Magna Grecia Commonwealth - Confederazione Μεγάλη Ελλάδα
Giornata mondiale della lingua greca - Taranto 9 febbraio 2018
Παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας - Τάραντας 9 Φεβρουαρίου 2018
World day of the Greek language - Taranto 9 February 2018
La Giornata Mondiale della Lingua Greca mira a valorizzare i legami che
ci uniscono alla cultura greca antica e ci rendono componente attiva di
un’eredità di straordinario rilievo per tutto il mondo occidentale.
Attraverso l’utilizzo delle parole chiave di particolare valenza
civile, morale, politica, artistica, scientifica, poiché intimamente
collegate alla cultura e alla sensibilità europea, la lingua greca resta
uno strumento particolarmente valido nella definizione di un percorso
educativo e formativo ancora più ricco e denso di significati. Per
questo nei Licei e le Scuole Secondarie Superiori italiani gli studenti
sono stati chiamati a svolgere, il 9 febbraio, le attività volontarie
inerenti la lettura di brani di autori greci o componimenti elaborati
dagli stessi, performance teatrali, musicali o artistiche e quanto altro
possa essere allestito dando spazio alla libera creatività dei più
giovani. Nella loro elaborazione hanno potuto attingere ai contenuti
appresi nell’ambito di materie quali la matematica, le scienze, la
letteratura, la filosofia, la storia, l’educazione artistica e
l’’educazione fisica. Lo sviluppo di iniziative aventi per substrato
tali materie, infatti, facilita gli studenti nella scoperta e nella
comprensione della attualità dei pilastri della propria cultura ed
identità.
In Puglia e Basilicata, in particolare, alla
manifestazione organizzata dalla Comunità Ellenica “Maria Callas” di
Taranto hanno aderito nove istituti scolastici: Liceo “Socrate” di Bari,
Liceo Classico Musicale “Palmieri” di Lecce, I.I.S. “Fermi” di
Policoro, I.I.S. di Bernalda, Liceo “Moscati” di Grottaglie, Liceo “Tito
Livio” di Martina Franca, nonché Liceo Statale “Aristosseno”, I.I.S.
“Liside” e I.P.S. “Cabrini” di Taranto.
Η Παγκόσμια Ημέρα της
Ελληνικής Γλώσσας έχει ως στόχο την ενίσχυση των δεσμών που μας συνδέουν
με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να μας κάνει ενεργό συστατικό μιας
κληρονομιάς εξαιρετικής σημασίας για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο.
Με τη χρήση των λέξεων-κλειδιών ιδίως των όρων που συνδέονται με την
ηθική, πολιτική, καλές τέχνες, επιστήμη, ως στενά συνδεδεμένη με τον
πολιτισμό και την ευρωπαϊκή ευαισθησία, η ελληνική γλώσσα παραμένει ένα
ιδιαίτερα πολύτιμο εργαλείο για τον ορισμό της εκπαίδευσης και
κατάρτισης του προγράμματος, ακόμη πιο πλούσια και γεμάτο νόημα. Για το
λόγο αυτό, σε γυμνάσια και σε ιταλικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
οι μαθητές κλήθηκαν να εκτελέσουν, στις 9 Φεβρουαρίου, εθελοντικές
δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση αποσπασμάτων από Έλληνες
συγγραφείς ή συνθέσεις που εκπονήθηκαν από αυτούς, θεατρικές
παραστάσεις, μουσικά ή καλλιτεχνικά έργα και ό, τι άλλο μπορεί να
βοηθήσει την ελεύθερη δημιουργικότητα των νέων. Με αυτή τη διαδικασία θα
μπορούσαν να αντλήσουν το περιεχόμενό τους στο πλαίσιο θεμάτων όπως τα
μαθηματικά, η επιστήμη, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, η ιστορία, η
καλλιτεχνική εκπαίδευση και η φυσική αγωγή. Στην πραγματικότητα, η
ανάπτυξη πρωτοβουλιών που βασίζονται σε αυτά τα υλικά διευκολύνει τους
μαθητές στην ανακάλυψη και κατανόηση της επικαιρότητας των πυλώνων του
πολιτισμού και της ταυτότητάς τους.
Στην Απουλία και τη
Βασιλικάτα, ιδίως, στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ελληνική
Κοινότητα «Μαρία Κάλλας» στον Τάραντα εντάχθηκαν εννέα σχολεία: Γυμνάσιο
«Σωκράτης» του Μπάρι, Μουσικό Γυμνάσιο «Παλμιέρι» του Λέτσε, I.I.S.
"Φέρμι" του Πολυκόρο, I.I.S. Μπερνάλντα, Λύκειο "Mοσκάτι" της
Γκροττάλιε, Λύκειο "Λίβιος" της Mαρτίνα Φράνκα, Λύκειο "Αριστόξενος"
I.I.S. "Λυσίδης" και Ι.Ρ. S. "Καμπρίνι" του Τάραντα.
The World
Day of the Greek Language aims to enhance the bonds that unite us to
ancient Greek culture and make us an active member of a legacy of
extraordinary importance for the whole Western world.
Through the
use of keywords of particular civil, moral, political, artistic and
scientific importance, as intimately linked to European culture and
sensibility, the Greek language remains a particularly valid instrument
in the definition of an even richer educational and training path. full
of meanings. For this reason in secondary schools and Italian secondary
schools the students were called to perform, on 9 February, the
voluntary activities concerning the reading of passages by Greek authors
or compositions elaborated by them, theatrical, musical or artistic
performances and what else could be set up giving space to the free
creativity of the youngest. In their elaboration they were able to draw
on the contents learned in the fields of mathematics, science,
literature, philosophy, history, artistic education and physical
education. In fact, the development of initiatives based on these
materials facilitates students in the discovery and understanding of the
topicality of the pillars of their culture and identity.
In
Puglia and Basilicata, in particular, at the event organized by the
"Maria Callas" Hellenic Community of Taranto, nine schools have joined:
Liceo "Socrate" of Bari, Liceo Classico Musicale "Palmieri" of Lecce,
I.I.S. "Fermi" by Policoro, I.I.S. of Bernalda, Liceo "Moscati" of
Grottaglie, Liceo "Tito Livio" of Martina Franca, as well as Liceo
Statale "Aristosseno", I.I.S. "Lisides" and I.P.S. "Cabrini" of Taranto.
[M.D.]