Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

για μιά καλύτερη Ελλάδα

Στόχοι για μιά καλύτερη Ελλάδα και βαθύτερες Αιτίες της υφιστάμενης κοινωνικής κρίσης


Πέτρος Α. Μ. Τζελεπίδης
Ένα ανεξήγητο γεγονός, παγκοσμίως αποδεκτό και ως γεγονός και ως ανεξήγητο, είναι ο Ελληνικός πολιτισμός.[1] Συγκεκριμένα γράφει ο Μπ. Ράσσελ:
«Σε ολόκληρη την ιστορία, τίποτε δεν είναι τόσο εκπληκτικό ή τόσο δύσκολο να εξηγηθεί όσο η ξαφνική ανόρθωση του πολιτισμού στην Ελλάδα. Πολλά από αυτά που φτιάχνουν ένα πολιτισμό υπήρχαν ήδη για χιλιάδες χρόνια στην Αίγυπτο και την Μεσοποταμία, και είχαν διαδοθεί από εκεί στις γειτονικές χώρες. Αλλά ωρισμένα στοχεία έλειπαν έως ότου οι Έλληνες τα παρέσχον. Ό,τι κατόρθωσαν στην τέχνη και την λογοτεχνία είναι οικείο στον καθένα, αλλά ό,τι έκαναν στον καθαρά διανοητικό χώρο είναι ακόμα περισσότερο εξαιρετικό. Εφηύραν μαθηματικά* και επιστήμη και φιλοσοφία° πρώτοι έγραψαν ιστορία σε αντίθεση με απλά χρονικά° στόχαστηκαν ελεύθερα γύρω από την φύση του κόσμου και τους σκοπούς της ζωής, χωρίς να περιορίζονται από τα δεσμά οιασδήποτε ορθοδοξίας.»
Στην αρχή της δεύτερης δεκαετίας του αιώνα μας, η Ελλάδα βρίσκεται στον αντίποδα της χρυσής εποχής της Αθήνας. Η έλλειψη ηθικών αξιών, η αντικοινωνική και αντιπεριβαλλοντική οικονομική πολιτική, η αντικατάσταση ουσιαστικών αξιών από την ‘αξία’ του καταναλωτισμού, και τα κοντόθωρα συμφέροντα της καθόλου ηγεσίας της χώρας και των διαμορφωτών κοινής γνώμης, διαμόρφωσαν τον αντίστοιχο μέσο Έλληνα. Τον μέσο Έλληνα που συνοπτικά περιγράφω μέσω των στόχων που καταγράφω. Ο Έλληνας αυτός εάν δεν μεταμορφωθεί θα δυστυχήσει πολύ περισσότερο.
Η επίτευξη των στόχων που ακολουθούν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μιά καλύτερη Ελλάδα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είναι αρκετοί, είναι όμως αναγκαίοι. Ο καθένας από αυτούς τους στόχους αναδεικνύει ταυτόγχρονα και μία βαθύτερη αιτία για την υφιστάμενη κοινωνική κρίση. Οι στόχοι που προτεινονται δεν είναι, και δεν θα έπρεπε να είναι, κυρίως οικονομικοί. Ποτέ, καμμία κοινωνία δεν ανέπτυξε αξιόλογο πολιτισμό στην βάση αποκλειστικώς οικονομικής ανάπτυξης.
Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι οι ακόλουθοι στόχοι και άμεσα συσχετιζόμενες αιτίες αποτελούν ένα σύστημα. Η τροποποίηση –και πολύ περισσότερο αντικατάσταση ή κατάργηση‐ έστω και μιάς συνιστώσας ενός συστήματος έχει συνέπειες στο καθόλου σύστημα. Σε ένα κοινωνικό σύστημα στόχων και αιτίων, όπως αυτό που περιγράφεται κατωτέρω, οι συνέπειες προβλέπεται να είναι ριζικές. Σίγουρα αφορούν τον καθένα μας και απαιτούν αλλαγές της νοοτροπίας και συμπεριφοράς του καθένα μας. Τέτοιες αλλαγές χρειαζόμαστε σαν Έλληνες που θα αναγνωρίζονταν ξανά διεθνώς σαν παράδειγμα για μίμηση και όχι προς αποφυγή.
Στόχος­ 1: Απαραβίαστη εφαρμογή αξιοκρατίας στον Πανεπιστημιακό χώρο, την Δικαιοσύνη, την Υγεία, και την Δημόσια Διοίκηση. Αυστηρή τιμωρία για οιανδήποτε παράβαση καθήκοντος. Για παράδειγμα, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται πανεπιστημιακοί οι οποίοι αποδεδειγμένως έχουν λογοκλέψει να παραμένουν μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Γενικότερα, οιοσδήποτε αξιωματούχος, οσονδήποτε υψηλή θέση και εάν κατέχει, θα πρέπει να υπόκειται και όχι να διαφεύγει τον νόμο. Αυτή είναι μιά διεθνώς εφαρμοζόμενη πρακτική (π.χ., παραίτηση προέδρου Ουγγαρίας, 2 Απριλίου 2012, και υπουργού Άμυνας Γερμανίας, 1 Μαρτίου 2012 για λογοκλοπή) η οποία θα πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί και στην χώρα μας –απαρεγκλίτως.
Στόχος­ 2: Εξαντλητικούς ελέγχους για την πάταξη της διαφθοράς με μηδενική ανοχή και χωρίς οιαδήποτε εξαίρεση. Ο στόχος αυτός απαιτεί την τάχιστη απονομή και εφαρμογή της Δικαιοσύνης με επίσης ουδεμία εξαίρεση.
Στόχος ­3: Αλλαγή νοοτροπίας. Σε ένα κόσμο που αλλάζει ραγδαία εδώ και αρκετά χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, ακόμα και μόλις 3 χρόνια πριν, συνέχιζε να ομφαλοσκοπείται και να αυτοθαυμάζεται ενώ ταυτόγχρονα κακοποιούσε την γλώσσα τους, και ουσιαστικά αγνοούσε τις αναντικατάστατες και θεμελιώδεις κατακτήσεις της αρχαίας Ελλάδας. Ακόμα και σήμερα, η μεν συντρπτική πλειοψηφία της πολιτικής ηγεσίας όλων των κομμάτων συνεχίζει να συμπεριφέρεται όπως και πριν, η δε συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αγνοεί τα βασικά προβλήματα και τις κύριες δυνατότητες της χώρας, και συνεχίζει να ρίχνει τα σφάλματά τους στους άλλους. Σε μιά χώρα που:
α) Οι πολίτες της δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μία συζήτηση στην τηλεόραση επειδή σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες μιλάνε ταυτογχρόνως.
β) Τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια και οι οδηγοί μηχανών θεωρούν δικαίωμα τους να τρέχουν πάνω σε αυτά.
γ) Λωρίδες κεντρικών αρτηριών (π.χ., Συγγρού, τέρμα Πατησίων) καταλαμβάνονται από οδηγούς ταξί επειδή έτσι τους βολεύει και οι πολίτες διπλοπαρκάρουν για τον ίδιο λόγο, αδιαφορώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργούν.
δ) Πολίτες συνεργάζονται για να καρπωθούν κρατικές παροχές που δεν δικαιούνται (π.χ., επιδόματα αναπηρίας σε αρτιμελείς, συντάξεις σε νεκρούς). Και ακόμα !
ε) Η μεγάλη πλειοψηφία των καπνιστών θεωρεί δικαίωμα τους να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους, ενώ ταυτόγχρονα όταν βρεθούν σε χώρα του εξωτερικού όπου το κάπνισμα επίσης απαγορεύεται ούτε διανοούνται να καπνίσουν σε κοινόχρηστους χώρους (βγαίνουν έξω έστω και με θερμοκρασίες υπό το μηδέν).
στ) Πολίτες ρυπαίνουν σχεδόν ό,τιδήποτε σχεδόν όπουδήποτε με διάφορους τρόπους. Ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, τις παραλίες και τα δάση, χωρίς να περνάει από το μυαλό τους ότι η ζωή τους θα ήταν υγειηνότερη και ωραιότερη εάν δεν ρύπαιναν. Πόλεις όπου βρίθουν οι ακαθαρσίες σκύλων στους δρόμους, η κακοποίηση αγαλμάτων, τα πεταμένα χαρτιά και άλλα μίκρο‐αντικείμενα, η ηχητική ρύπανση. Γιατί οι περισσότεροι από αυτούς που ρυπαίνουν διατηρούν το σπίτι τους καθαρό;
η) Πολίτες που αποδέχονται, αρχιτέκτονες που σχεδιάζουν, και πολιτικοί μηχανικοί που κατασκευάζουν εκτρωματικά κτήρια απανταχού της Ελλάδας. Στο όνομα μιάς απροσδιόριστης ελευθερίας η αισθητική τείνει να μηδενισθεί.  Γιατί ο σχεδιασμός και το κτίσιμο νέων ‘Παρθενώνων’ να μη είναι στόχοι τουλάχιστον μερικών από τους νέους μας αρχιτέκτονες;
θ) Το άσυλο και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών έχει περιορισθεί στα ΑΕΙ και αντ’ αυτών έχουμε άσυλο ασυδοσίας ομάδων. Ομάδων που καλύπτονται από μέλη ΔΕΠ για την εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων.
ι) Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών, και άλλων υποτιθέμενα πνευματικών ταγών, προτιμά:
‐ Να ακολουθεί την μετριότητα αντί να εμπνέει τον λαό να μεγαλουργήσει.
‐ Να ανέχεται ‐και αρκετοί να υποβοηθούν ή και να καρπώνονται από‐ την διαφθορά αντί να καθίσταται τιμωρός της και παράδειγμα προς μίμηση.
ια) Η συντριπτική πλειοψηφία των πανεπιστημιακών ουσιαστικά αδιαφορεί για την κατάντια των ελληνικών πανεπιστημίων, και μερικοί ακόμα και παραπλανούν για την δήθεν υψηλή διεθνή αξιολόγησή τους με μεθόδους ανάξιες ακαδημαϊκών δασκάλων. Οι θύλακες αριστείας των ελληνικών πανεπιστημίων οφείλονται αποκλειστικά στην αντοχή και την διεθνή αναγνώριση ολίγων ουσιαστικών ερευνητών και δασκάλων. Αντίστοιχα, οι έλληνες φοιτητές που διαπρέπουν στο εξωτερικό είναι αυτοί που δεν αποδέχτηκαν το ελλήνικό πανεπιστημιακό κατεστημένο και δυστυχώς, οι περισσοτέροι από αυτούς παραμένουν στο εξωτερικό –επειδή δεν είναι αποδεκτοί από τα κατά κύριον λόγο αναξιοκρατικά ελληνικά ΑΕΙ. Οι εξαιρέσεις απέχουν πόρρω από το να επαρκούν° χρησιμοποιούνται μόνο τεχνηέντως από τους συμφέροντα, για την διατήρηση της αναξιοκρατίας, έχοντες.
Μιά τέτοια χώρα δεν έχει λαμπρές προοπτικές κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης. Η αλλαγή νοοτροπίας ξεκινάει από τον καθένα μας. Ο ωχ‐ αδερφισμός και ο ατομισμός είς βάρος των άλλων χρειάζεται να αντικατασταθεί από συλλογικότητα για την βελτίωση των συνθηκών όλων μας. Χρειαζόμαστε ουσιαστική επικοινωνία αντί προπαγάνδας και μονολόγων. Ουσιαστική επικοινωνία σημαίνει αμοιβαία κατανόηση των διαφορετικών αναγκών και επιθυμιών ενός εκάστου ή ομάδων και σύνθεση των διαφορετικών απόψεών τους.
Στόχος­ 4: Μείωση γραφειοκρατίας στο ελάχιστο δυνατό, και κατ’ αρχήν στα επίπεδα προηγμένων χωρών, π.χ., Βρετανία, με αυτόματη τιμωρία όσων δεν τηρούν τους νόμους ενάντια στην κατασπατάληση πόρων που συνεπάγεται η συντήρησή της. Ο στόχος μείωσης της γραφειοκρατίας θα πρέπει να ενταχθει λειτουργικά στο σχέδιο δράσης για την ανοικτή διακυβέρνηση. Η επίσημη ένταξη της Ελλάδας (19 Απριλίου 2012) στην «Συνεργασία για την Ανοικτή Διακυβέρνηση του ΟΗΕ διευκολύνει την επίτευξη αυτού του στόχου. Η μείωση της γραφειοκρατίας θα πρέπει να επιτευχθεί σε όλους τους τομείς δραστηριότητας και στα τρία επίπεδα δημόσιας διοίκησης. Μιά τέτοια μείωση θα έχει θετικές επιπτώσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι και όχι μόνο στην οικονομία.
Στόχος ­5: Ανάπτυξη ανταγωνιστικότητας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας και τεχνολογίες αιχμής. Τρία παραδείγματα: Πρώτον, με βάση την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του προγράμματος ‘Ήλιος’, να προχωρήσουμε στην κατάκτηση πρωτοποριακής θέσης στον τομέα αυτό. Δεύτερον, ανάπτυξη προωθημένου λογισμικού για εσωτερική βελτίωση τομέων και εξωτερική εμπορία (μιά ιδιαίτερα επωφελής υποκατηγορία του είναι το λεγόμενο ευφυές λογισμικό). Τρίτον, ανάπτυξη άλλων απαραίτητων τεχνολογιών όπως η βιοτεχνολογία και η αιολική ενέργεια. Για τον στόχο αυτό καθώς και την αξιοκρατική ανάπτυξη της τριτοβάθμιας παιδείας απαιτούνται:
α) Οικονομικά και αξιοκρατικά κίνητρα επιστροφής Ελλήνων που έχουν αναγνωρισθεί σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού.
β) Πλήρη οικονομική υποστήριξη για την μετεκπαίδευση Ελλήνων στα κορυφαία Πανεπιστήμια του πλανήτη μας, με υποχρέωση επιστροφής τους στην Ελλάδα για την υλοποίηση αυτών των στόχων.
γ) Μακροχρόνιος σχεδιασμός για την ανέλιξη των υπαρχόντων, εθνικών κέντρων ή θυλάκων Αριστείας σε παγκόσμια κέντρα Αριστείας: (γ1) Κέντρα Αριστείας Βασικής Έρευνας, και (γ2) Κέντρα Αριστείας Προωθημένης Έρευνας Εφαρμογών. Γιατί άλλες συγκρίσιμες χώρες και όχι η Ελλάδα;
Στόχος­ 6: Ποιοτική ενίσχυση παραδοσιακών τομέων ελληνικής οικονομίας. Παράδειγμα: Μετεξέλιξη μέρους του υπάρχοντος τουρισμού και ανάπτυξη πρωτοποριακών μονάδων για την προσέλκυση υψηλού τουρισμού σε νέους θεματικούς τομείς.
Στόχος­ 7: Εμπλουτισμός και όχι πτώχευση της Ελληνικής γλώσσας. Αισθάνθηκα πολύ άσχημα την πρώτη φορά που διαπίστωσα ότι ό μέσος Άγγλος μιλάει πολύ καλύτερα Αγγλικά από ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων ‐με πανεπιστημικό πτυχίο‐ τα Ελληνικά.
Στόχος­ 8: Δημιουργία ουσιαστικού σχεδίου –σε βάθος 30ετίας‐ για την μετάβαση στην κοινωνία της γνώσης (όχι της πληροφόρησης και συνακόλουθης εμπορευματοποίησής της). Η παρούσα κατάσταση της Ελλάδας χαρακτηρίζεται, δυστυχώς, από την πρακτικώς μηδενική παραγωγή πρωτότυπης επιστημονικής γνώσης πλανητικής σημασίας. Συγκρίσιμες χώρες το έχουν επιτύχει, και οι Έλληνες μπορούν εάν το αποφασίσουν και συνδυάσουν την ατομικότητα με την συλλογικότητα. Να σημειωθεί ότι, η κοινωνία της γνώσης δεν ταυτίζεται με την (από πολλούς επαγγελόμενη) οικονομία που βασίζεται στην γνώση. Η δεύτερη είναι μέρος και εξυπηρετεί την πρώτη. Ποιό συγκεκριμένα, η κοινωνία της γνώσης βασίζεται και στοχεύει –μεταξύ άλλων:
α) Στην ερευνητική επανάσταση για την οποία το κοινό απαιτείται να είναι πλήρως ενημερωμένο (δείτε πρόσφατη θέση ‐2010‐ της Ακαδημίας Επιστημών της Βρετανίας (The Royal Society)).
β) Δωρεάν ή προσιτή, παγκόσμια πρόσβαση στη γνώση (δείτε Παγκόσμια Έκθεση Ουνέσκο για τις κοινωνίες της γνωσης, δημοσιεύσεις Ουνέσκο 2005).
γ) Στην σύνθεση πολιτιστικών και επιστημονικών αξιών.
δ) Η πολυπλοκότητα, πλανητική διάσταση, και αναγκαιότητα άμεσης αντιμετώπισης, των περιβαλλοντικών προβλημάτων απαιτεί την επιστημονική συνεργασία Βορρά‐Νότου.
ε) Δημιουργία κοινωνιών αειφόρου ανάπτυξης.
στ) ́Οπως ρητώς σημειώνεται στην προαναφερθείσα έκθεση της Ουνέσκο, «Από τις απαρχές της δημοκρατίας στην Αθήνα, τα κοινωνικά αξιώματα έχουν αποτελέσει απαραίτητο συστατικό των υποχρεώσεων του πολίτη» (σ. 179). Η δια βίου μάθηση (χαρακτηριστικό της κοινωνίας της γνώσης) εξομαλύνει τις διαφορές γνώσης και συνεπώς μειώνει την άλλως υπερβολική εξουσία των επαϊόντων (οιασδήποτε υπαρκτής ή υποθετικής μορφής).
Η Ελλάδα πρέπει να αποτελέσει μέρος των επερχόμενων κοινωνιών γνώσης.
Μπορούμε, οι Έλληνες, να επιτύχουμε μέσα στον 21ο αιώνα, κάτι παρόμοιο με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό; Ή, τουλάχιστον, να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη μιάς κοινωνίας γνώσης, μιάς κοινωνίας αλληλεγγύης, μιάς κοινωνίας που σέβεται όλα τα μέλη της και το περιβάλλον που την συντηρεί; Ναι, εάν υλοποιήσουμε ένα μακρόπνοο σχέδιο για την ολική ανάταση της ελληνικής κοινωνίας. Μερικά βασικά στοιχεία ενός τέτοιου σχεδίου περιγράφηκαν στις προηγούμενες παραγράφους. Προτάθησαν με την ελπίδα συνεισφοράς στον προαπαιτούμενο διάλογο και δράση για την υλοποίηση ενός τέτοιου φιλόδοξου και εφικτού στόχου.
Υγ. Υπάρχει ένα πολιτικό κόμμα που έχει εμπεριστατωμένα προτείνει τον αναγκαίο μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας αντιμετωπίζοντας όχι μόνο βραχυπρόθεσμες, κυρίως, οικονομικές ανάγκες αλλά τις βαθύτερες αιτίες της χειμαζόμενης και παραπαίουσας ελληνικής κοινωνίας; Νομίζω όχι. Μπορεί να δημιουργηθεί; Γιατί όχι;! Στο νου και στο χέρι μας είναι.

[1] Russell, B. 1946, σ. 25. Ιστορία Δυτικής Φιλοσοφίας (A History of Western Philosophy, Unwin).
* «Αριθμητική και κάποια γεωμετρία υπήρχε μεταξύ των Αιγυπτίων και των Βαβυλωνίων, αλλά κυρίως σε μορφή πρακτικών κανόνων. Ο παραγωγικός λογισμός από ένα σύστημα γενικών παραδοχών ήταν Ελληνική καινοτομία.»
πηγή: Aντίφωνο

Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  

play start mining πάνω δεξιά

σας ευχαριστώ! 

Σήμερα ...22/1



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
                                               ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΣ


Πάστα Σοκολάτας

Πάστα Σοκολάτας
Bαθμολογία:
       
5 ψήφοι
Προστέθηκε από , 02.11.08

Περιγραφή

Photo
Είναι νόστιμη και πάρα πολύ εύκολη.
photo: anemone

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 γάλα εβεπορέ
  • 1 εβαπορέ νερό
  • 2 κουτιά πτι-μπερ
  • 5 κ.σ. κορν φλάουρ
  • 9 κ.σ. ζάχαρη
  • 250 γρ μαργαρίνη
  • 2 κουβερτούρες
  • γκαρνί για το γαρνίρισμα
Στα γρήγορα
Περιέχει






Σερβίρει
10 άτομα

Πως το κάνουμε:

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018

Πίτα με φέτα, μαϊντανό και πιπεριές Φλωρίνης

 pitafetamaintanos


Πίτα με φέτα, μαϊντανό και πιπεριές Φλωρίνης

1 κιλό πιπεριές Φλωρίνης σε ροδέλες
2 κρεμμύδια κομμένα σε καρεδάκια
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1 κ.σ. Βιτάμ
1 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
3 αβγά
500 γρ. φέτα θρυμματισμένη
Αλάτι-πιπέρι
1 δόση για χωριάτικο φύλλο
Βιτάμ για το ταψί

Ζέστανε σε ένα φαρδύ τηγάνι το Βιτάμ και σόταρε με την πολύτιμη βοήθειά του τις πιπεριές με το κρεμμύδι, ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι να μαλακώσουν.

Μετά αλατοπιπέρωσε και πρόσθεσε το σκόρδο και το μαϊντανό (ή ακόμα και φρέσκο δυόσμο ή μαντζουράνα). Εναλλακτικά, μπορείς να ψήσεις ολόκληρες τις πιπεριές στο φούρνο για 30 λεπτά σε ένα ταψί, να τις κλείσεις σε μια πλαστική σακούλα μέχρι να κρυώσουν λίγο, να τις ξεφλουδίσεις, να αφαιρέσεις τα σπόρια και μετά να τις βάλεις στην πίτα.

Κατέβασε ύστερα από τη φωτιά και, μόλις κρυώσει το μείγμα, πρόσθεσε τη φέτα, τα αβγά και λίγο επιπλέον πιπέρι.

Άνοιξε δύο χωριάτικα φύλλα και άλειψέ τα καλά με Bιτάμ καθώς τα στρώνεις στον πάτο του ταψιού (που επίσης έχεις αλείψει με Bιτάμ). Άπλωσε από πάνω τη γέμιση και στρώσε από πάνω άλλα δύο φύλλα, αλλά όχι επίπεδα: με μπόλικες ζάρες.

Άλειψε την πίτα με λιωμένο Bιτάμ, ράντισέ τη με νερό και ψήσ' τη για 1 ώρα περίπου σε προθερμασμένο φούρνο στους 180°C, μέχρι να ροδίσει.
cookoo.gr


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το  
play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ! 

Μπιφτέκια Λαχανικών


Μπιφτέκια Λαχανικών

Μια πρωτότυπη νηστίσιμη συνταγή και κυρίως υγιεινή. Μπιφτέκι χωρίς κιμά, πολύ νόστιμο! Τρώγονται ευχάριστα και κυρίως από παιδιά που δεν αγαπούν τα όσπρια και που στην όψη μοιάζει αρκετά με ένα κανονικό μπιφτέκι. Φαγητό ιδιαίτερα εκλεχτό για χορτοφάγους, αλλά και για μια απαραίτητη αποτοξίνωση του οργανισμού μας, από την υπερκατανάλωση κρέατος.

2 μέτριες πατάτες
4 κρεμμυδάκια φρέσκα
1 κούπα αρακά
½ κούπα καλαμπόκι
2 καρότα (τριμμένα)
3 φλ. Αλεύρι
Λίγο άνηθο
1 μπύρα
Αλάτι – πιπέρι
Ελαιόλαδο

Βράζουμε πολύ καλά τις πατάτες και τις κόβουμε σε κομμάτια. Ψιλοκόβουμε τα κρεμμύδια και τρίβουμε το καρότο σε ένα τρίφτη.

Τσιγαρίζουμε τα κρεμμύδια και το καρότο σε καυτό λάδι για 3-4 λεπτά. Μετά ρίχνουμε και τον αρακά και το καλαμπόκι για άλλα 3-4 λεπτά. Και τα κατεβάζουμε από την φωτιά.

Σε μια λεκανίτσα ρίχνουμε την μπύρα και το αλεύρι και τα ανακατεύουμε μέχρι να γίνει χυλός. Ρίχνουμε μέσα στο χυλό τα τσιγαρισμένα λαχανικά και τις πατάτες κι ανακατεύουμε πολύ, μέχρι ο χυλός να γίνει ομοιόμορφο μείγμα και να λιώσουν τελείως οι πατάτες.

Ρίχνουμε ψιλοκομμένο τον άνηθο και το ένα με δύο κουτάλια λάδι και τα ανακατεύουμε πολύ καλά, σχεδόν σαν ζυμώνουμε το μείγμα.

Πλάθουμε κομμάτια σε σχήμα μπιφτεκιού κα τα ψήνουμε στο φούρνο (στους 250 βαθμούς για 30 με 40 λεπτά) σε ένα ταψί που πρώτα έχουμε αλείψει με λάδι την βάση του.

Άλλη λύση τα πλάθετε σε μικρότερα κομμάτια και τα τηγανίζετε κι από τις δύο μεριές για 15 λεπτά.

Σερβίρονται ζεστά και συνοδεύονται εύκολα με ρύζι σπυρωτό. Μπορούν να αποτελέσουν κύριο πιάτο ή ορεκτικό σε πιατέλα, ανάμεσα σε άλλα νηστίσιμα. Δένουν πολύ καλά με κάθε είδους θαλασσινό πιάτο. Είναι πεντανόστιμα και ταιριάζουν με ούζο, τσίπουρο ή κρασί.

piatoimeras.blogspot.gr


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το play 
start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ! 

Ο ΕΞΥΠΝΑΚΙΑΣ - ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ - 1966.

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε το βίντεο του χρήστη Ταινίες Ελληνικού Κινηματογράφου.



Ταινίες Ελληνικού Κινηματογράφου.
Ο ΕΞΥΠΝΑΚΙΑΣ - ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ - 1966.


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε το play 
start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Ποιος είναι ο Σίμος Σιμεών;

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications.


Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications
Εκδότης
Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications
Ποιος είναι ο Σίμος Σιμεών;
Βρείτε το νέο απολαυστικό μυθιστόρημα του Γιάννη Ξανθούλη σε όλα τα βιβλιοπωλεία! https://www.dioptra.gr/Vivlio/878/712/Ego-o-Simos-Simeon/
📙 Λίγα λόγια για την υπόθεση:
Ο Σίμος Σιμεών –έτσι, με το Σι με γιώτα–, αν και θα μπορούσε, δεν ήρθε ουρανοκατέβατος στη Χαλκόπολη, μια ασήμαντη κωμόπολη στην Ανατολική Μακεδονία, με όλα τα στερεότυπα της ελληνικής επαρχίας στη δεκαετία του ’60. Είχε όμως τα δικά του φτερά και ήταν έτοιμος να τα δοκιμάσει σε επικίνδυνα πετάγματα.
Όλα ξεκινούν το 1964, μια σημαντική στιγμή για την Ελλάδα. Τότε, που κάτι έδειχνε να χαράζει ελπιδοφόρα στον βαλτωμένο μεταπολεμικό μας ορίζοντα, αλλά δεν θα κρατούσε για πολύ.
📙 Μετά το βραβευμένο «Την Κυριακή έχουμε γάμο», ο Γιάννης Ξανθούλης επιστρέφει με ένα ακόμα μυθιστόρημα που θα γίνει κλασικό: https://www.dioptra.gr/Vivlio/878/712/Ego-o-Simos-Simeon/


Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε 
πατήστε το play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!


*ΔΙΧΤΥΩΤΗ ΤΣΑΝΤΑ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ *

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

youtube.com

 Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε  
το play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!


Πορτοκάλι... για φυσική ομορφιά!



 Πορτοκάλι... για φυσική ομορφιά!
Οι καλύτερες προτάσεις αναζωογόνησης και περιποίησης κρύβονται στα ράφια της κουζίνας και του ψυγείου μας. 'Οπως έχουμε πει πολλές φορές και μοιραστήκαμε μαζί σας η φύση μπορεί και μας δίνει τόσα υλικά που με τη σωστή εφαρμογή και χρήση δίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σκεφτήκατε ποτέ ότι το πορτοκάλι, εκτός από βιταμίνες μπορεί να σας προσφέρει υπέροχη λαμπε
ρή επιδερμίδα;

Μάθετε λοιπόν ότι - εκτός από τη βιταμίνη C, το κάλιο, το ασβέστιο, το φώσφορο και την βιταμίνη Α που σας προσφέρει - το αιθέριο έλαιο της φλούδας, των ανθών και των φύλλων του είναι θησαυρός για την αρωματοποιία, τη ζαχαροπλαστική αλλά και την κοσμετολογία!

■ Μάσκα με πορτοκάλι

Χρειαζόμαστε: 1 πορτοκάλι

Πολτοποιείτε ένα πορτοκάλι και στη συνέχεια το χρησιμοποιείται σαν μάσκα για 10-15 λεπτά και την ξεβγάζετε. Είναι ιδανική για ένα δέρμα λαμπερό, απαλό, γυαλιστερό και καθυστερεί την εμφάνιση των ρυτίδων.


■ Ενυδατική μάσκα με πορτοκάλι (κατάλληλη για όλους τους τύπους δέρματος)

Χρειαζόμαστε:
• 2 κ. σούπας χυμό πορτοκαλιού
• 1 κ. σούπας μέλι
• 1 πολτοποιημένο μήλο
• 1/2 κ. γλυκού φασκόμηλο

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά καλά και στη συνέχεια ζεσταίνουμε το μείγμα για λίγο στο φούρνο μικροκυμάτων. Εφαρμόζουμε το μείγμα ομοιόμορφα στο πρόσωπο και το αφήνουμε για 20 λεπτά. Κατόπιν ξεπλένουμε με χλιαρό νερό χρησιμοποιώντας μια πετσέτα.

fe-mail.gr


 Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε  
το play start mining πάνω δεξιά
σας ευχαριστώ!

Προφιτερόλ για μεγάλη παρέα


Προφιτερόλ για μεγάλη παρέα

Bαθμολογία:

       

4 ψήφοι

Προστέθηκε από , 22.02.09

 

Photo

Περιγραφή

Με λίγο κόπο, μεγάλη ποσότητα νοστιμότατου προφιτερόλ με ελαφριά κρέμα και γεμάτο γλάσο.

Τι χρειαζόμαστε:

ΚΡΕΜΑ:

  • 160γρ. (1κουτί) άνθος αραβοσίτου

  • 1600γρ. γάλα ελαφρύ

  • 3/4 φλ. ζάχαρη

  • 500 γρ. φυτική σαντυγί

ΓΛΑΣΟ:

  • 200 γρ. κρέμα γάλακτος

  • 200 γρ. κουβερτούρα

  • 1 ζαχαρούχο


  • Ακόμη: 300γρ. σαβουαγιάρ.

Στα γρήγορα

Κατηγορία

Διατροφή

Σερβίρει

20-25 άτομα

 

Πως το κάνουμε:

Διαβάστε περισότερο: Προφιτερόλ για μεγάλη παρέα 

 http://www.sintagespareas.gr/sintages/profiterol-gia-megali-parea.html#ixzz24J0DI35W 

 Αν θέλετε να μας υποστηρίξετε πατήστε  

το play start mining πάνω δεξιά

σας ευχαριστώ!

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις