Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

όμορφα και ανοιξιάτικα

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε το άλμπουμ του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.


 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

 Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.
Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.


Φωτογραφία του χρήστη ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎.

Ο χρήστης ‎بسمة تريكو & كروشيه Crochet Basma‎ πρόσθεσε 247 νέες φωτογραφίες.
18 Απριλίου 2017 ·

Καλλιόπη»: Έτσι πήρε το όνομά της η χειρότερη αγγαρεία του Στρατού!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Φρυκτωρίες.
Πείτε μας την γνώμη σας...



Όποιος έχει υπηρετήσει τη μαμά πατρίδα ξέρει καλά την «Καλλιόπη», όχι φυσικά τη Μούσα της επικής...
fifonews.gr
http://www.fifonews.gr/post/3889-kalliopi


Όποιος έχει υπηρετήσει τη μαμά πατρίδα ξέρει καλά την «Καλλιόπη», όχι φυσικά τη Μούσα της επικής ποίησης, αλλά τις τουαλέτες που δεν φαίνεται να καθαρίζουν με τίποτα!
Κάθε πρωί λοιπόν που αναθέτει ο επιλοχίας τις αγγαρείες καθαριότητας του λόχου, η «Καλλιόπη» είναι η λέξη που δεν θες να ακούσεις με τίποτα μετά το όνομά σου, καθώς δεν συγκρίνεται ούτε με το «γόπινγκ» ούτε με το πασάλειμμα στο πάτωμα που κάποιοι αποκαλούν με θράσος σφουγγάρισμα.
Πώς έφτασε όμως η πιο σπουδαία από όλες τις Μούσες να συνδηλώνει στη στρατιωτική αργκό την απολύτως χειρότερη οδύσσεια του στρατεύσιμου; Τι της συνέβη και εξέπεσε της περίβλεπτης θέσης της;
Αν πρέπει να το πούμε με δυο λέξεις: Πλατεία Ομονοίας!

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi1

Βλέπετε η Ομόνοια ήταν ανέκαθεν χώρος κοινωνικών εξελίξεων και μεγάλων ιστορικών γεγονότων. Εκεί συγκεντρώθηκε το χαρμόσυνο πλήθος το απομεσήμερο της 14ης Οκτωβρίου 1862 για να πανηγυρίσει την έξωση του βαυαρού βασιλιά Όθωνα δύο μέρες πρωτύτερα και εκεί έδωσαν οι Αθηναίοι τον ιερό όρκο επαναλαμβάνοντας εν χορώ τα λόγια του προέδρου της προσωρινής κυβερνήσεως, Δημητρίου Βούλγαρη («Τζουμπέ»): «Ας ορκισθώμεν επί της πλατείας ταύτης, της λαβούσης ήδη το ωραίον της ‘‘Ομονοίας’’ όνομα, και ας είπη έκαστος εξ ημών: ‘‘Ορκίζομαι πίστιν εις την πατρίδα και υπακοήν εις τας εθνικάς αποφάσεις’’».
Η πιο παλιά πλατεία της Αθήνας διαμορφώθηκε το 1846 ως Πλατεία Ανακτόρων αρχικά και Πλατεία Όθωνος κατόπιν, πριν πάρει το 1862 το όνομα με την οποία θα τη μάθαιναν έκτοτε όλοι. Κατά τη βασιλεία του Γεωργίου Α’ μάλιστα η Ομόνοια εξωραΐστηκε και δεντροφυτεύτηκε, την ίδια ώρα που έστησαν και μια μαρμάρινη εξέδρα όπου παιάνιζε τις Κυριακές η στρατιωτική μπάντα προς τέρψη των περαστικών.
Τώρα η Ομόνοια ήταν το κέντρο της κοσμικής ζωής των Αθηνών, μέχρι τον Ιούνιο του 1930 όλα αυτά, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινιάζει τον υπόγειο σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Πειραιώς-Αθηνών, για τις ανάγκες του οποίου είχε σκαφτεί η Ομόνοια μέχρι τα θεμέλιά της.
Ποιος θα περίμενε ότι αυτό θα ήταν το αρχιμήδειο σημείο της «Καλλιόπης»; Σίγουρα όχι η ίδια η Μούσα…

Η ένατη Μούσα που δεν χώρεσε στην πλατεία

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi2

Ο υπόγειος σταθμός του ΗΣΑΠ, ένα έργο πνοής για την Αθήνα που είχε ξεκινήσει λίγα χρόνια πρωτύτερα, χρειαζόταν οπωσδήποτε αεραγωγούς για τον εξαερισμό του, κι έτσι το 1931 εμφανίστηκαν στο στολίδι της Αθήνας κάτι λευκές και πελώριες τσιμεντένιες κολόνες περιμετρικά της Ομόνοιας. Οι Αθηναίοι τα έχασαν!
   
Δεν φτάνει που για τις ανάγκες της τεχνολογικής προόδου είχαν ξεριζώσει τα ωραία λουλούδια και τους φοίνικες της πλατείας, τώρα την είχαν κάνει κυκλική και «ευρωπαϊκή», με μαρμάρινα κιγκλιδώματα στις εισόδους του υπόγειου σιδηρόδρομου και κάτι καμινάδες-εκτρώματα να χαλούν την αισθητική. Ω ναι, είχαν καταστρέψει την αγαπημένη πλατεία των πρωτευουσιάνων και ο κόσμος δεν ήταν φυσικά διατεθειμένος να το αφήσει να περάσει έτσι εύκολα αυτό.
Τα νέα για την οργή των Αθηναίων από την πρωτόγνωρη ασχήμια της πλατείας έφτασαν κάποια στιγμή στα αυτιά του δημάρχου Σπύρου Μερκούρη, ο οποίος σκέφτηκε με τους συμβούλους του να επιστρατεύσουν τις εννιά Μούσες για να ομορφύνουν και πάλι την Ομόνοια, δίνοντας στις κολόνες μια αρχαιοελληνική αύρα.
Περιμετρικά της πλατείας στέκονταν τώρα μεγαλόπρεπες οι εννιά Μούσες της αρχαιότητας, που στην πραγματικότητα ήταν βέβαια οχτώ, όσοι και οι αεραγωγοί του ΗΣΑΠ! Οι «Μούσες της Ομόνοιας», όπως τις ήξεραν όλοι μέχρι το 1934, έντυναν καθιστές και εντυπωσιακές καθώς ήταν τους ψηλούς τσιμεντένιους κίονες με τις καπνοδόχους στην κορφή τους, κάνοντας τον δήμαρχο να αγαλλιάσει από το θέαμα.

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi3

Οι Αθηναίοι βέβαια δεν το χάρηκαν καθόλου, αποκαλώντας περιπαικτικά την Ομόνοια «τούρτα», καθώς ήταν στρογγυλή και είχε αυτά τα υπερμεγέθη οχτώ κεράκια περιμετρικά της! Αφήνοντας τις αισθητικές έριδες του καιρού κατά μέρος, οι εννιά Μούσες που ήταν οχτώ έζησαν τη δική τους ζωή πάνω στην πλατεία, αφήνοντας την ένατη, τη σπουδαιότερη και ευγενέστερη όλων, την Καλλιόπη, στα αζήτητα.
Αυτή τοποθετήθηκε, κόντρα λες στην ίδια της την ξακουστή ιστορία, κάτω στον σταθμό, δίπλα στα δημόσια ουρητήρια του ΗΣΑΠ. Κανείς δεν ξέρει αν ήταν η παροιμιώδης ελληνική προχειρότητα που της επιφύλαξε τέτοια ντροπιαστική θέση ή άλλοι λόγοι. Γεγονός είναι πάντως ότι η ατιμωτική αυτή κίνηση θα σφράγιζε στην καθομιλουμένη τη μοίρα της Καλλιόπης: όταν οι ταξιδιώτες ρωτούσαν τους υπαλλήλους του ΗΣΑΠ πού ήταν οι τουαλέτες, έπαιρναν την κατατοπιστική απάντηση «κάτω, στην Καλλιόπη!», εννοώντας πως τα ουρητήρια ήταν τοποθετημένα δίπλα στη Μούσα που δεν χώρεσε στην Ομόνοια.

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi4

Η Μούσα της ηρωικής ποίησης από την οποία αντλούσε έμπνευση ο Όμηρος ταυτίστηκε στη συνείδηση του Νεοέλληνα με την τουαλέτα, κάτι που μεταφέρθηκε και στον στρατό. Οι φαντάροι πλέον είχαν καθημερινά αυτό το δύσοσμο ραντεβού με την «Καλλιόπη»…

Τι απέγινε η πραγματική Καλλιόπη

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi5

Δεν θα έπαιρνε πολύ στις δημοτικές αρχές να ακούσουν το αίτημα του κόσμου περί της νέας ασχήμιας της Ομόνοιας, απομακρύνοντας κακήν κακώς τις Μούσες από την πλατεία. Ο νέος δήμαρχος Κώστας Κοτζιάς επιβεβαίωσε το αντιαισθητικό του πράγματος και έψαχνε την αφορμή για να στείλει τις Μούσες στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Τον Αύγουστο του 1936, κατά τη διάρκεια μεγάλης διαδήλωσης στην Ομόνοια κατά του δικτατορικού καθεστώτος του Μεταξά, μια Μούσα έπεσε από τη θέση της τραυματίζοντας διαδηλωτές. Αυτό ήταν! Τα γλυπτά απομακρύνθηκαν άρον-άρον και κανείς δεν ξανάκουσε κάτι από δαύτα.

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi6


Χρόνια αργότερα, οι Μούσες βρέθηκαν και πάλι, διασκορπισμένες ανά την ελληνική επικράτεια. Στη δεκαετία του 1950, ας πούμε, ο δήμαρχος Καρδίτσας έφερε στην πόλη του τέσσερις από αυτές, οι οποίες πρέπει ωστόσο να είναι… τρεις! Κι αυτό γιατί πλάι στη Θάλεια, την Κλειώ και μία ακόμα που δεν διακρίνεται πια το όνομά της, φιγουράρει και η Αγλαΐα, η οποία όπως ξέρουμε δεν ήταν Μούσα αλλά μια από τις τρεις Χάριτες.

sdfsjdjsgsrlkgmmomioi7


Άλλες δύο έκαναν την εμφάνισή τους στις Καρυές Λακωνίας και δύο ακόμα κόσμησαν την Αμοργό.

Πηγή εικόνων: karyes.blogspot.gr


Η Καλλιόπη όμως, τι απέγινε η Καλλιόπη; Κανείς δεν ξέρει, ίσως γιατί ο θρύλος τη θέλει να κάνει την εμφάνισή της αποκλειστικά μπροστά στα φανταράκια την ώρα της πιο μισητής στρατιωτικής αγγαρείας…

Η Ερατώ στα Κατάπολα Αμοργού






\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




ΣΕΙΕΤΑΙ ο πλανήτης...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη idiva.gr.
ΣΕΙΕΤΑΙ ο πλανήτης από το πιθανότατα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ιατρικό επίτευγμα του 21ου αιώνα.



ΣΕΙΕΤΑΙ ο πλανήτης από το πιθανότατα μεγαλύτερο ιατρικό επίτευγμα του 21ου αιώνα και όλα τα ελληνικά ΜΜΕ σιωπούν «ΕΝΟΧΑ» - Για πρώτη φορά…
intos.gr
http://www.intos.gr/2017/05/21.html



ΣΕΙΕΤΑΙ ο πλανήτης από το πιθανότατα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ιατρικό επίτευγμα του 21ου αιώνα.



ΣΕΙΕΤΑΙ ο πλανήτης από το πιθανότατα μεγαλύτερο ιατρικό επίτευγμα του 21ου αιώνα και όλα τα ελληνικά ΜΜΕ σιωπούν «ΕΝΟΧΑ» - Για πρώτη φορά μεταμόσχευση μήτρας με επικεφαλής τον ΕΛΛΗΝΑ χειρουργό Ανδρέα Τζάκη!
 Δείτε στο παρακάτω κείμενο τι λένε τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά μέσα στον κόσμο: New York Times: First Uterus Transplant in U.S. Bolsters Pregnancy Hopes of Many

CNN: Cleveland Clinic performs first uterus transplant in the U.S. Washington Post: Cleveland Clinic announces first successful uterus transplant in the U.S. US News: US Completes 1st Womb Transplant Ψάξτε μόνοι σας να βρείτε ποια ελληνικά ΜΜΕ το ανέφεραν ως είδηση και τι έγραψαν. Δυστυχώς είναι ελάχιστα.

Διαδώστε το εσείς!!  e-vima.gr

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


Σήμερα ...7/3

 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΕΥΓΕΝΙΟΣ

Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

7 Μαρτίου του 1948



7 Μαρτίου 1948: Η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα

http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/414225/7-martioy-1948-i-ensomatosi-tis-dodekanisoy-stin-ellada

 ----------------------------------------------

7 Μαρτίου του 1948  
- Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα
 

27 Ιουνίου 1946: Στο Παρίσι και στο Συμβούλιο των Υπουργών των Εξωτερικών των τεσσάρων Δυνάμεων, αποφασίζεται να περιέλθουν τα Δωδεκάνησα στην Ελλάδα. Πρόκειται για απόφαση-σταθμό στην πορεία του δωδεκανησιακού λαού προς την ένωσή του με τη μητέρα Ελλάδα.
10 Φεβρουαρίου 1947: Υπογράφεται στο Παρίσι συνθήκη ειρήνης μεταξύ των συμμάχων και των συνασπισμένων Δυνάμεων (και Ελλάδας) και της Ιταλίας, σύμφωνα με την οποία η Ιταλία εκχωρεί στην Ελλάδα με πλήρη κυριαρχία τα νησιά της Δωδεκανήσου και τις παρακείμενες νησίδες.

31 Μαρτίου 1947: Στις 31 Μαρτίου 1947 ο Βρετανός διοικητής των συμμαχικών Δυνάμεων Κατοχής Δωδεκανήσου ταξίαρχος Α.Σ. Πάρκερ, παραδίδει τη Στρατιωτική Βρετανική Διοίκηση στον αντιναύαρχο Περικλή Ιωαννίδη. Αρχίζει η μεταβατική περίοδος της Ελληνικής Στρατιωτικής Διοίκησης Δωδεκανήσου.

9 Ιανουαρίου 1948: Με το άρθρο 1 του Νόμου υπ' αριθμ. 518 "Περί προσαρτήσεως της Δωδεκανήσου εις την Ελλάδα" της Δ΄ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων ορίζεται ότι: "Αι νήσοι της Δωδεκανήσου Αστυπάλαια, Ρόδος, Χάλκη, Κάρπαθος, Κάσος, Τήλος, Νίσυρος, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Λειψοί, Σύμη, Κως και Καστελλόριζον, ως και αι παρακείμεναι νησίδες, είναι προσηρτημέναι εις το Ελληνικόν Κράτος από της 28 Οκτωβρίου 1947". Με τον νόμο αυτό, που αποτελεί τη ληξιαρχική πράξη της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στη μητέρα Ελλάδα, τερματίζεται το μεταβατικό στάδιο της ελληνικής στρατιωτικής διοίκησης. Η 7η Μαρτίου 1948 ορίζεται ως ημέρα της πανηγυρικής τυπικής ενσωμάτωσης.

Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης έγινε στις 7 Μαρτίου του 1948. Το 1955 η Δωδεκάνησος έγινε νομός με πρωτεύουσα τη Ρόδο. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Στάνλεϊ Κιούμπρικ

KubrickForLook.jpgΟ Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ορθή προφορά: Στάνλι Κούμπρικ (Stanley Kubrick· Μπρονξ, Νέα Υόρκη, 26 Ιουλίου 1928 — Λονδίνο, 7 Μαρτίου 1999) ήταν αναγνωρισμένος Αμερικανός σκηνοθέτης και παραγωγός ταινιών.
Από μικρή ηλικία ο Κιούμπρικ άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία και μόλις στα 17 του χρόνια βρήκε δουλειά ως βοηθός φωτογράφου. Μαζί με το φίλο του Αλεξάντερ Σίνγκερ, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο. Έτσι, το 1951 δημιούργησε την πρώτη του ταινία, ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Day of the Fight, η οποία χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από τις οικονομίες των δύο φίλων. Ακολούθησαν τα Flying Padre (1951), The Seafarers (1952) και το Fear and Desire (1953), το οποίο γυρίστηκε στην Καλιφόρνια. Με τις δύο επόμενες ταινίες τεκμηρίωσης, Το Φιλί του Δολοφόνου (Killer's Kiss) και Το Χρήμα της Οργής (The Killing), έγινε γνωστό το όνομα του Κιούμπρικ στο Χόλιγουντ. Το 1957 σκηνοθετεί τον Κερκ Ντάγκλας στην αντιπολεμική ταινία Σταυροί στο Μέτωπο (Paths of Glory), το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χάμφρεϊ Κομπ. Από εκεί και έπειτα ο Κιούμπρικ θα δημιουργεί ταινίες από βιβλία, τα οποία θα προσαρμόζει κάθε φορά στις δικές του ιδέες και με τη δική του κινηματογραφική οπτική γωνία.
Ο Πίτερ Σέλερς στο ρόλο του Dr. Strangelove, στην ταινία S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα

Το 1960 ο Κερκ Ντάγκλας, ως παραγωγός, κάλεσε τον Κιούμπρικ να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη για την επική ταινία Σπάρτακος (Spartacus), αφού είχε διώξει προηγουμένως τον Άντονυ Μαν. Στην ταινία συμμετείχαν επίσης μερικά από τα μεγαθήρια της υποκριτικής, όπως ο Λόρενς Ολίβιε, ο Τσαρλς Λότον, ο Πίτερ Ουστίνοφ, ο Χέρμπερτ Λομ και ο Τόνι Κέρτις. Επικές ήταν και οι διαμάχες του Κιούμπρικ με τον διευθυντή φωτογραφίας Ράσελ Μέττι, διότι λέγεται ότι δεν τον εμπιστευόταν και δεν τον άφηνε να κάνει τη δουλειά του, δουλειά που αναλάμβανε ο ίδιος ο Κιούμπρικ. Παραδόξως ο Μέττι βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τη δουλειά του.

Στη συνέχεια ο Κιούμπρικ σκόπευε να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία της ταινίας Η Εκδίκηση Είναι Δική μου (One-Eyed Jacks, 1961), αλλά οι διαπραγματεύσεις δεν ευόδωσαν. Η ταινία σκηνοθετήθηκε τελικά από τον Μάρλον Μπράντο, ο οποίος και έπαιζε σε αυτήν. Απογοητευμένος από τους μεγαλοπαραγωγούς του Χόλιγουντ, πήρε την απόφαση να φύγει από τις Ηνωμένες Πολιτείες και μετακόμισε στο Λονδίνο. Η πρώτη ταινία που γύρισε εκεί ήταν η Λολίτα (Lolita, 1962), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ, ο οποίος επιμελήθηκε και το σενάριο της ταινίας. Στην ταινία συμμετείχε ο Πίτερ Σέλερς. Ο Κιούμπρικ έδειξε ενδιαφέρον για την ηθοποιία του Σέλερς, και τον κάλεσε να συμμετάσχει σε μια κωμικοτραγική ταινία με θέμα τον πυρηνικό όλεθρο. Αν και αρχικά, η ταινία ήταν να γυριστεί ως δράμα, ο Κιούμπρικ είδε ότι οι ιδέες του λειτουργούσαν καλύτερα μέσα από μια κωμική πλευρά. Το αποτέλεσμα ήταν το S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964) και η τεράστια εμπορική επιτυχία έδωσαν στον Κιούμπρικ την οικονομική και καλλιτεχνική ανεξαρτησία για να ασχοληθεί με οτιδήποτε ήθελε.

Έτσι συνεργάστηκε με τον Άρθουρ Κλαρκ στη συγγραφή ενός σεναρίου επιστημονικής φαντασίας. Το αποτέλεσμα ήταν η ταινία 2001: Οδύσσεια του Διαστήματος (2001: A Space Odyssey), η οποία θεωρείται από πολλούς η καλύτερη του είδους. Το 1971 οι ανυποψίαστοι θεατές σοκαρίστηκαν με τη φαινομενικά αναίτια βία στο Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (A Clockwork Orange). Ένα χρόνο μετά την επίσημη κυκλοφορία της αποφασίστηκε η απαγόρευση της προβολής της στην Αγγλία. Ο Κιούμπρικ, απογοητευμένος από αυτή την προσπάθεια λογοκρισίας, απαγόρεψε ο ίδιος την προβολή της ταινίας του στην Αγγλία μέχρι το θάνατό του, δηλαδή σχεδόν για 27 χρόνια. Η ενασχόληση του Κιούμπρικ με διαφορετικά κινηματογραφικά είδη συνεχίζεται και έτσι το 1975 υπογράφει το Μπάρρυ Λύντον (Barry Lyndon), μια επική ιστορία που λαμβάνει χώρα κατά τους Ναπολεόντειους Πολέμους. Στη συνέχεια διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ στην ταινία τρόμου Η Λάμψη (The Shining, 1980). Η πολύ καλή ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον συνέβαλε στην εμπορική επιτυχία της ταινίας. Αντιθέτως η διασκευή αυτή δεν ενθουσίασε τον συγγραφέα της, ο οποίος το 1997 την διασκεύασε ξανά ως παραγωγός, με τη μορφή τηλεταινίας διάρκειας 4 ωρών. Με καθυστέρηση επτά ετών, το 1987 ο Κιούμπρικ παρουσιάζει τη νέα του δουλειά, το Full Metal Jacket, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Γκουστάβ Χάσφορντ και με θέμα τον Πόλεμο του Βιετνάμ. Η τελευταία του ταινία ήταν τα Μάτια Ερμητικά Κλειστά (Eyes Wide Shut), στην οποία πρωταγωνιστούσε το ζεύγος Τομ Κρουζ και Νικόλ Κίντμαν. Τα γυρίσματα διήρκεσαν σχεδόν δύο χρόνια, κάτω από υπερβολική ασφάλεια και μυστικότητα.

Λίγο προτού βγει η ταινία στις αίθουσες, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ πέθανε στον ύπνο του από καρδιακή ανακοπή, στις 7 Μαρτίου 1999. Είχε τρία παιδιά από τον τρίτο του γάμου με την Κριστιάν Κιούμπρικ, με την οποία ήταν παντρεμένος από το 1958.
Φιλμογραφία

Οι ταινίες τις οποίες σκηνοθέτησε ο Κιούμπρικ είναι οι παρακάτω. Ο αγγλικός τίτλος αναγράφεται σε παρενθέσεις, αν υπάρχει ο ελληνικός:[1] · [2] · [3]

Flying Padre (1951)
Day of the Fight (1951)
Fear and Desire (1953)
The Seafarers (1953)
Το Φιλί του Δολοφόνου (Killer's Kiss, 1955)
Το Χρήμα της Οργής (The Killing, 1956)
Σταυροί στο Μέτωπο (Paths of Glory, 1957)
Σπάρτακος (Spartacus, 1960)
Λολίτα, 1962)
S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, 1964)
2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος (2001: A Space Odyssey, 1968)
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (A Clockwork Orange, 1971)
Μπάρρυ Λύντον (Barry Lyndon, 1975)
Η Λάμψη (The Shining, 1980)
Full Metal Jacket (1987)
Μάτια Ερμητικά Κλειστά (Eyes Wide Shut, 1999)
http://el.wikipedia.org/wiki/Στάνλεϊ_Κιούμπρικ

Αρωµατικό λαχανόρυζο

 http://www.agrotikabook.gr/%CE%B1%CF%81%CF%89%C2%B5%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BB%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%81%CF%85%CE%B6%CE%BF

Αρωµατικό λαχανόρυζο

Τετ, 2013-11-13 20:00Αρωµατικό λαχανόρυζο
ΥΛΙΚΑ (για 4 άτοµα) 6 κ.σ. έ.π. ελαιόλαδο + λίγο επιπλέον για το σερβίρισµα
1 κ.γ. µαραθόσπορο, κοπανισµένο
1 κρεµµύδι, σε λεπτές φέτες
1 πράσο, σε ροδέλες
1 µικρή ρίζα φινόκιο, σε λεπτές φέτες
2 καρότα, σε λοξές ροδέλες
1 πιπεριά Φλωρίνης, σε λωρίδες
1 κιλό λάχανο, κοµµένο σε µικρά καρέ
½ φλ. λευκό µακρύκοκκο ρύζι
ξύσµα και χυµός από 1 λεµόνι, ακέρωτο  
1 κ.γ. αλάτι
1 κ.γ. πιπέρι
1 φλ. νερό
1 µατσάκι φρέσκο άνηθο ή µάραθο, ψιλοκοµµένο
1 κ.γ. πάπρικα
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε µια µεγάλη κατσαρόλα, σε δυνατή φωτιά, ρίχνουµε το ελαιόλαδο και τον µαραθόσπορο και σοτάρουµε το κρεµµύδι και το πράσο. Προσθέτουµε το φινόκιο, το καρότο και την πιπεριά. Χαµηλώνουµε την ένταση και τα αφήνουµε για 5 λεπτά ακόµη.
Προσθέτουµε το λάχανο, ανακατεύουµε και συνεχίζουµε το σοτάρισµα για 10 λεπτά, µέχρι τα λαχανικά να «γυαλίσουν» και να αρχίσουν να χάνουν τον όγκο τους. Σε σουρωτήρι, πλένουµε το ρύζι κάτω από τρεχούµενο νερό, σουρώνουµε και το σκορπίζουµε επάνω από τα λαχανικά. Προσθέτουµε το ξύσµα και τον χυµό του λεµονιού, αλάτι, πιπέρι και νερό. Σκεπάζουµε την κατσαρόλα, χαµηλώνουµε τη φωτιά στο ελάχιστο και µαγειρεύουµε για 20 λεπτά.
Ρίχνουµε τον άνηθο (ή τον µάραθο), ελέγχουµε αν χρειάζεται επιπλέον χυµό λεµονιού και αλάτι, και σερβίρουµε το φαγητό. Περιχύνουµε µε φρέσκο ελαιόλαδο και πασπαλίζουµε µε πάπρικα.
BHMA

Η Εξέγερση του Κιλελέρ

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.



Αιματηρά επεισόδια, που συνέβησαν στις 6 Μαρτίου 1910 και εντάσσονται στη μακρά ιστορία του αγροτικού ζητήματος στη Θεσσαλία.
sansimera.gr
Αιματηρά επεισόδια, που συνέβησαν στις 6 Μαρτίου 1910 και εντάσσονται στη μακρά ιστορία του αγροτικού ζητήματος στη Θεσσαλία. Παρότι έλαβαν χώρα κατά κύριο λόγο στην Λάρισα, πήραν το όνομά τους από το χωριό Κιλελέρ (σήμερα Κυψέλη), από το οποίο δόθηκε το έναυσμα. Η επέτειος αυτή τιμάται κάθε χρόνο και αποτελεί την κορυφαία εκδήλωση της ελληνικής αγροτιάς, που έχει την ευκαιρία να προβάλει τα αιτήματά της.
Το αγροτικό ζήτημα στη Θεσσαλία εμφανίζεται οξυμένο από την επαύριο της ένταξης της περιοχής στην ελληνική επικράτεια το 1881. Οι κολίγοι υπήρξαν οι χαμένοι της ενσωμάτωσης και οι τσιφλικάδες οι μεγάλοι κερδισμένοι. Το λάθος των κυβερνήσεων εκείνης της εποχής ήταν ότι εφάρμοσαν το βυζαντινορωμαϊκό δίκαιο, που ίσχυε στην Παλαιά Ελλάδα, παραγνωρίζοντας τα δικαιώματα των κολίγων, βάσει του οθωμανικού δικαίου.
Επί Τουρκοκρατίας, οι τσιφλικάδες είχαν μόνο το δικαίωμα εισπράξεως των προσόδων επί των μεγάλων εκτάσεων που κατείχαν, ενώ οι κολίγοι είχαν πατροπαράδοτα δικαιώματα επί των κοινόχρηστων χώρων του τσιφλικιού (επί της γης, των οικιών, των δασών και των βοσκοτόπων). Με τη νέα κατάσταση, οι έλληνες πλέον τσιφλικάδες, που διαδέχθηκαν τους οθωμανούς, είχαν δικαιώματα απόλυτης κυριότητας σε όλη την ιδιοκτησία τους, ενώ οι κολίγοι είχαν περιπέσει σε καθεστώς δουλοπαροίκου.
Οι κολίγοι διεκδίκησαν μαχητικά την επαναφορά των πραγμάτων στο προηγούμενο καθεστώς, ενώ έθεταν και θέμα απαλλοτριώσεων. Ο εκσυγχρονιστής Χαρίλαος Τρικούπης, που κυριαρχούσε στην πολιτική σκηνή, ήταν αντίθετος με τη διανομή της γης στους κολίγους, γιατί δεν ήθελε να χάσει τους ξένους επενδυτές και την εισροή νέων κεφαλαίων στην Ελλάδα.
Η κατάσταση άλλαξε δραματικά στην αυγή του 20ου αιώνα, με την ίδρυση των πρώτων αγροτικών συλλόγων σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα. Με τη βοήθεια φωτισμένων αστών της εποχής, οι κολίγοι υιοθέτησαν σύγχρονες μορφές πάλης (μαζικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις, ψηφίσματα σε Κυβέρνηση, Βουλή και Βασιλιά κ.ά.). Η δολοφονία του Μαρίνου Αντύπα από όργανο των τσιφλικάδων το 1907 χαλύβδωσε το αγωνιστικό τους φρόνημα.
Στις αρχές του 1910, κύριο αίτημα των κολίγων ήταν η απαλλοτρίωση της γης και η διανομή των τσιφλικιών στους καλλιεργητές της, πάνω στη βάση της μικρής οικογενειακής ιδιοκτησίας. Η χώρα βρισκόταν υπό τον αστερισμό του Στρατιωτικού Συνδέσμου και πρωθυπουργός ήταν ο «υπηρεσιακός» Στέφανος Δραγούμης.
Οι κολίγοι είχαν προγραμματίσει το Σάββατο 6 Μαρτίου πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα, με αφορμή τη συζήτηση του αγροτικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Από νωρίς το πρωί άρχισαν να συρρέουν στην πόλη διαδηλωτές από τα γύρω χωριά. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Κιλελέρ, κάπου 200 χωρικοί θέλησαν να επιβιβασθούν σε τρένο χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Ο διευθυντής των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, Πολίτης, που επέβαινε στο τρένο, τους το αρνήθηκε. Οι χωρικοί οργίστηκαν κι άρχισαν να λιθοβολούν το συρμό, σπάζοντας τα τζάμια των βαγονιών.
Οι πρωτεργάτες των αγροτικών κινητοποιήσεων επιβιβάζονται στο τρένο για να προσαχθούν σε δίκη
Το τρένο απομακρύνθηκε, αλλά σε απόσταση ενός χιλιομέτρου επαναλαμβάνονται οι ίδιες σκηνές από ομάδα 800 χωρικών. Οι άνδρες της στρατιωτικής δύναμης που ευρίσκοντο εντός του τρένου και μετέβαιναν στη Λάρισα για το συλλαλητήριο, διατάχθηκαν από τον επικεφαλής τους να πυροβολήσουν στον αέρα για εκφοβισμό. Οι χωρικοί εξαγριώνονται και τους επιτίθενται με πέτρες και ξύλα. Οι στρατιώτες ξαναπυροβολούν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο ή κατ' άλλους τέσσερις χωρικοί και να τραυματισθούν πολλοί. Ανάλογα επεισόδια έγιναν και στο χωριό Τσουλάρ (σήμερα Μελία), με δύο νεκρούς χωρικούς και 15 τραυματίες. Οι συμπλοκές μεταξύ άοπλων διαδηλωτών και δυνάμεων καταστολής επεκτάθηκαν και στη Λάρισα, όταν οι αγρότες πληροφορήθηκαν τα αιματηρά επεισόδια στο Κιλελέρ και το Τσουλάρ. Δύο κολίγοι έπεσαν νεκροί, όταν το ιππικό ανέλαβε δράση. Το συλλαλητήριο έγινε, τελικά, με ειρηνικό τρόπο στις 3 το μεσημέρι στην Πλατεία της Θέμιδος. Ο φοιτητής Γεώργιος Σχοινάς διάβασε το ψήφισμα της συγκέντρωσης, που απεστάλη στη Βουλή και την Κυβέρνηση. Οι αγρότες ζητούσαν άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου για την απαλλοτρίωση των τσιφλικιών, ενώ εξέφρασαν τη βαθιά λύπη και οδύνη τους «για την άδικον επίθεσιν κατά του φιλήσυχου και νομοταγούς λαού, ής θύματα υπήρξαν άοπλοι και αθώοι λευκοί σκλάβοι της Θεσσαλίας».
Για τις ταραχές στο Κιλελέρ, στο Τσουλάρ και τη Λάρισα, πολλά άτομα συνελήφθησαν και προφυλακίστηκαν. Αρκετοί αγρότες αθωώθηκαν στη συνέχεια με βουλεύματα, ενώ συνολικά 62 διαδηλωτές παραπέμφθηκαν σε δίκη. Αθωώθηκαν όλοι στις 23 Ιουνίου 1910, σε μια προσπάθεια εκτόνωσης της κατάστασης.
Η εξέγερση του Κιλελέρ ξεσήκωσε κύμα συμπάθειας σε όλη τη χώρα, ενώ αυξήθηκε η κοινωνική πίεση για την επίλυση του αγροτικού ζητήματος. Η πολιτική εξουσία δεν μπορούσε άλλο να κλείνει τα μάτια. Το πρώτο δειλό βήμα για τη λύση του προβλήματος έγινε το 1911 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που διαδέχθηκε τον Στέφανο Δραγούμη στην πρωθυπουργία. Πάρθηκαν ορισμένα νομοθετικά μέτρα υπέρ των κολίγων, αλλά απαλλοτριώσεις δεν έγιναν κι ένας λόγος ήταν οι πόλεμοι που ακολούθησαν. Μόνο μετά το 1923, όταν το πρόβλημα της αποκατάστασης των προσφύγων έλαβε εκρηκτικές διαστάσεις, άρχισαν από την κυβέρνηση Νικολάου Πλαστήρα απαλλοτριώσεις τσιφλικιών σε μεγάλη κλίμακα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις