Εδώ θα βρείτε ένα μωσαϊκό θεμάτων . Κλείσαμε 10ετία και γι αυτό κάποιες αναρτήσεις έχουν αλλοιωθεί. Οι σελίδες που αναφέρω είναι τα νέα μου ιστολόγια που αλληλοστηρίζονται με αυτό εδώ το παλιό ... Σας ευχαριστώ!
Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020
Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020
Μωσαϊκό: Αμαλία Κουτσούρη-Φλέμινγκ
Μωσαϊκό: Αμαλία Κουτσούρη-Φλέμινγκ: Η Αμαλία Κουτσούρη-Φλέμινγκ ήταν Ελληνίδα ιατρός και βουλευτής. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 28 Ιουνίου του 1912 και ήταν ...
Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020
Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020
is a lovely gift
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση.
67.860 προβολές
Make It Easy
What is a lovely gift to give your girlfriend on valentine's day 💜
Credit: Hetal's Art (https://goo.gl/KujPbj)
Credit: Hetal's Art (https://goo.gl/KujPbj)
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020
Παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας
Ο John Katsoulis κοινοποίησε μια δημοσίευση στην ομάδα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΠΑΙΔΕΙΑ.
Magna Grecia Commonwealth - Confederazione Μεγάλη Ελλάδα
Giornata mondiale della lingua greca - Taranto 9 febbraio 2018
Παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας - Τάραντας 9 Φεβρουαρίου 2018
World day of the Greek language - Taranto 9 February 2018
La Giornata Mondiale della Lingua Greca mira a valorizzare i legami che ci uniscono alla cultura greca antica e ci rendono componente attiva di un’eredità di straordinario rilievo per tutto il mondo occidentale.
Attraverso l’utilizzo delle parole chiave di particolare valenza civile, morale, politica, artistica, scientifica, poiché intimamente collegate alla cultura e alla sensibilità europea, la lingua greca resta uno strumento particolarmente valido nella definizione di un percorso educativo e formativo ancora più ricco e denso di significati. Per questo nei Licei e le Scuole Secondarie Superiori italiani gli studenti sono stati chiamati a svolgere, il 9 febbraio, le attività volontarie inerenti la lettura di brani di autori greci o componimenti elaborati dagli stessi, performance teatrali, musicali o artistiche e quanto altro possa essere allestito dando spazio alla libera creatività dei più giovani. Nella loro elaborazione hanno potuto attingere ai contenuti appresi nell’ambito di materie quali la matematica, le scienze, la letteratura, la filosofia, la storia, l’educazione artistica e l’’educazione fisica. Lo sviluppo di iniziative aventi per substrato tali materie, infatti, facilita gli studenti nella scoperta e nella comprensione della attualità dei pilastri della propria cultura ed identità.
In Puglia e Basilicata, in particolare, alla manifestazione organizzata dalla Comunità Ellenica “Maria Callas” di Taranto hanno aderito nove istituti scolastici: Liceo “Socrate” di Bari, Liceo Classico Musicale “Palmieri” di Lecce, I.I.S. “Fermi” di Policoro, I.I.S. di Bernalda, Liceo “Moscati” di Grottaglie, Liceo “Tito Livio” di Martina Franca, nonché Liceo Statale “Aristosseno”, I.I.S. “Liside” e I.P.S. “Cabrini” di Taranto.
Η Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας έχει ως στόχο την ενίσχυση των δεσμών που μας συνδέουν με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να μας κάνει ενεργό συστατικό μιας κληρονομιάς εξαιρετικής σημασίας για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο.
Με τη χρήση των λέξεων-κλειδιών ιδίως των όρων που συνδέονται με την ηθική, πολιτική, καλές τέχνες, επιστήμη, ως στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και την ευρωπαϊκή ευαισθησία, η ελληνική γλώσσα παραμένει ένα ιδιαίτερα πολύτιμο εργαλείο για τον ορισμό της εκπαίδευσης και κατάρτισης του προγράμματος, ακόμη πιο πλούσια και γεμάτο νόημα. Για το λόγο αυτό, σε γυμνάσια και σε ιταλικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές κλήθηκαν να εκτελέσουν, στις 9 Φεβρουαρίου, εθελοντικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση αποσπασμάτων από Έλληνες συγγραφείς ή συνθέσεις που εκπονήθηκαν από αυτούς, θεατρικές παραστάσεις, μουσικά ή καλλιτεχνικά έργα και ό, τι άλλο μπορεί να βοηθήσει την ελεύθερη δημιουργικότητα των νέων. Με αυτή τη διαδικασία θα μπορούσαν να αντλήσουν το περιεχόμενό τους στο πλαίσιο θεμάτων όπως τα μαθηματικά, η επιστήμη, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, η ιστορία, η καλλιτεχνική εκπαίδευση και η φυσική αγωγή. Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη πρωτοβουλιών που βασίζονται σε αυτά τα υλικά διευκολύνει τους μαθητές στην ανακάλυψη και κατανόηση της επικαιρότητας των πυλώνων του πολιτισμού και της ταυτότητάς τους.
Στην Απουλία και τη Βασιλικάτα, ιδίως, στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ελληνική Κοινότητα «Μαρία Κάλλας» στον Τάραντα εντάχθηκαν εννέα σχολεία: Γυμνάσιο «Σωκράτης» του Μπάρι, Μουσικό Γυμνάσιο «Παλμιέρι» του Λέτσε, I.I.S. "Φέρμι" του Πολυκόρο, I.I.S. Μπερνάλντα, Λύκειο "Mοσκάτι" της Γκροττάλιε, Λύκειο "Λίβιος" της Mαρτίνα Φράνκα, Λύκειο "Αριστόξενος" I.I.S. "Λυσίδης" και Ι.Ρ. S. "Καμπρίνι" του Τάραντα.
The World Day of the Greek Language aims to enhance the bonds that unite us to ancient Greek culture and make us an active member of a legacy of extraordinary importance for the whole Western world.
Through the use of keywords of particular civil, moral, political, artistic and scientific importance, as intimately linked to European culture and sensibility, the Greek language remains a particularly valid instrument in the definition of an even richer educational and training path. full of meanings. For this reason in secondary schools and Italian secondary schools the students were called to perform, on 9 February, the voluntary activities concerning the reading of passages by Greek authors or compositions elaborated by them, theatrical, musical or artistic performances and what else could be set up giving space to the free creativity of the youngest. In their elaboration they were able to draw on the contents learned in the fields of mathematics, science, literature, philosophy, history, artistic education and physical education. In fact, the development of initiatives based on these materials facilitates students in the discovery and understanding of the topicality of the pillars of their culture and identity.
In Puglia and Basilicata, in particular, at the event organized by the "Maria Callas" Hellenic Community of Taranto, nine schools have joined: Liceo "Socrate" of Bari, Liceo Classico Musicale "Palmieri" of Lecce, I.I.S. "Fermi" by Policoro, I.I.S. of Bernalda, Liceo "Moscati" of Grottaglie, Liceo "Tito Livio" of Martina Franca, as well as Liceo Statale "Aristosseno", I.I.S. "Lisides" and I.P.S. "Cabrini" of Taranto.
[M.D.]
Παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας - Τάραντας 9 Φεβρουαρίου 2018
World day of the Greek language - Taranto 9 February 2018
La Giornata Mondiale della Lingua Greca mira a valorizzare i legami che ci uniscono alla cultura greca antica e ci rendono componente attiva di un’eredità di straordinario rilievo per tutto il mondo occidentale.
Attraverso l’utilizzo delle parole chiave di particolare valenza civile, morale, politica, artistica, scientifica, poiché intimamente collegate alla cultura e alla sensibilità europea, la lingua greca resta uno strumento particolarmente valido nella definizione di un percorso educativo e formativo ancora più ricco e denso di significati. Per questo nei Licei e le Scuole Secondarie Superiori italiani gli studenti sono stati chiamati a svolgere, il 9 febbraio, le attività volontarie inerenti la lettura di brani di autori greci o componimenti elaborati dagli stessi, performance teatrali, musicali o artistiche e quanto altro possa essere allestito dando spazio alla libera creatività dei più giovani. Nella loro elaborazione hanno potuto attingere ai contenuti appresi nell’ambito di materie quali la matematica, le scienze, la letteratura, la filosofia, la storia, l’educazione artistica e l’’educazione fisica. Lo sviluppo di iniziative aventi per substrato tali materie, infatti, facilita gli studenti nella scoperta e nella comprensione della attualità dei pilastri della propria cultura ed identità.
In Puglia e Basilicata, in particolare, alla manifestazione organizzata dalla Comunità Ellenica “Maria Callas” di Taranto hanno aderito nove istituti scolastici: Liceo “Socrate” di Bari, Liceo Classico Musicale “Palmieri” di Lecce, I.I.S. “Fermi” di Policoro, I.I.S. di Bernalda, Liceo “Moscati” di Grottaglie, Liceo “Tito Livio” di Martina Franca, nonché Liceo Statale “Aristosseno”, I.I.S. “Liside” e I.P.S. “Cabrini” di Taranto.
Η Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας έχει ως στόχο την ενίσχυση των δεσμών που μας συνδέουν με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να μας κάνει ενεργό συστατικό μιας κληρονομιάς εξαιρετικής σημασίας για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο.
Με τη χρήση των λέξεων-κλειδιών ιδίως των όρων που συνδέονται με την ηθική, πολιτική, καλές τέχνες, επιστήμη, ως στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και την ευρωπαϊκή ευαισθησία, η ελληνική γλώσσα παραμένει ένα ιδιαίτερα πολύτιμο εργαλείο για τον ορισμό της εκπαίδευσης και κατάρτισης του προγράμματος, ακόμη πιο πλούσια και γεμάτο νόημα. Για το λόγο αυτό, σε γυμνάσια και σε ιταλικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές κλήθηκαν να εκτελέσουν, στις 9 Φεβρουαρίου, εθελοντικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση αποσπασμάτων από Έλληνες συγγραφείς ή συνθέσεις που εκπονήθηκαν από αυτούς, θεατρικές παραστάσεις, μουσικά ή καλλιτεχνικά έργα και ό, τι άλλο μπορεί να βοηθήσει την ελεύθερη δημιουργικότητα των νέων. Με αυτή τη διαδικασία θα μπορούσαν να αντλήσουν το περιεχόμενό τους στο πλαίσιο θεμάτων όπως τα μαθηματικά, η επιστήμη, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, η ιστορία, η καλλιτεχνική εκπαίδευση και η φυσική αγωγή. Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη πρωτοβουλιών που βασίζονται σε αυτά τα υλικά διευκολύνει τους μαθητές στην ανακάλυψη και κατανόηση της επικαιρότητας των πυλώνων του πολιτισμού και της ταυτότητάς τους.
Στην Απουλία και τη Βασιλικάτα, ιδίως, στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ελληνική Κοινότητα «Μαρία Κάλλας» στον Τάραντα εντάχθηκαν εννέα σχολεία: Γυμνάσιο «Σωκράτης» του Μπάρι, Μουσικό Γυμνάσιο «Παλμιέρι» του Λέτσε, I.I.S. "Φέρμι" του Πολυκόρο, I.I.S. Μπερνάλντα, Λύκειο "Mοσκάτι" της Γκροττάλιε, Λύκειο "Λίβιος" της Mαρτίνα Φράνκα, Λύκειο "Αριστόξενος" I.I.S. "Λυσίδης" και Ι.Ρ. S. "Καμπρίνι" του Τάραντα.
The World Day of the Greek Language aims to enhance the bonds that unite us to ancient Greek culture and make us an active member of a legacy of extraordinary importance for the whole Western world.
Through the use of keywords of particular civil, moral, political, artistic and scientific importance, as intimately linked to European culture and sensibility, the Greek language remains a particularly valid instrument in the definition of an even richer educational and training path. full of meanings. For this reason in secondary schools and Italian secondary schools the students were called to perform, on 9 February, the voluntary activities concerning the reading of passages by Greek authors or compositions elaborated by them, theatrical, musical or artistic performances and what else could be set up giving space to the free creativity of the youngest. In their elaboration they were able to draw on the contents learned in the fields of mathematics, science, literature, philosophy, history, artistic education and physical education. In fact, the development of initiatives based on these materials facilitates students in the discovery and understanding of the topicality of the pillars of their culture and identity.
In Puglia and Basilicata, in particular, at the event organized by the "Maria Callas" Hellenic Community of Taranto, nine schools have joined: Liceo "Socrate" of Bari, Liceo Classico Musicale "Palmieri" of Lecce, I.I.S. "Fermi" by Policoro, I.I.S. of Bernalda, Liceo "Moscati" of Grottaglie, Liceo "Tito Livio" of Martina Franca, as well as Liceo Statale "Aristosseno", I.I.S. "Lisides" and I.P.S. "Cabrini" of Taranto.
[M.D.]
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020
Ίμια 1996: Δὲν ξεχνῶ τοὺς ἥρωες!
orthodoxia-ellhnismos.gr
31 Ἰανουαρίου 1996. Ἕνα ἀκόμη παγωμένο βράδυ βρίσκει τοὺς πάντες στὰ σπίτια τους νὰ προσπαθοῦν νὰ ζεσταθοῦν. Ἕνα ἀκόμη βράδυ, ποὺ ἀπέδειξε πὼς ὁ καθηγητής Παναγιώτης Κονδύλης εἶχε ἀπόλυτο δίκιο ὅταν ἔγραφε στὴ Θεωρία τοῦ Πολέμου του σχετικὰ μὲ τὶς ἑλληνοτουρκικὲς σχέσεις ὅτι: «Οἱ μετριότητες, ὑπομετριότητες καὶ ἀνθυπομετριότητες, ποὺ συναπαρτίζουν τὸν ἑλληνικὸ πολιτικὸ καὶ παραπολιτικὸ κόσμο, δὲν ἔχουν τὸ ἀνάστημα νὰ... θέσουν καὶ νὰ λύσουν ἱστορικὰ προβλήματα τέτοιας ἔκτασης καὶ τέτοιου βάθους ἴσως νὰ καταρρεύσουν ἀκόμα καὶ στὴν περίπτωση ὅπου θὰ βρεθοῦν μπροστὰ στὴ μεγάλη ἀπόφαση νὰ διεξαγάγουν ἕναν πόλεμο γιατί, ἂν o πόλεμος εἶναι συνέχεια τῆς πολιτικῆς, ποιὸς πόλεμος θὰ συνεχίσει μία σπασμωδικὴ πολιτική;»
Ἡ κρίση τῶν Ἰμίων κορυφώθηκε τὶς πρῶτες πρωινὲς ὧρες τῆς 31ης Ἰανουαρίου 1996, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ἡ κυβέρνηση Σημίτη ξεκινοῦσε τὸ ὀλέθριο ἔργο της, μὲ τὶς πολλαπλὲς συνέπειες γιὰ τὴν Πατρίδα μας, συνέπειες οἱ ὁποῖες ἐλλόχευαν γιὰ ἀρκετὸ καιρό.
Τὸ ἐπεισόδιο ἐντάσσεται στὸ πλαίσιο τῶν τουρκικῶν διεκδικήσεων στὸ ἑλληνικὸ Αἰγαῖο, ποὺ ἐμφανίσθηκαν στὸ προσκήνιο μετὰ τὴ λεγόμενη «Μεταπολίτευση». Ἡ τουρκία θέτει τὰ θέματα τοῦ ἐναερίου χώρου (ἀναγνωρίζει 6 καὶ ὄχι 10 μίλια), τοῦ FIR Ἀθηνῶν, τῆς ἀποστρατιωτικοποίησης τῶν νήσων τοῦ Αἰγαίου καὶ μὲ τὸ συμβὰν τῶν Ἰμίων τὸ καθεστὼς κάποιων βραχονησίδων («Γκρίζες Ζῶνες»).
Τὰ Ἴμια εἶναι δύο μικρὲς ἀκατοίκητες βραχονησίδες μεταξύ τοῦ νησιωτικοῦ συμπλέγματος τῶν Δωδεκανήσων καὶ τῶν νοτιοδυτικῶν ἀκτῶν τῆς Τουρκίας. Ἀπέχουν 5,5 ν.μ. ἀπὸ τὴν Κάλυμνο καὶ 2,5 ν.μ. ἀπὸ τὸ πλησιέστερο ἑλληνικὸ ἔδαφος, τὴ βραχονησίδα Καλόλιμνος.
Τὰ Ἴμια παραχωρήθηκαν στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὴν Ἰταλία τὸ 1947 μὲ τὴ Συνθήκη τῶν Παρισίων, ἀκολουθώντας τὴν ἐνσωμάτωση τῶν Δωδεκανήσων μετὰ τὸ τέλος τοῦ Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Τὸ τουρκικὸ κράτος εἶχε ἀποδεχτεῖ τὸ καθεστὼς ἐπικυριαρχίας τῆς Ἑλλάδας στὰ νησιὰ αὐτά. Η ἀμφισβήτηση τῆς ἑλληνικότητας τῶν Ἰμίων ξεκίνησε ἀπὸ ἕνα ναυτικὸ ἀτύχημα ποὺ συνέβη στὶς 25 Δεκεμβρίου 1995. Οἱ τοῦρκοι προσπάθησαν νὰ ἐφαρμόσουν γιὰ τὴν περίσταση τὴ δική τους ἑρμηνεία στὴ Συνθήκη τῆς Λωζάνης (1923), μὲ τὴν ὁποία εἶχαν παραχωρηθεῖ τὰ Δωδεκάνησα στὴν Ἰταλία στὸ σύνολό τους καὶ ὄχι ὀνομαστικά, καὶ νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν ἑλληνικὴ κυριαρχία κάποιων βραχονησίδων.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
25 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ φορτηγὸ πλοῖο «Φιγκὲν Ἀκὰτ» προσαράζει σὲ ἀβαθῆ ὕδατα κοντὰ στὴν Ἀνατολικὴ Ἴμια καὶ ἐκπέμπει σῆμα κινδύνου. Ὁ πλοίαρχός του ἀρνεῖται βοήθεια ἀπὸ τὸ Ἑλληνικὸ Λιμενικό, ὑποστηρίζοντας ὅτι βρισκόταν σὲ τουρκικὴ περιοχὴ καὶ ὅτι οἱ μόνες ἁρμόδιες γιὰ νὰ τὸν βοηθήσουν εἶναι οἱ ἀρχὲς τῆς χώρας του.
26 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ Λιμεναρχεῖο Καλύμνου ἐνημερώνει τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν καὶ αὐτὸ μὲ τὴ σειρὰ του τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ὅτι ἂν δὲν παρέμβει ρυμουλκό, τὸ τουρκικὸ πλοῖο θὰ κινδυνεύσει.
27 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἐνημερώνει τὴν ἑλληνικὴ πρεσβεία ὅτι, ἀνεξαρτήτως τοῦ ποιὸς θὰ ἀναλάβει τὴ διάσωση τοῦ πλοίου, ὑπῆρχε θέμα γενικότερα.
28 Δεκεμβρίου 1995: Δύο ἑλληνικὰ ρυμουλκὰ ἀποκολλοῦν τὸ τουρκικὸ φορτηγὸ καὶ τὸ ὁδηγοῦν στὸ λιμάνι Κιουλοὺκ τῆς τουρκίας. Τὸ πρωὶ τῆς ἴδιας μέρας ἕνα τουρκικὸ μαχητικὸ ἀεροσκάφος συντρίβεται στὰ ἑλληνικὰ χωρικὰ ὕδατα, στὴν περιοχὴ τῆς Λέσβου, ὕστερα ἀπὸ ἐμπλοκὴ μὲ ἑλληνικὰ μαχητικά. Μὲ ἑλληνικὴ βοήθεια, ὁ τοῦρκος πιλότος διασώζεται.
29 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἐκμεταλλεύεται τὴν κατάσταση καὶ ἐπιδίδει ρηματικὴ διακοίνωση στὸ ἀντίστοιχο ἑλληνικό, στὴν ὁποία ἀναφέρεται ὅτι οἱ βραχονησίδες Ἴμια εἶναι καταχωρισμένες στὸ κτηματολόγιο Μουγκλὰ τοῦ νομοῦ Μπουντροὺμ (Ἁλικαρνασσοῦ) καὶ ἀνήκουν στὴν τουρκία.
9 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ ἑλληνικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἀπαντᾶ μὲ καθυστέρηση, ἀπορρίπτοντας τὴ διακοίνωση.
15 Ἰανουαρίου 1996: Παραιτεῖται ὁ πρωθυπουργὸς Ἀνδρέας Παπανδρέου, ποὺ νοσηλεύεται στὸ «Ὠνάσειο».
16 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἀντιλαμβανόμενο τὸ παιγνίδι τῶν τούρκων ζητᾶ αὐξημένα μέτρα ἐπαγρύπνησης στὴν περιοχὴ τῶν Ἰμίων ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἄμυνας.
19 Ἰανουαρίου 1996: Ἡ κοινοβουλευτικὴ ὁμάδα τοῦ κλεφτο-ΠΑΣΟΚ ἐκλέγει νέο πρωθυπουργὸ τὸν Κωνσταντῖνο Σημίτη.
26 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, θορυβημένος ἀπὸ τὸ γεγονὸς τῆς ἀμφισβήτησης τῆς ἑλληνικότητας τῶν Ἰμίων, ὑψώνει τὴν ἑλληνικὴ σημαία σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ δύο νησιά, συνοδευόμενος ἀπὸ τὸν ἀστυνομικὸ διευθυντὴ Καλύμνου, τὸν ἱερέα καὶ δύο κατοίκους τοῦ νησιοῦ. Θὰ κατηγορηθεῖ ἀργότερα ἀπὸ τοὺς συντρόφους του στὸ ΠΑΣΟΚ ὅτι ἦταν αὐτὸς ποὺ ἔριξε λάδι στὴ φωτιά.
27 Ἰανουαρίου 1996: Δύο δημοσιογράφοι τῆς ἐφημερίδας «Χουριὲτ» στὴ Σμύρνη μεταβαίνουν μὲ ἑλικόπτερο στὴ Μεγάλη Ἴμια. Ὑποστέλλουν τὴν ἑλληνικὴ σημαία καὶ ὑψώνουν τὴν τουρκική. Ἡ ὅλη ἐπιχείρηση βιντεοσκοπεῖται καὶ προβάλλεται ἀπὸ τὸ τηλεοπτικὸ κανάλι τῆς «Χουριέτ».
28 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ περιπολικό τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ «Ἀντωνίου» κατεβάζει τὴν τουρκικὴ σημαία καὶ ὑψώνει τὴν ἑλληνική. Τὸ βράδυ ἕλληνες βατραχάνθρωποι ἀποβιβάζονται στὴ Μεγάλη Ἴμια, χωρὶς νὰ γίνουν ἀντιληπτοὶ ἀπὸ τὰ παραπλέοντα ἐκεῖ τουρκικὰ πολεμικά. Ἡ πολιτικὴ ἐντολὴ πρὸς τοὺς Ἕλληνες στρατιωτικοὺς εἶναι νὰ ἀποφευχθεῖ κάθε κλιμάκωση τῆς ἔντασης.
29 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ κατ’ εὐφημισμόν πρωθυπουργὸς Κώστας Σημίτης, στὶς προγραμματικές του δηλώσεις στὴ Βουλή, στέλνει μήνυμα πρὸς τὴ Τουρκία, ὅτι σὲ ὁποιαδήποτε πρόκληση ἡ Ἑλλάδα θὰ ἀντιδράσει ἄμεσα καὶ δυναμικά. Ἡ πρωθυπουργὸς τῆς τουρκίας Τανσοῦ Τσιλὲρ ζητᾶ διαπραγματεύσεις γιὰ τὸ καθεστὼς τῶν βραχονησίδων τοῦ Αἰγαίου. Τουρκικὰ πολεμικὰ παραβιάζουν τὰ ἑλληνικὰ χωρικὰ ὕδατα καὶ πλησιάζουν τὰ Ἴμια. Γίνονται διαβήματα ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα σὲ Ε.Ε. καὶ ΗΠΑ.
30 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ πρωθυπουργὸς Κώστας Σημίτης ἔχει τηλεφωνικὴ ἐπικοινωνία μὲ τὸν ἀμερικανὸ πρόεδρο Μπὶλ Κλίντον. Τοῦ ἐκφράζει τὴν ἑλληνικὴ θέση ὅτι ἡ χώρα μας δὲν ἐπιθυμεῖ τὴν ἔνταση. Ἡ κυβέρνηση δηλώνει ἕτοιμη νὰ ἀποσύρει τὸ ἄγημα, ὄχι ὅμως καὶ τὴν ἑλληνικὴ σημαία. Στὰ Ἴμια σπεύδουν τὰ πολεμικὰ πλοῖα «Ναυαρίνο» καὶ «Θεμιστοκλῆς». Ὁ τοῦρκος Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν δηλώνει ὅτι ὑπάρχουν καὶ ἄλλα νησιὰ τοῦ Αἰγαίου μὲ ἀσαφὲς νομικὸ καθεστὼς καὶ δὲν ἀποδέχεται τὴν ἑλληνικὴ πρόταση (ἀποχώρηση τοῦ ἀγήματος, ὄχι καὶ τῆς σημαίας).
31 Ἰανουαρίου 1996
00:00 Συγκαλείται σύσκεψη στὸ γραφεῖο τοῦ Πρωθυπουργοῦ. Ὁ Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν, Θεόδωρος Πάγκαλος, φθάνει καθυστερημένα, ἐπειδὴ παίρνει μέρος σὲ τηλεοπτικὴ ἐκπομπή. Αὐτὸ εἶναι καὶ ἐνδεικτικό τῆς σοβαρότητά του.
01:40 Στό ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ὅτι τοῦρκοι κομάντος ἀποβιβάζονται στὴ Μικρὴ Ἴμια.
04:30 Ελικόπτερο τοῦ Ἑλληνικοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ ἀπονηώνεται ἀπὸ τὴ φρεγάτα «Ναυαρίνο» γιὰ νὰ ἐπιβεβαιώσει τὴν πληροφορία. Ἐπικρατοῦν ἄσχημες καιρικὲς συνθῆκες.
04:50 Το πλήρωμα τοῦ ἑλικοπτέρου ἀναφέρει ὅτι ἐντόπισε περὶ τοὺς 10 τούρκους κομάντος μὲ τὴ σημαία τους. Δίνεται ἐντολὴ νὰ ἐπιστρέψει στὴ βάση του κι ἐνῶ πετᾶ μεταξὺ τῶν βραχονησίδων Πίτα καὶ Καλόλιμνος χάνεται ἀπὸ τὰ ραντάρ. Ἀργότερα θὰ ἀνασυρθοῦν νεκρὰ καὶ τὰ τρία μέλη τοῦ πληρώματος, ὁ ὑποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ὁ ὑποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος καὶ ὁ ἀρχικελευστὴς Ἕκτορας Γιαλοψός. Σχετικὰ μὲ τὶς αἰτίες πτώσης τοῦ ἑλικοπτέρου ἔχουν διατυπωθεῖ διάφορες ἀπόψεις. Η ἐπίσημη ἄποψη τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους- μὲ ξεκάθαρη πρόθεση ἐθελοτυφλίας- ἦταν ὅτι τὸ σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας καὶ ἀπώλειας προσανατολισμοῦ τοῦ πιλότου, τὸ γνωστὸ βέρτιγκο. Μία ἄποψη ποὺ ἐξυπηρετοῦσε ἄψογα τούς σκοπούς τους. Τὸ ἑλικόπτερο καταρρίφθηκε ὅμως εἴτε ἀπὸ τὸ τουρκικὸ Ναυτικὸ εἴτε ἀπὸ τοὺς τούρκους καταδρομεῖς ποὺ ὑπῆρχαν πάνω στὸ νησὶ καὶ τὸ γεγονὸς ἀποκρύφτηκε, προκειμένου νὰ λήξει ἡ κρίση καὶ νὰ μὴν ὁδηγηθοῦμε σὲ γενικευμένη σύρραξη ἢ ἀκόμα καὶ σὲ πόλεμο, κάτι ποὺ οἱ ἀστράτευτοι ριψάσπιδες πολιτικοὶ δὲν ἄντεχαν οὔτε σὰν σκέψη.
06:00 Οι ἀμερικανοὶ διὰ τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ ἐπιβάλλουν καὶ στὶς δύο πλευρὲς τὴ θέλησή τους. «No ships, no troops, no flags» διαμηνύουν ἢ σὲ πιὸ κομψὴ διπλωματικὴ γλώσσα νὰ ἰσχύσει τὸ status quo ante. Μέχρι τὸ μεσημέρι τῆς 31ης Ἰανουαρίου 1996 τὰ πλοῖα, οἱ στρατιῶτες και οι σημαῖες εἶχαν ἀποσυρθεῖ ἀπὸ τὰ Ἴμια. Οἱ ἑλληνοτουρκικὲς μπίζνες καὶ τὰ ζειμπέκικα ἦταν πιὸ σημαντικὰ ἀπὸ τὴν ἐθνικὴ κυριαρχία καὶ ἀξιοπρέπεια.
Νικόλαος Λεμοντζὴς
Ἡ κρίση τῶν Ἰμίων κορυφώθηκε τὶς πρῶτες πρωινὲς ὧρες τῆς 31ης Ἰανουαρίου 1996, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ἡ κυβέρνηση Σημίτη ξεκινοῦσε τὸ ὀλέθριο ἔργο της, μὲ τὶς πολλαπλὲς συνέπειες γιὰ τὴν Πατρίδα μας, συνέπειες οἱ ὁποῖες ἐλλόχευαν γιὰ ἀρκετὸ καιρό.
Τὸ ἐπεισόδιο ἐντάσσεται στὸ πλαίσιο τῶν τουρκικῶν διεκδικήσεων στὸ ἑλληνικὸ Αἰγαῖο, ποὺ ἐμφανίσθηκαν στὸ προσκήνιο μετὰ τὴ λεγόμενη «Μεταπολίτευση». Ἡ τουρκία θέτει τὰ θέματα τοῦ ἐναερίου χώρου (ἀναγνωρίζει 6 καὶ ὄχι 10 μίλια), τοῦ FIR Ἀθηνῶν, τῆς ἀποστρατιωτικοποίησης τῶν νήσων τοῦ Αἰγαίου καὶ μὲ τὸ συμβὰν τῶν Ἰμίων τὸ καθεστὼς κάποιων βραχονησίδων («Γκρίζες Ζῶνες»).
Τὰ Ἴμια εἶναι δύο μικρὲς ἀκατοίκητες βραχονησίδες μεταξύ τοῦ νησιωτικοῦ συμπλέγματος τῶν Δωδεκανήσων καὶ τῶν νοτιοδυτικῶν ἀκτῶν τῆς Τουρκίας. Ἀπέχουν 5,5 ν.μ. ἀπὸ τὴν Κάλυμνο καὶ 2,5 ν.μ. ἀπὸ τὸ πλησιέστερο ἑλληνικὸ ἔδαφος, τὴ βραχονησίδα Καλόλιμνος.
Τὰ Ἴμια παραχωρήθηκαν στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὴν Ἰταλία τὸ 1947 μὲ τὴ Συνθήκη τῶν Παρισίων, ἀκολουθώντας τὴν ἐνσωμάτωση τῶν Δωδεκανήσων μετὰ τὸ τέλος τοῦ Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Τὸ τουρκικὸ κράτος εἶχε ἀποδεχτεῖ τὸ καθεστὼς ἐπικυριαρχίας τῆς Ἑλλάδας στὰ νησιὰ αὐτά. Η ἀμφισβήτηση τῆς ἑλληνικότητας τῶν Ἰμίων ξεκίνησε ἀπὸ ἕνα ναυτικὸ ἀτύχημα ποὺ συνέβη στὶς 25 Δεκεμβρίου 1995. Οἱ τοῦρκοι προσπάθησαν νὰ ἐφαρμόσουν γιὰ τὴν περίσταση τὴ δική τους ἑρμηνεία στὴ Συνθήκη τῆς Λωζάνης (1923), μὲ τὴν ὁποία εἶχαν παραχωρηθεῖ τὰ Δωδεκάνησα στὴν Ἰταλία στὸ σύνολό τους καὶ ὄχι ὀνομαστικά, καὶ νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν ἑλληνικὴ κυριαρχία κάποιων βραχονησίδων.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
25 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ φορτηγὸ πλοῖο «Φιγκὲν Ἀκὰτ» προσαράζει σὲ ἀβαθῆ ὕδατα κοντὰ στὴν Ἀνατολικὴ Ἴμια καὶ ἐκπέμπει σῆμα κινδύνου. Ὁ πλοίαρχός του ἀρνεῖται βοήθεια ἀπὸ τὸ Ἑλληνικὸ Λιμενικό, ὑποστηρίζοντας ὅτι βρισκόταν σὲ τουρκικὴ περιοχὴ καὶ ὅτι οἱ μόνες ἁρμόδιες γιὰ νὰ τὸν βοηθήσουν εἶναι οἱ ἀρχὲς τῆς χώρας του.
26 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ Λιμεναρχεῖο Καλύμνου ἐνημερώνει τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν καὶ αὐτὸ μὲ τὴ σειρὰ του τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ὅτι ἂν δὲν παρέμβει ρυμουλκό, τὸ τουρκικὸ πλοῖο θὰ κινδυνεύσει.
27 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἐνημερώνει τὴν ἑλληνικὴ πρεσβεία ὅτι, ἀνεξαρτήτως τοῦ ποιὸς θὰ ἀναλάβει τὴ διάσωση τοῦ πλοίου, ὑπῆρχε θέμα γενικότερα.
28 Δεκεμβρίου 1995: Δύο ἑλληνικὰ ρυμουλκὰ ἀποκολλοῦν τὸ τουρκικὸ φορτηγὸ καὶ τὸ ὁδηγοῦν στὸ λιμάνι Κιουλοὺκ τῆς τουρκίας. Τὸ πρωὶ τῆς ἴδιας μέρας ἕνα τουρκικὸ μαχητικὸ ἀεροσκάφος συντρίβεται στὰ ἑλληνικὰ χωρικὰ ὕδατα, στὴν περιοχὴ τῆς Λέσβου, ὕστερα ἀπὸ ἐμπλοκὴ μὲ ἑλληνικὰ μαχητικά. Μὲ ἑλληνικὴ βοήθεια, ὁ τοῦρκος πιλότος διασώζεται.
29 Δεκεμβρίου 1995: Τὸ τουρκικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἐκμεταλλεύεται τὴν κατάσταση καὶ ἐπιδίδει ρηματικὴ διακοίνωση στὸ ἀντίστοιχο ἑλληνικό, στὴν ὁποία ἀναφέρεται ὅτι οἱ βραχονησίδες Ἴμια εἶναι καταχωρισμένες στὸ κτηματολόγιο Μουγκλὰ τοῦ νομοῦ Μπουντροὺμ (Ἁλικαρνασσοῦ) καὶ ἀνήκουν στὴν τουρκία.
9 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ ἑλληνικὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἀπαντᾶ μὲ καθυστέρηση, ἀπορρίπτοντας τὴ διακοίνωση.
15 Ἰανουαρίου 1996: Παραιτεῖται ὁ πρωθυπουργὸς Ἀνδρέας Παπανδρέου, ποὺ νοσηλεύεται στὸ «Ὠνάσειο».
16 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν ἀντιλαμβανόμενο τὸ παιγνίδι τῶν τούρκων ζητᾶ αὐξημένα μέτρα ἐπαγρύπνησης στὴν περιοχὴ τῶν Ἰμίων ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἄμυνας.
19 Ἰανουαρίου 1996: Ἡ κοινοβουλευτικὴ ὁμάδα τοῦ κλεφτο-ΠΑΣΟΚ ἐκλέγει νέο πρωθυπουργὸ τὸν Κωνσταντῖνο Σημίτη.
26 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, θορυβημένος ἀπὸ τὸ γεγονὸς τῆς ἀμφισβήτησης τῆς ἑλληνικότητας τῶν Ἰμίων, ὑψώνει τὴν ἑλληνικὴ σημαία σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ δύο νησιά, συνοδευόμενος ἀπὸ τὸν ἀστυνομικὸ διευθυντὴ Καλύμνου, τὸν ἱερέα καὶ δύο κατοίκους τοῦ νησιοῦ. Θὰ κατηγορηθεῖ ἀργότερα ἀπὸ τοὺς συντρόφους του στὸ ΠΑΣΟΚ ὅτι ἦταν αὐτὸς ποὺ ἔριξε λάδι στὴ φωτιά.
27 Ἰανουαρίου 1996: Δύο δημοσιογράφοι τῆς ἐφημερίδας «Χουριὲτ» στὴ Σμύρνη μεταβαίνουν μὲ ἑλικόπτερο στὴ Μεγάλη Ἴμια. Ὑποστέλλουν τὴν ἑλληνικὴ σημαία καὶ ὑψώνουν τὴν τουρκική. Ἡ ὅλη ἐπιχείρηση βιντεοσκοπεῖται καὶ προβάλλεται ἀπὸ τὸ τηλεοπτικὸ κανάλι τῆς «Χουριέτ».
28 Ἰανουαρίου 1996: Τὸ περιπολικό τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ «Ἀντωνίου» κατεβάζει τὴν τουρκικὴ σημαία καὶ ὑψώνει τὴν ἑλληνική. Τὸ βράδυ ἕλληνες βατραχάνθρωποι ἀποβιβάζονται στὴ Μεγάλη Ἴμια, χωρὶς νὰ γίνουν ἀντιληπτοὶ ἀπὸ τὰ παραπλέοντα ἐκεῖ τουρκικὰ πολεμικά. Ἡ πολιτικὴ ἐντολὴ πρὸς τοὺς Ἕλληνες στρατιωτικοὺς εἶναι νὰ ἀποφευχθεῖ κάθε κλιμάκωση τῆς ἔντασης.
29 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ κατ’ εὐφημισμόν πρωθυπουργὸς Κώστας Σημίτης, στὶς προγραμματικές του δηλώσεις στὴ Βουλή, στέλνει μήνυμα πρὸς τὴ Τουρκία, ὅτι σὲ ὁποιαδήποτε πρόκληση ἡ Ἑλλάδα θὰ ἀντιδράσει ἄμεσα καὶ δυναμικά. Ἡ πρωθυπουργὸς τῆς τουρκίας Τανσοῦ Τσιλὲρ ζητᾶ διαπραγματεύσεις γιὰ τὸ καθεστὼς τῶν βραχονησίδων τοῦ Αἰγαίου. Τουρκικὰ πολεμικὰ παραβιάζουν τὰ ἑλληνικὰ χωρικὰ ὕδατα καὶ πλησιάζουν τὰ Ἴμια. Γίνονται διαβήματα ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα σὲ Ε.Ε. καὶ ΗΠΑ.
30 Ἰανουαρίου 1996: Ὁ πρωθυπουργὸς Κώστας Σημίτης ἔχει τηλεφωνικὴ ἐπικοινωνία μὲ τὸν ἀμερικανὸ πρόεδρο Μπὶλ Κλίντον. Τοῦ ἐκφράζει τὴν ἑλληνικὴ θέση ὅτι ἡ χώρα μας δὲν ἐπιθυμεῖ τὴν ἔνταση. Ἡ κυβέρνηση δηλώνει ἕτοιμη νὰ ἀποσύρει τὸ ἄγημα, ὄχι ὅμως καὶ τὴν ἑλληνικὴ σημαία. Στὰ Ἴμια σπεύδουν τὰ πολεμικὰ πλοῖα «Ναυαρίνο» καὶ «Θεμιστοκλῆς». Ὁ τοῦρκος Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν δηλώνει ὅτι ὑπάρχουν καὶ ἄλλα νησιὰ τοῦ Αἰγαίου μὲ ἀσαφὲς νομικὸ καθεστὼς καὶ δὲν ἀποδέχεται τὴν ἑλληνικὴ πρόταση (ἀποχώρηση τοῦ ἀγήματος, ὄχι καὶ τῆς σημαίας).
31 Ἰανουαρίου 1996
00:00 Συγκαλείται σύσκεψη στὸ γραφεῖο τοῦ Πρωθυπουργοῦ. Ὁ Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν, Θεόδωρος Πάγκαλος, φθάνει καθυστερημένα, ἐπειδὴ παίρνει μέρος σὲ τηλεοπτικὴ ἐκπομπή. Αὐτὸ εἶναι καὶ ἐνδεικτικό τῆς σοβαρότητά του.
01:40 Στό ΓΕΕΘΑ καταφθάνουν πληροφορίες ὅτι τοῦρκοι κομάντος ἀποβιβάζονται στὴ Μικρὴ Ἴμια.
04:30 Ελικόπτερο τοῦ Ἑλληνικοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ ἀπονηώνεται ἀπὸ τὴ φρεγάτα «Ναυαρίνο» γιὰ νὰ ἐπιβεβαιώσει τὴν πληροφορία. Ἐπικρατοῦν ἄσχημες καιρικὲς συνθῆκες.
04:50 Το πλήρωμα τοῦ ἑλικοπτέρου ἀναφέρει ὅτι ἐντόπισε περὶ τοὺς 10 τούρκους κομάντος μὲ τὴ σημαία τους. Δίνεται ἐντολὴ νὰ ἐπιστρέψει στὴ βάση του κι ἐνῶ πετᾶ μεταξὺ τῶν βραχονησίδων Πίτα καὶ Καλόλιμνος χάνεται ἀπὸ τὰ ραντάρ. Ἀργότερα θὰ ἀνασυρθοῦν νεκρὰ καὶ τὰ τρία μέλη τοῦ πληρώματος, ὁ ὑποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ὁ ὑποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος καὶ ὁ ἀρχικελευστὴς Ἕκτορας Γιαλοψός. Σχετικὰ μὲ τὶς αἰτίες πτώσης τοῦ ἑλικοπτέρου ἔχουν διατυπωθεῖ διάφορες ἀπόψεις. Η ἐπίσημη ἄποψη τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους- μὲ ξεκάθαρη πρόθεση ἐθελοτυφλίας- ἦταν ὅτι τὸ σκάφος κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας καὶ ἀπώλειας προσανατολισμοῦ τοῦ πιλότου, τὸ γνωστὸ βέρτιγκο. Μία ἄποψη ποὺ ἐξυπηρετοῦσε ἄψογα τούς σκοπούς τους. Τὸ ἑλικόπτερο καταρρίφθηκε ὅμως εἴτε ἀπὸ τὸ τουρκικὸ Ναυτικὸ εἴτε ἀπὸ τοὺς τούρκους καταδρομεῖς ποὺ ὑπῆρχαν πάνω στὸ νησὶ καὶ τὸ γεγονὸς ἀποκρύφτηκε, προκειμένου νὰ λήξει ἡ κρίση καὶ νὰ μὴν ὁδηγηθοῦμε σὲ γενικευμένη σύρραξη ἢ ἀκόμα καὶ σὲ πόλεμο, κάτι ποὺ οἱ ἀστράτευτοι ριψάσπιδες πολιτικοὶ δὲν ἄντεχαν οὔτε σὰν σκέψη.
06:00 Οι ἀμερικανοὶ διὰ τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ ἐπιβάλλουν καὶ στὶς δύο πλευρὲς τὴ θέλησή τους. «No ships, no troops, no flags» διαμηνύουν ἢ σὲ πιὸ κομψὴ διπλωματικὴ γλώσσα νὰ ἰσχύσει τὸ status quo ante. Μέχρι τὸ μεσημέρι τῆς 31ης Ἰανουαρίου 1996 τὰ πλοῖα, οἱ στρατιῶτες και οι σημαῖες εἶχαν ἀποσυρθεῖ ἀπὸ τὰ Ἴμια. Οἱ ἑλληνοτουρκικὲς μπίζνες καὶ τὰ ζειμπέκικα ἦταν πιὸ σημαντικὰ ἀπὸ τὴν ἐθνικὴ κυριαρχία καὶ ἀξιοπρέπεια.
Νικόλαος Λεμοντζὴς
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Maria Dimitriou 1 Απριλίου στις 3:51 μ.μ. · exypnes-idees.gr 7 Μοναδικά φυτά εσωτερικού χώρου που δεν χρε...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση . 17 Ιουλίου 2017 · Η Anna Nikolaidou κοινοποίησε ένα βίντεο σ...
-
Ο Σταφυλίνακας Kλικ στη φωτογραφία για περισσότερα http://toperivoli.com/content/%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%...
-
http://share24.gr/9-tropi-gia-na-antidrasis-otan-kapios-se-pligosi/ 9 Τρόποι για να Αντιδράσεις Όταν Κάποιος σε Πληγώσει - share24.gr...
-
Maria Dimitriou κοινοποίησε μια δημοσίευση του George Styl Όταν ήμουν μικρός η γιαγιά μου τα έβαζε στο καντήλι για φυτίλι !!! Ξε...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . 4 σημάδια-καμπανάκια ότι ο μεταβολισμός σας είναι στα κόκκινα και κιν...
-
Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Bossnews.gr . · Πως να απαλλαγείτε από το νύχι που μπαίνει μέσα στο δέρμ...
-
Maria Dimitriou 22 Αυγούστου στις 12:22 π.μ. · olympospress.blogspot.com Γιατί οι Δελφοί έστειλαν τους Σ...
-
Βασιλόπιτα τσουρέκι ΥΛΙΚΑ: 35 γρμ. βούτυρο γάλακτος πρόβειο 35 γρμ. βούτυρο αγελάδος 100 γρμ. γάλα φρέσκο 160 γρμ. ζάχαρη άχνη...
-
Ο χρήστης Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο . http://www.ethnikosmaxitis.gr/chamos-stous-epistimones-ellines-echoume-gonidio-...