αντίχριστο. Ο πιστός άνθρωπος πρέπει να ελπίζει στο Θεό.

Ο Κύριος στους εσχάτους χρόνους θά ενεργεί τέτοια θαύματα, ώστε ένα φυλλαράκι από το δέντρο θα φθάνει για τροφή ενός μηνός. Στ΄αλήθεια. Ο πιστός άνθρωπος θα σταυρώνει τη γη και εκείνη θα του δίνει ψωμί. Αν βιάσουν ένα κορίτσι, το διακορεύσουν χωρίς τη θέλησή του, αυτό ενώπιον του Θεού θα παραμείνει παρθένος. Έτσι θα γίνει και με το χάραγμα του Αντιχρίστου.

Αν δώσουν το χάραγμα ενάντια στη θέληση του ανθρώπου, αυτό δεν θά ενεργεί πάνω του. Στο Ευαγγέλιο ειναι γραμμένο ότι παντού θα γίνονται διωγμοί αλλά και θλίψη σε όποιον προδίδει το Ευαγγέλιο. Θα έρθει καιρός που θα είναι απαραίτητο να φύγετε στα βουνά, μόνο να μην το κάνετε ένας-ένας. Ομαδικά να φεύγετε στα βουνά και τα δάση. Για τους πιστούς χριστιανούς η μεγαλύτερη θλίψη θα είναι ότι αυτοί θα φεύγουν στο δάσος αλλά οι κοντινοί τους άνθρωποι θα δέχονται το χάραγμα του Αντιχρίστου.

Στους εσχάτους χρόνους οι οπαδοί του Αντιχρίστου θα πηγαίνουν στην εκκλησία, θα βαπτίζονται, θα κηρύττουν για τις ευαγγελικές εντολές. Ομως μην τους πιστεύετε. Αυτοί δεν θα έχουν τα καλά έργα. Μόνο με τα καλά έργα μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει τον αληθινό χριστιανό>.

Όσα γράφει ο Γέροντας δεν πρέπει να μας δημιουργούν άγχος και υπερβολική ανησυχία αλλά να μας οπλίζουν με πίστη και υπομονή να μας ενθαρρύνουν σέ περισσότερη προσευχή και προσοχή στη ζωή μας. Και, εννοείται, δεν πρέπει να παραιτηθούμε, όσο ακόμη μας παίρνει, από τα δικαιώματά μας, την εργασία μας και τη φροντίδα των παιδιών μας.
πηγή: http://douriosippos.blogspot.gr/

ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
blablaworldnews.blogspot.com|Από THEO SAVVAKIS
 
Πριν από 10 ημέρες η εφημερίδα "Νέα Κρήτη" αποκάλυπτε τον ανεπίσημο χάρτη-σκαρίφημα της PGS, που τόσο το ΥΠΕΚΑ όσο και πετρελαϊκοί κολοσσοί και επενδυτικοί όμιλοι είδαν διεξοδικά, 
μετά από τρία αντίστοιχα συνέδρια σε Βαρκελώνη, Βερολίνο και Αθήνα, στη Ρώμη στις αρχές Δεκεμβρίου. Αυτό το ίδιο σκαρίφημα-χάρτης, με όλες τις γραμμές έρευνας που δηλώνουν και τα γεωφυσικά ευρήματα από Ιόνιο μέχρι νότια της Κρήτης, αριθμημένα και τεμαχισμένα δείχνουν πού τελικά η νορβηγική PGS επικέντρωσε το ενδιαφέρον των ερευνών ως προς το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο.

Όλως περιέργως και προφανώς όχι συμπτωματικά, οι περιοχές αυτές, ιδίως για την Κρήτη, ταυτίζονται με όσα πριν 15 χρόνια άρχισε να διατυπώνει με επιμονή σε εγχώρια και διεθνή φόρα ο ομότιμος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, Αντώνης Φώσκολος. Ειδικότερα, ο χάρτης αυτός, ο οποίος πλέον είναι επίσημο στοιχείο που η PGS έχει παραδώσει στο ΥΠΕΚΑ, καθορίζει 13 περιοχές:

1) Βόρεια της Κέρκυρας, 2) δυτικά της Κέρκυρας (Αχιλλέας), 3) δυτικά της Κέρκυρας (Πύρρος), 4) δυτικά των Παξών, 5) δυτικά της Πρέβεζας, 6) δυτικά της Κεφαλονιάς, 7) δυτικά της Ζακύνθου, 8) δυτικά του Κατάκολου, 9) δυτικά της Πύλου, 10) Γαύδος, 11) νότια από το Τυμπάκι, 12) νότια της Ιεράπετρας και 13) νότια-νοτιοδυτικά της Παλαιόχωρας-Ελαφονησίου 200 χλμ.

Σε αυτές τις 13 περιοχές, αυτό που αξίζει ο αναγνώστης να προσέξει είναι η πυκνότητα των γραμμών. Όπου είναι εντονότερη, είναι εκεί όπου οι πιθανότητες αγγίζουν τα όρια της βεβαιότητας. Ο χάρτης, που δείχνει το πού έγιναν οι γεωφυσικές έρευνες από τη νορβηγική PGS στον ελλαδικό χώρο, όπως ήδη αναφέραμε, έχει σημασία ως προς την πυκνότητα των γραμμών. Όπως προκύπτει και όπως αποκαλύπτουμε για πρώτη φορά, οι μετρήσεις της PGS αναδεικνύουν κυρίαρχα ότι μόλις σε απόσταση 75 χιλιομέτρων νοτίως της Κρήτης οι γραμμές είναι τόσο πυκνές που μόνο αδιαφορία δεν υποδηλώνουν από πλευράς των Νορβηγών που έκαναν τις έρευνες.

Υπενθυμίζουμε ότι αυτό που τώρα οι Νορβηγοί επίσημα, για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης διαπιστώνουν, Έλληνες επιστήμονες μέσα από το ερευνητικό τους έργο προ 15ετίας το είχαν καταγράψει για την ίδια περιοχή που δείχνουν πού θα πρέπει να υπάρχουν αποθέματα/κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην υπεράκτιο Κρήτη και μάλιστα μόλις 70 χιλιόμετρα νότια αυτής.

Εδώ κάπου όμως αρχίζουν τα παράδοξα, με τους χειρισμούς της PGS σε απόλυτη συνεννόηση, όπως όλα δείχνουν, με το ΥΠΕΚΑ. Η με αριθμό 13 στο χάρτη της PGS είναι ουσιαστικά η περιοχή 200 χιλιόμετρα νότια-νοτιοδυτικά από την Παλαιόχωρα και το Ελαφονήσι, σημείο που όλοι οι ερευνητές μέχρι σήμερα εκτιμούσαν ως ένα από τα κομβικά σημεία των ερευνών. Το σημείο αυτό, το οποίο και στο χάρτη εμφανίζει μία μοναδική πυκνότητα γραμμών έρευνας από τους Νορβηγούς, παρουσιάστηκε στα τέλη του Μαρτίου του 2013 ως η πλέον ενδιαφέρουσα περιοχή (!). Όμως, με το που οι παρουσιάσεις της PGS άρχισαν να παίρνουν χαρακτήρα ανακοινώσεων σε συνέδρια από τον Ιούλιο του 2013 και μετά, όπως στο Τέξας, στη Βαρκελώνη, το Βερολίνο και μόλις το Δεκέμβριο που μας πέρασε στη Ρώμη, η περιοχή ξαφνικά (!) άρχισε να μη μνημονεύεται καν, καθιστώντας αμφίβολο το αν θα υπάρξουν και οι ανακοινώσεις για την ερμηνεία των δεδομένων που έδωσε, όπως θα γίνει με όλες τις άλλες μέσα στο Μάρτιο που μας έρχεται. Κατά μία πληροφορία, που όμως δεν μπορέσαμε να διασταυρώσουμε, φαίνεται ότι για το σημείο 13 νότια της Παλαιόχωρας η νορβηγική εταιρεία πήρε σαφέστατες εντολές τόσο από το ΥΠΕΚΑ όσο και από το υπουργείο Εξωτερικών να μη γίνεται πλέον καμία αναφορά (!).

Η ΑΟΖ

Εδώ όμως υπεισέρχεται η υπόθεση της ανακήρυξης ΑΟΖ. Αυτό γιατί στην περιοχή αυτή ευρύτερα και 200 χιλιόμετρα νότια-νοτιοδυτικά της Παλαιόχωρας συναντώνται οι ΑΟΖ της Ελλάδας, της Λιβύης και της Ιταλίας. Με τη Λιβύη εξακολουθούμε να έχουμε τριβές, ενώ με την Ιταλία, ενώ έχουμε καταρχήν συμφωνία, χωρίς ανακήρυξη ΑΟΖ δεν μπορούμε να έχουμε και ενεργοποίησή της. Ταυτόχρονα με την "εξαφάνιση" αναφοράς στην πλέον ενδιαφέρουσα περιοχή 13 νότια της Παλαιόχωρας από την PGS συντελούνται φαινομενικά άσχετα γεγονότα μεταξύ τους, που όμως στη γεωπολιτική-γεωστρατηγική δεν μπορούν να διαλανθάνουν της προσοχής μας: Η βήμα-βήμα εκ νέου στροφή των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ προς την Ελλάδα, ακόμη και σε σχέση με την Τουρκία... Τα κοινά στρατιωτικά γυμνάσια νότια της Κρήτης αλλά και της Πελοποννήσου ΗΠΑ-Ισραήλ και Ελλάδας. Η σιωπηρή αλλά ουσιαστική επέκταση της αμερικανικής βάσης της Σούδας. Η δημιουργία και με νατοϊκό και με ευρωπαϊκό μανδύα βάσης εκτόξευσης πυραύλων στην Καλαμάτα... Ακόμη και σε οικονομικό πεδίο, δε θα πρέπει να διαφεύγει από την προσοχή μας ότι εσχάτως όλοι οι αμερικανικοί οίκοι αξιολόγησης σχεδόν δείχνουν να έχουν εξαφανιστεί από τις σχεδόν εβδομαδιαίες αξιολογήσεις και εκτιμήσεις τους για την Ελλάδα (!).

Πλούτος

Ενώ όμως η νορβηγική PGS αρχίζει να αποσιωπά την πλέον ενδιαφέρουσα περιοχή των ερευνών της στο σημείο 13 νότια της Παλαιόχωρας, όπως αποδεικνύεται από ένα χάρτη που αποκαλύπτουμε επίσης σήμερα, δύο άλλες εταιρείες σε δικές τους ανεπίσημες έρευνες στην ίδια ακριβώς περιοχή, η μία μάλιστα επίσης νορβηγική, η TGS - NOPEC όσο και η CGG - VERITAS δίνουν με σαφήνεια να εννοηθεί ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα αποθέματα υδρογονανθράκων. Επιπλέον, ο καθηγητής της Γεωφυσικής του Πανεπιστημίου του Αμβούργου Γιάννης Μακρής, που δουλεύει αθόρυβα νότια της Κρήτης πάνω από 35 χρόνια, επιμένει ότι οι πιθανότητες να υπάρχουν κοιτάσματα υδρογονανθράκων είναι πολύ μεγάλες λόγω του μεγάλου πάχους των ιζημάτων... πάνω από 15 χιλιόμετρα (!).

Η υπόθεση με την επιχείρηση να υποβαθμιστεί μέχρι αποσιωπήσεως η περιοχή 13 στο χάρτη της PGS, τόσο από την ίδια την εταιρεία όσο και από ελληνικής πλευράς, γίνεται ακόμη πιο περίεργη, όταν είναι γνωστό πως τον Οκτώβριο του 2012 η Μέρκελ, κατά την παρουσία της στην Αθήνα, με τον Αντώνη Σαμαρά συζήτησε εκτός μνημονίου μόνο για τα κοιτάσματα νότια της Κρήτης, ενώ και η πρωθυπουργός της Νορβηγίας Έρνα Σόλμπεργκ σε ένα ταξίδι- "αστραπή" 12 ωρών αυτόν το Δεκέμβριο, στις 3 του μήνα, κατά τη συνάντησή της με τον Έλληνα πρωθυπουργό μίλησε αποκλειστικά για τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου που υπάρχουν στο Ιόνιο και τη νότια Κρήτη.

Τα περίεργα όμως με τις επιλεκτικές εξαιρέσεις σε περιοχές με διαπιστωμένο το ενδιαφέρον, τόσο από την ελληνική κυβέρνηση όσο και από τη νορβηγική εταιρεία PGS, δε σταματούν εδώ. Νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας υπάρχει και το κοίτασμα στο οποίο Έλληνες και ξένοι ερευνητές δεκαετίες τώρα αναφέρονται σε κάθε ευκαιρία. Είναι αυτό που έγινε γνωστό ως η λεκάνη του "Ηροδότου". Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί εδώ και 10 χρόνια σε πάνω από 22 διεθνή συνέδρια του είδους από πλειάδα ερευνητών και ινστιτούτων, η περιοχή είναι ίσως η κορυφαία στο είδος της. Όμως, όλως περιέργως, αυτή η περιοχή του "Ηροδότου" ποτέ δεν αναφέρεται στους σχεδιασμούς του ΥΠΕΚΑ, καν ως υποψία, ούτε δόθηκε εντολή στην PGS να πάρει γεωφυσικά δεδομένα από τη λεκάνη του "Ηροδότου", σχεδόν απαγορευτικά. Την ίδια ώρα, χάρτες όπως αυτοί που παρουσιάζει για πρώτη φορά η "Ν.Κ." αποδεικνύουν ότι διεθνώς αυτή η περιοχή κεντρίζει το ενδιαφέρον όσο λίγες στη Μεσόγειο, διεθνώς. Ακόμη πιο ενδεικτικά όμως για το τι συμβαίνει νότια της Ιεράπετρας είναι τα όσα έχουν καταγράψει Γάλλοι επιστήμονες του Ινστιτούτου Γεωλογικών Ερευνών σε ειδική εργασία που δημοσίευσαν για την περιοχή και της οποίας το σχετικό σχέδιο για λασποηφαίστεια παρουσιάζουμε για πρώτη φορά.

Νότια της Ιεράπετρας, οι Γάλλοι δείχνουν με σαφήνεια ότι το μεθάνιο που εκλύεται από τα λασποηφαίστεια προέρχεται από ένα τεράστιο "ρεζερβουάρ" πετρελαίου που βρίσκεται κάτω από τους λεγόμενους εβαπόριτες, σε βάθος που καταρχήν εκτιμάται στα 5-6 χιλιόμετρα από τον πυθμένα της θάλασσας. Για να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό, αρκεί να γνωρίζουμε ότι αυτήν τη στιγμή, σε αυτό το βάθος των 5-6 χιλιομέτρων κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας ή 8 χιλιομέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι που ψάχνει η NOBLE στην Κύπρο, στο BLOCK 12, και στο Ισραήλ, το κοίτασμα LEVIATHAN, για να βρουν πετρέλαιο... Το ίδιο θα κάνει και η TOTAL στα BLOCK 10 και 11 της Κύπρου. Η NOBLE εκτιμά ότι μόνο στις 2 περιοχές που ψάχνει τα κοιτάσματα πετρελαίου στη Κύπρο φτάνουν τα 3 δισ. βαρέλια.

Προφανώς και νότια της Ιεράπετρας μέχρι τη λεκάνη του "Ηροδότου", και πάλι η ανεξήγητη ελληνική στάση αλλά και ο ρόλος της νορβηγικής PGS έρχονται να κουμπώσουν με ευρύτερα γεωπολιτικά παιχνίδια και φυσικά με την ΑΟΖ της Ελλάδας, αφού σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για την εφαπτομένη με την ΑΟΖ της Αιγύπτου. Μίας Αιγύπτου που, παρότι αμφισβητεί από την περίοδο που στην εξουσία βρέθηκε ο Μόρσι αλλά και μετά την πτώση του και την άνοδο στρατιωτικής κυβέρνησης τα όρια με την ελληνική ΑΟΖ, εντούτοις στους μέχρι σήμερα σχεδιασμούς αλλά και έρευνές της στην πράξη ουδέποτε προχώρησε πέραν αυτού που η δική μας πλευρά καθόριζε ως απώτατο όριο της ΑΟΖ μας (!).

ixnos
triklopodia.gr

THE AK-47 CHALLENGE




For the younger audience and maybe the older ones,here is a friend with the nickname Crazy bunny 
who is a newcomer in the youtube side so let's support him.
If you enjoy his content leave your likes and comments and also if you want to watch all his upcoming videos subscribe to his channel 

Μελέτιος Δ’ (Μεταξάκης)

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Ἑλληνοϊστορεῖν Σαν σήμερα, το 1922, ο Μελέτιος Δ’ (Μεταξάκης) ανέρχεται εις τον Πατριαρχικόν θρόνον της Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Πατριάρχης Μελέτιος γεννήθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου του 1871 στο χωριό Παρσάς του Λασιθίου Κρήτης και το κοσμικό του όνομα ήταν Εμμανουήλ Μεταξάκης.
Ο ΚΠόλεως Μελέτιος Δ´ ανεχώρησεν εξ Αμερικής την 1ην Ιανουαρίου 1922 διὰ του ατμοπλοίου «Ολυμπιακός», μέσω Αγγλίας (9 Ιανουαρίου) καὶ διὰ της Γαλλίας έφθασεν ατμοπλοϊκώς, διὰ του γαλλικού ἀτμοπλοίου Tadla, εις την πόλιν ημών την Δευτέραν 24ην Ιανουαρίου 1922.
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Το Συναξάρι της ημέρας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Ἑλληνοϊστορεῖν Το Συναξάρι της ημέρας
Σήμερα, 24 Ιανουαρίου, γιορτάζουν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας:
+Οσίες Ξένη και οι δύο θεραπαινίδες της
+Άγιοι Βαβύλας ο εν Σικελία και Αγάπιος και Τιμόθεος οι μαθητές του
+Όσιος Νεόφυτος ο έγκλειστος που ασκήτευσε στην Κύπρο
+Όσιος Φίλων ο Θαυματουργός Επίσκοπος Καρπασίας της Κύπρου
+Άγιοι Παύλος, Παυσίριος και Θεοδοτίων οι Αυτάδελφοι
+Όσιος Μακεδόνιος
+Ανακομιδή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Οσιομάρτυρος Αναστασίου του Πέρσου
+Άγιοι Ερμογένης και Μάμας
+Όσιος Φιλιππικός ο Πρεσβύτερος
+Άγιος Βάρσιμος και τα δύο αδέλφια του
+Όσιος Ζωσιμάς
+Μνήμη του Aγίου Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου πλησίον του Ταύρου
+Άγιος Φιλήμων επίσκοπος Καρπάθου
+Ανάμνηση των εγκαινίων της Μεγάλης Εκκλησίας στη Θεσσαλονίκη
+Ανάμνηση των εγκαινίων του Ναού του Αγίου Ζαχαρία στη Μονή της Οσίας Δομνίκης
+Οσία Ξένη η Διά Χριστόν Σαλή
+Άγιος Cadoc
+Άγιος Ιωάννης ο Μάρτυρας εκ Καζάν
+Αγία Χρυσοπλόκη
+Άγιος Ελλάδιος ο Κομενταρήσιος

Ἡ Ὁσία Ξένη
Ὀνομαζόταν Εὐσεβία, καταγόταν ἀπὸ τὴν Ῥώμη καὶ ἦταν «φεμινίστρια» τῆς ἐποχῆς της, μὲ τὴν ὑγιή, βέβαια, ἔννοια τῆς λέξης. Πίστευε πὼς ἡ γυναῖκα εἶχε δικαίωμα καὶ καθῆκον νὰ μὴ δέχεται σύζυγο ποὺ θὰ τῆς ἦταν καθημερινὸ ἐμπόδιο στὴν κατὰ Χριστὸν ζωή. Καὶ ὅπως εἶπε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: «Μὴ γίνεσθε ἐτεροζυγοῦντες ἀπίστοις». Δηλαδή, μὴ μπαίνετε στὸν ἴδιο ζυγὸ (γάμο) μὲ ἀνθρώπους ποὺ δὲν ἔχουν πίστη στὸ Θεό. Διότι «τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν», ποὺ σημαίνει, τὸ μυστήριο αὐτὸ τοῦ γάμου εἶναι μεγάλης σημασίας. Καὶ τὸ λέω αὐτό, ἀναφερόμενος στὴν πνευματικὴ ἕνωση τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ γονεῖς, ὅμως, τῆς ὁσίας, εἶχαν διαφορετικὴ γνώμη καὶ ἤθελαν νὰ τὴν παντρέψουν στανικῶς, μὲ ὅποιον αὐτοὶ ἤθελαν. Τότε ἐκείνη κρυφὰ φεύγει γιὰ τὴν Ἀλεξάνδρεια. Μετονομάζεται Ξένη καὶ γιὰ νὰ χαθοῦν τὰ ἴχνη της, πηγαίνει στὸ νησὶ Κῶς. Καὶ ἀπὸ ἐκεῖ, στὰ Μύλασσα τῆς Καριᾶς. Ἐκεῖ, ἐγκαταστάθηκε μὲ τὶς δυὸ ὑπηρέτριες ποὺ τὴν εἶχαν συνοδεύσει σὲ ἡσυχαστικὰ κελιά. Κοντὰ ἐκεῖ, ἔκτισε μικρὸ ναὸ στὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου πρωτομάρτυρα Στεφάνου. Ἀφοῦ ἦλθαν κοντά της καὶ μερικὲς ἄλλες μοναχές, ἔκαναν μία ἐξαίρετη χριστιανικὴ ἀδελφότητα. Ἡ παιδεία της, ἡ εὐγένειά της καὶ ἡ θερμή της πίστη γρήγορα ἔφθασαν παντοῦ. Καθημερινὰ ἔτρεχαν κοντά της γυναῖκες, γιὰ νὰ πάρουν συμβουλὲς καὶ νὰ ζητήσουν τὶς προσευχές της. Ἔτσι, μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο ἡ Ὁσία τὶς εἵλκυε στὸ Χριστὸ καὶ τὶς ὁδηγοῦσε στὸ δρόμο τῆς σωτηρίας.
(ἀπὸ τὸ βιβλίον «Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδοξίας», ποὺ συνέγραψε ὁ Χρῆστος Τσολακίδης)
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ’.
Ἐν σοί Μῆτερ ἀκριβῶς διεσώθη τό κατ᾽ εἰκόνα· λαβοῦσα γάρ τόν σταυρόν, ἠκολούθησας τῷ Χριστῷ, καί πράττουσα ἐδίδασκες, ὑπεροράν μέν σαρκός, παρέρχεται γάρ· ἐπιμελεῖσθαι δέ ψυχῆς, πράγματος ἀθανάτoυ, διό καί μετά Ἀγγέλων συναγάλλεται, Ὁσία Ξένη τό πνεῦμά σου.

[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

το 1937

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1937, η Γαλλία συμφωνεί να παραδώσει την Αλεξανδρέττα στους τούρκους αν και ανήκε στην Συρία. Η περιοχή ανακηρύσσεται αυτόνομη το 1938 και εκχωρείται τελικά στην τουρκία το 1939 [23/6].
Το 1974 χρησιμοποιήθηκε ως ορμητήριο για την εισβολή στην Κύπρο.
Στις 30 Ιουνίου 1939, αφού είχε προηγηθεί ένα κίβδηλο δημοψήφισμα, το σαντζάκιο της Αλεξανδρέττας, που έγινε πλέον νομός Χατάϋ, αποτελούσε το πρώτο έδαφος που επανακατακτούσαν οι τούρκοι μετά την υπογραφή της συνθήκης του Κάρλοβιτς, το 1699.
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Σαν σήμερα το 1878

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1878, ο Ελληνικός στρατός, που είχε εισέλθει στα υπό τουρκική κατοχή εδάφη της Θεσσαλίας (χωρίς να έχει κηρυχθεί επισήμως πόλεμος), δυο μέρες ενωρίτερα υπό τις διαταγές του Αντιστρατήγου Σκαρλάτου Σούτσου, απελευθερώνει την πόλη του Δομοκού.
Εκείνη την περίοδο, την κυβέρνηση Δηλιγάννη απασχολούσε το Κρητικό πρόβλημα που βρισκόταν σε κρίσιμη καμπή. Υπό την πίεση της κοινής γνώμης η Ελλάδα έστειλε στρατιωτικές μονάδες στην μεγαλόνησο, πράξη που χαρακτηρίστηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις ως «απαράδεκτη». Το πολεμικό πνεύμα που επικρατούσε στην Ελλάδα ώθησε την κυβέρνηση σε πολεμική αναμέτρηση με την τουρκία και στην Θεσσαλία.
Η οθωμανική αυτοκρατορία, όσο κι αν ήταν «ο μεγάλος ασθενής», εξακολουθούσε να διαθέτει στρατιωτικές δυνάμεις υπέρτερες των ελληνικών, εκπαιδευμένες από γερμανούς και εξοπλισμένες με όπλα πιο σύγχρονα από των Ελλήνων. Για παράδειγμα ενώ οι τούρκοι διέθεταν επαναληπτικά όπλα μάουζερ, οι Έλληνες είχαν «γκράδες». Οι δε Μεγάλες Δυνάμεις μετά την πτώχευση του 1893, προκειμένου να εισπράξουν το δάνειο που τους ώφειλε η Ελλάδα, αναζητούσαν τρόπο να της επιβάλλουν Οικονομικό Έλεγχο.
(Φωτογραφία: Άποψη της πόλεως του Δομοκού και του κάστρου της.)
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Ανδρέας Ανδρεάδης. Οικονομολόγος και ακαδημαϊκός

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα το 1915, το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης καλεί τον καθηγητή κύριο Ανδρεάδη Μ. Ανδρέα, να διδάξει οικονομικές επιστήμες.
Υπήρξε πολύπλευρη φυσιογνωμία με παγκόσμια ακτινοβολία, και θεωρείται πατέρας της οικονομικής ιστορίας στην χώρας μας. Yπήρξε ακόμη ένας από τους θεμελιωτές της συγκεκριμένης επιστήμης - με πρωτότυπη παραγωγή αναγνωρισμένη διεθνώς. Επιχείρησε να τεκμηριώσει μια τρισχιλιετή οικονομική ιστορία της Eλλάδας, αρχίζοντας από την ομηρική εποχή, περνώντας στους ελληνιστικούς χρόνους, το Bυζάντιο και φτάνοντας ως τους νεότερους χρόνους, αλλά το εγχείρημα έμεινε ανολοκλήρωτο και λόγω δυσκολιών αλλά και λόγω του ότι δεν μακροημέρευσε.
Άφησε εποχή ως καθηγητής και κοσμήτορας της Nομικής. Η σχέση του δε με την πολιτική ήταν ιδιότυπη. Oμολογούσε στους φοιτητές του ότι από τότε που «εισήλθεν εις το Πανεπιστήμιον, ουδέποτε εψήφισεν». Δίδασκε ότι «η ακαδημαϊκή έδρα είναι βωμός», «οι διδάσκοντες είναι ιερείς» και συνεπώς «έπρεπεν ως εκείνοι ν’ απέχωσιν ενεργού αναμίξεως εις τα πολιτικά».
[Φωτογραφία: Ανδρέας Ανδρεάδης. Οικονομολόγος και ακαδημαϊκός. Σκίτσο του Ευάγ. Ιωαννίδη (Κέρκυρα, Αναγνωστική Εταιρεία).]
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Μενέλαος Λουντέμης (1906 – 1977)

 
Πολυγραφότατος και πολυδιαβασμένος λογοτέχνης, ο επονομαζόμενος και Μαξίμ Γκόργκι της Ελλάδας. Πέθανε στις 22 Ιανουαρίου του 1977...
sansimera.gr

Πολυγραφότατος και πολυδιαβασμένος λογοτέχνης, ο επονομαζόμενος και Μαξίμ Γκόργκι της Ελλάδας. Η «πένα» του έχει αμεσότητα, λυρισμό, δύναμη και ρεαλισμό. Έργα του, όπως τα μυθιστορήματα «Συννεφιάζει», «Οι κερασιές θα ανθίσουν φέτος» και το μπεστ-σέλερ «Ένα παιδί μετράει τ' άστρα» διαβάστηκαν πολύ από τη νεολαία τις δεκαετίες του '50, του '60 και του '70.
Γεννήθηκε το 1906 ή κατ' άλλους το 1912 στο χωριό Αγία Κυριακή της Μικράς Ασίας και το πραγματικό του όνομα ήταν Δημήτριος Μπαλάσογλου ή Βαλασιάδης. Μετά τη μικρασιατική καταστροφή, η οικογένειά του περιπλανήθηκε αρκετά, μέχρι να εγκατασταθεί το 1923 στο χωριό Εξαπλάτανος της Έδεσσας.
Η οικογένειά του ήταν εύπορη, αλλά έχασε τα πάντα στον Μεγάλο Ξεριζωμό. Έτσι, ο νεαρός Δημήτρης αναγκάστηκε από τα νεανικά του χρόνια να εργαστεί σκληρά ως λαντζέρης, λούστρος, ψάλτης, δάσκαλος και επιστάτης στα έργα του Γαλλικού Ποταμού (Λουδίας). Από τον ποταμό Λουδία εμπνεύστηκε το φιλολογικό του ψευδώνυμο Λουντέμης. Η στράτευσή του στην Αριστερά και η πολιτική δράση μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ του στοίχισε την αποβολή του απ' όλα τα γυμνάσια της χώρας.
Στα ελληνικά γράμματα εμφανίσθηκε πολύ νωρίς, το 1927, με δημοσιεύσεις ποιημάτων του σε εφημερίδες της Έδεσσας. Το 1930 ποιήματα και διηγήματά του δημοσιεύτηκαν στο λογοτεχνικό περιοδικό «Νέα Εστία», ενώ το 1934 υπογράφει για πρώτη φορά ως Μενέλαος Λουντέμης στο διήγημά του «Μια νύχτα με πολλά φώτα κάτω από μια πόλη με πολλά αστέρια».
Έπειτα από μια οδύσσεια μετακινήσεων, ο Λουντέμης θα έλθει στην Αθήνα και θα γνωριστεί με αριστερούς διανοούμενους, οι οποίοι σύχναζαν στη λέσχη «αν Σουσί» της οδού Πατησίων. Καθοριστική ήταν η γνωριμία του με τους διακεκριμένους ομοτέχνους του Κώστα Βάρναλη, Άγγελο Σικελιανό και Μιλτιάδη Μαλακάση. Ο τελευταίος θα τον βοηθήσει να βρει δουλειά ως βιβλιοθηκάριος στην «Αθηναϊκή Λέσχη» και να ανασάνει οικονομικά.
Την ίδια εποχή αναπτύσσει στενή φιλία με τον καθηγητή της Φιλοσοφικής Δημήτρη Βέη, ο οποίος θα τον δεχθεί ως ακροατή στις παραδόσεις του, αφού ο Λουντέμης δεν μπορούσε να εγγραφεί στη Φιλοσοφική, καθώς δεν είχε τελειώσει το γυμνάσιο, λόγω των πολιτικών του περιπετειών και της οικονομικής του ανέχειας. Το 1938 ήταν ήδη φτασμένος συγγραφέας και τιμήθηκε με το Μέγα Κρατικό Βραβείο Πεζογραφίας για τη συλλογή διηγημάτων του «Τα πλοία δεν άραξαν».
Στην κατοχή οργανώθηκε στο ΕΑΜ και διετέλεσε γραμματέας της οργάνωσης διανοουμένων. Κατά τον εμφύλιο συλλαμβάνεται για τα αριστερά του φρονήματα, δικάζεται για εσχάτη προδοσία και καταδικάζεται σε θάνατο, ποινή που δεν εκτελέστηκε ποτέ. Αντ' αυτού, εξορίζεται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Μακρόνησο και στον Άη Στράτη, μαζί με το Θεοδωράκη και τον Ρίτσο.
Το 1956 τον μετέφεραν στην Αθήνα από τον τόπο εξορίας του για να δικαστεί, επειδή, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, στο βιβλίο του «Βουρκωμένες μέρες» αναφέρονται «….προπαρασκευαστικές πράξεις εσχάτης προδοσίας….». Στη δίκη που έγινε με τον εμφυλιοπολεμικό νόμο 509/47, οι μάρτυρες υποστήριξαν ότι το βιβλίο του «προπαγανδίζει τας πολιτικάς του ιδέας, θίγει την έννοια του κράτους, κλονίζει την εμπιστοσύνη του λαού στη Δικαιοσύνη, καλλιεργεί το μίσος».
Επιφανείς πνευματικές προσωπικότητες έσπευσαν να τον υπερασπιστούν (Άγις Θέρος, Γιώργος Θεοτοκάς, Κώστας Βάρναλης, Στράτης Δούκας, Ασημάκης Πανσέληνος, Κώστας Κοτζιάς), υποστηρίζοντας ότι το βιβλίο του «είναι ένα εξαιρετικό έργο, γεμάτο αγάπη για τον άνθρωπο και πίστη στην πορεία του προς το μέλλον». Απολογούμενος, ο Λουντέμης δέχτηκε παρέμβαση του προέδρου, ο οποίος του είπε πως «αν πράγματι νιώθεις στοργή για το παιδί και τη γυναίκα σου, θα 'πρεπε να 'χεις κάνει δήλωση αποκήρυξης του ΚΚΕ». Και η απάντηση του Λουντέμη: «Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο. Δεν θα τα κάνω πάλι τέσσερα εγώ».
Μετά τη δίκη και την απαγόρευση κυκλοφορίας των βιβλίων του, το κλίμα είναι βαρύ για τον Λουντέμη. Εκπατρίζεται στο Βουκουρέστι και χάνει την ελληνική ιθαγένεια από τη δικτατορία του Παπαδόπουλου. Στη Ρουμανία συνεχίζει το συγγραφικό του έργο, αλλά νοσταλγεί πάντα την πατρίδα, «ένα ελληνικό καφεδάκι...μιά ρετσίαν..», έγραφε σ' ένα φίλο του. Μετά την μεταπολίτευση ανακτά την ελληνική ιθαγένεια και επιστρέφει στην Ελλάδα το 1976. Δεν πρόλαβε να χαρεί για την επάνοδό του και στις 22 Ιανουαρίου 1977 πεθαίνει από καρδιακή προσβολή και ενταφιάζεται στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.
Ο Μενέλαος Λουντέμης ανήκει στους έλληνες λογοτέχνες του μεσοπολέμου που στράφηκαν προς τον κοινωνικό ρεαλισμό. Η ιδιοτυπία του έργου του έγκειται στον «ερασιτεχνικό» τρόπο γραφής, τον οποίο υπηρέτησε εν πλήρει συνειδήσει, καθώς ο ίδιος υποστήριζε πως δε τον ενδιαφέρει η Τέχνη, αλλά η καταγραφή της πραγματικότητας και η κατάδειξη της κοινωνικής ανισότητας. Το έργο του εντάσσεται στο ρεύμα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού (Κνουτ Χάμσουν, Μαξίμ Γκόργκι, Παναΐτ Ιστράτι κ.ά.): ρεαλιστική απεικόνιση τοπίων και προσώπων με έντονη αισθηματολογία, που αγγίζει κάποτε το μελοδραματισμό, βιωματική γραφή, ηθογραφικά και συμβολικά στοιχεία.
Στη λογοτεχνία του Λουντέμη δεσπόζει η τάση του να στρέφεται εξ' ολοκλήρου γύρω από ένα κεντρικό πρόσωπο - αφηγητή, που ανήκει στους περιθωριακούς τύπους των καταπιεσμένων κοινωνικά στρωμάτων και το οποίο μας δίνει την προσωπική του οπτική της μοναξιάς, του ανεκπλήρωτου του έρωτα και της δυστυχίας του κόσμου. Μέρος της κριτικής (Ζήρας) του καταλογίζει τεχνικές και εκφραστικές ατέλειες, στρατευμένο ύφος που αποβαίνει σε βάρος της οικονομίας της, αφήγησης, αλλά αναγνωρίζει τον λυρικό του οίστρο. Κάποιοι άλλοι θεωρούν το έργο του απολύτως ξεπερασμένο σήμερα, καθώς αναφέρεται σ' ένα κόσμο που δεν υπάρχει πια.
Ποιήματα του Λουντέμη μελοποίησαν οι αδερφοί Κατσιμίχα («Ερωτικό Κάλεσμα») και ο συνθέτης Σπύρος Σαμοίλης («Οι κερασιές θ' ανθίσουνε και φέτος») με ερμηνευτή τον Αντώνη Καλογιάννη.

Γουίλμπουρ Σκόβιλ (1865 – 1942)

 
Αμερικανός φαρμακοποιός, που δημιούργησε το 1912 τη λεγόμενη «κλίμακα Σκόβιλ», που μετρά την «καυστικότητα» των ποικίλλων ειδών της πιπεριάς. Γεννήθηκε στις 22 Ιανουαρίου του 1865...
sansimera.gr
Αμερικανός φαρμακοποιός, ο οποίος δημιούργησε τη λεγόμενη «κλίμακα Σκόβιλ» (1912) που μετρά την «καυστικότητα» των ποικίλλων ειδών της πιπεριάς.
Ο Γουίλμπουρ Λίνκολν Σκόβιλ (Wilbur Lincoln Scoville) γεννήθηκε στο Μπρίτζπορτ του Κονέκτικατ στις 22 Ιανουαρίου 1865. Σπούδασε Φαρμακευτική στο Κολέγιο Επιστημών Φαρμακευτικής και Υγείας της Μασαχουσέτης, στο οποίο αργότερα διατέλεσε καθηγητής.
Το 1895 έγραψε το βιβλίο «The Art of Compounding» («Η Τέχνη της Χημικής Ένωσης»), που αποτέλεσε βιβλίο αναφοράς για τη φαρμακολογία έως τη δεκαετία του '60. Έγραψε, επίσης, το βιβλίο «Extract and Perfumes» («Εκχύλισμα και Αρώματα»), που περιέχει εκατοντάδες συνταγές παρασκευής αρωμάτων.
Το 1912 κι ενώ εργαζόταν στην φαρμακευτική εταιρεία Parke-Davis, δημιούργησε την «κλίμακα Σκόβιλ», γνωστή και ως «Οργανοληπτική Δοκιμασία Σκόβιλ» («Scoville Organoleptic Test»), η οποία μετρά την «καυστικότητα» των ποικίλλων ειδών της πιπεριάς.
Ο Γουίλμπουρ Σκόβιλ πέθανε στο Γκέινσβιλ της Φλώριδας στις 10 Μαρτίου 1942. Ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.

Δημοφιλείς αναρτήσεις