Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

λατρεύουν να βγάζουν το κεφάλι τους

 
toxwni.gr
 
 Όποιος έχει σκύλο, τον οποίο βάζει μέσα στο αυτοκίνητό του, σίγουρα έχει ζήσει το εξής: ο σκύλος να βγάζει το κεφάλι του έξω από το παράθυρο του αυτοκινήτου και να "ταξιδεύει" με τη γλώσσα έξω. Κι όποιος δεν έχει σίγουρα κάπου-κάπως-κάποτε έχει δει το αντίστοιχο θέαμα.
Πολλοί από τους ιδιοκτήτες πιστεύουν πως αυτή η ανάγκη του σκύλου έχει καθαρά κίνητρα απόλαυσης, πως αυτός είναι τελοσπάντων ο τρόπος τους να διασκεδάζουν κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Ωστόσο, η Robin Foster, Ph.D., καθηγήτρια έρευνας της συμπεριφοράς των ζώων στο University of Puget Sound, έχει αντίθετη άποψη. Σύμφωνα με την ίδια, η αιτία πίσω από αυτό δεν είναι απλώς και μόνο το "αεράκι". Οι σκύλοι λαμβάνουν πολλές περισσότερες οσφρητικές πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον με το κεφάλι έξω από το αυτοκίνητο παρά με το κεφάλι μέσα.
"Ο αέρας που ειβάλλει στη μύτη του σκύλου μπορεί να εντείνει τις μυρωδιές," λέει η Foster στο The Dodo.
"Ακόμη και ένα σκυλί που δεν μπορεί να βγάλει το κεφάλι του έξω από το παράθυρο, θα ξοδέψει πολύ χρόνο εισπνέοντας ακόμη κι από ένα μικρό κενό στο παράθυρο- ενδεχομένως συλλέγοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τρέχουσα τοποθεσία". Η Foster υποστηρίζει πως, με βάση μόνο τις μυρωδιές, τα σκυλιά μπορούν να αναγνωρίσουν οικείες τοποθεσίες ακόμη και διαδρομές, κάτι που οι άνθρωποι ενίοτε δυσκολεύονται να κάνουν ακόμη κι αν διαθέτουν GPS.
"Για παράδειγμα, για ένα σκυλί ο αέρας γύρω από το αγαπημένο του πάρκο μυρίζει το ίδιο ή διαφορετικά με τον αέρα σε ένα parking σούπερ μάρκετ; Εικάζω πως μυρίζει εντελώς αλλιώς!" λέει, χαριτολογώντας, η Foster.
Σύμφωνα με την Dr. Cathy Meeks, γιατρό στο BluePearl Veterinary Partners, μπορεί επίσης αυτό να το κάνουν επειδή θέλουν να διεγείρουν όσο μπορούν περισσότερο τις αισθήσεις τους, αφού ήταν σπίτι όλη μέρα. "Είναι εξαιρετικά διεγερτική εμπειρία για αυτά- τα αρώματα, η αίσθηση του αέρα, όλα αυτά τα πράγματα που μπορούν να δουν. Είναι περίπου το ίδιο συναίσθημα που έχουμε κι εμείς όταν βγαίνουμε από το σπίτι, που ήμασταν κλεισμένοι όλη μέρα".
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν και πολλοί κίνδυνοι πίσω από αυτήν την φαινομενικά αθώα συνήθεια των σκύλων, γι' αυτό και συνίσταται το παράθυρο να μην είναι ποτέ τελείως κατεβασμένο ώστε να μην μπορεί ο σκύλος να πηδήξει έξω από το αυτοκίνητο. Ειδικά δε, όταν πρόκειται για διαδρομή σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο όπου το όχημα αναπτύσσει ταχύτητα, ο σκύλος κινδυνεύει να πάθει ζημιά στο τύμπανο του αυτιού ή στα μάτια ή να χτυπηθεί από κάτι, όπως πέτρα.
lifo.gr

δαντέλες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη Croche e Cia.
Φωτογραφία του χρήστη Croche e Cia.
Φωτογραφία του χρήστη Croche e Cia.
Φωτογραφία του χρήστη Croche e Cia.
+90
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Φωτογραφία του χρήστη Croche e Cia.

 
Ο χρήστης Croche e Cia πρόσθεσε 93 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: Barrados.

κομψότητα χειροποίητη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ της Andréa Carla Alexandre.
 

ένας απίστευτος νόμος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Υπάρχει ένας απίστευτος νόμος που απαγορεύει να σηκωθεί οποιοδήποτε σύμβολο στην Ακρόπολη, ακόμη κι αν είναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ σημαία. Πολίτες όμως παίρνουν το νόμο στα χέρια τους, πάνε στην Ακρόπολη και σηκώνουν τις Γαλανόλευκες ψηλά, τραγουδώντας τον Εθνικό μας Ύμνο !
Δείτε τους…
https://
https://
akropolis elliniki simaia 2 akropolis elliniki simaia 1
Με αφορμή την απαγόρευση Ελληνίδας να φωτογραφηθεί με την Ελληνική Σημαία στη Ακρόπολη και την ενημέρωσή μας ότι αυτό απαγορεύεται από σχετικό νόμο είπαμε να δούμε αν η απαγόρευση σταματά εκεί. Και όμως, μετά λύπης διαπιστώσαμε ότι υπάρχει απαγόρευση ανάρτησης της Ελληνικής Σημαίας και στις οικίες μας.
Πιο συγκεκριμένα με τον νόμο 851/1978 Αρ.2 παρ. 2α βλέπουμε ότι η Εθνική Σημαία δύναται να επαίρεται:
Κατά την διάρκεια Εθνικού ή Δημοσίου Πένθους υπό ιδιωτών εις οικείας, καταστήματα, γραφεία, επιχειρήσεις και λοιπούς χώρους ασκήσεως επαγγέλματος, κατόπιν αποφάσεως του Υπουργού των Εσωτερικών.
Στην παράγραφο 1 του ιδίου άρθρου βλέπουμε ότι βάσει νόμου η Σημαία παραμένει καθ’ εκάστην ογδόης πρωινής μέχρι της δύσεως του ηλίου σε κυβερνητικά κτήρια, δημόσιες υπηρεσίες, εκπαιδευτήρια και μονάδες στρατού.
Το άρθρο 3 τέλος αναφέρει για το υποχρεωτικό της ανάρτησης της Ελληνικής Σημαίας σε δημόσια ή μη κτήρια κατά τις δημόσιες εορτές και επίσημες τελετές.
Από τα παραπάνω λοιπόν συμπεραίνουμε ότι ένας πολίτης που θέλει να έχει σε ιστό στο μπαλκόνι του την Ελληνική Σημαία δε μπορεί γιατί αυτό βάσει νόμου επιτρέπεται μόνο σε εθνικές εορτές, σε εθνικό πένθος και σε επίσημες τελετές τις οποίες εκτάκτως αποφασίζει η Κυβέρνηση.
Βέβαια υπάρχουν και οι ποινικές κυρώσεις για τους παραβάτες, οι οποίες είναι κράτηση μέχρι δύο μηνών, ή πρόστιμο ή και τα δύο προηγούμενα. Απορούμε βέβαια που τόσο καιρό δεν τον έχουν διυλίσει κάποιοι ανθέλληνες τον νόμο αυτόν για να κάνουν καταγγελίες σε όσους Έλληνες έχουν στο μπαλκόνι τους την Ελληνική Σημαία.

Ακύλας και Πρίσκιλλα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
 
Μπορεί να έχει καθιερωθεί παγκόσμια, ως Άγιος των ερωτευμένων ο καθολικός Βαλεντίνος, αλλά για τους Ορθόδοξους, οι Άγιοι των ερωτευμένων είναι οι Απόστολοι
madata.gr
Μπορεί να έχει καθιερωθεί παγκόσμια, ως Άγιος των ερωτευμένων ο καθολικός Βαλεντίνος, αλλά για τους Ορθόδοξους, οι Άγιοι των ερωτευμένων είναι οι Απόστολοι Ακύλας και Πρίσκιλλα με καταγωγή από τον Πόντο.

Ο Ακύλας, καταγόταν από τον Πόντο της Μικράς Ασίας και ήταν Ιουδαίος, ενώ η Πρίσκιλλα είχε καταγωγή από τη Ρώμη, όπου και γνωρίστηκαν.

Ήταν ένα πολύ αγαπημένο ζευγάρι, κατοικούσαν στην Κόρινθο και εξασκούσαν το επάγγελμα του σκηνοποιού. Ήσαν δε άνθρωποι ενάρετοι και ευσεβείς.

Δεν απέκτησαν παιδιά, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στη σχέση τους, γιατί η αγάπη μεταξύ τους ήταν δυνατή και τους κράτησε δεμένους σε όλη την πορεία της ζωής τους.

Όταν ο απόστολος Παύλος, επισκέφθηκε την Κόρινθο, για να διδάξει την ορθόδοξη πίστη, το ζεύγος του προσέφερε θερμή φιλοξενία καθώς είχε εντυπωσιαστεί με το κήρυγμά του. Τόσο τους άγγιξε ο φλογερός και σωτήριος λόγος του απόστολου, ώστε αφού κατηχήθηκαν και βαπτίσθηκαν από αυτόν, αποφάσισαν να τον ακολουθήσουν στις περιοδείες του ως βοηθοί του.

O απόστολος εντυπωσιάσθηκε τόσο από τις αρετές και τη χριστιανική τους δράση ώστε τους μνημονεύει στις επιστολές του γράφοντας ότι για τις προσφερθείσες υπηρεσίες τους και το θάρρος είναι ευγνώμων όχι μόνον εκείνος, αλλά και όλες οι εκκλησίες των εθνών.

Αργότερα οι διώκτες του χριστιανισμού, συνέλαβαν και αποκεφάλισαν τους Αγίους χαρίζοντάς τους μαζί με τον τίτλο των Αποστόλων και τον τίτλο των Μαρτύρων.

Η μνήμη τους τιμάται από την εκκλησία μας στις 13 Φεβρουαρίου εκάστου έτους.
 

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Το ψάρι στη γυάλα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση από 29 Ιανουαρίου 2013.
 
της Κατερίνας Τζωρτζακάκη
ideostato.gr

«Η Αφροδίτη της Μήλου»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση από 28 Ιανουαρίου 2013.

«Η Αφροδίτη της Μήλου»
Η ανακάλυψη του περίφημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου σε ένα χωράφι, μέσα στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα της Μήλου, από έναν Έλληνα αγρότη και η απόκτησή του από την Γαλλία με τελικό προορισμό το Λούβρο, είναι μια ακόμη βρωμερή ιστορία αρχαιοκαπηλίας, ένα κακοπαιγμένο θέατρο ασέβειας στον πολιτισμό που έχει γεννήσει αυτός εδώ ο τόπος.
Βρισκόμαστε στην άνοιξη του 1820 ένα χρόνο πριν από την ελληνική επανάσταση. Η Οθωμανική αυτοκρατορία είναι ήδη ο μεγάλος ασθενής. Την διαλύει η διοικητική υπερσυγκέντρωση, η διαφθορά στον κρατικό μηχανισμό και στον στρατό, η οικονομική εξάρτηση από ξένα κεφάλαια και η εξαθλίωση των αγροτικών πληθυσμών. Οι μεγάλες δυνάμεις σπεύδουν να σκυλέψουν ότι μπορούν από την κατάρρευση της, βασικά τους εμπορικούς δρόμους προς την ανατολή και την Μαύρη θάλασσα και τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές.
Αλλά μιας και οι περισσότεροι Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί της εποχής προέρχονται από κλασικές σπουδές και πιάνο, είναι μεγάλοι αρχαιολάτρες και έτσι καλοβλέπουν και όλες τις θαμμένες ή μη αρχαιότητες του ελληνισμού. Έτσι βρίσκεται στον προστατευμένο κόλπο της Μήλου για να ξεχειμωνιάσει το Γαλλικό πολεμικό πλοίο με τους Γάλλους αξιωματικούς να διασκεδάζουν την ανία τους διεξάγοντας παράνομη αρχαιολογική ανασκαφή με επικεφαλής τον σημαιοφόρο Olivier Voutier μέλος του πληρώματος της γολέτας Estafette στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα, με εκπαιδευόμενους ερασιτέχνες αρχαιολόγους γάλλους ναύτες. Η ιστορία αναφέρει ότι ένας Έλληνας γεωργός ο Κεντρωτάς έσκαβε και αυτός με την βοήθεια του γιού και του ανιψιού του στο χωράφι του που βρίσκεται εκεί δίπλα για να φτιάξει πιο καλά τις πεζούλες γιατί, είχανε πέσει κάτι πέτρες και χώματα από την αρχαία οχύρωση και εντελώς τυχαία, αλλά σε μεγάλο βάθος βρήκε το άγαλμα της Αφροδίτης.
Παραμύθια μας πουλάνε όλοι, ιστορικοί και πρωταγωνιστές. Η δική μου ανάγνωση είναι ότι οι Γάλλοι προφανώς λαδώσανε κάποιους ντόπιους προύχοντες για να μπορούν ανενόχλητοι μέρα μεσημέρι να σκάβουν δίπλα στο αρχαίο θέατρο της Μήλου. Μαθεύτηκε το πράγμα στην μικρή τοπική κοινωνία και ο Κεντρωτάς μιας και είχε χωράφι μέσα στον αρχαιολογικό χώρο πήρε τα δυο παλικαράκια τον γιο του και τον ανιψιό να σκάψουνε και αυτοί και αφού υπήρχαν ενδιαφερόμενοι στο νησί να βρούνε οτιδήποτε να τους το πουλήσουμε. Ή ήδη είχε βρει κάποια μάρμαρα που τον δυσκολεύανε στο όργωμα και στο φύτεμα και τα είχε παραχώσει και μιας που άκουσε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι πήγε να τα ξεθάψει και να παζαρέψει την τιμή. Ο ψιλοσπουδαγμένος γάλλος σημαιοφόρος καταλαβαίνει την μεγάλη αξία του αγάλματος και δίνει κατευθείαν καπάρο στον Κεντρωτά 400 γρόσια για να κλείσει την δουλειά για λογαριασμό της Γαλλίας και να ξεκινήσει η διαδικασία της μεταφοράς που δεν είναι και εύκολο πράγμα, 900 κιλά ζυγίζει το άγαλμα.
Ειδοποιούνται αμέσως και από διάφορες ενδιαφερόμενες πλευρές, πρόξενοι. πρεσβευτές δραγουμάνοι, ναύαρχοι, η μεγάλη πύλη και όλοι πλέκουν ένα άθλιο γαϊτανάκι διαπραγμάτευσης για το που θα πάει το άγαλμα με πρωτοστάτες τους προύχοντες της Μήλου που γέρνουνε από εδώ και από εκεί ανάλογα με την τιμή που προσφέρει ο ένας και ο άλλος. Πάνω από 7000 γρόσια τεράστιο ποσό για την εποχή, αλλά πολύ μικρό μπρος στην πραγματική του αξία, κόστισε τελικά στους γάλλους το άγαλμα σε μπαξίσια, δοσίματα και ταξίματα για να μπορέσει τελικά να φτάσει στον Λούβρο.
Υπάρχουν αναφορές για αντιδράσεις των κατοίκων, για συμπλοκές ακόμη και θανάτους σε όλη την διαδικασία της διαπραγμάτευσης και τα πήγαινε έλα των επισήμων. Όμως εμένα μου κάνει εντύπωση ότι ούτε μια φωνή διαμαρτυρίας δεν υψώθηκε και όσοι διαμαρτύρονταν απλώς διεκδικούσαν καλύτερη τιμή ή τμήμα από τα βρώμικα χρήματα της εξαγοράς. Βέβαια μπορεί να υπήρξαν τέτοιες φωνές και να μην το μάθουμε ποτέ γιατί πνίγηκαν ανάμεσα στις κραυγές της υποτέλειας και της διαφθοράς. Η ουσία είναι ότι άλλος ένας εξαιρετικής ομορφιάς και ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικός θησαυρός έφυγε από τα χώματα που τον γέννησαν και τον φιλοξένησαν για αιώνες.
Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ώριμης τέχνης της ελληνιστικής εποχής, όταν εκείνη ξαναγύρναγε στις ρίζες της κλασικής αρχαιότητας αναζητώντας τα πρότυπα της. Το άγαλμα είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο. Έχει ύψος 2 μέτρα και παριστάνει την θεά μισόγυμνη με ένα ύφασμα με πανέμορφες πτυχώσεις να σκεπάζει το κάτω μέρος του σώματος. Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου και λόγω του μεγέθους του έχει δουλευτεί από τον γλύπτη του τμηματικά και τεμαχισμένο βρέθηκε από τους αρχαιοκάπηλους στην Μήλο.
Μόνο εικασίες υπάρχουν του τι έκανε με τα χέρια της η θεά. Άλλοι υποστηρίζουν ότι κράταγε την ασπίδα του Άρη, άλλοι ότι κράταγε ένα μήλο, σκηνή από την γνωστή ιστορία με τον Πάρη και άλλοι ότι κράταγε έναν καθρέπτη όπου καθρέπτιζε το θεϊκό πρόσωπο της. Υπάρχουν ίχνη που ενισχύουν την άποψη ότι το άγαλμα έφερε και κοσμήματα, ενώ δεν υπάρχουν ίχνη χρώματος παρόλο που γνωρίζουμε με σιγουριά ότι όλα τα αγάλματα ήταν ζωγραφισμένα στην αρχαιότητα.
Τα χαρακτηριστικά της
Πρόκειται για ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους 2,11 μέτρων και βάρους περίπου 900 κιλών. Το έργο αναπαριστά μια νεαρή γυναικεία μορφή. Ο κορμός της είναι γυμνός ενώ το ένδυμα καλύπτει τους γοφούς και τα πόδια της. Η μορφή στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά. Ο κορμός κάμπτεται και συστρέφεται, δίνοντας την εντύπωση της κίνησης, παρά το στατικό χαρακτήρα του αγάλματος. Το πρόσωπο είναι απαθές, αυστηρό και ευγενικό. Η ταύτιση του έργου με την Αφροδίτη στηρίζεται στην εικονογραφική του ομοιότητα με τις ασφαλώς αναγνωρισμένες αναπαραστάσεις της θεάς και, ενώ είναι μακράν η πιθανότερη, δεν μπορεί να θεωρηθεί απολύτως βέβαιη. Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε στα τέλη του 2ου αι. π.Χ., ίσως από Μικρασιάτη γλύπτη, και εγγράφεται στο κίνημα της αναβίωσης των αξιών της κλασικής τέχνης στα τέλη της ελληνιστικής εποχής.
Αντίγραφο του αγάλματος, τιμής ένεκεν προσφορά από το μουσείο του Λούβρου, υπάρχει στην πρώτη αίθουσα του αρχαιολογικού μουσείου της Μήλου στην Πλάκα.
(Πηγή: milosislandinfo.gr)

Η περιγραφή του "Big Bang" απο τον Λεύκιππο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση από 29 Ιανουαρίου 2013.

 
Διαβάστε Ιστορία, Φιλοσοφία, Πολιτική, Μυθολογία κ.α. Δείτε Ελληνικά Ντοκιμαντέρ…
ellinikoarxeio.com

Λεύκιππος, ο δάσκαλος του Δημόκριτου και πατέρας της ατομικής θεωρίας, την οποία πρόβαλε και εξέλιξε ο πιο χαρισματικός, πιθανότατα, μαθητής του.
Ο Λεύκιππος ήταν Έλληνας φιλόσοφος του 5ου αι. π.κ.χ. (480/470 π.κ.χ.-400 π.κ.χ.) από τα Άβδηρα (κάποιοι λένε από τη Μίλητο) μαθητής του Ζήνωνα του Ελεάτη. Διατύπωσε πρώτος την υπόθεση ότι η ύλη αποτελείται από άτομα.

Του Μιχάλη Καλόπουλου

Είναι πέρα από κάθε κατανόηση το πως ο μέγας αυτός θεωρητικός (Λεύκιππος ο Αβδηρίτης) διέβλεψε από τότε με τέτοια ακρίβεια την μεγάλη κοσμογονική έκρηξη που σήμερα ειναι γνωστή ως BIG BANG!



“ΠΩΣ ΣΥΝΕΣΤΗΚΕΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ”
"Ο νυν κόσμος περικεκλασμένω σχήματι εσχημάτισται τον τρόπο τούτον: 
Των ατόμων σωμάτων απρονόητον και τυχαίαν εχόντων την κίνησιν συνεχώς τε και τάχιστα κινουμένων, εις ταυτό πολλά σώματα συνηθροίσθη, [και] δια τούτο ποικιλίαν έχοντα (και) σχημάτων και μεγεθών. 
Αθροιζομένων δε εν ταυτώ, τούτων τα μεν οσα μείζονα ην και βαρύτερα πάντων υπεκάθιζεν, 
όσα δε μικρά και περιφερή και λεία και ευόλισθα ταύτα εξεθλίβετο, κατά την σύνοδον των ατόμων, εις τε το μετέωρον ανεφέρετο. 
ώς δε ουν εξέλειπεν μεν η πληκτική δύναμις μετεωρίζουσα, ουκέτι δε ήγεν η πληγή πρός το μετέωρον, εκωλύετο δε ταύτα κάτω φέρεσθαι, επιέζετο [δε βιαίως] πρός τους τόπους τους δυνάμενους δέξασθαι. 
Ουτοι δε ήσαν οι πέριξ και προς τούτοις το πλήθος των σωμάτων περιεκλάτω: περιπλεκόμενα δε αλλήλοις Αυτοί δε (οι τόποι) κατά την περίκλασιν τον ουρανόν εγέννησε. 
Της δε αυτής εχόμεναι φύσεις αι άτομοι, ποικίλαι ούσαι... την των. άστρων φύσιν απετέλουν"
O Κόσμος αυτός, σε (αυτή την) διασπαρμένη μορφή εσχηματίσθη με τον εξής τρόπο:
Τα σώματα των ατόμων, χωρίς αιτία και τυχαία έχοντας την κίνηση, κινούμενα συνεχώς και ταχύτατα, [και] δια τούτο ποικιλίαν έχοντα πλήθος επί τον αυτό (τόπο) συγκεντρώθησαν...

 Συναθροιζομένων δε εν ταυτό (στον ίδιο τόπο) εξ’ αυτών τα μεν όσα μείζονα και βαρύτερα, υπό κάτω πάντων (στο κέντρο) εκάθιζαν, 

όσα δε μικρά και περιφερόμενα, λεία και ευολίσθητα, εξεθλίβοντο, αυτά, κατά την συγκέντρωση των σωμάτων σχηματίζοντας μετέωρο, (ουράνιο φαινόμενο).

Όμως όταν εξέλιπε η πληκτική δύναμη (πλήττω= βαρώ= βαρυτική) που τα μετεώριζε και έπαψε να οδηγεί (τα άτομα) προς το μετέωρο, εμποδίζοντο να φτάσουν (τα άτομα) κάτω (δηλαδή στο κέντρο του φαινομένου), βιαίως δε (με έκρηξη) αυτά εσπρώχθησαν σε τόπους που μπορούσαν να τα δεχθούν.

Αυτοί δε (οι τόποι) ήταν ο περιβάλλον χώρος και σ΄ αυτόν τον χώρο το πλήθος των σωμάτων διεσπάσθη. Περιπλεκόμενα δε μεταξύ τους κατά την διαίρεση τον ουρανό εγέννησαν!

Της αυτής δε φύσεως άτομα, που είναι ποικίλα... την φύση των άστρων αποτελούν.



Λεύκιππος ο Αβδηρίτης Testimonia 24.2.
Φιλόσοφος του 5ου π.Χ αι.!
Βλ. Επίσης Ευσέβιος Ευαγγελική προπαρασκευή 15.32.1-5.t

Είναι πέρα από κάθε κατανόηση το πως ο μέγας αυτός θεωρητικός διέβλεψε από τότε με τέτοια ακρίβεια την μεγάλη έκρηξη την γνωστή σήμερα ως BIG BANG!
Ο ίδιος μεταξύ άλλων δήλωνε: «άπειρα είναι τα πάντα και εις άλληλα μεταβάλλονται».

Μ. Καλόπουλος, 1995
Πηγή: www.greatlie.com

Στο φως το αρχαίο θέατρο στη θέση «Κούλμος»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λευκάδας, η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτ/νιας και Λευκάδας, Ολυμπία Βικάτου, παρουσίασε τα πολύ…
maiandros-lykaon.gr

Στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λευκάδας, η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτ/νιας και Λευκάδας, Ολυμπία Βικάτου, παρουσίασε τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας στο αρχαίο θέατρο στην περιοχή «Κούλμος», που πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 18 Δεκεμβρίου 2015, με τη βοήθεια του δήμου Λευκάδας.
 

Στις έξι, από τις δεκατρείς, δοκιμαστικές τομές που έγιναν, εντοπίστηκαν εδώλια λαξευμένα στον φυσικό βράχο. Εντοπίστηκε ακόμα, στα ανατολικά του χώρου, τμήμα της ορχήστρας και οι διαστάσεις τμήματος του αναλημματικού τοίχου στα δυτικά του κοίλου. Η κα Βικάτου τόνισε ότι πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων αρχαίο θέατρο, το μοναδικό που έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής στα Ιόνια Νησιά, ενώ ανέφερε πως αξίζει να ανασκαφεί και να αναδειχθεί σε έναν επισκέψιμο χώρο και, γιατί όχι, να φιλοξενεί παραστάσεις.
Tο κοίλο του θεάτρου συνεχίζει και ψηλότερα, στα νότια σε παρακείμενη ιδιοκτησία που είναι ορατά κατά τόπους τα λαξευμένα εδώλια. Στην κορυφή του θεάτρου και σε πολύ μικρή απόσταση από την απόληξη του κοίλου βρίσκεται ένα κτήριο με ορατές διαστάσεις 5,5×4,5 περίπου μέτρα, για το οποίο προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηριχθεί κάτι. Δεν έχει ερευνηθεί.
 
Λευκάδα: Στο φως το αρχαίο θέατρο στη θέση «Κούλμος»
Τμήμα της ορχήστρας.
Από τις τομές που έγιναν στο επίπεδο πλάτωμα του ακινήτου εντοπίστηκε τμήμα της ορχήστρας.
 
Το τμήμα της ορχήστρας που εντοπίστηκε βρίσκεται στα ανατολικά του χώρου και από τη θέση της ορχήστρας επιβεβαιώνεται ο βόρειος – βορειοανατολικός προσανατολισμός του θεάτρου, με θέα προς τη θάλασσα.
Σε δύο ακόμα από τις τομές που έγιναν στο επίπεδο πλάτωμα εντοπίστηκε οικοδομικό υλικό, το οποίο πιθανότατα να προέρχεται από την επένδυση των εδωλίων.
 
Λευκάδα: Στο φως το αρχαίο θέατρο στη θέση «Κούλμος»
Τμήμα αναλληματικού τοίχου στα δυτικά του κοίλου.
Τέλος, στο δυτικότερο άκρο του επίπεδου πλατώματος όπου ήταν ορατό τμήμα τοίχου, διαπιστώθηκε ότι αυτός ο τοίχος έχει μήκος 3 μέτρα και πλάτος 80 εκατοστά, είναι κτισμένος ισοδομικά, με επεξεργασμένους ογκόλιθους ενώ είναι ορατές τέσσερις σειρές δόμων ύψους περίπου 1,5 μέτρο. 
 
Ο κ. Σταύρος Μπένος, πρόεδρος του Σωματείου «Διάζωμα», τόνισε ότι βρισκόμαστε σε μια ιστορική στιγμή όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πιο θεαματικής ανασκαφικής έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί στην οκταετή πορεία του «Διαζώματος». Μίλησε για μια μεγάλη έκπληξη καθώς πρόκειται για ένα σπουδαίο μνημείο, ένα πολύ μεγάλο θέατρο, ίσως και δέκα χιλιάδων θέσεων, που σώζεται σε αρκετά καλή κατάσταση. Πρότεινε, από την εμπειρία του, να γίνουν απαλλοτριώσεις στις ιδιόκτητες εκτάσεις, να γίνει ανασκαφή με τη συμβολή και της Περιφέρειας, να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Ηπείρου με το σχεδιασμό πολιτιστικών διαδρομών και την αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ. Δεσμεύτηκε ότι το «Διάζωμα» θα αναλάβει τη μελέτη, ενώ έκλεισε επισημαίνοντας ότι «όταν κάτι δεν το αγκαλιάζει η τοπική κοινωνία, δεν πάει πουθενά».
 
Λευκάδα: Στο φως το αρχαίο θέατρο στη θέση «Κούλμος»
Εδώλια του θεάτρου.
Ο δήμαρχος Λευκάδας, Κωνσταντίνος Δρακονταειδής, αναφέρθηκε στο πώς θα προχωρήσει πιο γρήγορα η ανάδειξη του θεάτρου. Μίλησε για ανάγκη συνεργασίας, παρουσία της Περιφέρειας και όλων των φορέων. Ο δήμος θα κινηθεί στην κατεύθυνση της εξαγοράς των ιδιοκτησιών ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι ανασκαφές καθώς οι απαλλοτριώσεις είναι χρονοβόρες. «Ο στόχος της δημοτικής αρχής είναι μέχρι το τέλος της θητείας της να έρθει στο φως το σύνολο του μνημείου», τόνισε ο κ. Δρακονταειδής.
http://anaskafi.blogspot.gr/2016/01/blog-post_96.html

χιλιάδες ιδέες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη Crochet is my life.

Φωτογραφία του χρήστη Crochet is my life.Φωτογραφία του χρήστη Crochet is my life.
 



Δημοφιλείς αναρτήσεις