Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Αιθέριο Έλαιο Λιβάνι

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.


Το αιθέριο έλαιο λιβάνι χρησιμοποιείται χιλιάδες χρόνια ως ένα παραδοσιακό γιατρικό για τη θεραπεία ποικίλων παθήσεων. Ήδη, από την εποχή της Βίβλου, αυτό το αρχαίο φάρμακο είναι γνωστό για τις αποχρεμπτικές, αντισηπτικές, αντικαταθλιπτικές και αντικαρκινικές ιδιότητές του. Λόγω των βοσουλικών οξέων, το αιθέριο έλαιο λιβάνι διαθέτει επίσης μια ισχυρή αντιφλεγμονώδη ιδιότητα – η οποία είναι πολύ σημαντική, καθώς οι φλεγμονές συνιστούν παράγοντα σχεδόν κάθε ασθένειας.
Αν νομίζετε ότι το αιθέριο έλαιο λιβάνι είναι ένα είδος μαγικού φίλτρου, μάλλον έχετε δίκιο. Άλλωστε, δεν τυχαίο που οι τρεις μάγοι το προσέφεραν στον Ιησού ως δώρο για τη γέννησή του, καθώς χρησιμοποιείται, ήδη από τότε, για αρωματοθεραπεία και άλλες θεραπευτικές πρακτικές.
Σε κάθε περίπτωση, είτε υποφέρετε από άγχος ή άλλες πιο σοβαρές καταστάσεις, το αιθέριο έλαιο λιβάνι θα σας αναζωογονήσει!


5 Χρήσεις του αιθέριου έλαιου λιβανίου που ενισχύουν την καλή μας υγεία!


  1. Ανακουφίζει από πεπτικές διαταραχές.
Μία από τις πιο σημαντικές και διαδεδομένες χρήσεις του αιθέριου έλαιου λιβανίου είναι ότι ανακουφίζει από πεπτικές διαταραχές, όπως φούσκωμα, η δυσκοιλιότητα, ο πόνος στο στομάχι και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα της Ιατρικής Έρευνας σχετικά με την αποτελεσματικότητα του λιβανιού στη θεραπεία των συμπτωμάτων της ελκώδους κολίτιδας, η λήψη 350 χιλιοστογράμμων αιθέριο έλαιο λιβάνι τρεις φορές την ημέρα για περίοδο έξι εβδομάδων βοήθησε 80 τοις εκατό των ασθενών να αισθανθούν καλύτερα.

Οι ερευνητές επίσης επισημαίνουν ότι οι επιδράσεις του λιβανιού είναι παρόμοιες με αυτές της σουλφασαλαζίνης, ενός φαρμάκου που χρησιμοποιείται συνήθως για τη θεραπεία του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Παράλληλα, επιταχύνει την πέψη των τροφίμων, με δράση παρόμοιας με αυτής των πεπτικών ενζύμων, και οδηγεί σε αποτελεσματικότερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

  1. Ανακουφίζει το αναπνευστικό σύστημα.

Στην παραδοσιακή ιατρική, το αιθέριο έλαιο λιβάνι ανακουφίζει αναπνευστικές διαταραχές, όπως ο βήχας, η βρογχίτιδα και το άσθμα και χρησιμοποιείται ως εισπνεόμενο, αλλά και για λουτρό και μασάζ. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, 300 χιλιοστόγραμμα αιθέριου ελαίου από λιβάνι τρεις φορές την ημέρα για περίοδο έξι εβδομάδων αντιμετώπισε καταστάσεις ασθενών με χρόνιο βρογχικό άσθμα. Ποσοστό 70% των ασθενών παρατήρησε σημαντική βελτίωση των φυσικών συμπτωμάτων του άσθματος, όπως δυσκολία στην αναπνοή, συριγμό και συχνότητα κρίσεων. Ως αποτέλεσμα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το λιβάνι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη θεραπεία του βρογχικού άσθματος.
Διαβάστε επίσης: Μάθετε τι Συμβαίνει στους Πνεύμονές σας όταν Εισπνέετε Αιθέρια Έλαια

  1. Ανακουφίζει από πόνους αρθρίτιδας.
Χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, το αιθέριο έλαιο λιβάνι αναστέλλει την παραγωγή των βασικότερων φλεγμονωδών μορίων που σχετίζονται με καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα και βοηθά στην πρόληψη της διάσπασης των αρθρικών χόνδρων. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τις αρχές της αγιουβερδικής ιατρικής (το θεραπευτικό σύστημα των αρχαίων Ινδιών, ηλικίας 5.000 ετών) η δράση του αιθέριου ελαίου λιβανίου σχετίζεται με την αρθρίτιδα. Σύμφωνα με μελέτες, σε αντίθεση με τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (NSAIDS), τα οποία, ως γνωστόν, προκαλούν παρενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της επιταχυνόμενης βλάβης των αρθρώσεων, του αυξημένου κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας και γαστρεντερικών διαταραχών, τα βοσουελικά οξέα του λιβανέλαιου είναι εξίσου αποτελεσματικά, χωρίς να πυροδοτούν παρενέργειες. Αυτό σημαίνει ότι ο πάσχων δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσει κινδύνους που προέρχονται από τις παρενέργειες των NSAIDS, εφ΄όσον μπορούν να έχουν φυσική θεραπεία για την αρθρίτιδα. Για ανακούφιση από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, εφαρμόστε 2-3 σταγόνες τοπικά στην περιοχή που υποφέρει από τον πόνο. Εάν έχετε ευαισθησία στο δέρμα, αραιώστε το αιθέριο έλαιο λιβάνι με λάδι βάσης όπως καρύδα και στη συνέχεια εφαρμόστε το μείγμα στο δέρμα σας. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε 5-10 σταγόνες του λιβανέλαιο σε ένα ζεστό μπάνιο για να απαλύνει τον πόνο των μυών και των αρθρώσεων.

  1. Φυσική λύση για τη στοματική υγιεινή.
Το αιθέιο έλαιο λιβάνι χρησιμοποιείται επίσης ως αντισηπτικό, έτσι είναι μια εξαιρετική φυσική θεραπεία της στοματικής υγιεινής. Μπορείτε να προσθέσετε αιθέριο έλαιο λιβάνι στην οδοντόκρεμα, ή να κάνετε μασάζ στα ούλα με 1-2 σταγόνες για να προλάβετε φθορές των δοντιών, κακοσμία, ουλίτιδα και λοιμώξεις της στοματικής κοιλότητας. Σύμφωνα με μελέτες, λόγω της αντιφλεγμονώδους ιδιότητας, είναι αποτελεσματικό απέναντι στην πέτρα και την ουλίτιδα, μια κατάσταση που προκαλεί ερυθρότητα, ερεθισμό και πρήξιμο των ούλων.


  1. Βοηθά στην καταπολέμηση του καρκίνου και ανακουφίζει από τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας.
Οι ερευνητές μελετούν την ιδιότητα του αιθέριου ελαίου λιβανίου στην καταπολέμηση των καρκινικών κυττάρων, όπως αυτών του μαστού, του εγκεφάλου, του παχέος εντέρου, του παγκρέατος, του προστάτη και του στομάχου. Η έρευνα δείχνει ότι ενεργοποιεί γονίδια που είναι υπεύθυνα για τη διακοπή του κυτταρικού κύκλου, την καταστολή της κυτταρικής ανάπτυξης και την απόπτωση (κυτταρικός θάνατος) των καρκινικών κυττάρων. Το λιβάνι φαίνεται επίσης ότι διακρίνει τα καρκινικά από τα φυσιολογικά κύτταρα, καθώς σύμφωνα με μελέτες, το αιθέριο έλαιο λιβάνι κατέστειλε την κυτταρική βιωσιμότητα στα καρκινικά κύτταρα της ουροδόχου κύστης χωρίς να προκαλέσει τη διάσπαση του DNA, χαρακτηριστικό γνώρισμα της απόπτωσης. Το αιθέριο έλαιο λιβάνι καταπολεμά τα καρκινικά κύτταρα και μειώνει τα συμπτώματα του καρκίνου, ενισχύοντας σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και προκαλώντας τον πολλαπλασιασμό των λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία αποτελούν την πρωταρχική ομάδα άμυνας του οργανισμού. Διαβάστε επίσης: Χημειοθεραπεία: Πως να Αποτοξινώσετε Φυσικά το Σώμα σας από τα Επιβλαβή Χημικά & να Επαναφέρετε τη Λειτουργία του
Αυτές οι πέντε σημαντικές χρήσεις του αιθέριου ελαίου λιβανίου είναι μόνο η αρχή για όλα αυτά που μπορεί να προσφέρει αυτή η ιδιαίτερη ουσία. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να καταπολεμήσετε λοιμώξεις, να βελτιώσετε το άγχος και να θεραπεύσετε δερματικά προβλήματα όπως η ακμή και οι ουλές.
Προσέξτε όμως το εξής: Εάν χρησιμοποιήσετε αιθέριο έλαιο λιβάνι για κατάποση, βεβαιωθείτε ότι είναι βιολογικό, 100% καθαρό (χωρίς πρόσθετα υλικά ή συντηρητικά), ανώτερης θεραπευτικής ποιότητας, αγορασμένο από αξιόπιστο προμηθευτή.
Παρατήρηση: Μη χρησιμοποιείτε αιθέρια έλαια για κατάποση, παρά μόνο εάν είστε κατάλληλα ενημερωμένοι για θέματα ασφάλειας ή εάν βρίσκεστε υπό την επίβλεψη ενός ειδικού και πιστοποιημένου αρωματοθεραπευτή.
Επίσης, αναλόγως της κατάστασης, θα πρέπει να αναζητήσετε ειδικές συμβουλές σχετικά με τη χρήση αιθέριων ελαίων (τοπική, αρωματοθεραπεία και εσωτερική χρήση) για παιδιά, βρέφη και εγκυμονούσες,
Κείμενο – Απόδοση, Λ.Τ

Για περισσότερα νέα σχετικά με Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο Της Φύσης κάντε like στην σελίδα στο facebook
*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο naturalsoul.gr έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα κάποιον ειδικό πριν εφαρμόσετε οποιαδήποτε πληροφορία. Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.


Ο ψυχίατρος Νίκος Σιδέρης προειδοποιεί

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ο ψυχίατρος Νίκος Σιδέρης προειδοποιεί: Σταματήστε να φοβάστε να είστε γονείς


Τον περασμένο μήνα έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο με τον τίτλο «Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο, γονείς θέλουν». Ο «πιασάρικος», όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα, τίτλος με έκανε να ξεκινήσω αμέσως την ανάγνωσή του, ελπίζοντας ότι και το κείμενο θα ανταποκρινόταν στις προσδοκίες μου.

Και πράγματι δεν έπεσα έξω. Το βιβλίο με κέρδισε αμέσως και ας μην είμαι ακόμα μαμά. Τις θετικές εντυπώσεις από την ανάγνωση διαδέχτηκε, λοιπόν, μια συνέντευξη με τον συγγραφέα του, κ. Νίκο Σιδέρη, και η συνέντευξη εξελίχθηκε σε σύντομη συνεδρία ψυχανάλυσης. Πώς έγινε αυτό; Πολύ εύκολα. Η συζήτησή μας κινήθηκε στους άξονες του βιβλίου και οι απαντήσεις για τη σχέση γονιών και παιδιού ήρθαν μόνες τους. Βασική προϋπόθεση: η σκέψη. Άλλωστε, σε σκεπτόμενους γονείς απευθύνεται και ο κ. Σιδέρης.

Πώς προέκυψε το συμπέρασμα ότι τα παιδιά θέλουν γονείς και όχι ψυχολόγο;

Εδώ και 4-5 χρόνια, συναναστρεφόμενος με κόσμο σε διάφορες δημόσιες δραστηριότητες ή στην ιδιωτική μου θεραπευτική πρακτική, οι περισσότεροι γονείς μού έλεγαν το εξής: «Έχουμε προβλήματα με το παιδί. Μήπως πρέπει να το πάω σε ψυχολόγο;» Από την αδρή λοιπόν κατεύθυνση που τους έδινα, ακούγοντας λίγα πράγματα, πρόσεξα ότι 9 στις 10 φορές τούς έλεγα ότι σαν γονείς να κάνετε αυτό, εκείνο, και κατέληγα να τους λέω ότι το παιδί δεν χρειαζόταν ψυχολόγο, αλλά γονείς.

Αυτή η φράση καμπάνισε σιγά σιγά στο μυαλό μου, μάζεψε όλες αυτές τις θεραπευτικές εμπειρίες και γνώσεις που βρίσκονται πίσω από αυτό το βιβλίο και άνοιξε τον δρόμο για να γεννηθεί η άποψη ότι 9 φορές στις 10 τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο, αλλά γονείς. Μιλώντας, βέβαια, πάντα για συνηθισμένα παιδιά, με συνηθισμένους γονείς, σε συνηθισμένες οικογένειες. Εκεί πέρα είναι κατά κανόνα θέμα ανατροφής και όχι θεραπείας.

Πότε ξεκινάει η διαπαιδαγώγηση ενός παιδιού;

Η διαπαιδαγώγηση ξεκινάει πριν ακόμα γεννηθεί το παιδί, από τη στιγμή που υπάρχει μέσα στη φαντασία και στην επιθυμία των γονέων. Οι γονείς τότε καλούνται να ρυθμιστούν οι ίδιοι σωστά, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη γονεϊκή λειτουργία, να μπορέσουν να λειτουργήσουν ως γονείς. Αν δεν είναι έτοιμοι αυτοί, όταν γεννηθεί το παιδί, θα υπάρξουν τριβές.

Διότι, δυστυχώς, τα περισσότερα πράγματα δεν τα συζητούν οι άνθρωποι, γιατί τα θεωρούν αυτονόητα. Είναι αυτά που έχουν οι ίδιοι σαν ηθικές αξίες και σαν τεχνογνωσία, φυτεμένα βαθιά μέσα στο μυαλό τους από τις προηγούμενες γενιές, από τους γονείς τους. Υπάρχει μεν με τα χρόνια εξέλιξη, αλλά υπάρχει και ένας πυρήνας ηθικών αναφορών και μια γενική ιδέα του κόσμου, που μεταβιβάζεται έστω και ασυνείδητα.

Μπορούμε να αποφύγουμε τα λάθη των γονιών μας; Τι γίνεται αν κάποιος δεν συμφωνεί με τον ηθικό πυρήνα των γονιών του;

Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να είναι κανείς ειλικρινής με τον εαυτό του και να εξετάσει πολύ προσεκτικά και με νηφαλιότητα τι είναι σωστό και τι λάθος, τι μπορεί να κρατήσει και τι όχι. Η σχέση παιδιού και γονιού είναι γεμάτη πάθος και περιστατικά, που σημαίνει ότι δεν έχουμε αρκετή απόσταση ώστε να κρίνουμε. Συνεπώς δεν πρέπει να βιαζόμαστε να μετατοπίσουμε στους γονείς μας τα λάθη και τις ευθύνες. Θα πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως υπερβάλλουμε κάπου, επηρεασμένοι από τις δύσκολες συναισθηματικές διαστάσεις που έχουν οι στενές σχέσεις, όπως είναι αυτές μεταξύ παιδιών και γονιών. Από τη στιγμή που είναι ειλικρινής και στοχαστεί, και ενδεχομένως κουβεντιάσει και με κάποιους ανθρώπους που εμπιστεύεται, είναι στο χέρι του να πει δεν θα το κάνω έτσι, θα το κάνω αλλιώς.

Τι σημαίνει, όμως, να είσαι γονιός;

Το να είσαι γονιός είναι τέχνη, που σημαίνει ότι απαιτεί τεχνογνωσία και ευαισθησία, είναι στάση ζωής. Μέχρι και την προηγούμενη γενιά, αυτή η μετάβαση γινόταν αυθόρμητα. Όμως με τις ραγδαίες αλλαγές στις Δυτικές κοινωνίες, έχουν χαθεί πολλές κοινές αναφορές ανάμεσα στους γονείς μας και στους σημερινούς νέους γονείς. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν χάσματα και στην τεχνογνωσία πώς μεγαλώνεις ένα παιδί, αλλά και στην αίσθηση του κόσμου που χαρακτηρίζει τη μία γενιά μετά την άλλη. Υπάρχει, λοιπόν, ένα κομμάτι που μεταδίδεται κοινωνικά, υπάρχει όμως κι ένα κομμάτι που εξαρτάται από τις παρούσες συνθήκες κάθε φορά, και είναι αλήθεια ότι αυτή η τέχνη του γονιού μαθαίνεται. Είτε διδάσκεται ρητά, είτε με έμμεσο αυθόρμητο τρόπο. Γονιός λοιπόν γίνεσαι, δεν γεννιέσαι.

Τι χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει σωστά;

Ένα παιδί για να μεγαλώσει σωστά θέλει αγάπη και κανόνες. Για να είμαι πιο ακριβής, δεν θέλει αγάπη γενικώς. Αλλιώς αγαπάς τον εραστή σου και την ερωμένη σου, αλλιώς αγαπάς τον φίλο σου, τον γνωστό σου, κάποιον συγγενή. Κάθε αγάπη πρέπει να ταιριάζει με τον δέκτη της. Το παιδί θέλει έντεχνη αγάπη, με ειδική συνταγή. Αυτή η συνταγή έχει τρία συστατικά. Το πρώτο είναι η παρουσία, το δεύτερο η αποδοχή και το τρίτο η άφοβη καθοδήγηση.

Η παρουσία σημαίνει ότι το παιδί θέλει να αισθάνεται ότι οι γονείς του ήταν ανέκαθεν εκεί, πριν έρθει αυτό στον κόσμο, και θα είναι πάντα εκεί ό,τι και να γίνει. Μπορεί να το μαλώσουν, να του πουν οτιδήποτε, αλλά θα του πουν «μα τι είναι αυτό που έκανες, ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ». Δηλαδή θα είναι πάντα κοντά του.

Το δεύτερο είναι η αποδοχή. Ότι δηλαδή θα κάνει κάτι σωστά, κάτι άλλο λάθος, θα είναι και όμορφο και άσχημο, αλλά θα αγαπιέται επειδή είναι παιδί τους. Που σημαίνει ότι οι γονείς λένε στο παιδί «σε θέλουμε να υπάρχεις έτσι όπως είσαι. Έχεις μια θέση μεταξύ μας». Αυτό είναι τεράστιας σημασίας για το παιδί, γιατί έτσι νιώθει την αποδοχή και στον έξω κόσμο.

Η άφοβη καθοδήγηση σημαίνει ότι κρατάς το παιδί σου σταθερά από το χέρι για να παίξει, για να πάτε βόλτα κ.ο.κ., και όπου πρέπει το συγκρατείς ή του δείχνεις τι πρέπει να κάνει.

Είναι σαν να θέτεις όρια;

Είναι κάτι παραπάνω από όρια. Ο κανόνας είναι βαθύτερη έννοια από τα όρια. Σαν να παίζεις μουσική, όπου υπάρχει η έννοια του σωστού και του φάλτσου. Το παιδί ζητάει να του δώσεις την τέχνη του ζην. Αυτό είναι ο κανόνας. «Μπορεί να έχει λάθη αυτό που σε μαθαίνουμε, μπορεί εσύ να βρεις άλλους τρόπους να το κάνεις καλύτερα, αλλά εμείς αυτό ξέρουμε και σου το μεταδίδουμε, ώστε να ξέρεις την τέχνη της ζωής σε αυτό το περιβάλλον που ζεις τώρα, για να μπορείς να τα βγάλεις καλά πέρα».

Πώς θα ξέρει ένας γονιός πότε να θέσει τα όρια και ποιοι είναι οι κανόνες;

Σε αυτά ο καθένας έχει ήδη μέσα του μια γνώση. Και με αυτά που έχει στο μυαλό του, με αυτά πορεύεται. Δεν υπάρχει γενικός κανόνας για όλους τους ανθρώπους, για όλες τις οικογένειες, για όλα τα παιδιά. Το βασικότερο απ’ όλα, γιατί είναι η βάση της ανθρώπινης σχέσης, είναι ότι οι γονείς πρέπει να μάθουν στο παιδί τους να σέβεται τους γονείς τους επειδή είναι γονείς του και όχι για άλλον λόγο. Σε μια συνηθισμένη οικογένεια, το παιδί δεν είναι καλός κριτής για το πώς θα του φερθούν οι γονείς για να είναι καλοί γονείς. Οι γονείς θα πορευθούν όπως οι ίδιοι καταλαβαίνουν. Απλώς πρέπει να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους, ούτως ώστε αν δουν ότι κάτι δεν πάει καλά, να το σκεφτούν, να το συζητήσουν μεταξύ τους, με τους συγγενείς τους και, στο τέλος, ας πάνε να μιλήσουν με κάποιον ειδικό, αν δεν μπορούν να το λύσουν.

Στην αγάπη πρέπει να υπάρχουν όρια; Μερικές φορές από τη μεγάλη αγάπη πνίγουμε τον άλλον…

Αυτό είναι φάλτσο, επειδή η αγάπη των γονιών πρέπει να είναι έντεχνη αγάπη και όχι λουτρό αγάπης, που πετάς μέσα το παιδί και ό,τι γίνει. Πρέπει να ξέρεις ότι το παιδί δεν είναι εξάρτημα δικό σου, δεν ζει για εσένα, για να εκπληρώσει τα δικά σου ανεκπλήρωτα όνειρα και να γιατρέψει τις δικές σου απογοητεύσεις, αλλά φτιάχνεις ένα πλάσμα που από την πρώτη στιγμή της ζωής του έχει αυτοτέλεια. Στις σχέσεις εξάρτησης γράψε λάθος. Σε κάθε τέχνη υπάρχει το σωστό και το λάθος. Στη μουσική το λέμε φάλτσο, στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ, φάουλ. Όταν παίζεις ένα έντεχνο παιχνίδι, υπάρχει η έννοια του φάουλ. Η τέχνη του γονιού είναι η τέχνη της έντεχνης αγάπης που ταιριάζει στη σχέση του παιδιού με τον γονιό.

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι γονείς;

Το πιο δυσάρεστο και διαδεδομένο στο Δυτικό κόσμο είναι ότι οι γονείς φοβούνται να είναι γονείς. Φοβούνται το τρίτο στοιχείο, αυτό της άφοβης καθοδήγησης. Εν μέρει αυτό γίνεται για προσωπικούς λόγους. Κάποιοι είχαν πληγωθεί όταν ήταν παιδιά, κι αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού έμεινε ασυνείδητα ή ασυναίσθητα. Γιατί ο καθένας κουβαλάει τραύματα και απογοητεύσεις.

Αυτό που κάνει ασταθή τα πράγματα σήμερα και τους γονείς να φοβούνται να είναι γονείς, κι αυτό είναι το σύνηθες λάθος, είναι το γεγονός ότι η κοινωνία δεν τους εξοπλίζει με την τεχνογνωσία και τους συναισθηματικούς πόρους που θα τους έδειχναν πώς μεγαλώνεις ένα παιδί και ότι αξίζει τον κόπο να μεγαλώνεις ένα παιδί ακόμα και όταν χρειάζεται να κάνεις τον διαιτητή που θα σφυρίξει φάουλ, που θα δυσαρεστήσει, δηλαδή, τον αγαπημένο του. Όταν ο προπονητής ή ο δάσκαλος της μουσικής σού λέει τι να κάνεις και σε διορθώνει, το κάνει για να σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος, δεν σε κατακρίνει.

Σε επώδυνες καταστάσεις, όπως ένα διαζύγιο, πώς θα αποφύγουν οι γονείς τα λάθη;

Το νόημα που θα πάρει ένα διαζύγιο εξαρτάται από το πώς θα το βιώσει ένα παιδί και κυρίως από το πώς θα του μιλήσουν οι μεγάλοι γι’ αυτό το πράγμα. Και θα πρέπει να του μιλήσουν λέγοντάς του αλήθεια και όχι ψέμα. Αν επιχειρήσουν να πουν ψέμα σε ένα παιδί, το παιδί μπορεί να μην καταλαβαίνει το πρακτικό αντίκρισμα του ψέματος, αλλά καταλαβαίνει το συναισθηματικό αντίκρισμα. Συνεπώς θα μιλήσουν στο παιδί κάπως έτσι: «Χωρίζουμε για τον απλό λόγο ότι θέλαμε να είμαστε μαζί, επειδή αγαπηθήκαμε, κάναμε έναν, δύο, πέντε καρπούς της αγάπης μας και μετά, επειδή αποκλίνουν οι δρόμοι της αγάπης, επιλέξαμε να ζήσουμε χωριστά».

Αν, λοιπόν, οι γονείς το έχουν αφομοιώσει αυτό και το ζήσουν χωρίς τεράστιο δράμα (όχι χωρίς πόνο, γιατί πάντα ένας χωρισμός έχει πόνο, ακόμα κι όταν έχει εκπνεύσει η σχέση συναισθηματικά) και μιλήσουν με αυτόν τον απλό τρόπο στα παιδιά τους, και δεν προσπαθήσουν να πουν ποιος έφταιγε, ποιος είναι ο καλός και ποιος ο κακός, τότε το παιδί θα πληγωθεί, θα πονέσει, γιατί, μην αυταπατόμαστε, το παιδί έχει ανάγκη και από τους δύο γονείς, αλλά θα μπορέσει να χωνέψει αυτήν τη νέα σχέση μεταξύ των μεγάλων, από τη στιγμή που δεν πλήττεται η σχέση με τους γονείς του. «Δεν χωρίζουν οι γονείς σου. Χωρίζουν τα δύο μέρη του ζευγαριού και θα συνεχίσουν να είναι γονείς σου σε όλη σου τη ζωή. Όσο σε αγαπούσαμε θα σε αγαπάμε».

Δεν είναι, όμως, τόσο αυτονόητα για όλους τους γονείς.

Όταν αποφασίζεις μια συμβίωση με σκοπό την οικογένεια, βλέπεις τον κόσμο περίπου από την ίδια οπτική γωνία που τον βλέπει και ο άλλος. Όταν χωρίσουν οι άνθρωποι, βλέπουν πια τα πράγματα από τελείως διαφορετική οπτική γωνία. Και εκεί είναι μεγάλος ο πειρασμός και οι περισσότεροι άνθρωποι την πατάνε γιατί προσπαθούν να βρουν γιατί έγινε. Όταν χωρίζεις δεν βγάζεις άκρη. «Βρεθήκαμε μαζί για το καλό, δεν μας βγήκε και πάμε παρακάτω». Αν αυτή την απλή αλήθεια την δεχτούν οι γονείς, ότι όταν χωρίσεις είναι αλλιώτικος ο τρόπος που βλέπει ο καθένας τα πράγματα, τότε είναι σχετικά εύκολο, αλλά όχι ανώδυνο, να βάλουν σε τάξη τη ζωή τους, ξέροντας ότι κάποια πράγματα θα τους πληγώσουν, αλλά ο χρόνος, η καλή σχέση και ο καλός λόγος θα επουλώσουν τις πληγές. Αρκεί να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους και να μην φοβούνται να είναι γονείς.

Ο Νίκος Σιδέρης είναι διδάκτωρ του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και διδάσκων ψυχαναλυτής, μέλος της Ψυχαναλυτικής Εταιρείας του Στρασβούργου (E.P.S.) και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ψυχανάλυσης (FEDEPSY).Το βιβλίο του Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν!, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.


Συνέντευξη στην Δήμητρα Μαυρίδου - familylife.gr

ζητείται διερμηνέας να ερμηνεύσει τη συνταγή του γλυκού ρολό καρύδας

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
SARAY SARMASI
Malzemeler;
Yarım paket margarin
1 su bardağı un
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kakao
1 paket hindistan cevizi
Ceviz
1 paket krem şanti (sade)
Krem şantiyi hazırlamak için 1 su bardağı süt

HAZIRLANIŞI
Önce büyük boy fırın tepsisine, 1 paket hindistan cevizini yayalım. Ardından tencerede margarini eritip, unu dökelim. Kokusu çıkana kadar kavuralım. Süt, şeker, kakao ve vanilyayı ilave edip, karıştırarak pişirelim. Göz göz olduğunda altını kapatıp,5-6 dakika boyunca mikserden geçirelim. Hindistan cevizi yaydığımız tepsiye döküp, üzerini düzleyelim. Krem şantiyi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp, soğuyan tatlının üzerine sıvayalım. Üzerini kapatıp, mutlaka 1 gece buzdolabında bekletelim. Servis sırasında tepsinin uzun kenarından 6, kısa kenarından 3 parçaya bölelim. Her parçanın üzerine, 1 adet ceviz koyalım. Ucunu hafifçe bir spatula yardımıyla kaldırıp rulo yapalım. Servis tabaklarına servis yapalım.

Afiyet olsun..😉😉😉😉

Παλάτι παλάτι

Συστατικά ·
Μισό πακέτο μαργαρίνη
1 νερό νερό
1 λίτρα γάλακτος
1 νερό νερό ζάχαρη
1 πακέτα βανίλια
1 συσκευασία κακάο
1 πακέτα καρύδα
Καρύδι
1 συσκευασίες σαντιγί κρέμας (plain)
1 νερό κούπες γάλα για να προετοιμάσει την κρέμα σαντιγί

Προετοιμασία
Πρώτα ο δίσκος με το μεγάλο μέγεθος του φούρνου, εξάπλωση το 1 πακέτο καρύδας. Μετά θα λιώσουμε τη μαργαρίνη στην κατσαρόλα και θα ρίξουμε το αλεύρι. Ας πιάσουμε τον kavuralim μέχρι να βγει η μυρωδιά. Ας προσθέσουμε γάλα, ζάχαρη, κακάο και βανίλια και να το μαγειρέψουμε από το. Όταν το μάτι είναι στο μάτι, ας κλείσουμε το χρυσό και να περάσουμε 5-6 λεπτά από το μπλέντερ ας ρίξουμε την καρύδα στο δίσκο και να το τελειώσουμε. Ας ετοιμάσουμε την κρέμα σαντιγί σύμφωνα με τη συνταγή στο πακέτο, και ας το roll πάνω από το να ας το καλύψουμε και να περιμένουμε να περιμένουμε 1 νύχτες στο ψυγείο. Από το μακρύ άκρο του δίσκου κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας, ας το μοιράσουμε σε 3 κομμάτια από το κοντό σε κάθε κομμάτι, ας βάλουμε 1 καρύδια. Ας σηκώσουμε τους τρεις με τη βοήθεια μιας μικρής σπάτουλα και να κάνουμε ένα ρολό. Ας σερβίρουμε την πινακίδα.

Να το χαίρεστε.. 😉😉😉










Μάνος Λοΐζος (22 Οκτωβρίου 1937 - 17 Σεπτεμβρίου 1982)

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Ο Μάνος Λοΐζος (22 Οκτωβρίου 1937 - 17 Σεπτεμβρίου 1982) ήταν ένας…

Ο Μάνος Λοΐζος (22 Οκτωβρίου 1937 - 17 Σεπτεμβρίου 1982) ήταν ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες.

Γεννήθηκε στις 22 Οκτωβρίου του 1937 στην Αλεξάνδρεια και πέθανε σε νοσοκομείο στη Μόσχα, στις 17 Σεπτεμβρίου 1982.
Είχε κυπριακή καταγωγή(ο πατέρας του, Ανδρέας Λοΐζου, καταγόταν και ήταν κάτοικος των Αγιών Βαβατσινιάς -χωριό της επαρχίας Λάρνακας Κύπρου- και η μητέρα του, Δέσποινα Μανάκη, καταγόταν από τη Ρόδο). Από μικρή ηλικία ασχολείται με τη μουσική: στην ηλικία των επτά ετών μελετά βιολί, αρχικά ερασιτεχνικά κι έπειτα στο Εθνικό Ωδείο της Αλεξάνδρειας.
Αφού αποφοίτησε από το Αβερώφειο Γυμνάσιο το 1955 ήλθε στην Αθήνα με σκοπό να σπουδάσει. Αρχικά γράφτηκε στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά στις αρχές του 1956 την εγκαταλείπει με σκοπό να φοιτήσει στην Ανωτάτη Εμπορική. Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα φοιτά στην Σχολή Βακαλό θέλοντας να σπουδάσει ζωγραφική. Το 1960 εγκαταλείπει τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο και εργάζεται περιστασιακά προκειμένου να επιβιώσει: άλλοτε ως σερβιτόρος, άλλοτε ως γραφίστας σε διαφημιστικές εταιρείες, άλλοτε ως μουσικός σε μπουάτ. 

Ήταν μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας. Στα τέλη του 1961 αρχές του 1962 συμμετέχει σε μια πρωτοβουλία συγκρότησης του Συλλόγου Φίλων της Ελληνικής Μουσικής Την άνοιξη του 1962 χρησιμοποιείται από τον Μίκη Θεοδωράκη ως διευθυντής της χορωδίας του Συλλόγου Φίλων της Ελληνικής Μουσικής στις παραστάσεις της Όμορφης Πόλης. Ο Μάνος Λοΐζος φιλοξενείται στο σπίτι της πρώην συζύγου του καθηγητή των γαλλικών που είχε στην Αλεξάνδρεια, της Διδούς Πετροπούλου, η οποία εργαζόταν στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας. Αυτή θα συστήσει τον νεαρό μουσικό στον Μίμη Πλέσσα, ο οποίος μεσολαβεί στη δισκογραφική εταιρεία Φιντέλιτυ. Το 1962 ηχογραφεί το πρώτο του σαρανταπεντάρι Το τραγούδι του δρόμου σε στίχους Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και ερμηνεία από τον Γιώργο Μούτσιο.

Τον Μάρτιο του 1965 παντρεύεται την πρώτη του σύζυγο Μάρω Λήμνου. Μαζί της αποκτά και μία κόρη, την Μυρσίνη.Όταν επιβλήθηκε η Χούντα των Συνταγματαρχών έφυγε για την Αγγλία το Σεπτέμβριο του 1967, για να επιστρέψει πάλι στην Ελλάδα στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Το 1971 γνωρίζει τη δεύτερη σύζυγό του, την ηθοποιό Δώρα Σιτζάνη. Το 1972 θα αποτελέσει ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών Ελλάδος (ΕΜΣΕ) , που συστήνεται για την καταπολέμηση της κασετοπειρατείας και της λογοκρισίας. Το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου θα συλληφθεί στο σπίτι του στο Χολαργό και θα κρατηθεί για δέκα ημέρες. Το 1978 θα παντρευτεί την ηθοποιό Δώρα Σιτζάνη και την ίδια χρονιά θα γίνει πρόεδρος της Ένωσης Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών Ελλάδος.
Τον Οκτώβριο του 1981 μπήκε στο Γενικό Κρατικό νοσοκομείο με περικαρδίτιδα και νεφρική ανεπάρκεια και στο τέλος του χρόνου ταξίδεψε στη Μόσχα για ιατρικές εξετάσεις. Στις 8 Ιουνίου του 1982 υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο και νοσηλεύεται για ένα μήνα σε νοσοκομείο. Τον Αύγουστο ταξίδεψε για νοσηλεία στη Μόσχα, όπου στις 7 Σεπτεμβρίου υφίσταται δεύτερο εγκεφαλικό επεισόδιο. Πεθαίνει δέκα ημέρες αργότερα στις 17 Σεπτεμβρίου του 1982.


Συνεργάστηκε με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον Φώντα Λάδη και τον Γιάννη Νεγρεπόντη και Δημήτρη Χριστοδούλου στους στίχους και με τους ερμηνευτές Στέλιο Καζαντζίδη, Μαρία Φαραντούρη, Χάρις Αλεξίου, Γιώργο Νταλάρα, Γιάννη Καλατζή, Δήμητρα Γαλάνη κ.ά. Τελευταίος δίσκος του ήταν τα "Γράμματα στην Αγαπημένη" σε στίχους του Τούρκου ποιητή Ναζίμ Χικμέτ με απόδοση στα ελληνικά του Γιάννη Ρίτσου.

To 2007 χαρακτηρίστηκε από τον μουσικό χώρο ως έτος Μάνου Λοΐζου τιμώντας τα 70 χρόνια από τη γέννησή του και τα 25 χρόνια από τον θάνατό του.


Δισκογραφία

1968 Ο Σταθμός (MINOS)
1970 Θαλασσογραφίες (MINOS)
1971 Ευδοκία (MINOS) Soundtrack
1972 Να χαμε τι να χαμε (MINOS)
1974 Καλημέρα ήλιε (MINOS)
1974 Τα τραγούδια του δρόμου (MINOS)
1975 Τα Νέγρικα (Μαρία Φαραντούρη)
1976 Τα τραγούδια μας (ΜΙΝΟS)
1979 Πρώτες εκτελέσεις (ΜΙΝΟS)
1979 Τα τραγούδια της Χαρούλας (ΜΙΝΟS)
1980 Για μια μέρα ζωής (ΜΙΝΟS)
1983 Γράμματα στην αγαπημένη (ΜΙΝΟS)
1985 Ο δρόμος του Μάνου (ΜΙΝΟS)
1985 Αφιέρωμα από το Ολυμπιακό στάδιο
1992 Οι μπαλάντες του Μάνου (ΜΙΝΟS)
1995 Κάτω από ένα κουνουπίδι (Μεσόγειος)
1997 Ενθύμιο Τρυφερότητας
2002 Εκτός Σειράς. Σαράντα σκόρπιες ηχογραφήσεις
2003 Τα τραγούδια του Σεβάχ
2007 Αφιέρωμα στον Μάνο Λοίζο (Χάρις Αλεξίου)
 





Ποτέ δεν ξεχνιέται…του Γιάννη Ρίτσου

Από το βιβλίο του Θανάση Συλιβού, “Μάνος Λοΐζος… η δική του ιστορία”, το οποίο εκδόθηκε από τη Σύγχρονη Εποχή 

Ο Μάνος Λοΐζος είναι απ’ τις σημαντικότερες δυνάμεις του νεοελληνικού τραγουδιού. Η μουσική του οικεία, φιλική, μας κερδίζει απ’ το πρώτο της άκουσμα, σύμφωνα μ’ ένα πλατύτατο κοινωνικό συναίσθημα που περιλαμβάνει και το δικό μας. Δεν επιζητεί ποτέ να εκπλήξει. Ανταποκρίνεται στην αναμονή μας, με μιαν έκφραση απλή, έμπιστη, καθόλου όμως κοινότοπη. Αυτό νομίζω πως ήταν το μυστικό της τέχνης του και της επιτυχίας του: να πρωτοτυπεί παραμένοντας γνώριμος μέσα σε μια μουσική ατμόσφαιρα ενεργειακής πραότητας και ταυτοχρόνως πειστικής αγωνιστικότητας. Γι’ αυτό τα τραγούδια του αγαπήθηκαν πολύ, τραγουδήθηκαν πολύ και θα τραγουδιούνται πάντα. 

Τον Μάνο τον γνώρισα μαζί με τον Λεοντή. Σε κάποια καλλιτεχνική εσπερία της “Πανσπουδαστικής”, θαρρώ το ΄60, τότε που είχε ξεσπάσει το ζωογόνο δυναμικό κίνημα της μουσικής του Θεοδωράκη. Με πλησίασε και μου ζήτησε με τη χαρακτηριστική του σεμνότητα, την άδεια να γράψει μουσική για το “Πρωινό Άστρο”. Του την έδωσα ευχαρίστως. Μου είπε πως είχε ήδη γράψει μερικά τραγούδια πάνω σ’ αυτό το ποίημά μου και θα’ θελε να τ’ ακούσω. Δεν τ’ άκουσα ποτέ.

Το 1972 όταν γύρισα από την εξορία, ήρθε δυο φορές σπίτι μου με την κιθάρα του. Έπαιξε και τραγούδησε πολλά τραγούδια του απ’ τις μεταφράσεις μου των ποιημάτων του Χικμέτ, θυμήθηκε 2-3 τραγούδια απ’ το “Πρωινό Άστρο” και δυο πολύ ωραία τραγούδια απ’ την “Εαρινή Συμφωνία”. Μου εξομολογήθηκε πως αγαπάει πολύ αυτό το ποίημα και θέλει να ετοιμάσει έναν δίσκο. Η μουσική του με συγκίνησε βαθύτατα. Τότε ακριβώς, με φωνή όλο πάθος και χτυπώντας δυνατά τις χορδές της κιθάρας, μου τραγούδησε τον “Τσε Γκεβάρα”. Ήταν μια μεγάλη ολόφωτη στιγμή μέσα σ’ εκείνα τα σκοτεινά χρόνια της δικτατορίας. Η συντροφικότητα θριάμβευε και προετοίμαζε το Πολυτεχνείο. Πριν λίγο μου είχε στείλει ο Χρήστος Λεοντής μια κασέτα με το “Καπνισμένο Τσουκάλι”. Η ελπίδα ξανα-αποκτούσε όλα της τα δικαιώματα και ο αγώνας φούντωνε. Ο Θεοδωράκης με την “Κατάσταση Πολιορκίας”, όντας παράνομος, ήταν πανταχού παρών. “Η Ρωμιοσύνη” βρόντηξε το Πολυτεχνείο. Ιδού η μεγάλη συνεισφορά της μουσικής και της ποίησης στον αγώνα του λαού. Ένας Μάνος Λοΐζος ποτέ δεν ξεχνιέται.

Δεν ξέρω τι έγιναν τα τραγούδια του πάνω στο “Πρωινό Άστρο” και στην “Εαρινή Συμφωνία”. Ήταν εξαιρετικά ωραία. Θα πρέπει να ερευνηθούν προσεκτικά τα κατάλοιπά τους. Θα’ταν κρίμα να χαθούν.

Καλέ μας φίλε, καλέ μας σύντροφε Μάνο, είσαι κοντά μας, χέρι με χέρι, στο μεγάλο αγώνα για ελευθερία και ειρήνη.



Δημοφιλείς αναρτήσεις