Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Πεντοζάλι Σφακιά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Γεώργιος Σηφοστρατουδάκης.
Ο Γεώργιος Σηφοστρατουδάκης κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Crete.

 
Πεντοζάλι Σφακιά
Για περισσότερα βίντεο Like ► Crete

17 Ιουνίου 1771: ο μαρτυρικός θάνατος του Δασκαλογιάννη.


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη IScreta.gr.
Έδεσαν σφιχτά τον Δασκαλόγιαννη σε ένα ικρίωμα που είχε στηθεί στην ανατολική πλατεία του Ηρακλείου και ο δήμιος άρχισε να αφαιρεί με τσακμακόπετρες (βολοσυρόπετρες) κομμάτια από τη σάρκα του και να τα πετάει στους συγκεντρωμένους. Έφεραν μπροστά του ένα μεγάλο καθρέφτη για να δει τον εαυτό του κατακρεουργημένο, αλλά και τον αδελφό του τον Σγουρομάλλη, ο οποίος είχα χάσει πια τα λογικά του.
 
Το 1770 ο χριστιανικός πληθυσμός της Κρήτης βρισκόταν στο έλεος του τουρκικού ζυγού, ο οποίος εκφραζόταν τόσο από την επίσημη αρχή του αγά…
iscreta.gr

17 Ιουνίου 1771: ο μαρτυρικός θάνατος του Δασκαλογιάννη.

Το 1770 ο χριστιανικός πληθυσμός της Κρήτης βρισκόταν στο έλεος του τουρκικού ζυγού, ο οποίος εκφραζόταν τόσο από την επίσημη αρχή του αγά όσο και από την πυγμή των ισχυρών τουρκοκρητικών οικογενειών. Χωριά εξισλαμίζονταν και ο ανταρτοπόλεμος μεταξύ των Χαΐνηδων και των Γενίτσαρων σάρωνε την ύπαιθρο. Η ορεινή και φτωχή  περιοχή των Σφακίων δεν ήταν ελκυστική για τους Τούρκους και όσες φορές πάτησαν το χώμα της, έφυγαν γρήγορα.
Θεωρείται ο πρωτομάρτυρας των κρητικών επαναστάσεων ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία…
Ο Ιωάννης Βλάχος ή Δασκαλογιάννης ήταν ο αρχηγός της οικογένειας των Βλάχων που είχε σημαντική οικονομική επιφάνεια και ακόμη μεγαλύτερη υπόληψη στην Άνω Πόλη.


Ο Δασκαλόγιαννης αποτελεί εμβληματική μορφή των απελευθερωτικών αγώνων της Κρήτης. Προς τιμήν του το αεροδρόμιο Χανίων ονομάζεται «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»….
Το παρατσούκλι «ψαλιδόκωλος» που του είχαν βγάλει οι συμπατριώτες του, δεν μείωνε το κύρος του Δασκαλογιάννη, που γνώριζε γραφή και ανάγνωση και ντυνόταν ευρωπαϊκά. Είχε τέσσερα ιστιοφόρα και ταξίδευε.

Μιλούσε ρωσικά και ιταλικά και έπειθε τους συγχωριανούς του ότι το «ξανθό ομόδοξο γένος» θα στηρίξει τον αγώνα. Ο πρωτόπαπας όμως των Σφακίων είχε τις επιφυλάξεις του και σύμφωνα με τον θρύλο, η πολιτική αντιπαράθεση γινόταν με μαντινάδες.
Ο Δασκαλογιάννης έλεγε:
«Το Μόσκοβο θα φέρω να τα συντράμει τα Σφακιά, τσοι Τούρκους να ζυγώξου και για την Κόκκινη Μηλιά δρόμο να τώνε δώσου» Και ο παπάς του απαντούσε: «Δάσκαλ΄ είντα λογιάζεις; Θα τα σκλαβώσεις τα Σφακιά μ΄ αυτά που λογαριάζεις…Τα παλληκάρια τω Σφακιώ εις τη φωτιά θα βάλης»
Ο Δασκαλόγιαννης συγκέντρωσε τους άρχοντες των γειτονικών χωριών στον Εμπρός Γυαλό, όπου βρίσκεται σήμερα η Χώρα και αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, καθώς έκαιγε στην υπόλοιπη Ελλάδα η φλόγα της επανάστασης του Ορλώφ.

Ο αντιναύαρχος Αλέξιος Ορλώφ υποκίνησε με εντολή της Μεγάλης Αικατερίνης την επανάσταση των Μανιατών κατά των Τούρκων….
Στις 25 Μαρτίου του 1770 ο Δασκαλόγιαννης έβγαλε πανηγυρικό λόγο μετά τη Θεία Λειτουργία. Έως το καλοκαίρι, το κίνημα οργανώθηκε και περίπου 2 χιλιάδες άνδρες άρχισαν τις επιδρομές εναντίον τουρκικών θέσεων. Στόχος του Δασκαλόγιαννη ήταν να καταλάβει πρώτα τα Χανιά και στη συνέχεια το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο με τη βοήθεια και του ρωσικού στόλο.
Το σχέδιο προχωρούσε και οι Τούρκοι είχαν αρχίσει να υποχωρούν. Οι Ρώσοι κέρδισαν τους Οθωμανούς στη ναυμαχία του Τσεσμέ, αλλά τα καράβια τους δεν έφτασαν στην Κρήτη να βοηθήσουν τους Σφακιανούς. Από εκείνο το σημείο άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την επανάσταση των Σφακιανών, που αποτελούσε ουσιαστικά την κρητική συμμετοχή στα Ορλωφικά.
Η αντεπίθεση των Τούρκων Όταν οι Τούρκοι συνειδητοποίησαν ότι οι Ρώσοι δεν θα βοηθήσουν τους επαναστάτες, άρχισαν την αντεπίθεση. Το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να επιτάξουν 1.000 χριστιανούς για να μεταφέρουν τα πολεμοφόδια του οθωμανικού στρατού στα ορεινά σημεία των μαχών.
Οι άνθρωποι αυτοί ονομάστηκαν «σακουλιέρηδες» και ήταν τα πρώτα θύματα των συγκρούσεων, γιατί οι Τούρκοι τους έστελναν μπροστά για κάλυψη κι έτσι δέχονταν φίλια και εχθρικά πυρά..



Ομηρικές μάχες έγιναν στην Κράπη, ενώ οι Τούρκοι έκαψαν τον Καλλικράτη και το Αφέντου. Οι Σφακιανοί υποχώρησαν βράχο βράχο και το αίμα κύλησε άφθονο και από τις δύο πλευρές. Οι Τούρκοι λεηλάτησαν την Ασκύφου και ετοιμάστηκαν για την επίθεση στον Εμπρός Γιαλό και τη χώρα των Σφακίων.
Οι Κρητικοί τους καθυστερούν στα στενά της Ίμπρου και φυγαδεύουν πολλά γυναικόπαιδα στην Ανώπολη. Οι Οθωμανοί μετρούν 1.000 νεκρούς, αλλά ενισχύονται από Ηρακλειώτες Τούρκους και η αριθμητική τους υπεροχή είναι συντριπτική. Μεταφέρουν την έδρα της επιχείρησης στο Φραγκοκάστελο και το καλοκαίρι εξαπολύουν επίθεση με 6.000 άνδρες στην Ανώπολη .
Ο Δασκαλόγιαννης τους αναχαιτίζει προσωρινά και στέλνει τα μισά γυναικόπαιδα, περίπου 2.500 ψυχές, στο Λουτρό. Άλλοι τόσοι άμαχοι όμως δεν καταφέρουν να ξεφύγουν και πολλοί αιχμαλωτίζονται. Η
Ανώπολη λεηλατείται και ο Δασκαλόγιαννης τη βλέπει να καίγεται από τα απέναντι βουνά.
Οι Σφακιανοί καταφεύγουν προς την Αράδαινα και δίνουν απελπισμένες μάχες στο φαράγγι, ενώ οι σφαγές των αμάχων στα Λιβανιανά και τον Άγιο Ιωάννη θα γράψουν με μαρτυρικό τρόπο τη σελίδα της εξέγερσης.

Μνημείο του Δασκαλόγιαννη στην Κρήτη. Ωστόσο στην 
υπόλοιπη Ελλάδα είναι σχεδόν άγνωστος.

Ο βασανισμός και το μαρτυρικό τέλος του Δασκαλόγιαννη

Η γυναίκα, δύο από τις κόρες του και ο αδελφός του Δασκαλόγιαννη πέφτουν στα χέρια των Τούρκων. Οι συμπολεμιστές του τον αποτρέπουν να παραδοθεί, αλλά όταν μπήκε ο χειμώνας και ο πληθυσμός εξαντλήθηκε από τον ανταρτοπόλεμο, ο Δασκαλογιάννης φόρεσε τα άρματά του και εμφανίζεται μπροστά στους Τούρκους που τον μετέφεραν αρχικά στο Φραγκοκάστελο και στη συνέχεια στο Ηράκλειο έφιππος, μαζί με την κόρη του Μαρία. Για ένα διάστημα ο Δασκαλόγιαννης προσπάθησε να κερδίσει χρόνο διαδίδοντας ότι υπήρχε δήθεν κάποιος κρυμμένος θησαυρός, ενώ και οι Τούρκοι περίμεναν, ώστε να δουν αν θα υπάρξει κάποια αντίδραση από τη Ρωσία.
Όταν βεβαιώθηκαν ότι δεν είχαν να κερδίσουν τίποτα από τον αιχμάλωτο Σφακιανό διέταξαν το βασανιστικό του τέλος. Έδεσαν σφιχτά τον Δασκαλόγιαννη σε ένα ικρίωμα που είχε στηθεί στην ανατολική πλατεία του Ηρακλείου και ο δήμιος άρχισε να αφαιρεί με τσακμακόπετρες (Βολοσυρόπετρες – οι κοφτερές πέτρες που είναι κάτω απο τον βολόσυρο και αλωνίζοντας κόβουν τα στάχυα)   κομμάτια από τη σάρκα του και να τα πετάει στους συγκεντρωμένους.
Έφεραν μπροστά του ένα μεγάλο καθρέφτη για να δει τον εαυτό του κατακρεουργημένο, αλλά και τον αδελφό του τον Σγουρομάλλη, ο οποίος είχα χάσει πια τα λογικά του.
Ο Δασκαλόγιαννης πέθανε στις 17 Ιουνίου 1771 από ακατάσχετη αιμορραγία και το σώμα του έμεινε τρεις ημέρες εκτεθειμένο και ο πασάς επέτρεψε να ταφεί μόνο όταν απειλούνταν πλέον με αποσύνθεση. Υπάρχουν μαρτυρίες ότι το θέαμα του βασανισμού του Δασκαλόγιαννη ήταν τόσο αποτρόπαιο που απέβαλλαν έγκυες χανούμισσες.
Ο θρυλικός επαναστάτης  ενέπνευσε τον Ν. Καζαντζάκη. Οι αναφορές στον «Καπετάν-Μιχάλη» είναι έμμεσες αλλά ουσιαστικές. Οπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στο  Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο, που διοργανώθηκε στην γενέτειρά του «ο ήρωας συνεχίζει να εμπνέει όλους εκείνους που κρύβουν τον επαναστάτη κόντρα στο σύστημα και την υποτέλεια».
Η οδύσσεια της κόρης του
Η κόρη του, Μαρία, υποχρεώθηκε να παντρευτεί Τούρκο και έζησε στην Κωνσταντινούπολη απ΄ όπου έφυγε όμως, όταν ξέσπασε η Επανάσταση κι ενώ είχε μείνει χήρα.
Η ηλικιωμένη γυναίκα έγινε μοναχή στην Τήνο και βοήθησε στον Αγώνα. Οι Οθωμανοί εξάντλησαν το μένος τους στα Σφακιά, αλλά και την υπόλοιπη Κρήτη για παραδειγματισμό. Εκτιμάται ότι από τους 11.000 κατοίκους σκοτώθηκαν περισσότεροι από 3.500 χιλιάδες, 1.500 πέθαναν από τις κακουχίες και άλλοι 2.000 έφυγαν για πάντα.
Η επανάσταση των «Ορλωφικών» καταπνίγηκε, αλλά η Πύλη είχε δεχθεί σημαντικό πλήγμα, όπως φάνηκε άλλωστε στη συνθήκη του Κιουτσιούκ Καϊναρτζή το 1774.
Μεταξύ των όρων ήταν η αμνηστία όσων είχαν συμμετάσχει στον αγώνα, αλλά και η δυνατότητα των ελληνικών πλοίων να πλέουν υπό ρωσική σημαία, γεγονός που επέτρεψε την ανάπτυξη του ελληνικού ναυτικού που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην Επανάσταση του 1821.
Ο Αερολιμένας Χανίων ονομάσθηκε «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» προς τιμήν του Κρητικού επαναστάτη.
Διαβάστε επίσης!


Η Μαρία Δασκαλογιάννη, κόρη ήρωα της Κρήτης, υπήρξε μια σπουδαία Ελληνίδα, που κράτησε την πίστη της και την αγάπη της προς την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι αιχμαλωτίσθηκε από τους Τούρκους και υποχρεώθηκε να παντρευτεί με Τούρκο αξιωματούχο. Ζούσε στην Κωνσταντινούπολη ως χήρα, όταν εξερράγη η Επανάσταση του 1821 και ξέσπασαν άγριοι διωγμοί κατά των … Συνεχίστε να διαβάζετε το Μαρία Δασκαλογιάννη, ο βίος της κόρης του ήρωα της Κρήτης.
 

.mixanitouxronou.gr

 

«Σκυλάνθρωποι»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Σ’ένα βιβλίο με τίτλο «Σκυλάνθρωποι» είναι καταγεγραμμένη η ενδιαφέρουσα αφήγηση γνωστής Ιταλίδας πολιτικού, η οποία εξηγεί γιατί οι Ευρωπαίοι και γενικότερα οι ξένοι…
triklopodia.gr
Σ’ένα βιβλίο με τίτλο
«Σκυλάνθρωποι» είναι καταγεγραμμένη η ενδιαφέρουσα αφήγηση γνωστής Ιταλίδας πολιτικού, η οποία εξηγεί γιατί οι Ευρωπαίοι και γενικότερα οι ξένοι συμπεριφέρονται με ελεεινό τρόπο κατά των Ελλήνων.
«Τα ζώα δεν συγχωρούν ποτέ στον άνθρωπο τη βελτίωση της συμπεριφοράς τους, γιατί νιώθουν ότι αυτή η βελτίωση τα απομακρύνει από τη φύση τους. Και όποτε δίνεται η ευκαιρία, το μίσος εκρήγνυται», μας λέει η γνωστή Ιταλίδα, πρώην υπ.Εξωτερικών, Έμα Μπονίνο επί κυβέρνησης Λέτα.
Για να κατανοήσει ο αναγνώστης τη δήλωση, η πολιτικός κάνει τον εξής εκπληκτικό παραλληλισμό:
«Είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει με εμάς τους Ευρωπαίους και τους Έλληνες. Αν υπάρχει μια φυλή στον κόσμο που κυριολεκτικά τη μισώ αφόρητα, αυτή η φυλή είναι οι Έλληνες.» Και τεκμηριώνει την άποψή της λέγοντας ότι στα γυμνασιακά της χρόνια ένιωθε “ψυχικά καταπιεσμένη” γιατί «οι Σοφοί μας Δάσκαλοι δεν μας δίδαξαν τίποτα που να μην το είχαν ήδη Ανακαλύψει, Εξηγήσει, να μην το είχαν Τεκμηριώσει, να μην το είχαν Τελειοποιήσει οι Αρχαίοι Έλληνες.
Κι αν κάποτε ανέφεραν κανέναν άλλο συγγενή της Γνώσης και της Σοφίας που δεν ήταν Έλληνας, στο τέλος πάντα κατέληγαν ότι η Γνώση του και η Σοφία του ήταν βασισμένες επάνω στη Σοφία κάποιου Έλληνα Φιλοσόφου.
Σιγά σιγά ένιωθα πως οι Γνώσεις μου, οι Σκέψεις μου, τα Αισθήματά μου, η Προσωπικότητά μου, ο Κόσμος μου, η Ύπαρξή μου ως το πιο έσχατο κύτταρό μου ήταν όλα επηρεασμένα, ήταν ταγμένα σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε “Η Φιλοσοφία των Αρχαίων Ελλήνων.”»
Αυτά όλα καταστάλαζαν στα βάθη της ψυχής της Ελβετίδας «ένα φλογερό μίσος για καθετί το ελληνικό». Και η συνέχεια: «Αργότερα στο πανεπιστήμιο η κατάσταση έγινε δραματική. Ο Ασκληπιός από τη μια, ο Ιπποκράτης απ’ την άλλη!
Ο Γαληνός τη μια μέρα, ο Ορειβάσιος την επομένη! Αέτιος το πρωί, Αλέξανδρος Τραλλιανός τ’ απόγευμα! Παύλος ο Αιγινίτης από ‘δω, Στέφανος ο Αθηναίος από ‘κει. Δεν μπορούσα ν’ανοίξω βιβλίο χωρίς να βρω μπροστά μου την ελληνική παρουσία. Δεν τολμούσα να πιάσω στα χέρια μου λεξικό για να βρω μια δύσκολη, σπάνια, μια χρήσιμη, μια έξυπνη, μια όμορφη, μια μεστωμένη λέξη. Όλες ελληνικές! Και άλλες αμέτρητες σαν την άμμο των θαλασσών και των ποταμών, ελληνικής και αυτές προέλευσης!»
«Πρόκειται για φαινόμενο ομαδικό. Έτσι αισθανόμαστε λίγο πολύ όλοι μας απέναντι στους Έλληνες. Τους μισούμε, όπως τα ζώα τους θηριοδαμαστές. Και μόλις μας δίνεται η ευκαιρία, χυμάμε, τους δαγκώνουμε και τους κατασπαράζουμε. Γιατί στο βάθος ξέρουμε ότι κάποτε ήμασταν ζώα με όλη τη σημασία της λέξης και είναι αυτοί, οι Έλληνες, πάλι οι Έλληνες, πάντα οι Έλληνες, που μας εξώσανε από τη ζωώδικη υπόσταση και μας ανεβάσανε στην ίδια με τους εαυτούς τους ανθρώπινη βαθμίδα. Δεν αγαπάμε κάτι που θαυμάζουμε.
Ρίξε μια ματιά στην ιστορία και θα διαπιστώσεις ότι όλοι οι Ευρωπαίοι, με αρχηγούς τους Λατίνους και το Βατικανό, λυσσάξαμε να τους εξαφανίσουμε τους Έλληνες από το πρόσωπο της γης. Δεν θα βρεις και δεν θα φανταστείς συνδυασμό εγκλήματος, πλεκτάνης και παγίδας που δεν το σκαρφιστήκαμε και δεν το πραγματώσαμε για να τους εξολοθρεύσουμε.
Σύμφωνα με το armynews η ιστορία με το μίσος κατά των Ελλήνων δεν ξέφτισε. Ο σύγχρονος πολιτισμένος άνθρωπος είναι ο ίδιος και χειρότερος. Δεν θα επιτρέψει ποτέ το Βατικανό να επιβιώσει στην αυλόπορτα της Ευρώπης, στα πλευρά της Ασίας και στο κατώφλι της Αφρικής ο Ελληνισμός, γιατί θεωρούν ότι τους αφαιρεί Σεβασμό και Κύρος.
Για αυτό, παρόλο που τους μισώ, γιατί δεν προέρχομαι από τη φυλή τους, δεν μπορώ να μη τους θαυμάζω και να μη τους σέβομαι και θα συνεχίσω να Μελετάω τον Πλάτωνα, τον Σωκράτη και τον Περικλή όσο θα ζω, διδάσκοντας στα παιδιά μου τη Δύναμη της Σοφίας τους και την επιρροή της στη Ζωή μας και στην Ευτυχία μας.»
apokalyptika.com
el.gr

από την παραλία Τρυπητή προς το Ηράκλειο!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Τάσος Παντελής.
Η Τρυπητή στη νότια πλευρά του Νομού Ηρακλείου αποτελεί ένα κρυμμένο θησαυρό!

Το «κινηματογραφικό» βίντεο της διαδρομής από την παραλία Τρυπητή προς το Ηράκλειο!

Για όσουν «κατέχουν» τις σπάνιες ομορφιές της Κρήτης, είναι γνωστό πως η παραλία Τρυπητή στη νότια πλευρά του Νομού Ηρακλείου αποτελεί ένα κρυμμένο θησαυρό! Τα βαθιά, καταγάλανα νερά του κρητικού πελάγους και η απόλυτη ηρεμία του απομακρυσμένου τοπίου, ικανοποιούν ακόμη και τον πιο απαιτητικό ταξιδιώτη. Είναι αλήθεια πως χρειάζεται λίγη περισσότερη υπομονή μέχρι να φτάσεις και να αντικρίσεις την παραλία έπειτα από χιλιόμετρα χωματόδρομου, αλλά στο τέλος αυτό που μένει είναι μόνο ικανοποίηση από την απόλαυση του τελικού προορισμού
[ Γράφει ο Αντώνης Τσαλίκης ]



Η διαδρομή προς την παραλία από το χωριό Άγιοι Δέκα, μέσω του φαραγγιού της Τρυπητής (Ηρακλείου) και το ελαιόδασος του Αγίου Σάββα, είναι μια σπάνια εμπειρία που περιλαμβάνει δεκάδες «φωτογραφίες» αυθεντικής Κρήτης. Η διάσχιση του άγριου τοπίου στα Αστερούσια Όρη, αφήνει στην άκρη την κούραση από τις δυσκολίες του δρόμου και σας καθηλώνει στο παράθυρο να απομνημονεύετε ίσως τις πιο εντυπωσιακές εικόνες από το ταξίδι σας στο νησί!



Η Asudeh, μία Ιρανή τουρίστρια που βρέθηκε τις τελευταίες εβδομάδες στην Κρήτη, πραγματοποίησε το μικρό αυτό ταξίδι με μίνι-βαν και με την βοήθεια του συντρόφου της, ο οποίος είναι έμπειρος κινηματογραφιστής, μας χάρισαν ένα πραγματικά εντυπωσιακό βίντεο ( πηγή: Asuh’s World channel). Τα αριστοτεχνικά σκηνοθετημένα πλάνα και οι πανοραμικές λήψεις από αέρος με drone, κάνουν την σύντομη παραγωγή να μοιάζει με χολιγουντιανή ταινία!



Το ζευγάρι αφού έφτασε στην μαγευτική παραλία και ξεκουράστηκε στην απόλυτη ησυχία που προσφέρει τον μήνα Απρίλιο, ξεκίνησε για την επιστροφή προς το Ηράκλειο. Με απόλυτα κινηματογραφικό τρόπο κατέγραψαν σταδιακά το πιο εντυπωσιακό τμήμα της διαδρομής από την Τρυπητή  μέχρι τα βόρεια και ιδιαίτερα το πιο στενό τμήμα του φαραγγιού που σχεδόν «κόβει» την ανάσα! Μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για μία περίπτωση όπου η εικόνα «μιλάει» από μόνης της…
Απολαύστε:


Σύναξη Πάντων των εν Λέσβω Αγίων

 
Ευτυχία Ψαλιδακη
18 Ιουνίου 2017
Σήμερα Εορτής &μνήμης
Σύναξη Πάντων των εν Λέσβω Αγίων
Χρόνια Πολλά
Άγιοι τού Θεού πρεσβευσατε υπέρ πάντων ημών.

Βίος Αγίου
Ημερομηνία εορτής: 18/06/2017 Σύναξη Πάντων των εν Λέσβω Αγίων
Τύπος εορτής: Με βάση το Πάσχα.
Εορτάζει 63 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.
Άγιοι που εορτάζουν: Συναξη Παντων Των Εν Λεσβω Αγιων

Λέσβος χορεύει ὁμοῦ συνευφημοῦσα
τοὺς ἐν αὐτῇ λάμψαντας φίλους Κυρίου.
Ἤνεγκε Λέσβος ὁμήγυριν Χριστῷ Θεοειδῆ ἐτάρων.

Βιογραφία
Την πρώτη μετά των Αγίων Πάντων Κυριακή η Εκκλησία μας εορτάζει την μνήμη των εν Λέσβω διαλαμψάντων Αγίων. Η Ακολουθία τους είναι γραμμένη από τον Υμνογράφο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Τοὺς ἐκ Λέσβου ὡς ἄστρα νοητὰ ἀνατείλαντας, καὶ ἀπὸ χωρῶν διαφόρων ἐν αὐτῇ διαπρέψαντας. Ὁσίους τε καὶ Μάρτυρας ὁμοῦ, καὶ θείους ἱεράρχας τοῦ Χριστοῦ, ἐν μιᾷ ἀνευφημήσωμεν ἑορτῇ οἱ λέσβιοι κραυγάζοντες· δόξα τῷ ἐνισχύσαντι ὑμᾶς, δόξα τῷ θαυμαστώσοντι, δόξα τῷ δι’ ὑμῶν περιφανῶς, τὴν νῆσον ἡμῶν κλεΐσαντι.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θεῖον σύστημα κλεινῶν Ὁσιῶν, καὶ ὁμήγυριν Ἀρχιερέων, καὶ Μαρτύρων ἀκαθαίρετον φάλαγκα, ἡ νῆσος Λέσβος γεραίρει χορεύουσα, ὡς ἐν αὐτῇ τὸν Χριστὸν μεγαλύναντας, καὶ πρεσβεύοντας δωρήσασθαι ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν εἰρήνην ἀληθῆ καὶ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος δ'. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Τοὺς ἐν τῇ Λέσβῳ ἀθλητὰς τοῦ Σωτῆρος, καὶ ἱεράρχας καὶ Ὁσίους Πατέρας, πνευματικῶς ὑμνήσωμεν γηθόμενοι· οὗτοι διαφόροις γάρ, διαπρέψαντες χρόνοις, ἤδη συνηρμόσθησαν, ἐπὶ μίαν χορείαν, καὶ τῷ Θεῷ πρεσβεύουσιν ὁμοῦ, ἡμῖν δοθῆναι πταισμάτων συγχώρησιν.

Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ταχὺ προκατάλαβε.
Η Λέσβος χαρμόσυνον ἐπιτελεῖ ἑορτήν, εἰκάδα γεραίρουσα, μετὰ τριάδος κλεινῆς, ἁγίων ἐν χάριτι· τούτων γὰρ τῇ πρεσβείᾳ, ἐκ δεινῶν ῥυομένη, χάριτος ἰαμάτων, ἐξ αὐτῶν ἀπολαύει· διὸ καὶ μεγαλύνει Χριστόν, τὸν τούτους δοξάσαντα.

Ὁ Οἶκος
Οἱ ἐν Λέσβῳ συνέλθωμεν σήμερον, καὶ κοινὴν ἑορτὴν συστησώμεθα, τοὺς ἐν τῇ ἡμετέρᾳ νήσῳ ἁγιοπρεπῶς ἐκλάμψαντας, ὁμοφώνως γεραίροντες, αὐτόχθονάς τε καὶ ἐπήλυδας· οὗτοι γὰρ οἱ μακάριοι, οἱ μέν, δι’ ἐναρέτου πολιτείας, καὶ ποιμαντικὴς ἐπιστήμης, ἡμᾶς εὐεργετήσαντες, Θεῷ εὐηρέστησαν· οἱ δὲ δι’ ἀθλητικῶν ἀγώνων, καὶ μαρτυρικοῦ παραστήματος, τάς ψυχὰς ἡμῶν πτερώσαντες, Χριστὸν τὸν ἀθλοθέτην ἐδόξασαν, καὶ ἤδη πάντες τὴν πᾶσαν νῆσον ἡμῶν ἁγιάζουσι, τῇ καταθέσει τῶν ἱερῶν αὐτῶν λειψάνων καὶ ταῖς ἐξ αὐτῶν προϊούσαις χάρισι καὶ πάντες ὁμοῦ Θεῶ πρεσβεύουσιν, ἡμῖν δοθῆναι πταισμάτων συγχώρησιν.

Μεγαλυνάριον
Τοὺς ἐν Λέσβῳ Μάρτυρας τοῦ Χριστοῦ, θείους Ἱεράρχας, καὶ Ὁσίους θεοειδεῖς, πάντες ὁμοφώνως, οἱ σύλλογοι λεσβίων, τιμήσωμεν ὡς πρέσβεις ἡμῶν πρὸς Κύριον.
Αμήν.

Σάββατο 17 Ιουνίου 2017

Διέγραψαν Καστελόριζο και Στρογγύλη


«Διέγραψαν» από το επικαιροποιημένο βιβλίο Γεωγραφίας της Ε’ Δημοτικού το Καστελόριζο και τη Στρογγύλη και το υπουργείο Παιδείας απαντά σαν να μην τρέχει τίποτα πως θα υπάρξει διόρθωση από το… νέο έτος. Απίστευτο. Παίζουν με τα γεωγραφικά σύνορα της Ελλάδας αν κάποιοι δεν παίζουν και τα παιχνίδια της Τουρκίας που θέλει να εξαφανίσει το Καστελόριζο από το Αιγαίο για να βάλει «πόδι» στα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Το θέμα αυτό γίνεται γνωστό τη στιγμή που η Τουρκία για ακόμη μία φορά ετοιμάζεται να κυκλώσει με υποβρύχια το Καστελόριζο για να αμφισβητήσει το status quo και βέβαια την ΑΟΖ της Ελλάδας. Χάριν του Καστελόριζου και της Στρογγύλης η δυνητική ελληνική ΑΟΖ εφάπτεται με την κυπριακή και αποκλείουν την Τουρκία από τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων της ανατολικής Μεσογείου.
Αυτό είναι για το οποίο έχουν λυσσάξει οι Τούρκοι και θέλουν να εξαφανίσουν τα δύο ελληνικά νησιά από το χάρτη. Έφτασαν μάλιστα μέχρι του σημείου να πουν πώς το Καστελόριζο ανήκει στην ανατολική Μεσόγειο και όχι στο Αιγαίο και πρόσφατα μίλησαν ανοιχτά για στήσιμο εξέδρας άντλησης πετρελαίου στην περιοχή του ελληνικού νησιωτικού συμπλέγματος θεωρώντας την «κτήμα» τους.
Ε, αυτό που θέλουν οι Τούρκοι το κάνει το υπουργείο Παιδείας διαγράφοντας από το χάρτη το Καστελόριζο και τη Στρογγύλη. Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα με ερώτηση του ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος και στην ερώτηση αυτή απάντησε το υπουργείο Παιδείας του Ανδρέα Λοβέρδου. Θέλετε να μάθετε πότε; Εν μέσω των ψηφοφοριών για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Η απάντηση ωστόσο αντί να καθησυχάζει εξοργίζει. Διαγράφηκαν το Καστελόριζο και η Στρογγύλη λέει το υπουργείο Παιδείας γιατί ήταν τεχνικά δύσκολη η απεικόνιση των δύο αυτών μικρών νησιών στο χάρτη του βιβλίου Γεωγραφίας της Ε’ Δημοτικού.
Διαβάστε ολόκληρη την απάντηση του υπουργείου Παιδείας:    
«Πρόκειται για ένα βιβλίο που έχει εκδοθεί αρχικά το 2006. Στη μεγάλη πλειονότητα των χαρτών, 18 στον αριθμό, που περιέχονται στο εν λόγω βιβλίο, τόσο το Καστελόριζο όσο και το μικρότερης έκτασης, νησί Στρογγύλη, εμφανίζονται ως προσθήκες (υπό μεγέθυνση).
Ωστόσο, υπάρχουν οκτώ (8) κυρίως θεματικοί χάρτες, όπου λόγω της τεχνικής δυσκολίας της απεικόνισης ενός πολύ μικρής έκτασης στοιχείου, σε χάρτες χαμηλής ανάλυσης και συχνά περιορισμένων διαστάσεων, δεν απεικονίζεται το Καστελόριζο.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη δημιουργήσει και προτείνει νέα γραφικά, τα οποία θα συμπληρώσουν το σύνολο των χαρτών, ώστε να απεικονίζονται τα δύο αυτά μικρά νησιά, τόσο στα έντυπα όσο και στα ψηφιακά σχολικά βιβλία.
Τέλος, το Υ.ΠΑΙ.Θ. θα προχωρήσει στη διόρθωση και επικαιροποίηση της έκδοσης του βιβλίου για την επόμενη σχολική χρονιά».
Αυτό που έπρεπε να γίνει χωρίς δεύτερη λέξη ήταν άμεση επανέκδοση του βιβλίου με τα δύο ελληνικά νησιά ευδιάκριτα στον χάρτη της Ελλάδας και αποπομπή όσων ευθύνονται για το… λάθος αυτό.
Το γεγονός όμως ότι αυτό δεν συμβαίνει όταν οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού διδάσκονται πώς το Καστελόριζο και η Στρογγύλη δεν ανήκουν στην Ελλάδα τότε εύλογα δημιουργείται η εντύπωση πώς κάποιοι στο υπουργείο Παιδείας ή στην κυβέρνηση παίζουν τα παιχνίδια της Τουρκίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

στην θέση «Κυνός Κεφαλαί»

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ἑλληνοϊστορεῖν.
Κυνός Κεφαλές
Σαν σήμερα, το 197 π. Χ., έγινε η μεγάλη μάχη στην θέση «Κυνός Κεφαλαί», μεταξύ Μακεδονικού και Ρωμαϊκού στρατού.
Την άνοιξη του 197 π.Χ. ο Φλαμινίνος ξεκίνησε για τη Θεσσαλία με 26.000 στρατιώτες, από τους οποίους το ένα τρίτο περίπου ήταν Έλληνες σύμμαχοι των Ρωμαίων… Ο Φίλιππος Ε’ διέθετε μεταξύ άλλων, 16.000 βαριά οπλισμένους οπλίτες της μακεδονικής φάλαγγας, 2.000 ελαφρά οπλισμένους πελταστές και 2.000 ιππείς. Στον μακεδονικό στρατό υπηρετούσαν επίσης 4.000 Θράκες και Ιλλυριοί και άλλοι 1.500 μισθοφόροι. Η συνάντηση των δύο αντιπάλων έγινε στην περιοχή Κυνός Κεφαλές όπου το 364 π.Χ. είχε σκοτωθεί σε μάχη ο Θηβαίος στρατηγός Πελοπίδας.
Οι Μακεδόνες επικράτησαν στις αψιμαχίες οι οποίες προηγήθηκαν της σύγκρουσης. Ο Φλαμινίνος πίστεψε προς στιγμή ότι είχε ηττηθεί. Όμως η δεύτερη μακεδονική φάλαγγα, έχασε τη συνοχή της και πολλούς οπλίτες. Ό,τι απέμεινε από τον μακεδονικό στρατό αναγκάστηκε να υποχωρήσει, δεχόμενο πλευρικές επιθέσεις. Αυτό ανέδειξε μία σημαντική αδυναμία του σχηματισμού. Η φάλαγγα ήταν πολύ αποδοτική σε κατά μέτωπο επιθέσεις, τα πλευρά της όμως δεν προστατεύονταν επαρκώς, με αποτέλεσμα ένα ευκίνητο στράτευμα όπως η ρωμαϊκή λεγεώνα, να έχει την δυνατότητα να την πλήξει αποτελεσματικά. Μετά την ήττα, ο Φίλιππος Ε’ αναγκάστηκε να αποδεχθεί τους βαρείς όρους των Ρωμαίων. Εγκατέλειψε όλες τις πόλεις που κατείχε στη Νότιο Ελλάδα και στη Θεσσαλία, και κατέβαλε 1000 τάλαντα ως πολεμική αποζημίωση.
Ακόμη η Ρώμη κρατούσε το προσωπείο της δύναμης που έφερνε την «ελευθερία» στους Έλληνες, όμως επιβλήθηκε ως ο ουσιαστικός ρυθμιστής των ελληνικών ζητημάτων. Οι ελληνικές πόλεις-κράτη δελεάστηκαν από τις προσωρινές παροχές των Ρωμαίων, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι έτσι προετοίμαζαν το έδαφος για την ολοκληρωτική επιβολή της εξουσίας τους.
_____________________________________

— [Κείμενο: Φίλιππος Ε’. Ο πρώτος Μακεδόνας βασιλιάς που συγκρούστηκε με την Ρώμη (http://ellinoistorin.gr/?p=26923)]
— (Εικόνα: Δίδραχμο του Φιλίππου Ε’.)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο - http://ellinoistorin.gr/]
 
Ἦταν 15 Ἰουνίου τοῦ 197 π.Χ. Ὁ βασιλέας τῶν Μακεδόνων Φίλιππος Ε’ μὲ τοὺς ἐλάχιστους Ἕλληνες συμμάχους ποὺ στάθηκαν στὸ πλευρὸ του μάχεται στὴν…
ilovethrace.wordpress.com

Κυνὸς Κεφαλές: Ἡ συμμετοχὴ τῶν Θρακῶν στὴν θρυλικὴ μάχη!

Κυνός Κεφαλές
     
Ἦταν 15 Ἰουνίου τοῦ 197 π.Χ.  Ὁ βασιλέας τῶν Μακεδόνων Φίλιππος Ε’ μὲ τοὺς ἐλάχιστους Ἕλληνες συμμάχους ποὺ στάθηκαν στὸ πλευρὸ του μάχεται στὴν τοποθεσία Κυνὸς Κεφαλές! Οἱ Θρᾶκες μάχονται στὸ πλευρὸ τῶν Μακεδόνων ἐναντίον τῶν Ρωμαίων.

     Οἱ συγκρούσεις ἀνάμεσα στοὺς Μακεδόνες καὶ στοὺς Ρωμαίους μὲ τοὺς συμμάχους τους κράτησαν σχεδὸν τέσσερα χρόνια χωρὶς ὁ Φίλιππος Ε’ νὰ καμφθῇ τελειωτικά. Ἡ μάχη ποὺ σήμανε καὶ τὸ τέλος τοῦ Β´ Μακεδονικοῦ Πολέμου δόθηκε τὸ 197 π.Χ. στὶς Κυνὸς Κεφαλὲς τῆς Θεσσαλίας, κοντᾶ στὰ Φάρσαλα, ὅπου οἱ λεγεωνάριοι τοῦ ὕπατου Τίτου Κόιντου Φλαμινίνου κατατρόπωσαν τὴν ἐπί 200 χρόνια ἀήττητη μακεδονικὴ φάλαγγα.
     Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ὅτι προτοῦ οἱ Ρωμαῖοι νικήσουν στρατιωτικὰ τὸν Φίλιππο τὸν εἶχαν νικήσει διπλωματικά: Ὁ Φλαμινίνος ἐκτὸς ἀπὸ ἄριστος στρατηγὸς ἦταν καὶ ἐξαίρετος πολιτικός. Εἶχε τὴ φήμη τοῦ φιλέλληνα καὶ καθῶς μιλοῦσε πολὺ καλὰ ἑλληνικὰ καὶ γνώριζε τὰ ἤθη καὶ τὰ ἔθιμα τῶν Ἑλλήνων κατόρθωσε νὰ ἀπογυμνώσῃ τὸν Φίλιππο Ε’ ἀπ΄ ὅλους τοὺς Ἕλληνες συμμάχους του μὲ τὸ δέλεαρ τῆς ἀνεξαρτησίας τους ἀπὸ τοὺς Μακεδόνες. Ἔτσι οἱ ἑλληνικὲς πόλεις ἔπεσαν στὴν παγίδα τῶν Ρωμαίων: ἡ κάθε πόλη μόνη της, χωρὶς τὴν προστασία τῆς δυνατῆς ἀκόμη Μακεδονίας, γινόταν εὐκολότερη λεία τῶν Ρωμαίων.
     Τὴν ἄνοιξη τοῦ 197 π.Χ. ὁ Ρωμαῖος στρατηγὸς Φλαμίνιος ξεκίνησε γιὰ τὴ Θεσσαλία μὲ 26.000 στρατιῶτες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους τὸ 1/3 περίπου ἦταν Ἕλληνες σύμμαχοι τῶν Ρωμαίων. Ὁ Φίλιππος διέθετε μεταξὺ ἄλλων, 16.000 βαριᾶ ὁπλισμένους ὁπλίτες τῆς μακεδονικῆς φάλαγγας, 2.000 ἐλαφρᾶ ὁπλισμένους πελταστὲς καὶ 2.000 ἱππεῖς. Στὸν μακεδονικὸ στρατὸ ὑπηρετοῦσαν ἐπίσης 4.000 Θρᾶκες καὶ Ἰλλυριοὶ καὶ ἄλλοι 1.500 μισθοφόροι.
     Οἱ δύο ἀντίπαλοι συναντήθηκαν στὴν περιοχὴ Κυνὸς Κεφαλές, ὅπου τὸ 364 π.Χ. εἶχε σκοτωθεῖ σὲ μάχη ὁ Θηβαῖος στρατηγὸς Πελοπίδας. Οἱ Μακεδόνες ἐπικράτησαν στὶς ἀψημαχίες οἱ ὁποῖες προηγήθηκαν τῆς σύγκρουσης. Στὴ συνέχεια μία μακεδονικὴ φάλαγγα ἐπιτέθηκε προκαλῶντας μεγάλες ἀπώλειες στοὺς Ρωμαίους. Ὁ Φλαμίνιος πίστεψε πρὸς στιγμὴ ὅτι εἶχε ἡττηθεῖ. Ἡ δεύτερη μακεδονικὴ φάλαγγα ὅμως ἔχασε τὴν συνοχή της καὶ πολλοὺς ὁπλίτες. Ὅ,τι ἀπέμεινε ἀπὸ τὸν μακεδονικὸ στρατό ἀναγκάσθηκε νὰ ἀποχωρήσῃ ὅταν δέχθηκε ἐπίθεση ἀπὸ τὶς πλευρές.
     Ἡ μάχη στὶς Κυνὸς Κεφαλὲς ἀπέδειξε μία σημαντικὴ ἀδυναμία τῆς μακεδονικῆς φάλαγγας. Ὁ σχηματισμὸς αὐτὸς ἦταν πολὺ ἀποδοτικὸς σὲ μία κατὰ μέτωπον ἐπίθεση, τὰ πλευρά του ὅμως δὲν προστατεύονταν ἐπαρκῶς καὶ ἕνα εὐκίνητο στράτευμα, ὅπως ἡ ρωμαϊκὴ λεγεῶνα, μποροῦσε νὰ τὰ πλήξῃ ἀποτελεσματικά. Μετὰ τὴν ἧττα ὁ Φίλιππος Ε’ ἀναγκάσθηκε νὰ ἀποδεχθῇ τοὺς βαρεῖς ὅρους τῶν Ρωμαίων. Ὑποχρεώθηκε νὰ ἐγκαταλείψῃ ὅλες τὶς πόλεις ποὺ κατεῖχε στὴ Νότια Ἑλλάδα καὶ στὴ Θεσσαλία, νὰ περιοριστῇ στὸ Βασίλειο τῆς Μακεδονίας καὶ νὰ καταβάλλῃ 1.000 τάλαντα ὡς πολεμικὴ ἀποζημίωση. Ἡ Ρώμη γινόταν ὁ οὐσιαστικὸς ρυθμιστὴς τῶν ἑλληνικῶν ζητημάτων.
Ὁ Πλούταρχος γιὰ τὴν ἀνδρεία τῶν Θρακῶν!
     Γιὰ τὴν ἐξαιρετικὴ ἀνδρεία τῶν Θρακῶν στὶς μάχες, ἔχουμε τὴν μαρτυρία τοῦ Πλουτάρχου, ὁ ὁποῖος ἀναφέρει ὅτι στὴν Μάχη τῆς Πύδνας (148 π.Χ) στὴν μεγάλη αὐτὴ μάχη μεταξὺ τῶν Ρωμαίων καὶ τῶν Μακεδόνων, ἀπὸ τὸν στρατὸν τοῦ Περσέως, βάδιζαν πρῶτοι οἱ Θρᾶκες, μὲ ἀρχηγὸ τὸν Ἀλέξανδρον (Θρᾷκας ὧν Ἀλέξανδρος ἡγεῖτο), καὶ ἡ θέα τους ἐξέπληττε. Ἦταν ἄνδρες ψηλοί, μὲ λευκὰ σώματα, καὶ μὲ ἀσπίδες, ὁπλισμὸ καὶ περικνημίδες ποὺ ἔλαμπαν. Κάτω ἀπὸ τὸν ὁπλισμὸ φοροῦσαν μαύρους χιτῶνες καὶ στοὺς δεξιοὺς τους ὥμους, ἀπειλητικές, στέκονταν οἱ βαρυσίδερες ρομφαῖες…
«πρῶτοι δ’ οἱ Θρᾷκες ἐχώρουν, ὧν μάλιστά φησιν ἐκπλαγῆναι τὴν ὄψιν, ἄνδρες ὑψηλοὶ τὰ σώματα, λευκῷ καὶ περιλάμποντι θυρεῶν καὶ περικνημίδων ὁπλισμῷ μέλανας ὑπενδεδυμένοι χιτῶνας, ὀρθὰς δὲ ῥομφαίας βαρυσιδήρους ἀπὸ τῶν δεξιῶν ὤμων ἐπισείοντες»
Πλουτάρχος, Βίοι Παράλ., Παύλ. Αἰμ., 18
***
Δεῖτε τὸ πεδίο τῆς μάχης στὸν χάρτη –> http://wikimapia.org/15905300/el/Μάχη-των-Κυνός-Κεφαλών-364-π-Χ
Εἰκόνα ἀπὸ –> http://sites.psu.edu/successoftheromans/roman-campaigns/the-battle-of-cynoscephalae-197-bc/
Πληροφορίες ἀπὸ –> http://www.e-istoria.com/15/by_2012%20%28112%29.html
καὶ –> http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=150926
Σύντομος σύνδεσμος -shortlink- ἄρθρου: http://wp.me/p4otm4-9Q

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017

Ζήκο .., Με ζήτησε κανείς;;

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Ελληνικος Κινηματογραφος.





Ελληνικος Κινηματογραφος
Ζήκο .., Με ζήτησε κανείς;;

Χρυσό βραβείο έλαβε το GAEA SITIA

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Τρία κρητικά ελαιόλαδα διακρίθηκαν στον Διεθνή Διαγωνισμό Ελαιολάδου της Νέας Υόρκης (NYIOOC). Πάνω από 820 ετικέτες από 26 χώρες συμμετείχαν. Η Ιταλία…
iscreta.gr
Τρία κρητικά ελαιόλαδα διακρίθηκαν στον Διεθνή Διαγωνισμό Ελαιολάδου της Νέας Υόρκης (NYIOOC). Πάνω από 820 ετικέτες από 26 χώρες συμμετείχαν. Η Ιταλία κέρδισε τα περισσότερα βραβεία (109), ακολούθησε η Ισπανία (78). Οι ΗΠΑ κέρδισαν 50 βραβεία.
Oι ελληνικές εταιρείες που πήραν μέρος ξεπέρασαν τις 150, αλλά βραβεύτηκε μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό. Μεταξύ των βραβευθέντων τρία κρητικά ελαιόλαδα. Συγκεκριμένα:
Χρυσό βραβείο έλαβε το GAEA SITIA, ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τη Σητεία, ποικιλίας κορωνέϊκης.

Ασημένιο βραβείο έλαβε το MΑΝΝΥ’S, πρόκειται για ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, κορωνέικης ποικιλίας, που παράγεται στο Σίσσι

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, Chrisopigi PDO Sitia Kritis, ποικιλίας κορωνέικης, αναδείχθηκε ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του.
ladi-vraveumeno


flashnews

ΠΕΝΤΟΖΑΛΑΚΙ.... του ΓΙΩΡΓΗΛΑΔΑΚΗ''


Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Greeks Worldwide.























Greeks Worldwide
'' Παντα μ' αρεσει να γλεντω με το ΠΕΝΤΟΖΑΛΑΚΙ.... του ΓΙΩΡΓΗΛΑΔΑΚΗ''
Ε Κ Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο !! !! !!

Δημοφιλείς αναρτήσεις