Κυριακή 1 Μαρτίου 2020

Ίμβρος

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

olympospress.blogspot.gr

Οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λωζάνης, η Ελληνική Κυβέρνηση έστειλε ένα τηλεγράφημα στην τοπική κυβέρνηση:
 
"...Η Κυβέρνησις είναι αποφασισμένη να προστατεύση δια παντός μέσου τους κατοίκους εν περιπτώσει καταπιέσεων ή διωγμών από των Τούρκων. Κατόπιν της υπό των Τούρκων εφαρμογής των διατάξεων του 14ου άρθρου δυνατόν η Κυβέρνησις να εφεσιβάλη αυτό ενώπιον της Κοινωνίας των Εθνών...."Εβδομήντα τέσσερα χρόνια πέρασαν από αυτό το τηλεγράφημα, και βάσει των γεγονόντων που ακολούθησαν, αποδείχθηκε ότι η Μητέρα Ελλάδα όχι μόνο δεν τίμησε την υπογραφή της και δεν προστάτευσε τους 'Ελληνες κατοίκους της 'Ιμβρου και της Τενέδου, αλλά, αντίθετα, τους εγκατέλειψε στην τραγική τους μοίρα...
 
Το 1923 ο πληθυσμός της Ίμβρου ήταν 10.000 κάτοικοι, οι οποίοι κατά 92% ήταν ορθόδοξοι 'Ελληνες, ενώ η Τένεδος , αριθμούσε 2.500 κατοικους, οι οποιοι οι μισοί ήταν ορθόδοξοι 'Ελληνες.
 
Με το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923 παραχωρήθηκε στους ελληνορθόδοξους Ιμβρίους και Τενέδιους ειδικό καθεστώς τοπικής αυτοδιοικήσεως που προέβλεπε: α) Ειδική διοικητική οργάνωση αποτελούμενη από 'Ελληνες και παρέχουσα όλες τις εγγυήσεις στον ιθαγενή ελληνορθόδοξο πληθυσμό (μη μουσουλμάνους), σε ό, τι αφορά την άσκηση της τοπικής διοικήσεως και την προστασία των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων επί της ζωής και ελευθερίας του προσώπου και επί της περιουσίας.
 
 β) Σώμα αστυνομίας προς εξασφάλιση της δημόσιας τάξεως στρατολογούμενο μεταξύ του ιθαγενούς ελληνορθόδοξου πληθυσμού, με την φροντίδα της προβλεφθείσης τοπικής διοικήσεως, υπό τις διαταγές της οποίας θα διατελούσε. Παράλληλα, είχαν εφαρμογή και ως προς τους Ιμβρίους και Τενεδίους τα άρθρα 37 έως 44 της συνθήκης της Λωζάνης περί προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των εθνικών μειονοτήτων στην Τουρκία.
 
 Παρά τα συμφωνηθέντα όμως, αμέσως , μετά το 1923 οι τουρκικες αρχες με αντιμειονοτικά μέτρα προβαίνουν σε συνεχεις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών των ορθόδοξων Ελλήνων της Ίμβρου και Τενέδου.
 
Το 1926, ο νέος Αστικός Κώδικας της Τουρκίας ανακάλεσε όλα τα δικαιώματα των μειονοτήτων, μεταξύ αυτών και των κατοίκων της Ίμβρου, κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάνης. 
 
Ο Νόμος 1151 του 1927 απαγόρευσε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία. Η πρόβλεψη για ύπαρξη τοπικής αστυνομίας, ελεγχόμενης από την ελληνική μειονότητα στο νησί δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Η Ίμβρος ονομάστηκε Gökçeada και έλαβε χώρα εκτεταμένος εποικισμός από την ενδοχώρα της Τουρκίας, με σκοπό την αλλοίωση της πληθυσμιακής σύνθεσης. Ιδιοκτησίες Ελλήνων απαλλοτριώθηκαν με την επίκληση λόγων ασφαλείας σε εξευτελιστικές τιμές.
 
Η κλιμάκωση της έντασης στην Κύπρο τη δεκαετία του 1960 επέφερε ακόμη μεγαλύτερη χειροτέρευση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων στο νησί. Η εγκατάσταση μιας "ανοικτής φυλακής" για βαρυποινίτες από το εσωτερικό της χώρας αύξησε τον τρόμο του ελληνικού πληθυσμού και επέτεινε το φαινόμενο της μετανάστευσης. Η Τουρκία θεσμοθέτησε τον εξής νόμο. 
 
'Εκανε την Ίμβρο και τη Τένεδο ανοικτές φυλακές. Δηλαδή εγκατέστησε ποινικούς κρατουμένους στην Ίμβρο και στην Τένεδο, βιαστές, προαγωγούς, δολοφόνους, ανωμάλους κλπ. Ήταν ελεύθεροι να κάνουν ότι θέλουν ατιμωρητί.
 
Γυρνούσαν στα χωριά, βίαζαν, κατοικούσαν σε σπίτια, υπεχρέωναν τις Ελληνίδες να τους μαγειρεύουν και να τους πλένουν, έκλεβαν την γεωργική παραγωγή κλπ. Η κατάστασις για τους νησιώτες έγινε αφόρητη. Κανείς δεν μπορούσε να προστατεύσει την οικογένεια του από κακοποίησι και βιασμό. 'Ετσι 'αρχισε η έξοδος του Ελλήνικου πληθυσμού. Μετά από αυτό, οι τούρκοι, έδιναν το σπίτι όποιου έλληνα έφευγε σε Τούρκους εποίκους της Ανατολίας, και μέσα σε δύο χρόνια η Ίμβρος και η Τένεδος έιχαν τουρκοποιηθεί. 
 
Απο τους 8.875 κατοίκων, σήμερα οι Έλληνες στην Ίμβρο δεν είναι πάνω από 270, στην πλειοψηφία τους γέροντες.Μέσα στην αδιαφορία που επικρατεί για την Ίμβρο, τα παιδιά της κάνουν τις τελευταίες προσπάθειες για να σωθεί ό,τι είναι δυνατό να σωθεί. Χιλιάδες Ιμβρίων συρρέουν κάθε χρόνο από όλα τα μέρη του κόσμου (Αμερική, Αυστραλία, Αφρική, Ευρώπη) στο νησί για τον εορτασμό της Κοίμησης της Θεοτόκου, το Δεκαπενταύγουστο. Τον τελευταίο καιρό η επιστροφή αυτή πραγματοποιείται με ολοένα αυξανόμενους ρυθμούς.
 
Γίνονται έργα για την αναστήλωση των εκκλησιών και των σχολείων. Οργανώνονται πανηγύρια σύμφωνα με τα έθιμα και τις παραδόσεις, αναβιώνοντας έτσι τον ορθόδοξο χαρακτήρα του νησιού. Πραγματοποιούνται καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, εκθέσεις φωτογραφιών, ποδοσφαιρικοί αγώνες.
 
Ιδιαίτερα σοβαρή είναι η συμμετοχή, σ’ όλες αυτές τις εκδηλώσεις, της νέας γενιάς των Ιμβρίων, η οποία καλεί όλους τους ανθρώπους, που αγαπούν την ελευθερία και τη δημοκρατία σ’ όλο τον κόσμο, να τους συμπαρασταθούν στο δύσκολο αγώνα τους. 

 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

πλεκτά για... τις κούκλες

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. 
Η εικόνα ίσως περιέχει: άτομα στέκονται
 
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
 
 
Η Goretti Tabuada πρόσθεσε 635 νέες φωτογραφίες στο άλμπουμ: Vestidos Criança — με την Patty Ruiz Diaz και 114 ακόμη.
Vestidos muito lindos
Alguns nao encontrei esquema
Não vendo é apenas album
Fica a sugestão
Créditos nas fotos D'a Net

Πολύ όμορφα φορέματα
Κάποια που δεν βρήκα
Δεν πουλάω είναι απλά άλμπουμ
Ιδού η πρόταση
Credits στις φωτογραφίες ενός δίχτυ

1000 πλεκτά

Όλο το Σπίτι σας να Μοσχοβολάει

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Spiros Soulis.
Μόλις μισό λεπτό θα σας πάρει για να κάνετε το σπίτι σας να μοσχοβολήσει! Δεν θα το πιστεύετε! #thehomeissue #home #tips

Αποκτήστε το πιο μυρωδάτο σπίτι με αυτό το tip.
spirossoulis.com - the home issue

Ποιος χρειάζεται τα χημικά και επικίνδυνα για την υγεία αποσμητικά χώρου όταν μπορεί να φτιάξει μόνος του το πιο μυρωδάτο, υγιεινό και φρέσκο αρωματικό; Δείτε πώς θα κάνετε το σπίτι σας να μοσχοβολάει από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι:
  • ένα βαμβακερό πανί
  • κάποιο αιθέριο έλαιο της επιλογής σας
thehomeissue_myrwdia02
Δεν χρειάζεται καν να γεμίσετε όλο το σπίτι με λουλούδια για να μοσχοβολήσει.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ρίξετε λίγο από το αιθέριο έλαιο στο πανί και να περάσετε με αυτό τη λάμπα ενός φωτιστικού σας όταν αυτό είναι σβηστό. Μπορείτε, μάλιστα, να κάνετε το ίδιο με όλες τις λάμπες των φωτιστικών σας.
Διαβάστε επίσης:
Με το που θα ανάψετε το φωτιστικό σας θα μοσχοβολήσει όλο το σπίτι. Το ίδιο, φυσικά, θα συμβεί με το που θα ανάψετε όλες τις λάμπες.
thehomeissue_myrwdia01
Βάζοντας λίγο αιθέριο έλαιο στις λάμπες των φωτιστικών σας θα κάνετε το σπίτι σας να μοσχομυρίσει.
Δοκιμάστε αυτό το πανεύκολο, πανέξυπνο και σούπερ οικονομικό κόλπο και φέρτε την άνοιξη στο σπίτι σας στο πι και φι.

12 Indoor Gardening Hacks That Make You Throw Your Hands up and Sprout!


NEVER mix lemon and energy drink!!

Ο χρήστης Maria Dimitriou δημοσίευσε ένα επεισόδιο της σειράς The Rick Lax Show.


-5:04
https://www.facebook.com/maria.dimitriou.5/posts/2663168793779886?__tn__=-R
ENERGY DRINK HACKS YOU'VE NEVER SEEN! (Amazing Magic Parody Hacks from Rick Lax)
147.639.405 προβολές
The Rick Lax Show posted an episode of a εμφάνιση.
NEVER mix lemon and energy drink!! 😮
Ποτέ μην ανακατεύεις λεμόνι και ενεργειακό ποτό!! 


Το «Δώρο» - Οι Πρώτες 25 Ιστορίες


Μωσαϊκό: Οι παραδοσιακοί «Μάρτηδες»

Μωσαϊκό: Οι παραδοσιακοί «Μάρτηδες»: http://mikros-romios.gr/3653/martides/ Οι παραδοσιακοί «Μάρτηδες» Ο ήλιος του Μαρτίου θεωρείται κατεξοχήν καυστικός γιατί μαυ...

 martis

Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

ΙΣΑΑΚ ΜΠΑΣΕΒΙΣ ΣΙΝΓΚΕΡ, "ΣΩΣΑ"




Εκδόσεις Κίχλη Kichli Publishing
Εκδότης
Εκδόσεις Κίχλη Kichli Publishing
ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ / ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΙΣΑΑΚ ΜΠΑΣΕΒΙΣ ΣΙΝΓΚΕΡ, "ΣΩΣΑ"
μετάφραση-γλωσσάρι βασικών εβραϊκών όρων-σημειώσεις: Μιχάλης Πάγκαλος
επίμετρο: Σταύρος  Ζουμπουλάκης, Μιχάλης Πάγκαλος
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ διαδραματίζεται στην εβραϊκή κοινότητα της Βαρσοβίας μέσα σε ένα κλίμα αγωνίας, καθώς ο Χίτλερ βρίσκεται προ των πυλών. Ο Άαρον Γκρέιντινγκερ, γόνος χασιδικής ραββινικής οικογένειας, έχει εγκαταλείψει τη μυθική οδό Κροχμάλνα, όπου πέρασε τα παιδικά του χρόνια, και έχει αφήσει πίσω του τον παραδοσιακό εβραϊκό τρόπο ζωής· τώρα αγωνίζεται να κατακτήσει την αλήθεια της λογοτεχνίας. Ανικανοποίητος από τη συναναστροφή με συγγραφείς και διανοούμενους και από τις ερωτικές σχέσεις με χειραφετημένες γυναίκες, ζει σε ένα υπαρξιακό κενό, που επιτείνεται από τον φόβο της επικείμενης εισβολής των ναζί. Θα μπορούσε εύκολα να αποκτήσει διαβατήριο και να διαφύγει στην Αμερική, ωστόσο όλα αλλάζουν όταν ξαναβρίσκει τη Σώσα, τον έρωτα των παιδικών του χρόνων, μια κοπέλα που χαρακτηρίζεται από μια αινιγματική αθωότητα.
Στο πολυεπίπεδο μυθιστόρημά του ο Σίνγκερ θέτει μια σειρά από μεγάλα ηθικά και μεταφυσικά ερωτήματα. Είναι η θυσία συνυφασμένη με την αγάπη; Ποια είναι τα όρια της ατομικής ευθύνης; Μπορεί ένας άνθρωπος που έχει αποστασιοποιηθεί από τη ζωή της κοινότητας να ξανασυνδεθεί με αυτήν χάρη στην αγάπη; Πώς ο Θεός επιτρέπει στο κακό να επικρατήσει;


"Το έργο του Σίνγκερ μοιάζει με μια κολοσσιαία ελεγεία για τη χαμένη Yiddishland της Ανατολικής Ευρώπης, για τον χαμένο κόσμο του στετλ, και ταυτόχρονα νιώθουμε πως ο κόσμος αυτός είναι ζωντανός και μας αφορά. Διαβάζουμε σε αυτόν τις δικές μας απώλειες, τους δικούς μας ξεριζωμούς, τους δικούς μας διχασμούς, τους δικούς μας έρωτες, τα δικά μας πάθη, φόβους και ελπίδες. Ας μη γελιόμαστε: Αυτό που κάνει τον κόσμο τούτο των νεκρών να ζει αναστημένος μέσα στις σελίδες του Σίνγκερ είναι, το δίχως άλλο, το μαγικό φίλτρο της τέχνης του, η απαράμιλλη αφηγηματική του δεινότητα. Μακριά από κάθε πειρασμό λογοτεχνικής νεωτερικότητας, ξέρει καλά αυτός ο μέγας παραμυθάς πως το πρώτο και το κύριο, όταν μιλάμε για διήγημα και μυθιστόρημα, είναι να μπορέσεις να διηγηθείς μια ιστορία."
ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ

Ο ΙΣΑΑΚ ΜΠΑΣΕΒΙΣ ΣΙΝΓΚΕΡ (1904-1991) γεννιέται σε μια χασιδική εβραϊκή οικογένεια στο Λεόντσιν της Πολωνίας. Ο πατέρας του και οι δύο παππούδες του είναι ραββίνοι. Ο Ισαάκ μεγαλώνει στην περίφημη οδό Κροχμάλνα της Βαρσοβίας, όπου ο πατέρας του ασκεί τα καθήκοντα του ραββίνου και ταυτόχρονα προεδρεύει ενός ραββινικού δικαστηρίου (Μπετ Ντιν). Αυτή είναι για τον μικρό Ισαάκ η πατρική κληρονομιά· τα χρόνια αυτά θα διαμορφωθεί της "τέχνης του η περιοχή". Όλος αυτός ο κόσμος της παιδικής του ηλικίας θα αποτυπωθεί στο ιδιότυπα αυτοβιογραφικό "Στο δικαστήριο του πατέρα μου" (1966). Το πρώτο όμως βιβλίο του Σίνγκερ είναι ο "Σατανάς στο Γκόραϋ" (1935), μια αδυσώπητη μυθιστορηματική κριτική όλων των εκκοσμικευμένων μεσσιανισμών.
Με τη βοήθεια του αδελφού του Ίσραελ Γιόσουα Σίνγκερ (1893-1944), επίσης συγγραφέα και δασκάλου του, θα καταφύγει το 1935 στις ΗΠΑ, ενώ ο αντισημιτισμός φουντώνει στη Γερμανία και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στην Αμερική θα γράψει δεκάδες ακόμη διηγήματα, νουβέλες και μυθιστορήματα. Το λογοτεχνικό του έργο θα τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ το 1978. Στον λόγο του κατά την απονομή θα υπερασπιστεί "με θέρμη και πίστη για το μέλλον τους, τα γίντις".

Δημοφιλείς αναρτήσεις