Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Εκμεταλλευτείτε ότι σας περισσεύει

Εκμεταλλευτείτε ότι σας περισσεύει

Απο την Ανθή Αγγελοπούλου

Οι καιροί είναι δύσκολοι και η έννοια της οικονομίας έχει μπει σχεδόν σε όλα τα νοικοκυριά. Το fe-mail αγαπά και σέβεται τις αναγνώστριες του γι αυτό το λόγο σας βρήκαμε εύκολους και ανέξοδους τρόπους να εκμεταλλευτείτε τα πάντα στο νοικοκυριό σας. Έτσι και λιγότερα απορρίμματα θα έχετε και οικονομία θα κάνετε.

Αν σας περισσέψει μαϊντανός και σκόρδο από τα κεφτεδάκια που πλάθετε μην τα πετάξετε. Βάλτε τα να βράσουν με 2 κούπες νερό και μόλις κρυώσει το υγρό ρίξτε το σε ένα ψεκαστήρι. Ψεκάστε με αυτό τα φυτά και τα δέντρα σας που έχουν έντομα και θα αποφύγετε τα έντομα της Άνοιξης.

Αν σας περισσέψουν υφάσματα από κάποια ρούχα σας στα χρώματα του κόκκινου και του πορτοκαλί φτιάξτε με αυτά σουπλά για το τραπέζι σας ή πετσέτες. Οι ειδικοί λένε ότι αυτά τα χρώματα επηρεάζουν τις διαθέσεις και τις αντιδράσεις μας και βοηθούν στην καλή πέψη.

Αν βάλετε καινούργια τέντα τα κομμάτια που θα περισσέψουν πείτε στο τεντά να σας τα κόψει σε στρογγυλά κομμάτια για να μπορείτε στο μέλλον να καλύψετε τυχόν τρύπες.

Αν περισσέψει καφές στην καφετιέρα μην το χύσετε. 2 κούπες από αυτόν στο ξέπλυμα των μαύρων ρούχων σας θα τονίσει και πάλι τα χρώματά τους.

Το λάδι από το τηγάνισμα μην το πετάτε. Στραγγίστε το και ρίξτε το σε ένα μπουκάλι. Κατά καιρούς περνάτε με αυτό τους μεντεσέδες σε πόρτες και παράθυρα για να μην τρίζουν. Επίσης τα παντζούρια σας για να προστατευθούν από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο.

Τα πιάτα που έχουν σπάσει λίγο στις άκρες είναι επικίνδυνα να τα χρησιμοποιήσετε για να τρώτε αλλά ιδανικά για να τα τοποθετήσετε κάτω από τις γλάστρες σας για να μην τρέχουν τα νερά στο μπαλκόνι ή στα χαλιά σας.

Τα φελιζόλ που υπάρχουν μέσα στις κούτες ηλεκτρικών που αγοράζουμε είναι ιδανικά για να φτιάξετε την δική σας κάβα μιας και προσφέρουν καταπληκτική μόνωση.

Την παλιά οδοντόβουρτσα δεν την πετάμε. Είναι το καταπληκτικότερο εργαλείο για να βγάλουμε λεκέδες πίσω από τις βρύσες που είναι στενό σημείο, από ρούχα για να μην απλωθεί ο λεκές σε όλο το ύφασμα αλλά και από υφασμάτινα παπούτσια.

Το παλιό μας σφουγγάρι που κάνουμε μπάνιο είναι πολύ καλό για να βουρτσίζουμε και να καθαρίζουμε τα παπούτσια μας.

Οι εφημερίδες μας είναι η καλύτερη πετσέτα για να καθαρίσουμε τζάμια ή γυάλινες επιφάνειες ή τα τζάμια του αυτοκινήτου μας. Επίσης αν μας στενεύουν κάποια παπούτσια μπορούμε να βρέξουμε μερικές εφημερίδες και να τις βάλουμε μάσα για μερικές μέρες.

Το νερό που βράσατε τα μακαρόνια είναι ιδανικό για να πλύνετε με αυτό τα πιάτα και τα κατσαρολικά μετά το γεύμα σας γιατί εξαφανίζει εύκολα τα λίπη. Επίσης είναι ιδανικό νερό για να πλύνετε με αυτό δαντέλες και κεντήματα.

Τα φακελάκια από το χρησιμοποιημένο τσάι είναι οι καλύτερες κομπρέσες για να ξεπρηστούν τα βλέφαρα σας. Επίσης είναι ιδανικά για να βάλετε τα καλσόν ή διχτυωτές κάλτσες που έχουν ανοίξει τα χρώματά τους για να ξανασκουρύνουν. Τα μουλιάζετε για λίγο και τα βγάζετε μόλις πάρουν το χρώμα που θέλετε. Επίσης μπορείτε με ένα χρησιμοποιημένο φακελάκι να περάσετε μια παλιά ξύλινη κορνίζα για να επανέλθει στο αρχικό της χρώμα.

Τις φλούδες από το πορτοκάλι που φάγατε μην τις πετάξετε. Περάστε με αυτές τα δερμάτινα ρούχα σας και μετά με ένα μάλλινο ύφασμα για να τους ξαναδώσετε λάμψη.

Τα κατακάθια από τον ελληνικό καφέ μην τα πετάξτε στα σκουπίδια αλλά μέσα στο νεροχύτη για να εξαλειφθούν όλες οι δυσάρεστες οσμές.

Αν φτιάξετε αγκινάρες που είναι η εποχή τους τα φύλλα τους μην τα πετάξετε. Βάλτε τα σε 1 λίτρο περίπου νερό για 20 λεπτά και στο αφέψημα βάλτε τα χέρια σας, τα σημεία που είναι σκληρά όπως αγκώνες, παλάμες, 10-15 λεπτά για να μαλακώσουν.

Όταν φτιάχνετε ψάρι τα λεμόνια που θα περισσέψουν στύψτε τα και περάστε με το χυμό τους το νεροχύτη και τα πιάτα για να ξεμυρίσουν από την ψαρίλα. Επίσης με τις λεμονόκουπες περάστε τα μαχαίρια, πιρούνια και τον πάγκο κοπής.

Αν σας περισσέψει βανίλια από τα γλυκά σας ρίξτε στα τασάκια του σπιτιού ή του αυτοκινήτου σας για να μην μυρίζουν ή στο πάτωμα και σκουπίστε με την ηλεκτρική. Σε όλα τα επόμενα σκουπίσματα το σπίτι θα μοσχομυρίζει.

Τις φλούδες από πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ βάλτε τες σε ένα ταψάκι στο φούρνο ή στο γκριλ με ανοιχτή πόρτα περίπου 1 λεπτό κα μόλις καούν λίγο και μυρίσει το δωμάτιο βγάλτε τα. Θα φύγουν όλες οι άσχημες μυρωδιές από το χώρο και ειδικά η φαγητίλα.

Μαζέψτε κομμάτια υφάσματα από διάφορα ρούχα σας και μπορείτε να φτιάξετε ένα ωραίο πάτσγουρκ κάλυμμα για το κρεβάτι ή τον καναπέ ή ακόμα και ένα μοντέρνο τραπεζομάντιλο.

Τις λεμονόκουπες από τα στυμμένα λεμόνια κρατήστε τες και περάστε κατά καιρούς τα γόνατα και τους αγκώνες σας για να μαλακώνουν, τα χέρια και το πρόσωπο για να εξαλείψτε τις πανάδες και τα στίγματα.

fe-mail.gr

6η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1914

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
Ένα από τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου είναι που τον βοηθά να εξελίσσεται είναι ότι ξεχνά γρήγορα. Αυτή η ικανότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη διότι αν βασανιζόταν…
thourio.gr

http://www.olympiobima.gr/6i-aprilioy-1914-imera-mnimis-tis-genoktonias-ton-ellinon-tis-thrakis-0

6η Απριλίου 1914 - Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Θράκης


Την 6η Απριλίου 1914, ημέρα καταγεγραμμένη στη συλλογική μνήμη ως το Μαύρο Πάσχα για τους θρακιώτες, οι Νεότουρκοι εκδίωξαν τους Έλληνες πολλών χωριών των επαρχιών της Θράκης. Κατά το ίδιο έτος πραγματοποιήθηκαν διωγμοί, δολοφονίες, απελάσεις, διαρπαγές, εμπρησμοί και λεηλασίες κατά των Ελλήνων των περιοχών της Ηράκλειας, των\
Μαλγάρων και της Κεσσάνης. Μέχρι τον Απρίλιο του 1915 περί τους 150.000 θρακιώτες από τη Μακρά Γέφυρα, τη Μάδυτο, την Καλλίπολη, τις Σαράντα Εκκλησιές, τη Ραιδεστό, το Σκοπό και άλλες περιοχές της Ανατολικής Θράκης εκτοπίστηκαν από τους Νεότουρκους στη Μικρά Ασία και ελάχιστοι από αυτούς επέζησαν από τις πορείες και τις απάνθρωπες συνθήκες στα τάγματα εργασίας, όπως και χιλιάδες άλλοι Μικρασιάτες και Πόντιοι.
Ο συνολικός πληθυσμός των εξόριστων Ελλήνων της Ανατολικής Θράκης που εκτοπίστηκαν μέχρι και το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου έφτασε τελικά τις 220.000 ψυχές, σύμφωνα με στοιχεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης. Μέσα σε αυτούς και δεκάδες εθνομάρτυρες που η Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία τους συγκαταλέγει στους Νεομάρτυρες του γένους. Ο ξεριζωμός των Ελλήνων της Ανατολικής Θράκης ολοκληρώθηκε το 1923 με την Ανταλλαγή των πληθυσμών.
Κρίνεται αναγκαίο να τονιστεί ότι η Θρακική Γενοκτονία είναι ιστορικά αποδεδειγμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη, αν και αποσιωπήθηκε και ελάχιστα μνημονεύθηκεστην ελληνική ιστοριογραφία, σύμφωνα με τον ιστορικό Κωνσταντίνο Βακαλόπουλο, Καθηγητή του Α.Π.Θ. Ο ίδιος,επισημαίνει με έμφαση «…η αφετηρία των διωγμών και της Γενοκτονίας του Ελληνισμού της Μ. Ασίας και αργότερα του Πόντου υπήρξε ο χώρος της Ανατολικής Θράκης. Εκεί δοκίμασαν και εφάρμοσαν για πρώτη φορά το μοντέλο των μετατοπίσεων (και διωγμών) των Ελληνικών πληθυσμών και των εθνικών εκκαθαρίσεων, εκεί επέβαλαν τη γενοκτονική τους συμπεριφορά και εκεί αξιοποίησαν τα θλιβερά αποτελέσματα των πειραμάτων τους, ώστε να τα επεκτείνουν σχεδόν αμέσως στη Δυτική Μικρασία και αργότερα στον Πόντο».
Με βίαια μέσα, εμπορικό αποκλεισμό, βαριά φορολογία, λεηλασίες περιουσιών, τρομοκρατικές και δολοφονικές επιθέσεις, υποχρεωτική στράτευση, ατιμώσεις, ομαδικές σφαγές, εκτοπισμούς καταναγκαστική εργασία (τάγματα εργασίας), επιβλήθηκεστους θρακιώτες να εγκαταλείψουν την Ανατολική Θράκη.
Συνεπεία των παραπάνω διακόπηκε μια,επί αιώνων, αδιάλειπτη παρουσίατου ελληνισμού στην περιοχή και κατά την περίοδο 1913 – 1917, 232.000 θρακιώτες εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις πανάρχαιες πατρογονικές τους εστίες και να καταφύγουν στην ελεύθερη Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού.
 Οι απαρχές, βέβαια, των διωγμών του Θρακικού Ελληνισμού εντοπίζονται στο χώρο της Βόρειας Θράκης (Ανατολικής Ρωμυλίας) το 1906, χρονιά που οι Βούλγαροι με μανία οργάνωσαν και συντόνισαν τις σφαγές και τις διώξεις στην Αγχίαλο και σε άλλες πόλεις σε βάρος των Ελλήνων εξαναγκάζοντας πολλούς να καταφύγουν στην τουρκοκρατούμενη κατεχόμενη Ανατολική Θράκη, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς κατέφυγαν στην ελεύθερη Ελλάδα.
Επειδή δεν έχουμε δικαίωμα στην λήθη,
Επειδή οι πρόγονοί μας ήταν οι πρώτοι που υπέστησαν τις απάνθρωπες πρακτικές του σχεδίου των Νεότουρκων,
οφείλουμε να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για την αναγνώριση της Γενοκτονίας του Θρακικού Ελληνισμού.
Με Τιμή
Το Δ.Σ.
6η Απριλίου 1914 Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Θράκης
Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!
Πηγή: Ολύμπιο Βήμα http://www.olympiobima.gr/6i-aprilioy-1914-imera-mnimis-tis-genoktonias-ton-ellinon-tis-thrakis-0

...όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν...

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Σήμερα οι χριστιανοί βάφουν αυγά, όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν, επί Ορφέως. «Σύμφωνα με την διδασκαλία των σοφών ορφικών, ο Έρως εγεννήθη…
thebest.gr 

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/260249

Σήμερα οι χριστιανοί βάφουν αυγά, όπως έκαναν στην Θράκη χιλιάδες χρόνια πριν, επί Ορφέως.
«Σύμφωνα με την διδασκαλία των σοφών ορφικών, ο Έρως εγεννήθη από ένα λαμπρό ασημένιο ωόν (αυγό) του Κρόνου/Χρόνου και της Αφροδίτης/Αστάρτης, στους κόλπους του Χάους, το οποίο συστρεφόταν εντός του Ερέβους. Ο Ωογενής Έρως ήταν αυτός ο οποίος έφερε την τάξι. Ο Έρως εγεννήθη πρώτος (γι' αυτό και ελέγετο και Πρώτος/Πρωτόγονος) και μετά εγεννήθησαν οι (άλλοι) θεοί! Εφάνη πρώτος κι ονομάσθηκε και Φάνης / Φάνος. (Αναφέρεται και με άλλα ονόματα, όπως Μήτις ή Πολυμήτις, Γενέτωρ, Αβρός, κ.ά.). Και ο διφυής / δίφυλος (ανδρόγυνος) Έρως ως δημιουργική αιτία, εν συνεχεία, ανάμειξε τα πάντα. Αυτός εγέννησε το Φάος / Φως και την Ημέρα.
Έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη (αγία) Τριάδα: Φάνης, Αιθήρ, Χάος. Κατ' άλλην παράδοσή μας, εν αρχή υπήρχε το Χάος, η Νυξ, το Έρεβος και ο Τάρταρος. Από ένα αυγό της μελανόπτερης Νυκτός - θεά, την οποία ακόμα και ο Ζευς σεβόταν - και του Ερέβους (ή του Ανέμου, ο οποίος την ξελόγιασε) εγεννήθη ένα ασημένιο αυγό, απ΄όπου βγήκε ο χρυσόπτερος και τετρακέφαλος Έρως. Αυτός έβαλε σε κίνηση το Σύμπαν! Αυτός έδωσε «το πρώτο κινούν» (κάποιοι το λένε σήμερα «θεωρία της Μεγάλης Εκρήξεως ή του Bing Bang»). Άρα «από το αυγό δημιουργήθηκε ο κόσμος!».
Η Νύχτα συζούσε μαζί του σε ένα σπήλαιο. Η Νύχτα ήταν τρισυπόστατη (άλλη Τριάδα: Νύχτα, Τάξη, Δικαιοσύνη). Και ο Έρως εδημιούργησε την Γη, τον Ουρανό, τον Ήλιο και την Σελήνη... Η λατρεία της μελανόπτερης Νυκτός πέρασε στην... μαύρη κότα. Τα αυγά που κάνουν οι μαυρόκοτες την Μεγάλη Πέμπτη, λέει ο λαός μας, έχουν θαυμαστές ιδιότητες: Μπορούν να διώξουν κάθε κακό! Τα μεγαλοπεφτιάτικα αυγά της μαυρόκοτας είναι ιαματικά (γιατρεύουν τον πονόλαιμο), εντομοκτόνα (διώχνουν μακριά τα σκαθάρια), και προφυλακτικά (φυλάγουν τ' αμπέλι απ' το χαλάζι)...
Το αρχαίο ελληνικό κοσμικό αυγό αυτό, είναι χωρισμένο στα δυο: Το κάτω τμήμα του είναι η Γη και το επάνω, το σκέπασμά της, ο Ουρανός. Από τον Έρωτα και το Χάος εγεννήθη το γένος των Ορνίθων, έπειτα ο Ουρανός, η Γη και το γένος των αθανάτων. Απ' αυτήν την παράδοση βαστάει το φαινομενικά παιδικό κι απλοϊκό ερώτημα του λαού μας εάν «η κότα (όρνιθα) έκανε το αυγό, ή το αυγό την κότα»... Τα δε ορνίθια έγιναν σε πολλές κατοπινές θρησκείες, τα πετεινά τ' ουρανού...
Έτσι, το αυγό γίνεται σύμβολον του μυστηρίου της ζωής, της δημιουργίας, της αναστάσεως! Το ωόν συμβολίζει, λοιπόν, την αρχή της εν τάξει ζωής από τον κόσμο του Χάους, τον σπόρο κάθε δημιουργίας, το Όλον, το αυγό περικλείει τα πάντα! Περιβάλλεται από έναν όφι, ο οποίος δαγκώνει την ουρά του (ουροβόρος όφις). Κατά μια άλλη, λιγότερο γνωστή ελληνική παράδοση, η θεά Πάνδημος Αφροδίτη ξεπρόβαλλε μέσα από ένα τεράστιο αυγό, το οποίο έπεσε στον ποταμό Ευκράτη/Ευφράτη... Τα ψάρια μετέφεραν το αυγό στην όχθη του ποταμού. Κάποια περιστέρια εκάθησαν επάνω του και αφ' ότου εκείνο ζεστάθηκε, βγήκε από μέσα του η θεά Αφροδίτη, από την οποία αργότερα ονομάσθηκε η θεά της Συρίας, Αστάρτη.
Δεδομένου ότι η θεά διακρίνονταν από ακεραιότητα και αίσθημα δικαιοσύνης, αγαθά που της έδωσε ο Ζευς, ιεροποίησε τα ψάρια και τα έθεσε ανάμεσα στ' αστέρια, δημιουργώντας τον Αστερισμό των Ιχθύων. Γι' αυτόν τον λόγο, οι Σύριοι θεωρούν τα ψάρια και τα περιστέρια θεούς και δεν τα τρώνε... Οι δε Πέρσες μνημόνευαν τα κόκκινα αυγά στις προσευχές τους.
Τέλος, οι ιχθείς και τα περιστέρια έγιναν σε πολλές κατοπινές θρησκείες, θεϊκά σύμβολα... Και στην λακωνική μυθολογία θα βρούμε θεογεννήσεις μέσα από αυγό: Οι Διόσκουροι («Διός κούροι»), οι δίδυμοι Λακεδαιμόνιοι παίδες του Διός-κύκνου, καταδιωκομένου υπό αετού, με την βοήθεια της Αφροδίτης, λ.χ. εγεννήθησαν μέσα από ένα χρυσό αυγό στον Ταΰγετο, με φορέα την ωραιοτάτη Λήδα, σύζυγο του βασιλέα Τυνδάρεω. (Κατά παραλλαγήν, υποδοχέας του θεϊκού σπέρματος ήταν η Νέμεσις, ή η Περσεφόνη. Όποια και να ήταν, εγκατέλειψε το αυγό, το οποίο μετά το βρήκε η αιτωλικής καταγωγής Λήδα, και το επώασε. Από το αυγό αυτό, που η Λήδα ετοποθέτησε επί βωμού, βγήκε η Ελένη, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των Διοσκούρων, της Λήδας και του Τυνδάρεω - βλ. σχ. και ερυθρόμορφο κρατήρα, του 420 π.Χ. ο οποίος εκτίθεται στο Ακαδημαϊκό Μουσείο Τέχνης Βόννης). Έτσι «μαγικά» προέκυψαν οι «Τυνδαρίδαι»: Ο αθάνατος Πολυδεύκης, ο θνητός Κάστωρ και η αδελφή τους, (Ωραία) Ελένη. Έτσι συμπληρώνεται η ιερή Τριάδα των Λακώνων.
Οι Διόσκουροι ήσαν επίσης θεότητες του φωτός (ως ο Φάνης των ορφικών) και από την Λακωνία και την Μεσσηνία, η λατρεία τους διεδόθη σε όλον τον ελληνισμό... Το ιερό αυτό αυγό οι Λάκωνες το φυλούσαν στο ιερόν της Ιλάειρας και της Φοίβης. Το είχαν κρεμασμένο από την οροφή του ναού και τυλιγμένο σε μεταξωτά πανιά! Αργότερα, στα Εκαταία (ή Οξυθύμια ή Περισκυλακισμός, εορτές υπέρ της θεάς Εκάτης), που τελούνταν την τελευταία ημέρα εκάστου μηνός, «καθάριζαν» τα σπίτια τους - κάτι σαν την σημερινή Καθαρά Δευτέρα - και έβαζαν αυγά, μέλι, τυρί και ψάρια στα τρίστρατα, για να τα βρουν και να τα φάνε οι επαίτες (παρακαθήμενοι στο Εκάτης δείπνον).
Όσοι όμως έτρωγαν τα εκατήσια των πτωχών, στιγματίζονταν ως «ακάθαρτοι». Τέλος, οι Ωάννες έβγαιναν με «σκάφανδρα» από τα βάθη της θάλασσας, μέσα από ένα μεγάλο αυγό! Παραστατικότερη παρομοίωση για την γέννηση της ζωής μέσα από τον κόλπο και το αμνιακό υγρό δεν υπάρχει. Είτα, ήλθαν οι παιδευτικοί μύθοι, οι οποίοι εδίδαξαν πως πρέπει να προφυλάσσονται τα αυγά, ως δημιοιυργοί ζωής (μύθος Αλκυόνης). Ενώ η Ιστορία Κόρακος και Τεισία, καταλήγει με την φράση «εκ κακού κόρακος, κακόν ωόν», απόδειξις πως οι αρχαίοι εγνώριζαν την γενετική κληρονομικότητα, φορέας της οποίας είναι το ωόν (ωάριον).
Έτσι το αυγό πέρασε στην λατρευτική συνείδηση του Έλληνος ως ιερόν... Και είθισται, οι Έλληνες τις ημέρες εορτής της Αναστάσεως, στα Αδώνια, ή στα νεκρόδειπνα-μνημόσυνα υπέρ των νεκρών, να έσπαγαν αυγά πάνω από τους τάφους, έτσι ώστε απ' αυτά να ξαναγεννηθεί ζωή... Το ίδιο κάνουν και σήμερα - χωρίς να τα ξεύρουν όλα αυτά - όταν τσουγκρίζουν (σπάνε) βαμμένα αυγά, μετά την Ανάσταση, όταν τρώνε την αυγοκομμένη μαγειρίτσα... Να βιώσετε μια αλήθινή Ανάσταση και να έχετε μια λαμπρή Λαμπρή! ΠΗΓΕΣ: Αριστοφάνης («Όρνιθες», 694), Γκρέιβς Ρ., Ελλάνικος («Θεογ.»), Επιμενίδης, Ιερώνυμος («Θεογ.), Kern O., Κύπρια έπη, Ορφικοί Ύμνοι (58), Orphicorum Fragmenta, Παυσανίας, Πρόκλος, Φερεκύδης, Ψέυδο-Υγίνος (Fabulae, 197), κ.ά.
Το αυγό σε άλλες αρχαίες παραδόσεις
Οι αρχαίοι Έλληνες, οι Πέρσες και οι Κινέζοι χάριζαν αυγά ως δώρα στις εορτές της Ανοίξεως. (Σε αντιγραφή, οι χριστιανοί βάζουν αυγά στα καλάθια των Λαζαρίνων, που ψάλλουν τα κάλαντα του αναστηθέντος Λαζάρου. Γι' αυτό λένε για τον τσιγκούνη πως «ποτέ αυγό δεν έδωσε μήτε τ' αγίου Λαζάρου»). Άλλες αρχαίες μυθολογίες - κυρίως των λαών της Μέσης Ανατολής, της Ασίας, κ.ά. - διδάσκουν πως το Πουλί του θεού Ηλίου έχει εκκολαφθεί από το Αυγό της Γης. Σε σουμερικούς τάφους στις πόλεις Ουρ και Νιπούρ ανακαλύφθηκαν χρυσά αυγά. Η αρχαία ελληνική παράδοση λατρείας του κοσμικού αυγού επέρασε και στους αντιγραφείς μας, Ρωμαίους, οι οποίοι επίσης χρησιμοποιούσαν βαμμένα αυγά σε ορισμένες ιεροτελεστίες τους. Έως και οι Κενυάτες πιστεύουν πως η ψυχή είναι κλεισμένη σε αυγό!
Οι εβραίοι έχουν στο τραπέζι της χαρακτηριστικής εορτής τους, το Πάσχα, απαραίτητα κρασί, άρτο, αρνί και ολόκληρο βρασμένο αυγό (σύμβολο του ναού της Ιερουσαλήμ). Ο χριστιανισμός - και άλλες θρησκείες - συνένωσε όλες αυτές τις παραδόσεις και τις καπηλεύθηκε ως δική του παρθενογένεση, αλλά δεν είναι έτσι δυστυχώς... «Εφηύραν» δε πλήθος κάλπικων παραδόσεων, που τις έντυσαν με τον μανδύα της αληθείας, για να πείσουν τους απλοϊκούς πιστούς τους πως δεν πρόκειται για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας...
Το αυγό σε Μακεδονία-Θράκη
Στα χωριά της Μακεδονίας τα αυγά βάφονται με ένα κοκκινόξυλο, την «μπακάμη». Το αυγό, που κρύβει μέσα του ζωική δύναμη, επίστευαν πως μπορούσε να την μεταδώσει σε ανθρώπους, ζώα και φυτά. Γι' αυτό και έγινε σύμβολο καλοσοδειάς, το πρώτο αυγό το παράχωναν στ' αμπέλια. Στην Μαργαρίτα Πέλλης επίστευαν ότι εάν μια χρονιά δεν ρίξουν να σπάσουν κόκκινα αυγά στον βράχο η σοδειά τους θα καταστραφεί! Τα υπόλοιπα «αγιασμένα αυγά» θάβονται μετά την εορτή της Ζωοδόχου Πηγής στ' αμπέλια και στα χωράφια για να δώσουν καλή σοδειά. Στο εικονοστάσι τοποθετούσαν επίσης ένα αυγό, το «αυγό της Παναγίας». Αυτό το σταύρωναν τα παιδιά του σπιτιού, για να το προστατεύσουν από το «κακό μάτι». Θα εχρησιμοποιείτο τον υπόλοιπό χρόνο για το «ξεμάτιασμα» των παιδιών. Τέλος και το αυγό που δεν έσπαγε κατά το «τσούγκρισμα», έμπαινε στο εικονοστάσι, έως την επόμενη Ανάσταση. Και στο Αμύνταιο τα «αγιασμένα αυγά» τοποθετούνται δίπλα στο εικόνισμα. Ένα απ' αυτά μένει ολοχρονίς εκεί. Όταν έχει καταιγίδα η μητέρα το βγάζει στον εξώστη με την πυροστιά και προσεύχεται για να απομακρυνθούν ο κεραυνός, το χαλάζι και οι πλημμύρες!
Η δοξασία προέρχεται από την Ανατολική Θράκη. Τέλος, πρωί-πρωί της μεγάλης Πέμπτης, σε όλη την Ελλάδα, οι γυναίκες καταπιάνονται με το ζύμωμα. Ζυμώνουν με μυρωδικά τις λαμπροκουλούρες (ή τα τσουρέκια). Ανάλογα με το σχήμα που τους έδιναν, είχαν και διάφορα ονόματα κατά τόπους: «Αυγούλες», «δοξάρια», «καλαθάκια», «κολομπίνες», «κουζουνάκια», «κουτσούνες», «κοφίνια» - «κoλλυρίδες» (στα βυζαντινά χρόνια), κλπ. Τις εστολίζουν με λωρίδες από ζυμάρι και ξηρούς καρπούς, σε διάφορα σχήματα, και στο κέντρο τοποθετούν - και πάλι - ένα κόκκινο αυγό! ΠΗΓΗ: Γ. Λεκάκης «Τάματα και αναθήματα», εκδ. Γεωργιάδης, 2000».

Σήμερα...5/4



...έχουν μαγική δύναμη....

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Τα λουλούδια, με τα οποία στολίζεται ο Επιτάφιος, έχουν μαγική δύναμη, αν είναι κλεμμένα από ξένους κήπους. Κι αν κλαπούν κι από τον Επιτάφιο, μετά τη λήξη…
iscreta.gr

http://iscreta.gr/2016/04/%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF

Τα λουλούδια, με τα οποία στολίζεται ο Επιτάφιος, έχουν μαγική δύναμη, αν είναι κλεμμένα από ξένους κήπους. Κι αν κλαπούν κι από τον Επιτάφιο, μετά τη λήξη της τελετής, έχουν ακόμα πιο δραστική ενέργεια: Σαν φυλαχτά ή σαν φάρμακα (βρασμένα με λίγο νερό στα κάρβουνα) για τα άρρωστα παιδιά. Μαγική δύναμη, αλλού, έχει και το χώμα, στα σταυροδρόμια, όπου έκανε στάση ο Επιτάφιος.
Σκορπίζοντάς το στο σπίτι, εξαφανίζονται οι κοριοί. Κι αν την κατάλληλη στιγμή, με ένα καλάμι, σχεδιάσουν σταυρούς στην αυλή του σπιτιού, στην Κρήτη, οι ποντικοί δεν πλησιάζουν τα κουκιά.

χωρίς χημικά και τοξικά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Ιδέες για φυσικές βαφές χωρίς χημικά και τοξικά Τα πασχαλινά αυγά δεν μπορούν να λείψουν από το σπίτι και από το τραπέζι σας. Οι χημικές ουσίες, όμως, μπορούν!…
casasideas.gr

https://www.casasideas.gr/vapste-avga-me-ylika-pou-yparchoun-stin-k/

Ιδέες για φυσικές βαφές χωρίς χημικά και τοξικά
Τα πασχαλινά αυγά δεν μπορούν να λείψουν από το σπίτι και από το τραπέζι σας. Οι χημικές ουσίες, όμως, μπορούν!

Ξεχάστε τις βαφές του εμπορίου και δώστε φυσικό χρώμα στα αυγά, με υλικά που υπάρχουν στο σπίτι σας.
Η διαδικασία απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο πρωτότυπο και σίγουρα πιο υγιεινό. Η αναλογία των υλικών που αναφέρεται είναι για κάθε αυγό ξεχωριστά. Θα υπολογίσετε τη συνολική ποσότητα των υλικών, ανάλογα με τα αυγά που θέλετε να βάψετε.
Για να πετύχετε ροζ ή βιολετί χρώμα θα χρειαστείτε για κάθε αυγό:
1 κούπα χυμό από παντζάρι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
ή μία κούπα κόκκινο κρασί και μία κουταλιά σούπας μπαλσάμικο
ή μία κούπα χυμό ροδιού και 2 κουταλιές λευκό ξύδι

Για πράσινο χρώμα θα χρειαστείτε:
1 κούπα ζωμό από βρασμένο σπανάκι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
Για κίτρινο χρώμα θα χρειαστείτε:
μία κούπα νερό, 2 κουταλιές σούπας κουρκουμά ή σκόνη κάρι και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι

Για καφέ χρώμα θα χρειαστείτε
μίακ κούπα δυνατό μαύρο καφέ και 2 κουταλιές σούπας λευκό ξύδι
Ή μια κούπα σάλτσα Γούστερ (Worcestershire sauce) και δύο κουταλιές σούπας σάλτσα σόγιας.

Για πορτοκαλί χρώμα θα χρειαστείτε:
Δύο κούπες νερό, 2 κουταλιές σούπας πάπρικα σε σκόνη και 2 κουταλιές σούπας ξύδι.

ΒΑΦΟΥΜΕ-ΑΥΓΑ-ΟΠΩΣ-ΠΑΛΙΑφωτογραφία anexarttitosblog.gr
Εκτέλεση:
Για το ροζ, το πράσινο, το κίτρινο και το καφέ χρώμα: τοποθετήστε το μείγμα σε ένα μπολ και βάλτε μέσα τα βρασμένα αυγά. Αφήστε τα αυγά για όσο χρόνο θέλετε, ανάλογα με το χρώμα που επιθυμείτε. Όσο περισσότερο μείνουν στο μείγμα, τόσο πιο έντονο θα είναι το χρώμα.

Αν θέλετε να τα αφήσετε πολλές ώρες, τοποθετήστε το μπολ στο ψυγείο. Βγάλτε τα αυγά από το μπολ, ακουμπήστε τα σε μια σχάρα, πάνω σε λαδόκολλα μέχρι να στεγνώσουν εντελώς.
Για τα πορτοκαλί αυγά, τοποθετήστε τα αυγά σε κατσαρόλα και προσθέστε το μείγμα της βαφής. Αφήστε τα να βράσουν αρχικά σε δυνατή και έπειτα σε σιγανή φωτιά. Βγάλτε την κατσαρόλα από το μάτι και αφήστε τα αυγά μέσα στο μείγμα έως ότου έχετε πετύχει το επιθυμητό χρώμα.
Αν θέλετε να τα αφήσετε πολλές ώρες, περιμένετε έως ότου κρυώσει η κατσαρόλα και βάλτε την στο ψυγείο. Βγάλτε τα αυγά από την κατσαρόλα, ακουμπήστε τα σε μια σχάρα, πάνω σε λαδόκολλα μέχρι να στεγνώσουν εντελώς. πηγή 


Τα ντολμαδάκια της Μεγάλης Πέμπτης

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Το εθιμικό φαγητό της Μεγάλης Πέμπτης είναι να τα ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα. Την ημέρα αυτή επιτρέπεται η κατανάλωση ελαιόλαδου.Την εποχή του Πάσχα τα αμπέλια ανοίγουν και πρωτοεμφανίζονται δροσερά και καταπράσινα τα…
iscreta.gr
Το εθιμικό φαγητό της Μεγάλης Πέμπτης είναι  να τα ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα. Την ημέρα αυτή επιτρέπεται η κατανάλωση ελαιόλαδου.Την εποχή του Πάσχα τα αμπέλια ανοίγουν και πρωτοεμφανίζονται δροσερά και καταπράσινα τα φυλλαράκια τους.
Η συνταγή 
300- 400  γρ. αμπελόφυλλα φρέσκα
1• 2 φλυτάνες  ρύζι

  1. • λίγο άνιθο , λίγοδυόσμο, λίγο μαιντανό
    • 1 μεγάλο κρεμμύδι
    • 1 μεγάλο κολοκύθι ή αγκινάρα ή και και τα δύο
    • 1-2 ώριμες ντομάτες
    • αλάτι
    • πιπέρι
    • ελαιόλαδο
(μπορείτε να προσθέσετε ότι φρέσκα λαχανικά θέλετε)
Εκτέλεση
Σε μία λεκάνη ψιλοκόβετε το κρεμμύδι, τρίβετε τη ντομάτα, το κοολοκύθι,τις αγκινάρες. Προσθέτετε το ρύζι, τον άνιθο , το δυόσμο και το μαιντανό ψιλοκομμένα.
Ρίχνετε το αλάτι, το πιπέρι,  και λάδι.
Ανακατεύετε καλά και τυλίγετε σε ντολμαδάκια τα ζεματισμένα αμπελόφυλλα.
Τα τοποθετείτε στην κατσαρόλα, ή στη γάστρα, προσθέτετε λίγο ελαιόλαδο και αλάτι ακόμα, σκεπάζετε με αμπελόφυλλα, βάζετε ένα πιάτο ανάποδα από πάνω, για να μην φύγουν τα ντολμαδάκια από τη θέση τους στο ψήσιμο, προσθέτετε λίγο νερό  και ψήνετε σε σιγανή φωτιά για 30-40 λεπτά περίπου.

Καλή Ανάσταση!
επιμέλεια: iscreta.gr


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ


ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ
Τα αμυγδαλωτά είναι από τα αγαπημένα κεράσματα. Γλυκό ή
μπισκότο όπως θέλει μπορεί να το πει κανείς. Σημασία εχει
ότι είναι τόσο γευστικό που κάνείς δεν θα αρνηθεί αλλο ένα.
Στους γάμους και στις βαφτίσεις της Κρήτης κερνούν οπωσδήποτε
τον κόσμο αμυγδαλωτά τα οποία τα κάνουν ειδική παραγγελία
σε χωριά της Κρήτης.

ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
700 γρ αμύγδαλα ξασπρισμένα και ψιλοκομμένα
200 γρ ζάχαρη
Ασπράδια 3 αυγών
3 κ.σ. χυμό λεμονιού
2 κ.σ. φρυγανιά τριμμένη
2 κ.σ. αλεύρι 
 
 Ανακατεύετε μαζί τα αμύγδαλα με τη ζάχαρη.
 Χτυπάτε τα ασπράδια σε μαρέγκα.
 Προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά
 Προσεκτικά ρίχνετε το μείγμα του αμύγδαλου, ανακατεύοντας απαλά να ενσωματωθούν τα υλικά.
 Στρώνετε τη λαμαρίνα με λαδόχαρτο ψησίματος. Βάζετε το μείγμα σε κορνέ και σχηματίζετε στρόγγυλα ή στενόμακρα μπισκότα. Με προσοχή, βουτάτε ένα πινέλο σε νερό και περνάτε από πάνω τα μπισκότα. Διακοσμείτε με το μισό αμύγδαλο.
Ψήνετε τα μπισκότα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170 βαθμούς, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά.
Βγάζετε τα μπισκότα από το φούρνο, αφήνετε να κρυώσουν και φυλάτε σε αεροστεγές κουτί.
 

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων σήμερα

 http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=355216

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων σήμερα

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων την Πέμπτη, με εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης για το θέμα. Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος εκφράζει την κοινωνική του ευαισθησία και αρωγή σε κάθε προσπάθεια για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης 

Φωτογραφία: Σπύρος Τσακίρης

  Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010, για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Επιλέχθηκε η 4η Απριλίου επιλέχθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων κυρίως γιατί χρονικά είναι ακριβώς στο μέσο της 4ης Οκτωβρίου, που γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

Με αφορμή τον εορτασμό της, σε ανακοίνωσή του, ο  Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος δηλώνει «υπερήφανος για τη συγκρότηση του Δικτύου Ελλήνων Εθελοντών Κτηνιάτρων, τα μέλη του οποίου θα συνεχίσουν να προστρέχουν και να παράσχουν τις υπηρεσίες τους σε κάθε κρατικό πρόγραμμα εμβολιασμών και στειρώσεων όπου κι αν αυτό εκπονείται. Οι Έλληνες κτηνίατροι ανήκουν σε εκείνο το επιστημονικό δυναμικό της χώρας, που θεωρεί απαγορευτικές τις συνειδησιακές εκπτώσεις και με μοναδικό γνώμονα το ήθος και την επιστημονική τους κατάρτιση, υποκαθιστούν πολλές φορές το κρατικό κενό και το έλλειμμα κουλτούρας των κηδεμόνων αυτών των ζώων, με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να περιοριστούν και γιατί όχι, να εξαλειφθούν οι εικόνες ντροπής που καθημερινά εκτυλίσσονται στους δρόμους της χώρας».
Επισημαίνεται δε, πως «σε ότι αφορά στις φωνές εκείνες που ενδεχομένως θεωρούν το ενδιαφέρον για τα αδέσποτα στις μέρες που διανύουμε, κάπως περιττό ή χαμηλής προτεραιότητας, την ώρα που υπάρχουν “αδέσποτοι” – άστεγοι άνθρωποι, η απάντηση του Π.Κ.Σ. είναι κατηγορηματική: Ο Έλληνας κτηνίατρος δεν πρόκειται ν’ απεμπολήσει στοιχειώδεις αρχές του και θα κρατήσει ενεργό τον ζήλο του για την ευζωία των αδέσποτων, παρά τις επιταγές των καιρών. Και αυτό γιατί πιστεύει αφενός μεν, πως ουδεμία ευθύνη φέρουν τα ζώα αυτά για τη σημερινή κατάσταση, αφετέρου δε, πως το μόνο ανάχωμα στη λαίλαπα μιας οικονομικής κρίσης, είναι η αντίσταση στην ηθική κρίση και η με κάθε τρόπο προάσπιση αρχών, αξιών και δικαιωμάτων».

Εκδήλωση ενημέρωσης και  ευαισθητοποίησης του κοινού για τα αδέσποτα ζώα - ένα θέμα με κοινωνικές, πολιτισμικές και ηθικές προεκτάσεις - καθώς και η κατανόηση της αναγκαιότητας για προστασία και ανάληψη δράσης, μέσα από ομιλίες και προβολές που "άγγιξαν" διαφορετικές πτυχές του ζητήματος, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην Ηγουμενίτσα. Την εκδήλωση διοργάνωσε η ΛΒ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, σε συνεργασία με το Φιλοζωϊκό Σωματείο Θεσπρωτίας και τον Σύλλογο για την Ηθική Μεταχείρισητων Ζώων "Anima" Ιωαννίνων.
Συμμετείχαν εκπρόσωποι από φιλοζωϊκές οργανώσεις και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση.

"O πολιτισμός και το μεγαλείο ενός λαού φαίνεται από τη συμπεριφορά του στα ζώα". Τη ρήση αυτή του Μαχάτμα Γκάντι χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Ηθική Μεταχείριση των Ζώων "Anima" Ιωαννίνων, γιατρός Χρήστος Δρούγιας, για να "κλείσει" την ομιλία του στην εκδήλωση.
Στην ομιλία του, που είχε επίκεντρο μία άλλη ηθική απέναντι στα ζώα και τη ζωή, ο κ. Δρούγιας έκανε αναφορές στη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, όπως διαμορφώθηκε στην πορεία της ιστορίας επισημαίνοντας - μεταξύ άλλων - ότι οι προκαταλήψεις, η συνήθεια, η ομιλία - γλωσσική συμβατικότητα, το συμφέρον και η εκμετάλλευση εμποδίζουν μια απευθείας προσέγγιση και κατανόηση της σχέσης αυτής.

"Ίσως έρθει ο καιρός που ο αριθμός των ποδιών, το τριχωτό του δέρματος ή η κατάληξη του ιερού οστού να αποτελούν εξίσου ανεπαρκείς λόγους για να εγκαταλειφθεί στην ίδια μοίρα ένα πλάσμα με αισθήσεις. Τι άλλο θα μπορούσε να χαράξει μία αδιαπέραστη γραμμή; Μήπως η ικανότητα της λογικής ή του λόγου; Το ερώτημα δεν είναι αν μπορούν να συλλογιστούν ούτε αν μπορούν μιλήσουν. Αλλά μπορούν να υποφέρουν...", κατέληξε ο κ. Δρούγιας.

Σήμερα...4/4


Δημοφιλείς αναρτήσεις