Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

ένα όμορφο vintage κουτί


https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/1552562244840552
Arte que Faz
Transforme aquela caixa de sapato em uma linda Caixa Vintage
por Mayumi Takushi para OPA Criando Arte

Os materiais utilizados estão nos comentários.
Γύρνα αυτό το κουτί παπουτσιών σε ένα όμορφο vintage κουτί
Από τον Mayumi Takushi για το OPA Criando Arte

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι στα σχόλια.

μπόλιασμα


https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/1553003531463090
اتمنى نشره على اوسع نطاق ليستفيد اكبر عدد منكم من باب نشر العلم
Θα ήθελα να το δημοσιεύσω όσο το δυνατόν ευρύτερα για τον μεγαλύτερο αριθμό σας για να εξαπλωθεί η σημαία

πλέξη ομίχλης φιστίκι

ΜΑΡΚ ΣΑΓΚΑΛ

 
homouniversalisgr.blogspot.com
Ο Μωυσής και η φλεγόμενη βάτος (Moses and the burning bush),…
 

ΜΑΡΚ ΣΑΓΚΑΛ



Ο Μωυσής και η φλεγόμενη βάτος (Moses and the burning bush), λιθογραφία του Μαρκ Σαγκάλ, μέρος ενός ευρύτερου κύκλου έργων με την επωνυμία «Η Ιστορία της Εξόδου» που δημοσιεύτηκε το 1966


O Μαρκ Σαγκάλ ( 7 Ιουλίου 1887 – 28 Μαρτίου 1985) ήτανΓάλλος ζωγράφος, Ρωσο-εβραϊκής καταγωγής. Θεωρείται ένας από τους μείζονες καλλιτέχνες της μοντέρνας τέχνης.

Ο Σαγκάλ γεννήθηκε στο Βιτέμπσκ της σημερινήςΛευκορωσίας, πρωτότοκος γιος εβραϊκής οικογένειας με εννέα παιδιά. Φοίτησε στο εβραϊκό δημοτικό σχολείο και αργότερα συνέχισε τις σπουδές του σε δημόσιο γυμνάσιο, παρά το γεγονός πως οι Εβραίοι γίνονταν πολύ δύσκολα δεκτοί. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη μουσικήμαθαίνοντας βιολί, καθώς και με το σχέδιο. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ζωγραφική και φοίτησε στη σχολή ζωγραφικής του Γεχούντα Πεν, στο Βιτέμπσκ, με στόχο να ολοκληρώσει αργότερα τις σπουδές του στην πρωτεύουσα της Ρωσίας. Το χειμώνα του 1906, εγκαταστάθηκε στην Αγία Πετρούπολη, έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει την ειδική άδεια που έπρεπε να κατέχει κάθε Εβραίος, την εποχή εκείνη, προκειμένου να κατοικήσει μόνιμα στην πρωτεύουσα.
Στην Αγία Πετρούπολη κατάφερε να κερδίσει υποτροφία για σπουδές στη γνωστή σχολή Svanseva, όπου δίδασκε οΛέον Μπακστ, σχεδιαστής σκηνικών για το ρωσικό θέατροκαι εκπρόσωπος του συμβολισμού. Τα πρώτα έργα του Σαγκάλ χαρακτηρίζονταν από θέματα που επανήλθαν και σε μεταγενέστερους πίνακές του, όπως αγροτικές σκηνές ή θέματα εμπνευσμένα από τη ζωή στην ύπαιθρο και την επαρχία. Το φθινόπωρο του 1909 γνώρισε την Μπέλα Ρόζενφελντ, κόρη Εβραίου κοσμηματοπώλη από την πόλη του Βίτεμπσκ, την οποία παντρεύτηκε τελικά το 1915 και στην οποία είναι αφιερωμένοι αρκετοί από τους πίνακές του.
Το 1910, με τη βοήθεια του προστάτη του, Max Winawer, ταξίδεψε στο Παρίσι όπου ήρθε σε επαφή με το έργο πρωτοπόρων καλλιτεχνών της εποχής, όπως τωνιμπρεσιονιστών, του Πωλ Γκωγκέν, του Βίνσεντ βαν Γκογκ ή του Ανρί Ματίς. Εξίσου επιδραστική υπήρξε και η επίσκεψή του στο Λούβρο, η οποία όπως ο ίδιος σημειώνει στα απομνημονεύματά του, τον «σημάδεψε». Στο Παρίσι ο Σαγκάλ συνδέθηκε επίσης με τον Γάλλο ποιητή Γκιγιώμ Απολλιναίρ, ο οποίος προσπαθούσε να του εξασφαλίζει ευκαιρίες να εκθέτει τα έργα του. Εκείνος του αφιέρωσε με τη σειρά του τον πίνακα Φόρος τιμής στον Απολιναίρ (1911). Σε ορισμένους από τους πίνακες του Σαγκάλ εκείνης της περιόδου, όπως στο Αδάμ και Εύα (1912) διαφαίνεται η σχέση του με το κίνημα του κυβισμού, αν και θεωρείται πως επηρεάστηκε λιγότερο από τους θεμελιωτές του, δηλαδή τονΠάμπλο Πικάσσο και τον Ζωρζ Μπρακ, και περισσότερο από το έργο του Ρομπέρ Ντελωναί. Την Άνοιξη του 1914, μετά από πρόταση του Απολιναίρ, ο εκδότης του περιοδικούDer Sturm (Η Θύελλα) Χέρβαρτ Βάλντεν, ανέλαβε την οργάνωση της πρώτης ατομικής έκθεσης του Σαγκάλ στοΒερολίνο.
Το καλοκαίρι του ίδιου έτους, επισκέφτηκε το Βιτέμπσκ. Η έναρξη του Α' Παγκοσμίου πολέμου και το κλείσιμο των συνόρων παρέτειναν τελικά την παραμονή του στη Ρωσία. Παρά την επιθυμία του να αποφύγει τη στράτευση, τελικά τοποθετήθηκε σε μία νευραλγική οικονομική υπηρεσία στην Αγία Πετρούπολη, όπου η θητεία του αντιστοιχούσε σε υπηρεσία στο μέτωπο. Μετά τα γεγονότα της ρωσικής επανάστασης, ο Λένιν διόρισε ως υπεύθυνο για θέματα πολιτισμού τον Ανατόλι Λουνατσάρσκι, ο οποίος ήταν γνωστός του Σαγκάλ από την περίοδο που ζούσε στο Παρίσι. Χάρη στη γνωριμία τους, το Σεπτέμβριο του 1918, διορίστηκε επίτροπος Καλών Τεχνών στο Βιτέμπσκ. Στα πλαίσια των νέων καθηκόντων του, οργάνωσε εκθέσεις και επαναλειτούργησε τη Σχολή Καλών Τεχνών της πόλης, όπου κατόρθωσε να συγκεντρώσει σημαντικούς δασκάλους όπως ο Ελ Λισίτσκι και οΚαζιμίρ Μαλέβιτς. 
Έχοντας επιφυλάξεις για την επανάσταση και ειδικότερα σε ό,τι αφορούσε τις ιδέες της για την τέχνη, ο Σαγκάλ παραιτήθηκε το Μάιο του 1920 και μετακόμισε στη Μόσχα, όπου ανέλαβε τη διακόσμηση του Εβραϊκού Θεάτρου της πόλης. Την περίοδο εκείνη, η οικονομική βοήθεια τωνσοβιετικών καλλιτεχνών ήταν ανάλογη της «χρησιμότητας» του έργου τους ενώ και οι επιχορηγήσεις που αποσπούσε ο Σαγκάλ ήταν πενιχρές, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα, γεγονός που συνέβαλε στην απόφασή του να εγκατασταθεί στο Βερολίνο, όπου παλαιότερα ο Βάλντεν είχε πουλήσει πίνακές του. Τα χρήματα που είχε κερδίσει ο Σαγκάλ από τις πωλήσεις αυτές είχαν ωστόσο χάσει την αξία τους.
Το Σεπτέμβριο του 1923 εγκαταστάθηκε εκ νέου στοΠαρίσι και τον επόμενο χρόνο παρουσιάστηκε η πρώτη αναδρομική έκθεση έργων του και ακολούθησε η πρώτη του ατομική έκθεση στη Νέα Υόρκη. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Σαγκάλ στα απομνημονεύματά του, η δεκαετία 1923-1933 υπήρξε η πιο ευτυχισμένη της ζωής του. Την περίοδο αυτή υπέγραψε συμβόλαιο με τον έμπορο τέχνης Bernheim, με αποτέλεσμα να απαλλαχθεί από οικονομικές έγνοιες αλλά και να γίνει ευρύτερα γνωστός σε διεθνές επίπεδο.
Όταν η γαλλική κυβέρνηση υπέγραψε συμφωνία συνθηκολόγησης με τη ναζιστική Γερμανία, ο Σαγκάλ δεν μπορούσε να παραμείνει ασφαλής στηΓαλλία. Συνελήφθη στη Μασσαλία και επρόκειτο να παραδοθεί στους Γερμανούς, ωστόσο τελικά σώθηκε από αμερικανική παρέμβαση. Χάρη στη φήμη του, ο ίδιος κατόρθωσε να ξεφύγει από την προοπτική των στρατοπέδων συγκέντρωσης και στις 7 Μαΐου 1941 επιβιβάστηκε με την οικογένειά του σε πλοίο που τους μετέφερε στις Ηνωμένες Πολιτείες για να εγκατασταθούν τελικά στην πόλη της Νέας Υόρκης. Στις 2 Σεπτεμβρίου 1944 πέθανε η σύζυγός του Μπέλα Ρόζενφελντ και δύο χρόνια αργότερα ο Σαγκάλ επέστρεψε στην Ευρώπη.
Μετά την επιστροφή του στη Γαλλία η φήμη του άρχισε να αυξάνεται σταθερά. Το 1959 έγινε επίτιμο μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Γραμμάτων και στα επόμενα χρόνια διοργανώθηκαν αναδρομικές ή ατομικές εκθέσεις του σε διάφορες πόλεις, ενώ το 1973 εγκαινιάστηκε το Εθνικό Μουσείο Σαγκάλ στη γαλλική Νίκαια. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του ασχολήθηκε εκτεταμένα με τοιχογραφίες, ψηφιδωτά και υαλογραφήματα, με σημαντικότερες δημιουργίες το εσωτερικό της εκκλησίας στο Plateau d' Assy της Σαβοΐας (1957), τα βιτρώ του καθεδρικού ναού της πόλης Μετς και της συναγωγής της Πανεπιστημιακής Κλινικής της Ιερουσαλήμ (1962), τα παράθυρα του κτιρίου των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη και την οροφή της όπερας του Παρισιού (1964) καθώς και οι τοιχογραφίες για το κτίριο του κοινοβουλίου στην Ιερουσαλήμ (1966).
Πέθανε στις 28 Μαρτίου 1985 σε ηλικία 97 ετών, στην κοινότητα του Αγίου Παύλου, στη νοτιοανατολική Γαλλία. Το 1997 ιδρύθηκε το Μουσείο Σαγκάλ στη γενέτειρά του, το οποίο περιλαμβάνει αντίγραφα των έργων του.
α έργα του Σαγκάλ χαρακτηρίζονται έντονα από προσωπικά στοιχεία καθώς και από την «απλοϊκή» ιδιομορφία τους. Η θεματολογία του, κατά βάση ποιητική και φανταστική, είναι βασισμένη κυρίως σε προσωπικά βιώματα, άρρηκτα συνδεδεμένη επίσης με την εβραϊκή του καταγωγή, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως σπανίζουν οι προσωπογραφίες. Κινήθηκε συστηματικά γύρω από τον άξονα της εβραϊκής παράδοσης και του ρωσικού φολκλόρ, αν και στο ύστερο έργο του απομακρύνθηκε ελαφρά, χρησιμοποιώντας θέματα από την αρχαία Ελλάδα, όπως στους πίνακες Πτώση του Ίκαρου(1975) ή Ο μύθος του Ορφέα (1977), καθώς και απλές καθημερινές σκηνές.
Αν και έζησε παράλληλα με την εξέλιξη πολλών κινημάτων της μοντέρνας τέχνης, το έργο του δύσκολα μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο από αυτά.

La Mariee

 https://homouniversalisgr.blogspot.com/2018/07/blog-post_14.html?

ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΙΟΝΕΣΚΟ ( 26 Νοεμβρίου 1909 - 28 Μαρτίου 1994 )

 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
homouniversalisgr.blogspot.com
Ο Ευγένιος Ιονέσκο (γαλλ. Eugène Ionesco, 26 Νοεμβρίου 1909-28…

ΞΙΔΑΤΟ ΧΤΑΠΟΔΙ


https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/2098745093555595?__tn__=-R
Paxxi
ΞΙΔΑΤΟ ΧΤΑΠΟΔΙ ο θαλασσινός λαχταριστός μεζές του καλοκαιριού, που κάνει παρέα στη ρακί μας ακόμα και τις μέρες της νηστείας. Η συνταγή https://bit.ly/2M6InQ7

Θεσσαλονίκη 1933

 
taxidistoanexigito.blogspot.com
Το καλοκαίρι του 1933, η συνοικία Ντεπώ της Θεσσαλονίκης ήταν…
Το καλοκαίρι του 1933, η συνοικία Ντεπώ της Θεσσαλονίκης ήταν ανάστατη. Μετά από 35 και πλέον χρόνια ανάπαυσης και αφάνειας, εμφανίστηκε το φάντασμα ενός Αγίου, όπως έλεγαν κάποιοι ή ενός παπά, όπως ισχυρίζονταν κάποιοι άλλοι.

Η παράξενη αυτή ιστορία διαδραματίστηκε στη συνοικία Ντεπώ και συγκεκριμένα, στην οδό Θερμοπυλών, όπου βρισκόταν ένας μικρός λοφίσκος. Στις αρχές Ιουνίου, ημέρα Παρασκευή, την ώρα που σήμαιναν οι καμπάνες για τον Εσπερινό, ένα δεκάχρονο αγόρι, ο Τάκης Αναγνωστόπουλος, διάβαζε τα μαθήματά του μπροστά στο παράθυρο του σπιτιού του, που ήταν ακριβώς απέναντι από τον λόφο, σε απόσταση μικρότερη των πενήντα μέτρων.

Ξαφνικά, το βλέμμα του αγοριού έπεσε απέναντι στον λοφίσκο, στην άκρη του οποίου ξεχώριζαν τρεις-τέσσερις μεγάλες πέτρες. Και τότε, είδε πάνω στις πέτρες αυτές έναν παπά, που φορούσε άσπρα ενδύματα, να κάθεται ατάραχος και να διαβάζει. Η γενειάδα του ήταν πολύ μακριά, όπως του Αγίου Νικολάου. Τρόμαξε τόσο πολύ, που φώναξε αλαφιασμένος τη μητέρα του:

    «Μαμά, μαμά, τρέχα! Ένας Άγιος κάθεται πάνω στις πέτρες! Τρέχα!»

Πήγε τρέχοντας η μητέρα κοντά του, αλλά ο παπάς δεν ήταν πια εκεί.

Την επόμενη ημέρα και την ίδια ώρα, το πράγμα μαθεύτηκε στη γειτονιά και τα παιδάκια άφησαν τα παιχνίδια τους και κάθισαν στις πέτρες, που εμφανίστηκε ο παπάς με τα λευκά ράσα, για να τον δουν από κοντά. Αλλά, κανείς δε φάνηκε.

Ένας άλλος μικρός, ο Γιαννάκης Τιτίλιας, έτυχε να δει κι αυτός τον Άγιο. Το ίδιο βράδυ είχε βγει στην αυλή να πλύνει τα πόδια του. Μα, μόλις κοίταξε προς τις πέτρες του λόφου αντίκρυ, είδε έναν παπά ντυμένο στα κάτασπρα. Στεκόταν όρθιος και έμοιαζε σαν να έκανε την προσευχή του. Μια γύριζε προς τα δω και μια προς τα εκεί. Δεν μπόρεσε, όμως, να δει το πρόσωπό του, αν και το σώμα του το παρατήρησε προσεχτικά. Φώναξε έντρομος τον πατέρα του, ο οποίος πρόλαβε και τον είδε κι εκείνος καλά-καλά.

Ο Άγιος έφευγε και ξαναγύριζε πάνω στις πέτρες, σαν κάτι να ζητούσε. Ύστερα, πατέρας και γιος τον έχασαν ξαφνικά από μπροστά τους, σαν να τον πήρε ο αέρας, σαν να ήταν συννεφάκι που διαλύθηκε.

Ένας άλλος γείτονας, ο ξυλουργός Καραγκουνίδης, το σπίτι του οποίου απείχε μόλις δέκα βήματα από το σημείο της θέασης του φαντάσματος, αφηγήθηκε τα εξής:

    «Έντεκα χρόνια ζω σ’ αυτό το σπίτι. Είχα ακούσει πως τα παλιότερα χρόνια, επί Τουρκοκρατίας, παρουσιαζόταν το φάντασμα ενός Αγίου. Εγώ δεν τα πίστευα αυτά και τα κορόιδευα. Πάντοτε, όμως, περίμενα, γιατί αν ήταν αληθινά αυτά που έλεγαν, έπρεπε κάποτε να εμφανιστεί αυτός ο Άγιος.

    Μα, ύστερα από αυτό που είδαν τα αγόρια την Παρασκευή, σκέφτηκα πως απόψε τη νύχτα κάτι θα γίνει. Και με την ιδέα αυτή, αφού έφαγα με τη γυναίκα μου και τον δημοδιδάσκαλο Ν. Μετζελιώτη, βγήκα στον κήπο κατά τις 23:30 και απλά, περίμενα.

    Σε λίγο, θα ήταν μεσάνυχτα θαρρώ, είδα ένα κάτασπρο φάντασμα, έως ενός μέτρου ύψος, πάνω στις πέτρες του λόφου, ενώ στο μέσον ακριβώς της αλλόκοτης σκιάς δέσποζε μια μαύρη βούλα. Φώναξα αμέσως τη γυναίκα μου και τον δημοδιδάσκαλο και τους ρώτησα αν βλέπουν τίποτε πάνω στις πέτρες.

    Μου περιέγραψαν κι αυτοί ασθμαίνοντας το ολόλευκο φάντασμα, όπως το έβλεπα κι εγώ. Σε λίγο, η μια βούλα έγιναν δυο στα πλευρά της εξαϋλωμένης μορφής, που ήταν σχεδόν διαφανής. Κι αμέσως μετά, στο σημείο που στεκόταν, φάνηκε σαν να βγαίνει ένα σύννεφο καπνού και το φάντασμα άρχισε να μεγαλώνει και πήρε τελικά το ξεκάθαρο σχήμα ενός ανθρώπου με τα χέρια ψηλά, σαν να προσευχόταν.

    Σε αυτή τη στάση, ο παπάς με τα λευκά ράσα στάθηκε για αρκετά λεπτά. Μα, όταν έπεσε το φως του ηλεκτρικού δέκα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, έχασε λίγο τη λευκότητά του.

    Ενώ, όμως, στεκόταν έτσι να δέεται ευλαβικά, χάθηκε απ’ τα μάτια μας εντελώς απότομα, χωρίς κανείς μας να καταλάβει πώς κι από πού. Η εξαφάνισή του αυτή σημειώθηκε τη στιγμή που λάλησε ένας πετεινός».

Αυτή είναι η ιστορία του θαύματος που αναστάτωσε όλη τη συνοικία Ντεπώ της Θεσσαλονίκης, γύρω από τον Άγιο Ελευθέριο. Μάλιστα, όλες εκείνες τις ημέρες πλήθος κόσμου συνέρρεε από παντού. Άλλοι γιατί ήθελαν να ακούσουν από τους αυτόπτες μάρτυρες πώς είδαν ακριβώς τον Άγιο και άλλοι, οι πιο θρησκόληπτοι, γιατί επιθυμούσαν να ανάψουν ευλαβικά ένα κεράκι, με την ενδόμυχη ελπίδα ότι ο Άγιος θα φρόντιζε για την υγεία και την ευημερία τους.

Όμως, υπήρχαν και πολλοί που ζητούσαν να σκαφτεί η γύρω περιοχή, ώστε να δουν τι βρισκόταν κάτω από κείνες τις μεγάλες πέτρες του λοφίσκου, πάνω στις οποίες στεκόταν πάντοτε το φάντασμα του παπά με τα λευκά ράσα. Λίγοι, πιο πρακτικοί, αναρωτιούνταν μήπως κρυβόταν κάποιος βαρύτιμος θησαυρός, από τον οποίο θα είχαν όφελος.

Οι παλαιότεροι κάτοικοι, πάντως, έλεγαν πως γνώριζαν από τους προγόνους τους ότι κάποτε εκεί υπήρχε ένα παλιό μοναστήρι.

Το φάντασμα του παπά με τα λευκά ράσα, στο Ντεπώ της Θεσσαλονίκης, είχε μουδιάσει τους κατοίκους, οι οποίοι στέκονταν ευλαβικοί μπροστά στο θαύμα της εμφάνισής του, διερωτώμενοι τι θα μπορούσε να γύρευε.

Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», στις 14/06/1933

Θεσσαλονίκη 1933: To φάντασμα του παπά με τα λευκά ράσα - ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ


Πηγή

Πολλαπλασιασμός λεβάντας

 
mistikakipou.gr

Πολλαπλασιασμός λεβάντας: δημιουργούμε νέα φυτά με μοσχεύματα

Για όλους εμάς που έχουμε αδυναμία στα αρωματικά φυτά και θέλουμε να γεμίσουμε τον κήπο ή το μπαλκόνι μας με λεβάντα, υπάρχει ένας πολύ εύκολος και οικονομικός τρόπος για να φτιάξουμε αμέτρητα φυτά χωρίς να ξοδευτούμε ιδιαίτερα. Φυτεύοντας ένα μικρό κλαδάκι, μπορούμε να δημιουργήσουμε τα εντυπωσιακά φυτά της λεβάντας με τα υπέροχα μωβ λουλούδια της που μοσχομυρίζουν. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή και πολύ πιο γρήγορη σε σχέση με τον πολλαπλασιασμό με σπόρο. Ας δούμε λοιπόν βήμα-βήμα πως μπορούμε να δημουργήσουμε καινούρια φυτά λεβάντας χρησιμοποιώντας μοσχεύματα για να τα απολαμβάνουμε στο σπίτι μας, καθώς και για να χαρίσουμε σε φίλους.
 

Τι μοσχεύματα επιλέγουμε για τον πολλαπλασιασμό της λεβάντας


Για τον πολλαπλασιασμό της λεβάντας με μοσχεύματα, μπορούμε να επιλέξουμε τρυφερούς βλαστούς (φυλλώδη μοσχεύματα) κατά την περίοδο της άνοιξης ή ώριμους βλαστούς (ξυλώδη μοσχεύματα) στα τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές φθινοπώρου.Το μήκος των βλαστών που θα πάρουμε θα πρέπει να είναι περίπου 10-15 εκατοστών, από υγιείς βλαστούς οι οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι ανθισμένοι. Οι ανθισμένοι βλαστοί έχουν μειωμένες πιθανότητες επιτυχίας για τον πολλαπλασιασμό, καθώς δεν περιέχουν αρκετά θρεπτικά στοιχεία για να δημιουργήσουν ρίζες. Έχουν διαθέσει αρκετά από αυτά για την ανθοφορία τους. Επίσης, είναι σημαντικό πριν φυτέψουμε τα φυλλώδη μοσχεύματα της λεβάντας να αφαιρούμε τα 2/3 του φυλλώματος από τη βάση του. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι με την επιλογή τρυφερών μοσχευμάτων έχουμε το πλεονέκτημα ότι δεν δημιουργούμε σημαντική απώλεια στο μητρικό φυτό λεβάντας από το οποίο κόβουμε.

Πώς φυτεύουμε τα μοσχεύματα της λέβάντας στη γλάστρα;


Φυτεύουμε το μόσχευμα της λεβάντας σε μικρή γλάστρα και σε βάθος 7-8 εκατοστών με το φυλλώδες μέρος του βλαστού να βρίσκεται πάνω από το χώμα. Για να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας του πολλαπλασιασμού, καλό είναι να έχουμε εμβαπτίσει την τομή της βάσης του μοσχεύματος σε ορμόνη ριζοβολίας, αν και δεν είναι απαραίτητο για την λεβάντα. Φροντίζουμε να τοποθετούμε τη γλάστρα με το μόσχευμα της λεβάντας σε δροσερό φωτεινό μέρος, μακριά από τις απευθείας ακτίνες του ήλιου. Για υπόστρωμα φύτευσης χρησιμοποιούμε φυτόχωμα γενικής χρήσης και περλίτη σε αναλογία 2:1. Εξασφαλίζουμε υγρασία στο χώμα της γλάστρας και διαβρέχουμε τα φύλλα της λέβαντας με ένα ψεκαστηράκι. Για την επίτευξη περισσότερης υγρασίας, καλύπτουμε το μόσχευμα της λεβάντας με μια ναύλον σακούλα ώστε να επιτύχουμε ταχύτερη και καλύτερη ριζοβολία.

Κι ένα μυστικό για τον πολλαπλασιασμό της λεβάντας με μοσχεύματα


Αν πολλαπλασιάσουμε τη λεβάντα με μαλακά μοσχεύματα, θα έχουμε έτοιμα φυτά σε χρονικό διάστημα 4-5 βδομάδων, ενώ με ξυλώδη μοσχέυματα θα καθυστερήσουν περισσότερο να ριζώσουν καθώς θα χρειαστούν 6-8 βδομάδες.



Πολλαπλασιασμός φυτών με μοσχεύματα
Πώς δημιουργούμε νέα φυτά με μοσχεύματα

 

Περισσότερα άρθρα για τα αρωματικά φυτά


Διάβασε αναλυτικές πληροφορίες για την φροντίδα της λεβάντας σε γλάστρα, καθώς και για άλλα αρωματικά φυτά στα σχετικά άρθρα που έχουμε δημοσιεύσει:

5 μυστικά για φροντίδα λεβάντας
Αρωματικά φυτά που μεγαλώνουν σε νερό, χωρίς χώμα
Αρωματικά φυτά που μυρίζουν λεμόνι
Δεντρολίβανο, 6 μυστικά για φύτευση και φροντίδα
Ρίγανη, 5 μυστικά για φύτευση και φροντίδα
Μελισσόχορτο, βότανο με άρωμα λεμονιού
Δίκταμο, το δημοφιλές κρητικό βότανο
Μέντα, συμβουλές φροντίδας
Φασκόμηλο, συμβουλές φροντίδας για καλλιέργεια
Δυόσμος, 5 μυστικά φροντίδας
Αρωματικά φυτά για γλάστρα

Κώστας Λιονουδάκης
Γεωπόνος Γ.Π.Α.
 

μαγικές βελονιές

Δημοφιλείς αναρτήσεις