Σάββατο 10 Μαρτίου 2018

Λοιμώδης Μονοπυρήνωση

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Βιονευρολογικά'.
Πως συνδέεται η Λοιμώδης Μονοπυρήνωση με την εγκεφαλική ανάπτυξη;
#ΔΡΚουντούρης #Κουντούρης #Βιονευρολογική #Βιονευρολογικά #Λοιμώδης_μονοπυρήνωση #Epstein #επιληψία



Δημοσιεύτηκε στις 5 Οκτ 2017
Ο Νευρολόγος - Ψυχίατρος Δρ. Δημήτρης Κουντούρης μας εξηγεί πως συνδέεται η Λοιμώδης Μονοπυρήνωση με την εγκεφαλική ανάπτυξη. Περισσότερα μπορείτε να δείτε και στο http://www.bioneurologics.gr https://www.facebook.com/bioneurologi... #Κουντούρης #Λοιμωδης_μονοπυρήνωση
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
 

Οι Αρχαίοι Έλληνες Έφεραν την Επιστήμη στον Κόσμο

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ'.
Οι Αρχαίοι Έλληνες Έφεραν την Επιστήμη στον Κόσμο

Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΑΣ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΜΕ. ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ!
ellaniapili.blogspot.com

https://ellaniapili.blogspot.gr/2016/12/blog-post_343.html




Είναι γεγονός ότι οι Αρχαίοι Έλληνες φυσικοί φιλόσοφοι πέτυχαν μία σύλληψη του κόσμου που διαφέρει από τις σύγχρονες μας παραστάσεις της φυσικής επιστήμης μόνο ως προς την έλλειψη της σαφούς και ακριβούς διατυπώσεως των φυσικών φαινομένων, η οποία μόνο ύστερα από τη μεγάλη ανάπτυξη των μαθηματικών επιτεύχθηκε. Είναι αποκλειστικό προνόμιο των Αρχαίων Ελλήνων σοφών η συγκρότηση των φυσικών επιστημών σε αυτόνομο κλάδο της γνώσεως.
Συγκρότηση που οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις πνευματικές τους προσπάθειες και στην ιδιαίτερα αναπτυγμένη νοημοσύνη τους. Στη σκέψη των Ελλήνων οι φυσικές επιστήμες ελευθερώνονται από τη θρησκεία και τη μαγεία και υψώνονται πάνω από την τεχνολογία. Με την ελληνική σκέψη αρχίζει η επιστημονική αναγωγή των φυσικών φαινομένων σε φυσικά αίτια και η αντικατάσταση των υπερφυσικών δυνάμεων από τους φυσικούς νόμους. Ως θεωρητικές ερμηνευτικές και οντολογικές οι Φυσικές επιστήμες είναι γνήσια τέκνα της ελληνικής ιδιοφυΐας και γέννημα ελληνικό. Με τον όρο “φυσική” οι Αρχαίοι Έλληνες εννοούσαν το μέρος εκείνο της φιλοσοφίας που περιελάμβανε κάθε τι που δεν μπορούσε να υπαχθεί στη λογική, ή την ηθική. Παράλληλα εννοούσαν με τη λέξη αυτή όλες τις επιστήμες της φύσεως. Όταν θα λέμε Φυσικές επιστήμες εννοούμε τη Φυσική (ύλη, την κίνηση και την ενέργεια) και τη Φυσιογραφία (φυτολογία, τη ζωολογία και την ορυκτολογία)

Δυστυχώς ένα ελάχιστο μόνο μέρος των εργασιών των φυσικών επιστημόνων της Αρχαίας Ελλάδος έχει σωθεί.
Εκτός από το αριστοτελικό έργο που μας γνωρίζει τις φυσικές και τις φυσιογραφικές δοξασίες της Περιπατητικής Σχολής, τα κείμενα, ιδίως εκείνα που αναφέρονται στον 6°, τον 5°, αλλά και στον 4° αιώνα, είναι ακρωτηριασμένα και δια σκορπισμένα. Παρόλα αυτά οι ελάχιστες μαρτυρίες που διαθέτουμε αρκούν για να σχηματίσουμε μία ιδέα για τις Φυσικές επιστήμες στην Αρχαία Ελλάδα.


Οι εποχές και η εξέλιξη των Φυσικών επιστημών


Ομηρική Εποχή (900 π. Χ. – 700 π.Χ.)

Οι πρώτες φυσιογνωστικές γνώσεις των Αρχαίων Ελλήνων παρουσιάζονται μέσα από τα Ομηρικά Έπη και μέσα από τα ποιήματα του Ησιόδου. Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια δίνουν πολλές πληροφορίες για φυτά και ζώα, για πέτρες και ορυκτά. Αναφέρονται όλα τα γνωστά μέταλλα της εποχής αυτής (σίδηρος, μόλυβδος, χαλκός, ορείχαλκος, χρυσός, άργυρος, ήλεκτρον(=λευκόχρυσος)). Αναφέρονται ακόμα χρωστικές και απολυμαντικές ουσίες, καθώς και οι γνώσεις της τυροκομίας, της οινοποιίας, της αρωματοποιίας, της μεταλλουργίας κ.ά. Το θέμα των έργων του Ησιόδου είναι καθαρά κοσμολογικό και φυσιογνωστικό. Από τα ποιήματα του Ησιόδου αντλούνται οι σχετικές κοσμολογικές και φυσιογνωστικές γνώσεις της εποχής που γράφτηκαν.

Πρώτη περίοδος (600 π.Χ. – 300 π.Χ.)

α) Ιωνική Σχολή Η Ιωνική Σχολή παραδέχεται την αρχέγονη ύλη αγέννητη και άφθαρτη. Ο Θαλής ο Μιλήσιος (640 – 546 π.Χ.) θεώρησε ως πρώτη ύλη το “ύδωρ” από το οποίο με πύκνωση και αραίωση παράγονται τα σώματα. Κατά τον Αναξίμανδρο (611 – 546 π.Χ.), μαθητή του Θαλού, αρχή των όντων είναι η “ύλη”. Τη μητρική αυτή ύλη ονόμασε “άπειρον”. Ο μαθητής του Αναξίμανδρου, Αναξιμένης (560 – 500 π.Χ.) θεωρεί ως αρχή των πάντων τον άπειρο αέρα. Μεταγενέστεροι οπαδοί των ιωνικών δογμάτων ήταν ο Ίππων ο Σάμιος (5ος π.Χ. αιώνας) που αντικατέστησε το “ύδωρ” του Θαλού με το εν γένει “ύγρόν” και ο Διογένης ο Απολλωνιάτης (5ος π.Χ. αιώνας) που θεωρούσε τον “αέρα” ως αίτιο σχηματισμού των σωμάτων.
β) Πυθαγόρειος Σχολή Κατά τον Πυθαγόρα και τους μαθητές του, η ύλη παρουσιάζεται στις δημιουργίες διαιρεμένη κατά μονάδες. Τα σώματα είναι αρμονικός συνδυασμός αριθμών – στοιχείων. Μελέτησαν πειραματικά τον ήχο και ασχολήθηκαν με την οπτική. Οι Πυθαγόρειοι ήταν οι πρώτοι επιστήμονες που θεώρησαν τα φυτά ως όντα οργανικά και ζώντα. Εκπρόσωποι των Πυθαγορείων είναι ο Πυθαγόρας, ο Φιλόλαος, ο Αρχύτας ο Ταραντίνος, ο Ίππασος, η Θεανώ, η Δαμώ κ.ά.
γ) Ελεατική Σχολή Χαρακτηριστικό γνώρισμα της Ελεατικής φιλοσοφίας είναι ότι η αρχική ύλη δεν περιέχει καμία δημιουργική δύναμη. Δηλαδή υπάρχει το “είναι”, αλλά όχι το “γίγνεσθαι”.
“Ουδέν γαρ γίγνεσθαι, ούτε φθείρεσθαι των όντων, άλλα μόνο δοκείν ήμΐν”.
Εκπρόσωποι της Ελεατικής Σχολής είναι ο Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος (5ος -4ος π.Χ. αιώνας), ο Παρμενίδης (6ος – 5υς π.Χ. αιώνας), ο Ζήνων ο Ελεάτης (495 – 435 π.Χ.) και ο Μέλισσος (5ος π.Χ. αιώνας).

δ) Ο Ηράκλειτος Ο Ηράκλειτος (540 – 480 π.Χ.) απορρίπτει το “είναι” και παραδέχεται το “γίγνεσθαι”. Υποστηρίζει ότι αρχή των όντων είναι το “πυρ” (η ενέργεια) και ότι στη φύση υπάρχει μία συνεχής ανάγκη μεταβολής των σωμάτων. Θεμελιώδες γεγονός της Φύσεως είναι η “αέναος μεταβολή”.
Μέσα από τα αποσπάσματα του έργου του “Περί φύσεως” που σώθηκαν παρουσιάζονται βαθυστόχαστες και προχωρημένες αρχές της φυσικής, καθώς και οι απαρχές της χημείας.

ε) Νέα Ιωνική Σχολή (ή Ατομική Σχολή) Η αρχική ύλη με την ενέργεια της παράγει τα διάφορα σώματα χωρίς η ίδια να μεταβάλλεται Γενικό γνώρισμα της Σχολής είναι το ότι η αρχέγονη ύλη διαιρείται σε ελάχιστα σωματίδια αδιαίρετα, ασυμπίεστα και αόριστα, τα άτομα. Η Νέα Ιωνική Σχολή δέχεται την “αρχή της αφθαρσίας της ύλης” και δίνει εξηγήσεις σε διάφορα φυσικά φαινόμενα. Εκπρόσωποι είναι ο Εμπεδοκλής (495 – 435 π.Χ.), ο Λεύκιππος (5ος π.Χ. αιώνας), ο Δημόκριτος (460 – 360 π.Χ.) και ο Αναξαγόρας (500 – 424 π.Χ.).
στ) Η Σχολή του Πλάτωνος Μεγάλη ήταν η συμβολή της Ακαδημίας του Πλάτωνος (427 -347 π.Χ.) στην εξέλιξη της Φυσικής. Στη μεγάλη αυτή Σχολή των Αθηνών, η οποία για κάπου 1000 χρόνια αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα, γίνονταν επιστημονικές συζητήσεις που αφορούσαν και τη Φυσική. Ο Πλάτων και οι μαθητές του έθιξαν θέματα βαρύτητας, δυνάμεων, κινήσεως, μάζας, ύλης, ενέργειας, μαγνητισμού, οπτικής και αντιμετώπισαν θετικά την Πειραματική Φυσική. Εκπρόσωποι της Σχολής ήταν εκτός από τον αρχηγό της Πλάτωνα, ο Σπεύσιππος (4ος π.Χ. αιώνας), ο Ξενοκράτης (4ος π.Χ. αιώνας), ο Φίλιππος ο Οπούντιος (4ος π.Χ. αιώνας), ο Ηρακλείδης ο Ποντικός (4ος π.Χ. αιώνας), ο Εύδοξος ο Κνίδιος (408 – 355 π.Χ.).
ζ) Η Σχολή του Αριστοτέλους Στη φυσική φιλοσοφία του Αριστοτέλους (384 – 322 π.Χ.) διακρίνονται τρεις αφετηρίες για τη φυσιογνωστική του έρευνα:
– Ο καθορισμός της επιστήμης.
– Η γενική μέθοδος στην επιστημονική έρευνα και
– Η ίδρυση μίας γενικής φυσικής φιλοσοφίας.
Στη Φυσική της νεώτερης επιστήμης ανάγονται οι πραγματείες του Αριστοτέλους “Μετεωρολογικά”, “Περί γενέσεως και φθοράς” και “Μηχανικά”. Στα έργα του αυτά που αντικατοπτρίζουν και τα θέματα διδασκαλίας στον “Περίπατο”, ο μεγάλος φιλόσοφος πραγματεύεται θέματα ύλης, ενέργειας, μηχανικής, οπτικής, ακουστικής, υδροστατικής, χημείας κ.τ.λ. Εκπρόσωποι της Σχολής του Αριστοτέλους είναι ο Θεόφραστος (372 – 287 π.Χ.), ο Στράτων (4ος – 3ος π.Χ. αιώνας), ο Εύδημος ο Ρόδιος (350 – 290 π.Χ.) κ.ά.

Η Σοφιστική Σχολή

Η Σοφιστική Σχολή στο παιδαγωγικό της σύστημα περιλάμβανε και τη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών και τη γνώση των Φυσικών φαινομένων. Η Σχολή αυτή συνετέλεσε κατά κάποιο τρόπο στη διάδοση του φυσιογνωστικού πνεύματος. Εκπρόσωποι της είναι ο Πρωταγόρας (485 – 420 π.Χ.), ο Γοργίας (483-375 π.Χ.), ο Καλλικλής και ο Αντιφών (5ος -4ος π.Χ. αιώνας).

Μεταριστοτελική φιλοσοφία

Στωικοί

Ο αρχηγός των Στωικών ήταν ο Ζήνων ο Κιτιεύς (4ος π.Χ. αιώνας). Κατά τη φυσική των Στωικών μόνο τα υλικά σώματα υπάρχουν. Η ύλη είναι μείγμα μίας πυκνής και μίας αιθερώδους ύλης. Η αιθερώδης ύλη με τη βοήθεια του “τόνου” (της ενέργειας) δημιουργεί τα σώματα. Υπάρχουν φυσικοί νόμοι, αλλά δεν υπάρχει φυσική επιστήμη παρά μόνο εμπειρία. Η στωική φιλοσοφία διατηρήθηκε μέχρι και τον 2° μ.Χ. αιώνα. Εκπρόσωποι της Στοάς είναι ο Κλεάνθης (332 – 232 π.Χ.), ο Χρύσιππος (281 – 204 π.Χ.), ο Παναίτιος (2ος – 1ος π.Χ. αιώνας).

Επικούρειοι

Ιδρυτής της επικούρειας φιλοσοφίας ήταν ο Επίκουρος ο Αθηναίος (341 – 270 π.Χ.). Η φυσική φιλοσοφία του Επικούρου είναι η δημοκρίτειος ατομική θεωρία. Ο Επίκουρος ερμηνεύει τις ελκτικές ιδιότητες του μαγνήτη και του ήλεκτρου με τη θεωρία των ατόμων, αναφέρεται σε θέματα βαρύτητας και διατυπώνει προχωρημένες αρχές της φυσικής (αρχή απροσδιοριστίας). Εκπρόσωποι της επικούρειας φιλοσοφίας θεωρούνται ο Μητρόδωρος (4ος π.Χ. -3ος π.Χ. αιώνας), ο Αθηναίος (4ος π.Χ. – 3ος π.Χ. αιώνας), ο Τιμοκράτης (4ος π.Χ. – 3ος π.Χ. αιώνας), ο Έρμαχος (4ος π.Χ. – 3ος π.Χ. αιώνας) κ.ά.


Δεύτερη περίοδος (Αλεξανδρινή) (300 π.Χ. – 415 μ.Χ.)

Η Σχολή του Μουσείου

Στην Αλεξάνδρεια ο Πτολεμαίος ο Σωτήρ (337 – 283 π.Χ.) ίδρυσε το “Μουσείον”, ένα επιστημονικό ερευνητικό κέντρο με μία τεράστια βιβλιοθήκη από 490.000 (τόμους). Το Μουσείο πλαισιώθηκε από εκατοντάδες λόγιους που κατέφυγαν στην Αλεξάνδρεια από την Αθήνα. Ο διάδοχος του ο Πτολεμαίος ο Φιλάδελφος (285 – 247 π.Χ.) προίκισε το Μουσείο με επιστημονικές συλλογές, με αστεροσκοπείο, με επιστημονικά όργανα, με ζωολογικό και γεωπονικό κήπο και με μία νέα βιβλιοθήκη στο Σεράπειο (Σχολείο Ελληνικής Παιδείας) 42.800 τόμων. Αργότερα, επί Πτολεμαίου του Ευεργέτου (247 – 222 π.Χ.) η βιβλιοθήκη του Σεραπείου εμπλουτίσθηκε με βιβλία από τις βιβλιοθήκες του Αριστοτέλους και του Θεοφράστου κι έτσι έφτασε τους 100.000 κυλίνδρους (τόμους). Στις Σχολές του Μουσείου”προάγονταν εκτός από τα μαθηματικά και την αστρονομία και οι φυσικές επιστήμες, ιδίως οι κλάδοι της Γενικής Φυσικής: Μηχανική των στερεών, Υδροστατική, Ακουστική και Οπτική. Για πρώτη φορά γίνεται εφαρμογή σε διάφορες κατασκευές των μαθηματικών και των φυσικών γνώσεων, γεγονός που προϋποθέτει δοκιμασίες και πειραματισμούς Κατά τον Ευάγγελο Σταμάτη το Μουσείο διέθετε και εργαστήρια υψηλής τεχνολογίας για την εποχή του. Η ίδια Σχολή έχει να επιδείξει μεγάλα επιτεύγματα στη φυτολογία και τη ζωολογία.

Νεοπλατωνική Σχολή της Αλεξανδρείας (85μ.Χ. – 415μ.Χ.)

Στον νεοπλατωνισμό κυριαρχεί η μορφή του Πλάτωνος και δεν εκδηλώνονται τάσεις κάποιας ρήξης με την παράδοση. Επομένως η Νεοπλατωνική Σχολή είναι προσηλωμένη στα πλατωνικά φυσιογνωστικά δόγματα. Εκπρόσωποι της Σχολής είναι ο Απολλώνιος ο Τυανεύς (1ος μ.Χ. αιώνας), ο Νικόμαχος ο Γερασηνός (1ος – 2ος μ.Χ. αιώνας), ο Αμμώνιος Σακκάς (2ος – 3ος μ.Χ. αιώνας), ο Πλωτίνος (3υς μ.Χ. αιώνας), ο Θέων ο Σμυρναίος (2ος μ.Χ. αιώνας), η Υπατία (370 – 415 μ.Χ.), ο Συνέσιος (370 – 412 μ.Χ.), κ.ά.

Νεοπλατωνική Σχολή των Αθηνών (415 μ.Χ. – 525 μ.Χ.)

Μετά τη δολοφονία της Υπατίας πολλοί αλεξανδρινοί φιλόσοφοι κατέφυγαν στην Αθήνα, όπου συγκρότησαν τη Νεοπλατωνική Σχολή των Αθηνών. Η σχολή αυτή διαλύθηκε το 526 με διαταγή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού Εκπρόσωποι της Σχολής είναι ο φιλόσοφος, μαθηματικός, φυσικός και αστρονόμος Πρόκλος ο Διάδοχος (410 – 485 μ.Χ.), ο Αμμώνιος (5ος – 6ος μ.Χ. αιώνας), ο Σιμπλίκιος (5ος -6ος μ.Χ. αιώνας) και ο Δαμάσκιος (6ος μ.Χ. αιώνας).
Πηγή:
filonoi.gr
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



Ο χειμώνας γύρω από τη σόμπα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Antikleidi.·
Υπήρχαν εποχές που η ξυλόσομπα ήταν μεγάλο απόχτημα. Προσπαθούσε να ζεστάνει τα σπίτια, που στα περισσότερα, από τις χαραμάδες στις πόρτες και στα παράθυρα άκουγες μέσα τον αέρα να σφυρίζει τα χειμωνιάτικα βράδια. Εκτός από ζεστασιά δημιουργούσε θαλπωρή αφού όλη η οικογένεια ήταν συγκεντρωμένη τριγύρω της.

Για δεκάδες χρόνια η ξυλόσομπα είχε χαθεί από το προσκήνιο. Επανήλθε τελευταία λόγω οικονομικής κρίσης. Υπήρχαν εποχές…
antikleidi.com
http://antikleidi.com/2017/01/04/giro_apo_ti_sompa/
 


Για δεκάδες χρόνια η ξυλόσομπα είχε χαθεί από το προσκήνιο. Επανήλθε τελευταία λόγω οικονομικής κρίσης. Υπήρχαν εποχές που η ξυλόσομπα ήταν μεγάλο απόχτημα. Προσπαθούσε να ζεστάνει τα σπίτια, που στα περισσότερα, από τις χαραμάδες στις πόρτες και στα παράθυρα άκουγες μέσα τον αέρα να σφυρίζει τα χειμωνιάτικα βράδια. Εκτός από ζεστασιά δημιουργούσε θαλπωρή αφού όλη η οικογένεια ήταν συγκεντρωμένη τριγύρω της

Πριν φτάσει στο σπίτι του φτωχού είχε ήδη φτάσει στο καφενείο του χωριού. Στα δικά μας χωριά αντικατέστησε το «τζάκι» και θεωρούνταν μεγάλη πρόοδος και εξέλιξη για την εποχή. Με τα ξύλα που δεν έλειπαν από κανένα σπίτι, εκτός ζεστασιά παρείχε μαγείρεμα και ψήσιμο.
sompa8
Τρόιρα στη σόμπα μαζώνουνταν παππούδια κι μπαρμπάδις, κι πάφα-πούφα μι τσι στριφτές τσιγάρις, ντουμάνιαζαν τουν τόπου.
Διαβάστε εδώ τη συνέχεια της ξεκαρδιστικής ιστορίας που συνόδευε την παραπάνω φωτογραφία
Ελλάδα 1948, Φωτογραφία από Dimtri Kessel…για το περιοδικό LIFE
Ελλάδα 1948, Φωτογραφία από Dimtri Kessel…για το περιοδικό LIFE
Ελλάδα 1948, Φωτογραφία από Dimtri Kessel…για το περιοδικό LIFE
Ελλάδα 1948, Φωτογραφία από Dimtri Kessel…για το περιοδικό LIFE
sompa9
Γύρω από την σόμπα… Στο Λουζέστι(σήμερα Ελάφι)Καλαμπάκας το 1947…
sompa4
.sompa5
.sompa6
.sompa7

Οι φωτογραφίες που δανειστήκαμε από το: Φωτογραφίες Μνήμες Παράδοση, αναφέρονται σε παλιότερες και πολύ δυσκολότερες εποχές.
Το είδαμε στοaromalefkadas
Antikleidi , http://antikleidi.com

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\





Η σοφία του να νικάς χωρίς να τσακώνεσαι

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Έχετε ακούσει για τις αποτελεσματικές κινήσεις του ψυχολογικού αϊκίντο, δηλαδή των μέσων για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος
awakengr.com
https://olympia.gr/2017/03/04/%CE%B7-%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CF

Έχετε ακούσει για τις αποτελεσματικές κινήσεις του ψυχολογικού αϊκίντο, δηλαδή των μέσων για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος χωρίς να τσακώνεστε.
– Το ψυχολογικό αϊκίντο μοιάζει με την εξισορρόπηση πάνω σε μια μπάλα- εξισορρόπηση πριν την επιθετικότητα. Ενδώστε για να αποδυναμώσετε την αντίσταση, διδάσκουν οι Βουδιστές.
– Μην τσακώνεστε, γιατί θα γίνετε αναπόφευκτα αυτό στο οποίο μάχεστε. Η πολλή δύναμη οδηγεί στα αντίθετα αποτελέσματα.
– Μάθετε να ακολουθείτε για να μπορέσετε να οδηγείτε.
– Αυτός που σας φωνάζει βρίσκεται σε συναισθηματική φόρτιση πράγμα που σημαίνει, ότι η συνείδηση του δεν λειτουργεί. Είναι αστείο να προσπαθείτε να μιλήσετε σε έναν άνθρωπο που δεν λειτουργεί το μυαλό του. Είναι το ίδιο πράγμα με το να μιλάς σε κάποιον που κοιμάται. Έχετε δει ποτέ κάποιον να φωνάζει σε άλλον άνθρωπο, όταν έχει καλή διάθεση;
– Αυτός που φωνάζει σε αντάλλαγμα μοιάζει με το να χτυπάς έναν άνθρωπο που πνίγεται με ένα κουπί. Αυτός ο άνθρωπος πνίγεται στον ίδιο του τον θυμό. Οπότε, δεν χρειάζεται βοήθεια σε αυτό.
– Τι κάνουμε, όταν αισθανόμαστε άσχημα; Κατηγορούμε, φωνάζουμε, κλαίμε. Γι’ αυτό όταν κάποιος μας φωνάζει στην πραγματικότητα το κάνει, επειδή αισθάνεται άσχημα.
– Ξέρετε πως μπορείτε να βάλετε ένα τέλος στις φωνές τους; Παραμείνετε σιωπηλοί και αφήστε τους να σιγοβράζουν. Μην δίνετε σημασία στις λέξεις τους, γιατί είναι απλά ο πόνος τους. Και πως να κρατήσετε ένα καθαρό πρόσωπο; Επαινώντας ψυχικά τον εαυτό σας! “Μα τι ταλέντο είμαι. Μπορώ να παραμείνω ψύχραιμος ακόμα και με αυτόν τον άνθρωπο!” Η απλή σιωπή έχει την επίδραση του κρύου νερού. Καθώς ο αντίπαλός σας φωνάζει, κοιτάξτε τον με προσοχή και ακούστε τον. Αφήστε τον να ηρεμήσει.
– Το να παραμένετε σιωπηλοί, όταν θέλετε πολύ να υποστηρίξετε την άποψή σας είναι δύσκολο έργο, αλλά είναι σίγουρο ότι αξίζει τον κόπο. Αν το καταφέρει ο ένας από τους δυο που εμπλέκονται σε έναν τσακωμό, τότε όλοι οι παρόντες αισθάνονται πιο ψύχραιμοι.

Διαδώστε το!

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

 

 

 


Φτιάχνω σπορείο και θερμοκήπιο δωρεάν!

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Μέρες τώρα ήθελα να σας δείξω πώς έφτιαξα το σπορείο μου με 0€. Αισθάνθηκα την κλωτσιά της ώθησης σήμερα, όταν είδα μια γυναίκα να βγαίνει από το supermarket…
cosmo-scope.com

http://cosmo-scope.com/index.php/2016/10/08/ftiachno-sporio-thermokipio-dorean/


Μέρες τώρα ήθελα να σας δείξω πώς έφτιαξα το σπορείο μου με 0€. Αισθάνθηκα την κλωτσιά της ώθησης σήμερα, όταν είδα μια γυναίκα να βγαίνει από το supermarket με φυτόχωμα σε συσκευασία και τη συσκευασία σε σακούλα, ενώ εγώ μάζευα χρηστικά αντικείμενα από τον κάδο ανακύκλωσης για το σπορείο μου.

Πότε χάσαμε τόση επαφή με τη φύση ώστε να μην μπορούμε να βρούμε λίγο χωματάκι για το σπορείο μας χωρίς να το αγοράσουμε; Πότε ξεχάσαμε πως τα υπολείμματα της κουζίνας παρέχουν την καλύτερη θρέψη για τα φυτά μας; Πότε αρχίσαμε να ντρεπόμαστε να επαναχρησιμοποιούμε υλικά;;

Για να μη μακρηγορώ σχολιάζοντας την παράνοια που βλέπω γύρω μου, θα σας δείξω πώς έφτιαξα το σπορείο μου χωρίς να αγοράσω τίποτα και επαναχρησιμοποιώντας υλικά που βρήκα στα…σκουπίδια.

Υλικά

  • Κομπόστ / χώμα
  • Σπόρους καλούς (ντόπιους, παραδοσιακούς, ποικιλίες)
  • Ρολά από χαρτί υγείας (το χαρτόνι που μένει)
  • Κασέλες από φελιζόλ ή πλαστικά/ξύλινα καφάσια
  • Αδιάβροχες ετικέτες
  • Τζάμι ή πλαστικό

Τα υλικά θα πρέπει να τα συλλέγετε και να τα ετοιμάζετε όποτε τα βρίσκετε για να μην τρέχετε τελευταία στιγμή. Θα χρειαστεί να υποστείτε τις γκρίνιες, τις κοροϊδίες και τα υποτιμητικά βλέμματα όλων αυτών που δεν καταλαβαίνουν γιατί μαζεύετε τόσα πολλά πράγματα από τους δρόμους και τους κάδους (απ’ όπου έχω βρεθεί να περιμένω σε σειρά πίσω από τους γύφτους οι οποίοι επίσης με κοιτάνε με απορία και ανταγωνιστικές ματιές). Απλά χαμογελάστε και συνεχίστε ακάθεκτοι. Όταν δούνε το τελικό αποτέλεσμα, θα σας συγχαρούν και θα μοιράζονται τα επιτεύγματά σας λες και ήταν δικές τους οι ιδέες!! Πάλι χαμογελάστε…

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Φτιάξτε κομπόστ. Εύκολο, δωρεάν, οικολογικό λίπασμα! Μπορείτε να το φτιάξετε και σε μπαλκόνι, χωρίς δικαιολογίες και χωρίς να γεμίζετε άσκοπα τους σκουπιδότοπους: 1. Μαζέψτε τα υπολείμματά σας σε ένα ξεχωριστό δοχείο όπως φλούδες, βότανα, φύλλα, κλπ. 2. Βάλτε μια στρώση από ό,τι ξερή οργανική ύλη έχετε ή έναν συνδυασμό από ξερά ψιλοκομμένα φύλλα/χόρτα/χαρτόνι/χαρτί μέσα σε μια γλάστρα.
3. Πολτοποιείστε τα υπολείμματα της κουζίνας σας στο μπλέντερ αν θέλετε να γίνουν γρήγορα (αλλιώς πετάτε τα μέσα όπως είναι) και απλώστε πάνω από την στρώση των ξερών στη γλάστρα.
4. Πασπαλίσετε με μια στρώση χώματος (από παλιές γλάστρες είναι το καλύτερο!) ώστε να επικαλυφθεί η στρώση από τα υπολείμματα και βάζετε ξανά μια στρώση από ξερά ψιλοκομμένα φύλλα/χόρτα/χαρτόνι/χαρτί.
5. Επαναλάβετε μέχρι να γεμίσει η γλάστρα και ανακατεύετε κάθε φορά που προσθέτετε υλικά για να πάρει αέρα το κομπόστ και να γίνει πιο γρήγορα. Αν είναι πολύ υγρό και μυρίζει, προσθέστε ξερά υλικά. Αν είναι ξερό, προσθέστε υγρά υλικά ή/και νερό. Χρησιμοποιήστε τις αισθήσεις σας για να κρατήστε τις ισορροπίες υγρασίας και οξυγόνου.
  
6. Αφού γεμίσει η γλάστρα, ανακατέψτε κάθε φορά που το θυμηθείτε και ξεκινήστε τη διαδικασία ξανά σε μια άλλη γλάστρα. Σε λίγες εβδομάδες, όταν θα μυρίζει σαν χώμα, είναι έτοιμο προς χρήση. Πριν το καταλάβετε, όλες οι γλάστρες σας θα είναι γεμάτες πλούσιο χώμα!
Μαζέψτε σπόρους από ποικιλίες (όχι υβρίδια, όχι μεταλλαγμένα). Αν αγοράζετε σπόρους, στα πακέτα πρέπει να υπάρχει η λέξη STANDARD, οι οποίοι είναι πιο φτηνοί από τα υβρίδια. Προσωπικά έχω GPS να βρίσκω καλούς και παραδοσιακούς σπόρους! Δίνω και μου δίνουν. Ζητήστε από τους βιοκαλλιεργητές σας, βρείτε τους παλιούς καλλιεργητές της περιοχής σας, επικοινωνήστε με τον Πελίτι, τον Αιγίοπα ή άλλες ομάδες ανθρώπων που συλλέγουν και διαδίδουν σπόρους… Ευελπιστώ οι σπόροι που έχω μοιράσει να καλλιεργηθούν και να μοιραστούν. Οραματίζομαι έναν κόσμο όπου όλοι μας σώζουμε, καλλιεργούμε και μοιραζόμαστε τους σπόρους μας!

Αν χρειάζεται να εξηγήσω γιατί είναι σημαντική η διάσωση ντόπιων ποικιλιών, ερευνήστε τι γίνεται με τα μονοπώλια των σπόρων από πολυεθνικές εταιρείες και σκεφτείτε την κατάληξή μας αν εξαρτώμαστε από αυτές για την προμήθεια των σπόρων μας!

Μαζέψτε τα ρολά που μένουν από το χαρτί υγείας! Αυτά τα χρησιμοποιείτε αντί για γλαστράκια. Γιατί το χαρτόνι αποσυντίθεται και δεν χρειάζεται να το βγάλεις από εκεί για τη μεταφύτευση – το βάζεις έτσι όπως είναι στο χώμα και το φυντάνι αποφεύγει το σοκ της μεταφύτευσης. Δεν πιστεύω πως τα χημικά που έχουν αυτά είναι επιβλαβή για το σπορείο μας. Η διαδικασία κομποστοποίησης διασπά πολλά – και εμάς όταν έρθει η ώρα!
Ζητήστε από καταστήματα ή μπαράκια ή οπουδήποτε υπάρχουν πολλές τουαλέτες και πολύς κόσμος, να σας τα κρατάνε.

  1. Φτιάξτε ένα καλό μείγμα χωμάτων – μπορεί το κομπόστ να είναι δυνατό για τα σπόρια, γι’ αυτό εγώ ανακατεύω πολλά υλικά. Λίγο από το κομπόστ που μου βγάζουν τα σκουλήκια, λίγο από το κομπόστ από τα υπολείμματα της κουζίνας, λίγο χώμα από το δάσος, λίγο χώμα από παλιές γλάστρες…μέχρι να γίνει ένα απορροφητικό, πλούσιο μείγμα που κρατάει υγρασία.
  2. Γράψτε το όνομα του φυτού πάνω στο ρολό.
  3. Γεμίστε τα ρολά με το χώμα που έχετε φτιάξει. Για να μη φύγει το χώμα από τη τρύπα, βάζετε το ρολό στο χέρι, γεμίζετε το ⅓ του ρολού με χώμα, το στουμπώνετε με ένα ξύλο (αν βγάλετε το χέρι τώρα, δεν θα πέσει το χώμα από την τρύπα) και έπειτα γεμίζετε το υπόλοιπο μέχρι 1εκ από το χείλος. Βάζετε 1-2 σπόρους και έπειτε το γεμίζετε μέχρι πάνω με χώμα.
  4. Βάλετε το ρολό σε δοχείο που έχετε επιλέξει – στην προκειμένη περίπτωση τη φελιζόλ ψαρο-κασέλα. Βάζετε το ένα ρολό δίπλα στο άλλο για να κρατάνε αντίσταση.
  5. Φτιάξτε μεγαλύτερο σπορείο απ’ ότι χρειάζεστε για εσάς για να δώσετε σε άλλους. Μοιραστείτε τα φυντάνια σας υπό τον όρο πως θα σώσουν και θα μοιραστούν τους σπόρους που θα παράξουν! Σώστε και διαδώστε!!

Φτιάξτε ετικέτες από ένα αδιάβροχο υλικό το οποίο θα αντέξει τα ποτίσματα, το χώμα και την υγρασία. Εγώ φτιάχνω λωρίδες από το χαρτόνι των κουτιών γάλακτος και γράφω πάνω με BIC στυλό. Τις βάζω ανα ομάδες φυτών για εύκολη αναγνώριση, γιατί δεν φαίνονται τα γράμματα πάνω στα ρολά όταν όλα είναι δίπλα το ένα στο άλλο στις κασέλες. Έχουν αντέξει μέχρι στιγμής…


ftiahno-sporeio-kai-thermokipio-dorean-parathyra-257x300 

Μαζέψτε φελιζόλ ψαρο-κασέλες. Αυτά που πετάνε οι ψαράδες με τους τόννους, είτε από τις λαϊκές όταν κλείνουν είτε από μαγαζιά. Βάλτε τα στη βροχή να ξεπλυθούν από τη μυρωδιά του ψαριού ή πλύνετέ τα. Είναι δωρεάν, μονωτικά και έτοιμα δοχεία για το σπορείο μας. Όσο βαθύτερα, τόσο καλύτερα, για να έχουν χώρο τα φυντάνια να αναπτυχθούν λίγο.

Μαζέψτε υλικό για να σκεπάσετε το σπορείο σας. Εγώ βρήκα τζάμια από μια ανακαίνιση και τρία φελιζόλ χωράνε ακριβώς κάτω από κάθε τζάμι. Πεταμένα τζάμια, πλαστικά…υλικά θα βρείτε παντού!

Το δωρεάν σπορείο σας είναι έτοιμο! Βάλτε το σε ένα ηλιόλουστο μέρος. Αν κάνει πολύ κρύο τα βράδια, μεταφέρετέ τα σε εσωτερικό χώρο και ξαναβγάλετέ τα το πρωί. Κρατήστε υγρά, ποτίστε με αγάπη και χαρά και θα δείτε να πετάγονται πολύ γρήγορα! Οι κολοκυθιές μας τρέχουν και δε τις φτάνουμε!!

Ασκείστε τη φαντασία σας καθώς περπατάτε την πόλη ή το χωριό. Παντού πετάει ο κόσμος χρήσιμα πράγματα. Για μένα τα σκουπίδια είναι θησαυροί: μου γλιτώνουν χρήματα, μου ακονίζουν τη φαντασία και με εμπνέουν να ζω σε μεγαλύτερη αρμονία με το περιβάλλον. Άσε που θα έχω να φάω!

Καλή σοδειά συνάνθρωποι!

via kangouro.gr

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



«διεθνής γλώσσα»

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
http://www.hellinon.net/EllinikaDiethni.htm

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


Δημοφιλείς αναρτήσεις