Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018

Φρεντερίκ Σοπέν ( 1 Μαρτίου - 17 Οκτωβρίου 1849)

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
O Φρεντερίκ Σοπέν (Frédéric François Chopin, 1 Μαρτίου ή 22 Φεβρουαρίου 1810 - 17 Οκτωβρίου 1849) ήταν Πολωνός συνθέτης, ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του ρομαντισμού στη μουσική και από τους μεγαλύτερους πιανίστες της εποχής του. Αρκετές συνθέσεις του συγκαταλέγονται στα σημαντικότερα έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.





homouniversalisgr.blogspot.com
Chopin, by Wodzinska O Φρεντερίκ Σοπέν (Frédéric François Chopin,…


O Φρεντερίκ Σοπέν (Frédéric François Chopin, 1 Μαρτίου ή 22 Φεβρουαρίου 1810 - 17 Οκτωβρίου 1849) ήταν Πολωνός συνθέτης, ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του ρομαντισμού στη μουσική και από τους μεγαλύτερους πιανίστες της εποχής του. Αρκετές συνθέσεις του συγκαταλέγονται στα σημαντικότερα έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.


Γεννήθηκε στην Πολωνία το 1810. Οι πληροφορίες για την ημερομηνία γέννησής του δεν είναι ακριβείς: σύμφωνα με κάποιες γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου ή την 1η Μαρτίου, ενώ υπάρχει και η πληροφορία ότι είχε γεννηθεί ένα χρόνο νωρίτερα. Ο ίδιος πάντως ανέφερε ως ημερομηνία γέννησης την 1η Μαρτίου. Ο πατέρας του, Νικολά Σοπέν, ήταν Γάλλος που ζούσε στην Πολωνία από το 1787 και έπαιζε βιολί. Είχε αποκτήσει μάλιστα την πολωνική υπηκοότητα και είχε πάρει μέρος στην εξέγερση του 1794. Στην Πολωνία παρέδιδε μαθήματα γαλλικής γλώσσας. Η μητέρα του συνθέτη, Justyna Krzyżanowska, ήταν Πολωνέζα και πιανίστρια.

Ο Φρεντερίκ από μικρός έδειξε το ταλέντο που είχε στη μουσική. Παρακολουθούσε αρχικά μαθήματα από την μητέρα του από 4 ετών μέχρι τα 5 και όταν ήταν 6 ετών τυπώθηκε η πρώτη του σύνθεση. Σε ηλικία 8 ετών εμφανίστηκε πρώτη φορά δημοσίως ως πιανίστας. Η φήμη του γρήγορα έγινε μεγάλη και στην Βαρσοβία τον θεωρούσαν δεύτερο Μότσαρτ. Ο δάσκαλός της σύνθεσης στο Ωδείο της Βαρσοβίας, Γιοσεφ Έλσνερ, μιλούσε για τις εξαιρετικές ικανότητές του και τη μουσική ιδιοφυΐα του. Το 1829 έδωσε τις πρώτες μεγάλες του συναυλίες στη Βιέννη, και εν τω μεταξύ είχε συνθέσει ήδη μερικά σημαντικά έργα, όπως το κοντσέρτο σε φα ελάσσονα (γνωστό ως 2ο κοντσέρτο), την πρώτη σονάτα για πιάνο (σε ντο ελάσσονα), και κάποιες από τις σπουδές για πιάνο. Το 1830 έφυγε από την Πολωνία για να συνεχίσει τις εμφανίσεις του στη Βιέννη. Μετά την αναχώρησή του ξέσπασε στη χώρα επανάσταση κατά της τσαρικής (ρωσικής) εξουσίας η οποία συνετρίβη και ο συνθέτης δεν μπόρεσε ποτέ να επιστρέψει στην πατρίδα του.

Από το 1831 ζούσε στο Παρίσι, που τότε ήταν επίκεντρο της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής. Εκεί ζούσαν πολλοί σπουδαίοι συνθέτες, όπως οι Τζοακίνο Ροσσίνι, Φραντς Λιστ και Εκτόρ Μπερλιόζ. Λίγους μήνες μετά την άφιξή του έδωσε το πρώτο του ρεσιτάλ και σταδιακά η φήμη του εξαπλωνόταν. Σύντομα απέκτησε πολλούς μαθητές και τα μαθήματα του προσέφεραν οικονομική άνεση και ασφάλεια. Παρά τη μεγάλη φήμη του όμως απέφευγε τις εμφανίσεις σε μεγάλα ακροατήρια. (Ισχυριζόταν ότι φοβόταν πολύ το κοινό.) Έτσι, στα 18 χρόνια παραμονής στο Παρίσι, έδωσε μόνο 19 ρεσιτάλ. Το 1837 είχε ερωτευτεί μία μαθήτρια πιάνου, την Maria Wodzińska, και είχαν αρραβωνιαστεί, όμως η οικογένεια της κοπέλας διέλυσε τον αρραβώνα, πιθανότατα εξ αιτίας των προβλημάτων υγείας του συνθέτη.
Ο Σοπέν όπως απεικονίζεται από τον φίλο

του τον Ευγένιο Ντελακρουά το 1838

Η σχέση με τη Γεωργία Σάνδη
Στο Παρίσι ο Σοπέν συνδεόταν με τον κύκλο του επίσης φημισμένου συνθέτη και πιανίστα Φραντς Λιστ. Στο σπίτι του γνώρισε τη συγγραφέα Γεωργία Σάνδη(ψευδώνυμο της Βαρώνης Aurore Dudevant), 6 χρόνια μεγαλύτερή του. Η πρώτη γνωριμία με την τολμηρή και μάλλον εκκεντρική συγγραφέα (κάπνιζε και φορούσε αντρικά ρούχα) του είχε προκαλέσει αρνητική εντύπωση και είχε σχολιάσει επικριτικά τη συμπεριφορά και την εμφάνισή της. Από το 1838 όμως ξεκίνησε η σχέση τους, που κράτησε 9 χρόνια.
Το 1838-9 το ζευγάρι έζησε για λίγους μήνες στη Μαγιόρκα, στο ερημωμένο Μοναστήρι Valldemossa. Η Γεωργία Σάνδη πήγε εκεί γιατί το κλίμα θα βοηθούσε τον γιο της Μωρίς να ξεπεράσει κάποια προβλήματα υγείας και ο συνθέτης την ακολούθησε πιστεύοντας ότι εκεί θα βελτιωνόταν και η δική του υγεία (έπασχε από φυματίωση). Το κλίμα της περιοχής όμως δεν τον βοήθησε, και επιπλέον έπρεπε να αντιμετωπίσουν και την αρνητική στάση των ντόπιων απέναντι στο ανύπαντρο ζευγάρι. Έτσι σύντομα εγκατέλειψαν την Ισπανία και επέστρεψαν στη Γαλλία, όπου ζούσαν κατά διαστήματα στο Παρίσι και στη Νοάν (Nohant), στην κατοικία της Γεωργίας Σάνδη.
Οι σχέσεις τους σταδιακά άρχισαν να ψυχραίνονται και το ζευγάρι χώρισε το 1847. Ο λόγος του χωρισμού, όπως προκύπτει από επιστολή της Σάνδη προς τον Σοπέν η οποία ανακαλύφθηκε το 1950, είναι ότι ο συνθέτης υποστήριξε την κόρη της Γεωργίας Σάνδη, Σολάνζ, σε έντονη διαμάχη που είχε με τη μητέρα της επειδή είχε αρραβωνιαστεί κρυφά.
Από εκείνη τη χρονιά η υγεία του επιδεινώθηκε. Το 1848 έζησε για μεγάλο διάστημα στην Αγγλία και τη Σκωτία για ρεσιτάλ, κατόπιν πρόσκλησης της μαθήτριάς του Τζέιν Στέρλινγκ. Όταν επέστρεψε στο Παρίσι η υγεία του ήταν σε πολύ χειρότερη κατάσταση και τα οικονομικά του μέσα περιορισμένα.
Πέθανε στο Παρίσι το 1849, μετά από χρόνια φυματίωση. Ενδέχεται όμως ο θάνατός του να οφείλεται σε καρδιακό νόσημα. Κηδεύτηκε στο Παρίσι και από το Κοιμητήριο Περ Λασαίζ, όμως κατόπιν δικής του επιθυμίας η καρδιά του μεταφέρθηκε στην Πολωνία, όπου φυλάσσεται μέχρι και σήμερα.
Έργο

Η μοναδική γνωστή φωτογραφία του Φρεντερίκ Σοπέν, δημιουργία του Λουί-Ωγκύστ Μπισόν (1849)

Το έργο του Σοπέν προορίζεται αποκλειστικά για πιάνο, με εξαίρεση μερικά έργα μουσικής κοντσερτάντε για πιάνο και ορχήστρα, ένα τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο, μερικά έργα για πιάνο και βιολοντσέλο και ορισμένα τραγούδια για φωνή και πιάνο. Αρκετά από τα έργα του είναι πολύ απαιτητικά δεξιοτεχνικά, όπως οι Μπαλάντες και τα Σκέρτσι, αλλά αυτό που προέχει δεν είναι η δεξιοτεχνία αλλά ο μελωδικός χαρακτήρας. Μάλιστα έχει επισημανθεί ότι η δομή των μουσικών φράσεων είναι τέτοια, σαν να επρόκειτο να ερμηνευθούν από τραγουδιστή. Παράλληλα όμως με την ανεξάντλητη μελωδική του ευρηματικότητα, ο Σοπέν είχε μια πολύ αναπτυγμένη αρμονική φαντασία, ένα στοιχείο της τέχνης του που συχνά διαφεύγει της προσοχής των μουσικόφιλων.
Ο Σοπέν αξιοποίησε τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του, τις Πολωνέζες και τις Μαζούρκες, αλλά τα δικά του έργα δεν προορίζονται για χορό, αφού είναι πολύ γρήγορα και δεξιοτεχνικά. Το ίδιο ισχύει και για τα Βαλς του: είναι ευχάριστα κομμάτια σαλονιού, που προορίζονται για διασκέδαση.
Μερικά από τα 24 Πρελούδια τα συνέθεσε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Μαγιόρκα. Το πιο διάσημο από αυτά είναι το 15ο, το πρελούδιο "της σταγόνας της βροχής". Λέγεται ότι το συνέθεσε ένα βράδυ με έντονη κακοκαιρία, που περίμενε με αγωνία τη Σάνδη και τον γιό της, οι οποίοι είχαν καθυστερήσει να φτάσουν λόγω των καιρικών συνθηκών. Ωστόσο αυτού του είδους οι ιστορίες σχετικά με τα έργα του Σοπέν μάλλον πρέπει να τοποθετηθούν στον χώρο της μυθοπλασίας.
Ξεχωριστές είναι και οι 24 σπουδές για πιάνο: εκτός από τις τεχνικές απαιτήσεις τους, είναι και αξιόλογα μουσικά κομμάτια που μπορούν να ερμηνευθούν σε συναυλίες. Αυτό δεν ήταν συνηθισμένο προηγουμένως, για παράδειγμα στις σπουδές του Καρλ Τσέρνυ και του Κράμερ το ενδιαφέρον είναι καθαρά παιδαγωγικό. Από την εποχή του Σοπέν όμως και μετά πολλοί συνθέτες παρουσίασαν αντίστοιχα έργα αξιώσεων, όπως οι Φραντς Λιστ, Κλωντ Ντεμπυσσύ και Αλεξάντρ Σκριάμπιν.
Οι Σονάτες του Σοπέν δεν ακολουθούν την παράδοση του βιεννέζικου Κλασικισμού. Οι κριτικοί της εποχής μάλιστα παρατηρούσαν ότι μάλλον δεν γνώριζε καλά τη φόρμα του είδους, η αλήθεια όμως είναι ότι πιθανότατα δεν θα ήθελε ο ίδιος να τηρήσει την αυστηρή φόρμα. Εξ άλλου προτιμούσε κομμάτια σε ελεύθερες φόρμες όπως οι Μπαλάντες και τα Σκέρτσι. Ήταν μάλιστα ο πρώτος που παρουσίασε Σκέρτσο ως αυτόνομο κομμάτι.
Τα Κοντσέρτα του για πιάνο και ορχήστρα είναι έργα στα οποία κυριαρχεί το πιάνο και η ορχήστρα έχει δευτερεύοντα ρόλο (παρουσιάζει την εισαγωγή, τα συνδετικά μέρη και το κλείσιμο). Στα σημεία που εμφανίζεται το πιάνο ο ρόλος της ορχήστρας είναι καθαρά συνοδευτικός.
Αξιοσημείωτη είναι η μνεία του για τον Ντομένικο Σκαρλάττι, συγκεκριμένα έγραψε:
Πολλοί από τους συναδέλφους μου διδασκάλους κατακρίνουν τη μεθοδολογία μου που περιλαμβάνει έργα του Σκαρλάττι. Πραγματικά με εκπλήσσει η δυσπιστία τους, καθώς η μουσική του περιέχει πλήθος ασκήσεων δακτυλοθεσίας, ενώ διαθέτουν πνεύμα που μπορεί να συγκριθεί άνετα μ' αυτό του Μότσαρτ. Αν μάλιστα δεν είχα το φόβο της κατάκρισης από διάφορους κοντόφθαλμους, θα ερμήνευα ευχαρίστως κομμάτια του Σκαρλάττι στις συναυλίες μου. Είμαι ωστόσο σίγουρος πως η μουσική του κάποια μέρα θα σταθεί στο βάθρο που της αξίζει και θα χαίρει άκρας εκτίμησης, τόσο από μουσικούς όσο και από το κοινό.

Σήμερα...



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Ευκράτης, Ούρσουλα, Σωκράτης, Χριστόδουλος



Όσιος Ιλαρίων ο Μέγας

Ημερομηνία εορτής: 21/10/2012Όσιος Ιλαρίων ο Μέγας
Τύπος εορτής: Σταθερή.
Εορτάζει στις 21 Οκτωβρίου εκάστου έτους.
Άγιοι που εορτάζουν: Οσιος Ιλαριων Ο Μεγας (333 - 413)


Βιογραφία
Ο Όσιος Ιλαρίων ο Μέγας γεννήθηκε το 333 μ.Χ., στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Η κωμόπολη στην οποία ανατράφηκε ονομαζόταν Θαβαθά, πέντε μίλια μακριά από τη Γάζα. Οι γονείς του ήταν πλούσιοι ειδωλολάτρες. Στην επιθυμία τους να σπουδάσουν όσο γίνεται καλύτερα το γιο τους, έστειλαν αυτόν στην Αλεξάνδρεια.

Εκεί, ο Ιλαρίων γνώρισε τη χριστιανική πίστη, την αγάπησε και βαπτίσθηκε χριστιανός. Έγινε μιμητής του Μέγα Αντωνίου και έμεινε αρκετό καιρό κοντά του. Όταν πέθαναν οι γονείς του, γύρισε στην πατρίδα του, διαμοίρασε στους φτωχούς όλη του την κληρονομιά και πήγε στην έρημο. Εκεί κάποτε συνάντησε ληστές, με τους οποίους είχε τον έξης διδακτικό διάλογο: «Εάν σε συναντούσαν κλέφτες, τον ρώτησαν, τί θα έκανες;» Εκείνος απάντησε: «Τί έχει να φοβηθεί ο γυμνός;». Έπειτα του είπαν: «Αλλά αν σε σκότωναν;». Ο Ιλαρίων απάντησε: «Τόσο το καλύτερο. ο σωματικός θάνατος κλείνει τη νύκτα της παρούσας ζωής και εισάγει στην ανατολή της μέλλουσας ζωής». Οι απαντήσεις του Ιλαρίωνα είχαν σαν αποτέλεσμα τη μετάνοια των ληστών. Ο Ιλαρίων, έλαβε από το Θεό και το χάρισμα να κάνει θαύματα.

Αφού περιόδευσε σε πολλούς τόπους και χώρες, παρέδωσε στο Θεό την ψυχή του, ογδόντα χρονών.Ο Όσιος Ιλαρίων ο Μέγας έζησε τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής του στην Επισκοπή της Πάφου.

Το λείψανο του Οσίου δεν έμεινε για καιρό στην Κύπρο. Οι χριστιανοί της Παλαιστίνης, σαν έμαθαν τον θάνατο του οσίου, έστειλαν εδώ τον μαθητή του Ησύχιο, ο οποίος με τρόπο ανέσκαψε τον τάφο. Χωρίς να τον αντιληφθεί κανένας πήρε τα ιερά λείψανα και τα μετέφερε στην Παλαιστίνη. Εκεί οι χριστιανοί τα εναπέθεσαν με ξεχωριστές τιμές στη Μονή του Μαϊουμά.

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

Διεθνής Ημέρα Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας



πηγή http://www.zougla.gr

Διεθνής Ημέρα Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 04:00
Η Διεθνής Ημέρα Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1961, στις 20 Οκτωβρίου, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (IFATCA), για να κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό τον σημαντικό ρόλο του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στην αεροπορική αλυσίδα. Πρόκειται για ένα σχετικά νέο επάγγελμα, που αναδείχθηκε μέσα από την τεχνολογική έκρηξη του 20ου αιώνα.
Στις 20 Οκτωβρίου 1961 ιδρύθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Επιμέλεια:Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 04:06
 

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης 20 Οκτωβρίου


πηγή http://www.zougla.gr

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 02:13
Ads by Google
Master in Management 
Study Globally-recognised Degree in Birmingham. Experienced Tutors!
www.FBT-Global.com/MBA
Η Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης εορτάζεται στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις».

Η Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις ξεκινά στις 12 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας, συνεχίζεται με την Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης στις 16 Οκτωβρίου, με την Παγκόσμια Ημέρα Τραύματος στις 17 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στις 20 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης.

Στατιστικά Στοιχεία:


Οστεοπόρωση: Μεταβολικό νόσημα των οστών, το οποίο χαρακτηρίζεται από μειωμένη οστική μάζα (πυκνότητα του οστού) και διαταραχή της μικρο-αρχιτεκτονικής τους, με αποτέλεσμα τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος.

Πλήττει περισσότερο τις γυναίκες από τους άνδρες.

Μία στις τρεις γυναίκες άνω των 50 ετών υποφέρει από κατάγματα που προκλήθηκαν από οστεοπόρωση.
Μία στις τρεις Ελληνίδες, νεότερες των 50 ετών, θα εμφανίσει οστεοπόρωση. Οι γυναίκες αυτές έχουν μειωμένη οστική μάζα -ένδειξη προδιάθεσης εμφάνισης της ασθένειας- γεγονός ωστόσο που αγνοούν στη συντριπτική τους πλειονότητα αφού δεν κάνουν τον έλεγχο.

Αιτίες για την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της οστεοπόρωσης στις Ελληνίδες είναι η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012, 02:20

Σήμερα...


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!




Άγιος Αρτέμιος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
O Άγιος Αρτέμιος
Ο Άγιος Αρτέμιος θεωρείται Μεγαλομάρτυς του Χριστιανισμού και σύμφωνα με τον Συναξαριστή ήταν "Δουξ και Αυγουστιάλιος" επί Μ. Κωνσταντίνου.
Ο Άγιος Αρτέμιος αποκεφαλίστηκε στην Αντιόχεια κατόπιν διαταγής του Αυτοκράτορα Ιουλιανού επειδή δημόσια τον κατέκρινε για την θεωρούμενη "αποστασία" του, από τον χριστιανισμό. Αργότερα το λείψανο του Αγίου μεταφέρθηκε και θάφτηκε στον ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στη Κωνσταντινούπολη όπου κατά την παράδοση εκεί συνέβαιναν και πολλά θαύματα.
Στον Άγιο Αρτέμιο που η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 20 Οκτωβρίου κατ΄ έτος, αποδίδονται ιάσεις κήλης και συναφών παθήσεων. Διεσώθη μάλιστα κάποιου μοναχού ονόματι Ιωάννη Ροδίου "Υπόμνημα ήγουν εξήγησις του Αγίου και ενδόξου μεγαλομάρτυρος και θαυματουργού Αρτεμίου" που φέρεται στη συλλογή της "Εκκλησιαστικής Ιστορίας" του Φιλοστοργίου, καθώς και διάφορες "Διηγήσεις θαυμάτων", 45 τον αριθμό, του Αγίου.
Στην Αγιογραφία ο Άγιος Αρτέμιος εικονίζεται κυρίως με στολή Ρωμαίου στρατηγού. Επί του ονόματος του Αγίου οι χριστιανοί φέρουν τα ονόματα Αρτέμιος ή Αρτέμης και Άρτεμη.
Στην Αθήνα υφίσταται Ιερός Ναός του Αγίου Αρτεμίου, στη συνοικία Γούβα (πίσω και ανατολικά του Α΄ Νεκροταφείου). Υπάρχει επίσης μεγαλοπρεπής Ι. Ναός εντός της Σχ. Αστυνομίας επί της Λ. Μεσογείων στους Αμπελοκήπους που είναι ανοιχτός στο κοινό και λειτουργεί κανονικά.
Ο Μεγαλομάρτυς Αρτέμιος έχει οριστεί ως προστάτης Άγιος της Ελληνικής Αστυνομίας[1].
 -------------------------------------

Άγιος Γεράσιμος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Για άλλους Αγίους με το ίδιο όνομα δείτε Άγιος Γεράσιμος (αποσαφήνιση)
Ο Άγιος Γεράσιμος ο Νοταράς είναι άγιος της ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα Κορινθίας το 1506.

Πίνακας περιεχομένων

Βιογραφία

Ο πατέρας του, Δημήτριος ήταν από το γνωστό Βυζαντινό γένος των Νοταράδων, και κατά την παράδοση ήταν συγγενής του μεγάλου Δούκα Λουκά Νοταρά που καθαιρέθηκε κατά την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Γεράσιμος, του οποίου το κοσμικό όνομα δεν είναι γνωστό, έφυγε έφηβος από το σπίτι του. Το 1527 πήγε στην Ζάκυνθο για να συμπληρώσει τη μόρφωσή του. Αργότερα πήγε στην Ιερουσαλήμ και έμεινε δώδεκα χρόνια υπηρετώντας στο ναό της Αναστάσεως. Περιόδευσε στην Αίγυπτο και τη Συρία για να επιστρέψει το 1559 στην Κεφαλονιά όπου και ίδρυσε το μοναστήρι του.
Ο Άγιος Γεράσιμος εκοιμήθη την 15η Αυγούστου του 1579. Επειδή την ημέρα αυτή γιορτάζεται η κοίμηση της Θεοτόκου, η γιορτή του Άγιου Γεράσιμου είναι ακριβώς την επόμενη μέρα. Ο Άγιος Γεράσιμος γιορτάζεται επίσης και στις 20 Οκτωβρίου, η οποία μέρα αποτελεί και επίσημη αργία στο νησί της Κεφαλονιάς. Ας σημειωθεί επίσης ότι το όνομα "Γεράσιμος" είναι από τα πιο κοινά αντρικά ονόματα στο νησί, ενώ δεν είναι λίγες οι γυναίκες με το όνομα "Γερασιμούλα".

Το ανέπαφο σκήνος

Το σκήνος του Άγιου Γεράσιμου έμεινε ως εκ θαύματος ανέπαφο. Όταν στις 20 Οκτωβρίου 1581 ανακτίθη, ο παριστάμενος πατριαρχικός έξαρχος Γαβριήλ Σεβήρος αποφάσισε τον εκ νέου ενταφιασμό, μέχρι που την 20ή Οκτωβρίου 1582 ανακτήθηκε εκ νέου, πάλι ανέπαφο από την φθορά του χρόνου. Είναι ένα από τα τρία άφθορα λείψανα στο Ιόνιο, του Άγιου Σπυρίδωνα, του Αγίου Γερασίμου και του Αγίου Διονυσίου.

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Ομελέτα!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.
5.065.769 προβολές
 
 
Toast frittata! Per gli indecisi del brunch! ;)
Ομελέτα! Για τους αναποφάσιστοι του brunch! ;)
·

Βαθύ αίσθημα δικαίωσης...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Βαθύ αίσθημα δικαίωσης διακατέχει το Σωματείο μας, την 88χρονη Κιβωτό Πολιτισμού ΕΣΤΙΑ Νέας Σμύρνης μετά την τελεσίδικη απόφαση Νο 3120/2018 του Εφετείου Αθηνών, με την οποία απορρίπτεται η έφεση του Δήμου Νέας Σμύρνης κατά της 5432/2013 οριστικής απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και με την οποία κρίθηκε ότι το σχολικό συγκρότημα πλησίον του Μεγάρου της ΕΣΤΙΑΣ αποτελεί ιδιοκτησία-κυριότητα του Σωματείου μας. Δηλαδή, με την τελεσίδικη απόφαση Νο 3120/2018 του Εφετείου Αθηνών ΔΕΝ μεταβάλλεται το ισχύον ιδιοκτησιακό καθεστώς του σχολικού συγκροτήματος, το οποίο και παραμένει στην κυριότητα – ιδιοκτησία της ΕΣΤΙΑΣ.
Υπογραμμίζουμε ότι, το μη κερδοσκοπικό Σωματείο «ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ» είχε στραφεί εναντίον του Δήμου Νέας Σμύρνης τόσο όσον αφορά τα ανείσπρακτα μισθώματα που πλέον υπερβαίνουν τα τρεισήμισι εκατομμύρια (3.500.000,00) ευρώ, όσο και όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σχολικού συγκροτήματος.

Μέχρι και την 31.12.2010 η Νομαρχία Αθηνών κατέβαλλε ανελλιπώς στην ΕΣΤΙΑ τα μισθώματα για τη μίσθωση του σχολικού συγκροτήματος ιδιοκτησίας της, πλην όμως από την 01.01.2011 και εντεύθεν και μετά την μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας από τις Νομαρχίες στους οικείους Δήμους -επί τη βάσει του άρθρου 94 του ν. 3852/2010 [«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»] -, ο Δήμος Νέας Σμύρνης, που υπεισήλθε στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Νομαρχίας Αθηνών που απέρρεαν από τη σχετική σύμβαση μισθώσεως, δεν καταβάλλει στην ΕΣΤΙΑ μισθώματα για την εκ μέρους του χρησιμοποίηση του σχολικού συγκροτήματος, ισχυριζόμενος ότι το σχολικό συγκρότημα είναι ιδιοκτησίας του – κάτι που τελικά δεν ισχύει βάση της προαναφερόμενης τελεσίδικης απόφασης του Εφετείου Αθηνών.

Για τα ανείσπρακτα μισθώματα του σχολικού συγκροτήματος, (περίοδος 1/1/2011- 31/12/2017) έχει προσδιορισθεί να εκδικασθεί σχετική αγωγή της ΕΣΤΙΑΣ Νέας Σμύρνης εναντίον του Δήμου Νέας Σμύρνης, ‪στις 24/10/2018‬.
Είμαστε βέβαιοι ότι το αρμόδιο δικαστήριο θα δεχθεί την αγωγή της ΕΣΤΙΑΣ, αφού έχει ήδη κριθεί τελεσίδικα το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σχολικού συγκροτήματος, και θα δώσει οριστικό τέλος στους επταετείς αγώνες του Σωματείου μας να αποφύγει τον οικονομικό στραγγαλισμό που ο Δήμος Νέας Σμύρνης τόσο επίμονα προσπαθεί να του επιφέρει. Η δικαίωση είναι επιτέλους προ των πυλών και σας θέλουμε όλους δίπλα μας!

Τα πιο εύκολα & αφράτα Σταφιδόψωμα

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα βίντεο.
111.154 προβολές
 
 
Τα πιο εύκολα & αφράτα Σταφιδόψωμα για να στείλετε κολατσιό στα παιδάκια σας στο σχολείο!
Θα τα λατρέψουν!Η συνταγή εδώ: https://bit.ly/2NBoy4h
Ακολουθήστε μας στο Instagram εδώ: https://bit.ly/2KZ3BP4
Ακολουθήστε με στο Facebook:Dimitris Michailidis


Δημοφιλείς αναρτήσεις