Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Σωκράτης Μαλκότσης


Ο Σωκράτης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.
Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Μαλκότσης παρήγαγε διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.
Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.
Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.
Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.
Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων .
Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα οικονομικού σαμποτάζ: Όταν του δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να εκτελέσει την παραγγελία.
Όταν παρέδωσε τις μηχανές ο Μαλκότσης, το μεν κράτος δεν τον πλήρωνε, η δε Εθνική Τράπεζα ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό με το συμβόλαιο.
Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης, και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι ντιζελομηχανές δεν κατασκευάστηκαν πάλι στην Ελλάδα!
Πηγη

Διάσημος Μουσουλμάνος επιστήμονας ασπάστηκε τον Χριστιανισμό

ΣΤΡΕΣ !.....ΚΟΡΤΙΖΟΛΗ : ΦΙΛΟΣ Ή ΕΧΘΡΟΣ ;

Όταν το σώμα νιώθει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο αναλαμβάνει δράση, κάνει τον μηχανισμό επιβίωσης να δουλέψει σε εντατικούς ρυθμούς ,γιατί έχει μια και μόνη εντολή ,αυτή της επιβίωσης.
Όταν ανάβει το κόκκινο λαμπάκι του κινδύνου, οργανισμός απελευθερώνει διάφορες ορμόνες για προετοιμασία και προστασία.

Μια απ` αυτές τις ορμόνες είναι η τόσο παρεξηγημένη κορτιζόλη, που είναι από τους βασικούς τρόπους αντιμετώπισης του στρες και της φυσικής απειλής.
Όταν όμως το σώμα απελευθερώνει συνέχεια παραπάνω ενέργεια, καθώς νιώθει, ότι απειλείται σε μόνιμη βάση, αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης ασθενειών, που οφείλονται σε μεγάλη παραγωγή κορτιζόλης ,όπως ο διαβήτης η παχυσαρκία,
και γενικότερα προβλήματα μεταβολισμού και όχι μόνο

Όταν το στρες είναι συνεχόμενο το έντερο παίρνει τις ίδιες εντολές ακόμα και μετά την αφόδευση,να ξανακάνει το ίδιο, πάλι βλεννη και πάλι νερό ,οπότε νιώθουμε σαν να μην πήγαμε καθόλου τουαλέτα..
Το αίσθημα της ατελούς κένωσης οφείλετε στην υπερπαραγωγή της κορτιζολης. Σε μεγάλες ποσότητες η ορμόνη αυτή στέλνει σήμα στο έντερο ώστε να εκκρίνει περισσότερη βλεννη και νερό για να αδειάσει πιο γρήγορα, αποτέλεσμα να έχουμε μαλακά έως υδαρή κόπρανα και μερικές φορές λίγες βλέννες
Η αίσθηση ότι δεν αδειάζει το έντερο είναι πολύ συχνή σε περιόδους άγχους γιατί υποσυνείδητα παράγουμε τις ίδιες ορμόνες σαν να είμαστε σε συνεχή κίνδυνο. Όλο αυτό επηρεάζει την βιοχημεία του εντέρου και μπορεί να οδηγήσει στο σύμπτωμα του ευερέθιστου εντέρου.

Η κορτιζόλη είναι δώρο για επείγουσες καταστάσεις που μπορεί όμως να γίνει ένας επιζήμιος εχθρός όταν ζούμε σε κατάσταση μόνιμου στρες.
Τα Ω3 λιπαρά θα βοηθήσουν, σωστή διατροφή,άσκηση, χαλάρωση,διαλογισμός και το ινδικό ginseng Ashwagandha μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης σε ενήλικες με χρόνιο στρες.
Ευαγγελία Παπαγιάννη

ygeia-sos.blogspot.com
Όταν το σώμα νιώθει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο αναλαμβάνει δράση,…


8 επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο


Φίλοι

8 επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο

apotis4stis5.com

8 επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο

Vintage


1. Ο μπακάλης

5678908990

Για περίπου 30 χρόνια, από την λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του `70, την ραχοκοκαλιά του λιανικού εμπορίου, αποτελούσαν αποκλειστικά τα οικογενειακά παντοπωλεία και τα μπακάλικα της γειτονιάς. Περίπου 32.000 μικρά καταστήματα καταγράφονται διάσπαρτα στην επικράτεια της χώρας το 1977, τα οποία εμπορεύονταν τρόφιμα (εκτός από κρέατα & ψάρια), μη αλκοολούχα ποτά και είδη οικιακής χρήσεως ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεύονταν και από κάποιο καφενείο ή μια ταβέρνα.

 

2. Ο παγωτατζής 

evga 53423

Ο παγωτατζής με το άσπρο καπελάκι και την άσπρη ποδιά του ήταν γραφικός, ευχάριστος, και ο πιο αγαπημένος πλανόδιος μικροπωλητής για τα παιδιά. Την πρώτη εμφάνισή του την έκανε την Άνοιξη, τις μέρες του Πάσχα και σταματούσε το φθινόπωρο με την εμφάνιση των καστανάδων, αν και οι περισσότεροι από αυτούς ήταν οι ίδιοι, διότι έκαναν παράλληλα και δεύτερο εποχιακό επάγγελμα. Το παλιό καροτσάκι του παγωτατζή ήταν σωστό κομψοτέχνημα , με το ωραίο σκέπαστρο, τις παραστατικές ζωγραφιές και τα διάφορα σχέδια που κοσμούσαν τις πλευρές του. Με το τρίτροχο ποδήλατο ή το μηχανοκίνητο καροτσάκι έκανε την εμφάνισή του και διαλαλούσε το παγωτό του όπου σύχναζε πολύς κόσμος.



3. Ο σφουγγαράς

sfougarades 5342

Καλύμνιοι σφουγγαράδες. Οι ήρωες των βυθών ! Η Κάλυμνος έχει αποκτήσει παγκόσμια φήμη ως τόπος δυτών και σφουγγαράδων. Για τους ντόπιους το κυνήγι των σφουγγαριών ήταν πηγή βιοπορισμού∙ μια «επικίνδυνη αποστολή», που μόνο οι ικανοί και τολμηροί μπορούσαν να βγάλουν εις πέρας. Η μακραίωνη παράδοση της σπογγαλιείας καθόρισε την ταυτότητα του νησιού και συνέβαλε σημαντικά στην οικονομική ευημερία των κατοίκων της. Οι δραστήριοι Καλύμνιοι έμποροι πουλούσαν την πολύτιμη σοδειά αρχίζοντας από τη Σύρο, το Ναύπλιο, την Κωνσταντινούπολη για να φτάσουν μέχρι την Οδησσό, την Πετρούπολη, τη Μόσχα, την Τεργέστη, τη Μέση Ανατολή.



4. Ο τσαγκάρης

tsagaris 534616

Ο τσαγκάρης της δεκαετίας του 70 ήταν χωμένος σε ένα σωρό από παπούτσια και η δουλειά του ήταν πραγματική τέχνη! Δεν υπάρχει σήμερα γιατί τα παπούτσια μας δεν χρειάζονται … παρα μόνο καινούργια τακούνια. Τότε όμως έκανε τα πάντα! Ανοιγε τα στενά με τα καλαπόδια του, άλλαζε χρώματα, έραβε τα ανοιγμένα και γενικά επιδιόρθωνε τα πάντα μια και πριν πετάξουμε τα παπούτσια μας … πάντα τα πηγαίναμε στον τσαγκάρη !!!


5. Ο πραματευτής

Photo3 nufi toskase

Κουβαρίστρες, βελονάκια,
ψιλολόγια ένα σωρό
πήρα δρόμους και σοκάκια
την αγάπη μου να βρω.
Σε μια γειτονιά
είχα μια αγαπητικιά
δέκα χρόνια πάνε τώρα
που δεν την ξανάδα πια.
Μαντηλάκια, τσιμπιδάκια,
πραματιές πολλώ λογιώ
τον πλανόδιο θα κάνω
ίσως και την ξαναβρώ.
Χώρες και χωριά
σαν τα έρημα πουλιά
θα γυρίζω αχ να φωνάζω
την δική μου καταντιά.
Μιας αγάπης το χατίρι
μ’ έκανε τραγουδιστή
και ζητιάνο αχ και διαβάτη
και φτωχό πραματευτή.
Πέστε μου κυρές
παντρεμένες γριές και νιες
η δική μου αγάπη που `ναι
και χαλάλι οι πραματιές.


6. Η μοδίστρα

300817

Το επάγγελμα της μοδίστρας που ερχόταν στο σπίτι για να μας «ράψει» μπορεί να χάθηκε στο χρόνο αλλά έχει αφήσει αναμνήσεις που συμπληρώνουν τα παιδικά μας χρόνια... Ερχόταν για να ράψει τα βαριά ή τα καλά μας ρούχα για τις γιορτές και απαραίτητη προϋπόθεση ήταν να …πιάνουν τα χέρια της...



7. Ο γαλατάς

75977997

Στη δεκαετία του 1950 οι τελευταίοι πλανόδιοι γαλατάδες που διαλαλούσαν το εμπόρευμά τους με τη λέξη «γαλατάς!» ή μόνο την κατάληξη «τας!», μετέφεραν το γάλα σε μεταλλικά κυλινδρικά δοχεία και το μοίραζαν στις γειτονιές χύμα σε οκάδες ή δράμια. Στην αρχή της δεκαετίας του 1960 η διάθεση του γάλακτος άρχισε να γίνεται σε γυάλινες φιάλες που διανέμονταν παστεριωμένο γάλα, κάθε πρωί στις διάφορες γειτονιές με διάφορα μέσα, ποδήλατα ή τρίκυκλες μοτοσικλέτες, όπως συνεχίζεται σήμερα η διάθεση των φιαλών γκαζιού.

Όμως μετά από μια σειρά αγορανομικών διατάξεων στη δεκαετία του 1970 απαγορεύθηκε και ο τρόπος αυτός, της πλανόδιας διάθεσης, προκειμένου να διασφαλισθεί περισσότερο η ποιότητα και η υγειονομική ασφάλεια των προς διάθεση γαλακτοκομικών προϊόντων με περιορισμό τόσο στο χρόνο της διάθεσης, (ημερομηνία λήξης), όσο και από συγκεκριμένα μόνο καταστήματα που είναι εφοδιασμένα με κατάλληλα ψυκτικά μέσα.



8. Ο Θυρωρός



Ο Θυρωρός ήταν , το πρόσωπο που είχε το καθήκον να βρίσκεται στην είσοδο της πολυκατοικίας ή ενός μεγάλου κτιρίου για να επιτηρεί ποιος μπαίνει σε αυτό ή και να δίνει πληροφορίες στους επισκέπτες καθώς και να έχει τη γενική επίβλεψη του κτηρίου. Ο Θυρωρός σταμάτησε να υπάρχει στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και το μόνο που απέμεινε για να τον θυμόμαστε είναι τα άδεια θυρωρεία στις εισόδους των παλιών πολυκατοικιών και φυσικά η ταινία του Θανάση Βέγγου «Ο Παπατρέχας» όπου κάνει τα πάντα ως θυρωρός προκειμένου να εξοικονομήσει τα προς το ζην αλλά και να παντρέψει τις αδελφές του!





2454657






...στα μεσαία κύματα

Οι παλιοί πειρατικοί σταθμοί στα μεσαία κύματα
7 Μάιος 2016 

Σαν πρώην εραστής του ραδιοφώνου, και των πειρατικών εκπομπών, έχω ιδίαν άποψη να καταθέσω επί του θέματος, ειδικά όσον αφορά τη περίοδο αρχές της δεκαετίας του ’80’


Απο τη δεκαετία του ΄60 και μετά, μέχρι τα τέλη του ’70 για τους πειρατές, οι ποινές ήταν αυστηρές κατα τη σύλληψή τους.
Είχε πρόστιμα και φυλάκιση.
Τότε η πολιτεία, φοβόταν περισσότερο τη προπαγάνδα, και λιγότερο το κλασσικό που πίστευαν, πως οι πειρατές κανουν ζημιά στις τηλεπικοινωνίες.
Την εποχη τη δικιά μας όμως, δηλαδή αρχές ΄80, δεν υπηρχε κανένας κίνδυνος προπαγάνδας.
Απλά συνέχιζαν να πιστεύουν το αφελές επιχείρημα, οτι ένας πειρατικός σταθμός, μπορει ακόμα να…”ρίξει ένα αεροπλάνο”, γιατι δέν θα είχε λέει, σωστή επικοινωνία ο πιλότος με τον πύργο ελέγχου, λόγω ισχυρών παρεμβολών!
Αυτό βέβαια ποτέ δεν είχε βάση, σε καμία περίπτωση, ούτε είχαμε ποτέ κανένα τέτειο περιστατικό πτώσης αεροπλάνου, που να οφείλεται σε εκπομπή ερασιτέχνη!.
Η κύρια συχνότητα του ερασιτέχνη, ήταν περίπου οι 1600 χιλιόκυκλους στα μεσαία κύματα , και δέν είχε καμία σχέση με τίς συχνοτητες των πύργων ελέγχου, που ήταν σε εντελώς διαφορετικές υπέρ υψηλές συχνότητες
Κι όταν μας έλεγαν οτι οι αρμονικές των συχνοτήτων μας, ήταν που τους έκαναν τη ζημιά.
δεν ευσταθούσε σάν βάση, γιατί οι αρμονικές που εξέπεμπαν οι σταθμοί μας, ήταν πολύ αδύναμες, και εξασθενούσαν στα εκατό με διακόσια μέτρα!

Ομως, το κυνηγητό σε όλους εμάς, δεν είχε σταματήσει ποτέ!
Με ειδικά ραδιογωνιόμετρα επί οχημάτων, περιπολούσαν τούς Αθηναικούς δρόμους, και ένα ειδικό όργανο, τούς έδειχνε σε ποιά κατεύθυνση είναι ο παράνομος σταθμός.
Ημαστε για αυτούς όλοι παράνομοι!   συνεχεια   https://www.cretanmagazine.gr/i-palii-piratiki-stathmi-sta-mesea-kimata/

Δημοφιλείς αναρτήσεις