Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017
Η χαρτοπαίχτρα - Η γουρλού Σαπφώ Νοταρά
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου.
Aξέχαστες Ατάκες Ελληνικού Κινηματογράφου
Η χαρτοπαίχτρα - Η γουρλού Σαπφώ Νοταρά
Να πάρει η ευχή. Άντε χάσου από 'δω. Γιατί χασμουρήθηκες;
Όχι, να μη χασμουρηθείς γιατί μου έφερες γρουσουζιά.
Αη μωρή, φύγε από 'δω πέρα. xa xa xa
Να πάρει η ευχή. Άντε χάσου από 'δω. Γιατί χασμουρήθηκες;
Όχι, να μη χασμουρηθείς γιατί μου έφερες γρουσουζιά.
Αη μωρή, φύγε από 'δω πέρα. xa xa xa
“Μινώταυρος”
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Η
εταιρία Μιχ.Σαριδάκης- Αθαν.Βιδάκης Ο.Ε. με την εμπορική ονομασία
“Μινώταυρος” ιδρύθηκε επίσημα το 1958 στο Ηράκλειο Κρήτης. Ήδη όμως από…
iscreta.gr
Οι ιδρυτές είχαν παράλληλη πορεία πριν συνεργαστούν. Ο Αθαν. Βιδάκης δούλευε στον Σαχλαμπάνη ένα πολύ γνωστό μηχανουργείο και ρεκτιφιέ της εποχής στη Λεωφ.Δικαιοσύνης στο κέντρο του Ηρακλείου όπου πελάτες τους ήταν και όλα τα μηχανουργεία της εποχής.
Έτσι γνώριζε και το Μιχ.Σαριδάκη που διατηρούσε κατάστημα με δύο συνεταίρους, όπου έκανε ανατροπές σε καρότσες αυτοκινήτων και άλλες βαριές μηχανουργικές εργασίες.
Αργότερα ο Αθαν. Βιδάκης έφυγε από του Σαχλαμπάνη και αγόρασε δικό του τόρνο για να δημιουργήσει τη δική του δουλειά ενω ο Μιχ.Σαριδάκης τελειώνοντας το στρατιωτική του θητεία έπαυσε τη συνεργασία με τους προηγούμενους συνεταίρους του.
Στο σημείο αυτό λόγω και της πρότερης γνωριμίας τους αποφάσισαν να συνεργαστούν.
Ο εξοπλισμός τους ήταν μόνο ένας μικρός τόρνος και ένας πάγκος με εργαλεία και λίγο αργότερα ένα δράπανο.
Πολύ σύντομα, πριν τα μέσα της δεκαετίας του 50΄, διαβλέποντας τις ανάγκεςτης ελληνικής υπαίθρου αποφάσισαν να πειραματιστούν κατασκευάζοντας πρωτότυπα σκαπτικά μηχανήματα δικής τους επινόησης που με τα πρωτόγονα μέσαπου διέθεταν κάθε εξάρτημα τους ήταν κυριολεκτικά χειροποίητο,ακόμα και τα γρανάζια στο κιβώτιο μετάδοσης!
Εώς τότε η καλλιέργεια της γης γινόταν χειρωνακτικά και παρόμοια μηχανήματα ήταν εντελώς άγνωστα στους Κρήτες αγρότες.
Το πρώτο τους μηχανουργείο βρισκόταν στην “Καινούργια Πόρτα” στη Λεωφ. Νικ. Πλαστήρα εντός των ενετικών τειχών του Ηρακλείου.
Όταν μετά από λίγο ασχολήθηκαν με τα σκαπτικά μηχανήματα,ενοικίασαν και δεύτερο κατάστημα στην λεωφόρο Θερίσσου στο Ηράκλειο για να χρησιμοποιήθει αποκλειστικά ως συνεργείο επισκευών για αυτά.
Στα πρώτα σκαπτικά που κατασκεύαζαν τοποθετούσαν τετράχρονο κινητήρα BSA.
Οι επιλογές ήταν πολύ περιορισμένες την εποχή εκείνη και οι κινητήρες αυτοί είχαν προβλήματα ελλιπούς λίπανσης λόγω της ανώμαλης μορφολογίας του εδάφους της κρητικής υπαίθρου που παρουσίαζαν τακτικά φθορές στον διωστήρα τους. Αυτό τους ανάγκασε μετά από λίγο να στραφούν σε πιο αξιόπιστη λύση που δεν ήταν άλλη από τους δίχρονους γερμανικούς κινητήρες Fichtel & Sachs.
“Η Κοινή πορεία και η άνοδος με τη Sachs Motor”
Από τη στιγμή που ξεκίνησε η συνεργασία της εταιρίας με τη Sachs, λύθηκαν αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας.
Οι κινητήρες ήταν δίχρονοι και η λίπανση δεν αποτελούσε πλέον πρόβλημα και ήταν κατασκευασμένοι με τη γνωστή ποιότητα των προιόντων της Sachs.
Το να πεισθούν οι αγρότες να μηχανοποιήσουν την καλλιέργεια της γης όμως, αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση τα πρώτα χρόνια.
Υπήρξε άγνοια και δυσπιστία μπροστά σε κάτι καινούργιο. Πολλοί ακόμα ισχυρίζονταν ότι τα μηχανήματα αυτά θα καταστρέψουν τις καλλιέργειες. Δόθηκε λοιπόν μεγάλος αγώνας για να πεισθεί ο κόσμος ότι αυτά τα μηχανήματα αποτελούν το μέλλον και ότι θα κάνουν τη ζωή του πολύ ευκολότερη.
Γι’ αυτό το λόγο η εταιρία μας οργάνωσε αμέτρητες επιδείξεις στην ύπαιθρο και πολλές φορές κοινές μαζι με μηχανικούς της Sachs για την προώθηση κινητήρων και σκαπτικών.
Σύντομα η αρχική δυσπιστία του κοινού μετατράπηκε σε πλήρη αποδοχή των μηχανημάτων “Μινώταυρος”. Εκτός από εργαλείο τους στη δουλειά αποτέλεσε και το μεταφορικό τους μέσον.
Με λιγοστά χρήματα για αγορά αυτοκινήτου ήταν η μόνη επιλογή για την προσωπική τους μετακίνηση.
Για το λόγο αυτό η εταιρία αποφάσισε να κατασκευάσει νέα τρίκυκλα οχήματα που ονομάστηκαν “σύνθετα” επειδή σαν κινητήρας του οχήματος τοποθετείτο ολόκληρο το σκαπτικό επάνω στο πλαίσιο του.
Έτσι εξυπηρετούσε διπλή χρήση, για μετακίνηση και για το σκάψιμο αφαιρώντας το από το πλαίσιο. Αυτά τα οχήματα ήταν πιο ασφαλή, πιο γρήγορα και με πολλαπλάσια δυνατότητα έλξης σε σχέση με τα συρόμενα βαγόνια από σκαπτικό.
Λίγο αργότερα η εταιρία κατασκεύασε τρίκυκλα με ενσωματωμένο κινητήρα τον Sachs St 282 με 12hp και κινητήρα Ruggerini RD500 πετρελαίου παρόμοιας ιπποδύναμης, για ακόμα μεγαλύτερη έλξη, ενώ μεγάλωσε την γκάμα των σκαπτικών σε μοντέλα και τύπους κινητήρων.
Επειδή η αυξημένη ζήτηση δεν μπορούσε να καλυφθεί στα πρώτα καταστήματα της εταιρίας, τα άφησαν και ενοικίασαν ένα μεγαλύτερο στην πλατεία Σινάνη στο Ηράκλειο. Παράλληλα απέκτησαν νέες εργαλειομηχανές αναγκαίες για αύξηση της παραγωγής και ποιότητας των προιόντων και δούλευαν σε ημερήσια και βραδυνή βάρδια.
Η συνεργασία με τη Sachs Motor εντάθηκε με εκπαιδευτικά σεμινάρια των υπαλλήλων της εταιρίας μας στο εργοστάσιο της στο Schweinfurt της Γερμανίας και δοκιμές των σκαπτικών μας ύπο την επίβλεψη των Γερμανών μηχανικών της Sachs. Το προσωπικό της εταιρίας εκείνη την περίοδο αριθμούσε τα 35 περίπου άτομα.
Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης ανάγκασε την εταιρία να αναζητήσει για ακόμα μια φορά νέους μεγαλύτερους χώρους, περισσότερο προσωπικό και νέες εργαλειομηχανές παραγωγής για πιο εξιδικευμένες εργασίες.
Στόχος της εταιρίας ήταν πάντοτε η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία και η μη εξάρτηση από τρίτους προμηθευτές για να μπορεί να ελέγχει άμεσα την ποιότητα των εξαρτημάτων στα μηχανήματα που παρήγαγε.
‘Ολα τα παραπάνω αποτέλεσαν μονόδρομο για το χτίσιμο ιδιόκτητου εργοστασίου στα 1972-73. Την περίοδο αυτή το προσωπικό της εταιρίας έφτασε τα 120 άτομα.
Το νεόδμητο εργοστάσιο διέθετε όλα τα απαραίτητα τμήματα για την παραγωγική διαδικασία, χωρισμένο σε επιμέρους χώρους, όπως τμήμα κατασκευής εξαρτημάτων, τμήμα συναρμολόγησης, βαφείο, σχεδιαστήριο με επικεφαλής μηχανολόγο, γραφεία για το διοικητικό προσωπικό, αποθήκη ανταλλακτικών, εκθετήριο και χώρους σίτισης κατενεμημένα στους τρείς ορόφους του εργοστασίου.
“Δεκαετία του 80 και 90”
Η εταιρία μας στις αρχές του 1980 ξεκίνησε να αναζητά λύσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελαιοσυλλογής με νέα μηχανήματα. Το πρώτο μηχάνημα διέθετε μετάδοση της κίνησης με εύκαμπτη μεταλική ντίζα, ενώ καινοτομίες εφαρμόστηκαν σε αυτό όπως η τοποθέτηση όλου του συστήματος και του κινητήρα σε περιστρεφόμενη βάση ώστε να ακολουθεί τις κινήσεις του χειριστή.
Αργότερα υιοθετήθηκε η λύση των ηλεκτρικών μοτέρ για πιο εύχρηστα και ελαφριά μηχανήματα που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με συνεχείς βελτιώσεις στην απόδοση και στη μείωση του βάρους.
Απτό παράδειγμα τα νέα μοντέλα βέργας που κατασκευάστηκαν από carbon fiber μετά από πολλές δοκιμές μέσα στο 2009 που αποτελεί πρωτιά σε όλη την Ελλάδα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 80 το εργοστάσιο της Sachs έπαυσε να παράγει κινητήρες. Η εταιρία μας στράφηκε για ένα διάστημα σε μια ανταγωνιστική της Sachs εταιρία, την αυστριακή Rotax, πολύ γνωστή στο ευρύ κοινό από την κατασκευή κινητήρων για αεροσκάφη και go-karts.
Η συνεργασία διήρκησε λίγα χρόνια εξαιτίας του υψηλού κόστους των κινητήρων που με τη σειρά του ανέβαζε την τιμή πώλησης των σκαπτικών μηχανημάτων.
Έτσι αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν κινητήρες από την Ισπανία και την εταιρία Famosa (Campeon) σε πρώτο στάδιο και έπειτα από την επίσης Ισπανική Minsel.
Οι συνεργασίες αυτές εξακολουθούν με επιτυχία έως και σήμερα.
Νέα τρίκυκλα πολυμηχανήματα κατασκευάστηκαν, όπως το Μ300 στο οποίο ο χειριστής καθόταν επάνω στο μηχάνημα και διέθετε σαζμάν μιας ταχύτητα εμπρός και όπισθεν και το Μ200 με δύο ταχύτητες εμπρός.
Και τα δύο με τετράχρονους κινητήρες και δυνατότητα λειτουργίας σαν μεταφορέας, ελαιοραβδιστική γεννήτρια, ψεκαστικό κ.α. .
“Νέος αιώνας, νέα μοντέλα”
Μετά την έλευση του 2000 νέα μοντέλα μηχανημάτων όπως το σκαπτικό Μ14 και το μεταφορικό πολύμηχάνημα Μ150 εμπλούτισαν την γκάμα προιόντων μας. Το Μ150 ήρθε σαν αντικατάσταση των Μ200 και Μ300 ως πιο απλό στην συντήρηση και πιο οικονομικό μηχάνημα.
Παράλληλα συνεχίστηκε πιο εντατικά η αντιπροσώπευση σημαντικών ευρωπαικών οίκων κατασκευής και η προβολή της εταιρίας μέσα από το διαδίκτυο που ήδη διέθετε δική της ιστοσελίδα από το 1999, που αναβαθμίστηκε σε διάφορες μορφές σε webshop έξι χρόνια αργότερα.
Το 2005 η εταιρία δημιούργησε τμήμα κατασκευής πλαστικών εξαρτημάτων με μια χυτόπρεσσα πλαστικών και παράλληλα βελτίωσε το τμήμα κατασκευής καλουπιών με την αγορά ηλεκτροδιάβρωσης βύθισης EDM.
Πιστοί στο να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αυτόνομοι δημιουργούμε στο μέτρο του δυνατού τα ίδια μας τα καλούπια ώστε να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγική διαδικασία.
Τα 2008 και 2009 αποτέλεσαν μια πολύ δημιουργική περίοδο με το νέο τύπο παλμικής βέργας ελαιοσυλλογής, τις βέργες με εκτεταμένη χρήση carbon fiber και επίσης 2 νέα μοντέλα σκαπτικών τα Μ10 και Μ15.
Παράλληλα τα περισσότερα μοντέλα διατίθενται πλέον με διάφορους κινητήρες.
http://iscreta.gr/2017/03/%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%B1%CF%84%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%83%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%BF-2/
Η εταιρία Μιχ.Σαριδάκης- Αθαν.Βιδάκης Ο.Ε. με την εμπορική ονομασία “Μινώταυρος” ιδρύθηκε επίσημα το 1958 στο Ηράκλειο Κρήτης.
Ήδη όμως από το 1952 οι δύο εταίροι είχαν συνεργαστεί και δημιούργησει ένα μηχανουργείο όπου αναλάμβαναν μηχανουργικές εργασίες.Οι ιδρυτές είχαν παράλληλη πορεία πριν συνεργαστούν. Ο Αθαν. Βιδάκης δούλευε στον Σαχλαμπάνη ένα πολύ γνωστό μηχανουργείο και ρεκτιφιέ της εποχής στη Λεωφ.Δικαιοσύνης στο κέντρο του Ηρακλείου όπου πελάτες τους ήταν και όλα τα μηχανουργεία της εποχής.
Έτσι γνώριζε και το Μιχ.Σαριδάκη που διατηρούσε κατάστημα με δύο συνεταίρους, όπου έκανε ανατροπές σε καρότσες αυτοκινήτων και άλλες βαριές μηχανουργικές εργασίες.
Αργότερα ο Αθαν. Βιδάκης έφυγε από του Σαχλαμπάνη και αγόρασε δικό του τόρνο για να δημιουργήσει τη δική του δουλειά ενω ο Μιχ.Σαριδάκης τελειώνοντας το στρατιωτική του θητεία έπαυσε τη συνεργασία με τους προηγούμενους συνεταίρους του.
Στο σημείο αυτό λόγω και της πρότερης γνωριμίας τους αποφάσισαν να συνεργαστούν.
Ο εξοπλισμός τους ήταν μόνο ένας μικρός τόρνος και ένας πάγκος με εργαλεία και λίγο αργότερα ένα δράπανο.
Πολύ σύντομα, πριν τα μέσα της δεκαετίας του 50΄, διαβλέποντας τις ανάγκεςτης ελληνικής υπαίθρου αποφάσισαν να πειραματιστούν κατασκευάζοντας πρωτότυπα σκαπτικά μηχανήματα δικής τους επινόησης που με τα πρωτόγονα μέσαπου διέθεταν κάθε εξάρτημα τους ήταν κυριολεκτικά χειροποίητο,ακόμα και τα γρανάζια στο κιβώτιο μετάδοσης!
Εώς τότε η καλλιέργεια της γης γινόταν χειρωνακτικά και παρόμοια μηχανήματα ήταν εντελώς άγνωστα στους Κρήτες αγρότες.
Το πρώτο τους μηχανουργείο βρισκόταν στην “Καινούργια Πόρτα” στη Λεωφ. Νικ. Πλαστήρα εντός των ενετικών τειχών του Ηρακλείου.
Όταν μετά από λίγο ασχολήθηκαν με τα σκαπτικά μηχανήματα,ενοικίασαν και δεύτερο κατάστημα στην λεωφόρο Θερίσσου στο Ηράκλειο για να χρησιμοποιήθει αποκλειστικά ως συνεργείο επισκευών για αυτά.
Στα πρώτα σκαπτικά που κατασκεύαζαν τοποθετούσαν τετράχρονο κινητήρα BSA.
Οι επιλογές ήταν πολύ περιορισμένες την εποχή εκείνη και οι κινητήρες αυτοί είχαν προβλήματα ελλιπούς λίπανσης λόγω της ανώμαλης μορφολογίας του εδάφους της κρητικής υπαίθρου που παρουσίαζαν τακτικά φθορές στον διωστήρα τους. Αυτό τους ανάγκασε μετά από λίγο να στραφούν σε πιο αξιόπιστη λύση που δεν ήταν άλλη από τους δίχρονους γερμανικούς κινητήρες Fichtel & Sachs.
“Η Κοινή πορεία και η άνοδος με τη Sachs Motor”
Από τη στιγμή που ξεκίνησε η συνεργασία της εταιρίας με τη Sachs, λύθηκαν αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας.
Οι κινητήρες ήταν δίχρονοι και η λίπανση δεν αποτελούσε πλέον πρόβλημα και ήταν κατασκευασμένοι με τη γνωστή ποιότητα των προιόντων της Sachs.
Το να πεισθούν οι αγρότες να μηχανοποιήσουν την καλλιέργεια της γης όμως, αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση τα πρώτα χρόνια.
Υπήρξε άγνοια και δυσπιστία μπροστά σε κάτι καινούργιο. Πολλοί ακόμα ισχυρίζονταν ότι τα μηχανήματα αυτά θα καταστρέψουν τις καλλιέργειες. Δόθηκε λοιπόν μεγάλος αγώνας για να πεισθεί ο κόσμος ότι αυτά τα μηχανήματα αποτελούν το μέλλον και ότι θα κάνουν τη ζωή του πολύ ευκολότερη.
Γι’ αυτό το λόγο η εταιρία μας οργάνωσε αμέτρητες επιδείξεις στην ύπαιθρο και πολλές φορές κοινές μαζι με μηχανικούς της Sachs για την προώθηση κινητήρων και σκαπτικών.
Σύντομα η αρχική δυσπιστία του κοινού μετατράπηκε σε πλήρη αποδοχή των μηχανημάτων “Μινώταυρος”. Εκτός από εργαλείο τους στη δουλειά αποτέλεσε και το μεταφορικό τους μέσον.
Με λιγοστά χρήματα για αγορά αυτοκινήτου ήταν η μόνη επιλογή για την προσωπική τους μετακίνηση.
Για το λόγο αυτό η εταιρία αποφάσισε να κατασκευάσει νέα τρίκυκλα οχήματα που ονομάστηκαν “σύνθετα” επειδή σαν κινητήρας του οχήματος τοποθετείτο ολόκληρο το σκαπτικό επάνω στο πλαίσιο του.
Έτσι εξυπηρετούσε διπλή χρήση, για μετακίνηση και για το σκάψιμο αφαιρώντας το από το πλαίσιο. Αυτά τα οχήματα ήταν πιο ασφαλή, πιο γρήγορα και με πολλαπλάσια δυνατότητα έλξης σε σχέση με τα συρόμενα βαγόνια από σκαπτικό.
Λίγο αργότερα η εταιρία κατασκεύασε τρίκυκλα με ενσωματωμένο κινητήρα τον Sachs St 282 με 12hp και κινητήρα Ruggerini RD500 πετρελαίου παρόμοιας ιπποδύναμης, για ακόμα μεγαλύτερη έλξη, ενώ μεγάλωσε την γκάμα των σκαπτικών σε μοντέλα και τύπους κινητήρων.
Επειδή η αυξημένη ζήτηση δεν μπορούσε να καλυφθεί στα πρώτα καταστήματα της εταιρίας, τα άφησαν και ενοικίασαν ένα μεγαλύτερο στην πλατεία Σινάνη στο Ηράκλειο. Παράλληλα απέκτησαν νέες εργαλειομηχανές αναγκαίες για αύξηση της παραγωγής και ποιότητας των προιόντων και δούλευαν σε ημερήσια και βραδυνή βάρδια.
Η συνεργασία με τη Sachs Motor εντάθηκε με εκπαιδευτικά σεμινάρια των υπαλλήλων της εταιρίας μας στο εργοστάσιο της στο Schweinfurt της Γερμανίας και δοκιμές των σκαπτικών μας ύπο την επίβλεψη των Γερμανών μηχανικών της Sachs. Το προσωπικό της εταιρίας εκείνη την περίοδο αριθμούσε τα 35 περίπου άτομα.
Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης ανάγκασε την εταιρία να αναζητήσει για ακόμα μια φορά νέους μεγαλύτερους χώρους, περισσότερο προσωπικό και νέες εργαλειομηχανές παραγωγής για πιο εξιδικευμένες εργασίες.
Στόχος της εταιρίας ήταν πάντοτε η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία και η μη εξάρτηση από τρίτους προμηθευτές για να μπορεί να ελέγχει άμεσα την ποιότητα των εξαρτημάτων στα μηχανήματα που παρήγαγε.
‘Ολα τα παραπάνω αποτέλεσαν μονόδρομο για το χτίσιμο ιδιόκτητου εργοστασίου στα 1972-73. Την περίοδο αυτή το προσωπικό της εταιρίας έφτασε τα 120 άτομα.
Το νεόδμητο εργοστάσιο διέθετε όλα τα απαραίτητα τμήματα για την παραγωγική διαδικασία, χωρισμένο σε επιμέρους χώρους, όπως τμήμα κατασκευής εξαρτημάτων, τμήμα συναρμολόγησης, βαφείο, σχεδιαστήριο με επικεφαλής μηχανολόγο, γραφεία για το διοικητικό προσωπικό, αποθήκη ανταλλακτικών, εκθετήριο και χώρους σίτισης κατενεμημένα στους τρείς ορόφους του εργοστασίου.
“Δεκαετία του 80 και 90”
Η εταιρία μας στις αρχές του 1980 ξεκίνησε να αναζητά λύσεις για τον εκσυγχρονισμό της ελαιοσυλλογής με νέα μηχανήματα. Το πρώτο μηχάνημα διέθετε μετάδοση της κίνησης με εύκαμπτη μεταλική ντίζα, ενώ καινοτομίες εφαρμόστηκαν σε αυτό όπως η τοποθέτηση όλου του συστήματος και του κινητήρα σε περιστρεφόμενη βάση ώστε να ακολουθεί τις κινήσεις του χειριστή.
Αργότερα υιοθετήθηκε η λύση των ηλεκτρικών μοτέρ για πιο εύχρηστα και ελαφριά μηχανήματα που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με συνεχείς βελτιώσεις στην απόδοση και στη μείωση του βάρους.
Απτό παράδειγμα τα νέα μοντέλα βέργας που κατασκευάστηκαν από carbon fiber μετά από πολλές δοκιμές μέσα στο 2009 που αποτελεί πρωτιά σε όλη την Ελλάδα.
Στα τέλη της δεκαετίας του 80 το εργοστάσιο της Sachs έπαυσε να παράγει κινητήρες. Η εταιρία μας στράφηκε για ένα διάστημα σε μια ανταγωνιστική της Sachs εταιρία, την αυστριακή Rotax, πολύ γνωστή στο ευρύ κοινό από την κατασκευή κινητήρων για αεροσκάφη και go-karts.
Η συνεργασία διήρκησε λίγα χρόνια εξαιτίας του υψηλού κόστους των κινητήρων που με τη σειρά του ανέβαζε την τιμή πώλησης των σκαπτικών μηχανημάτων.
Έτσι αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν κινητήρες από την Ισπανία και την εταιρία Famosa (Campeon) σε πρώτο στάδιο και έπειτα από την επίσης Ισπανική Minsel.
Οι συνεργασίες αυτές εξακολουθούν με επιτυχία έως και σήμερα.
Νέα τρίκυκλα πολυμηχανήματα κατασκευάστηκαν, όπως το Μ300 στο οποίο ο χειριστής καθόταν επάνω στο μηχάνημα και διέθετε σαζμάν μιας ταχύτητα εμπρός και όπισθεν και το Μ200 με δύο ταχύτητες εμπρός.
Και τα δύο με τετράχρονους κινητήρες και δυνατότητα λειτουργίας σαν μεταφορέας, ελαιοραβδιστική γεννήτρια, ψεκαστικό κ.α. .
“Νέος αιώνας, νέα μοντέλα”
Μετά την έλευση του 2000 νέα μοντέλα μηχανημάτων όπως το σκαπτικό Μ14 και το μεταφορικό πολύμηχάνημα Μ150 εμπλούτισαν την γκάμα προιόντων μας. Το Μ150 ήρθε σαν αντικατάσταση των Μ200 και Μ300 ως πιο απλό στην συντήρηση και πιο οικονομικό μηχάνημα.
Παράλληλα συνεχίστηκε πιο εντατικά η αντιπροσώπευση σημαντικών ευρωπαικών οίκων κατασκευής και η προβολή της εταιρίας μέσα από το διαδίκτυο που ήδη διέθετε δική της ιστοσελίδα από το 1999, που αναβαθμίστηκε σε διάφορες μορφές σε webshop έξι χρόνια αργότερα.
Το 2005 η εταιρία δημιούργησε τμήμα κατασκευής πλαστικών εξαρτημάτων με μια χυτόπρεσσα πλαστικών και παράλληλα βελτίωσε το τμήμα κατασκευής καλουπιών με την αγορά ηλεκτροδιάβρωσης βύθισης EDM.
Πιστοί στο να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αυτόνομοι δημιουργούμε στο μέτρο του δυνατού τα ίδια μας τα καλούπια ώστε να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγική διαδικασία.
Τα 2008 και 2009 αποτέλεσαν μια πολύ δημιουργική περίοδο με το νέο τύπο παλμικής βέργας ελαιοσυλλογής, τις βέργες με εκτεταμένη χρήση carbon fiber και επίσης 2 νέα μοντέλα σκαπτικών τα Μ10 και Μ15.
Παράλληλα τα περισσότερα μοντέλα διατίθενται πλέον με διάφορους κινητήρες.
Αγία Φιλοθέη, το πλουσιοκόριτσο που έγινε καλόγρια
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη dinfo.gr.
Μοίρασε
την περιουσία της και πέθανε από τα βασανιστήρια των Τούρκων.Το σπίτι
της αποτελεί το μοναδικό σωζόμενο δείγμα αρχοντικής κατοικίας των
μεταβυζαντινών χρόνων.
dinfo.gr
http://www.travelstyle.gr/to-spiti-filotheis-paliotero-athinas/
Κάτω από την Ακρόπολη. Σε μια πολύβουη γειτονιά της Πλάκας,
γεμάτη μαγαζιά με τουριστικά είδη πίσω από έναν ψηλό μαντρότοιχο -στην
οδό Αδριανού, αριθμός 96 – βρίσκεται ένα από τα παλαιότερα σωζόμενα
κτίρια της πόλεως των Αθηνών. Πρόκειται για το αρχοντικό της οικογένειας
των Μπενιζέλων-Παλαιολόγων, ένα κτίριο με συνεχή ζωή από τον 16ο αιώνα
που είναι απολύτως συνδεδεμένο με στιγμές του βίου της Αγίας Φιλοθέης
της Αθηναίας.
«Το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης», λοιπόν, όπως είναι γνωστό το κτίριο στους ανθρώπους της περιοχής. Άλλωστε, μέσα σε αυτό το κτίριο φαίνεται πως βρισκόταν καλά κρυμμένο το σκήνωμα της Αγίας μέχρι να παραδοθεί στις αρχές του 20ου αιώνα στους ιερείς της Αρχιεπισκοπής. Σήμερα, το σκήνωμα της Αγίας βρίσκεται στη Μητρόπολη των Αθηνών και φυλάσσεται σε ασημένια λάρνακα.
Το κτιριακό συγκρότημα στο διάβα των αιώνων υπέστη ουκ ολίγες αλλαγές, τόσο στη μορφή, όσο και στη χρήση του. Για παράδειγμα, για κάποια περίοδο φιλοξένησε ακόμη και ταβέρνα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με πρωτοβουλία του πατρός Θωμά Συνοδινού -τότε πρωτοσύγκελου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και στενού συνεργάτη του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου- το κτίριο παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, η οποία και ανέλαβε να προχωρήσει με την αποφασιστική συνδρομή μιας ομάδας ειδικών από το ΕΜΠ στην αποκατάστασή του. Επικεφαλής της ομάδας ανέλαβε ο αρχιτέκτων καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ Γιάννης Κίζης. Στην ομάδα του έργου συμμετείχαν η πολιτικός μηχανικός Ελευθερία Τσακανίκα (λέκτορας στο ΕΜΠ) και οι αρχιτέκτονες Κλήμης Ασλανίδης και Χριστίνα Πινάτση.
Το φθινόπωρο του 2006, όταν η μελέτη αναστήλωσης εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και οι μηχανικοί ανέλαβαν το έργο, το αρχοντικό ήταν ερειπωμένο και βαθιά πληγωμένο από τον χρόνο και τις πολλαπλές αλλοιώσεις. Σκοπός τους ήταν -και αυτό τελικά έγινε- το κτιριακό συγκρότημα να αποκτήσει τη μορφή που είχε τον 17ο αιώνα.
Σήμερα, το βασικό έργο της αναστήλωσης και της αποκατάστασης του κτιρίου έχει ολοκληρωθεί και απομένει η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, έτσι ώστε ολόκληρο το κτιριακό συγκρότημα να καταστεί επισκέψιμο για το κοινό. Μάλιστα, οι μελλοντικοί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να διαπιστώσουν τη σχέση αυτού του κτιρίου με την ιστορική διαδρομή της ίδιας της πόλης. Στα έγκατά του -σε βάθος περίπου 4,5 μέτρων- βρίσκονται για παράδειγμα τα υπολείμματα του ρωμαϊκού τείχους. Στο ισόγειο μπορεί κανείς να βρει ίχνη από παλαιότερα κτίσματα του 16ου αιώνα -εποχή κατά την οποία έζησε εκεί η Αγία Φιλοθέη-, ενώ στον επάνω όροφο που προστέθηκε πολύ αργότερα συναντάμε την αρχιτεκτονική ενός τυπικού αθηναϊκού αρχοντικού της οθωμανικής περιόδου με τους οντάδες κλπ.
Το κτίριο μετά την αποκατάστασή του διατηρεί τα στοιχεία που χαρακτήριζαν τα αρχοντικά της εποχής, την κομψή μαρμάρινη τοξωτή στοά στο ισόγειο, το ανοικτό ευρύχωρο ξύλινο χαγιάτι σε σχήμα Τ στον όροφο, τον κλειστό εξώστη (σαχνισί) στη νότια πλευρά του που βλέπει στην Ακρόπολη, τους οντάδες με τα τζάκια, τα περιμετρικά μεντέρια και τους περίτεχνους φεγγίτες.
Ολο το κτίριο θα λειτουργεί κυρίως ως μουσείο του εαυτού του, καθώς η αναστήλωσή του αναπλάθει την εικόνα της ζωής της εύπορης αστικής τάξης στην Αθήνα στα προεπαναστατικά χρόνια.
Η Αγία Φιλοθέη
Η Αγία ήταν μια αρχοντοπούλα της εποχής, κόρη Μπενιζέλων. Το κοσμικό της όνομα ήταν Ρεγούλα ή Ρηγούλα. Το 1536 σε μικρή ηλικία -λέγεται πως ήταν 14 χρονών- οι γονείς της την υποχρέωσαν σε γάμο με τον κατά πολύ μεγαλύτερο της σε ηλικία Ανδρέα Χειλά. Τρία χρόνια μετά ο Χειλάς -γόνος και εκείνος αρχοντικής οικογένειας της Αθήνας- πεθαίνει και εκείνη παρά τις πιέσεις αρνείται να ξαναπαντρευτεί. Δέκα χρόνια αργότερα γίνεται μοναχή λαμβάνοντας το όνομα Φιλοθέη. Τότε -το 1550 σύμφωνα με τις διαθέσιμες πηγές- μετατρέπει τον γειτονικό οικογενειακό ναό του Αγίου Ανδρέα σε γυναικείο μοναστήρι με 200 μοναχές. Εκεί διδάσκονταν γράμματα, αλλά και κέντημα, ράψιμο, υφαντουργία κλπ. Μέσα στη μονή λειτουργούσε νοσοκομείο, γηροκομείο αλλά και πτωχοκομείο.
Το έργο της μοναχής Φιλοθέης προκάλεσε την αντίδραση των Οθωμανών. Οι ταλαιπωρίες και τα δεινά της από τις αλλεπάλληλες διώξεις της δεν έχουν τελειωμό. Τη νύχτα της 2ας Οκτωβρίου 1588 δέχθηκε μέσα στο ασκητήριο της στην περιοχή της σημερινής Καλογρέζας επίθεση από Τούρκους και υπέστη βαρύτατο τραυματισμό. Πέθανε λίγους μήνες αργότερα -19 Φεβρουαρίου 1589- και αγιοποιήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη έναν χρόνο αργότερα.
Το αρχοντικό που έγινε και ταβέρνα!
Στο βιβλίο των Θανάση Γιοχάλα και Τόνιας Καφετζάκη με τίτλο «Αθήνα, Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία» (μια έκδοση του Βιβλιοπωλείου της Εστίας) και πιο συγκεκριμένα στη σελ. 95 διαβάζουμε μεταξύ άλλων: ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΜΠΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ (Αδριανού 96): «Διώροφη οικία, μάλλον του 18ου αιώνα, ένα από τα παλαιοτέρα κτίσματα της Αθήνας. Ήταν η κατοικία της αρχοντικής οικογένειας των Μπενιζέλων-Παλαιολόγων, από την οποία καταγόταν η Αγία Φιλοθέη (1522-1589). Αποτελεί τυπικό αθηναϊκό αρχοντικό της οθωμανικής περιόδου με χαρακτηριστικά στοιχεία το χαγιάτι, την εσωτερική αυλή με τη βρύση και τα βοηθητικά κτίρια (πχ. ελαιοτριβείο). Μέσα στον χώρο υπάρχουν ίχνη από δύο παλαιότερα κτίσματα, που ανάγονται στο 16ο αιώνα και ίσως εκεί ζούσε η Αγία Φιλοθέη.
»Μετά την επανάσταση του 1821 το αρχοντικό χρησιμοποιήθηκε και ως ταβέρνα. Το κτίσμα είχε υποστεί προσθήκες τον 19ο, αλλά και τον 20ο αιώνα που αλλοίωσαν την μορφή του, και οι οποίες σήμερα έχουν αφαιρεθεί. Αποτελεί ιδιοκτησία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και αποκαθίσταται προκειμένου να γίνει μουσείο».
http://www.travelstyle.gr/to-spiti-filotheis-paliotero-athinas/
Το παλιότερο σπίτι της Αθήνας: Το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης, του πλουσιοκόριτσου που έγινε καλόγρια!
«Το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης», λοιπόν, όπως είναι γνωστό το κτίριο στους ανθρώπους της περιοχής. Άλλωστε, μέσα σε αυτό το κτίριο φαίνεται πως βρισκόταν καλά κρυμμένο το σκήνωμα της Αγίας μέχρι να παραδοθεί στις αρχές του 20ου αιώνα στους ιερείς της Αρχιεπισκοπής. Σήμερα, το σκήνωμα της Αγίας βρίσκεται στη Μητρόπολη των Αθηνών και φυλάσσεται σε ασημένια λάρνακα.
Το κτιριακό συγκρότημα στο διάβα των αιώνων υπέστη ουκ ολίγες αλλαγές, τόσο στη μορφή, όσο και στη χρήση του. Για παράδειγμα, για κάποια περίοδο φιλοξένησε ακόμη και ταβέρνα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με πρωτοβουλία του πατρός Θωμά Συνοδινού -τότε πρωτοσύγκελου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και στενού συνεργάτη του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου- το κτίριο παραχωρήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, η οποία και ανέλαβε να προχωρήσει με την αποφασιστική συνδρομή μιας ομάδας ειδικών από το ΕΜΠ στην αποκατάστασή του. Επικεφαλής της ομάδας ανέλαβε ο αρχιτέκτων καθηγητής της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ Γιάννης Κίζης. Στην ομάδα του έργου συμμετείχαν η πολιτικός μηχανικός Ελευθερία Τσακανίκα (λέκτορας στο ΕΜΠ) και οι αρχιτέκτονες Κλήμης Ασλανίδης και Χριστίνα Πινάτση.
Το φθινόπωρο του 2006, όταν η μελέτη αναστήλωσης εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και οι μηχανικοί ανέλαβαν το έργο, το αρχοντικό ήταν ερειπωμένο και βαθιά πληγωμένο από τον χρόνο και τις πολλαπλές αλλοιώσεις. Σκοπός τους ήταν -και αυτό τελικά έγινε- το κτιριακό συγκρότημα να αποκτήσει τη μορφή που είχε τον 17ο αιώνα.
Σήμερα, το βασικό έργο της αναστήλωσης και της αποκατάστασης του κτιρίου έχει ολοκληρωθεί και απομένει η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, έτσι ώστε ολόκληρο το κτιριακό συγκρότημα να καταστεί επισκέψιμο για το κοινό. Μάλιστα, οι μελλοντικοί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να διαπιστώσουν τη σχέση αυτού του κτιρίου με την ιστορική διαδρομή της ίδιας της πόλης. Στα έγκατά του -σε βάθος περίπου 4,5 μέτρων- βρίσκονται για παράδειγμα τα υπολείμματα του ρωμαϊκού τείχους. Στο ισόγειο μπορεί κανείς να βρει ίχνη από παλαιότερα κτίσματα του 16ου αιώνα -εποχή κατά την οποία έζησε εκεί η Αγία Φιλοθέη-, ενώ στον επάνω όροφο που προστέθηκε πολύ αργότερα συναντάμε την αρχιτεκτονική ενός τυπικού αθηναϊκού αρχοντικού της οθωμανικής περιόδου με τους οντάδες κλπ.
Το κτίριο μετά την αποκατάστασή του διατηρεί τα στοιχεία που χαρακτήριζαν τα αρχοντικά της εποχής, την κομψή μαρμάρινη τοξωτή στοά στο ισόγειο, το ανοικτό ευρύχωρο ξύλινο χαγιάτι σε σχήμα Τ στον όροφο, τον κλειστό εξώστη (σαχνισί) στη νότια πλευρά του που βλέπει στην Ακρόπολη, τους οντάδες με τα τζάκια, τα περιμετρικά μεντέρια και τους περίτεχνους φεγγίτες.
Ολο το κτίριο θα λειτουργεί κυρίως ως μουσείο του εαυτού του, καθώς η αναστήλωσή του αναπλάθει την εικόνα της ζωής της εύπορης αστικής τάξης στην Αθήνα στα προεπαναστατικά χρόνια.
Η Αγία Φιλοθέη
Η Αγία ήταν μια αρχοντοπούλα της εποχής, κόρη Μπενιζέλων. Το κοσμικό της όνομα ήταν Ρεγούλα ή Ρηγούλα. Το 1536 σε μικρή ηλικία -λέγεται πως ήταν 14 χρονών- οι γονείς της την υποχρέωσαν σε γάμο με τον κατά πολύ μεγαλύτερο της σε ηλικία Ανδρέα Χειλά. Τρία χρόνια μετά ο Χειλάς -γόνος και εκείνος αρχοντικής οικογένειας της Αθήνας- πεθαίνει και εκείνη παρά τις πιέσεις αρνείται να ξαναπαντρευτεί. Δέκα χρόνια αργότερα γίνεται μοναχή λαμβάνοντας το όνομα Φιλοθέη. Τότε -το 1550 σύμφωνα με τις διαθέσιμες πηγές- μετατρέπει τον γειτονικό οικογενειακό ναό του Αγίου Ανδρέα σε γυναικείο μοναστήρι με 200 μοναχές. Εκεί διδάσκονταν γράμματα, αλλά και κέντημα, ράψιμο, υφαντουργία κλπ. Μέσα στη μονή λειτουργούσε νοσοκομείο, γηροκομείο αλλά και πτωχοκομείο.
Το έργο της μοναχής Φιλοθέης προκάλεσε την αντίδραση των Οθωμανών. Οι ταλαιπωρίες και τα δεινά της από τις αλλεπάλληλες διώξεις της δεν έχουν τελειωμό. Τη νύχτα της 2ας Οκτωβρίου 1588 δέχθηκε μέσα στο ασκητήριο της στην περιοχή της σημερινής Καλογρέζας επίθεση από Τούρκους και υπέστη βαρύτατο τραυματισμό. Πέθανε λίγους μήνες αργότερα -19 Φεβρουαρίου 1589- και αγιοποιήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη έναν χρόνο αργότερα.
Το αρχοντικό που έγινε και ταβέρνα!
Στο βιβλίο των Θανάση Γιοχάλα και Τόνιας Καφετζάκη με τίτλο «Αθήνα, Ιχνηλατώντας την πόλη με οδηγό την ιστορία και τη λογοτεχνία» (μια έκδοση του Βιβλιοπωλείου της Εστίας) και πιο συγκεκριμένα στη σελ. 95 διαβάζουμε μεταξύ άλλων: ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΜΠΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ (Αδριανού 96): «Διώροφη οικία, μάλλον του 18ου αιώνα, ένα από τα παλαιοτέρα κτίσματα της Αθήνας. Ήταν η κατοικία της αρχοντικής οικογένειας των Μπενιζέλων-Παλαιολόγων, από την οποία καταγόταν η Αγία Φιλοθέη (1522-1589). Αποτελεί τυπικό αθηναϊκό αρχοντικό της οθωμανικής περιόδου με χαρακτηριστικά στοιχεία το χαγιάτι, την εσωτερική αυλή με τη βρύση και τα βοηθητικά κτίρια (πχ. ελαιοτριβείο). Μέσα στον χώρο υπάρχουν ίχνη από δύο παλαιότερα κτίσματα, που ανάγονται στο 16ο αιώνα και ίσως εκεί ζούσε η Αγία Φιλοθέη.
»Μετά την επανάσταση του 1821 το αρχοντικό χρησιμοποιήθηκε και ως ταβέρνα. Το κτίσμα είχε υποστεί προσθήκες τον 19ο, αλλά και τον 20ο αιώνα που αλλοίωσαν την μορφή του, και οι οποίες σήμερα έχουν αφαιρεθεί. Αποτελεί ιδιοκτησία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και αποκαθίσταται προκειμένου να γίνει μουσείο».
Διαβάστε επίσης
Ή ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ Ή ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Alkiss Keraynios.
ΔΥΟ
ΔΡΟΜΟΙ ΜΑΣ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΕΛΛΗΝΕΣ... Ή ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ
ΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ Ή ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ,ΜΕ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΑΝΟΧΗ ΜΑΣ , ...
youtube.com
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση της Dimitra Nikolaou . Η αρμπαρόριζα η θαυματουργή για τα νεύρα ...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Διατροφη Υγεια . Αγιόκλημα: Ένα θαυματουργό φαρμακευτικό φυτό που πρέπει να...