Παρασκευή 6 Αυγούστου 2021

Λουσίλ Ντεζιρέ Μπολ (Lucille Désirée Ball, Νέα Υόρκη, 6 Αυγούστου 1911 - Καλιφόρνια, 26 Απριλίου 1989)

Εικόνα
6 Αυγούστου 1911 (110 χρόνια πριν) γεννήθηκε: Λουσίλ Μπολ Αμερικανίδα ηθοποιός Η Λουσίλ Ντεζιρέ Μπολ (Lucille Désirée Ball, Νέα Υόρκη , 6 Αυγούστου 1911 - Καλιφόρνια , 26 Απριλίου 1989 ) ήταν Aμερικανίδα κωμική ηθοποιός του θεάτρου , του σινεμά , της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου , μοντέλο, παραγωγός και πρωταγωνίστρια των σειρών I Love Lucy, The Lucy–Desi Comedy Hour, The Lucy Show, Here's Lucy και Life With Lucy. Μία από τις πλέον δημοφιλείς και με επιρροή ηθοποιούς των Ηνωμένων Πολιτειών κατά τη διάρκεια της ζωής της, με μια από τις μακροβιότερες καλλιτεχνικές καριέρες, [1] ιδιαίτερα στην Τ.V., η Μπολ ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της τη δεκαετία του ΄30, εξελισσόμενη σε ραδιοφωνική και κινηματογραφική ηθοποιό στη δεκαετία του '40 και τηλεοπτική σταρ στα 1950s. Εξακολουθούσε να πρωταγωνιστεί στα 1960s και 1970s. To 1962 έγινε η πρώτη γυναίκα που διεύθυνε ένα μεγάλο τηλεοπτικό στούντιο, το οποίο παρήγαγε πολλές επιτυχημένες και δημοφιλείς σειρές. [2] Η Μπολ προτάθηκε γι

 

ΜΠΛΕ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ της Ρίας Σπανού *

Εικόνα
ρετρό και κάτι άλλο (φ.Μ.Κυμάκη) πηγή: http://www.onestory.gr/post/27510320658 ΜΠΛΕ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ της Ρίας Σπανού * . Προχωρημένη η νύχτα ξετυλίγει ακόμα τον χρόνο της σκοτεινό πάνω από την πολιτεία. Είναι η ώρα της λήθης, του μικρού ύπνου και της θεραπείας. Το ξημέρωμα αργεί, μόνο οι άγγελοι αθέατοι και μη αναγνωρισμένοι από τον έκπτωτο χρόνο, ξαγρυπνούν πάνω από τις ανάσες των ανθρώπων. Με τον αιώνιο έρωτα της αφοσίωσης στα μάτια , παίρνουν στα φτερά τους την κούραση που ελευθερώνουν τα σώματα. Κι όταν καθαρίζει ο ύπνος, συνδέουν χρώματα κι ελπίδες στα μουντά όνειρα, σκιρτήματα χαράς στις κοιμισμένες αισθήσεις κι έπειτα παραμερίζουν ταπεινά μ’ ένα χωρίς τέλος ενδιαφέρον και περιμένουν μ’ αγωνία το ξύπνημα, κάποια θύμηση που γράφτηκαν τα σημάδια τους. Ο άνδρας και η γυναίκα κοιμούνται γαλήνια στο σκοτεινό δωμάτιο. Ένα θρόισμα και τα σκεπάσματα αναδεύονται, το σώμα της αποτραβιέται από την γλυκιά ζέστη του κορμιού του και μετακινείται στο πλάι. Μισοξυπνάει με την όραση μιας άλλης

 

Χιροσίμα

Εικόνα
6 Αυγούστου 1945 (76 χρόνια πριν): Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Καταστρέφεται η Χιροσίμα στην Ιαπωνία μετά τη ρίψη της ατομικής βόμβας \"Little Boy\" από το αμερικανικό B-29 Enola Gay. Περίπου 70.000 άνθρωποι σκοτώνονται ακαριαία και μερικές δεκάδες χιλιάδες πεθαίνουν τα επόμενα χρόνια από εγκαύματα και επιπτώσεις της ραδιενέργειας. Η Χιροσίμα ( ιαπωνικά : 広島市‎, λατ. μετ: Hiroshima-shi) είναι πόλη της Ιαπωνίας , πρωτεύουσα του νομού Χιροσίμα και μεγαλύτερη πόλη της περιφέρειας Τσουγκόκου στο δυτικό Χονσού (μεγαλύτερο νησί της Ιαπωνίας). Είναι περισσότερο γνωστή παγκοσμίως ως η πρώτη πόλη στην Ιστορία που βομβαρδίστηκε με ατομική βόμβα κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο από Οι γεωγραφικές συντεταγμένες του κέντρου της πόλης είναι 34° 23΄ 07΄΄ βόρειο πλάτος και 132° 27΄ 19΄΄ ανατολικό μήκος. Η σημερινή μέση πυκνότητα πληθυσμού είναι 1.281 κάτοικοι ανά τετρ.χμ. Η Χιροσίμα αναγνωρίσθηκε ως δήμος τον Απρίλιο του 1889. Ο πρώην δήμαρχος είναι ο Ταντατόσι Ακίμπα κατείχε το αξίωμα από τις 23

 

Παγωτό Baileys

Εικόνα
πηγή : http://www.sintagespareas.gr/sintages/pagoto-baileys.html Παγωτό Baileys Τι χρειαζόμαστε: 3 κρόκους (χτυπημένους) 500 ml γάλα φρέσκο 330 ml κρέμα γάλακτος (35% λιπαρά) 200 γρ. ζάχαρη 2 κ.γ. εσάνς βανίλιας 125 ml Baileys Irish Cream Πως το κάνουμε: Σε μικρή κατσαρόλα ρίχνουμε το γάλα μαζί με τη κρέμα γάλακτος. Βάζουμε σε μέτρια φωτιά και ανακατεύουμε μέχρι να αρχίσουν να κοχλάζουν. Χτυπάμε τους κρόκους μαζί με τη ζάχαρη για 2-3 λεπτά να γίνουν σαν κρέμα και προσθέτουμε λίγο λίγο από το ζεστό γάλα χτυπώντας ταυτόχρονα (2-3 κουταλιές είναι αρκετές). Ρίχνουμε το μείγμα με τα αυγά στη κατσαρόλα με το υπόλοιπο γάλα και βάζουμε σε χαμηλή φωτιά για 8-10 λεπτά ανακατεύοντας συνέχεια. Κατεβάζουμε από τη φωτιά και αφού το αφήσουμε να κρυώσει προσθέτουμε το εσάνς βανίλιας και το Baileys. Τοποθετούμε το παγωτό σε δοχείο και το βάζουμε στη κατάψυξη. Μετά από μια ώρα το ξαναβγάζουμε, το ξαναχτυπάμε (όχι με το μίξερ) και το ξαναβάζουμε πίσω στη κατάψυξη. Επανα

 

Άντι Γουόρχολ (Andy Warhol [Andrew Warhola], ορθότερα βάσει προφοράς Άντι Ουόρχολ, 6 Αυγούστου 1928 — 22 Φεβρουαρίου 1987)

Εικόνα
6 Αυγούστου 1928 (93 χρόνια πριν) γεννήθηκε: Άντι Γουόρχολ Αμερικανός καλλιτέχνης O Άντι Γουόρχολ (Andy Warhol [Andrew Warhola], ορθότερα βάσει προφοράς Άντι Ουόρχολ, 6 Αυγούστου 1928 — 22 Φεβρουαρίου 1987 ) ήταν Αμερικανός πολυσχιδής καλλιτέχνης, ζωγράφος , γλύπτης , κινηματογραφιστής , συγγραφέας και συλλέκτης , πρωτοπόρος του κινήματος της Ποπ Αρτ . Γόνος ρουθήνων μεταναστών από τη Αυστρουγγαρία που εγκαταστάθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής , γεννήθηκε στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια . Την περίοδο 1945-9 σπούδασε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Κάρνεγκι και κατόπιν εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη , όπου εργάστηκε αρχικά σαν σχεδιαστής παπουτσιών όπου και τον πρόσεξε ο πασίγνωστος τότε γκαλλερίστας Αλέξανδρος Ιόλας και τον προώθησε στο περιοδικό Glamour σαν εικονογράφο. Η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και αρχικά ήταν επηρεασμένη από θέματα διαφημίσεων, καθημερινά αντικείμενα και την εικονογραφία των κόμικς , δίνοντας τα πρώτα

 

Το «νανο-χώμα» των αρχαίων Ελλήνων

Εικόνα
πηγή : http://www.tovima.gr/science/article/?aid=466974 Φαφούτη Λαλίνα Το «νανο-χώμα» των αρχαίων Ελλήνων Υπάρχει τίποτε πιο ταπεινό από το χώμα; Και όμως, ακόμη και τα πιο ταπεινά πράγματα, αν κάποιος τα αξιοποιήσει σωστά, μπορούν να γίνουν όχι μόνο πολύτιμα αλλά και προσοδοφόρα. Παρ' ότι ο Πλάτων θεωρούσε τον πηλό κάτι εντελώς κοινό και τετριμμένο - «των φαύλων και προχείρων» -, οι ίδιοι οι σύγχρονοί του τον διέψευσαν. Οι αρχαίοι κεραμείς της Αθήνας πήραν το κοινό χώμα της Αττικής στα χέρια τους και το μετέτρεψαν σε πραγματικό χρυσάφι αφού τα αγγεία τους μονοπώλησαν τις διεθνείς αγορές της εποχής τους. Το μετέτρεψαν επίσης σε ένα σπάνιο υλικό. Το περίφημο μελανό υάλωμα των αττικών αγγείων, αυτό που πολλοί προσπάθησαν αλλά κανένας δεν κατόρθωσε να μιμηθεί, είναι στην ουσία ένα νανοϋλικό με ιδιαίτερες χημικές και μηχανικές ιδιότητες. Τέτοιες ώστε πρόσφατα προσείλκυσε το ενδιαφέρον της NASA η οποία αναζητεί στη σύστασή του μυστικά για να βελτιώσει τη μόνωση των διαστημοπλο

 

Άννα Μαρία Γουόλτριτζ (6 Αυγούστου 1930 -14 Αυγούστου 2010)

Εικόνα
6 Αυγούστου 1930 (91 χρόνια πριν) γεννήθηκε: Άμπεϊ Λίνκολν Αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός Η Άννα Μαρία Γουόλτριτζ ( 6 Αυγούστου 1930 - 14 Αυγούστου 2010 ) πιο γνωστή με το καλλιτεχνικό της όνομα Άμπεϊ Λίνκολν ήταν τραγουδίστρια της τζαζ , στιχουργός και ηθοποιός. Ήταν μια από τις πολλές τραγουδίστριες που εμπνεύστηκαν από την Μπίλι Χόλιντεϊ. Πιο συχνά έμενε στην Νέα Υόρκη . Πρωτοεμφανίστηκε στην ταινία The Girl Can't Help It ( 1956 ) με συμπρωταγωνίστρια την Μέριλιν Μονρόε . Σε συνεργασία με τον Ivan Dixon πρωταγωνίστησε στην ταινία Nothing But A Man ( 1964 ). Είχε συμπρωταγωνιστήσει επίσης στο πλευρό των Σίντνεϊ Πουατιέ και Μπο Μπρίτζες στην ταινία For Love Of Ivy ( 1968 ). Το 1969 κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα για την εμφάνιση της σε αυτό την ταινία. Η μουσική της καριέρα ξεκινά το 1960 όταν τραγούδησε στο φεστιβάλ We Insist-Freedom Now Suite ( 1960 ) μαζί με τον Μαξ Ρόουτς τον οποίο παντρεύτηκε το 1962 και χώρισαν το 1970 . Συνεργάστηκε και με άλλους μουσικούς της

 

Ο Σίσυφος και το βάρος της Ζωής

Εικόνα
πηγή : http://gerasimos-politis.blogspot.com/2011/11/blog-post_18.html#.UAlylpE7c7o Ο Σίσυφος και το βάρος της Ζωής Η ελληνική μυθολογία αφηγείται την ιστορία του Σίσυφου, βασιλιά της Κορίνθου, ο οποίος καταδικάστηκε από τους θεούς του Άδη σε αιώνια τιμωρία. Χωρίς σταματημό, θα έπρεπε να σπρώχνει έναν πάρα πολύ βαρύ βράχο μέχρι την κορυφή ενός λόφου, και όταν έφτανε εκεί, να τον αφήνει να κυλήσει και πάλι κάτω. Η προσπάθεια του ήταν να φέρει τον βράχο στην κορυφή του λόφου, μόνο και μόνο για να τον δει να κυλλά και πάλι κάτω, ξανά και ξανά, αιώνια. Όπως όλοι οι μύθοι, η ιστορία αυτή περιέχει μια διδασκαλία. Πώς βλέπουμε τον μύθο; Περί τίνος πρόκειται; Όπως ένα κόαν, έχει πολλές όψεις. Ένα ερώτημα που θα ήθελα να θέσω είναι, τι σημαίνει να κάνω κακό; Έχει ενδιαφέρον ότι κάποιος έκρινε ότι ο Σίσυφος έκανε κάτι κακό, και έτσι καταδικάστηκε σε ένα ειδικό μέρος που λέγεται Άδης. Αν όμως αφήσουμε τέτοιου είδους ερωτήματα στην άκρη και δούμε ότι υπάρχει μόνο η παρούσα στιγμή, τότε το σπρ

 

Νίκος Τσιφόρος (Αλεξάνδρεια Αιγύπτου, 27 Αυγούστου 1909 - Αθήνα, 6 Αυγούστου 1970

Εικόνα
6 Αυγούστου 1970 (51 χρόνια πριν) πέθανε: Νίκος Τσιφόρος Έλληνας σεναριογράφος και σκηνοθέτης O Νίκος Τσιφόρος ( Αλεξάνδρεια Αιγύπτου , 27 Αυγούστου 1909 - Αθήνα , 6 Αυγούστου 1970 ) ήταν Έλληνας συγγραφέας , σεναριογράφος , δημοσιογράφος και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το 1909. Δύο χρόνια αργότερα η οικογένεια εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα . Από τα έντεκά του χρόνια ο Νίκος Τσιφόρος άρχισε να ασχολείται μανιωδώς με το γράψιμο, ενώ την πρώτη του επιθεώρηση την έγραψε το 1928 για ένα θερινό θέατρο στη Φρεαττύδα . Η πρώτη του αυτή προσπάθεια απέτυχε αλλά δεν απογοητεύτηκε. Αφού πήρε το πτυχίο της Νομικής , εργάστηκε για δυο χρόνια στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια παραιτήθηκε για να μπαρκάρει στα καράβια. Ως το 1939 άλλαζε συνέχεια επάγγελμα, αλλά συνέχιζε να γράφει δημοσιεύοντας κείμενά του σε διάφορα έντυπα. Η πρώτη μεγάλη του επιτυχία ήρθε το 1944 όταν ο θίασος του Δημήτρη Χορν και της Μαίρης Αρώνη αποφάσισε να ανεβάσει στο θέατρο Ακροπόλ το

 

ΤΑ ΕΞΙ ΣΠΙΤΙΑ της Δέσποινας Σωτηρίου *

Εικόνα
το σπίτι με τα ροζ ρόδα (φ.Μ.Κυμάκη) πηγή : http://www.onestory.gr/post/27436756805 ΤΑ ΕΞΙ ΣΠΙΤΙΑ της Δέσποινας Σωτηρίου * . Μεγάλωσε σε εκείνο το δρόμο. Στο σπίτι με τον αριθμό 35 και την εσωτερική αυλή που η μάνα της φύτευε βασιλικό και γεράνια στους μεταλλικούς ντενεκέδες. Το σπίτι επεκτεινόταν πέρα από τα κλειστά όρια των τοίχων, έξω στο πεζοδρόμιο, στο προαύλιο της εκκλησίας και στην αυλή του γείτονα. Την εποχή της «εργολαβικής άνοιξης» έδωσαν το σπίτι «αντιπαροχή», για δύο διαμερίσματα ρετιρέ, στον 5ο και τον 6ο όροφο. Ένα για κάθε κορίτσι. Αφού ο πατέρας προίκισε τις κόρες του, πέθανε ήσυχος με ένα χαμόγελο στο στόμα που είχε μείνει μόνιμο μετά από ένα εγκεφαλικό. Στα τελευταία της, η μάνα της έβλεπε γυμνές γυναίκες στο απέναντι χωράφι να χαριεντίζονται με άντρες. Την καλούσαν και αυτή, μα η ηθική της αστικής ανατροφής της, της επέτρεπε μόνο να κοιτά από το μπαλκόνι. Μετά έφυγε κι εκείνη, με τον καημό ότι οι κόρες της θα έμεναν στο ράφι. «Μεγαλοκοπέλες είστε πια, βρείτε

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις