Πέμπτη 26 Ιουλίου 2018

Προλήψεις και δεισιδαιμονίες



Προλήψεις και δεισιδαιμονίες

“Χτύπα ξύλο”, “Πιάσε κόκκινο”, “Ο τυχερός μου αριθμός, ρούχο ή χρώμα”, “Τρίτη και 13″, “πέρασμα κάτω από σκάλα”, “μαύρη γάτα”, “δάγκωσε τη γλώσσα σου”, “κουνήσου από τη θέση σου”.
Ποιος από μας δεν έχει νιώσει την ανάγκη σε κάποια φάση της ζωής του να κάνει κάτι από τα παραπάνω; Αυτές οι εκφράσεις που τις έχουμε πει ή τις έχουμε ακούσει όλοι μας όταν θέλουμε να μας πάνε καλά τα πράγματα ή να αποτρέψουμε το κακό, γρουσουζιά ή μια άσχημη εξέλιξη, με ένα μαγικό τρόπο. Είναι κομμάτι της κουλτούρας μας και παρόμοιες εκδηλώσεις συναντώνται σε όλους τους πολιτισμούς. Επίσης, συχνά σε όλους μας παρατηρούνται εμβόλιμες σκέψεις όπως επαναλήψεις λέξεων και εικόνων, ή κάποιος ρυθμός, που κολλάνε στο μυαλό και δεν φεύγουν εύκολα.
Πότε οι προλήψεις αυτές γίνονται πρόβλημα;
Όλα τα παραπάνω παρά τον καταναγκαστικό χαρακτήρα που παίρνουν ορισμένες φορές, βρίσκονται, ωστόσο, μέσα στα φυσιολογικά πολιτισμικά πλαίσια και δεν συνιστούν παθολογικές συμπεριφορές. Η Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή χαρακτηρίζεται από α) ιδεοληψίες και β) τελετουργίες (ή καταναγκασμούς). συνέχεια στο σύνδεσμο πηγή

Μαίανδρος το Αρχαιότερο Ελληνικό σύμβολο

http://theseus-aegean.blogspot.gr/2013/01/blog-post_1902.html

Μαίανδρος το Αρχαιότερο Ελληνικό σύμβολο


Το αρχαιότερο ελληνικό σύμβολο ο Μαίανδρος αποτελεί σύμβολο Νίκης και Ενότητας, σύμβολο του Άπειρου και της Αιώνιας Ζωής, αλλά και της αέναης πορείας μας μέσα στον κόσμο. Εμπνευσμένος, κατά την άποψη κάποιων ακαδημαϊκών, από τις πολυάριθμες στροφές του ποταμού Μαιάνδρου, ο οποίος έχει συνολικό μήκος πάνω από 500 χιλιόμετρα, θα αποτελέσει ένα από τα ιστορικότερα σύμβολα του Ελληνικού Κόσμου και θα ονομαστεί και Ελληνικό Κλειδί, καθώς δηλώνει την ελληνική καταγωγή όλων των πραγμάτων που τον φέρουν πάνω τους.Μπορεί σαν σύμβολο να χρησιμοποιήθηκε κυρίως στην διακόσμηση, ουσιαστικά όμως είναι σφραγίδα Ελληνική, καθώς τα περισσότερα αρχαία ελληνικά αντικείμενα φέρουν το σχέδιο του Μαιάνδρου. Σαν σχήμα δεν θα λείψει ούτε και από την Ακρόπολη. Μπορεί να είναι γέννημα των προϊστορικών χρόνων, ωστόσο θα αναγεννηθεί και θα πάρει την κύρια, αλλά όχι και μοναδική μορφή του κατά τους Γεωμετρικούς Χρόνους. Σύμβολο όλων των Ελλήνων ο Μαίανδρος, καθώς θα χρησιμοποιηθεί σε αγγεία, ναούς, μνημεία, γλυπτά, αντικείμενα, πολεμικά όπλα και πανοπλίες, ενδύματα σε όλα τα μήκη και πλάτη του Ελληνικού Κόσμου. Το ίδιο σχήμα υπάρχει και στην περίφημη ασπίδα του Φιλίππου του Β’. Μέσω της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας εμφανίζεται και στον Βυζαντινό Πολιτισμό. Αποτελεί λοιπόν ο Μαίανδρος ένα από τα κορυφαία Ελληνικά σύμβολα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στις σπουδαιότερες περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
Η αίσθηση του άπειρου, του ατελείωτου αφ΄ ενός, αλλά και της ακρίβειας και ολοκλήρωσης αφ΄ ετέρου, χαρακτηρίζουν τον ελληνικό πολιτισμό. Ήδη από την κλασσική αρχαιότητα ο μαίανδρος εκπροσώπησε την εικαστική έκφραση της πεμπτουσίας της αρχαίας ελληνικής σκέψης – αρμονική ταύτιση των αντιθέτων στον ανώτερο δυνατό βαθμό. Στην αρχαιότητα το σύμβολα αυτό απεικόνιζε την ατελείωτη ροή του χρόνου και το ολοκληρώσιμο των επαναλαμβανόμενων χρονικών κύκλων. Το νερό ως πηγή ζωής και ο αναπόφευκτος μαρασμός, ο θάνατος, που ταυτόχρονα αποτελεί και γέννημα μίας καινούριας αρχής. Οι αινιγματικές και άγνωστες περιπέτειες της μοίρας και η κίνηση προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, από το σημείο γέννησης και εκκίνησης προς τους ευρείς ορίζοντες του αγνώστου – παραλληλισμός με την πορεία του ελληνισμού σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην μυθική επιλογή του Ηρακλή, μαιάνδριο σχήμα είχε ο δύσκολος δρόμος της Αρετής (σε αντίθεση με της Κακίας, που ήταν ευθεία), με τους μαιάνδρους να συμβολίζουν τις δομημένες δυσκολίες της ζωής, που καλείται να ξεπεράσει οξύνοντας το πνεύμα του ο άνθρωπος για να πλησιάσει το ιδανικό.Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο μαίανδρος αποτελεί ευρύτερα διαδεδομένο σύμβολο, τόσο από γεωγραφικής όσο και από χρονολογικής άποψης, που ανιχνεύεται όπου έχει εμφανιστεί ευρωπαϊκού τύπου Πολιτισμός.
Παρουσιάζεται στην πλειονότητα αρχαίων έργων τέχνης, σε αγγεία, οικοδομήματα, επιγραφές. Ο μαίανδρος (ή αλλιώς Ελληνικό κλειδί) ήταν και είναι το σύμβολο της αιώνιας ζωής και του αέναου περάσματός μας πάνω σε αυτό τον κόσμο. Η σημαντικότερη παρουσία του μαίανδρου είναι αυτή στο γενετικό υλικό (μαίανδρος-σπείρα).Με το όρο μαίανδρος ή ελληνική κλείδα εννοείται στην αρχιτεκτονική και την αρχαιολογία η ταινιωτή διακόσμηση -σύνθεση ευθειών- που ενώνονται μεταξύ τους σε ορθές γωνίες ή τέμνονται διαγώνια. Το μαιανδρικό μοτίβο, σεδιάφορες παραλλαγές του, χρησιμοποιείτο συχνά κατά την αρχαιότητα για τη διακόσμηση της ζωφόρου των ναών. Παραλλαγή του είναι ο μαίανδρος που χρησιμοποιεί σπειροειδή επαναλαμβανόμενα μοτίβα  και η βιτρούβια έλιξ (γλωσσίδα), ένα επαναλαμβανόμενο καμπυλόγραμμο κυματοειδές μοτίβο.Τα αρχαιότερα μνημεία, πάνω στα οποία κατ’ αρχάς συναντάται αυτό το γραμμικό κόσμημα, είναι πολλοί τάφοι στην Μικρά Ασία και μάλιστα ο λεγόμενος τάφος του Μίδα στη Φρυγία, του οποίου η λίθινη πρόσοψη είναι πλήρως διακοσμημένη από μαιάνδρους. Επίσης συναντάται πάνω σε αγγεία της γεωμετρικής εποχής, όπου φαίνεται ότι είναι εξέλιξη της συνεχόμενης σπείρας των μυκηναϊκών χρόνων. Χαρακτηριστικά δείγματα αυτού του θέματος κατά την εν λόγω εποχή παρέχουν τα λεγόμενα αγγεία του Διπύλου, που βρίσκονται εκτεθειμένα στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας. Ο μαίανδρος, ο οποίος παρουσιάζεται πάνω σε αυτά τα αγγεία, αρχικά είχε τη μορφή απλής θλαστής γραμμής, της οποίας τα τμήματα διευθύνονται οριζοντίως και καθέτως εναλλάξ. Κατά την ελληνιστική περίοδο αυτός ο τύπος γίνεται πολυπλοκότερος, η θλαστή γραμμή διπλασιάστηκε και πληρώθηκαν τα σχηματιζόμενα τετράγωνα που σχηματίζονταν μεταξύ των γραμμών από στιγμές ή σταυρούς ή άλλα παρεμφερή θέματα. Η χρήση όμως αυτού του γραμμικού σχήματος γίνεται όχι μόνο για την διακόσμηση των αγγείων, αλλά και των ναών και των ενδυμάτων. 
Στους ναούς κοσμούνταν από μαίανδρο, συνήθως έγχρωμο, τα επιστύλια, τα ακρωτήρια και τα φατνώματα της οροφής και οι κίονες, στα ενδύματα δε οι παρυφές. Ωραίο παράδειγμα μαιάνδρου πάνω σε ενδύματα παρέχουν οι κόρες της Ακροπόλεως. Τα αρχαϊκά πώρινα και μαρμάρινα γυναικεία αγάλματα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακροπόλεως. Ο πέπλος, τον οποίο φέρουν οι μορφές αυτές, διακοσμούνταν κατά τις παρυφές με άλλα χρωματιστά κοσμήματα (σταυρούς, ρόδακες, άνθη) και με μαιάνδρους. Το γεωμετρικό αυτό σχήμα διατηρήθηκε και κατά την αλεξανδρινή εποχή και μεταδόθηκε και στην Ιταλία. Χαρακτηριστικό πρώϊμου μαίανδρου παρουσιάζουν πολλά αγγεία που βρέθηκαν στην Villanova, πάνω στα οποία ο μαίανδρος είναι ακόμα απλός και βαρύς, στερούμενος την ωραιότητα που χαρακτηρίζει τον διπλό μαίανδρο (γνωστό σήμερα ως σβάστικα) της ελληνικής τέχνης.
συβέχεια στο σύνδεσμο πηγή

Γιατροσόφια της Πελοποννήσου

http://www.agrotikabook.gr

Τα γιατροσόφια της Πελοποννήσου

Γιατροσόφια της Πελοποννήσου

Αϋπνία: 
- Τοποθετούμε ένα σακουλάκι λεβάντας κάτω από το μαξιλάρι μας, όταν πάμε για ύπνο, γιατί έχει καταπραϋντικές και χαλαρωτικές ιδιότητες.
- Πίνουμε αφέψημα βαλεριάνας, γιατί έχει καταπραϋντικές και χαλαρωτικές ιδιότητες.
- Πίνουμε ζεστό γάλα με μέλι, για τους ίδιους λόγους.
Διάρροια:
- Σε ένα μικρό ποτήρι αναμιγνύουμε 3 μέρη λεμόνι και ένα μέρος καφέ. Το πίνουμε με μικρές γουλιές.
- Πίνουμε αφέψημα από χαμομήλι, γιατί βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου.
Εγκαύματα: - Για ένα έγκαυμα 1ου βαθμού, τοποθετούμε στο καμένο σημείο στρώσεις από φέτες κρεμμύδι. Το κρεμμύδι απορροφά τη θερμότητα, δροσίζει και ανακουφίζει από τον πόνο. - Τοποθετούμε βάλσαμο ως κατάπλασμα για να απορροφήσει τη θερμότητα. - Τοποθετούμε στρώσεις από ωμή πατάτα για να μη δημιουργηθούν στο σημείο του εγκαύματος φουσκάλες. - Κάνουμε στο σημείο επάλειψη με βάμμα καλέντουλας, γιατί βοηθά στο να μην σχηματιστούν πρηξίματα. - Κάνουμε επάλειψη με αλοιφή αλόης, γιατί απορροφά το πρήξιμο και τον πόνο Έλκος στομάχου: - Στην σαλάτα που τρώμε κόβουμε και μολόχα (βότανο) και τρώμε καθημερινά, γιατί βοηθά στην καλή πέψη. - Φτιάχνουμε αφέψημα από ρίζες πουρναριού και πίνουμε καθημερινά, γιατί βοηθά στην καλή λειτουργία του δωδεκαδάκτυλου. - Πίνουμε αφέψημα από χαμομήλι ή μάραθο, γιατί βοηθά στην καλή συντήρηση του στομάχου. Καλόγεροι: - Τοποθετούμε πάνω στον καλόγερο ένα ανοιχτό σύκο, γιατί βοηθά στο γρήγορο σπάσιμο του καλόγερου. - Τρίβουμε την περιοχή με τρίμμα από σκόρδο, για να σπάσει πιο γρήγορα. - Κάνουμε επάλειψη με χυμό λεμονιού, ή με αιθέριο έλαιο από γαρίφαλο για να σπάσει πιο γρήγορα. Κατάγματα, εξαρθρώσεις: - Τοποθετούμε στο σημείο που είναι το πρόβλημα, στρώσεις από φέτες κρεμμύδι, ως κατάπλασμα, για να απορροφήσει το πρήξιμο. - Κάνουμε επάλειψη με αιθέριο έλαιο από θυμάρι, γιατί βοηθάει στην καταπράυνση από τον πόνο. - Κάνουμε επάλειψη με βαλσαμόχορτο, γιατί βοηθάει στην απορρόφηση του πρηξίματος. - Πίνουμε αφέψημα από σέλινο, γιατί βοηθάει στην εσωτερική αναδόμηση των οστών. Κοκκίτης: - Στο άτομο που πάσχει από κοκκίτη δίνουμε να πίνει καθημερινά γαϊδουρόγαλο, για να μαλακώσει ο λαιμός και το αναπνευστικό σύστημα. - Φτιάχνουμε αφέψημα από ρίγανη και το πίνουμε καθημερινά, γιατί βοηθά στο λαιμό και στο αναπνευστικό σύστημα. Μώλωπες: - Στο σημείο που χτυπήσαμε, τοποθετούμε ένα μεταλλικό αντικείμενο, π.χ. ένα νόμισμα, και το πιέζουμε για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό θα απορροφήσει το πρήξιμο και το μελάνιασμα. - Κάνουμε στο σημείο επάλειψη με βάμμα καλέντουλας, γιατί βοηθά στο να μην σχηματιστούν πρηξίματα. - Κάνουμε επάλειψη με αλοιφή αλόης, γιατί απορροφά το πρήξιμο και τον πόνο. Πονοκέφαλος: - Τρίβουμε με έλαιο λεβάντας τους κροτάφους, γιατί έχει καταπραϋντικές ιδιότητες. - Πίνουμε αφέψημα βαλεριάνας ή δεντρολίβανου, γιατί έχει καταπραϋντικές και χαλαρωτικές ιδιότητες. Πονόλαιμος: - Σε ένα ποτήρι αναμιγνύουμε 3 μέρη μέλι, 1 μέρος λεμόνι και λίγο χλιαρό νερό. Το πίνουμε για να μαλακώσει ο λαιμός. Τσιμπήματα: - Στο σημείο που τσίμπησε το έντομο, τοποθετούμε ένα κομμάτι από χρυσό, για να απορροφήσει το δηλητήριο και να μην πρηστεί. - Τρίβουμε το σημείο με αιθέριο έλαιο λεβάντας, γιατί είναι απολυμαντικό και ανακουφίζει από τον πόνο. - Αλείφουμε το σημείο με κρέμα από αλόη, γιατί απορροφά το πρήξιμο και τον πόνο. - Αλείφουμε το σημείο με χυμό θυμαριού. Το θυμάρι βοηθά στην απολύμανση. Υπέρταση: - Δίνουμε στον ασθενή να φάει 2 σκελίδες σκόρδο, γιατί έχει ιδιότητες που ρίχνουν την πίεση. - Δίνουμε στον ασθενή να πιει ρόφημα από τίλιο. - Δίνουμε στον ασθενή να φάει λίγα κομμάτια από τζίντζερ. Ωταλγία: - Για πόνο στο αυτί ή για βουλωμένα αυτιά, ρίχνουμε λίγο χλιαρό λάδι μέσα στο αυτί και το σκεπάζουμε με μια ζεστή πετσέτα. - Βάζουμε να μουλιάσει σκόρδο σε λάδι, εμποτίζουμε με το μείγμα ένα βαμβάκι και με αυτό φράζουμε το αυτί. - Εμποτίζουμε ένα βαμβάκι με λίγες σταγόνες από αιθέριο έλαιο λεβάντας και με αυτό φράζουμε το αυτί.
Βιβλιογραφία:
1. Βοτανοθεραπεία, εκδόσεις Δομική.
2. Προφορική μαρτυρία από συγγενείς στη Σπάρτη και την Καλαμάτα
Πηγή: giatrosofia-elladas.blogspot.gr Οι πληροφορίες που δίδονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας η την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας

"Το κόκκινο παραμύθι" του Κώστα Στοφόρου


http://www.ideostato.gr/2013/06/e-book_9294.html

Ανοικτό e-book : "Το κόκκινο παραμύθι" του Κώστα Στοφόρου


Ένα παραμύθι που δημιουργήθηκε μέσα από το facebook με έμπνευση από τις ζωγραφιές της Στεφανίας Βελδεμίρη. Ο Κώστας Στοφόρος είδε την πρώτη ζωγραφιά με την κοπέλα που κοιμάται με αγκαλιά την κούκλα της. Φαντάστηκε μια βροχή από μπιζέλια και το παραμύθι …ξεκίνησε. Κείμενο το κείμενο, ζωγραφιά τη ζωγραφιά οδήγησαν την πριγκίπισσα χωρίς όνομα να συναντήσει τον μελαγχολικό πρίγκιπα-ζωγράφο. Η αγάπη τους θα τους κάνει χελιδόνια, αλλά στο τέλος…

Ένα παραμύθι για την Άνοιξη. Το πρώτο μιας σειράς παραμυθιών: Κίτρινο για το Καλοκαίρι, Πορτοκαλί για το Φθινόπωρο, Λευκό για το Χειμώνα.


Τίτλος: Το κόκκινο παραμύθι
Συγγραφέας: Κώστας Στοφόρος
Εκδόσεις Σαΐτα
ISBN: 978-618-5040-09-3

Συντελεστές
Εικονογράφηση: Στεφανία Βελδεμίρη
Σελιδοποίηση: Ηρακλής Λαμπαδαρίου

“Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας”


Αλυσοδεμένος ελέφαντας

“Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας”

Καθώς ένας άνθρωπος περνούσε κοντά από τους ελέφαντες ενός τσίρκου, ξαφνικά σταμάτησε, απορημένος από το γεγονός ότι αυτά τα τεράστια πλάσματα κρατούνταν μόνο από ένα μικρό σχοινί δεμένο στο μπροστινό πόδι τους.

Δεν υπήρχαν ούτε αλυσίδες, ούτε κλουβιά.

Ήταν προφανές ότι οι ελέφαντες θα μπορούσαν, ανά πάσα στιγμή, να ξεφύγουν από τα δεσμά τους, αλλά για κάποιο λόγο, δεν το έκαναν.

Είδε έναν εκπαιδευτή εκεί κοντά και ρώτησε γιατί αυτά τα ζώα στέκονται απλά εκεί και δεν κάνουν καμία προσπάθεια να ξεφύγουν.

"_ Λοιπόν," είπε ο εκπαιδευτής, "όταν είναι νεαρά ελεφαντάκια και πολύ μικρότερα σε όγκο, χρησιμοποιούμε το ίδιο μέγεθος σχοινιού για να τα δέσουμε και σ εκείνη την ηλικία, αυτό είναι αρκετό για να τα κρατήσει.

Προσπαθούν απεγνωσμένα να το κόψουν και να ξεφύγουν, αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να πληγώνουν το πόδι τους και να πονάνε. Σιγά σιγά, παύουν τις προσπάθειες απόδρασης, απογοητευμένα από τις αποτυχίες και τον πόνο.

Καθώς μεγαλώνουν, είναι προετοιμασμένοι να πιστεύουν ότι δεν μπορούν να ξεφύγουν. Πιστεύουν ότι το σχοινί μπορεί να τους κρατήσει ακόμα, γι 'αυτό ποτέ δεν προσπαθούν να απελευθερωθούν.”

O άνθρωπος έμεινε κατάπληκτος. Αυτά τα ζώα θα μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να απελευθερωθούν από τα δεσμά τους, αλλά επειδή πίστευαν ότι δεν θα μπορούσαν, είχαν κολλήσει εκεί που ήταν.

ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ:
Όπως και οι ελέφαντες, πόσοι από εμάς δεν περνούν τη ζωή κρεμασμένοι από μια πεποίθηση ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι, απλά επειδή απέτυχαν σε αυτό μία φορά πριν;

Η αποτυχία είναι μέρος της μάθησης: Δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλείπουμε τον αγώνα της ζωής.

Η προσπάθειά μας ενδέχεται να αποτύχει, αλλά ποτέ δεν παραλείπουμε να κάνουμε μια προσπάθεια & ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να μην αποδεχτούμε τα ψεύτικα όρια και τους περιορισμούς που δημιουργήθηκαν από το παρελθόν.

~ Από το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι
"Να σου πω μια ιστορία"

Μινθέλαιο

http://www.agrotikabook.gr/%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF 

 

http://www.emedi.gr/%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84

Μινθέλαιο


Το μινθέλαιο

Το μινθέλαιο προέρχεται από το φυτό μέντα (διασταύρωση watermint και δυόσμου), που ευδοκιμεί στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Το έλαιο μέντας χρησιμοποιείται συχνά ως αρωματικό σε τρόφιμα και ποτά και ως άρωμα σε σαπούνια και καλλυντικά. Το έλαιο μέντας, επίσης, χρησιμοποιείται σε μια ποικιλία προϊόντων υγείας και μπορεί να ληφθεί από το στόμα σαν διατροφικό συμπλήρωμα.  Μπορεί επίσης, να εφαρμοστεί και στο δέρμα.
Το έλαιο μέντας μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες, όπως καούρα και μπορεί, επίσης, να έχει αλληλεπιδράσεις με ορισμένα φάρμακα.
Που χρησιμοποιείται
Τα οφέλη του
Πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι οι οξεανθεκτικές κάψουλες μέντας,  που επιτρέπουν στο λάδι να περάσει μέσα από το στομάχι ώστε να μπορεί να διαλυθεί στο έντερο - μπορεί να βοηθήσει να ανακουφίσει τα κοινά συμπτώματα του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου, όπως το κοιλιακό άλγος  και το φούσκωμα.  Οι επικαλυμμένες μορφές από έλαιο μέντας, ωστόσο, στην πραγματικότητα, μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν την καούρα και τη ναυτία.

Το έλαιο μέντας χρησιμοποιείται για μια ποικιλία από πεπτικά προβλήματα, όπως:
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • Δυσπεψία
  • Καούρα
  • Ναυτία
  • Εμετός
  • Πρωινή αδιαθεσία
  • Κράμπες της ανώτερης γαστρεντερικής οδού και χοληφόρων
  • Διάρροια
  • Βακτηριακή υπερανάπτυξη στο λεπτό έντερο
  • Αέρια
Τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν αιθέριο έλαιο μέντας, επίσης, χρησιμοποιούνται από κάποιους ανθρώπους για τις ακόλουθες ασθένειες:
  • Κρυολογήματα
  • Βήχας
  • Φλεγμονή του στόματος και του φάρυγγα
  • Λοιμώξεις παραρρίνιων κόλπων και λοιμώξεις του αναπνευστικού
  • Προβλήματα εμμήνου ρύσεως
  • Προβλήματα ήπατος και χοληδόχου κύστης 
  • Πονοκέφαλος
  • Μυϊκός πόνος
  • Νευρόπονος
  • Πονόδοντος
  • Φλεγμονή του στόματος
  • Φαγούρα
  • Αλλεργικό εξάνθημα
  • Βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις
  • Απώθηση κουνουπιών
  • Ενισχύσει τη μνήμη και την εγρήγορση
Επιπλέον,το αιθέριο έλαιο μέντας ατμών χρησιμοποιείται και ως εισπνεόμενο για τη θεραπεία του κρυολογήματος και του βήχα. Επίσης, ορισμένοι γιατροί προσθέτουν έλαιο μέντας σε ένα διάλυμα υδροξειδίου του βαρίου για να χαλαρώσουν το παχύ έντερο κατά τη διάρκεια του κλύσματος.
Το μινθέλαιο θεωρείται ότι έχει ακτινοπροστατευτικά αποτελέσματα σε ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία του καρκίνου.
Η μέντα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μενθόλη, και χρησιμοποιείται συχνά στο τσάι και για αρωματισμό του παγωτού, σε είδη ζαχαροπλαστικής, τσίχλες, και οδοντόπαστες.
Το έλαιο περιέχει επίσης μενθόνη και εστέρες μενθύλιου, ιδιαίτερα μενθύλιο αιθυλεστέρα. Τα αποξηραμένα φύλλα μέντας έχουν, συνήθως, 0,3-0,4% του πτητικού ελαίου που περιέχει μενθόλη (7 - 48%), μενθόνη (20-46%), μενθύλιο αιθύλιο (3-10 %), Menthofuran (1-17%) και 1,8-κινεόλη (3-6%). Το μινθέλαιο περιέχει επίσης μικρές ποσότητες λιμονένιο, pulegone, ευκαλυπτόλη, καρυοφυλλένιο και πινένιο. Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί σε ορισμένα σαμπουάν, σαπούνια και  προϊόντα φροντίδας του δέρματος. Η μενθόλη ενεργοποιεί  τους TRPM8 υποδοχείς για το κρύο στο δέρμα και στους βλεννογόνους, και δημιουργεί ένα αίσθημα ψύξης.
Παρενέργειες
Στους περισσότερους ενήλικες, οι μικρές δόσεις του αιθέριου ελαίου που περιέχονται σε συμπληρώματα διατροφής και  σε προϊόντα περιποίησης του δέρματος φαίνεται να είναι ασφαλείς. Οι  έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες, ωστόσο, θα πρέπει να αποφεύγουν τέτοιου είδους προϊόντα, διότι λίγα είναι γνωστά για την ασφάλειά τους κατά τη διάρκεια της κύησης και της γαλουχίας.
Πιθανές παρενέργειες του ελαίου μέντας περιλαμβάνουν:
  • Καούρα
  • Αλλεργικές αντιδράσεις, όπως η έξαψη, κεφαλαλγία, και τα έλκη στο στόμα
  • Καύσος πρωκτού κατά τη διάρροια
Αν και οι οξεοανθεκτικές κάψουλες λαδιού μέντας  μπορεί να μειώσουν την καούρα, η  προστατευτική τους επικάλυψη μπορεί να διαλυθεί πιο γρήγορα και να αυξήσει τον κίνδυνο της καούρας όταν λαμβάνεται ταυτόχρονα με φάρμακα που ελαττώνουν το γαστρικό οξύ και τα οποία είναι χρησιμοποιούνται συχνά για την καούρα ή την παλινδρόμηση οξέος. Είναι καλύτερο να λαμβάνονται τέτοια φάρμακα τουλάχιστον δύο ώρες μετά τη λήψη των οξεοανθεκτικών  προϊόντων μέντας.
Βιβλιογραφία
organicfacts.net

Τα οφέλη του θαλασσινού μπάνιου στην υγεία μας


http://gr.news.yahoo.com/

Τα οφέλη του θαλασσινού μπάνιου στην υγεία μας


4 οφέλη του θαλασσινού μπάνιου για την υγεία
Ο Γάλλος βιολόγος Ρενέ Κεντόν, περίπου τρεις δεκαετίες πριν, επεσήμανε τις ευεργετικές ιδιότητες της θάλασσας... για τον οργανισμό και απέδειξε ότι το θαλασσινό νερό έχει ίδια σύσταση με το πλάσμα του αίματος, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην ομορφιά και την υγεία του οργανισμού.
Το γεγονός οτι υπάρχουν ειδικά κέντρα «θαλασσοθεραπείας» για χρόνιες παθήσεις, είναι τρανταχτή απόδειξη του σημαντικού ρόλου που παίζει η θάλασσα στην υγεία μας. Με ποιο τρόπο όμως βοηθάει τον οργανισμό και το δέρμα μας προκαλώντας αυτό το αίσθημα αναζωογόνησης και ευεξίας κάθε φορά που βουτάμε στα νερά της.
Οι κυριότερες ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού είναι:
1. Άλατα και ιχνοστοιχεία για τις αρθρώσεις: Το νερό της θάλασσας είναι ιδιαίτερα ευεργετικό σε παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος και όπως έχει αποδειχτεί, τα άτομα που κολυμπούν συστηματικά απαλλάσσονται από τέτοιου είδους ενοχλήσεις Αλλωστε η υδροκινησιοθεραπεία, γίνεται ευκολότερα λόγω άνωσης μέσα στη θάλασσα.
2. Θαλασσινή αύρα για το αναπνευστικό: Βελτιώνει σημαντικά την αναπνευστική λειτουργία, ενώ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στις κρίσεις του άσθματος και της αλλεργικής ρινίτιδας, σύμφωνα με καναδική μελέτη του Πανεπιστημίου Μακ Γκιλ. Παράλληλα ωφελούν πάρα πολύ και τα άτομα με χρόνια ιγμορίτιδα, καθώς βοηθούν στην αποσυμφόρηση της μύτης.
3. Φύκια για ενυδάτωση και προστασία: Τα φύκια είναι συστατικά πολύτιμα στην κοσμετολογία και τη φαρμακευτική επιστήμη γενικότερα λόγω της συμβατότητάς τους με το ανθρώπινο δέρμα, που τους επιτρέπει να διεισδύσουν στα βαθύτερα στρώματά του. Ταυτόχρονα, είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία, μέταλλα, πρωτεΐνες και βιταμίνες, που ενυδατώνουν την επιδερμίδα, την προστατεύουν από φλεγμονές, την προφυλάσσουν από τις ελεύθερες ρίζες και διατηρούν την ελαστικότητά της καθυστερώντας τη γήρανση.
4. Ηλιος και θάλασσα θεραπεύουν τις δερματοπάθειες: Σύμφωνα με τη δερματολογική μελέτη Framingham, o ήλιος σε συνδυασμό με το θαλασσινό νερό έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε δερματοπάθειες όπως η κνίδωση, το ατοπικό έκζεμα και η ψωρίαση.

Το Λινάρι και οι χρήσεις του

http://www.back-to-nature.gr/2013/01/blog-post_25.html

Το Λινάρι και οι χρήσεις του

Το λινάρι είναι  ένα από τα αρχαιότερα  φυτά που καλλιέργησε ο άνθρωπος με σκοπό την κατασκευή  νημάτων για την παραγωγή υφασμάτων. Πέραν όμως από την χρήση του σαν κλωστικό φυτό,  έγινε ιδιαίτερα γνωστό και για τις θεραπευτικές ιδιότητες των σπόρων του. Η μεγάλη σημασία αυτού του αρχαίου ιατρικού φυτού φαίνεται άλλωστε και από την λατινική του ονομασία linus usitatissimus, που σημαίνει «λινάρι το χρησιμότατο». Η ελαφρά γλυκιά γεύση τους σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα τους σε ωφέλιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά καθιστούν τους σπόρους του λιναριού μια σύγχρονη θαυματουργή τροφή η οποία δεν θα πρέπει να λείπει από το σύγχρονο διαιτολόγιο του ανθρώπου.
Ο λιναρόσπορος και το λάδι που προκύπτει από την έκθλιψη του -το λιναρέλαιο- έχουν σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Ο λιναρόσπορος έχει μια ελαφρά γλυκιά γεύση και κυκλοφορεί σε τρεις τύπους: Ο σκούρος που είναι αυτός που παράγεται χωρίς καμία επεξεργασία, ο αποφλοιωμένος που διακρίνεται από το  ανοιχτό ξανθό του χρώμα και γενετικά τροποποιημένος που έχει  ένα πορτοκαλοκόκκινο χρώμα.

Το λινάρι  (Linum usitatissimum) είναι ένα φυτό που ανήκει στην οικογένεια  Linaceae. Καλλιεργούνται δύο τύποι λιναριού.
  • Το λινάρι που καλλιεργείται για την παραγωγή σπόρου από τον οποίο παράγεται έλαιο. το είδος  αυτό είναι βραχύκορμο.
  • Το λινάρι που καλλιεργείται για παραγωγή ινών. Το είδος αυτό είναι πιο υψηλόκορμο και με μικρότερο αριθμό διακλαδώσεων.
Το λινάρι είναι φυτό που κατάγεται από περιοχές της Ασίας και ίσως από  τις Ινδίες.
Η Ρωσία είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα λιναριού στον κόσμο με 250-300.000 τόνους ετησίως που από τελεί το 25% της παγκοσμίου παραγωγής. Άλλες χώρες που καλλιεργούν λινάρι είναι η Γαλλία, οι Ινδίες, η Λιθουανία. Στην Ελλάδα η καλλιέργεια είναι μικρή και κυρίως καλλιεργείται στην Μεσσηνία κυρίως για παραγωγή λιναρόσπορου. Το κλίμα αν και δεν ευνοεί πολύ την παραγωγή πολύ καλής ποιότητας ίνας και για αυτό σήμερα δεν καλλιεργείται στην Ελλάδα το λινάρι που έχει σκοπό την παραγωγή ινών.

Η μορφολογία του φυτού

Το λινάρι είναι ένα ετήσιο ποώδες φυτό που όμως στις κλωστικές ποικιλίες μπορεί να φθάσει το 1,5 μέτρο.   Το ριζικό σύστημα του λιναριού μπορεί να επεκταθεί σε βάθος 1-1,2 μέτρα και έχει πολλές διακλαδώσεις.  Ο βλαστός του διακλαδίζεται επάνω από το έδαφος σε δύο ή τρεις βλαστούς. Οι τελευταίες διακλαδώσεις φέρουν φύλλα και καρποφόρα όργανα. Σε γενικές γραμμές δεν είναι επιθυμητές οι πολλές διακλαδώσεις στο λινάρι που καλλιεργείται για παραγωγή ινών.
Τα φύλλα του λιναριού είναι απλά, άμισχα, ακέραια, με σχήμα λογχοειδές. Τα άνθη του εμφανίζονται σε βότρεις που αναπτύσσονται στις άκρες των διακλαδώσεων. Είναι άνθη ερμαφρόδιτα τα οποία έχουν 5 πέταλα με χρώμα κυανό, 5 σέπαλα, 5 στήμονες και ένα ύπερο με 5 καρπόφυλλα.. ο καρπός του λιναριού είναι κάψα, που περιέχει 5 καρπόφυλλα και μέχρι 10 σπόρους.
Οι σπόροι του λιναριού περιέχουν έλαιο σε ποσοστό 35-45%  και πρωτεΐνη 20-25%. Οι σπόροι του έχουν σχήμα ελλειψοειδές με λεία και γυαλιστερή επιφάνεια. Το χρώμα του σπόρου ποικίλει ανάλογα με την περιεκτικότητα σε χρωστική που περιέχει. Οι σπόροι που χρησιμοποιούνται για παραγωγή ελαίου, έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις.
Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε λίπη 30-40%, πρωτεΐνες 20-25%, ινώδεις ουσίες 20-25%, 4-8% υγρασία, τέφρα 3-4%.
Το έλαιο του λιναριού περιέχει βιταμίνες, Α, Β, D και Ε, ιχνοστοιχεία και αμινοξέα.
Το λινάρι πολλαπλασιάζεται με σπόρο.
Τα εδάφη στα οποία αναπτύσσεται το λινάρι είναι τα βαριά πηλώδη έως μέσης συστάσεως  που συγκρατούν υγρασία. Επειδή δεν έχει πολύ ανεπτυγμένο ριζικό σύστημα δεν αναπτύσσεται καλά σε αμμώδη εδάφη που δεν συγκρατούν αρκετή υγρασία. Χαρακτηριστικό του φυτού αυτού είναι ότι ανέχεται την αυξημένη αλατότητα του εδάφους. Γενικά αναπτύσσεται καλά σε εδάφη που έχουν καλή στράγγιση με ρΗ γύρω από 6.

Η καλλιέργεια του λιναριού συνήθως εντάσσεται σε μία αμειψισπορά μαζί με σιτηρά ή αραβόσιτο. Μεταξύ δύο διαδοχικών καλλιεργειών λιναριού στο ίδιο χωράφι πρέπει να περνάνε τουλάχιστον 3 χρόνια ώστε να μειώνονται οι κίνδυνοι  από διάφορες ασθένειες εδάφους, όπως είναι η ριζοκτόνια το φουζάριο, κλπ.
Πριν από την σπορά γίνεται ένα όργωμα σε βάθος 25-30 εκατοστά και ένα φρεζάρισμα ώστε να γίνει το έδαφος κατάλληλο για να δεχθεί την σπορά.
Η σπορά γίνεται όταν η θερμοκρασία του εδάφους είναι μεγαλύτερη των 8ο C, που είναι  στα τέλη Απριλίου με τις αρχές Μαΐου. Η ποσότητα του σπόρου που χρησιμοποιείται είναι 3-4 κιλά το στρέμμα, το δε βάθος της σποράς είναι 2-3,5 εκατοστά.
Το λινάρι είναι μία καλλιέργεια που μπορεί να καλλιεργηθεί και χωρίς άρδευση εφόσον υπάρχει ικανοποιητική υγρασία στο έδαφος λόγω της κανονικής κατανομής των βροχοπτώσεων.  Σε περίπτωση περιοχών που επικρατεί ξηρασία πρέπει να γίνεται άρδευση, στην αρχή μετά το φύτρωμα, στην περίοδο της ανθήσεως και του γεμίσματος των καρπών.
Εφόσον υπάρχει η κατάλληλη ποσότητα αζώτου το λινάρι αναπτύσσεται κανονικά. Αντίθετα οι μεγάλες ποσότητες αζωτούχων λιπασμάτων ευνοούν το πλάγιασμα των φυτών και την ευαισθησία στις ασθένειες. Η βιολογική λίπανση με χλωρή λίπανση ψυχανθών είναι καλή λίπανση για το λινάρι.
Φωσφορική και καλιούχος λίπανση συνήθως δεν γίνεται  εκτός των περιπτώσεων που το έδαφος είναι πολύ ελλειμματικό.
Το λινάρι είναι ευαίσθητο στην έλλειψη  ψευδαργύρου και για αυτό τον λόγο γίνεται λίπανση με θειικό ψευδάργυρο.

Η συγκομιδή
Η συγκομιδή του λιναριού γίνεται όταν πέσουν τα φύλλα του ένα περίπου μήνα μετά την εμφάνιση των ανθέων του.
Ο χρόνος της συγκομιδής εξαρτάται  από τις καιρικές συνθήκες αλλά και από την τελική χρήση του προϊόντος. Σε γενικές γραμμές οι πρώιμες καλλιέργειες αφορούν καλλιέργειες για παραγωγή ινών. Γίνονται  σε περιόδους που οι σπόροι είναι ανώριμοι, ώστε να μεγιστοποιηθεί η παραγωγή των ινών.
Οι όψιμες καλλιέργειες αφορούν την παραγωγή σπόρων αλλά και ινών.
Το λινάρι συγκομίζεται με θερισμό όταν ωριμάσουν το 75% των καψών που αποκτούν ένα χαρακτηριστικό καφέ χρώμα και στην συνέχεια με μία αλωνιστική μηχανή λαμβάνεται ο σπόρος αφού βέβαια έχει μειωθεί η υγρασία ή γίνεται θεριζοαλωνισμός εφόσον η υγρασία των σπόρων έχει πέσει αρκετά.
Η καταπολέμηση των ζιζανίων μπορεί να γίνει με το κατάλληλο ζιζανιοκτόνο ή με μηχανικά μέσα.

Εχθροί και ασθένειες
Το λινάρι προσβάλλεται από διάφορες ασθένειες εδάφους. Οι περισσότερες  από τις νεότερες  ποικιλίες που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι ανθεκτικές στη φουζαρίωση και την σκωρίαση, ενώ σε μερικές ποικιλίες υπάρχει πρόβλημα από την ριζοκτόνια

Οι χρήσεις
Το λινάρι παλαιότερα  καλλιεργούνταν  στην Ελλάδα με στόχο την παραγωγή  αποκλειστικά   των ινών.
Σήμερα, ωστόσο, οι συνθήκες έχουν αλλάξει και η καλλιέργεια του λιναριού έρχεται σαν εναλλακτική καλλιέργεια  σε αντικατάσταση του βαμβακιού  που απαιτεί πολύ νερό αλλά και χημικά φυτοφάρμακα εξαιτίας των εχθρών και ασθενειών  που το προσβάλλουν. Επίσης , το λινάρι φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχει ζήτηση  στην παγκόσμια αγορά.
Το λινάρι μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους:
Α) Στην ανθρώπινη κατανάλωση
Από τα αρχαία χρόνια το λινάρι χρησιμοποιήθηκε σαν τρόφιμο αλά και σαν καθαρτικό. Τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ κυκλοφορούν 200 διαφορετικά προϊόντα που περιέχουν λινάρι ή συστατικά λιναριού.  Ο σπόρος του είναι πλούσιος σε δύο πολυακόρεστα λιπαρά οξέα το α-λινολενικό οξύ  (ω-3) και το λινελαικό οξύ (ω-6).
Β) σαν εδώδιμο έλαιο
Χρησιμοποιείται άμεσα σαν εδώδιμο έλαιο σε μικρές ποσότητες, επειδή  λόγω του ότι περιέχει μεγάλη ποσότητα από  πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, οξειδώνεται πολύ εύκολα και δεν μπορεί να διατηρηθεί πολύ. Εξαιρετικά ωφέλιμο, παράλληλα, αποδεικνύεται και το εδώδιμο λινέλαιο το οποίο έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και βοηθά στην καταπολέμηση της κακής χοληστερίνης, γι’ αυτό και το βρίσκουμε σε όλα τα καταστήματα υγιεινής διατροφής.
Γ) για παραγωγή ινών
Από τα αρχαία χρόνια το λινάρι χρησιμοποιείται για την παραγωγή των ινών. Τα  νεώτερα χρόνια αποτελεί επίσης ένα βασικό φυτό στην ανάπτυξη της κλωστοϋφαντουργίας.  Οι ίνες του παράγονται με επεξεργασία των στελεχών των φυτών με παραμονή τους στο νερό για 10-12 ημέρες.  Στην συνέχεια αποξηραίνονται και με ειδικές μηχανές γίνεται ο αποχωρισμός των ινών από τους βλαστούς. Οι ίνες αποτελούν το 10-20% των βλαστών. Τα νεώτερα χρόνια αναπτύχθηκαν νέες μέθοδοι για τον αποχωρισμό των ινών με την χρήση των κατάλληλων ενζύμων. Οι ίνες του λιναριού διακρίνονται σε κοντές και μακριές. Η μακριά ίνα χρησιμοποιείται για την κατασκευή υψηλής αξίας προϊόντων ενώ η κοντή  χρησιμοποιείται για την κατασκευή προϊόντων μικρότερης αξίας, όπως καλύμματα, στρώματα, τάπητες, κλπ.
Δ) σαν ζωοτροφή
Χρησιμοποιούνται οι σπόροι ολόκληροι ή τα συμπληρώματα λαδιού ή η πίτα από το λινάρι  σαν ζωοτροφές από τα μηρυκαστικά αλλά και από τα κατοικίδια  ζώα (σκυλιά, γάτες). Χρησιμοποιείται σαν ζωοτροφή το έλαιο αναμεμιγμένο με διάφορα άλευρα σιτηρών και δίνεται σαν πρόσθετο του σιτηρεσίου επειδή είναι πλούσιο σε ιχνοστοιχεία.
Ε) για βιομηχανική χρήση
Τα έλαια του λιναριού μετά από μία διαδικασία που ονομάζεται «ξήρανση» χρησιμοποιούνται στην παραγωγή βερνικιών, λαδόπανων, μελανιών για εκτυπωτές,  κλπ. Το έλαιο του λιναριού χρησιμοποιείται σαν πρόσθετο σε χρώματα ζωγραφικής. Επίσης χρησιμοποιείται για το λουστράρισμα επίπλων δίνοντας τους στιλπνή και λαμπερή επιφάνεια. Το λινέλαιο χρησιμοποιείται στην παραγωγή υλικών για κάλυψη των δαπέδων.

Παραδοσιακή ιατρική

Αν και σήμερα στην πράξη πολύ λίγο χρησιμοποιείται ο λιναρόσπορος για θεραπευτικούς σκοπούς, κατά το παρελθόν η χρήση του ήταν αρκετά διαδεδομένη. Η παραδοσιακή  ιατρική, χρησιμοποιούσε τους λιναρόσπορους επειδή είχαν γίνει γνωστές οι  φαρμακευτικές ιδιότητες του λιναρόσπορου. Τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλές επιστημονικές εργασίες από την  σύγχρονη ιατρική, καθώς και από τη διατροφική έρευνα. Οι έρευνες αυτές κατέδειξαν  την μεγάλη αξία του  λιναρόσπορου και των προϊόντων του ως πολύτιμα διατροφικά-φαρμακευτικά προϊόντα που δικαιώνουν την παραδοσιακή ιατρική. Η  χρήση του λιναρόσπορου σε πυώδη σπυριά υπό μορφή καταπλάσματος ήταν από τις πιο συνηθισμένες φαρμακευτικές του χρήσεις. Σαν υπακτικό, οι σπόροι έχουν και θεραπευτική επίδραση διότι ρυθμίζουν και τακτοποιούν τις κενώσεις. Το αφέψημα κάνει καλό στα βρογχικά, στην πνευμονία, στις πέτρες της χολής, στους ρευματικούς πόνους, καθώς και σε κάθε είδος φλεγμονές.

Οικονομικά στοιχεία
Το κόστος εγκατάστασης είναι γύρω στα 80- 100€ το στρέμμα. Οι αποδόσεις των ποικιλιών του λιναριού που κυκλοφορούν στην αγορά, σήμερα είναι πολύ ικανοποιητικές, φθάνουν τα 200 κιλά σπόρου ανά στρέμμα και οι τιμές που μπορούν να πετύχουν οι καλλιεργητές του είναι ικανοποιητικές.
Σε περίπτωση βιολογικής καλλιέργειας οι τιμές του σπόρου μπορεί να φθάσουν και τα 4€ το κιλό.
Η τιμή του λιναρέλαιου είναι  5 – 7 ευρώ  το λίτρο  για βιομηχανική χρήση και 10 – 15 ευρώ το λίτρο το εδώδιμο λιναρέλαιο.

Από Κάσσανδρος  Γάτσιος
Γεωπόνος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Εταιρεία SYMAGRO

Άλντους Χάξλεϋ (Aldous Leonard Huxley, 1894 – 1963)



Aldous Huxley.JPGΟ Άλντους Χάξλεϋ (Aldous Leonard Huxley, 1894 – 1963) ήταν Άγγλος μυθιστοριογράφος και κριτικός.
Βιογραφία

Μέλος διάσημης οικογένειας επιστημόνων, έμεινε σχεδόν τυφλός κατά την διάρκεια των σπουδών του στο Ήτον, αλλά συνέχισε τις σπουδές του στην Οξφόρδη. Το 1916 άρχισε την συγγραφική του σταδιοδρομία. Έζησε για μεγάλο διάστημα στην Ιταλία και το 1930 εγκαταστάθηκε στην Καλιφόρνια όπου και πέθανε το 1963.

Το περιφημότερο έργο του είναι ο «Θαυμαστός καινούριος κόσμος», μια εφιαλτική, προφητική ενατένιση ενός τέλειου τεχνοκρατικά πολιτισμού που βασίζεται στον φυσικό και ψυχολογικό καταναγκασμό. Γνωστός είναι επίσης και για το έργο του "Το νησί" (1962), ένα οικολογικό και ανθρωπιστικό μανιφέστο το οποίο θεωρείται προπομπός του κινήματος των Χίπις.
Επιλογή μυθιστορημάτων

Brave New World (Θαυμαστός καινούριος κόσμος, 1932)
Eyeless in Gaza (Αόμματος στην Γάζα, 1936)
After Many a Summer (Ύστερα από πολλά καλοκαίρια, 1939)
Ape and Essence (Ο πίθηκος και η αλήθεια, 1948)
The Genius and the Goddess (Ο μεγαλοφυής και η θεά, 1955)
Island (Νησί, 1962)

Ελληνικές μεταφράσεις

Θαυμαστός καινούριος κόσμος : Β.Καζαντζής (ΒΙΠΕΡ)
Ο πίθηκος και η αλήθεια : Ροζίτα Σώκου (Γαλαξίας)
Ο μεγαλοφυής και η θεά : Μανώλης Κορνήλιος (ΒΙΠΕΡ)
Oι πύλες της αντίληψης : Λ. Κανδηλίδης (ΚΑΚΤΟΣ)
http://el.wikipedia.org/wiki/Άλντους_Χάξλεϋ

Σερ Έντουαρντ Πόυντερ (Sir Edward John Poynter

Edward John Poynter.jpgΟ Σερ Έντουαρντ Πόυντερ (Sir Edward John Poynter, Παρίσι 1836 – Λονδίνο 1919), ήταν Άγγλος ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της νεοκλασικής ζωγραφικής στην Αγγλία.

Σπούδασε αρχικά στο Λονδίνο και το 1853 ταξίδεψε στην Ιταλία, όπου έγινε μεγάλος θαυμαστής του Μιχαήλ Αγγέλου. Το 1856 μαθήτευσε κοντά στο Γάλλο ζωγράφο ιστορικών σκηνών Σαρλ Γκλερ (Charles Gleyre, 1818 – 1874) στο Παρίσι. To 1860, ο Πόυντερ επέστρεψε στο Λονδίνο, όπου άρχισε να εκθέτει έργα του στη Βασιλική Ακαδημία (Royal Academy), πρόεδρος της οποίας εκλέχτηκε το 1896.
Καλλιτεχνική πορεία

Ο Έντουαρντ Πόυντερ έγινε αρχικά γνωστός με τις μεγάλες ιστορικές συνθέσεις του, όπως είναι «Το Ισραήλ στην Αίγυπτο» (1867), που ήταν και η πρώτη μεγάλη του επιτυχία, και «Η επίσκεψη της βασίλισσας του Σαβά στον βασιλιά Σολομώντα» (1890, Art Gallery of New South Wales).

Στη Βικτωριανή κοινωνία της Αγγλίας, ο Πόυντερ, με το πρόσχημα της κλασικής εικονογραφίας και του ενδιαφέροντος για την ελληνική αρχαιότητα, παρουσίαζε γαργαλιστικές σκηνές με αισθησιακά γυμνά, όπως τα «Κορίτσια του Νερού» (Water Babies, 1900), όπου μια ολόγυμνη νεαρή κοπέλα κάνει το μπάνιο της σε μια λιμνούλα, ενώ μια άλλη, που εικονίζεται μετωπικά γυμνή, ρίχνει πάνω στην άλλη νερό από μια βρύση.

Όπως γράφει ο Πήτερ Ουέμπ (Peter Webb) στο έργο του “ The Erotic Arts”, «φαίνεται απίστευτο πως τέτοιες εικόνες ήταν δυνατό να εκτίθενται δημόσια σ’ ένα κοινό που σε κάθε άλλη περίπτωση θα αντιδρούσε ακόμη και σε μια γυναίκα που θα τολμούσε να δείξει τους αστραγάλους της». Ακόμη πιο προκλητικό είναι ο πίνακας του Πόυντερ «Μια επίσκεψη στον Ασκληπιό» (1880, Πινακοθήκη Τέητ, Λονδίνο), που απεικονίζει μια ολότελα γυμνή Αφροδίτη, που συνοδεύεται από άλλες τρεις γυμνές κοπέλες, να επισκέπτεται και να δείχνει το τραυματισμένο και γυμνό πόδι της στον Ασκληπιό.

Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται και τα έργα του Πόυντερ «Ανδρομέδα» (Andromeda, 1869), «Διαδούμενη» (Diadumene, 1884) και «Η Σπηλιά των Νυμφών της Θύελλας» (Cave of the Storm Nymphs, 1903). Ένα άλλο «ερωτικό» έργο του Πόυντερ είναι «Νεαρό κορίτσι ταΐζει τους ιερούς ίβιδες στην υπόστυλη αίθουσα στο Καρνάκ» (Young Girl Feeding the Sacred Ibises in the Hypostyle Room at Karnak” (1871,The Bridgeman Art Library, Λονδίνο), όπου μια μελαψή γυμνόστηθη νεαρή Αιγυπτιοπούλα, καλυμμένη με ένα διάφανο ρούχο, ρίχνει για τροφή ψαράκια σ’ ένα κοπάδι ιερόκοτες, τα ιερά πουλιά των αρχαίων Αιγυπτίων, στον ιερό ναό του Καρνάκ στην Αίγυπτο.

http://el.wikipedia.org/wiki/Έντουαρντ_Πόυντερ

Δημοφιλείς αναρτήσεις