Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
Λεβέτι
Δυό
παιδιά, τη δεκαετία του ΄50 στη Μακεδονία, σβαρνίζουν τα γεννήματα με
τη βοήθεια δύο αλόγων και η σπουδαία Βούλα Παπαϊωάννου τα φωτογραφίζει.
Τους ακολουθεί ένα πουλάρι, προφανώς ακολουθεί τη μητέρα του που σέρνει
τη σβάρνα.
Η σβάρνα ήταν ένα εργαλείο που σερνόταν από ζυγό. Συνήθως ήταν ένα μακρόστενο ξύλο με πριόνια στην κάτω μεριά. Πάνω στο ξύλο στεκόταν ένα παιδί έτσι ώστε με το βάρος του να θρυμματίζει τα στάχυα βγάζοντας τον καρπό τον οποίο ξεχώριζαν στη συνέχεια με το λίχνισμα. Η φωτογραφία μας επιβεβαιώνει ότι η χειρωνακτική εργασία και η χρήση των ζώων αποτελούν την κύρια δύναμη της γεωργίας και της αγροτικής παραγωγής ακόμα και μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
Η Βούλα Παπαϊωάννου, φωτογράφισε πολλές τέτοιες καθημερινές εικόνες της ελληνικής υπαίθρου μεταπολεμικά. Μέσα από το έργο της αυτό περνάει ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον μετά τη φρίκη του πολέμου.
Πηγή: Μακεδονία, 1950-1955 Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου
Η σβάρνα ήταν ένα εργαλείο που σερνόταν από ζυγό. Συνήθως ήταν ένα μακρόστενο ξύλο με πριόνια στην κάτω μεριά. Πάνω στο ξύλο στεκόταν ένα παιδί έτσι ώστε με το βάρος του να θρυμματίζει τα στάχυα βγάζοντας τον καρπό τον οποίο ξεχώριζαν στη συνέχεια με το λίχνισμα. Η φωτογραφία μας επιβεβαιώνει ότι η χειρωνακτική εργασία και η χρήση των ζώων αποτελούν την κύρια δύναμη της γεωργίας και της αγροτικής παραγωγής ακόμα και μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
Η Βούλα Παπαϊωάννου, φωτογράφισε πολλές τέτοιες καθημερινές εικόνες της ελληνικής υπαίθρου μεταπολεμικά. Μέσα από το έργο της αυτό περνάει ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον μετά τη φρίκη του πολέμου.
Πηγή: Μακεδονία, 1950-1955 Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου