Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

CHICKEN SPIES - CS:GO

     




For the younger audience and maybe the older ones,here is a friend with the nickname Crazy bunny 
who is a newcomer in the youtube side so let's support him.
If you enjoy his content leave your likes and comments and also if you want to watch all his upcoming videos subscribe to his channel 

cs:go zombie escape - when you dont find a title

    


For the younger audience and maybe the older ones,here is a friend with the nickname Crazy bunny 
who is a newcomer in the youtube side so let's support him.
If you enjoy his content leave your likes and comments and also if you want to watch all his upcoming videos subscribe to his channel 

Quiet Survivor



For the younger audience and maybe the older ones,here is a friend with the nickname Crazy bunny 
who is a newcomer in the youtube side so let's support him.
If you enjoy his content leave your likes and comments and also if you want to watch all his upcoming videos subscribe to his channel 

15 πράγματα που ΔΕΝ κάνουν

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Αυτά είναι τα 15 πράγματα που δεν κάνουν τα άτομα που έχουν αυτοπεποίθηση.
Spiros Soulis - the home issue
Μπορείς να τα αποφύγεις;
Τα άτομα με αυτοπεποίθηση πιστεύουν στην ικανότητά τους να πετύχουν κάτι. Οτιδήποτε και να είναι αυτό. Αν δεν πιστεύεις εσύ στον εαυτό σου γιατί να πιστέψει σε σένα κάποιος άλλος; Αν θες, λοιπόν, να τους μοιάσεις διάβασε τα 15 πράγματα που αποφεύγουν να κάνουν.
1. ΔΕΝ δικαιολογούνται για τις σκέψεις και τις πράξεις τους.
2. ΔΕΝ αποφεύγουν να κάνουν κάτι τρομακτικό.
3. ΔΕΝ ζουν σε συννεφάκι ούτε αναζητούν την παρηγοριά.
4. ΔΕΝ αναβάλλουν τα πράγματα για την επόμενη εβδομάδα.
5. ΔΕΝ τους γίνεται εμμονή όταν τους κρίνουν αρνητικά.
6. ΔΕΝ κρίνουν άλλους ανθρώπους.
7. ΔΕΝ τους σταματούν οι αποτυχίες.
Διαβάστε επίσης:
8. ΔΕΝ κάνουν συγκρίσεις.
9. ΔΕΝ βρίσκουν τη χαρά στο να γίνονται αρεστοί.
10. ΔΕΝ έχουν ανάγκη από συνεχή επιβεβαίωση.
11. ΔΕΝ αποφεύγουν να αντιμετωπίσουν τις σκληρές αλήθειες της ζωής.
12. ΔΕΝ παραιτούνται όταν συναντούν αναποδιές.
13. ΔΕΝ ζητούν την άδεια κανενός για να δράσουν.
14. ΔΕΝ έχουν ποτέ μόνο Plan A.
15. ΔΕΝ αποδέχονται τυφλά σαν αλήθεια ό,τι διαβάζουν στο ίντερνετ χωρίς να δεύτερη σκέψη.
Συνεχίστε στο www.followme.gr και ανακαλύψτε πολλές ακόμα ιδέες, προτάσεις και ρεπορτάζ αγοράς που θα κάνουν την καθημερινότητά σας καλύτερη.
 
 

Διακρίθηκε στον ανορθόδοξο πόλεμο...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Ο Άντερς Λάσεν στις αναφορές του έγραφε: "Προσγειωθήκαμε. Σκοτώσαμε τους Γερμανούς. Τους γ...!
mixanitouxronou.gr

για την απελευθέρωση της Ηπείρου

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Σαν σήμερα, στα 1913, ο αγώνας των Ελλήνων για την απελευθέρωση της Ηπείρου συνεχίζεται, υπό σκληρές καιρικές συνθήκες, με προβλήματα στον ανεφοδιασμό και συνεχή βομβαρδισμό από το οχυρωμένο Μπιζάνι.
«Ο καιρός ήταν όλο χιόνια και βροχές. Έλειπε ακόμη και ο άρτος. Εδώ πάνω που ήμασταν ήταν δύσκολη η μεταφορά και τα μεταγωγικά είχαν λιγοστέψει. Ευτυχώς, οι στρατιώτες του Μηχανικού μας φτιάξανε καλύβες από μεγάλα κλαριά δέντρων και βελτιώθηκε κάπως ο καταυλισμός. Ήταν όμως και ένα σημάδι αυτό ότι η πολιορκία θα βαστούσε πολύ ακόμη. Οι μέρες περνούσαν πολύ αργά. Κάθε μέρα συνεχές κανονίδι κι από τις δυο μεριές. Τα κανόνια της Καστρίτσας είχανε λυσσάξει. Οι τούρκοι ρίχνανε κυρίως κατά του δρόμου, ακόμη κι όταν ένας μόνο στρατιώτης εμφανιζόταν, με σκοπό να εμποδίζουν την συγκοινωνία μεταξύ Αετορράχης και Λοζέτσι. Τι μας βάσταγε; Το όνειρο για τα Γιάννενα και για το τέλος του πολέμου» [Απόσπασμα από το βιβλίο, ιστοριογράφημα "Εμπρός δια της λόγχης - Η μεγάλη εξόρμηση 1912-1913", Συγγραφέας: Φώτης Μ. Σαραντόπουλος].
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Το Συναξάρι της ημέρας

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
 
Ἑλληνοϊστορεῖν
Το Συναξάρι της ημέρας
Σήμερα, 31 Ιανουαρίου, γιορτάζουν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας:
+Άγιοι Κύρος και Ιωάννης οι Ανάργυροι και η Αγία Αθανασία με τις τρεις θυγατέρες της Θεοδότη, Θεοκτίστη και Ευδοξία
+Όσιος Αρσένιος ο Νέος εν Πάρω
+Άγιοι Ουικτωρίνος, Ουίκτωρ, Νικηφόρος, Κλαύδιος, Διόδωρος, Σαραπίνος και Παπίας
+Αγία Τρυφαίνη
+Άγιος Ηλίας ο Νέος Οσιομάρτυρας ο Αρδούνης
+Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου Δακρυρροούσης
+Άγιος Aed από το Ferns
+Άγιος Ιούλιος ο Πρεσβύτερος εξ Αιγίνης

Οἱ Ἅγιοι Κῦρος καὶ Ἰωάννης οἱ Ἀνάργυροι, καὶ ἡ Ἁγία Ἀθανασία μὲ τὶς τρεῖς θυγατέρες της Θεοδότη, Θεοκτίστη καὶ Εὐδοξία
Ὁ Ἅγιος Κῦρος, ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ Διοκλητιανοῦ (292), πῆγε σὲ μοναστήρι ποὺ ἦταν στὸν Ἀραβικὸ κόλπο. Ἡ φήμη δὲ τῆς θαυματουργικῆς χάριτος μὲ τὴν ὁποία ἦταν προικισμένος, ἔφερε σ᾿ αὐτὸν συμμοναστὴ τὸν Ἰωάννη (ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἔδεσσα τῆς Μεσοποταμίας), στολισμένο ἐπίσης μὲ πολλὰ πνευματικὰ χαρίσματα. Οἱ δυὸ Ἅγιοι, μὲ τὴν δύναμη τῆς πίστης στὸ Σωτῆρα Χριστό, γιάτρευαν θαυματουργικὰ κάθε πάσχοντα ποὺ πήγαινε στὸ ἐρημητήριό τους. Αὐτὸ δὲν εἶναι παράξενο, διότι ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ὑποσχέθηκε: «Ἀμήν, λέγω ὑμῖν, ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, τὰ ἔργα ἃ ἐγὼ ποιῶ κἀκεῖνος ποιήσει, καὶ μείζονα τούτων ποιήσει». Δηλαδή, ἀλήθεια σᾶς λέω, ὅτι ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει σὲ μένα, τὰ ὑπερφυσικὰ ἔργα ποὺ κάνω ἐγὼ θὰ τὰ κάνει καὶ ἐκεῖνος, καὶ μάλιστα μεγαλύτερα κι ἀπὸ αὐτά. Ὅμως, ὁ Κῦρος καὶ ὁ Ἰωάννης δὲν ἦταν ἀποκλειστικὰ κλεισμένοι στὰ κελλιά τους. Ἔμαθαν ὅτι σε κάποια πόλη οἱ εἰδωλολάτρες ἔπιασαν μία χήρα γυναῖκα, τὴν Ἀθανασία, μὲ τὶς τρεῖς νεαρὲς θυγατέρες της, Θεοδότη, Θεοκτίστη καὶ Εὐδοξία, καὶ εἶχαν σκοπὸ νὰ τὶς βασανίσουν. Τότε, οἱ δυὸ Ἅγιοι ἄφοβα πῆγαν στὸν τόπο τοῦ μαρτυρίου καὶ μὲ τὰ λόγια τους ἐνδυνάμωσαν καὶ παρακίνησαν τὶς τέσσερις γυναῖκες στὸν ἀγῶνα τοῦ μαρτυρίου. Ἐξ αἰτίας ὅμως αὐτοῦ, οἱ εἰδωλολάτρες, μαζὶ μὲ τὶς γυναῖκες ἀποκεφάλισαν καὶ τοὺς δυὸ Ἁγίους.
(ἀπὸ τὸ βιβλίον «Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδοξίας», ποὺ συνέγραψε ὁ Χρῆστος Τσολακίδης)
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. α’.
Τά θαύματα τῶν Ἁγίων σου Μαρτύρων, τεῖχος ἀκαταμάχητον ἡμῖν δωρησάμενος, Χριστέ ὁ Θεός, ταῖς αὐτῶν ἱκεσίαις, βουλάς ἐθνῶν διασκέδασον, τῆς Βασιλείας τά σκῆπτρα κραταίωσον, ὡς μόνος ἀγαθός καί φιλάνθρωπος.

[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο http://ellinoistorin.gr/]

Η φτώχεια του Ν. Πλαστήρα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η φτώχεια του Ν. Πλαστήρα δεν λέει τίποτε στους πολιτικούς κηφήνες! «Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τ...
www.diaforetiko.gr


Μια Ομηρική Αφήγηση

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά…
egriechen.info

Του Αθανάσιου Μιχαλόπουλου | Αναδημοσίευση από: Ελληνικός Κοινοτισμός | Πίνακας: Jacob Jordaens, Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου
Πολλοί προσπαθούν να ανιχνεύσουν και στη συνέχεια να περιγράψουν την ιστορική και πολιτική πραγματικότητα μέσα από τα μάτια ξένων θεωριών που όχι μόνο ξεθώριασαν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά απέτυχαν να συλλάβουν έστω και επιστημονικά την κρυμμένη πραγματικότητα, τον ρου της ιστορίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των στοχαστών της δύσης είτε οικονομολόγοι και ιστορικοί είτε φιλόσοφοι και πολιτειολόγοι εμπνεύστηκαν από την αρχαία ελληνική γραμματεία και μυθολογία, για να εκπονήσουν πολλές από τις επιστημονικές διατριβές τους ή έργα τους για να αφηγηθούν με τον δικό τους τρόπο την ανθρώπινη ιστορία.

Θα προσπαθήσω να γράψω με τα χέρια και τον νου του Ομήρου και του Ησιόδου. Θα παρουσιάσω πώς, κατά τη γνώμη μου, διαγράφεται για αυτούς η εκτύλιξη του ιστορικού γίγνεσθαι.

Ξεκινώ με την αναφορά ότι οι αρχαίοι Έλληνες επιζητούσαν την ολοκληρωμένη συγκρότηση του ατόμου. Ήταν η πρώτη κοινωνία στην ιστορία της ανθρωπότητας που συνέλαβε την υπόσταση του ατόμου αρχικά, και την αξία και την ουσιαστική συμβολή του στη γένεση της δημοκρατίας.

Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι δημοκρατία είναι το πολίτευμα που αντιτίθεται σε κάθε κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι χάνουν την αυτοσυνειδησία, την αυτοτέλειά τους και την ελευθερία τους από τη μια και από την άλλη τη δυνατότητα να κοινωνούν μεταξύ τους τις ιδέες τους με σκοπό τη βίωση της πολιτικής κοινότητας μέσα από την άμεση ενεργή συμμετοχή στα κοινά (άμεση δημοκρατία). Αντιτίθεντο και στην τυραννία και στην αναρχία.

Ο Όμηρος στα έργα του αναφέρεται στη μοίρα του ατόμου όταν αυτό ξεφεύγει από την κοινότητα και αυτονομείται μετατρεπόμενο σε ιδιώτη. Κατά τον Όμηρο στην περίπτωση αυτή υπεραυξάνεται, γιγαντοποιείται και ειδικότερα «κυκλωποποιείται». Σχηματίζεται έτσι μια ελίτ Κυκλώπων, όπως για παράδειγμα οι λεγόμενοι, στην τεχνοκρατική αργκό, G8 ή G20, αν θέλετε.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι αρχαίοι ονόμαζαν πολλά γιγάντια έργα, που χρειάζονταν προηγμένη τεχνολογία και ειδικού τύπου δύναμη, «κυκλώπεια». Ο Όμηρος στην Οδύσσεια, όταν περιγράφει τους κύκλωπες (ι 106-115), γράφει ότι ήταν γιγαντόσωμοι, με έναν κυκλοτερή οφθαλμό στο μέτωπο, απολίτιστοι, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη των νόμων, άγριοι και άνομοι, που ζούσαν, καθένας ξεχωριστά, μέσα σε σπήλαια βαθιά, πάνω στα ψηλά βουνά, χωρίς αλληλεγγύη, καθένας με την οικογένειά του, ρυθμίζοντας καθένας μόνος τα του βίου του, χωρίς να χρειάζεται νόμους, ηθικούς κανόνες.

Ηθική τους ήταν η δύναμή τους. Γι’ αυτό είχαν ένα μάτι. Έβλεπαν μόνο μπροστά.

Η ηθική γεννιέται, όταν κοιτάς και δεξιά και αριστερά, που βρίσκεται ο διπλανός σου. Όταν βλέπεις τον μπροστινό σου, επιθυμείς να τον περάσεις ή να τον σπαράξεις και να τον καταβροχθίσεις, όπως ο Πολύφημος, με τη φοβερή φωνή («φθόγγον βαρύν»), που καταβρόχθιζε τους συντρόφους του Οδυσσέα. Αλλά και αυτός που έρχεται πίσω, το ίδιο θέλει να κάνει στον μπροστινό.

Βέβαια υπάρχουν και άλλοι Κύκλωπες, πέρα από αυτούς που περιγράφει ο Όμηρος, που δούλευαν στα σπλάχνα της γης, έχοντας στα χέρια τους τη βιομηχανία. Ο συμβολισμός γίνεται πιο σαφής, αν λάβουμε υπόψη πως αυτά τα χέρια φύτρωναν όχι από τους ώμους, που είναι κοντά στο κεφάλι, αλλά από τη γαστέρα, άρα ήταν τα χέρια αυτά στην υπηρεσία της κοιλιάς.

Υπάρχουν, τέλος, και οι Κύκλωπες της «θεογονίας» του Ησιόδου, ο Βρόντης, ο Στερόπης και ο Άργης, που προμήθευαν στους Κρονίδες τα όπλα, με τα οποία νίκησαν τους Τιτάνες: στον Δία τον κεραυνό, στον Ποσειδώνα την τρίαινα και στον Πλούτωνα την κυνέη (περικεφαλαία). Και πάλι ο συμβολισμός είναι σαφής: μια τάξη Κυκλώπων «νέας κοπής» στηρίζεται στην κατασκευή και στην εμπορία όπλων.

Η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Ο Πολύφημος τυφλώνεται από κάποιον «Ούτιν». Εμείς ξέρουμε, που είμαστε έξω από το ιστορικό παιχνίδι, μια και τα ζούμε a posteriori, ότι «Ούτις» είναι ο Οδυσσέας. Ο Πολύφημος όμως δεν το ξέρει.

Αυτός ο άγνωστος «Κανένας» είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ιστορίας. Όχι οι Κύκλωπες. Οι άλλοι Κύκλωπες όμως δεν τον βλέπουν, γιατί ο Ούτις είναι τοποθετημένος πάντα κάπως πλάγια. Όχι μπροστά. Γι’ αυτό ποτέ δεν νοούν τους «λοξούς χρησμούς» και σπάνια ακούν «την βοήν των πλησιαζόντων γεγονότων» (Καβάφης).

Σύμφωνα με τον Όμηρο, κάθε φορά που ένα πολιτικό σύστημα θα κινείται στον χώρο της δύναμης και της επιβολής αποκλειστικά και θα γίνεται μονόφθαλμο και κυκλωπικό, ο Ούτις ή ο Οδυσσέας (=οργισμένος) ή όπως αλλιώς θα λέγεται αυτός, θα κινείται στον χώρο της αγωνίας, που είναι ο χώρος της ελευθερίας, αφού η αγωνία είναι παράγωγο του αγώνα.

Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά το όνομα «Αγωνία». Αγωνιώ σημαίνει αγωνίζομαι.

Στην ελληνική μυθολογία, οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν το πρότυπο του Οδυσσέα μέσα από τα ηρωικά ιδεώδη. Μόνο οι πολυμήχανοι ήρωες είχαν τη δύναμη να νικήσουν τους Κύκλωπες.

Στην ανθρώπινη ιστορία και κοινωνία, δηλαδή στην περίπτωσή μας στη δημοκρατία, αυτός που αναλαμβάνει τον ρόλο του Οδυσσέα, του ήρωα, είναι η αθόρυβη άμεση συμμετοχή των πολλών με την ενεργή παρουσία τους στα κοινά. Το πολίτευμα του «κοινωνείν» μέσα στην κοινότητα, την «πόλιν», το βίωσαν εκατοντάδες χρόνια οι παλαιοί Έλληνες...

Υ.Γ. Οι Κύκλωπες πάντα θα υψώνουν το ανάστημά τους κάθε φορά που θα εκλείπει ο Οδυσσέας για να τους κατατροπώνει...
- See more at: http://www.egriechen.info/2014/08/mia-omiriki-afigisi-gia-tin-anthropini-istoria.html#sthash.zIjMaHVr.dpuf
Του Αθανάσιου Μιχαλόπουλου | Αναδημοσίευση από: Ελληνικός Κοινοτισμός | Πίνακας: Jacob Jordaens, Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου
Πολλοί προσπαθούν να ανιχνεύσουν και στη συνέχεια να περιγράψουν την ιστορική και πολιτική πραγματικότητα μέσα από τα μάτια ξένων θεωριών που όχι μόνο ξεθώριασαν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά απέτυχαν να συλλάβουν έστω και επιστημονικά την κρυμμένη πραγματικότητα, τον ρου της ιστορίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των στοχαστών της δύσης είτε οικονομολόγοι και ιστορικοί είτε φιλόσοφοι και πολιτειολόγοι εμπνεύστηκαν από την αρχαία ελληνική γραμματεία και μυθολογία, για να εκπονήσουν πολλές από τις επιστημονικές διατριβές τους ή έργα τους για να αφηγηθούν με τον δικό τους τρόπο την ανθρώπινη ιστορία.

Θα προσπαθήσω να γράψω με τα χέρια και τον νου του Ομήρου και του Ησιόδου. Θα παρουσιάσω πώς, κατά τη γνώμη μου, διαγράφεται για αυτούς η εκτύλιξη του ιστορικού γίγνεσθαι.

Ξεκινώ με την αναφορά ότι οι αρχαίοι Έλληνες επιζητούσαν την ολοκληρωμένη συγκρότηση του ατόμου. Ήταν η πρώτη κοινωνία στην ιστορία της ανθρωπότητας που συνέλαβε την υπόσταση του ατόμου αρχικά, και την αξία και την ουσιαστική συμβολή του στη γένεση της δημοκρατίας.

Οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ότι δημοκρατία είναι το πολίτευμα που αντιτίθεται σε κάθε κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι χάνουν την αυτοσυνειδησία, την αυτοτέλειά τους και την ελευθερία τους από τη μια και από την άλλη τη δυνατότητα να κοινωνούν μεταξύ τους τις ιδέες τους με σκοπό τη βίωση της πολιτικής κοινότητας μέσα από την άμεση ενεργή συμμετοχή στα κοινά (άμεση δημοκρατία). Αντιτίθεντο και στην τυραννία και στην αναρχία.

Ο Όμηρος στα έργα του αναφέρεται στη μοίρα του ατόμου όταν αυτό ξεφεύγει από την κοινότητα και αυτονομείται μετατρεπόμενο σε ιδιώτη. Κατά τον Όμηρο στην περίπτωση αυτή υπεραυξάνεται, γιγαντοποιείται και ειδικότερα «κυκλωποποιείται». Σχηματίζεται έτσι μια ελίτ Κυκλώπων, όπως για παράδειγμα οι λεγόμενοι, στην τεχνοκρατική αργκό, G8 ή G20, αν θέλετε.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι αρχαίοι ονόμαζαν πολλά γιγάντια έργα, που χρειάζονταν προηγμένη τεχνολογία και ειδικού τύπου δύναμη, «κυκλώπεια». Ο Όμηρος στην Οδύσσεια, όταν περιγράφει τους κύκλωπες (ι 106-115), γράφει ότι ήταν γιγαντόσωμοι, με έναν κυκλοτερή οφθαλμό στο μέτωπο, απολίτιστοι, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη των νόμων, άγριοι και άνομοι, που ζούσαν, καθένας ξεχωριστά, μέσα σε σπήλαια βαθιά, πάνω στα ψηλά βουνά, χωρίς αλληλεγγύη, καθένας με την οικογένειά του, ρυθμίζοντας καθένας μόνος τα του βίου του, χωρίς να χρειάζεται νόμους, ηθικούς κανόνες.

Ηθική τους ήταν η δύναμή τους. Γι’ αυτό είχαν ένα μάτι. Έβλεπαν μόνο μπροστά.

Η ηθική γεννιέται, όταν κοιτάς και δεξιά και αριστερά, που βρίσκεται ο διπλανός σου. Όταν βλέπεις τον μπροστινό σου, επιθυμείς να τον περάσεις ή να τον σπαράξεις και να τον καταβροχθίσεις, όπως ο Πολύφημος, με τη φοβερή φωνή («φθόγγον βαρύν»), που καταβρόχθιζε τους συντρόφους του Οδυσσέα. Αλλά και αυτός που έρχεται πίσω, το ίδιο θέλει να κάνει στον μπροστινό.

Βέβαια υπάρχουν και άλλοι Κύκλωπες, πέρα από αυτούς που περιγράφει ο Όμηρος, που δούλευαν στα σπλάχνα της γης, έχοντας στα χέρια τους τη βιομηχανία. Ο συμβολισμός γίνεται πιο σαφής, αν λάβουμε υπόψη πως αυτά τα χέρια φύτρωναν όχι από τους ώμους, που είναι κοντά στο κεφάλι, αλλά από τη γαστέρα, άρα ήταν τα χέρια αυτά στην υπηρεσία της κοιλιάς.

Υπάρχουν, τέλος, και οι Κύκλωπες της «θεογονίας» του Ησιόδου, ο Βρόντης, ο Στερόπης και ο Άργης, που προμήθευαν στους Κρονίδες τα όπλα, με τα οποία νίκησαν τους Τιτάνες: στον Δία τον κεραυνό, στον Ποσειδώνα την τρίαινα και στον Πλούτωνα την κυνέη (περικεφαλαία). Και πάλι ο συμβολισμός είναι σαφής: μια τάξη Κυκλώπων «νέας κοπής» στηρίζεται στην κατασκευή και στην εμπορία όπλων.

Η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Ο Πολύφημος τυφλώνεται από κάποιον «Ούτιν». Εμείς ξέρουμε, που είμαστε έξω από το ιστορικό παιχνίδι, μια και τα ζούμε a posteriori, ότι «Ούτις» είναι ο Οδυσσέας. Ο Πολύφημος όμως δεν το ξέρει.

Αυτός ο άγνωστος «Κανένας» είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ιστορίας. Όχι οι Κύκλωπες. Οι άλλοι Κύκλωπες όμως δεν τον βλέπουν, γιατί ο Ούτις είναι τοποθετημένος πάντα κάπως πλάγια. Όχι μπροστά. Γι’ αυτό ποτέ δεν νοούν τους «λοξούς χρησμούς» και σπάνια ακούν «την βοήν των πλησιαζόντων γεγονότων» (Καβάφης).

Σύμφωνα με τον Όμηρο, κάθε φορά που ένα πολιτικό σύστημα θα κινείται στον χώρο της δύναμης και της επιβολής αποκλειστικά και θα γίνεται μονόφθαλμο και κυκλωπικό, ο Ούτις ή ο Οδυσσέας (=οργισμένος) ή όπως αλλιώς θα λέγεται αυτός, θα κινείται στον χώρο της αγωνίας, που είναι ο χώρος της ελευθερίας, αφού η αγωνία είναι παράγωγο του αγώνα.

Η σύγκρουση ανάμεσα στη δύναμη και την ελευθερία είναι το τραγικό παιχνίδι της ιστορίας. Και γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Σεφέρη, το πλοίο της ιστορίας φέρει συχνά το όνομα «Αγωνία». Αγωνιώ σημαίνει αγωνίζομαι.

Στην ελληνική μυθολογία, οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν το πρότυπο του Οδυσσέα μέσα από τα ηρωικά ιδεώδη. Μόνο οι πολυμήχανοι ήρωες είχαν τη δύναμη να νικήσουν τους Κύκλωπες.

Στην ανθρώπινη ιστορία και κοινωνία, δηλαδή στην περίπτωσή μας στη δημοκρατία, αυτός που αναλαμβάνει τον ρόλο του Οδυσσέα, του ήρωα, είναι η αθόρυβη άμεση συμμετοχή των πολλών με την ενεργή παρουσία τους στα κοινά. Το πολίτευμα του «κοινωνείν» μέσα στην κοινότητα, την «πόλιν», το βίωσαν εκατοντάδες χρόνια οι παλαιοί Έλληνες...

Υ.Γ. Οι Κύκλωπες πάντα θα υψώνουν το ανάστημά τους κάθε φορά που θα εκλείπει ο Οδυσσέας για να τους κατατροπώνει...
- See more at: http://www.egriechen.info/2014/08/mia-omiriki-afigisi-gia-tin-anthropini-istoria.html#sthash.zIjMaHVr.dpuf

Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

 
Κάντε κλικ στον τίτλο ή τη φωτογραφία για να δείτε τα υλικά και την εκτέλεση.
icookgreek.com|Από Klio Kabouri

Υλικά

  • φύλλα κρούστας: 12
  • γάλα: 1 1/2 λίτρο
  • ζάχαρη: 160 γρ.
  • λεμόνι: 1, τη φλούδα του
  • σιμιγδάλι ψιλό: 120 γρ.
  • αυγά: 6
  • βούτυρο λιωμένο: 200 γρ.
  • ζάχαρη άχνη και κανέλα για το πασπάλισμα

Εκτέλεση

  1. Για να φτιάξετε την κρέμα, βάζετε να βράσει 1 1/2 λίτρο γάλα με τη ζάχαρη και τη φλούδα από το λεμόνι. Όταν κάψει, προσθέτετε το σιμιγδάλι. Ανακατεύετε μέχρι να πήξει η κρέμα, την αποσύρετε, πετάτε τη φλούδα του λεμονιού και προσθέτετε τα αυγά χτυπημένα και 2 κουταλιές λιωμένο βούτυρο.
  2. Απλώνετε στον πάτο ενός βουτυρωμένου ταψιού (προτιμήστε ένα μικρό ορθογώνιο) 8 φύλλα καλά βουτυρωμένα αφήνοντάς τα να περισσεύουν από το ταψί. Αδειάζετε την κρέμα και την απλώνετε ομοιόμορφα.
  3. Βάζετε στην επιφάνεια 3 φύλλα, βουτυρωμένα επίσης, γυρίζετε μερικά από τα φύλλα που περισσεύουν, βάζετε κι άλλο φύλλο και γυρίζετε τα υπόλοιπα για να κλείσετε την κρέμα. Ψήνετε σε φούρνο στους 200° C για 30’ περίπου, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια. Πασπαλίζετε με ζάχαρη άχνη και κανέλα και σερβίρετε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις