Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

Υγεία: πολύτιμο μαγνήσιο!

http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2013/01/blog-post_4760.html

Υγεία: πολύτιμο μαγνήσιο!

Το μαγνήσιο σαν στοιχείο, ενεργοποιεί πάνω από 300 διαφορετικές βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα μας, όλες τους απαραίτητες ώστε αυτό να λειτουργήσει σωστά. Η παρουσία όλων των υπόλοιπων βασικών μετάλλων στο σώμα, όπως το ασβέστιο, το κάλιο και το νάτριο προκειμένου να λειτουργήσουν, εξαρτώνται από το μαγνήσιο. 

Αντίθετα με ό,τι πιστεύει ο πολύς κόσμος, η.. ανεπάρκεια σε μαγνήσιο είναι πολύ συχνή, ακόμα και σ' εκείνους που το παίρνουν ως συμπλήρωμα τακτικά. 
Βασικός λόγος για τη λήψη μαγνησίου, είναι το άγχος, που χαρακτηρίζει το σύγχρονο τρόπο ζωής. Το άγχος μειώνει τα αποθέματα μαγνησίου πολύ πιο γρήγορα απ' ό,τι νομίζαμε παλιότερα. Το ασβέστιο, βασικό,πολύτιμο, μέταλλο.... επίσης, χρειάζεται μαγνήσιο για να απορροφηθεί στο σώμα. 
 Σε κάθε περίπτωση, εδώ γίνεται ένα βασικό λάθος.. το ασβέστιο δεν πρέπει ποτέ να λαμβάνεται μόνο του, αλλιώς θα κλέψει.. μαγνήσιο, από όπου μπορεί στο σώμα, προκειμένου να απορροφηθεί. Αυτό θα επιφέρει ανεπάρκεια μαγνησίου και κατάπτωση. Αυτό συμβαίνει με όλους αυτούς που..επιμένουν να πίνουν γάλα. Στο γάλα η αναλογία ασβεστίου προς μαγνήσιο είναι 8 προς 1 ,γι αυτό και προκύπτει έλλειψη μαγνησίου. Η υπερεπάρκεια ασβεστίου θα έχει σαν αποτέλεσμα εναποθέσεις ασβεστίου, όπως είναι για παράδειγμα Οι Πέτρες Στη Χολή, Οι Πέτρες Στα Νεφρά, Σκληρες Αρθρώσεις. Όλα τα παραπάνω προβλήματα εξαφανίζονται με τη λήψη μαγνησίου. 

Το μαγνήσιο ενεργοποιεί ένα ένζυμο που βρίσκεται σε κάθε κυτταρική μεμβράνη. Αυτό το ένζυμο ελέγχει την ισορροπία καλίου και νατρίου, διατηρώντας το κάλιο στα υγρά εκτός των κυττάρων και το νάτριο εντός των κυττάρων. Αυτή η ισορροπία είναι άκρως σημαντική για τη φυσιολογική ισορροπία νερού, τη δραστηριότητα των νευρικών κυττάρων και την παραγωγή ηλεκτρικής,κυτταρικής ενέργειας.Χωρίς επαρκές κυτταρικό μαγνήσιο, το νάτριο θα αποβληθεί γρήγορα από το σώμα, δημιουργώντας ανεπάρκεια νατρίου και έχοντας ως κατάληξη Κόπωση, Θερμοπληξία Και Αδυναμία. 

Η έλλειψη μαγνησίου επηρεάζει πολλές σωματικές λειτουργίες φέρνοντας:

  •  Προβλήματα με τον ύπνο 
  • Κόπωση 
  • Νευρικότητα 
  • Δυσκοιλιότητα 
  • Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο 
  • Μυϊκοί σπασμοί, 
  • κράμπες 
  • Τρέμουλο 
Το μαγνήσιο υπάρχει σαν φαρμακευτικό σκεύασμα σε μορφή αναβραζόντων δισκίων . Το μαγνήσιο και το ασβέστιο εργάζονται από κοινού για να ελέγχουν τη μυϊκή δράση. Το ασβέστιο επιφέρει τέντωμα στους μυς.. το μαγνήσιο χαλαρώνει τους μυς. Όταν υπάρχει έλλειψη μαγνησίου, ο μυς παραμένει τεντωμένος, πράγμα που προκαλεί κράμπες. Αυτό θα μπορούσε συμβαίνει, όταν υπάρχει υπερβολικό ασβέστιο και ελάχιστο μαγνήσιο. 

Το μαγνήσιο έχει ζωτική σημασία για τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Χωρίς επαρκές μαγνήσιο, τα νευρικά κύτταρα δεν επικοινωνούν σωστά, και γίνονται υπερευαίσθητα. Αυτό είναι η αιτία που γινόμαστε νευρικοί... και αναπηδάμε στους ξαφνικούς θορύβους όπως το χτύπημα μιας πόρτας. Η ανεπάρκεια μαγνησίου προκαλει αϋπνία, ξύπνημα από, κράμπες, τέντωμα και δυσάρεστη αίσθηση

Μας κλέβουν μαγνήσιο 

  • Ο υπερβολικός (βραστός) Καφές, (άριστη επιλογή ο esspresso) 
  • Η Ζάχαρη και κάθε είδους γλυκά.... 
  • Τα Διουρητικά 
  • Φάρμακα Κάθε Τύπου, 
  • Ο.. Υπολειτουργικός Θυρεοειδής, 
  • Το Στρες kαι 
  • Η Διατροφή η Πλούσια Σε Ασβέστιο. 
Το μαγνήσιο και το ασβέστιο, όπως άλλωστε όλα τα ιχνοστοιχεία, πρέπει να βρίσκονται στις σωστές αναλογίες, αλλιώς το ασβέστιο, σε απουσία μαγνησίου, γίνεται ρυπογόνος ουσία για το σώμα προκαλώντας 
  • Αρθρίτιδα, 
  • Σκλήρυνση Των Αρτηριών, 
  • Γήρανση, 
  • Οστεοπόρωση, 
  • Αποτιτάνωση Των Οργάνων Και Των Ιστών.
Το παράξενο εδώ είναι οτι..
 Η Περίσσεια Ασβεστίου μπορεί να μας δημιουργήσει πρόβλημα. Η περίσσεια μαγνησίου, από την άλλη, δε μας προκαλεί καμιά ανησυχία. Εάν το παρακάνουμε, το σώμα μας θα το αποβάλει. 

Το μαγνήσιο υπάρχει σχεδόν παντού..σε μικρές ποσότητες.. 

  • Στα Φρέσκα Πράσινα Λαχανικά, 
  • Στους Ηλιόσπορους ,
  • Τα Καρύδια, 
  • Τα Αμύγδαλα, 
  • Τα Φουντούκια, 
  • Τα Φιστίκια Αιγίνης,
  • Στους Χουρμάδες, 
  • Στα Αράπικα Φιστίκια, 
  • Στις Μπανάνες, 
  • Στα Σύκα,
  •  Στα Μήλα,
  • Στα Ροδάκινα, 
  • Στα Βερίκοκα, 
  • Στο Καλαμπόκι, 
  • Στη Σόγια, 
  • Στα Όσπρια, 
  • Στο Σκόρδο, 
  • Στο Μπρόκολο Και 
  • Στην Αγκινάρα. 
 Η καρδιά, οι αρτηρίες και οι φλέβες υφίστανται βλάβες λόγω της ανεπάρκειας σε μαγνήσιο. Μια απ τις πρώτες ενδείξεις έλλειψης είναι τα κλασσικά φτερουγίσματα..είναι όταν η καρδιά αρχίζει να χτυπά ακανόνιστα. Η καρδιά χάνει ένα χτύπο ή ένας χτύπος είναι πιο αδύναμος από τους άλλους, ή ο συγχρονισμός των χτύπων ποικίλλει. Αυτό είναι σημάδι ότι η έλλειψη μαγνησίου προκαλεί δυσλειτουργία της καρδιάς και ότι χρειαζόμαστε μαγνήσιο. Αν το αγνοήσουμε...Το επόμενο καρδιακό σύμπτωμα είναι η ταχυκαρδία κι ισως.. στηθάγχη
Να θυμάστε ότι τα περισσότερα σωματικά προβλήματα ξεκινούν απο την έλλειψη μαγνησίου και μειώνονται καθώς εξισορροπείται η έλλειψη του ζωτικού αυτού μετάλλου.
________________
Να συμπληρώσουμε επίσης πως το μανγήσιο πέρα από τα παραπάνω που έλαβα σαν πληροφορίες μέσω ηλ. μηνύματος, αποτελεί προληπτικό για τα εγκεφαλικά, αλλά και τις διάφορες μορφές αρθρίτιδας. Επιπλέον το διάλυμα υγρού λαδιού μαγνησίου (magnesium sole 35%) κατάλληλο τόσο για εσωτερική (με αραίωση) όσο και για εξωτερική χρήση, έχει βοηθήσει ακόμη και στην αντιστροφή και θεραπεία χρόνιων καταστάσεων αρθριτικών και ρευματικών -όπως αναφέρει σχετικό βιβλίο σηκώθηκαν και ξαναπερπάτησαν δίχως βοήθεια (!) ακόμη και άτομα που για την κλασική ιατρική ήταν "ανιάτες" πλέον περιπτώσεις που ζούσαν με μόνιμο πόνο (παυσίπονα) και αδυναμία ακόμη και να σηκωθούν ή να γυρίσουν στο κρεββάτι τους...
Οι επαλείψεις με το υγρό μαγνήσιο καταπραΰνει επίσης μυϊκούς πόνους...

Το μαγνήσιο μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Οι άνθρωποι που τρώνε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, όπως πράσινα λαχανικά, ξηρούς καρπούς, πλήρη δημητριακά και φασόλια, έχουν μικρότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό, ιδίως ισχαιμικού τύπου, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη διεθνή επιστημονική έρευνα, που κάλυψε πάνω από 250.000 άτομα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Σουζάνα Λάρσον, του τμήματος διατροφικής επιδημιολογίας του σουηδικού ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα της Στοκχόλμης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διαιτητικής «American Journal of Clinical Nutrition», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, διευκρίνισαν ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν συστήνουν στους ανθρώπους να παίρνουν έξτρα διατροφικά συμπληρώματα με μαγνήσιο, όμως συστήνουν την κατανάλωση τροφών με πολύ μαγνήσιο.
Οι επιστήμονες ανέλυσαν όλες τις δημοσιευμένες μελέτες πάνω στο θέμα κατά τα τελευταία 45 χρόνια και εστιάστηκαν σε επτά έρευνες που έγιναν την τελευταία 14ετία στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία, με μέση διάρκεια 11,5 χρόνια η κάθε μία. Περίπου 6.500 άτομα από τα συνολικά 250.000 που κάλυπταν οι εν λόγω μελέτες (ποσοστό 3%), έπαθαν εγκεφαλικό στη διάρκειά τους.
Η νέα έρευνα (μετα- ανάλυση) διαπίστωσε ότι για κάθε 100 χιλιοστόγραμμα μαγνήσιο που ένας άνθρωπος λάμβανε παραπάνω κάθε μέρα με τη διατροφή του, ο κίνδυνος ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου (η πιο συνηθισμένη μορφή, που προκαλείται από θρόμβο στο αίμα, σε αντιδιαστολή με το αιμορραγικό εγκεφαλικό) μειωνόταν 9% κατά μέσον όρο.
Πηγές: εδώ και εδώ

Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 

πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά

Σας ευχαριστώ !

Σαμπουάν και αφρόλουτρο, εύκολα και υγιεινά

Σαμπουάν και αφρόλουτρο, εύκολα και υγιεινά και Ξεχνάμε τα parabens!


http://proionta-tis-fisis.blogspot.gr/2013/01/parabens.html

Σαμπουάν και αφρόλουτρο, εύκολα και υγιεινά και Ξεχνάμε τα parabens!

Φτιάξτε με 2 κινήσεις το πιο εύκολο και υγιεινό σαμπουάν και αφρόλουτρο και ξεχάστε τα parabens, τα αλουμίνια και όλα τα καρκινογόνα που περιέχονται μέσα στα τοξικά προϊόντα που χρυσοπληρώνουμε στα super markets!!

Όλοι ξέρουμε τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου και το πόσο σπουδαίο είναι το σαπούνι ελιάς.
Έχουμε όμως συνηθίσει να χρησιμοποιούμε υγρό σαπούνι για να πλενόμαστε και το στερεό σαπούνι – και ιδιαίτερα αυτό της ελιάς – είναι συνήθως σκληρό και άβολο!
Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να φτιάξουμε παχύρευστο, υγρό σαμπουάν και αφρόλουτρο με 2 απλές κινήσεις και με όλα τα οφέλη του σαπουνιού ελιάς - Καστίλλης (άσπρο σαπούνι Μασσαλίας)..
Αυτό για το οποίο μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι πως αν το δοκιμάσετε μια φορά δεν πρόκειται να αγοράσετε ποτέ ξανά βιομηχανικό σαμπουάν και αφρόλουτρο!!

ΥΛΙΚΑ
-1 μπάρα σαπούνι Καστίλλης (ελαιολάδου) το οποίο μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε σπιτικό σαπούνι
-Νερό
-Τρίφτης τυριού
Από την ποσότητα αυτή σκληρού σαπουνιού θα πάρουμε την διπλάσια σε υγρό σαπούνι (συμφέρει οικονομικά…)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τρίβουμε στον κοινό τρίφτη τυριού μια μπάρα σαπουνιού
Τοποθετούμε το τριμμένο σαπούνι σε ένα πλαστικό μπολ και προσθέτουμε νερό ίσα να το καλύψει
Το αφήνουμε να σταθεί όλη την νύχτα. Δεν το ζεσταίνουμε, δεν το ανακατεύουμε και γενικώς δεν κάνουμε τίποτε άλλο. Απλώς το καλύπτουμε με μια πετσέτα για να μην πέσει τίποτα μέσα.
Την επόμενη μέρα το σαπούνι με έναν μαγικό τρόπο έχει διαλυθεί τελείως και στην θέση του υπάρχει τώρα ένα παχύρευστο υγρό. Το ανακατεύουμε και αν είναι πολύ παχύρευστο του προσθέτουμε λίγο νερό ακόμη, σιγά-σιγά και ανακατεύοντας μέχρι να αποκτήσει την πυκνότητα που επιθυμούμε.
Μπορούμε να σταματήσουμε εκεί και να το χρησιμοποιήσουμε ως έχει μιας και είναι έτοιμο για χρήση ή να του προσθέσουμε αιθέρια έλαια.
Θα σας πω μόνο αυτό.. είναι ένα υπέροχο, αφρώδες σαπούνι κατάλληλο για μικρούς και μεγάλους και για κάθε τύπο δέρματος και κάθε είδος μαλλιού. Είναι κατάλληλο ακόμη και για δερματικές παθήσεις γιατί είναι κατευναστικό και ρυθμιστικό.
* Φτιάξτε σαμπουάν και αφρόλουτρο με έλαιο λεβάντα για να κοιμούνται τα παιδιά σας πιο ήσυχα.
* Φτιάξτε σαπούνι με έλαιο τεϊόδεντρου για τις ευαίσθητες περιοχές.
* Φτιάξτε σαπούνι με έλαιο μέντας για το ξύρισμα.
* Φτιάξτε σαπούνι με έλαιο αγιόκλημα για τα χέρια σας…
Αλλά προπάντων φτιάξτε μεγάλες ποσότητες σαμπουάν και αφρόλουτρο και αποθηκεύστε τα για να λύσετε το ζήτημα της οικογενειακής καθαριότητας δημιουργώντας το ετήσιο και υγιεινό απόθεμα σας.
Μην ρισκάρετε με την υγεία σας και φροντίστε να δημιουργήσετε ένα στοκ από χρήσιμα σπιτικά προϊόντα στην αποθήκη σας!!


Πηγή: fytro.wordpress.com
Δείτε: Φυσική μαλακτική κρέμα μαλλιών!

Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 

πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά

Σας ευχαριστώ !

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ "ΓΡΑΜΜΑ"


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΙΝΑΚΑΣ Heywood Hardy:The Postman.

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ "ΓΡΑΜΜΑ"

Ὁ ταχυδρόμος,
σέρνοντας στὰ βήματά του τὴν ἐλπίδα μου
μοῦ ῾φερε καὶ σήμερα ἕνα φάκελο
μὲ τὴ σιωπή σου.
Τὸ ὄνομά μου γραμμένο ἀπ᾿ ἔξω μὲ λήθη.
Ἡ διεύθυνσή μου ἕνας ἀνύπαρκτος δρόμος.
Ὅμως ὁ ταχυδρόμος
τὸν βρῆκε ἀποσυρμένο στὴ μορφή μου,
κοιτώντας τὰ παράθυρα ποὺ ἔσκυβαν μαζί μου,
διαβάζοντας τὰ χέρια μου
ποὺ ἔπλαθαν κιόλας μιὰ ἀπάντηση.
Θὰ τὸν ἀνοίξω μὲ τὴν καρτερία μου
καὶ θὰ ξεσηκώσω μὲ τὴ μελαγχολία μου
τ᾿ ἄγραφά σου.
Κι αὔριο θὰ σοῦ ἀπαντήσω
στέλνοντάς σου μιὰ φωτογραφία μου.
Στὸ πέτο θὰ ἔχω σπασμένα τριφύλλια,
στὸ στῆθος σκαμμένο
τὸ μενταγιὸν τῆς συντριβῆς.
Καὶ στ᾿ αὐτιά μου θὰ κρεμάσω-συλλογίσου-
τὴ σιωπή σου.

ΠΙΝΑΚΑΣ Heywood Hardy:The Postman.



Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 


πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά

Σας ευχαριστώ !

Η Διάνοια έχει δύναμη ελκτική



Η Διάνοια έχει δύναμη ελκτική και αναλόγως της διαθέσεως στην οποία ευρίσκεται, αντλεί και φέρει εις εμάς, πράγματα καλά ή κακά, ωφέλιμα ή επιζήμια ευάρεστα ή δυσάρεστα. Μπορείς να ρύθμισης την διάνοιά σου κατά τέτοιον τρόπο ώστε, εάν μονίμως την διατηρείς έτσι, να σου φέρει πλούτο, δύναμη, υγεία, ολβιότητα. Η απαιτούμενη προς τούτο διανοητική κατάσταση συνίσταται σε συνεχή γαληνιότητα, ησυχία, μεθοδικότητα βίου, αποφασιστικότητα, αυτοπερισυλλογή και νοερή επιδίωξη ενός σκοπού ο οποίος αποβλέπει στο διαρκές δικό σου καλό και των άλλων.


Δυνατή επίσης είναι και μία άλλη διανοητική κατάσταση στην οποία εάν μονίμως διατηρείς τον εαυτόν σου, τα πλούτη, ή δύναμη, ή υγεία και ή ολβιότητα φυγαδεύονται από σένα.


Από όσα υπάρχουν στο σύμπαν, ελάχιστο μόνο μέρος έχουμε την δυνατότητα να δούμε, ψηλαφήσουμε ή αντιληφθούμε με τις σωματικές αισθήσεις. Τό μεγαλύτερο μέρος από όσα υπάρχουν και έχουν μορφή, σχήμα δεν είναι ούτε ορατό ούτε ψηλαφητό ούτε με άλλο τρόπο αισθητό.


Το λεγόμενο κενό είναι μεστό πραγματικοτήτων. Κενός χώρος στην φύση δεν υπάρχει. Οι πραγματικότητες αυτές θα ήσαν φανερές σε εμάς εάν ήμαστε περισσότερο ανεπτυγμένοι. Με αυτές τις πραγματικότητες ή διάνοια έχει συγγένεια και γι αυτό τις έλκει. Όσο οι λεπτότερές μας αισθήσεις αναπτύσσονται, τόσο αι πραγματικότητες γίνονται λίγο ή πολύ φανερές σε εμάς.


Οτιδήποτε έχεις στον νου σου, αυτό δημιουργείς. Δημιουργείς ακατάπαυστα αόρατες πραγματικότητες εν όσω συλλογίζεσαι. Εάν συλλογισθής κάτι επί ένα δευτερόλεπτο, καθιστάς αυτό τό κάτι αόρατη πραγματικότητα για ένα δευτερόλεπτο. Εάν τό συλλογισθής επί ώρες, ημέρες, έτη , θά ελκύσης την ούτως ή άλλως δημιουργηθείσα πραγματικότητα στον εαυτό σου υλικώς.


Εάν διατηρείς στον νου σου οιαδήποτε Ιδέα καλή ή κακή επί μήνες και επί έτη εξακολουθητικώς, την καθιστάς ουσιώδη αόρατη πραγματικότητα, και επειδή αυτή γίνεται όλο και περισσότερο ισχυρή, στο τέλος θα λάβει κατ΄ ανάγκην μορφή και θά εμφανισθεί στον ορατό και υλικό κύκλο των περιστάσεων σου.


Ελκύεις ακαταπαύστως από τό αόρατο ρεύμα των πραγματικοτήτων πράγματα συγγενή προς εκείνα για τα οποία συλλογίζεσαι. "Έχε τον νου σου σε οποιοδήποτε είδος εγκλήματος, και θά ελκύσεις και θά φέρεις στον εαυτό σου εγκληματικές πραγματικότητες από τό αόρατο μέρος του βίου. Θέτεις σε κίνηση αόρατες δυνάμεις οι οποίες θα φέρουν υλικά μέσα προς εκτέλεση εγκλήματος.


Όταν διαβάζεις με ενδιαφέρον στις εφημερίδες περί φόνων, κλοπών, σκανδάλων και φρικαλέων συμβάντων στην Γή και στην θάλασσα, ελκύεις στον εαυτόν σου αόρατες πραγματικότητες της αυτής φύσεως. Συνδέεις τον εαυτόν σου με αυτές, οι οποίες είναι κατωτέρας περιωπής, και όταν βρίσκεσαι στο ρεύμα τους, ενώ διαβάζεις με ενδιαφέρον κάθε μέρα, διατρέχεις τον κίνδυνο να φέρεις στον εαυτόν σου μιά κάποια μορφή αυτών των φρικαλεοτήτων και αθλιοτήτων.


Οι αόρατες πραγματικότητες σχηματίζουν τα στοιχεία των ορατών πραγματικοτήτων. Συνδέεις τό πνεύμα σου με τό ρεύμα των στοιχείων τούτων όταν διατηρείς τά φρικτά αυτά πράγματα στην σκέψη σου. Τό ρεύμα αυτό τότε επενεργεί επάνω σου. Σε σύρει και σε συναρπάζει. Έτσι με μεγάλη ταχύτητα φέρνει σε σένα τα στοιχεία του εγκλήματος και του κακού.


Εάν αρέσκεσαι να διαβάζεις για τις πράξεις του λωποδύτη και του κλέφτη, διατρέχεις τον κίνδυνων να φέρεις τον λωποδύτη και τον κλέφτη κοντά σου, στο σπίτι σου. Εσύ και αυτός θά συναντηθείτε αργά ή γρήγορα, διότι εσύ και αυτός ευρίσκεστε εντός του αυτού νοερού ρεύματος. Ούτε εσύ ούτε αυτός γνωρίζετε την δύναμη ή οποία φέρει τον ένα κοντά στον άλλον.


Αλλά καμία δύναμη δεν είναι τόσο ακαταγώνιστη όσο ή δύναμη της οποίας την επενέργεια επάνω μας και την ύπαρξη αγνοούμε. Εάν επί δέκα δευτερόλεπτα συλλογίζεσαι κάτι αποτρόπαιον και ειδεχθές, κάτι τό οποίο προξενεί σωματικό πόνο ή αδημονία σε άλλον, τότε θέτεις σε κίνηση δύναμη ή οποία έλκει σε σένα κάποιο μέρος αυτού του κακού.


Εάν επί δέκα δευτερόλεπτα συλλογίζεσαι κάτι ευχάριστο, εύθυμο και ωραίο —κάτι τό οποίο δύναται να παράσχει ηδονή σε άλλον χωρίς να αφήσει κατόπιν κάποια πικρία— τότε θέτεις σε κίνηση δύναμη φέρουσα σε σένα κάποιο μέρος αυτού του καλού.


Όσο περισσότερο χρόνο έχεις τον νου σου σε ένα οποιοδήποτε πράγμα, καλό ή κακό, τόσο Ισχυρότερο τό κάνεις αυτό τό πράγμα ως αόρατη πραγματικότητα. Κατ αναπόδραστη ανάγκη εν τέλει, καθ’ όσον έχεις τον νου σου σε αυτό, θά καταστεί στον ορατό κόσμο και εντός του κύκλου των περιστάσεών σου, όργανον λύπης ή χαράς. Η δύναμη του να προσηλώνεις τον νου σου επιμόνως σε κάποιον ορισμένο σκοπό η σε κάποια ορισμένη ψυχική διάθεση, φερ' ειπείν σε γαληνιαία Αποφασιστικότητα ή του να απομακρύνεις τόν νου σου από θορυβήσεις δεν είναι σήμερα πολύ συνηθισμένο.


Κοίταξε πολλούς τριγύρω σου. Σε τί συνίσταται ή αιώνια σκέψη τους ή ο καθορισμένος σκοπός του βίου τους; Στο να λάβουν τον μισθό τους με την λήξη του μηνός. Πέρα Από αυτό τίποτε. Στο να Αγοράσουν ένα νέο φόρεμα, στο να κάνουν ένα ταξίδι. Πέρα Από αυτό τίποτε. Στο να ζουν ημέρα με την ημέρα ή εβδομάδα με την εβδομάδα. Πέρα από αυτό τίποτε. Πολλοί Αδυνατούν να προσηλώσουν τον νου τους σε κάποιο ωφέλιμο σκοπό για δύο συνεχείς ήμερες. Σήμερα ποθούν διακαώς τό ένα, αύριο τό άλλο. Οι διανοητικές τους δυνάμεις εγκολπούνται για κάποιον χρόνο ένα πράγμα, τό εγκαταλείπουν, κατόπιν εγκολπούνται για κάποιον χρόνο άλλο και τό εγκαταλείπουν και αυτό. Δεν ασκείται ή ελκτική δύναμη της διανοίας τους ως προς ένα Αντικείμενο. Αυτοί είναι οι άνθρωποι οι οποίοι επιτελούν πολύ ολίγα, οι οποία είναι πάντοτε φτωχοί και ως επί τό πλείστον ατελούς υγείας. Αυτές οι διάνοιες όσες φορές προσηλωθούν σε κάτι θά προσηλωθούν σε κάτι άχρηστο και επιβλαβές. Διαβάζουν μετ' απληστίας περί φρικαλεοτήτων και θανατικών εκτελέσεων. Και όσο λεπτομερείς είναι οι περιγραφές τόσο περισσότερον αρέσκονται σε αυτές. 'Αρέσκονται σε δράματα πού παριστάνουν βιαιοπραγίες ή ψυχικά βασανιστήρια. Το μεγαλύτερο μέρος των δυνάμεών τους σπαταλάται κατ' αυτόν τον τρόπο. Θέτοντας τις δυνάμεις τους προς αυτήν την κατεύθυνση έλκουν προς τον εαυτόν τους από αυτές κάποιο είδος κακού. Εάν τις στρέψουν σε άλλη κατεύθυνση θά έλξουν προς τον εαυτόν τους κάτι καλό.


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 
πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά
Σας ευχαριστώ !
 

Ο λόγος; δεν φαντάζεστε!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Οι άνθρωποι, για εκατοντάδες χρόνια, χρησιμοποιούν το αλάτι στα σπίτια τους για σκοπούς καθαρισμού. Υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι


Οι άνθρωποι, για εκατοντάδες χρόνια, χρησιμοποιούν το αλάτι στα σπίτια τους για σκοπούς καθαρισμού. Υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι έχουν στηριχθεί σε αυτό το καταπληκτικό συστατικό για την απολύμανση και τον καθαρισμό του σπιτιού τους. Το αλάτι δεν έχει καμία τοξική επίδραση. Σήμερα, αγοράζουμε το αλάτι σε πολύ χαμηλή τιμή, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να το χρησιμοποιούμε χωρίς σκέψη για αυτούς τους σκοπούς. Πέρα από αυτό, πολλά προϊόντα καθαρισμού που διατίθενται στην αγορά είναι γεμάτα με επιβλαβείς χημικές ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες στην υγεία σας.

Το αλάτι εμποδίζει την εξάπλωση των μυρμηγκιών.

Μπορείτε να υπολογίζετε στο αλάτι, αν ψάχνετε για ένα φυσικό τρόπο για την πρόληψη της εξάπλωσης των μυρμηγκιών. Αν θέλετε να απαλλαγείτε από τα μυρμήγκια από το σπίτι σας, απλά πασπαλίστε λίγο αλάτι στην περιοχή που υπάρχουν.
Επίσης, το αλάτι θα μειώσει το επίπεδο υγρασίας στο σπίτι σας, αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε το αλάτι με αυτόν τον τρόπο.

Το αλάτι γυαλίζει τα χάλκινα και ασημένια αντικείμενα.

Αυτά τα αντικείμενα, τείνουν να χάνουν το χρώμα τους και τη γυαλάδα τους αν δεν τα γυαλίζετε μια στο τόσο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλάτι, προκειμένου να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα.
Η διαδικασία είναι πολύ απλή και εύκολη. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμίξετε αλάτι και ξύδι μήλου.
Με ένα πανί, τρίψτε την επιφάνεια του κάθε αντικειμένου μέχρι να λάμψει. Θα απαλλαγείτε από κάθε βρωμιά και λεκέδες με τη βοήθεια αυτού του φυσικού μίγματος.

Το αλάτι καθαρίζει τα παράθυρα του αυτοκινήτου και του σπιτιού σας.

Αναμείξτε χλιαρό νερό με δύο κουταλιές της σούπας αλάτι. Με το μείγμα που προκύπτει, καθαρίστε τα παράθυρά και απομακρύνετε τους επίμονους λεκέδες.
Χρησιμοποιήστε αυτό το μίγμα για να γυαλίσετε και να καθαρίσετε τα παράθυρα και θα φαίνονται σαν καινούργια. Τα τελικά αποτελέσματα θα διαρκέσουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Πέρα από αυτό, μπορείτε επίσης να καθαρίσετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου σας.

Κάντε το νεροχύτη σας να λάμψει ξανά.

Αναμείξτε λίγο αλάτι και ζεστό νερό. Χρησιμοποιήστε το μείγμα που προκύπτει απ ‘ευθείας στο νεροχύτη στην κουζίνα ή στο μπάνιο σας. Το αλάτι είναι σε θέση να διαλύει τη συσσώρευση λίπους και οδηγεί στην απομάκρυνση της βαριάς μυρωδιάς.

Το αλάτι κάνει το δέρμα να φαίνεται νεότερο.

Μπορείτε να κάνετε μια καταπληκτική αναζωογονητική απολέπιση με τη χρήση αλατιού. Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμίξετε το αλάτι με αιθέριο έλαιο λεβάντας ή ελαιόλαδο.
Εφαρμόστε αυτήν την πάστα στο σώμα σας. Περιμένετε για μερικά λεπτά και με χλιαρό νερό, ξεπλύνετε. Θα επιτύχετε γρήγορη και αποτελεσματική απολέπιση, λόγω του αλατιού. Πέρα από αυτό, το δέρμα σας θα φαίνεται νέο και υγιές.

Ανανεώστε τα χρώματα από τις κουρτίνες σας και τις κουβέρτες σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα αλατούχο διάλυμα αν θέλετε να ανανεώσετε τα χρώματα από τις κουρτίνες και τα χαλιά σας.
Πάρτε ένα πανί και τοποθετήστε το σε πυκνό αλμυρό νερό. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, βγάλτε το πανί από το διάλυμα και τρίψτε τα χαλιά, τις κουβέρτες και τις κουρτίνες σας. Πολλοί άνθρωποι έχουν επιβεβαιώσει τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας.

Το αλάτι θεραπεύει τα δόντια.

Εάν αντιμετωπίζετε πονόδοντους, σας προτείνουμε μια απίστευτη θεραπεία με αλάτι. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμίξετε λίγο αλάτι και ζεστό νερό.
Ξεπλύνετε το στόμα σας με το μείγμα. Αυτό το φυσικό στοματικό διάλυμα θα σας δώσει απίστευτα αποτελέσματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Λεύκανση δοντιών και φροντίδα της στοματικής υγείας.

Προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μείγμα για την λεύκανση των δοντιών, αναμίξτε ίσα μέρη σόδας και αλατιού. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το μείγμα όποτε θέλετε.

Κρατήστε τα ρούχα σας σαν καινούργια.

Αν θέλετε να προστατεύσετε τα ρούχα σας από τη συρρίκνωση, ρίξτε λίγο αλάτι στο πλυντήριο μαζί με τα ρούχα σας. Στη συνέχεια, στεγνώστε τα έξω στον ήλιο. Τα ρούχα σας θα είναι απολύτως καθαρά και απαλά.
Credit: Goodmorningcenter



Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 
πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά
Σας ευχαριστώ !

Χούλιο Ραμόν Ριμπέυρο

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ο αναγνώστης o anagnostis.
"Η ύπαρξη ενός μεγάλου συγγραφέα συνιστά ένα θαύμα, προϊόν καθώς είναι της τυχαίας σύγκλισης τόσων παραγόντων όσοι κι εκείνοι που συμβάλλουν στην εμφάνιση κάποιας καλλονής παγκόσμιου βεληνεκούς, από κείνες που στοιχειώνουν τα όνειρα μιας ολόκληρης γενιάς. Για κάθε μεγάλο συγγραφέα, πόσες ανεπαρκείς εκδοχές χρειάζεται να δοκιμάσει η φύση! Πόσοι ατελείς Τζόυς, Κάφκα και Σελίν...." Ανακαλύψτε τον Ριμπέυρο.


Της Δήμητρας Παπαβασιλείου (Μετάφραση για τον «Α»).

Πόσα βιβλία, Θεέ μου, και πόσο λίγος χρόνος –και, συχνά, πόσο λίγη διάθεση– για να τα διαβάσει κανείς! Η ίδια μου η βιβλιοθήκη, στην οποία άλλοτε ενσωματώνονταν μόνο έργα που είχαν προηγουμένως διαβαστεί και χωνευτεί, γεμίζει ολοένα με παρασιτικά βιβλία, τα οποία φτάνουν ως εκεί ένας Θεός ξέρει πώς και, μέσω ενός φαινομένου έλξης και σύμφυρσης, συμβάλλουν στο να μεγαλώνει επ’ άπειρον η σωρεία των γραπτών των μη προορισμένων να διαβαστούν· κάπου χαμένα μέσα σ’ αυτό το συνονθύλευμα βρίσκονται και τα δικά μου πονήματα… Ας μην πούμε σ’ εκατό χρόνια, μα σε δέκα, ή σε είκοσι, τι θα έχει μείνει απ’ όλα αυτά; Ενδεχομένως μόνο οι συγγραφείς που έρχονται από πολύ παλιά, η ντουζίνα των κλασικών που διασχίζουν τους αιώνες, συχνά δίχως να πολυδιαβάζονται, αλλά πάντα αγέρωχοι και ρωμαλέοι, μέσω ενός είδους φυσικής ώθησης ή κεκτημένου δικαιώματος. Τα βιβλία του Καμύ ή του Ζιντ, που μόλις πριν από δύο δεκαετίες διαβάζονταν μετά πάθους, πόσο ενδιαφέρον παρουσιάζουν σήμερα, έστω κι αν γράφτηκαν με μεράκι και μ’ αίμα; Γιατί σ’ εκατό χρόνια ο κόσμος θα συνεχίζει να διαβάζει Κεβέδο και όχι Ζαν-Πωλ Σαρτρ; Γιατί θα διαβάζεται ακόμη ο Φρανσουά Βιγιόν και όχι ο Κάρλος Φουέντες; Ποιο «συστατικό» πρέπει να βάλει κανείς σ’ ένα έργο για να το κάνει να διαρκέσει; Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως η λογοτεχνική δόξα είναι μια λοταρία και η διάρκεια ενός έργου τέχνης ένα αίνιγμα. Και, παρ’ όλα αυτά, ο κόσμος συνεχίζει να γράφει, να εκδίδει, να διαβάζει, να σχολιάζει τα γραφόμενα. Η είσοδος σ’ ένα βιβλιοπωλείο είναι πράξη που φοβίζει σε σημείο παράλυσης κάθε συγγραφέα, αφού πρόκειται για τον προθάλαμο της λήθης: στις ξύλινες κόγχες του, τα βιβλία ετοιμάζονται κιόλας να κοιμηθούν τον αιώνιο ύπνο τους, πολλές φορές χωρίς καν να έχουν ζήσει. Ποιος Κινέζος αυτοκράτορας ήταν εκείνος που αφάνισε το αλφάβητο και κάθε ίχνος γραφής; Και ποιος Ηρόστρατος έκαψε τη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας; Ίσως αυτό που θα μπορούσε να μας χαρίσει εκ νέου την απόλαυση της ανάγνωσης να είναι η καταστροφή όλων όσα έχουν γραφτεί και το γεμάτο αθωότητα κι ευφροσύνη ξεκίνημα από το μηδέν.
***
Η ύπαρξη ενός μεγάλου συγγραφέα συνιστά ένα θαύμα, προϊόν καθώς είναι της τυχαίας σύγκλισης τόσων παραγόντων όσοι κι εκείνοι που συμβάλλουν στην εμφάνιση κάποιας καλλονής παγκόσμιου βεληνεκούς, από κείνες που στοιχειώνουν τα όνειρα μιας ολόκληρης γενιάς. Για κάθε μεγάλο συγγραφέα, πόσες ανεπαρκείς εκδοχές χρειάζεται να δοκιμάσει η φύση! Πόσοι ατελείς Τζόυς, Κάφκα και Σελίν, άλλοτε κρυμμένοι και άλλοτε υπερβολικά προβεβλημένοι, έχουν υπάρξει! Κάποιοι πέθαναν νέοι, κάποιοι άλλαξαν επάγγελμα, άλλοι το έριξαν στο ποτό, άλλοι πάλι τρελάθηκαν, ενώ μερικοί απλώς στερούνταν ενός ή δύο από τα γνωρίσματα εκείνα που διαφοροποιούν τους μεγάλους λογοτέχνες από τους μέτριους ή και τους «παραλογοτέχνες». Ανεπαρκής μόρφωση, ασθένειες, έλλειψη υπομονής, οκνηρία, απουσία ερεθισμάτων, οικονομικές δυσχέρειες, έλλειψη φιλοδοξίας ή αποφασιστικότητας ή απλώς τύχης: όλοι ετούτοι οι παράγοντες μοιάζουν με το τελευταίο ψηφίο του τυχερού λαχνού, κρίσιμο για κάποιον που του λείπει μονάχα το καταληκτικό νούμερο για να κερδίσει το λαχείο. Ορισμένοι πιθανότατα συγκέντρωναν όλες τις αναγκαίες ιδιότητες, τους έλλειπε όμως η τυχαία –και φαινομενικά ασήμαντη– εκείνη συγκυρία (η ανάγνωση ενός βιβλίου, η συναναστροφή με τον τάδε φίλο) που θα λειτουργούσε ως αντιδραστήριο στην τέλεια κατά τα άλλα χημική ένωση και που θα της προσέδιδε το αληθινό της χρώμα. Κατά ανάλογο τρόπο, βλέπω μερικές φορές στο μετρό μια γυναίκα και σκέφτομαι: «Θα μπορούσε να είναι η Μπριζίτ Μπαρντό, κρίμα που της λείπουν είκοσι πόντοι ύψος»· ή «Ετούτη η ξανθιά μοιάζει στη Μαίριλυν Μονρόε, τα πόδια της όμως είναι σαν στέκες». Οι γυναίκες αυτές αποτελούν, με τη σειρά τους, τις ατελείς εκδοχές του πρωτότυπου μοντέλου, το ελαττωματικό εμπόρευμα που πωλείται σωρηδόν.
***
Ένας Γάλλος εκδότης, διαπιστώνοντας πως οι πωλήσεις των κλασικών έχουν πέσει, αποφασίζει να βγάλει μια νέα σειρά, στην οποία όμως οι πρόλογοι δεν θα ανατεθούν σε λογίους άγνωστους στο ευρύ κοινό, αλλά σε αστέρια της εποχής. Έτσι, η Μπριζίτ Μπαρντό θα γράψει τα προλεγόμενα στον Μπωντλαίρ, ο ποδηλάτης Ραϋμόν Πουλιντόρ εκείνα του Προυστ και ο ηθοποιός Ζαν-Πωλ Μπελμοντό, ο οποίος στο παρελθόν ήταν μποξέρ, εκείνα του Ρεμπώ. Ο Μπελμοντό ξεκινά τον πρόλογό του μ’ αυτά τα λόγια: «Κάθε φορά που διαβάζω ένα ποίημα του Ρεμπώ νιώθω σαν να δέχομαι γροθιά στο σαγόνι». Εγγυημένες πωλήσεις.
***
Λογοτεχνία σημαίνει εκζήτηση. Όποιος επιλέγει, προκειμένου να εκφραστεί, ένα τεχνητό μέσο, όπως είναι η γραφή, και όχι κάποιο φυσικό, όπως ο προφορικός λόγος, οφείλει να υπακούει στους κανόνες του παιχνιδιού. Γι’ αυτό και κάθε προσπάθεια να δώσει κανείς την εντύπωση ότι δεν είναι εξεζητημένος –εσωτερικός μονόλογος, αυτόματη γραφή, καθημερινή γλώσσα– αποτελεί, με τη σειρά της, μια εκζήτηση εις το τετράγωνο. Όσο εξεζητημένος είναι ένας Προυστ άλλο τόσο είναι, στην ουσία, κι ένας Σελίν, ή όσο είναι ένας Μπόρχες άλλο τόσο μπορεί να θεωρηθεί κι ένας Ρούλφο. Αυτό που θα πρέπει να αποφεύγεται δεν είναι η σύμφυτη με τη γραφή εκζήτηση, αλλά ρητορική που συχνά προστίθεται σ’ αυτήν.
***
Η τέχνη του διηγήματος συνοψίζεται στην ευαισθησία που μας επιτρέπει να αντιληφθούμε την αληθινή διάσταση των πραγμάτων. Αν εγώ πω: «Ο άντρας στο μπαρ ήταν ένας φαλακρός τύπος», κάνω, φαινομενικά, μια απλοϊκή παρατήρηση. Θα μπορούσα επίσης να πω: «Όλες οι φαλάκρες είναι άχαρες, αλλά υπάρχουν φαλάκρες που εμπνέουν μια βαθιά λύπηση. Είναι οι άδοξες εκείνες φαλάκρες, που αποτελούν καρπό της ρουτίνας και όχι της ευχαρίστησης, όπως αυτή του άντρα που έπινε χθες μπίρα στο Τσιγγάνικο Βιολί. Αντικρίζοντάς τον, συλλογίστηκα: “Σε ποια δημόσια υπηρεσία να έχασε άραγε αυτός ο χριστιανός τα μαλλιά του!”. Ωστόσο, η τέχνη της αφήγησης βρίσκεται, ενδεχομένως, στην πρώτη διατύπωση.
***
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η δική μου, η δημιουργική πράξη εδράζεται στην αυτοκαταστροφή. Όλες οι υπόλοιπες αξίες –υγεία, οικογένεια, μέλλον, κ.ο.κ.– υποτάσσονται στην πράξη της δημιουργίας και χάνουν την ισχύ τους. Το πρωταρχικό, αυτό που βρίσκεται πάνω απ’ όλα, είναι η αράδα, η φράση, η παράγραφος που συγγράφει κανείς, και που μετατρέπεται σε παρακαταθήκη της ίδιας της ύπαρξής μας, στο βαθμό που προϋποθέτει τη θυσία της ύπαρξής μας. Για το λόγο αυτό θαυμάζω τους καλλιτέχνες που δημιουργούν σε αρμονία με τη ζωή τους και όχι ενάντια στη ζωή τους, τους μακρόβιους, μακάριους όσο και γνήσιους εκείνους καλλιτέχνες που τρέφονται από την ίδια τους τη δημιουργία αντί να τη μετατρέπουν, όπως εγώ, στο απομεινάρι μιας ζωής λειψής.
***
Η προσωπική βιβλιοθήκη είναι ένας αναχρονισμός. Καταλαμβάνει υπερβολικό χώρο σε σπίτια ολοένα και πιο μικρά, η συγκρότησή της είναι μια επίμοχθη διαδικασία, ενώ ποτέ δεν την αξιοποιεί κανείς πραγματικά κατ’ αναλογίαν προς το κόστος ή τον όγκο της. Άλλωστε, ένα διαβασμένο βιβλίο δεν έχει βρει ήδη τη θέση του στο πνεύμα μας, δίχως να καταλαμβάνει χώρο; Για ποιο λόγο να το διατηρούμε, λοιπόν; Στην εποχή μας δεν είναι εξάλλου αρκετές οι δημόσιες βιβλιοθήκες, στις οποίες μπορούμε να βρούμε όχι μόνο αυτά που θέλουμε, αλλά κι εκείνα που ούτε καν είχαμε φανταστεί; Η προσωπική βιβλιοθήκη ανταποκρίνεται σε συνθήκες περασμένων καιρών: όταν κατοικούσε κανείς στον πύργο ή στο προγονικό σπίτι, κι όντας απομονωμένος από τον κόσμο ήταν απαραίτητο να έχει τον κόσμο στα χέρια του, τυπωμένο· όταν τα βιβλία ήταν σπάνια και, συχνά, μοναδικά, κι ένιωθε κανείς την ακατανίκητη ανάγκη να κατέχει το ζηλευτό αρχέτυπο· όταν οι επιστήμες και οι τέχνες εξελίσσονταν με λιγότερη ταχύτητα και το περιεχόμενο των βιβλίων συχνά παρέμενε σε ισχύ για πολλές γενιές· όταν η οικογένεια ήταν πιο σταθερή και με εδραία εστία, και κατά συνέπεια μια βιβλιοθήκη μπορούσε ν’ αλλάζει χέρια παραμένοντας στο ίδιο οίκημα και στο ίδιο δωμάτιο και στα ίδια ράφια, χωρίς τον κίνδυνο του διασκορπισμού των βιβλίων της. Οι πιο πάνω συνθήκες δεν ισχύουν πλέον. Κι όμως, υπάρχουν τρελοί που θα ήθελαν να έχουν στην κατοχή τους όλα τα βιβλία του κόσμου. Γιατί είναι υπερβολικά οκνηροί για να πάνε στις δημόσιες βιβλιοθήκες· γιατί υπάρχει η πεποίθηση ότι το να κοιτάξει κανείς τη ράχη ενός τόμου ισοδυναμεί με την ανάγνωσή του· γιατί έχει κανείς ιδιοσυγκρασία νεκροθάφτη και του αρέσει να περιστοιχίζεται από νεκρούς· γιατί μας έλκει το αντικείμενο αυτό καθαυτό –ανεξάρτητα από το περιεχόμενό του–, μας ευχαριστεί να το μυρίζουμε, να το ψαύουμε. Γιατί πιστεύει κανείς, ενάντια σε όλες τις ενδείξεις, ότι το βιβλίο είναι μια εγγύηση αθανασίας και ότι η συγκρότηση μιας βιβλιοθήκης ομοιάζει στην οικοδόμηση ενός πανθέου, όπου θα του άρεσε να έχει εξασφαλισμένη τη δική του θέση.
***
Κατηγορούν τους συγγραφείς για την τάση τους να καταπιάνονται με θέματα ζοφερά, θλιβερά, δραματικά, συχνά απωθητικά, και ποτέ –ή σχεδόν ποτέ– με ευχάριστα θέματα. Πιστεύω ότι το πιο πάνω γεγονός δεν αντικατοπτρίζει την προτίμησή τους, αλλά μάλλον την ανικανότητά τους να αποφύγουν το σκόπελο. Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορείς να μιλήσεις με πολλά λόγια για την ευτυχία, δεν γίνεται να την περιγράψεις. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο τα λαϊκά παραμύθια και οι ιστορίες για παιδιά –καθώς και οι βορειοαμερικάνικες ταινίες με happy end– τελειώνουν πάντα κάπως έτσι: «Παντρεύτηκαν κι έζησαν στο εξής πολύ ευτυχισμένοι». Στο σημείο αυτό ο αφηγητής σταματά, γιατί δεν έχει πλέον τίποτα να πει. Εκεί όπου ξεκινά η ευτυχία, ξεκινά και η σιωπή.
***
Δεν πιστεύω ότι για να γράψει κανείς είναι αναγκαίο να αναζητά περιπέτειες. Η ζωή μας είναι η μοναδική, η μεγαλύτερη περιπέτεια. Η ταπετσαρία κάποιου τοίχου που είδαμε όταν ήμασταν παιδιά, ένα δέντρο το σούρουπο, το πέταγμα ενός πουλιού, εκείνο το πρόσωπο που μας έκανε εντύπωση στο τραμ, μπορεί να είναι σημαντικότερα για μας από τα μεγάλα γεγονότα της οικουμένης. Ίσως όταν θα έχουμε λησμονήσει κάποια επανάσταση, κάποια επιδημία ή ακόμη και τα χειρότερα σκαμπανεβάσματα του δικού μας βίου, θα μείνει μονάχα η ανάμνηση του τοίχου, του δέντρου, του πουλιού, του προσώπου εκείνου. Και αν μείνουν αυτά, είναι γιατί κάτι τα έκανε αξιομνημόνευτα, γιατί είχαν μιαν άφθαρτη ποιότητα, και η τέχνη τρέφεται αποκλειστικά από κείνα τα πράγματα που συνεχίζουν να πάλλονται στη μνήμη μας.
Μικρό βιογραφικό
Ο Julio Ramón Ribeyro (1929-1994) συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μορφές των γραμμάτων του Περού, θεωρείται δε ένας από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της ισπανόφωνης Αμερικής. Πρόκειται για τον μεγάλο άγνωστο του λεγόμενου «Μπουμ», της εκρηκτικής άνθησης του λατινοαμερικάνικου αφηγήματος κατά τη δεκαετία του 1960. Γεννημένος στη Λίμα, πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Ευρώπη, και προπάντων στο Παρίσι, όπου έκανε διάφορες δουλειές προτού διοριστεί πολιτιστικός ακόλουθος και πρεσβευτής του Περού στην Unesco. Το 1994, λίγο πριν το θάνατό του, του απονεμήθηκε το Βραβείο Χουάν Ρούλφο. Εκτός από τα (αστικά στην πλειονότητά τους) διηγήματά του, έγραψε επίσης μυθιστορήματα, θεατρικά έργα, δοκίμια και αφορισμούς.


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε, 
πατήστε το play στο μαύρο πλαίσιο πάνω δεξιά
Σας ευχαριστώ !


Δημοφιλείς αναρτήσεις