Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

Αγία Άννα στη Γερακιανή Λαγκάδα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Στο βάθος της Γερακιανής λαγκάδας βρίσκεται το εξωκλήσι της Αγίας Άννας. Η εκκλησία είναι χτισμένη περίπου το 1850 πάνω σε βράχο στα ερείπια άλλης…
iscreta.gr


Στο βάθος της Γερακιανής λαγκάδας βρίσκεται το εξωκλήσι της Αγίας Άννας.
2

Η εκκλησία είναι  χτισμένη περίπου το 1850  πάνω σε βράχο στα ερείπια άλλης  εκκλησίας.  Κάτω  από το ιερό αναβλύζει πηγή με παγωμένο, πεντακάθαρο νερό. Τα χωριά Αρμάχα και Γεράκι υδρεύονται από εκεί.
Περικλείεται από τα βουνά Βουργιωμένο, Σαρακινό και Αφέντη.
Το τοπίο είναι επιβλητικό και υπέροχο. Το μάτι στο βάθος συναντά το Κρητικό πέλαγος. Τα ψηλά βουνά με τους αιωνόβιους πρίνους και τις καρυδιές συνθέτουν ένα μοναδικό, καταπληκτικό  τοπίο.
Η πρόσβαση γίνεται από το χωριό Γεράκι με καλό χωματόδρομο ( 40 λεπτά μετά το Γεράκι) αλλά και από το οροπέδιο Λασιθίου .
Ο Θρύλος …

3 

Η περιοχή ανήκε σε Μπαρίτες Τούρκους. Όταν η πρώτη εκκλησία της Αγίας Άννας καταστράφηκε από τους 
Τούρκους, η εικόνα της Αγίας έφυγε να μην πέσει στα χέρια αλλόθρησκων και πήγε στην Κερά Φωτεινή , στη Χαύρα στη σχισμή ενός βράχου. (300 μέτρα βόρεια της εκκλησίας)
Τη βρίσκανε οι πιστοί , την έφερναν πίσω αλλά αυτή 
ξαναέφευγε μέχρι που κρύφτηκε βαθειά στο βράχο
και εκεί είναι ακόμα…
Κατά τον Αντώνη Θ. Βασιλάκη (ερευνητή προϊστορικών 
γραφών)  Στο όρος Λυκαίο της Πελοποννήσου (Αρκαδίας), όπου 
λατρευόταν ο Δίας Λαφύστιος (από εκεί ήρθε με  τους  Αρκάδες ,    η λατρεία , στην Γερακιανή λαγκάδα) και γινόταν κρυφά ανθρωποθυσίες, υπήρχε η  πηγή  κοντά στο  ιερό με τις τρεις νύμφες που λατρευόταν σε αυτήν.
 Μια από αυτές ήταν η Αγνώ (ησημερινή Άννα). Σε εποχή 
ξηρασίας,ο ιερέας,έκοβε ένα κλαδί βελανιδιάς και τάρασε  τα νερά της πηγής. Τότε σηκωνόταν σύγνεφο και άρχιζε να 
βρέχει.Η πηγή  στην  Γερακιανή  λαγκάδα  , είναι από την  μινωική  εποχή. 

Γύρωστο1952-53,πάνω από την Αγιά Άννα , στο σόπατο, 
σύνορο νομού Ηρακλείου – Λασυθίου,  βρεθήκαν μινωικά
 κεραμικά. Εκεί πρέπει να είναι ο βωμός του Δια. Η περιοχή 
είναι αρχαιολογικά, ανεξερεύνητη….
5 

Την εκκλησία της Αγίας Άννας και φυσικά την ευρύτερη 
περιοχή την επισκέπτονται πλήθος τουρίστες κατά  τους  θερινούς μήνες. (οργανώνονται εκδρομές)  Γίνεται μεγάλο πανηγύρι και πλήθος πιστών πηγαίνει στη 
Χάρη της. (25 Ιουλίου)
45

Οι βοσκοί καλοδέχονται τους προσκυνητές με άφθονο κρασί ,ρακή,τυρί και κρέας από τα ζώα τους. Είναι πολύ συνισθισμένο να “τάζουν” στη χάρη της Αγίας ένα πολύ καλό ζώο . Για να εκπληρωθεί το τάμα ή να ευχαριστήσουν την προστάτιδά τους Αγία.

1

Για το χωριό Γεράκι μπορείτε να δείτε εδώ
1379547_10200157956271865_1155709518_n 
επιμέλεια - φωτογραφίες: Παπουτσάκη Βασιλική


Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Αγία Χριστίνα η μεγαλομάρτυς 24/07/2017

 
Παναγία μου,μητέρα της αγάπης ..Αγγελιοφόρε των ουρανών
Αγία Χριστίνα η μεγαλομάρτυς 24/07/2017
Το αδιάφθορο Λείψανο της Μεγαλομάρτυρος Χριστίνας, άγνωστο πότε, μεταφέρθηκε από την Συρία όπου μαρτύρησε στην Κωνσταντινούπολη και κατατέθηκε σε Ναό προς τιμήν της στην περιοχή του Ιερού Παλατίου, απ’ όπου αφαιρέθηκε κατά την Φραγκοκρατία και μεταφέρθηκε στη Βενετία. Το 1252 μ.Χ. το Λείψανο κατατέθηκε στη Μονή του Αγίου Μάρκου στο Τορσέλλο και το 1340 μ.Χ. μεταφέρθηκε στο Ναό του Αγίου Ματθαίου στο Μουράνο. Το 1435 μ.Χ. ο Πάπας Ευγένιος Δ’ διέταξε την μεταφορά του στο Ναό του Αγίου Αντωνίου, επίσης στο Τορσέλλο. Το 1793 μ.Χ. μεταφέρθηκε στη Μονή της Μάρτυρος Ιουστίνης Βενετίας και το 1810 μ.Χ. στο Ναό του Αγίου Φραγκίσκου της Αμπέλου, όπου και σήμερα φυλάσσεται, κατατεθημένο σε κρυστάλλινη λάρνακα.

...ένα αρχοντικό σπίτι στην Καστέλα...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Ράνια Ρανι.
Ο λόγος για το σπίτι που γεννήθηκε η μεγάλη Πειραιώτισσα ηθοποιός Δέσπω Διαμαντίδου και από τη δεκαετία του 1950 στέγασε αρχικά τη σχολή Δαυράδου-Μπαχλιτζανάκη και κατόπιν τα Εκπαιδευτήρια Μπαχλιτζανάκη, έως και το 2002 με το κλείσιμο της σχολής…
Εκεί, στην αρχοντική Καστέλλα, λίγο μετά την παλιά «συνοικία των θεών» ή «συνοικία των επαύλεων» του Ερνέστου Τσίλλερ….
 
Θέατρο, Πολιτισμος, παραστασεις, gossip, celebrities, modeling, πρεμιερες
Πριν μερικές μέρες έκλεισαν 101 χρόνια από τη γέννηση τις Δέσπως Διαματίδου.
Ένας Πειραιώτης θυμάται, διηγιέται και μας παρουσιάζει το σπίτι όπου γεννήθηκε η μεγάλη μας ηθοποιός. ...

Η Δέσπω Διαμαντίδου μετράει 59 ταινίες, με αξιοσημείωτη τη συμμετοχή της, το 1975 στην ταινία του Γούντι Άλεν «Ο Ειρηνοποιός».


Γεννήθηκε σε ένα αρχοντικό σπίτι στην Καστέλα του Πειραιά στις 13 Ιουλίου του 1916, το οποίο αργότερα έγινε σχολείο και σήμερα δυστυχώς καταρρέει.
Ακολουθούν το κείμενο και οι φωτογραφίες του Κου Μίλτου Κλαπαδάκη*

Θυμάμαι σαν τώρα την ημερομηνία που πήρα το ενδεικτικό από την ΣΤ΄ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μπαχλιτζανάκη…
ήταν βλέπετε 15 του Ιούνη του 1993, 12 ακριβώς χρόνια από την ημέρα που πρωτοείδα το φως σε ετούτο τον κόσμο… 


 Ήταν η τελευταία φορά που κατέβαινα εκείνη τη μεγαλόπρεπη μαρμάρινη σκάλα στο πλάι της Κάνιγγος, που αντίκρυσα μέσα από το παλιό αρχοντικό τα Βοτσαλάκια και το νησάκι του Κουμουνδούρου («Σταλίδα» για όσους επιμένουν σε μια φορμαλιστική ανάγνωση των πραγμάτων), που διάβηκα τη μεγάλη σιδερένια πόρτα μετά από επτά χρόνια καθημερινής παρουσίας…


Πόσες ιστορίες έχει, άραγε, να διηγηθεί το αρχοντικό... πόσες παιδικές φωνές... γέλια και χαρές... τα πρώτα παιχνίδια... τα πρώτα άγχη... τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα...

Μα να, ξεπροβάλλει από την αυλή ο Χρήστος, ο Στέφανος, ο Δημήτρης και ο Σπύρος, ο Θανάσης και ο Γιώργος και έρχονται και τα κορίτσια μαζί, η Άννα με την Αγγελική και η Μπέτυ με τη Λουκία…


Ο λόγος για το σπίτι που γεννήθηκε η μεγάλη Πειραιώτισσα ηθοποιός Δέσπω Διαμαντίδου και από τη δεκαετία του 1950 στέγασε αρχικά τη σχολή Δαυράδου-Μπαχλιτζανάκη και κατόπιν τα Εκπαιδευτήρια Μπαχλιτζανάκη, έως και το 2002 με το κλείσιμο της σχολής…

Εκεί, στην αρχοντική Καστέλλα, λίγο μετά την παλιά «συνοικία των θεών» ή «συνοικία των επαύλεων» του Ερνέστου Τσίλλερ….

Αμέσως μετά την Πλατεία Αλεξάνδρας και την πάλαι ποτέ οικία Πατσιάδη, ο παραλιακός δρόμος μάς οδηγεί νωχελικά προς την Καστέλλα, προσφέροντάς μας απλόχερα την εξαιρετική θέα προς την παραλία Βοτσαλάκια ή Παρασκευά (από τα εξοχικό κέντρο που υπήρχε εκεί κάποτε) και το νησάκι του Κουμουνδούρου.

Στην γειτονιά του Τσίλλερ ανεγέρθησαν πολλά νεοκλασικά κτίρια και επαύλεις, κάποια εκ των οποίων διασώζονται έως σήμερα, όπως η οικία Πατσιάδη, το Μιχαλήνειο Κέντρο Προστασίας Παιδιού και η οικία Μαζαράκη, ακριβώς δίπλα από το «Μπαχλιτζανάκη» που σήμερα στεγάζει ναυτιλιακή εταιρία.

Στο σημείο ακριβώς εκείνο, τη συνοικία των επαύλεων συναντά η λεγόμενη «συνοικία του Τσοκαρόπουλου» από το ομώνυμο ζυθοποιείο/ζυθοπωλείο που λειτουργούσε εκεί. 

Στον αριθμό 15, λοιπόν, της οδού Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, εκεί που διασταυρώνεται με την Κάνιγγος και την Ουίλσωνος συναντάμε το αρχιτεκτονικό στολίδι που έμεινε εντέλει γνωστό στον Πειραιά ως «Μπαχλιτζανάκη»…

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο διατηρητέο κτίριο, με κολώνες δωρικού ρυθμού και ένα ιδιαίτερο περιστύλιο και τριγωνική μετώπη, το οποίο αποδίδεται άλλοτε στον Τσίλερ και άλλοτε σε κάποιον εκ των μαθητών του…

Μεγάλα δωμάτια, ψηλοτάβανες αίθουσες, εσωτερικές σκάλες, οφφίς και δαιδαλώδεις διάδρομοι στα υπόγεια του αρχοντικού, στους χώρους του βοηθητικού προσωπικού και των αποθηκών του….. Και ταυτόχρονα μια αίσθηση παρελθόντος μεγαλείου του παλιού αστικού Πειραιά…

Το κτίριο έχει χαρακτηρισθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως «εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατασκευή των αρχών του 20ου αιώνα. Πρόκειται για εξόχως ενδιαφέρον και μοναδικό στην περιοχή της Καστέλλας δείγμα μεγαλοαστικής κατοικίας, η διατήρηση της οποίας θα συμβάλλει στην προστασία του παραλιακού μετώπου της Καστέλλας» (ΥΑ ΥΠΠΟ ΔΝΣΑΚ/53051/1328/30-6-2009 ΦΕΚ 336/ΑΑΠ/15-7-2009) 


Το ακίνητο, εγκαταλελειμμένο και ακατοίκητο εδώ και 15 περίπου έτη, σήμερα φέρεται ως ιδιοκτησία ιδιωτών και συγκεκριμένα είτε μέλους της εφοπλιστικής οικογένειας Μάτσα είτε μελών της οικογένειας Μεϊμέτη. 

Πάντα εκεί... στην ίδια θέση, λίγο μετά την «συνοικία των θεών»... παραδομένο στη φθορά του χρόνου και στην αρμύρα της θάλασσας, ξεχασμένο από τους ανθρώπους...

κουρασμένο πια μα αγέρωχο... περιμένει…κανείς δεν ξέρει τι….κανείς δεν ξέρει για πόσο……

Η θέα συγκλονιστική...και το νησάκι του Κουμουνδούρου δυο απλωτές... Ο Πειραιάς μιας άλλης εποχής....

Η αναπαλαίωση και η ανακαίνιση κτιρίων όπως το «Μπαχλιτζανάκη» αναδεικνύουν την ταυτότητα της πόλης και εξασφαλίζουν την ιστορική της συνέχεια.


Όχι όμως στον Πειραιά….. στον Πειραιά που μας πληγώνει μα και μας πεισμώνει…. γιατί, όπως λέει και ένας παλιός φίλος, «τυχεροί μα και καταραμένοι όσοι έλαχε να γεννηθούμε σε αυτή τη γωνιά της ιστορίας»….

ΥΓ: Αυτό το μικρό κειμενάκι το αφιερώνω στον πατέρα μου, στον Μανώλη…. Κάποτε, όταν ήμουν μικρός, αντιμετώπιζα με περιέργεια και αδιαφορία τη συνήθειά του να αγοράζει βιβλία, λευκώματα, αφιερώματα, παλιές φωτογραφίες για τον Πειραιά…. Τώρα τον καταλαβαίνω… και τον ευχαριστώ… απλά….

 
Μίλτος Κλαπαδάκης είναι δικηγόρος Πειραιώς, ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πειραιά (Π3).
E-mail: mklapadakis@yahoo.gr


 
ΠΗΓΕΣ:
1. «Νεοκλασικά σπίτια της Αθήνας και του Πειραιά», Σκοπελίτης Β. Στέλιος, Εκδόσεις ΓΝΩΣΗ

"Γαμπρός απ΄ το Λονδίνο"



Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
"Γαμπρός απ΄ το Λονδίνο"
Ατάκα με πολύ γέλιο...

Απίθανη ζύμη για... τεμπέλες

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Giorgos Ntaliaris.
Δείτε τι μπορείτε να δημιουργήσετε με μισό κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και ένα κουτάκι μπύρας
 
LIFE-EVENTS.GR
life-events.gr
 

Δείτε τι μπορείτε να δημιουργήσετε με μισό κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και ένα κουτάκι μπύρας
Γράφει η Θένια Μυλωθρίδου
Υπάρχουν κάποιες συνταγές που χαρακτηρίζονται εύκολες και απλές, ιδανικές για... τεμπέλες, ή νέες νοικοκυρές, φοιτήτριες αλλά και άνδρες που δεν το έχουν ιδιαίτερα με τη μαγειρική ή πολύ απλά δεν τους αρέσει. Εγώ από την πλευρά μου πάλι, θα τις αποκαλούσα έξυπνες και εξαιρετικά πρακτικές, για όλους όσους θέλουν να κάνουν κάτι γρήγορο, εντυπωσιακό και συνάμα γευστικό. Γιατί να δυσκολεύουμε άλλωστε τη ζωή μας!!!
Το Life-Events.gr σας προτείνει τη ζύμη, που γίνεται σε 5 μόλις λεπτά και με 2 μόνο υλικά. Και το καλύτερο; Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο ζύμωμα, ούτε χρόνο για να φουσκώσει.

19807446 484658491878206 1739751867 o

ΥΛΙΚΑ
500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 κουτάκι μπύρας
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε ένα βαθύ μπολ κοσκινίζετε το αλεύρι, κάνετε μία λακουβίτσα, προσθέτετε τη μπύρα και ζυμώνετε, μέχρι η ζύμη να γίνει λεία και να μη κολλάει στα χέρια σας. Από εδώ και πέρα, μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε όπως θέλετε...

19820921 484658205211568 2080479996 o

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη ζύμη σας για να κάνετε πίτσα. Την ανοίγετε και προσθέτετε υλικά της αρεσκείας σας, ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο.

19814066 484657611878294 2107654357 o

2. Μπορείτε να κάνετε πεϊνιρλί ή καλτσόνε. Προσθέσετε σάλτσα για να το κάνει πιο ζουμερό και γευστικό και από εκεί και πέρα, ό,τι θέλετε, όπως αλλαντικά, μανιτάρια, τυρί που λιώνει.

19807130 484658441878211 1418098197 o

3. Μπορείτε να κάνετε ψωμάκια μπύρας, προσθέτοντας στη ζύμη λίγο αλάτι, κάνετε μικρές μπάλιτσες και ψήνετε. Αν θέλετε για χρώμα αλείφετε με αυγό και προσθέτετε σουσάμι. Εναλλακτικά στα ψωμάκια μπορείτε να βάλετε μυρωδικά, τυρί, ελιές και ο,τιδήποτε άλλο θέλετε.

19814123 484658375211551 296210074 o

4. Μπορείτε να κάνετε λουκανοπιτάκια, τυροπιτάκια και γενικώς ό,τι σας αρέσει και είναι του γούστου σας.
* Ο χρόνος ψησίματος φυσικά ποικίλλει ανάλογα με το τι θα κάνετε και το φούρνο σας. Φυσικά και θα καταλάβετε όταν είναι έτοιμο. Να θυμάστε πάντως πως δε θέλει ιδιαίτερη ώρα. Από 20 έως και 40 λεπτά.
Καλή σας επιτυχία και καλή όρεξη!!!

19807552 484658475211541 1946772053 o

ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ





Ταινίες Ελληνικού Κινηματογράφου.
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - 1964.

ΜΙΝΩΑΣ Ο Α΄ ΜΕΓΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ…

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ.
ΠΟΙΟΣ ΜΩΥΣΗΣ?? ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ, ΜΙΝΩΑΣ Ο Α΄ ΜΕΓΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ…
 
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΑΣ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΜΕ!
ellaniapili.blogspot.com
 
Τα Ταυροκαθάψια είναι μία εορτή που μας παραπέμπει απ’ ευθείας στην Μινωϊκή Κρήτη. Όμως αυτό το είδος των ταυρομαχιών ελάμβανε χώρα και σε άλλες ελληνικές περιοχές όπως αυτή της Ελευσίνας αλλά και της Εφέσου της Μικράς Ασίας. Είναι μία καθαρά ελληνική εορτή η οποία στον αποσυμβολισμό της αναπαριστά τον πόλεμο του Δία κατά του Κρόνου.


Υπάρχει όμως και μία άλλη αποσυμβολική έννοια του εορτασμού των Ταυροκαθαψίων όπου εκεί φαίνεται η ικανή γνώση των νέων της Μινωϊκής Κρήτης που αποδεικνύεται μέσα από την ισορροπία την οποία επιτύγχαναν στις ασκήσεις τους με τους ταύρους. Η τέλεια ισορροπία, η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση είναι αποτελέσματα της γνώσης που λαμβάνουν από τους δασκάλους τους, αλλά και επίσης απόδειξη πως είναι έτοιμη να βγουν σε μία κοινωνία όπου όχι μόνο η μόρφωση αλλά και η εκπαίδευση είναι οι κύριοι αρωγοί μιας σωστής, από κάθε άποψης ζωής.

Ο Δίας είναι ο ταυρομάχος και ο Κρόνος ο ταύρος. Ο Δίας είναι η συμπαντική αρμονία και ο Κρόνος είναι η ημιτελής και άναρχη δόμηση του Κόσμου.

Η εποχή αυτή κατά την οποία λάμβαναν χώρα και άλλες εξίσου αξιόλογες εκφράσεις ( 4η π.Χ. χιλιετηρίδα), είναι η εποχή της έξαρσης της δημιουργικής πνοής των Ελλήνων της νέας γενιάς, της λεγόμενης «του Δευκαλίωνα».

« Κέκροπος δε αποθανόντος, εβασίλευσεν ο Κραναός, εφ’ ου τον επί Δευκαλίωνος λέγεται κατακλυσμόν γενέσθαι…»

« Κραναόν δε εκβαλών, Αμφικτύωνα εβασίλευσεν Αθηνών και το εν Ακροπόλει ξόανον της Αθηνάς ιδρύσατο, και των Παναθηναίων την εορτήν συνεστήσατο…»

« Ερεχθονίου δε αποθανόντος και ταφέντος εν τω τεμένει της Αθηνάς, Πανδίων εβασίλευσε…»

« Πανδίων δε ετέκνωσε Πρόκρην … παίδας δε διδύμους, Ερεχθέα και Βούτην…»

« Πανδίωνος δε αποθανόντος οι παίδες τα πατρώα εμερίσαντο, και την μεν βασιλεία των Αθηνών, Ερεχθεύς λαμβάνει, την δε ιερωσύνην της Αθηνάς και του Ποσειδώνος, Βούτης…»

Μέσα από τις παραπάνω αναφορές του Απολλοδώρου βλέπουμε πρόσωπα και πράγματα της τότε εποχής. Χρήσιμες πληροφορίες για την κοινωνική, πολιτική αλλά και γενικότερα την ζωή μιας εποχής που λάμπρυνε από κατορθώματα, επιτεύγματα και πολιτισμικές εκδηλώσεις σ’ έναν χώρο που έμελλε να λάμψει ένας ανώτερος πολιτισμός! Ένας μοναδικός πολιτισμός που θα κληρονομούσε ακόμη μεγαλύτερη αίγλη από τους συνεχιστές στις επόμενες για χιλιετίες γενιές.

Ο Μίνωας δεν ήταν μονάχα ένας ξακουστός βασιλιάς, αλλά και ένας εξαίρετος νομοθέτης. Κάθε εννιά χρόνια ανέβαινε στο όρος Δίκτη και διανυκτέρευε στην σπηλιά που λεγόταν πως ανατράφηκε ο Δίας από τους Ιδαίους Δακτύλους. Εκεί περίμενε την επιφοίτηση του Μεγάλου Διός, του Πνεύματος του Μεγάλου προγόνου του, του Πατέρα των Θεών και των ανθρώπων, για τους νόμους που έπρεπε να θεσπίσει ώστε να διακυβερνήσει δίκαια τους υπηκόους του.

Ένας παντοδύναμος Μίνωας, καθισμένος στον αλαβάστρινο θρόνο του, τον στολισμένο με γυπαετούς, κρατώντας στο δεξί του χέρι το χρυσό του σκήπτρο, και περιτριγυρισμένος από βουκρανοφόρους φρουρούς, έχοντας στο πλευρό του σοφούς συμβούλους, όπως ο νομοθέτης Ραδάμανθυς, ο αρχιτέκτων Δαίδαλος και ο γνώστης της ιερογλυφικής γραφής της εποχής των Θεών, αρχιερέας των Αθηνών Βούτης.

«… Μίνως δε Κρήτην κατοικών, έγραψε νόμους και γήμας Πασιφάην του Ηλίου και Πεσηϊδος …»( Απολλόδωρος, βιβλ. Γ΄ εδφ. 7).

Ήταν τόσο δίκαιος ο Μίνωας, που μετά τον θάνατό του έγινε κριτής των ψυχών στον Άδη.


Δείτε επίσης:

Νέα μελέτη DNA ...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Ελληνική Αγωγή.
Νέα μελέτη DNA καταρρίπτει τη θεωρία του Φαλμεράυερ για την καταγωγή των σύγχρονων Ελλήνων.
http://www.huffingtonpost.gr/2017/03/10/eidhseis-culture-arxaiologia-katagwgh-istoria-falmereyer_n_15281006.html

Την αμφιλεγόμενη θεωρία του Γιάκομπ Φίλιπ Φαλμεράυερ σχετικά με τη φυλετική καταγωγή των Νεοελλήνων καταρρίπτει νέα έρευνα διεθνούς επιστημονικής ομάδας (στην οποία πρωτοστάτησαν Έλληνες ερευνητές), πάνω στο DNA και την καταγωγή των Ελλήνων της Πελοποννήσου.
Ο Αυστριακός δημοσιογράφος, πολιτικός και ιστορικός, στα βιβλία του «Ιστορία της χερσονήσου της Πελοποννήσου κατά τους Μεσαιωνικούς Χρόνους» και «Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων», τη δεκαετία του 1830, διατύπωνε την άποψη ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση, από φυλετικής άποψης, με τους αρχαίους Έλληνες, αλλά αντ'αυτού προέρχονται από Σλάβους που εισέβαλαν στον Ελλαδικό χώρο κατά τον Μεσαίωνα και Αλβανούς που αναμείχθηκαν με Ελληνόφωνους μεν, όχι Έλληνες στο γένος, Βυζαντινούς πρόσφυγες από Μικρά Ασία, Βόσπορο και αλλού. Η θεωρία του, που υποστηρίζει την ελληνική φυλετική ασυνέχεια και την πρακτική εξαφάνιση της φυλής των αρχαίων Ελλήνων (πλην κάποιων δυσπρόσιτων περιοχών), προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, δεχόμενη έντονα πυρά από Έλληνες λόγιους- κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με πολλούς να τη χαρακτηρίζουν ανιστόρητη. Αξίζει να σημειωθεί πως κατά την περίοδο της Κατοχής οι απόψεις του φέρονται να ήταν δημοφιλείς μεταξύ ναζιστικών κύκλων, ως «άλλοθι» για τις φρικαλεότητες που διεπράχθησαν από γερμανικά στρατεύματα.
Τη θεωρία αυτή καταρρίπτει νέα έρευνα διεθνούς ομάδας επιστημόνων (με ερευνητές από ιδρύματα σε ΗΠΑ, Ελλάδα και Λίβανο), με τίτλο «Genetics of the peloponnesean populations and the theory of extinction of the medieval peloponnesean Greeks» (Η γενετική των πελοποννησιακών πληθυσμών και η θεωρία της εξαφάνισης των μεσαιωνικών Πελοποννήσιων Ελλήνων), η οποία βασίστηκε σε μελέτες DNA. 

peloponnese map

Η έρευνα (η οποία δημοσιεύτηκε στο European Journal of human Genetics), όπως φαίνεται και από τον τίτλο της, επικεντρώνει στην Πελοπόννησο, «ένα από τα λίκνα του κλασικού Ευρωπαϊκού πολιτισμού και σημαντικό παράγοντα της αρχαίας ευρωπαϊκής ιστορίας». Αναλυτικότερα, αναφέρεται πως, βάσει της θεωρίας του Φαλμεράυερ, οι μεσαιωνικοί Πελοποννήσιοι εξαλείφθηκαν πλήρως από Σλάβους και Άβαρους εισβολείς, και αντικαταστάθηκαν από Σλάβους εποίκους κατά τον 6ο μΧ αιώνα. «Ο Φαλμεράυερ υποστήριξε πως κατά τον 6ο μΧ αιώνα, μεγάλοι στρατοί Αβάρων και Σλάβων σάρωσαν τα Βαλκάνια και εξόντωσαν τους πληθυσμούς των Ελλήνων, που μέχρι τότε είχαν επιτυχώς αντέξει στις στις επιθέσεις βαρβάρων και την θρησκευτική καταστολή των Βυζαντινών. Οι Πελοποννήσιοι Έλληνες, πέρα από κάποια απομεινάρια που ήταν κλεισμένα σε παραθαλάσσια κάστρα, κατασφάχτηκαν ή αναγκάστηκαν να φύγουν, και οι Πελοπόννησος κατοικήθηκε από σλαβικές φυλές. Οι Σλάβοι κράτησαν την ταυτότητά τους για μερικούς αιώνες, αλλά εν τέλει εξελληνίστηκαν υπό την επιρροή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και τις αλληλεπιδράσεις με τους εξελληνισμένους πληθυσμούς της Μικράς Ασίας που εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο από τους Βυζαντινούς. Από τότε που δημοσιοποιήθηκε η θεωρία του Φαλμεράυερ, είναι σε εξέλιξη μια έντονη διαφωνία σχετικά με την καταγωγή των Πελοποννήσιων μεταξύ των ιστορικών» αναφέρεται στην έρευνα, όπου παρουσιάζεται το επίμαχο σημείο της θεωρίας του Αυστριακού.
Στο πλαίσιο της νέας έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν 2,5 εκατομμύρια μονονουκλεοτιδικοί πολυμορφισμοί για τη διερεύνηση της γενετικής δομής των πελοποννησιακών πληθυσμών σε ένα δείγμα 241 ατόμων που προέρχονταν από ολόκληρη την Πελοπόννησο, προκειμένου να εξεταστεί η υπόθεση της αντικατάστασης των μεσαιωνικών Ελλήνων Πελοποννήσιων από Σλάβους.

ancient greeks

«Διαπιστώσαμε σημαντική ανομοιογένεια των πελοποννησιακών πληθυσμών που υποδεικνύεται από γενετικά ξεχωριστά υποσύνολα πληθυσμών και από ρεύματα ροής γονιδίων στην Πελοπόννησο. Μέσω PCA (principal component analysis – ανάλυση κύριων συνιστωσών) και ανάλυση μείγματος/ επιμειξίας (admixture), οι Πελοποννήσιοι διαφέρουν ξεκάθαρα από τους πληθυσμούς της “πατρίδας” των Σλάβων και μοιάζουν πολύ με τους Σικελούς και τους Ιταλούς. Χρησιμοποιώντας μια νέα μέθοδο....διαπιστώσαμε ότι η σλαβική καταγωγή πελοποννησιακών πληθυσμιακών υποσυνόλων κυμαίνεται από 0,2% μέχρι 14,4%. Τα πληθυσμιακά υποσύνολα που ο Φαλμεράυερ θεωρούσε ότι είναι σλαβικής ή μεσανατολικής προέλευσης δεν έχουν τέτοιες καταγωγές. Η έρευνα αυτή απορρίπτει τη θεωρία της εξαφάνισης των μεσαιωνικών Πελοποννήσιων και επιδεικνύει πώς η γενετική μπορεί να ξεκαθαρίσει σημαντικές πλευρές της ιστορίας ενός ανθρώπινου πληθυσμού» αναφέρεται σχετικά, ενώ σημειώνεται πως από την έρευνα εξαιρέθηκαν οι Μανιάτες και οι Τσάκωνες, τους οποίους ο Φαλμεράυερ θεωρούσε «επιζώντες» που άντεξαν στη συγκεκριμένη «σλαβική εισβολή» (αν και για τους Τσάκωνες υποστήριζε επίσης πως, αν και μιλούσαν μια δωρική διάλεκτο, δεν είχαν δωρικές καταβολές, αλλά ήταν και αυτοί Σλάβοι, απλά από μια φυλή που είχε μεταναστεύσει νωρίτερα- θεωρία που επίσης εμφανίζεται αβάσιμη, καθώς, σύμφωνα με τη νέα έρευνα, οι διαφορές με τους υπόλοιπους Πελοποννήσιους οφείλονται στην απομόνωσή τους).

ancient sparta

Όσον αφορά σε ένα από τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας, αυτό των γενετικών ομοιοτήτων με τους Σικελούς και τους Ιταλούς, φαίνεται πως οι Ιταλοί και οι Σικελοί λειτουργούν ως συνδετική «γέφυρα» μεταξύ των Πελοποννήσιων και άλλων Ευρωπαϊκών πληθυσμών (Βάσκοι, Ανδαλουσιανοί και Γάλλοι). Επίσης, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Σικελία και η Κάτω Ιταλία αποτελούσαν την επικράτεια που έμεινε στην ιστορία ως «Μεγάλη Ελλάδα» (Magna Grecia), δηλαδή τις πανάρχαιες ελληνικές αποικίες στη Σικελία και τη νότια Ιταλία, με ιστορία αιώνων.

Περισσότερα:

ΤΙ πρέπει να κάνετε ...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Intos Chris.
Δείτε ΤΙ πρέπει να κάνετε σε έναν άνθρωπο που παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο για να του σώσετε τη ζωή 

Η ετοιμότητα για επείγουσες καταστάσεις δεν είναι πάντα για το δικό μας καλό, αλλά και για το καλό κάποιου άλλου. Όσο πιο πολλά ξέρουμε για το τι να κάνουμε σε μια επείγουσα κατάσταση πριν προκύψει, τόσο πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες να προσφέρουμε την βοήθεια μας με επιτυχία. 
Μπορεί να είστε πιο προετοιμασμένοι από όσο νομίζετε, απλά έχοντας κάποια αντικείμενα και εργαλεία στο σπίτι.
Έχετε αναρωτηθεί τι θα κάνατε αν κάποιος αγαπημένος σας εμφάνιζε συμπτώματα εγκεφαλικού; Πέρα από το να καλέσετε ασθενοφόρο, τι θα κάνατε στην συνέχεια; Το να ξέρετε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Οι στιγμές μέχρι να φτάσει η βοήθεια είναι πολύτιμες και σημαντικές και μπορεί να σώσουν την ζωή κάποιου. ....συνέχεια...

Δημοφιλείς αναρτήσεις