Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2018

Χειμερινό ηλιοστάσιο 2018

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
newsit.gr


Σε λίγες ώρες το χειμερινό ηλιοστάσιο 2018. Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, στις 00:23 ώρα Ελλάδας του Σαββάτου 22 Δεκεμβρίου, ο Ήλιος θα βρίσκεται στο χειμερινό ηλιοστάσιο και έτσι θα ξεκινήσει και τυπικά (αστρονομικά) ο φετινός χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο, όπου ανήκει και η Ελλάδα.
Το χειμερινό ηλιοστάσιο δεν «πέφτει» πάντα την ίδια ημερομηνία, αλλά κυμαίνεται μεταξύ της 20ής και της 23ης Δεκεμβρίου, με πιο πιθανές ημερομηνίες την 21η και την 22α. Την τελευταία φορά που το χειμερινό ηλιοστάσιο έπεσε στις 23 Δεκεμβρίου ήταν το 1903 και δεν θα ξανασυμβεί πριν το 2303. Οι ημερολογιακές αυτές διακυμάνσεις οφείλονται στο Γρηγοριανό Ημερολόγιο.
Το βράδυ του ηλιοστασίου και τα αμέσως επόμενα θα είναι και τα μεγαλύτερα του έτους σε διάρκεια. Αντίστροφα, στο νότιο ημισφαίριο θα αρχίσει το καλοκαίρι, με τη διάρκεια της μέρας στο αποκορύφωμά της.
Όταν ο Ήλιος φτάνει στο φθινοπωρινό ισημερινό σημείο του το Σεπτέμβριο, υπάρχει περίπου ίση μέρα και νύχτα, αλλά στη συνέχεια σταδιακά αυξάνεται η νύχτα σε βάρος της μέρας. Όταν ο Ήλιος περάσει το χειμερινό ηλιοστάσιο, αρχίζει και πάλι να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά στον ουρανό, με αποτέλεσμα η ημέρα να κερδίζει ξανά το χαμένο «έδαφος», εωσότου στην εαρινή ισημερία το φως και το σκοτάδι έχουν πάλι σχεδόν ίση διάρκεια.

Το… κινητό χειμερινό ηλιοστάσιο

Το χειμερινό ηλιοστάσιο δεν συμβαίνει πια στις 25 Δεκεμβρίου, όπως στην εποχή του Χριστού, αλλά λίγο νωρίτερα, επειδή έχει αντικατασταθεί το παλαιότερο Ιουλιανό Ημερολόγιο, που είχε εισάγει ο Ιούλιος Καίσαρ από το 44 π.Χ. και το οποίο είχε θεσπίσει το χειμερινό ηλιοστάσιο στις 25 Δεκεμβρίου, αλλά έχανε μία ημέρα κάθε 128 χρόνια. Το 1582, ο Πάπας Γρηγόριος ΙΓ’ εισήγαγε ένα νέο ημερολόγιο, που πήρε το όνομά του (Γρηγοριανό) και το οποίο χάνει μόνο μία ημέρα στα 4.000 χρόνια.
Ο Ήλιος λατρεύτηκε από τους αρχαίους σαν θεός και σχεδόν όλοι οι αρχαίοι λαοί καθιέρωσαν προς τιμή του διάφορες γιορτές, από τους Σκανδιναβούς και Ιρανούς έως τους Μάγια και τους Ίνκας. Σχεδόν παντού, οι μεγαλύτερες γιορτές γίνονταν κατά την εποχή του χειμερινού ηλιοστασίου, που εθεωρείτο η γιορτή της γέννησης του Ήλιου, που σηματοδοτούσε και την έναρξη του νέου έτους. Προϊστορικά μνημεία όπως το Στόουνχεντζ στη Βρετανία πιστεύεται ότι σχετίζονταν με την καταγραφή των κινήσεων του Ήλιου στον ουρανό.
Κεντρική σημασία για τους Ρωμαίους είχε η γιορτή του «αήττητου Ηλίου» στις 25 Δεκεμβρίου, όταν εορταζόταν ότι ο Ήλιος άρχιζε και πάλι να ανεβαίνει στον ουρανό και έτσι να μεγαλώνουν οι ημέρες. Οι πρώτοι χριστιανοί στη Ρώμη, που κατέφευγαν κρυφά στις κατακόμβες τους, αποφάσισαν να γιορτάζουν τη γέννηση του Χριστού την ίδια ημερομηνία, στις 25 Δεκεμβρίου, όταν οι Ρωμαίοι ασχολούνταν με τις δικές τους γιορτές των Σατουρναλίων.
Πρώτη ημέρα του χειμώνα και χειμερινό ηλιοστάσιο: 3 πράγματα που δεν γνωρίζετε
  • Τα πλέον συνηθισμένα ονόματα είναι θερινό ηλιοστάσιο και χειμερινό ηλιοστάσιο. Ωστόσο, αυτά τα ονόματα δεν ορίζουν μονοσήμαντα τα ηλιοστάσια, αφού, όπως και οι εποχές του έτους, το θερινό ηλιοστάσιο για το βόρειο ημισφαίριο είναι το χειμερινό για το νότιο (Ιούνιος) και αντιστρόφως.
  • Οι όροι βόρειο ηλιοστάσιο και νότιο ηλιοστάσιο υποδεικνύουν τη θέση του Ηλίου πάνω στην ουράνια σφαίρα όπως αυτός φαίνεται από τη Γη. Το βόρειο ηλιοστάσιο συμβαίνει τον Ιούνιο σε όλη τη Γη, οπότε ο Ήλιος βρίσκεται πάνω από τον Τροπικό του Καρκίνου, ενώ το νότιο ηλιοστάσιο συμβαίνει τον Δεκέμβριο, όταν ο Ήλιος βρίσκεται πάνω από τον Τροπικό του Αιγόκερω. Οι όροι αυτοί θεωρούνται οι πλέον ουδέτεροι και σαφείς.
  • Οι όροι ηλιοστάσιο του Ιουνίου και ηλιοστάσιο του Δεκεμβρίου είναι εναλλακτικοί των όρων «θερινό»/«χειμερινό», αλλά χωρίς την αμφιβολία για το ποιο ημισφαίριο υπονοούν. Δεν χρησιμοποιούνται πολύ πάντως, καθώς δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοικοι της Γης ηλιακό ημερολόγιο, όπου τα ηλιοστάσια συμβαίνουν κάθε χρόνο τον ίδιο μήνα. Εξάλλου, αχρηστεύονται όταν μιλάμε για ηλιοστάσια σε άλλους πλανήτες.

Δείτε πως είχε “γιορτάσει” την πρώτη ημέρα του χειμώνα η Google με Doodle τις περασμένες χρονιές.

https://www.newsit.gr/ellada/xeimerino-iliostasio-2018-simera-3-pragmata-pou-den-gnorizete/


Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

... για να μην ερημώσουν...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
iefimerida.gr
 
Να ξαναζωντανέψουν το μικρό νησί τους προσπαθούν οι μόλις 24 κάτοικοι στα Αντικύθηρα.
Η απόφαση της Μητρόπολης Κυθήρων και Μονεμβασιάς, η οποία σε συνεργασία με το δήμο και την τοπική κοινότητα δίνει επίδομα 500 ευρώ στέγη αλλά και τρόφιμα σε πολύτεκνες οικογένειες για να εγκατασταθούν στο μικρό νησί του Αιγαίου, ζωντάνεψε ξανά τις ελπίδες των ελάχιστων κατοίκων του νησιού. 
 
συνεχεια

Ο Πλωτίνος περί ψυχής

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
taxidistoanexigito.blogspot.com
Τι είμαστε τελικά; Είμαστε μόνο σάρκα και οστά; Κι αν ναι, τότε τι είναι αυτό…
 

Τι είμαστε τελικά; Είμαστε μόνο σάρκα και οστά; Κι αν ναι, τότε τι είναι αυτό που ορίζει αυτό το σώμα, να είναι ότι είναι και να πράττει όπως πράττει; Και αν υπάρχει κάτι πέρα απ’ αυτό που κατευθύνει όλα αυτά, τι είναι αυτό, αν όχι σώμα, και από πού προέρχεται; Και αν πάλι είμαστε αυτό που είναι πέραν του σώματος, ποια είναι η ανάγκη του να βρισκόμαστε σε σώμα;

Μία ενδόμυχη αναζήτηση χωρίς τέλος. Όμοια όπως κι εμείς τώρα, επιδόθηκαν κι άλλοι κατά το παρελθόν σ’ αυτού του είδους την αναζήτηση του εαυτού, όπως θα ακολουθήσουν κι άλλοι πολλοί μετά από εμάς και θα συνεχιστεί έτσι έως ότου πάψουν να υπάρχουν άνθρωποι εντός του κόσμου αυτού.

Το ζήτημα είναι πως ακόμα κι αν λάβεις κάποιες από τις απαντήσεις που ζητάς, πώς θα μπορέσεις να τις μεταφέρεις σε λόγια χωρίς να στρεβλώσεις το νόημά τους. Παρ’ όλα αυτά υπήρξαν κάποιοι που κατόρθωσαν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό να καταγράψουν την προσπάθειά τους αυτή, αφήνοντάς την ως παρακαταθήκη στους επόμενους αναζητητές. Ανάμεσά τους υπήρξε και ο Πλωτίνος, ένας από τους σημαντικότερους φιλοσόφους του ρεύματος του Νεοπλατωνισμού.

► ΕΝΝΕΑΣ ΤΕΤΑΡΤΗ

συνεχεια

https://taxidistoanexigito.blogspot.com/2018/12/o-plotinos-peri-psychis.html?

Ενδείξεις για ύπαρξη ζωής στον πλανήτη Άρη το 1924

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
taxidistoanexigito.blogspot.com
Το 1924, ο δημόσιος διάλογος σχετικά με την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη…

Οι τρεις νέες υποθέσεις του Ηρακλή Πουαρό

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια φωτογραφία.
 
Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications
Εκδότης
Εκδόσεις Διόπτρα - Dioptra Publications Ψάχνετε το ιδανικό δώρο μυστηρίου για τις γιορτές; Τα φαιά κύτταρα του εγκεφάλου σας ξέρουν τη λύση!
📖 Οι τρεις νέες υποθέσεις του Ηρακλή Πουαρό σας περιμένουν σε όλα τα βιβλιοπωλεία σε ειδική τιμή 33,85€: https://www.dioptra.gr/922/
Αν δεν έχετε εύκολη πρόσβαση σε κάποιο βιβλιοπωλείο, μπορείτε να τα παραγγείλετε και ακολουθώντας το link, ή απλά στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία σας: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, ΤΚ, mail, τηλέφωνο. Θα έχετε τα βιβλία σε δύο εργάσιμες ημέρες με δωρεάν ταχυδρομικά και δωρεάν έξοδα αποστολής για οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας.

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
homouniversalisgr.blogspot.com
Ηλιοστάσιο ονομάζεται η χρονική στιγμή κατά την οποία ο άξονας της Γης…
Ηλιοστάσιο ονομάζεται η χρονική στιγμή κατά την οποία ο άξονας της Γης εμφανίζεται στραμμένος όσο περισσότερο προς ή μακριά από τον Ήλιο. Συμβαίνει κατά την ετήσια τροχιά της Γης γύρω από αυτόν.
Αυτό ισοδυναμεί με τον Ήλιο να βρίσκεται στο ψηλότερο ή στο χαμηλότερο σημείο (ετήσιο ) του ουρανού που βρίσκεται ποτέ το μεσημέρι, όπως εμφανίζεται σε εμάς πάνω στην επιφάνεια της Γης.
Η ημέρα του ηλιοστασίου είναι είτε η μεγαλύτερη (το Καλοκαίρι-Θερινό ηλιοστάσιο) είτε η μικρότερη (το Χειμώνα-Xειμερινό ηλιοστάσιο) μέρα του έτους για όλες τις περιοχές της γης εκτός από τους Τροπικούς.
Η λέξη προέρχεται από το «ήλιος» και το «στέκομαι»/«στάση» επειδή κοντά στα ηλιοστάσια (λίγες ημέρες πριν ή μετά) ο Ήλιος φαίνεται να επιβραδύνει τη φαινομενική κίνησή του προς τα βόρεια ή προς τα νότια (κίνηση στηναπόκλιση), μέχρι που την ημέρα του ηλιοστασίου αυτή η κίνηση μηδενίζεται και αντιστρέφεται. Εξίσου ορθό ετυμολογικώς είναι και το συνώνυμο«ηλιοτρόπιο». Με την ευρύτερη σημασία, ο όρος «ηλιοστάσιο» σημαίνει και την ημέρα που παρατηρείται αυτό το φαινόμενο, δύο φορές τον χρόνο, τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο. Τα ηλιοστάσια, όπως και οι ισημερίες, συνδέονται αναπόσπαστα με τις εποχές του έτους. Σε κάποιες χώρες ή γλώσσες θεωρείται ότι αρχίζουν ή διαχωρίζουν τις εποχές, ενώ σε άλλες θεωρούνται τα κέντρα τους.
Τα ηλιοστάσια συμβαίνουν και για τους άλλους πλανήτες. Ορίζονται αντίστοιχα ως οι χρονικές στιγμές κατά τις οποίες οάξονας περιστροφής του πλανήτη εμφανίζεται στραμμένος όσο περισσότερο προς ή μακριά από τον Ήλιο συμβαίνει κατά την ετήσια τροχιά του πλανήτη γύρω από αυτόν.http://el.wikipedia.org/



















Μετά τις 21 Δεκεμβρίου ο Ήλιος αρχίζει και πάλι να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά και η ημέρα να μεγαλώνει.

Οι ημέρες γύρω από το Χειμερινό Ηλιοστάσιο έχουν μια σπουδαία αστρονομική σημασία. Στις 21 Δεκεμβρίου ο Ήλιος βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο του, και φαίνεται να στέκεται πάνω στην εκλειπτική σαν να είναι έτοιμος να σταματήσει. Μένει σταθερός από τις 21 έως τις 24 Δεκεμβρίου, όπου είναι και οι μικρότερες μέρες του χρόνου. Αυτές τις τρεις ημέρες φαίνεται σαν να πεθαίνει.

Τα Ηλιοστάσια και οι Ισημερίες σημειοδοτούν την αρχή κάθε εποχής. Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο είναι η αρχή του χειμώνα, μιας σκληρής εποχής για τα άτομα που ζουν στο Βόρειο ημισφαίριο της Γης. Οι ιερείς διαφόρων θρησκειών έκαναν δεήσεις προς τον Ήλιο για να μην χαθεί οριστικά κάτω από τον ορίζοντα στην προαιώνια πορεία του προς το Νότιο ημισφαίριο.
Μετά τις 21 Δεκεμβρίου ο Ήλιος αρχίζει και πάλι να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά και η ημέρα να μεγαλώνει. Σταματάει τη κίνηση του προς το νότο και στρέφεται προς βορρά. Οι άνθρωποι σε διάφορα σημεία του πλανήτη πανηγύριζαν που ο ήλιος για μια ακόμα φορά πέρασε από το Χειμερινό Ηλιοστάσιο και ξαναγεννήθηκε.
Στην αρχαία Ελλάδα στο Χειμερινό Ηλιοστάσιο γιόρταζαν τη γέννηση του Διονύσου, γιου του Δία και της παρθένου Σεμέλης. Τον αποκαλούσαν «σωτήρα» και «θείο βρέφος». Ήταν ο «καλός ποιμένας», οι ιερείς του οποίου κρατούσαν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη. Τον χειμώνα θρηνούσαν το σκοτωμό του από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου γιόρταζαν την αναγέννηση του.Οι ιέρειες τότε ανέβαιναν στην κορυφή του ιερού βουνού και κρατώντας ένα βρέφος φώναζαν «ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε».Ο Ήλιος λατρεύτηκε από τους αρχαίους Έλληνες σαν θεός, μιας που γι αυτούς
ο Ήλιος, ήταν ο δημιουργός των εποχών του έτους, και του κύκλου των φαινομένων και των εναλλαγών που σχετίζονται με αυτές , από τη σπορά έως τη βλάστηση και από την ανθοφορία έως τη συγκομιδή.Τον απεικόνιζαν πάνω σε ένα πύρινο άρμα να ξεκινά κάθε πρωί, να διατρέχει τον ουρανό και να σκορπίζει το φως στη Γη. Τον ταύτιζαν επίσης με το Φοίβο Απόλλωνα, το θεό του Φωτός.
Αναπαριστούσαν την κίνηση του ηλίου με τη ζωή ενός ανθρώπου που γεννιόταν κατά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο, και μεγάλωνε βαθμιαία όπως αυξανόταν το φως του ηλίου μέχρι την Εαρινή Ισημερία όπου ή ημέρα εξισώνεται με τη νύχτα. Τότε η Ήλιος νικά το σκοτάδι, συμβολίζοντας με αυτό τον τρόπο την αναγέννηση της φύσης μέσα από τη μήτρα της Γης.

















Η γιορτή αυτή πέρασε και στην αρχαία Ρώμη όπου γιόρταζαν τα Σατουρνάλια, προς τιμή του θεού Κρόνου, αλλά και της θεάς Δήμητρας, όπου θυσίαζαν χοίρους για την ευφορία της Γης. Ήταν μια από τις σημαντικότερες γιορτές και ονομαζόταν «η ημέρα του αήττητου ήλιου».
Οι Αιγύπτιοι στις 25 Δεκεμβρίου γιόρταζαν τη γέννηση του θεού- Ήλιου Ρα , Ατόν ή Όσιρη.
Οι Βαβυλώνιοι αποκαλούσαν το θεό Ήλιο, Σαμάχ, Βάαλ, Μαρδουνάκ, ή Νεργκάλ. 
Οι Πέρσες λάτρευαν τη γέννηση του Αήττητου ήλιου θεού Μίθρα.
Οι Βραχμάνοι γιόρταζαν τη γέννηση του Βράχμα, και έψαλλαν, «εγέρσου ω βασιλιά του κόσμου, έλα σε μας από τις σκηνές σου»
Σταδιακά τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού, ορολογία που αργότερα χρησιμοποίησαν και οι εκκλησιαστικοί πατέρες
Τα Χριστούγεννα ως ημέρα γέννησης του Ιησού Χριστού καθιερώθηκαν στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α κατά τον 4ο μ.χ αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για τη χρονιά της απογραφής του Αυγούστου, και κατόπιν υπολογισμών που έγιναν με βάση τα Ευαγγέλια.
Τα Χριστούγεννα σήμερα εορτάζονται σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο και συμβολίζουν τη νίκη των ζωοποιών δυνάμεων του φωτός πάνω στο φοβερό σκοτάδι.
Ας ευχηθούμε ότι το σκοτάδι της μεγαλύτερης νύχτας του χρόνου να φωτιστεί από το φως του θεού Ήλιου και να βοηθήσει στην αναγέννηση τη δική μας, της Ελλάδας και όλης της οικουμένης.

astrology.gr/     http://olympia.gr/
συνεχεια

Σημαντική ανακάλυψη...

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
kathimerini.gr
 
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Επιστήμονες στη Βρετανία, με επικεφαλής τους ελληνικής και κυπριακής καταγωγής ερευνητές Γιώργο Βασιλείου, Τόνυ Κουζαρίδη και Κώστα Τζελέπη, ανακάλυψαν ότι μια δραστική ουσία που περιέχεται σε οφθαλμικές σταγόνες, μπορεί να καταστρέψει επίσης τα καρκινικά κύτταρα της λευχαιμίας.
Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Wellcome Sanger Institute, καθώς επίσης των πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Νότιγχαμ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", βρήκαν ότι η εν λόγω ουσία (SPHINX31), που στοχεύει σε ένα σημαντικό γονίδιο του καρκίνου (SRPK1), μπορεί να εξοντώσει τα καρκινικά κύτταρα στους ασθενείς με οξεία μυελογενή λευχαιμία (ΟΜΛ), χωρίς να κάνει ζημιά στα υπόλοιπα μη λευχαιμικά κύτταρα.
Η ΟΜΛ είναι μια επιθετική μορφή καρκίνου του αίματος, που πλήττει ανθρώπους όλων των ηλικιών και συχνά απαιτεί μήνες εντατικής χημειοθεραπείας και παρατεταμένη παραμονή στο νοσοκομείο. Εκδηλώνεται στα κύτταρα του μυελού των οστών, τα οποία σταδιακά εκτοπίζουν τα υγιή κύτταρα, με συνέπεια να αυξάνεται επίσης ο κίνδυνος σοβαρών λοιμώξεων και αιμορραγίας.
Οι θεραπείες για την ΟΜΛ ουσιαστικά είναι οι ίδιες εδώ και τρεις δεκαετίες, ενώ στην πλειονότητα των ασθενών ο καρκίνος δεν θεραπεύεται. Ένας υποτύπος της ΟΜΛ, που αφορά μια μετάλλαξη στο γονίδιο MLL, έχει ιδιαίτερα κακή πρόγνωση.
Οι ερευνητές εντόπισαν ένα γονίδιο (SRPK1), το οποίο παίζει ρόλο-κλειδί στην ΟΜΛ που σχετίζεται με το MLL. Η αναστολή του SRPK1, η οποία επιτυγχάνεται χάρη στην ουσία SPHINX31 (που αρχικά χρησιμοποιήθηκε σε κολλύριο για τη νεοαγγειακή νόσο του αμφιβληστροειδούς), «φρενάρει» την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στην ΟΜΛ, όπως έδειξαν τα πειράματα σε ποντίκια, χωρίς να καταστρέφει τα γειτονικά υγιή βλαστικά κύτταρα του αίματος και χωρίς άλλες ορατές παρενέργειες.
«Η νέα μελέτη αφήνει υποσχέσεις ως μια πιθανή νέα προσέγγιση για τη θεραπεία αυτής της επιθετικής λευχαιμίας στους ανθρώπους», δήλωσε ο δρ Γ. Βασιλείου. Ο δρ Κ.Τζελέπης εξέφρασε την ελπίδα ότι η μελέτη «μπορεί να είναι αποτελεσματική και σε άλλους καρκίνους όπως ο μεταστατικός καρκίνος του μαστού».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
 

Είμαστε Σλάβοι μετανάστες στο Βυζάντιο και όχι Μακεδόνες

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
viralman.gr
 
Ο ιστορικός Ντράγκαν Ζαΐκοφσκι, ο οποίος εργάζεται στο Ινστιτούτο Εθνικής Ιστορίας των Σκοπίων, είναι μια σπάνια περίπτωση διότι ομολογεί την ιστορική αλήθεια. Παραδέχεται ότι πριν το 1870 δεν υπήρχε βουλγαρική εθνική συνείδηση. Λέει ότι «Βούλγαροι» στη Μακεδονία αποκαλούνταν οι αγράμματοι ορθόδοξοι χριστιανοί χωρικοί.
Οι μορφωμένοι ορθόδοξοι χριστιανοί και ιδιαίτερα οι αστοί ήταν οι Έλληνες, οι οποίοι και μίλαγαν ελληνικά, σε αντίθεση με τους αγροίκους που μίλαγαν μια σλαβική λαλιά.
Η βουλγαρική εθνική συνείδηση είναι δημιούργημα των Ρώσων και επιβλήθηκε μετά το 1870, με τη σχισματική Εκκλησία της Βουλγαρικής Εξαρχίας, ώστε να εμποδιστεί η ελληνική εξάπλωση μέχρι τον Δούναβη και παράλληλα να αποκτήσει η Ρωσία έξοδο στο Αιγαίο μέσω μιας βουλγαρικής Θράκης και Μακεδονίας.
Τα ρωσικά μπερδέματα στα Βαλκάνια πληρώνουμε σήμερα όλοι οι λαοί της χερσονήσου μας.
Εάν δεν τα είχαν μπερδέψει οι Ρώσοι από τα μέσα του 19ου αιώνα, σήμερα το πιθανότερο είναι τα Βαλκάνια να ήταν μια ομοσπονδία, ή ενιαίο κράτος -όπως τα είχε ονειρευτεί ο Ρήγας Φεραίος- με κυρίαρχο τον ελληνικό πολιτισμό και θα άνηκαν εξαρχής στον δυτικό κόσμο, λόγω δε της γεωπολιτικής τους θέσης και του πλούσιου ορυκτού τους πλούτου θα ήταν η πιο αναπτυγμένη περιοχή της Ευρώπης.
Τα ανακάτεψαν όμως οι Ρώσοι και σήμερα τα Βαλκάνια -εξαιρουμένης της Ελλάδας- είναι η λιγότερο αναπτυγμένη περιοχή της Ευρώπης.
Ακόμα και τα δεινά που υπέστησαν οι βαλκανικοί λαοί την περίοδο των κομμουνιστικών τυραννίδων εξαιτίας των σοβιετικών -των Ρώσων δηλαδή με άλλο όνομα- τα υπέστησαν.
Ο ιστορικός Ντράγκαν Ζαΐκοφσκι λοιπόν λέει ευθέως ότι το VMRO, της εξέγερσης του Ίλιντεν του 1903, ήταν μια βουλγαρική οργάνωση και άρα ουδεμία σχέση είχε με κάποια «μακεδονική» επανάσταση.


Βρήκε το σθένος και υποστήριξε, σε φόρουμ που έγινε την περασμένη εβδομάδα, ότι οι σημαντικότεροι «επαναστάτες» της Μακεδονίας του Βαρδάρη αισθάνονταν Βούλγαροι (σ.σ. είναι αυτοί τους οποίους εμείς αποκαλούμε «κομιτατζήδες»).
Τόνισε επίσης ότι «οι δικοί μας, μέχρι τη διαφυγή του Νίκολα Γκρούεφσκι, προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι ως έθνος είμαστε αρχαίοι, ότι δεν είμαστε Σλάβοι μετανάστες στο Βυζάντιο, αλλά προερχόμασταν από την Αυτοκρατορία της Αλεξάνδρειας -που ήταν δήθεν μακεδονικό κράτος και όχι ελληνικό, αλλά η ιστορία μας λέει άλλα…».
«Ο «Βούλγαρος» κατά τον 19ο αιώνα είχε την έννοια του «φτωχού» του απλού ανθρώπου που ήταν χριστιανός. Η λέξη «Γκρέκ» (Έλληνας) σήμαινε τον πλούσιο τον μορφωμένο χριστιανό. Επίσης αποκαλούνταν και ως «αρναούτης» (σ.σ. Βλάχος) που ήταν ο φτωχός αγρότης που ανήκε σε νομάδες», εξήγησε ορθά ο ιστορικός.
Υπενθυμίζουμε ότι στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα αποκαλούμε «Βλάχους» τους άξεστους, ή τους χωριάτες, δίχως να σημαίνει ότι οι Έλληνες βλαχικής καταγωγής είναι τέτοιοι.
Όπως λοιπόν σήμερα λέμε κάποιον «Βλάχο», δίχως να τον διαχωρίζουμε από τους Έλληνες, έτσι και τότε αποκαλούσαν τους άξεστους «Βούλγαρους» δίχως επίσης να τους διαχωρίζουν από το ελληνικό έθνος. Μετά ήρθαν οι Ρώσοι και είπαν πως όσοι μιλάνε σλαβικά στη Θράκη και στη Μακεδονία δεν είναι Έλληνες αλλά άλλο έθνος, δηλαδή Βούλγαροι.
Να επισημανθεί εδώ ότι ήταν ελληνική γραμμή, τουλάχιστον μέχρι τον Ψυχρό Πόλεμο, ότι οι σλαβόφωνοι της Μακεδονίας ήταν Έλληνες εξισλαβισμένοι.


Ο ιστορικός Ντράγκαν Ζαΐκοφσκι είπε ακόμα ότι στη Μακεδονία, επί τουρκοκρατίας, «ο «Βούλγαρος» χωρικός χαρακτήριζε εκείνους που έμεναν σε πόλεις με τη λέξη «Έλληνες» [„Грк“, ] και την κοσμική ενδυμασία που φορούσαν «ελληνική φορεσιά» [„грчка носија“].
Συνήθως οι κάτοικοι των πόλεων αποκαλούσαν τον εαυτό τους «Έλλην» [„Елин“], ενώ οι Σλάβοι της Μακεδονίας αποκαλούνταν συνήθως «Βούλγαροι»/’бугарски’, δηλαδή κάτοικοι των χωριών-αγρότες, αμόρφωτοι.
Το όνομα «Βούλγαρος» δεν είχε εθνική απήχηση, αλλά είχε την έννοια του χριστιανού πριν από το 1870, πριν τη βουλγαρική Εξαρχία.
Το περιεχόμενο της λέξης «Βούλγαρος» περιελάμβανε την κοινωνική υπόσταση του ατόμου, δηλαδή τον χωριάτη Χριστιανό Ορθόδοξο σε αντίθεση με τους μουσουλμάνους Οθωμανούς.
Όταν, μάλιστα, έλεγαν «είμαστε Βούλγαροι» σκέφτονταν όχι εθνικά αλλά ότι ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι.
Ο Ρώσος αυτοκράτορας για αυτούς ήταν «Βούλγαρος τσάρος», όχι από άποψη εθνικότητας αλλά ως Ορθόδοξος Χριστιανός» αναφέρει μεταξύ άλλων σκοπιανό δημοσίευμα στην express.mk που αναμεταδίδει το Βαλκανικό Περισκόπιο.
ΠΗΓΗ: apocalypsejohn.com
 

γλυκάκι Χιονάτες !!

Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
 
xrysessyntages.gr
Υλικα 3 αυγά 7 φλ. καφε ζαχαρη 4 φλ. καφε καλαμποκελαιο 9 φλ. καφε…
 
Υλικα
3 αυγά
7 φλ. καφε ζαχαρη
4 φλ. καφε καλαμποκελαιο
9 φλ. καφε αλευρι
4 φλ. καφε γαλα
1 μπεικιν
200 γρ. ινδοκάρυδο
σιροπι σοκολατας
1,5 κουπα νερό
1,5 κουπα ζαχαρη
2 κ.γ βιταμ
250 γρ. κουβερτούρα

Εκτέλεση
Χτυπαμε τα αυγά με τη ζαχαρη μεχρι να αφρατεψουν και πρασθετουμε σταδιακα πρωτα το καλαμποκελαιο και επειτα εναλλαξ το αλευρι, το μπεικιν και το γαλα. Βουτυρωνουμε και αλευρωνουμε καλα ενα στρογγυλο ταψι και ψηνουμε στους 175 για 40-45 λεπτα. Δοκιμαζουμε με το μαχαιρι αν ειναι ετοιμο (μπηγουμε ενα μαχαιρι στη μεση περιπου του κεηκ και αν βγει καθαρο ειναι ετοιμο) και βγαζουμε από το φουρνο. Αφηνουμε να κρυωσει.
Ετοιμαζουμε το σιροπι σοκολατας, βαζοντας ολα τα υλικα να βρασουν για 10 λεπτα περιπου μεχρι να παρουμε ενα λειο και σχετικα υγρο μιγμα. Σε ενα βαθυ πιατο ριχνουμε ινδοκαρυδο. Κοβουμε το κεηκ σε ορθογωνια κομματια ή σε ρομβους.
Παιρνουμε ενα κομματι από το κεηκ, το βοουταμε στη σοκολατα να καλυφθει καλα γυρω γυρω και το περναμε από το ινδοκαρυδο. Συνεχιζουμε για ολα τα κομματια. Τα βαζουμε στο ψυγειο να παγωσουν και ειναι ετοιμα.
Συνηθως τις ακρες από το κεηκ που περισσευουν τις κανω κομματακια και τις ανακατευω με λιγη από την κουβερτουρα  μεχρι να γινει ενα μιγμα σφιχτο και χρησιμοποιωντας κουπ πατ σε διαφορα σχηματα φτιαχνω μπουκιτσες τις οποιες περναω παλι απο σοκολατα και ινδοκαρυδο και αφηνω να παγωσουν.
ΠΗΓΗ
 

Δημοφιλείς αναρτήσεις