Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Μια Ομηρική Αφήγηση

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά…
egriechen.info

Του Αθανάσιου Μιχαλόπουλου | Αναδημοσίευση από: Ελληνικός Κοινοτισμός | Πίνακας: Jacob Jordaens, Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου
Πολλοί προσπαθούν να ανιχνεύσουν και στη συνέχεια να περιγράψουν την ιστορική και πολιτική πραγματικότητα μέσα από τα μάτια ξένων θεωριών που όχι μόνο ξεθώριασαν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά απέτυχαν να συλλάβουν έστω και επιστημονικά την κρυμμένη πραγματικότητα, τον ρου της ιστορίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των στοχαστών της δύσης είτε οικονομολόγοι και ιστορικοί είτε φιλόσοφοι και πολιτειολόγοι εμπνεύστηκαν από την αρχαία ελληνική γραμματεία και μυθολογία, για να εκπονήσουν πολλές από τις επιστημονικές διατριβές τους ή έργα τους για να αφηγηθούν με τον δικό τους τρόπο την ανθρώπινη ιστορία.

Θα προσπαθήσω να γράψω με τα χέρια και τον νου του Ομήρου και του Ησιόδου. Θα παρουσιάσω πώς, κατά τη γνώμη μου, διαγράφεται για αυτούς η εκτύλιξη του ιστορικού γίγνεσθαι.

Ξεκινώ με την αναφορά ότι οι αρχαίοι Έλληνες επιζητούσαν την ολοκληρωμένη συγκρότηση του ατόμου. Ήταν η πρώτη κοινωνία στην ιστορία της ανθρωπότητας που συνέλαβε την υπόσταση του ατόμου αρχικά, και την αξία και την ουσιαστική συμβολή του στη γένεση της δημοκρατίας.

Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι δημοκρατία είναι το πολίτευμα που αντιτίθεται σε κάθε κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι χάνουν την αυτοσυνειδησία, την αυτοτέλειά τους και την ελευθερία τους από τη μια και από την άλλη τη δυνατότητα να κοινωνούν μεταξύ τους τις ιδέες τους με σκοπό τη βίωση της πολιτικής κοινότητας μέσα από την άμεση ενεργή συμμετοχή στα κοινά (άμεση δημοκρατία). Αντιτίθεντο και στην τυραννία και στην αναρχία.

Ο Όμηρος στα έργα του αναφέρεται στη μοίρα του ατόμου όταν αυτό ξεφεύγει από την κοινότητα και αυτονομείται μετατρεπόμενο σε ιδιώτη. Κατά τον Όμηρο στην περίπτωση αυτή υπεραυξάνεται, γιγαντοποιείται και ειδικότερα «κυκλωποποιείται». Σχηματίζεται έτσι μια ελίτ Κυκλώπων, όπως για παράδειγμα οι λεγόμενοι, στην τεχνοκρατική αργκό, G8 ή G20, αν θέλετε.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι αρχαίοι ονόμαζαν πολλά γιγάντια έργα, που χρειάζονταν προηγμένη τεχνολογία και ειδικού τύπου δύναμη, «κυκλώπεια». Ο Όμηρος στην Οδύσσεια, όταν περιγράφει τους κύκλωπες (ι 106-115), γράφει ότι ήταν γιγαντόσωμοι, με έναν κυκλοτερή οφθαλμό στο μέτωπο, απολίτιστοι, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη των νόμων, άγριοι και άνομοι, που ζούσαν, καθένας ξεχωριστά, μέσα σε σπήλαια βαθιά, πάνω στα ψηλά βουνά, χωρίς αλληλεγγύη, καθένας με την οικογένειά του, ρυθμίζοντας καθένας μόνος τα του βίου του, χωρίς να χρειάζεται νόμους, ηθικούς κανόνες.

Ηθική τους ήταν η δύναμή τους. Γι’ αυτό είχαν ένα μάτι. Έβλεπαν μόνο μπροστά.

Η ηθική γεννιέται, όταν κοιτάς και δεξιά και αριστερά, που βρίσκεται ο διπλανός σου. Όταν βλέπεις τον μπροστινό σου, επιθυμείς να τον περάσεις ή να τον σπαράξεις και να τον καταβροχθίσεις, όπως ο Πολύφημος, με τη φοβερή φωνή («φθόγγον βαρύν»), που καταβρόχθιζε τους συντρόφους του Οδυσσέα. Αλλά και αυτός που έρχεται πίσω, το ίδιο θέλει να κάνει στον μπροστινό.

Βέβαια υπάρχουν και άλλοι Κύκλωπες, πέρα από αυτούς που περιγράφει ο Όμηρος, που δούλευαν στα σπλάχνα της γης, έχοντας στα χέρια τους τη βιομηχανία. Ο συμβολισμός γίνεται πιο σαφής, αν λάβουμε υπόψη πως αυτά τα χέρια φύτρωναν όχι από τους ώμους, που είναι κοντά στο κεφάλι, αλλά από τη γαστέρα, άρα ήταν τα χέρια αυτά στην υπηρεσία της κοιλιάς.

Υπάρχουν, τέλος, και οι Κύκλωπες της «θεογονίας» του Ησιόδου, ο Βρόντης, ο Στερόπης και ο Άργης, που προμήθευαν στους Κρονίδες τα όπλα, με τα οποία νίκησαν τους Τιτάνες: στον Δία τον κεραυνό, στον Ποσειδώνα την τρίαινα και στον Πλούτωνα την κυνέη (περικεφαλαία). Και πάλι ο συμβολισμός είναι σαφής: μια τάξη Κυκλώπων «νέας κοπής» στηρίζεται στην κατασκευή και στην εμπορία όπλων.

Η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Ο Πολύφημος τυφλώνεται από κάποιον «Ούτιν». Εμείς ξέρουμε, που είμαστε έξω από το ιστορικό παιχνίδι, μια και τα ζούμε a posteriori, ότι «Ούτις» είναι ο Οδυσσέας. Ο Πολύφημος όμως δεν το ξέρει.

Αυτός ο άγνωστος «Κανένας» είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ιστορίας. Όχι οι Κύκλωπες. Οι άλλοι Κύκλωπες όμως δεν τον βλέπουν, γιατί ο Ούτις είναι τοποθετημένος πάντα κάπως πλάγια. Όχι μπροστά. Γι’ αυτό ποτέ δεν νοούν τους «λοξούς χρησμούς» και σπάνια ακούν «την βοήν των πλησιαζόντων γεγονότων» (Καβάφης).

Σύμφωνα με τον Όμηρο, κάθε φορά που ένα πολιτικό σύστημα θα κινείται στον χώρο της δύναμης και της επιβολής αποκλειστικά και θα γίνεται μονόφθαλμο και κυκλωπικό, ο Ούτις ή ο Οδυσσέας (=οργισμένος) ή όπως αλλιώς θα λέγεται αυτός, θα κινείται στον χώρο της αγωνίας, που είναι ο χώρος της ελευθερίας, αφού η αγωνία είναι παράγωγο του αγώνα.

Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά το όνομα «Αγωνία». Αγωνιώ σημαίνει αγωνίζομαι.

Στην ελληνική μυθολογία, οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν το πρότυπο του Οδυσσέα μέσα από τα ηρωικά ιδεώδη. Μόνο οι πολυμήχανοι ήρωες είχαν τη δύναμη να νικήσουν τους Κύκλωπες.

Στην ανθρώπινη ιστορία και κοινωνία, δηλαδή στην περίπτωσή μας στη δημοκρατία, αυτός που αναλαμβάνει τον ρόλο του Οδυσσέα, του ήρωα, είναι η αθόρυβη άμεση συμμετοχή των πολλών με την ενεργή παρουσία τους στα κοινά. Το πολίτευμα του «κοινωνείν» μέσα στην κοινότητα, την «πόλιν», το βίωσαν εκατοντάδες χρόνια οι παλαιοί Έλληνες...

Υ.Γ. Οι Κύκλωπες πάντα θα υψώνουν το ανάστημά τους κάθε φορά που θα εκλείπει ο Οδυσσέας για να τους κατατροπώνει...
- See more at: http://www.egriechen.info/2014/08/mia-omiriki-afigisi-gia-tin-anthropini-istoria.html#sthash.zIjMaHVr.dpuf
Του Αθανάσιου Μιχαλόπουλου | Αναδημοσίευση από: Ελληνικός Κοινοτισμός | Πίνακας: Jacob Jordaens, Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου
Πολλοί προσπαθούν να ανιχνεύσουν και στη συνέχεια να περιγράψουν την ιστορική και πολιτική πραγματικότητα μέσα από τα μάτια ξένων θεωριών που όχι μόνο ξεθώριασαν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά απέτυχαν να συλλάβουν έστω και επιστημονικά την κρυμμένη πραγματικότητα, τον ρου της ιστορίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των στοχαστών της δύσης είτε οικονομολόγοι και ιστορικοί είτε φιλόσοφοι και πολιτειολόγοι εμπνεύστηκαν από την αρχαία ελληνική γραμματεία και μυθολογία, για να εκπονήσουν πολλές από τις επιστημονικές διατριβές τους ή έργα τους για να αφηγηθούν με τον δικό τους τρόπο την ανθρώπινη ιστορία.

Θα προσπαθήσω να γράψω με τα χέρια και τον νου του Ομήρου και του Ησιόδου. Θα παρουσιάσω πώς, κατά τη γνώμη μου, διαγράφεται για αυτούς η εκτύλιξη του ιστορικού γίγνεσθαι.

Ξεκινώ με την αναφορά ότι οι αρχαίοι Έλληνες επιζητούσαν την ολοκληρωμένη συγκρότηση του ατόμου. Ήταν η πρώτη κοινωνία στην ιστορία της ανθρωπότητας που συνέλαβε την υπόσταση του ατόμου αρχικά, και την αξία και την ουσιαστική συμβολή του στη γένεση της δημοκρατίας.

Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι δημοκρατία είναι το πολίτευμα που αντιτίθεται σε κάθε κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι χάνουν την αυτοσυνειδησία, την αυτοτέλειά τους και την ελευθερία τους από τη μια και από την άλλη τη δυνατότητα να κοινωνούν μεταξύ τους τις ιδέες τους με σκοπό τη βίωση της πολιτικής κοινότητας μέσα από την άμεση ενεργή συμμετοχή στα κοινά (άμεση δημοκρατία). Αντιτίθεντο και στην τυραννία και στην αναρχία.

Ο Όμηρος στα έργα του αναφέρεται στη μοίρα του ατόμου όταν αυτό ξεφεύγει από την κοινότητα και αυτονομείται μετατρεπόμενο σε ιδιώτη. Κατά τον Όμηρο στην περίπτωση αυτή υπεραυξάνεται, γιγαντοποιείται και ειδικότερα «κυκλωποποιείται». Σχηματίζεται έτσι μια ελίτ Κυκλώπων, όπως για παράδειγμα οι λεγόμενοι, στην τεχνοκρατική αργκό, G8 ή G20, αν θέλετε.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι αρχαίοι ονόμαζαν πολλά γιγάντια έργα, που χρειάζονταν προηγμένη τεχνολογία και ειδικού τύπου δύναμη, «κυκλώπεια». Ο Όμηρος στην Οδύσσεια, όταν περιγράφει τους κύκλωπες (ι 106-115), γράφει ότι ήταν γιγαντόσωμοι, με έναν κυκλοτερή οφθαλμό στο μέτωπο, απολίτιστοι, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη των νόμων, άγριοι και άνομοι, που ζούσαν, καθένας ξεχωριστά, μέσα σε σπήλαια βαθιά, πάνω στα ψηλά βουνά, χωρίς αλληλεγγύη, καθένας με την οικογένειά του, ρυθμίζοντας καθένας μόνος τα του βίου του, χωρίς να χρειάζεται νόμους, ηθικούς κανόνες.

Ηθική τους ήταν η δύναμή τους. Γι’ αυτό είχαν ένα μάτι. Έβλεπαν μόνο μπροστά.

Η ηθική γεννιέται, όταν κοιτάς και δεξιά και αριστερά, που βρίσκεται ο διπλανός σου. Όταν βλέπεις τον μπροστινό σου, επιθυμείς να τον περάσεις ή να τον σπαράξεις και να τον καταβροχθίσεις, όπως ο Πολύφημος, με τη φοβερή φωνή («φθόγγον βαρύν»), που καταβρόχθιζε τους συντρόφους του Οδυσσέα. Αλλά και αυτός που έρχεται πίσω, το ίδιο θέλει να κάνει στον μπροστινό.

Βέβαια υπάρχουν και άλλοι Κύκλωπες, πέρα από αυτούς που περιγράφει ο Όμηρος, που δούλευαν στα σπλάχνα της γης, έχοντας στα χέρια τους τη βιομηχανία. Ο συμβολισμός γίνεται πιο σαφής, αν λάβουμε υπόψη πως αυτά τα χέρια φύτρωναν όχι από τους ώμους, που είναι κοντά στο κεφάλι, αλλά από τη γαστέρα, άρα ήταν τα χέρια αυτά στην υπηρεσία της κοιλιάς.

Υπάρχουν, τέλος, και οι Κύκλωπες της «θεογονίας» του Ησιόδου, ο Βρόντης, ο Στερόπης και ο Άργης, που προμήθευαν στους Κρονίδες τα όπλα, με τα οποία νίκησαν τους Τιτάνες: στον Δία τον κεραυνό, στον Ποσειδώνα την τρίαινα και στον Πλούτωνα την κυνέη (περικεφαλαία). Και πάλι ο συμβολισμός είναι σαφής: μια τάξη Κυκλώπων «νέας κοπής» στηρίζεται στην κατασκευή και στην εμπορία όπλων.

Η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Ο Πολύφημος τυφλώνεται από κάποιον «Ούτιν». Εμείς ξέρουμε, που είμαστε έξω από το ιστορικό παιχνίδι, μια και τα ζούμε a posteriori, ότι «Ούτις» είναι ο Οδυσσέας. Ο Πολύφημος όμως δεν το ξέρει.

Αυτός ο άγνωστος «Κανένας» είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ιστορίας. Όχι οι Κύκλωπες. Οι άλλοι Κύκλωπες όμως δεν τον βλέπουν, γιατί ο Ούτις είναι τοποθετημένος πάντα κάπως πλάγια. Όχι μπροστά. Γι’ αυτό ποτέ δεν νοούν τους «λοξούς χρησμούς» και σπάνια ακούν «την βοήν των πλησιαζόντων γεγονότων» (Καβάφης).

Σύμφωνα με τον Όμηρο, κάθε φορά που ένα πολιτικό σύστημα θα κινείται στον χώρο της δύναμης και της επιβολής αποκλειστικά και θα γίνεται μονόφθαλμο και κυκλωπικό, ο Ούτις ή ο Οδυσσέας (=οργισμένος) ή όπως αλλιώς θα λέγεται αυτός, θα κινείται στον χώρο της αγωνίας, που είναι ο χώρος της ελευθερίας, αφού η αγωνία είναι παράγωγο του αγώνα.

Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά το όνομα «Αγωνία». Αγωνιώ σημαίνει αγωνίζομαι.

Στην ελληνική μυθολογία, οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν το πρότυπο του Οδυσσέα μέσα από τα ηρωικά ιδεώδη. Μόνο οι πολυμήχανοι ήρωες είχαν τη δύναμη να νικήσουν τους Κύκλωπες.

Στην ανθρώπινη ιστορία και κοινωνία, δηλαδή στην περίπτωσή μας στη δημοκρατία, αυτός που αναλαμβάνει τον ρόλο του Οδυσσέα, του ήρωα, είναι η αθόρυβη άμεση συμμετοχή των πολλών με την ενεργή παρουσία τους στα κοινά. Το πολίτευμα του «κοινωνείν» μέσα στην κοινότητα, την «πόλιν», το βίωσαν εκατοντάδες χρόνια οι παλαιοί Έλληνες...

Υ.Γ. Οι Κύκλωπες πάντα θα υψώνουν το ανάστημά τους κάθε φορά που θα εκλείπει ο Οδυσσέας για να τους κατατροπώνει...
- See more at: http://www.egriechen.info/2014/08/mia-omiriki-afigisi-gia-tin-anthropini-istoria.html#sthash.zIjMaHVr.dpuf

Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

 
Κάντε κλικ στον τίτλο ή τη φωτογραφία για να δείτε τα υλικά και την εκτέλεση.
icookgreek.com|Από Klio Kabouri

Υλικά

  • φύλλα κρούστας: 12
  • γάλα: 1 1/2 λίτρο
  • ζάχαρη: 160 γρ.
  • λεμόνι: 1, τη φλούδα του
  • σιμιγδάλι ψιλό: 120 γρ.
  • αυγά: 6
  • βούτυρο λιωμένο: 200 γρ.
  • ζάχαρη άχνη και κανέλα για το πασπάλισμα

Εκτέλεση

  1. Για να φτιάξετε την κρέμα, βάζετε να βράσει 1 1/2 λίτρο γάλα με τη ζάχαρη και τη φλούδα από το λεμόνι. Όταν κάψει, προσθέτετε το σιμιγδάλι. Ανακατεύετε μέχρι να πήξει η κρέμα, την αποσύρετε, πετάτε τη φλούδα του λεμονιού και προσθέτετε τα αυγά χτυπημένα και 2 κουταλιές λιωμένο βούτυρο.
  2. Απλώνετε στον πάτο ενός βουτυρωμένου ταψιού (προτιμήστε ένα μικρό ορθογώνιο) 8 φύλλα καλά βουτυρωμένα αφήνοντάς τα να περισσεύουν από το ταψί. Αδειάζετε την κρέμα και την απλώνετε ομοιόμορφα.
  3. Βάζετε στην επιφάνεια 3 φύλλα, βουτυρωμένα επίσης, γυρίζετε μερικά από τα φύλλα που περισσεύουν, βάζετε κι άλλο φύλλο και γυρίζετε τα υπόλοιπα για να κλείσετε την κρέμα. Ψήνετε σε φούρνο στους 200° C για 30’ περίπου, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια. Πασπαλίζετε με ζάχαρη άχνη και κανέλα και σερβίρετε.

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ: Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Σκι στο Βελούχι, διαμονή και διασκέδαση στο Καρπενήσι, περιήγηση σε μνημεία, παραδοσιακά χωριά και μοναδικά φυσικά τοπία. Παραμυθένιος χειμερινός…
discovergreece.com

Περιπέτειες στο χιονοδρομικό κέντρο, διαμονή και διασκέδαση στο Καρπενήσι, περιήγηση σε παραδοσιακά χωριά. Παραμυθένιος χειμερινός προορισμός


Το Καρπενήσι θα σας τα προσφέρει όλα: χειμερινά σπορ, ανέσεις, διασκέδαση, αλλά και αγέρωχα βουνά, ορμητικά ποτάμια, πανέμορφα φαράγγια, γραφικά χωριά και ιστορικά μοναστήρια. Στις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου στο Βελούχι, οικογένειες και παρέες απολαμβάνουν συναρπαστικά ταξίδια στο χιόνι. Στη μονή της Παναγίας Προυσιώτισσας, προσκυνητές φιλούν με σεβασμό τη θαυματουργή εικόνα.
Στους Κορυσχάδες περιπατητές απολαμβάνουν τη βόλτα στα καλντερίμια με τα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής σπίτια και στο Καρπενήσι τη βραδινή διασκέδαση. Στους παραδοσιακούς ξενώνες οι φιλοξενούμενοι χαίρονται τη ζεστή ατμόσφαιρα και τις μικρές πολυτέλειες που κάνουν τις διακοπές ξεχωριστές. Στις ταβέρνες, ο ουρανίσκος ευφραίνεται από γεύσεις της τοπικής κουζίνας που μοσχομυρίζουν στα τραπέζια μπροστά στα αναμμένα τζάκια. Το Καρπενήσι και τα χωριά γύρω του συνιστούν αναμφίβολα έναν ιδανικό χειμωνιάτικο προορισμό. Η μαγεία του θα σας αιχμαλωτίσει.

Αξίζει να δείτε στο Καρπενήσι

Βελούχι: ένα χιονοδρομικό κέντρο αξιώσεων
Στην Κεντρική Ελλάδα, στο οροπέδιο του Βελουχίου βρίσκεται ένα από τα πιο μεγάλα και εντυπωσιακά χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας που λειτουργεί από το 1974. Εκτείνεται σε 5.500 στρέμματα, σε υψόμετρο από 1.850 μέχρι 2.200 μ. και διαθέτει 11 πίστες. Από αυτές η μια είναι «μαύρη» για έμπειρους χιονοδρόμους. Απολαύστε τα παιχνίδια στο χιόνι μαζί με την παρέα σας. Η θέα στη γύρω περιοχή είναι μεγαλειώδης.

Καρπενήσι: κωμόπολη φιλόξενη και ιστορική
Το Καρπενήσι παραμένει γεμάτο ζωή και κίνηση όλο το χρόνο, καθώς διαθέτει καλά ξενοδοχεία, ταβέρνες, καταστήματα, αξιοθέατα. Αξίζει να κάνετε βόλτα γύρω από την πλατεία, για να δείτε τα μνημεία, τους ανδριάντες του Αντώνη Κατσαντώνη και του Μάρκου Μπότσαρη –ηρώων της επανάστασης του 1821-, την παλιά εκκλησία της Αγίας Τριάδας, τα πλατάνια με τη βρύση. Στην κεντρική οδό Ζηνοπούλου με τα στενά πεζοδρόμια λειτουργούν καφέ, μπαράκια, καταστήματα εξοπλισμού σκι και παντοπωλεία, όπου θα αγοράσετε τοπικά προϊόντα.

Οι Κορυσχάδες της παράδοσης
Ένα γραφικό παραδοσιακό χωριό που θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας. Οι βόλτες στα πέτρινα καλντερίμια με τα καλοσυντηρημένα σπίτια είναι απολαυστικές. Στην πλατεία των Κορυσχάδων θα δείτε την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου του 1865 και το ιστορικό δημοτικό σχολείο του 1901, όπου στεγάζεται το ενδιαφέρον Μουσείο Εθνικής Αντίστασης. Ως παραδοσιακός χειμερινός προορισμός, έχει φροντίσει να διαθέτει όμορφους, φιλόξενους ξενώνες – αξίζει η εμπειρία της διαμονής σας σε αυτούς.

Η μονή Προυσού: το θαύμα της Παναγιάς
Χιλιάδες πιστοί έρχονται στο ιστορικό μοναστήρι και σημαντικό προσκύνημα της Ελλάδας για χάρη της θαυματουργής, όπως θεωρείται, εικόνας της Παναγιάς της Προυσιώτισσας. Σύμφωνα με τις επικρατέστερες παραδόσεις, έφτασε εδώ με θαυματουργό τρόπο από την Προύσα της Μικράς Ασίας, στα χρόνια της εικονομαχίας. Είναι καλυμμένη με ασημένιο και χρυσό πουκάμισο το οποίο θεωρείται δώρο του Γ. Καραϊσκάκη. Σε απόσταση 300 μ. από τη μονή, σε βραχώδες ύψωμα, ξεχωρίζει ο κομψός πύργος με το ρολόι.


Εικόνες από το Καρπενήσι


Οι κρυμμένοι θησαυροί του Καρπενησίου

Η πανοραμική θέα από τον Άγιο Δημήτρη
Εξαιρετική θέα της περιοχής και ως το Βελούχι θα χαρείτε από τον καταπράσινο λόφο του Αγίου Δημητρίου με το εκκλησάκι που κτίστηκε το 1886. Βρίσκεται πολύ κοντά στο Καρπενήσι.

Στο «Πάντα Βρέχει»: ένα μικρό της φύσης θαύμα
Στην Κεντρική Ελλάδα, σε μικρή απόσταση από το Καρπενήσι, βρίσκεται το στενό πέρασμα του Κρικελλοπόταμου: ανάμεσα σε δύο βουνά, μοιάζει με φαράγγι. Είναι ένας τόπος μαγικός με λίμνες, καταρράκτες, σπηλιές, πυκνή βλάστηση, απότομα βράχια. Βρίσκεται στη βάση της Καλιακούδας και του όρους Πλατανάκι.

Τα Πατήματα της Παναγίας
Στο δρόμο από το Καρπενήσι προς τον Προυσό, λίγο μετά τη διασταύρωση για Καρίτσα, 7 σημάδια από λευκό μάρμαρο πάνω στον σκούρο βράχο ανηφορίζουν στην πλαγιά και έχουν το σχήμα ανθρώπινης πατημασιάς. Οι πιστοί λένε πως είναι τα ίχνη που άφησε η Παναγία, όταν μετέφερε την εικόνα της στο σπήλαιο του Προυσού.

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Με κέντρο την Αθήνα της ιστορίας και του σύγχρονου πολιτισμού, αναρίθμητες παραλίες και εύκολη πρόσβαση στα πανέμορφα νησάκια του Αργοσαρωνικού
discovergreece.com

Με κέντρο την Αθήνα της ιστορίας και του σύγχρονου πολιτισμού, η Αττική διαθέτει αναρίθμητες παραλίες και εύκολη πρόσβαση στα πανέμορφα νησιά του Αργοσαρωνικού


Αττική: Συνώνυμη της Αθήνας, της πιο ιστορικής πόλης της Ευρώπης και ταυτόχρονα μιας μητρόπολης γεμάτης ζωή. H Αττική, ανάμεσα σε άλλα, περιλαμβάνει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας που απλώνεται γύρω από το ιστορικό κέντρο, τα προάστια, την ακτογραμμή της «Αθηναϊκής Ριβιέρας» στα νότια παράλια, τα ανατολικά παράλια, τα νησιά κοντά στην Αθήνα, αλλά και τα Κύθηρα που βρίσκονται στα νότια της Πελοποννήσου. Ανακαλύψτε την Αττική: προσφέρει πληθώρα εναλλακτικών επιλογών και αποτελεί τον πλέον εύκολα προσβάσιμο προορισμό λόγω της άμεσης σύνδεσής της με όλες τις χώρες του εξωτερικού. 
Η γνωριμία σας με την περιοχή της Αττικής ξεκινάει φυσικά από την Αθήνα. Την Αθήνα του πολιτισμού, της Ακρόπολης, της Αρχαίας Αγοράς, του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, της Πλάκας, του Ιστορικού Κέντρου. Όλη η πόλη της Αθήνας είναι ένα υπαίθριο μουσείο με τεράστιο ενδιαφέρον γεμάτο ανακαλύψεις. Ο ιστορικός και πολιτιστικός πλούτος της Αθήνας συμπληρώνεται με το σύγχρονο και νεανικό προφίλ της που την καθιστά ιδανική πόλη για city break. Πολυτελή ξενοδοχεία, εξαιρετικά εστιατόρια με όλων των ειδών τις κουζίνες, καφέ με τραπεζάκια στους πεζόδρομους, εμπορικά κέντρα για ατέλειωτες ώρες shopping, αλλά και γραφικές παλιές αγορές, γκαλερί με εκθέσεις μοντέρνας τέχνης, art shops και παλαιοπωλεία.
Οι υπέροχες παραλίες της Αττικής και του Αργοσαρωνικού
Λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας, γνωρίστε την κοσμοπολίτικη «Αθηναϊκή Ριβιέρα», τη νότια παραλιακή γραμμή που εκτείνεται από το Παλιό Φάληρο μέχρι το Σούνιο. Με εσπλανάδες πάνω στο νερό, beach bars, μαρίνες και μεγάλα resorts, δεκάδες επιλογές φαγητού και διασκέδασης δίπλα στη θάλασσα, που ζει μόνιμα σε ρυθμούς καλοκαιρινών διακοπών. 

Στο Σούνιο θα σταθείτε εκστατικοί μπροστά στον επιβλητικό ναό του Ποσειδώνα και το μεγαλοπρεπές ηλιοβασίλεμα. Αμμώδεις παραλίες με ωραία, καθαρά νερά θα βρείτε και στα λιλιπούτεια νησάκια-κόσμημα του Αργοσαρωνικού, οι περισσότερες από τις οποίες είναι οργανωμένες. Από το λιμάνι του Πειραιά με τα ιπτάμενα δελφίνια θα γνωρίσετε την Αίγινα, τον Πόρο, την Ύδρα με τον διατηρητέο οικισμό της και τις αρχοντικές Σπέτσες. Τα νησιά αυτά είναι ιδανικά και για ημερήσια εκδρομή. Tα Κύθηρα, από την άλλη, διεκδικούν παραπάνω μέρες από το πρόγραμμά σας καθώς απαιτούν να ταξιδέψετε προς τα νότια της Πελοποννήσου. Αξίζει όμως να ανακαλύψετε αυτό το μοναδικό νησί με τις καστροπολιτείες, τα μυσταγωγικά σπήλαια, τους γραφικούς κολπίσκους, τα χωριά και τις παραλίες για κάθε γούστο.
Πολιτισμός, που αναβλύζει από παντού
Η Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης -από τα καλύτερα αρχαιολογικά μουσεία σε όλον τον κόσμο- είναι τα must για τους επισκέπτες. Από το Θησείο μέχρι την Πνύκα, τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Πλάκα με τα Αναφιώτικα και το Μοναστηράκι, θα θαυμάσετε αρχαιολογικούς χώρους, αρχαία και βυζαντινά μνημεία, ναούς, νεοκλασικά κτήρια με μεγάλη ιστορία. 

Μουσεία, όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό, το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων, το Πολεμικό Μουσείο, το Νέο Μουσείο Μπενάκη, το Νομισματικό Μουσείο, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και δεκάδες άλλα σε ολόκληρη την Αττική, θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις σας για την Αθήνα και τον ελληνικό πολιτισμό μέσα από τις συλλογές και τις εκθέσεις τους. Όπως και η Εθνική Πινακοθήκη, το Πλανητάριο, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και οι δεκάδες γκαλερί και χώροι τέχνης στο κέντρο της πόλης. Στο Σούνιο θα σταθείτε εκστατικοί μπροστά στον επιβλητικό ναό του Ποσειδώνα, και στην Αίγινα θα αισθανθείτε τη μοναδική ενέργεια, που αποπνέει ο ναός της Αφαίας Αθηνάς, σε υπέροχη πευκόφυτη τοποθεσία.
Θαλάσσια ταξίδια στη σκιά της Ακρόπολης
Με σκάφος θα γνωρίσετε όλη την ακτογραμμή της «Αθηναϊκής Ριβιέρας» και θα ταξιδέψετε στα νησιά του Αργοσαρωνικού, που θα τα βρείτε σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα. Οργανωμένες μαρίνες υπάρχουν στη Ζέα, στον Φλοίσβο, στο Φάληρο-ΣΕΦ, στον Άλιμο, στη Γλυφάδα, στη Βουλιαγμένη και σε όλα τα νησάκια. Για όλα τα θαλάσσια σπορ κατευθυνθείτε προς την περιοχή της Βουλιαγμένης, στην πλαζ του Αστέρα, στην οργανωμένη παραλία της Βάρκιζας, στην Ανάβυσσο. Στη λίμνη της Βουλιαγμένης τα νερά έχουν ιαματικές ιδιότητες. Πολλά σημεία στις παραλίες της «Αθηναϊκής Ριβιέρας» και του Φαλήρου προσφέρονται για περπάτημα και ποδήλατο.

Αττική: χίλιες και μία προτάσεις γαστρονομίας
Οι γαστρονομικές προτάσεις στην Αττική είναι αναρίθμητες, ανάλογα σε ποια περιοχή θα κινηθείτε. Στην Αθήνα και τα προάστιά της θα βρείτε μεζεδοπωλεία και ουζερί, ταβέρνες, σουβλατζίδικα, μαγειρεία και εστιατόρια με ελληνική κουζίνα, που προσφέρουν και ζωντανή ελληνική μουσική, μπυραρίες και wine bars, all day café-restaurants. Επίσης, γκουρμέ εστιατόρια με δημιουργική κουζίνα και φημισμένους σεφ, όλων των ειδών τις κουζίνες –γαλλική, ιταλική, ινδική, κινέζικη, γιαπωνέζικη, μεξικάνικη-, tapas bar, vegetarian εστιατόρια ή άλλα που ειδικεύονται στην περίφημη κρητική κουζίνα. 

Κάβες με κρασιά από όλη την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Εάν κατευθυνθείτε προς την παραλία, θα απολαύσετε φρέσκο ψάρι και θαλασσινά, που θα τα συνοδεύσετε με ούζο και εξαιρετικά κρασιά, πλάι στη θάλασσα. Στα νησιά του Αργοσαρωνικού υπάρχουν, επίσης, δεκάδες επιλογές φαγητού με έμφαση στα θαλασσινά. Στην Αίγινα το γεύμα με ολόφρεσκα θαλασσινά, που μόλις έχουν φέρει οι ψαράδες, είναι αυθεντική εμπειρία, όπως και το φαγητό στο γραφικότατο λιμανάκι της Πέρδικας, όπου συχνάζουν και όσοι έχουν σκάφος. Στις Σπέτσες θα ζήσετε μαγικές στιγμές στα πολυτελή εστιατόρια του Παλιού Λιμανιού.
Τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα της Αττικής
1. Βράχος της Ακρόπολης: Ο θεμέλιος λίθος του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Εδώ θα θαυμάσετε τα δημιουργήματα του Χρυσού Αιώνα του Περικλή, ορισμένα από πιο διάσημα μνημεία στον κόσμο: τον Παρθενώνα, τα Προπύλαια, τον Ναό της Αθηνάς Νίκης, το Ερέχθειο με τις διάσημες Καρυάτιδες. Αλλά και πολλά ακόμη σπουδαία μνημεία, όπως το θέατρο του Διονύσου και το Ηρώδειο, τον Άρειο Πάγο, την Πνύκα, τον Κεραμεικό, την Αρχαία και τη Ρωμαϊκή Αγορά, τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, την Πύλη του Αδριανού. 2. Ιστορικό Κέντρο: Από το Σύνταγμα κατηφορίστε στην Ερμού, μέχρι το Μοναστηράκι, ή περπατήστε μέχρι το Θησείο και τον Κεραμεικό. Ιδιαίτερα γραφική, η πλατεία Αβησσυνίας. Διαφορετικά, κατευθυνθείτε προς τις οδούς Σταδίου και Πανεπιστημίου με τα νεοκλασικά κτήρια, το Νομισματικό Μουσείο και κάθε είδους καταστήματα. 3. Το Κολωνάκι: Η αριστοκρατική γειτονιά του κέντρου της Αθήνας. Ανακαλύψτε τη! 4. Η Πλάκα: Εξαιρετικός ο περίπατος στην οδό Αδριανού, στα σοκάκια της Πλάκας ή στα Αναφιώτικα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. 5. Ψυρρή & Γκάζι: Οι γειτονιές Ψυρρή και Γκάζι, στέκια της νεανικής ζωής της πόλης της Αθήνας. 6. Οι παραλίες της Αττικής: Βόλτες στην παραλιακή γραμμή έως τη Γλυφάδα, φημισμένο προάστιο με πολλά μοδάτα καφέ μπαρ, εστιατόρια, και εξαιρετική αγορά. Εκεί καταλήγει το τραμ, που ξεκινά από το Σύνταγμα, διανύοντας μια υπέροχη, παραλιακή κατά κύριο λόγο, διαδρομή. 7. Τα νησιά του Αργοσαρωνικού: Η Ύδρα με αρχοντικά και καπετανόσπιτα του 18ου αιώνα, οι κοσμοπολίτικες Σπέτσες με τη Ντάπια και το παλιό λιμάνι, η Αίγινα με τα Καποδιστριακά κτήρια και τα πλωτά μανάβικα, το μικροσκοπικό, πευκόφυτο Αγκίστρι, ο αρχοντικός Πόρος. 8. Τα Κύθηρα: Γνωρίστε το ενετικό κάστρο της Χώρας, την Παλαιοχώρα, την καστροπολιτεία, που λεηλατήθηκε από τον φοβερό πειρατή Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα, το σπήλαιο της Αγίας Σοφίας με τους σταλακτίτες, και τις μορφές των αγίων ζωγραφισμένες στους βράχους.

.Πόνος στη μέση: όλες οι λύσεις

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Μας «έπιασε» πάλι η μέση. Και τώρα, τι κάνουμε; Να πάρουμε παυσίπονο ή μυοχαλαρωτικό; Θα μας ανακουφίσει η φυσικοθεραπεία ή αρκεί ένα μασάζ;...
vita.gr
Μας «έπιασε» πάλι η μέση. Και τώρα, τι κάνουμε; Να πάρουμε παυσίπονο ή μυοχαλαρωτικό; Θα μας ανακουφίσει η φυσικοθεραπεία ή αρκεί ένα μασάζ; Να προτιμήσουμε κρύο ή ζεστό επίθεμα; Ποιες ασκήσεις βοηθούν και ποιες καταπονούν τη μέση;
Σχεδόν όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας θα παραπονεθούμε ότι μας «έπιασε» η μέση μας. Η οσφυαλγία, άλλωστε, είναι -βάσει μελετών- ο συχνότερος πόνος παγκοσμίως. Από τη φυσιολογική φθορά του χρόνου και τον καθιστικό τρόπο ζωής, μέχρι τη λανθασμένη στάση του σώματος, την έλλειψη γυμναστικής, το αυξημένο βάρος και τις απότομες κινήσεις, οι λόγοι που επιβαρύνουν τη μέση μας είναι πολλοί, αλλά το αποτέλεσμα παραμένει ένα: πόνος και ταλαιπωρία στην καθημερινότητά μας. Το Vita εντοπίζει τα λάθη που κάνουμε στην προσπάθειά μας να ανακουφίσουμε τη μέση μας και προτείνει τρόπους να νιώσουμε καλύτερα, αλλά και να προστατευτούμε στο μέλλον.

Τι φταίει;
Ο ξαφνικός έντονος πόνος στη μέση οφείλεται σε μια απότομη κίνηση ή στην κακή στάση σώματος, μπορεί όμως να αποτελεί και σύμπτωμα κάποιας πάθησης, όπως η δισκοκήλη, η σπονδυλοαρθρίτιδα ή η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Οι εξετάσεις
Αν ταλαιπωρούμαστε από έντονους πόνους στη μέση, θα πρέπει να επισκεφτούμε ορθοπεδικό, ο οποίος θα μας ζητήσει αρχικά να κάνουμε ακτινογραφία. Αν χρειαστεί, θα ακολουθήσει η αξονική και η μαγνητική. Στην περίπτωση που υπάρχει υποψία για δυσλειτουργία των νεύρων, γίνεται ένα ηλεκτρομυογράφημα, μια απλή εξέταση που ελέγχει τη λειτουργία των μυών και των νεύρων.

Ζεστό ή κρύο;
Η αιτία του πόνου είναι αυτή που πρέπει να μας καθοδηγεί στην επιλογή μεταξύ ζεστού και κρύου επιθέματος. Όταν ο πόνος στη μέση οφείλεται σε μυϊκό σπασμό, δηλαδή ο μυς είναι σκληρός και άκαμπτος, θα μας ανακουφίσει ένα ζεστό επίθεμα, όπως μια θερμοφόρα. [Tip: Μετά τη χρήση της θερμοφόρας, πρέπει να μείνουμε για λίγο στη ζέστη του κρεβατιού μας.] Αντίθετα, η ζέστη επιδεινώνει τον πόνο που οφείλεται σε χρόνιες φλεγμονές, όπως η αρθρίτιδα. Ψυχρό επίθεμα (π.χ. παγοκύστη τυλιγμένη σε πετσέτα ή κρύο τζελ) επιλέγουμε όταν έχουμε υποστεί κάποιον τραυματισμό (π.χ. κάνοντας σπορ), ώστε να περιορίσουμε τη φλεγμονή και τον πόνο. Υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι βοηθητική η εναλλαγή ζεστού και κρύου (σε ορισμένες περιπτώσεις τραυματισμών), όπου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε -με την καθοδήγηση του γιατρού μας- τις λεγόμενες «θερμοφόρες-παγοκύστεις», οι οποίες μπαίνουν σε καυτό νερό ή στην κατάψυξη, ανάλογα με τις ανάγκες μας.

Μασάζ
Είναι ο πιο απλός τρόπος να ανακουφιστούμε από τον πόνο, όταν αυτός οφείλεται σε μυϊκό πιάσιμο. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε:
*Παιδικό λάδι, το οποίο έχουμε προηγουμένως ζεστάνει ελαφρά.
*Αντιφλεγμονώδεις κρέμες με τοπική δράση. Μετά το μασάζ πρέπει να κρατήσουμε ζεστή την περιοχή της μέσης.
*Θερμαντικές κρέμες, που ζεσταίνουν και χαλαρώνουν τους μυς. Ορισμένες περιέχουν και καψαϊκίνη, μια ουσία με ισχυρή θερμαντική δράση.

Να πάρω φάρμακα;
Ανεξάρτητα από την αιτία του πόνου, τα παυσίπονα και τα αντιφλεγονώδη χάπια προσφέρουν ανακούφιση. Για να είμαστε ασφαλείς, όμως, πρέπει να ακολουθούμε κάποιες οδηγίες.

Βήμα 1ο: Η πρώτη μας επιλογή για την αντιμετώπιση του πόνου πρέπει να είναι η παρακεταμόλη. Θεωρείται το πιο ήπιο παυσίπονο, αλλά αν λαμβάνεται συστηματικά -περισσότερα από 3 χάπια την ημέρα για πάνω από 2 εβδομάδες-, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο συκώτι, γι’ αυτό και στην περίπτωση που ο πόνος δεν υποχωρήσει μετά από δύο 24ωρα, καλό είναι να απευθυνθούμε στον γιατρό μας.

Βήμα 2ο
: Αν δεν ανακουφιστούμε με τα απλά αναλγητικά, περνάμε στα μυοχαλαρωτικά (που συνδυάζονται π.χ. με την παρακεταμόλη), τα οποία όμως μπορεί να έχουν ορισμένες ανεπιθύμητες ενέργειες (π.χ. πονοκέφαλο, ναυτία, ταχυκαρδία, υπνηλία).

Βήμα 3ο
: Τρίτη επιλογή αποτελούν τα αντιφλεγμονώδη, όταν δεν υπάρχει αποτέλεσμα με τις δύο παραπάνω κατηγορίες. Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη (π.χ. ασπιρίνη, ιβουπροφένη, νιμεσουλίδη) ανακουφίζουν από τον πόνο, αλλά η λήψη τους συνδέεται με γαστρεντερικά προβλήματα (π.χ. γαστρίτιδα) και αύξηση της πίεσης του αίματος. Πρέπει να ενημερώσουμε τον γιατρό μας αν είμαστε αλλεργικοί, αλλά και αν αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τα νεφρά, το συκώτι ή το γαστρεντερικό μας σύστημα.

Να βάλω ζώνη;
Οι ειδικοί συνιστούν την ξεκούραση όταν πονάει η μέση μας. Αν, όμως, είναι απαραίτητο να σηκωθούμε, τότε μια ορθοπεδική ζώνη ισχύος θα μας ανακουφίσει, κρατώντας ζεστούς τους μυς μας, και θα μας «θυμίζει» ότι πονάει η μέση μας για να είμαστε πιο προσεκτικοί.

Πότε να κάνω φυσικοθεραπεία;
Στην οξεία φάση του πόνου μπορεί να εφαρμοστεί η αναλγητική-αντιφλεγμονώδης μορφή της φυσικοθεραπείας, που βοηθάει στη χαλάρωση των μυών της μέσης με μαλάξεις, ηλεκτροθεραπεία, διαθερμίες και υπερήχους. Όταν περάσει η κρίση, μπορούμε να κάνουμε κινησιοθεραπεία με τη βοήθεια του φυσικοθεραπευτή.

Χρειάζομαι επέμβαση;
Η λύση του χειρουργείου αποτελεί την έσχατη επιλογή του ειδικού, αφού έχει εξαντληθεί κάθε προσπάθεια ανακούφισης του ασθενούς με συντηρητική αγωγή και πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά, αφού η επέμβαση δεν εξασφαλίζει ότι δεν θα παρουσιάσουμε στο μέλλον πρόβλημα στη μέση. Απαραίτητη είναι η επέμβαση σε ανθρώπους με σοβαρή νευρολογική δυσλειτουργία.

Η ιδανική στάση είναι να στεκόμαστε, να περπατάμε και να καθόμαστε κρατώντας την πλάτη μας ίσια και ρουφώντας την κοιλιά μας.

Η τέλεια θέση

Μπροστά στον υπολογιστή
Το επίπεδο των ματιών μας πρέπει να είναι στο ύψος του πάνω μέρους της οθόνης, η μέση να ακουμπά ολόκληρη στην πλάτη της καρέκλας και τα χέρια να βρίσκονται στα μπράτσα του καθίσματος για να μην επιβαρύνεται η μέση. Οι μηροί και οι γάμπες πρέπει να σχηματίζουν ορθή γωνία, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος, και οι μηροί να είναι παράλληλοι προς το έδαφος, γι’ αυτό μπορούμε να ρυθμίσουμε το ύψος της καρέκλας ή να χρησιμοποιήσουμε ένα υποπόδιο. Αν συνηθίζουμε να καθόμαστε με σταυρωμένα τα γόνατα, καλό είναι να τα εναλλάσσουμε μεταξύ τους για να μοιράζεται η επιβάρυνση.

Στο αυτοκίνητο
Τα γόνατα πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ή σε χαμηλότερο από τα ισχία (για να το πετύχουμε, μπορούμε να καθίσουμε πάνω σε ένα μαξιλαράκι). Το κάθισμα πρέπει να είναι σε τέτοια απόσταση από το τιμόνι, ώστε τα χέρια μας να σχηματίζουν ορθή γωνία και να μη χρειάζεται να σκύβουμε για να πιάσουμε το τιμόνι ή να τεντωνόμαστε για να πατάμε τα πεντάλ.

Όταν σηκώνουμε βάρος
Στεκόμαστε όσο πιο κοντά γίνεται στο αντικείμενο που πρόκειται να σηκώσουμε, ανοίγουμε τα πόδια μας στο εύρος των ώμων για να έχουμε καλύτερη στήριξη, λυγίζουμε τα γόνατα για να πιάσουμε το αντικείμενο και βάζοντας δύναμη στα πόδια και τους γλουτούς μας, το σηκώνουμε. Ο κορμός μας πρέπει να βρίσκεται σε ευθεία θέση σε όλη τη διάρκεια. Όταν θέλουμε να σηκώσουμε ένα βαρύ αντικείμενο πάνω από το ύψος του κεφαλιού μας, καλό είναι να ανοίξουμε ελαφρώς τα πόδια μας και να τοποθετήσουμε το ένα πόδι λίγο πιο μπροστά από το άλλο.

Στον ύπνο
Η χειρότερη στάση για τη μέση είναι όταν κοιμόμαστε μπρούμυτα και μάλιστα με μαξιλάρι κάτω από το πρόσωπό μας, αφού έτσι τεντώνονται υπερβολικά οι αρθρώσεις της σπονδυλικής στήλης. Αν συνηθίζουμε να ξαπλώνουμε σε πλάγια θέση, θα μας βοηθήσει η χρήση ενός μαξιλαριού ανάμεσα στα γόνατα, ενώ στην περίπτωση που προτιμάμε να κοιμόμαστε ανάσκελα, καλό είναι να βάζουμε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα.

Στο 50% των ατόμων με ενοχλήσεις στη μέση, ο πόνος θα μειωθεί αισθητά μέσα στις 2 πρώτες εβδομάδες, ενώ στο 80% των περιπτώσεων ο πόνος δεν θα διαρκέσει για περισσότερες από 6 εβδομάδες. Στο 30%, όμως, ο πόνος θα εμφανιστεί ξανά κάποια στιγμή στο μέλλον.

Τα «ναι» και τα «όχι» της άσκησης

Τα οφέλη
Η τακτική άσκηση, όπως το περπάτημα και το κολύμπι, είναι ένα εξαιρετικό μέτρο για την πρόληψη του πόνου στη μέση. Επίσης, δραστηριότητες όπως οι ασκήσεις με αντιστάσεις, η γιόγκα και η μέθοδος πιλάτες μπορούν να βελτιώσουν την ικανότητα διάτασης των μυών και να τους ενδυναμώσουν, ανακουφίζοντας έτσι τη μέση.

Τα λάθη της άσκησης

* Έντονο σκύψιμο Το σκύψιμο για να πιάσουμε τη μύτη του παπουτσιού μας είναι μια άσκηση που μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο, αφού ασκείται μεγάλη πίεση στους δίσκους της οσφυϊκής μοίρας, εξαιτίας της κάμψης που πραγματοποιείται.
* Sit ups Πιστεύουμε ότι κάνοντας ολοκληρωμένους κοιλιακούς (sit ups) δυναμώνουμε την περιοχή της κοιλιάς και τον κορμό και επομένως βοηθάμε τη μέση. Στην πραγματικότητα, όμως, η έντονη κάμψη της οσφυϊκής μοίρας που πραγματοποιείται στο πλαίσιο των ολοκληρωμένων κοιλιακών επιβαρύνει σημαντικά τους σπονδύλους.
* Άρση ποδιών Είμαστε ξαπλωμένοι στο έδαφος και σηκώνουμε και τα δύο μας πόδια τεντωμένα στον αέρα. Η άσκηση αυτή συχνά συστήνεται για την ενδυνάμωση του κορμού και των κοιλιακών μυών, με στόχο να περιοριστεί ο πόνος στη μέση. Ωστόσο, η άρση και των δύο μας ποδιών στον αέρα μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα. Οι κύριοι υπεύθυνοι μύες για την εκτέλεση αυτής της άσκησης είναι οι καμπτήρες μύες του ισχίου και όχι οι κοιλιακοί. Η υπέρμετρη προπόνηση αυτών των μυών αυξάνει τις πιθανότητες τραυματισμού της μέσης, ενώ επιβαρύνεται σημαντικά η οσφυϊκή μοίρα. Η εκτέλεση της άσκησης με λυγισμένα γόνατα μειώνει την επιβάρυνση, αλλά όχι σε σημείο που η άσκηση να θεωρείται ωφέλιμη.

Οι καλύτερες ασκήσεις για τη μέση


Διατάσεις 
1. Από την όρθια θέση, κάνουμε προβολή, ακουμπώντας την κνήμη του αριστερού μας ποδιού στο έδαφος και φέρνοντας το δεξί πόδι λίγο πιο μπροστά, έτσι ώστε το γόνατο να σχηματίζει ορθή γωνία (σαν να γονατίζουμε για να κάνουμε πρόταση γάμου). Στη συνέχεια, φέρνουμε τη λεκάνη μας προς τα μπροστά και μένουμε σε αυτήν τη θέση για 20΄΄. Επαναλαμβάνουμε με το άλλο πόδι. Μπορούμε να κάνουμε την κίνηση αρκετές φορές μέσα στη μέρα. Η συγκεκριμένη άσκηση διατείνει τους καμπτήρες μυς του ισχίου, προλαμβάνοντας έτσι τον πόνο στη μέση.
2. Καθόμαστε στο έδαφος με τα πόδια τεντωμένα και προσπαθούμε με τα χέρια μας να ακουμπήσουμε τις μύτες των παπουτσιών μας, διατηρώντας τη μέση μας σε ευθεία γραμμή. Χρειαζόμαστε αυτήν τη διάταση, η οποία γυμνάζει τους οπίσθιους μηριαίους μυς, όταν δεν είμαστε σε θέση να αγγίξουμε τα παπούτσια μας, και καλό είναι να την επαναλαμβάνουμε αρκετές φορές μέσα στην ημέρα, ώστε να βελτιώσουμε το εύρος της κίνησης.

Ενδυνάμωση του κορμού
Οι κοιλιακοί μύες, σε συνδυασμό με ορισμένους μυς της ράχης, όπως και με τους εκτείνοντες αλλά και τους καμπτήρες μυς του ισχίου, ενισχύουν τον μηχανισμό προστασίας της μέσης.
1. Στηριζόμαστε στα τέσσερα, με τις παλάμες και τα γόνατά μας να ακουμπούν στο έδαφος. Οι παλάμες βρίσκονται ακριβώς κάτω από τους ώμους και η πλάτη μας είναι σε ευθεία γραμμή. Σηκώνουμε ταυτόχρονα το δεξί χέρι και το αριστερό πόδι, μέχρι το σημείο που να είναι παράλληλα προς το έδαφος. Μένουμε σε αυτήν τη θέση για 10΄΄ και κατεβάζουμε το χέρι και το πόδι. Επαναλαμβάνουμε 10 φορές και συνεχίζουμε με το αριστερό χέρι και το δεξί πόδι. Κάνουμε 3 σετ για κάθε συνδυασμό χεριού-ποδιού.
2. Ξαπλώνουμε ανάσκελα και λυγίζουμε τα γόνατά μας, με τα πέλματα να ακουμπούν καλά στο έδαφος. Τοποθετούμε κάτω από την οσφυϊκή μας μοίρα (στη μέση) το πουάρ (τη φούσκα) ενός αναλογικού πιεσόμετρου (για να αισθανθούμε καλύτερα την κίνηση της σπονδυλικής στήλης) και ασκούμε πίεση σαν να θέλουμε να ακουμπήσει ο αφαλός μας στο πάτωμα (βυθίζοντας έτσι το πουάρ). Μένουμε σε αυτή τη θέση για 10΄΄ και επανερχόμαστε στην προηγούμενη θέση. Επαναλαμβάνουμε άλλες 4-5 φορές.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ κ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΠΑΓΓΕΛΗ, ορθοπεδικό χειρουργό, επιστημονική συνεργάτιδα της «Αθηναϊκής Μediclinic», τον κ. ΜΑΡΙΝΟ ΠΕΪΟ, προσωπικό γυμναστή, και την κ. ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΕΚΚΑ, MSc in Kinesiology.

 

Το πιο σκοτεινό δωμάτιο, Johan Theorin

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ekdoseis Metaixmio.
 
Ekdoseis Metaixmio
Σ’ αυτό το νησί οι νεκροί είναι γείτονές μας, και πρέπει να το συνηθίσεις...
Το πιο σκοτεινό δωμάτιο, Johan Theorin | μετάφραση: Λύο Καλοβυρνάς | Έρχεται στις 9/2 http://www.metaixmio.gr/products/2838--.aspx

Τι ζωγραφίζει «ως σπίτι του»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ήταν απ’ τα “τυχερά” παιδιά που επιβίωσαν. Στο Άουσβιτς είχαν μεταφερθεί 216 χιλιάδες παιδιά και μέχρι το τέλος του πολέμου, είχαν επιβιώσει μόλις 451.
mixanitouxronou.gr

Σαν σήμερα, το 1854

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα, το 1854, ελληνικά επαναστατικά σώματα υπό τον Υπλγό Σπυρίδωνα Καραϊσκάκη, γιο του Γεωργίου Καραϊσκάκη, μετά την κατάληψη του Πέτα, απελευθερώνουν την Άρτα, την οποία όμως υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν αργότερα, κυρίως λόγω ελλείψεως πολεμοφοδίων.
(Εικόνα: Τσιγκογραφία του Σπυρίδωνα Καραϊσκάκη από το περιοδικό Ποικίλη Στοά του 1899.)
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Δημοφιλείς αναρτήσεις