Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Όταν οι Έλληνες νικούσαν τους πάντες!!!




olympospress.blogspot.com
Όλυμπος Ομάς - Όλυμπος Εφημερίδα - Όλυμπος Τηλεόραση, ΕΛΛΑΣ,…



Λόγος πολύς έχει γίνει κατά το παρελθόν, και πολλές μελέτες έχουν γραφεί, με θεματολογία περιστρεφόμενη γύρω από τα στρατηγήματα και τις τακτικές που εφήρμοσαν στα Πεδία τις Μάχης οι Αρχαίοι Έλληνες, επιτυγχάνοντας αποφασιστικό αποτέλεσμα για την Τροπή της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ιστορίας.

Στην αρχαία Ελλάδα, ο Ελληνικός στρατός γενικά αποτελείτο από γυμνασμένους άνδρες, με πολεμική περιβολή (θώρακας, περικνημίδες, περικεφαλαία) και με επιδεξιότητα στην χρήση οπλών (ακόντιο, σφενδόνα, τόξο, ξίφος).

Καλύτεροι σφενδονιστές ήταν οι Ρόδιοι, καλύτεροι τοξότες οι Κρήτες, καλύτεροι ακοντιστές οι Ακαρνάνες (από την Ακαρνανία) και οι Αγριάνες (λαός στον Στρυμόνα) και καλύτεροι πελταστές (βλ. παρακάτω) οι Θράκες.

Ο στρατός των αρχαίων Ελλήνων ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε στρατιωτικούς σχηματισμούς στη μάχη, καθώς και το τρέξιμο με ιαχές στην επίθεση κατά των εχθρών.

Η ναυτική υπερδύναμη της εποχής ήταν η Αθήνα. Είναι γνωστές οι περίφημες τακτικές των Αθηναίων που παραπλανούσαν τον εχθρό τους αλλάζοντας τους σχηματισμούς του στόλου τους. Στον στρατό ξηράς, ο Ελληνικός στρατός χρησιμοποίησε από τον 5ο αιώνα π.Χ., πολύ πριν από τον ρωμαϊκό (που είχε μισθοφορικό στρατό από Ρωμαίους και ξένους άνδρες), πολιορκητικές μηχανές όπως πολιορκητικούς κριούς, καταπέλτες και πολιορκητικούς πύργους.

Οι Ρωμαίοι αντέγραψαν το αρχαιοελληνικό στρατιωτικό πρότυπο: τον εξοπλισμό (οπλίτες, ιππείς, πελταστές, ακοντιστές, τοξότες, σφενδονιστές), τις πολεμικές κατασκευές (τριήρεις, πολιορκητικές μηχανές) και την στρατηγική, τόσο στο πεζικό, όσο και στο ναυτικό.

Οι Έλληνες Συρακούσιοι στον πελοποννησιακό πόλεμο – στην Σικελική Εκστρατεία (415 – 413 π.Χ.) είχαν Ιταλούς μισθοφόρους στους οποίους έμαθαν την τέχνη του πολέμου. Οι Έλληνες είχαν και σαλπιγκτές για τα στρατιωτικά παραγγέλματα στις μάχες, καθώς και αυλητές που συντόνιζαν το βήμα των στρατιωτών

Επιστρέφοντας στον σπαρτιατικό στρατό, πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν ο πρώτος που εφήρμοσε τους στρατιωτικούς σχηματισμούς στη μάχη και μάλιστα αλλάζοντάς τους κατά την διάρκειά της. Αυτό έγινε πολύ πριν από την εμφάνιση της μακεδονικής φάλαγγας που δημιούργησε – περίπου το 338 π.Χ. – ο Μακεδόνας βασιλιάς Φίλιππος ο Β΄ (8).

Οι Λακεδαιμόνιοι οπλίτες έφεραν σκούρα κόκκινη επωμίδα ή θώρακα (οι πιο βαριά οπλισμένοι), δόρυ, ασπίδα στην οποία ενεγράφετο το χαρακτηριστικό μεγάλο Λ (=Λακεδαιμόνιοι), καθώς και μικρό εγχειρίδιο (φονικό μαχαίρι): την ξυήλη. Οι στρατιώτες συγχρόνιζαν το βήμα τους με τη μουσική αυλών. Κατά την διάρκεια της μάχης γινόταν αλλαγή των σχηματισμών κατά τέτοιον τρόπο, ώστε οι καλύτεροι πολεμιστές να είναι στην πρώτη γραμμή.

Αν ο εχθρός διασπούσε το σχηματισμό, τότε τους πεσόντες στρατιώτες αντικαθιστούσαν άλλοι οπλίτες που ήταν σκορπισμένοι στην περιοχή της μάχης.

Ο σπαρτιατικός στρατός, επίσης, χρησιμοποίησε και άλλα πολεμικά τεχνάσματα, τα λεγόμενα «κλέμματα΄΄. Τέτοιο κλέμμα ήταν, για παράδειγμα, η προσποίηση ότι ο σπαρτιατικός στρατός ήταν σε κατάσταση αδρανείας, για να παραπλανηθεί ο εχθρός. Πάντως και ο σπαρτιατικός και ο μακεδονικός στρατός, αποτέλεσαν πρότυπο οργάνωσης και τακτικής. Ομοίως και άλλοι στρατοί όπως των Αθηναίων και των Βοιωτών.

Ήδη κατά την ύστερη αρχαιότητα, Έλληνες και Ρωμαίοι συγγραφείς μέχρι και σύγχρονοι ακαδημαϊκοί, εξετάζουν το αντικείμενο από μία σχετική απόσταση, είτε σαν να παρακολουθούν επί χάρτου τις τακτικές κινήσεις των αντιπάλων στρατευμάτων, είτε σε γεωστρατηγικό και πολιτικό επίπεδο σε συσχετισμό με τις συνθήκες της υπό εξέταση περιόδου.

Παρέβλεψαν όμως, σχεδόν όλοι, να ασχοληθούν και να εξετάσουν, το ίδιο το κύτταρο που γέννησε την ανάγκη χρησιμοποιήσεως αυτών των τακτικών και στρατηγικών εφαρμογών, το στοιχείο που επέδρασε τόσο καταλυτικά στην διαμόρφωσι του πεδίου της μάχης και του κοινωνικού γίγνεσθαι, που δεν είναι άλλο παρά η Επινόηση και Εισαγωγή της Οπλιτικής Φάλαγγας!

Πώς και από ποιους δομείται; πως διοικείται; πως κινείται; τι είναι αυτό που καταβάλλει τον αντίπαλο; και πως νοιώθει κάποιος που ανήκει σε αυτήν;… Ίσως οι σύγχρονοί της, εκ συναφείας και εγγύτητος, κάποια πράγματα τα θεώρησαν αυτονόητα και τετριμμένα για να τα αναφέρουν με αποτέλεσμα να τους διαφύγουν.


Ενώ οι σύγχρονοι μελετητές λόγω χρονικής αποστάσεως και ελλιπούς βιβλιογραφίας, είτε δεν τους απασχόλησε είτε δεν τόλμησαν να το αγγίξουν. Εκπληκτική βέβαια εξαίρεσι αποτελεί η αξιολογότατη μελέτη του Victor Davis Hanson με τίτλο: «Ο Δυτικός Τρόπος Πολέμου» η οποία καταπιάνεται με ακριβώς αυτό το αντικείμενο!

Στο παρόν άρθρο λοιπόν, θα ασχοληθούμε ειδικά με την επινόηση και χρήση των Αρχαίων Ελληνικών Παραγγελμάτων και Ασκήσεων Ακριβείας Οπλιτικής Φάλαγγος, και καθόλου με τα λοιπά από τα παραπάνω ερωτήματα, αφού θα αποτελέσουν αντικείμενα ιδιαιτέρων άρθρων.

Από τα Βιβλία στην Πράξη!


Όπως είναι φυσικό λοιπόν, η επιτυχία της Φάλαγγος στο Πεδίο της Μάχης ήταν άμεση συνάρτησι της ακριβείας και συγχρονισμού των κινήσεών της και σαφώς του βαθμού πειθαρχίας αυτών που την απάρτιζαν. Διεφάνη αμέσως λοιπόν η ανάγκη καθιερώσεως μίας μεθόδου ώστε να καταστεί δυνατή η μετατροπή ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων, από μία απλή συνάθροισι ενός ατάκτου πλήθους, σε μία συγχρονισμένη, συμπαγή και αποφασιστική πολεμική μηχανή, με άριστη διάταξι σε γραμμές και στοίχους. Βεβαίως ο κάθε ένας οπλίτης χωριστά, δεν έπαυε να αποτελεί ξεχωριστή προσωπικότητα, με ατομικό χαρακτήρα, ανάγκες και επιθυμίες!

Η λειτουργία όμως της Φάλαγγος προϋπέθετε την αυτοπροαίρετη και εθελοντική υποβολή των προσωπικών αναγκών και ενσυνείδητη πειθαρχία των κινήσεων και αποφάσεων του κάθε οπλίτου χωριστά.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε και το απαύγασμα της Ελληνικής Κοινωνικής Συνειδήσεως που είναι η υποταγή του προσωπικού συμφέροντος στο Συλλογικό!
Έτσι δομήθηκαν ευνομούμενες πολιτείες αποτελούμενες από ευσυνειδήτους, παραγωγικούς και ενεργούς Πολίτες, που μέχρι σήμερα θαυμάζουμε και ζηλεύουμε, σαν να αποτελούν άφθαστο όνειρο!!

Επομένως υπό συγκεκριμένη στρατιωτική διοίκησι, ΕΝΑΣ αποφάσιζε ποια θα ήταν η επόμενη κίνησι της Φάλαγγος, αλλά κοινή ενσυνείδητη συναπόφασι ΟΛΩΝ των Οπλιτών ήταν η σύγχρονη και ακριβής εκτέλεση της συγκεκριμένης κινήσεως στον συγκεκριμένο χρόνο!

Αυτό βεβαίως, γέννησε την αμέσως επόμενη πρακτική ανάγκη: Της καθιερώσεως ενός σαφούς και συνοπτικού τρόπου μεταφοράς των διαταγών του επικεφαλής μέχρι και τον τελευταίο οπλίτη με τρόπο που να είναι πλήρως κατανοητός από όλους και με κοινή ορολογία.

Έτσι λοιπόν προέκυψε η επινόησι των Παραγγελμάτων που δεν είναι παρά μία κωδικοποίησι σειράς ενεργειών και κινήσεων σε συγκεκριμένο χρόνο, μετά από εκφώνησι μίας συντόμου και κοφτής φράσεως ή λέξεως από τον επικεφαλής.

Με σκοπό βεβαίως να καταστούν αυτές οι κινήσεις αποτελεσματικές και συγχρονισμένες στο πεδίο της μάχης, καθιερώθηκαν οι από την περίοδο της ειρήνης Ασκήσεις Ακριβείας για την εξάσκησι και προετοιμασία των Οπλιτών.


Όσο πιο ακριβείς ήταν στην εκτέλεσί τους οι Οπλίτες, τόσο πιο αποτελεσματικοί ήταν στο πεδίο της Μάχης, όπως αποδεικνύει περίτρανα το παράδειγμα των Σπαρτιατών που όχι μόνον είναι οι γεννήτορες της Ιδέας της Φάλαγγος αλλά είχαν αναγάγει την Στρατιωτική Αγωγή σε πραγματική τέχνη, καθιστώντας τους αναντιρρήτως Πρότυπα Πολεμικής Αρετής, ανά τους αιώνες!

Από την αρχαιότητα μέχρι και τις μέρες μας στον σύγχρονο Στρατό, λέμε ότι ο δείκτης πειθαρχίας ενός τμήματος είναι ο βαθμός ακριβείας κατά την εκτέλεσι ασκήσεων ακριβείας!

Μας παραδίδεται μάλιστα από αρχαίους ιστορικούς, η έκπληξη στα μάτια των Περσών βλέποντας από μακριά την προέλαση της Μακεδονικής Φάλαγγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την οποία παρομοίασαν άψογα λέγοντας, ότι ήταν τόσο τέλεια ζυγημένοι και στοιχημένοι οι οπλίτες κατά την κίνηση τους, που από απόσταση δεν έμοιαζαν για ένα πλήθος ανθρώπων, αλλά σαν καρφιά καρφωμένα σε τέλειες γεωμετρικές θέσεις επί μίας κυλιομένης σανίδος! Και αυτή η εικόνα από μόνη της, τους έκανε να κυριευτούν από τρόμο.
ΠΗΓΗ     

Ποια Βιβλία θα Πάρετε μαζί σας


blog.psichogios.gr
Είτε είστε ήδη σε διακοπές, είτε ετοιμάζεστε να φύγετε, ή ακόμα και αν έχετε μόλις επιστρέψει, αλλά διατηρείτε την ανέμελη καλοκαιρινή…

...με τη μαμά σου...





infokids.gr
Όσο περισσότερο χρόνο περνάς με τη μαμά σου τόσο περισσότερο θα ζήσει


Καλέστε τη γιαγιά το επόμενο σαββατοκύριακο για φαγητό και… αυξήστε το προσδόκιμο ζωής της, λέει νέα έρευνα.
Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια βρήκαν, ότι η μοναξιά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη γενικότερη «πτώση» που σχετίζεται με τη μεγάλη ηλικία. Η μελέτη παρακολούθησε 1.600 ενήλικες, με μέσο όρο ηλικίας τα 71 έτη και ανεξάρτητα από την κοινωνικο-οικονομική τους κατάσταση και την υγεία τους βρήκε, ότι οι πιο μοναχικοί από αυτούς έχουν υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας. Σχεδόν το 23% των μοναχικών συμμετεχόντων πέθαναν μέσα σε 6 χρόνια από την αρχή της μελέτης, σε αντίθεση με το 14% αυτών που ανάφεραν ότι είχαν αρκετή συντροφιά.
«Η ανάγκη που έχουμε ολόκληρη τη ζωή μας -οι άνθρωποι που μας ξέρουν, που μας εκτιμούν, που μας δίνουν χαρά- δεν φεύγει ποτέ», λέει η Barbara Moscowitz, επικεφαλής κοινωνική λειτουργός στο Massachusetts General Hospital, με ειδίκευση στη γεροντολογία.
Οι ηλικιωμένοι δίνουν μεγάλη αξία σε αυτές τις σχέσεις –τόσο πολλή που συχνά αφήνουν πολλά να «πέσουν κάτω», συγκριτικά με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Ο λόγος είναι, ότι τα πολλά χρόνια ζωής τους έχουν δώσει τη σοφία να χτίζουν καλύτερες σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω τους.
Όπως συμπληρώνει η Moscowitz, «οι ηλικιωμένοι είναι πιο ανεκτικοί στις ατέλειες και διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες των ανθρώπων που αγαπούν. Όσο μεγαλώνεις, βάζεις περισσότερη πείρα στις φιλίες σου. Ξέρεις για τι αξίζει να δώσεις μάχη και για τι όχι».
Πέρα από το να καλούμε τους μεγαλύτερους σε ηλικία συγγενείς μας στο σπίτι μας, είναι σημαντικό να τους ενθαρρύνουμε να κοινωνικοποιούνται γενικότερα. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι ηλικιωμένοι αγαπούν να επισκέπτονται τα Κ.Α.Π.Η. ή τα καφενεία, γιατί τους αρέσει να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους, να νιώθουν μέλη μιας παρέας.
Το να περνάμε ποιοτικό χρόνο με τους γονείς και τους παππούδες μας τους κάνει καλό, αλλά είναι σημαντικό και για εμάς. Εκείνοι έχουν την συντροφιά που χρειάζονται και εμείς έχουμε τις πολύτιμες συμβουλές, τις ιστορίες τους και όλες τις καλές συνταγές μαγειρικής τους!
Πηγή: housebeautiful.com

"το Παρίσι του Λεβάντε"

«Έλα να με βρεις»



Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Εκδότης
Εκδόσεις Μεταίχμιο - Ekdoseis Metaixmio
Επιλέξτε το εξώφυλλο του «Έλα να με βρεις», του νέου πολυαναμενόμενου μυθιστορήματος του André Aciman, σίκουελ του παγκόσμιου μπεστ σέλερ «Να με φωνάζεις με τ' όνομά σου», έως τις 29 Αυγούστου 2019, και 10 σούπερ τυχεροί θα κερδίσουν ένα αντίτυπο του βιβλίου, με την υπογραφή του συγγραφέα, την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, στις 21 Νοεμβρίου 2019! Διαβάστε περισσότερα: http://bit.ly/2JZXRRN

την κερδίζεις, όταν την κάνεις να χαμογελάει


Γράφει ο Χρήστος Κορφοξυλιώτης
Τόσο απλό, τόσο καθημερινό, το συναντάς στον δρόμο όταν περπατάς. Εκεί που είμαι στον δρόμο και περπατώ ακούγοντας μουσική, είμαι κατσούφης, σκέφτομαι τα προβλήματα μου και κοιτώ κάτω τον δρόμο, ξαφνικά έρχομαι αντιμέτωπος με κάτι ιερό, ένα χαμόγελο μιας περαστικής κοπέλας. Κοντοστέκομαι, εκείνη με προσπερνά. Μπορεί να καταλάβει ότι την έχω παρατηρήσει, να γυρίσει να με κοιτάξει και να μου χαμογελάσει περισσότερο και να συνεχίσει να περπατά, μέχρι να γίνει μια κουκίδα μακριά στον ορίζοντα. Στην περίπτωση όμως που με προσπεράσει, θα συνεχίζει να χαμογελά. Εγώ θα κάθομαι πάλι κολλημένος στην θέση μου, και θα αναρωτιέμαι πώς το κάνει. Πώς οι γυναίκες είναι πιο αισιόδοξες από τους άντρες. Παρατηρώ τριγύρω ότι διαλέγουν έναν χαμογελαστό σύντροφο και όχι έναν κατσούφη. Το θέμα, θα μου πείτε, είναι ότι τις κατηγοριοποιώ και ότι δεν υπάρχουν γυναίκες μελαγχολικές και αγέλαστες.
Είναι σπάνιο αυτό στον κόσμο έξω. Όταν βγαίνουν από την πόρτα τους, αφήνουν ως δια μαγείας τα προβλήματά τους, χαμογελάνε και προσφέρουν τριγύρω τους μια θετική αύρα. Συνήθως διαλέγουν έναν άντρα που θα χαμογελάσει ή θα τον κάνουν εκείνες να τους χαμογελάσει. Έναν κατσούφη θα τον αφήσουν στην μελαγχολία του. Αν είναι μελαγχολικές, θα ενώσουν τις μελαγχολίες τους.
Το θέμα είναι, φίλε άντρα, να κάνεις την γυναίκα να χαμογελά, γιατί αυτή θα σε κάνει να φτάσεις ψηλά. Εκείνη θέλει κάτι το απλό, να της παίρνεις το δάκρυ, την λύπη, την στενοχώρια και να την μετατρέπεις σε χαμόγελο. Μόνο με αυτό θα σε ερωτευτεί. Χαμόγελο ίσον έρωτας. Είναι το πρώτο που βοηθάει να ξεκινήσει ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ζωή σου. Κι αυτό το κεφάλαιο λέγεται Έρωτας.
[loveletters.gr]

Άψινθος,Σάλπιγγες Αποκάλυψης

Αντώνης Σαμαράκης | Μην πεις ποτέ σου είναι αργά!



klik.gr
Αντώνης Σαμαράκης | Μην πεις ποτέ σου είναι αργά! Τ`ακούς; Ό,τι κι αν γίνει...

Δυστυχώς, ζούμε σε  μια εποχή που η πατρίδα μας μαστίζεται από μεγάλη ηθική και οικονομική κρίση... Εκείνες τις μέρες που μπορεί να βρισκόμαστε σε απόγνωση και να ψάχνουμε για μια “σανίδα σωτηρίας”... Τις φορές που έχουμε την ανάγκη από κάπου να στηριχθούμε για να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας... Τότε, είναι που τα λόγια του κορυφαίου Αντώνη Σαμαράκη, πρέπει να φέρνουμε στο μυαλό μας...
Υπέροχα λόγια τα οποία με έχουν  βοηθήσει "να συνεχίσω" σε δύσκολες περιόδους της ζωής μου...
O Aντώνης Σαμαράκης είναι από τους περισσότερο μεταφρασμένους Έλληνες πεζογράφους, καθώς τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες.
Το 1989 ανακηρύχθηκε Πρεσβευτής Καλής Θέλησης της UNICEF για τα παιδιά του κόσμου. Εμφανίστηκε στον λογοτεχνικό χώρο το 1954,  με την έκδοση της συλλογής διηγημάτων Ζητείται ελπίς.
Χρησιμοποιεί απλή γλώσσα, χωρίς επιτηδευμένο ύφος, προσεγγίζοντας τα θέματά του από μια έντονα ανθρωποκεντρική γωνία. Είχε ιδιαίτερη αγάπη για τους νέους και ήταν δική του η ιδέα η δημιουργία της "Βουλής των Εφήβων", όπου δίνεται ο λόγος σε νέους από όλη τη χώρα.
"`Εφυγε" από τη ζωή στις 8 Αυγούστου του 2003. Επιθυμία του ήταν το σώμα του να δωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για έρευνες των φοιτητώv της Ιατρικής.
Όταν ο σπουδαίος συγγραφέας, τιμήθηκε για το σύνολο του έργου το 1982 με το Βραβείο Λογοτεχνίας Ευρωπάλια, είπαν για εκείνον: "Ο Αντώνης Σαμαράκης δεν μιλάει για ευκαιριακές προσωπικότητες. Οι πρωταγωνιστές του διστάζουν και αμφιβάλλουν, είναι ανθρώπινες υπάρξεις όπως ο αναγνώστης. Το έργο του Αντώνη Σαμαράκη είναι μαρτυρία για την τραγωδία του ολοκληρωτισμού, για την απουσία της ελευθερίας και τη μάχη που δίνουν οι άνθρωποι για να την κατακτήσουν. Ο Αντώνης Σαμαράκης είναι ο συγγραφέας της υπερηφάνειας και της ελπίδας."
Την υπερηφάνεια και την ελπίδα μας, λοιπόν, δεν πρέπει να χάσουμε... Κι εσύ, που διαβάζεις αυτό το κείμενο...
Να θυμάσαι πως ακόμα και...
αν νοιώθεις πως έχεις"πέσει χαμηλά",
αν έχεις "πονέσει βαθιά",
αν όλα "μοιάζουν σκοτεινά",
αν έχεις μείνει "έρημος"...
"Μην πεις ποτέ σου "είναι αργά". Τ`ακούς; Ό,τι κι αν γίνει!"
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ
Μην πεις ποτέ σου "είναι αργά"  κι αν χαμηλά έχεις πέσει
κι αν λύπη τώρα σε τρυγά
κι έχεις βαθειά πονέσει. Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά
κι έρημος έχεις μείνει
μην πεις ποτέ σου "είναι αργά"
-τ` ακούς- ό,τι κι αν γίνει.
Μην πεις ποτέ σου αυτές τις δυο
απελπισμένες λέξεις
και αν έμπλεξες με το κακό
και πάλι θα ξεμπλέξεις.

Ποτέ!... ποτέ δεν είναι αργά
πρέπει να το πιστέψεις
και με την πίστη στην καρδιά
Εκείνον να γυρέψεις. Εκείνον που και το ληστή
μ’ όλα τα κρίματά του
γιατί είχε μια καρδιά πιστή
τον κάλεσε κοντά Του.

"Είναι αργά"  λοιπόν μην πεις ό,τι κι αν σου συμβαίνει
φτάνει να Του προσευχηθείς
κι αμέσως σ’ ανασταίνει.

Δημοφιλείς αναρτήσεις