Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Φασόλια. Η υποτιμημένη υπερτροφή

πηγή http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_3750.html?spref=fb

Φασόλια. Η υποτιμημένη υπερτροφή

Εκμεταλλεύσου τα άφθονα οφέλη που μπορούν να έχουν στην υγεία σου
 
Τα φασόλια είναι ίσως μία από τις πιο παραμελημένες και υποτιμημένες τροφές. Αυτό όμως δεν τα εμποδίζει από το να συνεχίζουν να παρέχουν δεκάδες οφέλη υγείας:
Βοηθούν την καρδιά γιατί περιέχουν άφθονες ευδιάλυτες ίνες οι οποίες μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων.
2 Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, δεν περιέχουν χοληστερόλη, εκτός κι αν μαγειρευτούν με άλλα συστατικά.
3 Έχουν συγκεντρωμένη πρωτεΐνη. Μισή κούπα φασολιών περιέχει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης, την ίδια ποσότητα όσο 30 γραμμάρια κοτόπουλου, κρέατος ή ψαριού.
Εξισορροπούν το ζάχαρο του αίματος. Διαθέτουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη επειδή περιέχουν ένα εξισορροπημένο μείγμα συνθέτων υδατανθράκων και πρωτεΐνης και εξαιτίας αυτού η πέψη τους είναι αργή, κάτι που βοηθά το ζάχαρο του αίματος να παραμένει σταθερό.
Μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου εξαιτίας της αφθονίας των ινών και των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.
6 Φροντίζουν την καλή λειτουργία του εντέρου και βοηθούν σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας. Για να μεγιστοποιήσεις την επίδραση αυτή να θυμάσαι να συνοδεύεις τροφές που διαθέτουν αφθονία ινών με μπόλικη ποσότητα υγρών, ιδιαίτερα νερού. Τα φασόλια είναι ιδανικά γι’ αυτούς που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.
7 Θα σου προσφέρουν ευχαρίστηση. Δημιουργούν συναίσθημα κορεσμού χωρίς να παραφορτώνουν υπερβολικά σε θερμίδες.
Είναι πρακτικά. Μπορούν εύκολα να αγοραστούν, να αποθηκευτούν και να μαγειρευτούν.
Είναι οικονομικά. Είναι ίσως η πιο οικονομική πηγή πρωτεΐνης, ειδικότερα όταν συγκρίνονται με το κρέας.
10 Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Εκτός από πρωτεΐνες, σύνθετους υδρογονάνθρακες και ίνες, περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως χαλκός, φολικό οξύ, σίδηρος, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φωσφόρος, κάλιο και ψευδάργυρος.
11 Είναι πολύπλευρα. Μπορούν να αποτελούν μέρος ενός κυρίως γεύματος, μιας σαλάτας, μιας σούπας, ακόμα και πουρέ για βουτήματα μπορούν να γίνουν.
Είναι εύκολο να γίνει κανείς δημιουργικός με τα φασόλια ιδιαίτερα όταν αυτά υπάρχουν σε αφθονία. Εκμεταλλεύσου την μεγάλη ποικιλία τους, αλλά και τα άφθονα οφέλη που μπορούν να έχουν στην υγεία σου.
glikiazoi.gr
http://www.tampouloukia.gr 

σημ.  Αν  δεν  ανοίγουν  οι  σύνδεσμοι   κάντε   τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Τα ελληνικά ονόματα ...

πηγή http://anoixti-matia.blogspot.gr/2012/09/blog-post_28.html?spref=fb

Τα ελληνικά ονόματα σχεδόν πάντα σημαίνουν κάτι...

Όπως και η ίδια η ελληνική γλώσσα, οι λέξεις και οι φθόγγοι της, έτσι και τα ονόματά μας δεν έχουν δημιουργηθεί τυχαία. Σε αντίθεση με την ονοματοδοσία στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου, τα ελληνικά ονόματα -ακόμα και αυτά της σύγχρονης Ελλάδας- σχεδόν πάντα σημαίνουν κάτι.

Λεξικά που καταγράφουν τα ελληνικά ονόματα, όπως το «Τα νεοελληνικά κύρια ονόματα» από τις εκδόσεις Πατάκη, υποστηρίζουν μάλιστα, βάσει ερευνών, ότι το όνομά μας όχι μόνο σημαίνει κάτι αλλά ότι υπάρχει μια ολόκληρη λαϊκή αντίληψη γύρω από αυτό -θυμηθείτε τις παροιμίες που εμπλέκουν έναν τουλάχιστον «Γιάννη»- ότι συχνά συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν συγκεκριμένο όνομα και ότι τελικά, η βαφτιστική ή λαϊκή ονομασία μας αποτελεί σφραγίδα της ίδιας μας της ύπαρξης.

Άλλη έρευνα, η οποία αναφέρεται στην ηλεκτρονική εφημερίδα
Scripta Manent, του καθηγητή φυσικής και συγγραφέα Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα, επιδιώκει, πέρα από την ετυμολογία του κάθε ονόματος, να αναζητήσει τα πιο διαδεδομένα ελληνικά ονόματα -και ταυτόχρονα τα πιο σπάνια- θέτοντας παράλληλα το ερώτημα γιατί συμβαίνει ένα όνομα να είναι πιο διαδεδομένο από ένα άλλο. 

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή
, η οποία διεξήχθη σε 60.000 ανδρικά ονόματα, έδειξε ότι το πλέον διαδεδομένο ελληνικό όνομα είναι το Γεώργιος. Ακολουθούν τα Ιωάννης, Κωνσταντίνος, Δημήτριος, Νικόλαος και Παναγιώτης –τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες έχουν αυτά τα έξι ονόματα.

Ως προς τα γυναικεία ονόματα, αντίστοιχη έρευνα του κ. Κασσέτα
σε 20.000 ονόματα ελληνίδων υποστηρίζει πως το πιο διαδεδομένα από αυτά είναι, φυσικά, το Μαρία (σε ποσοστό 10,6%), ενώ ακολουθούν τα Ελένη, Αικατερίνη, Βασιλική, Σοφία και Αγγελική.

Η παράδοση, η θρησκεία, ακόμα και η μόδα είναι κάποιες πιθανές εξηγήσεις στο γιατί κάποια ονόματα εμφανίζονται συχνότερα από κάποια άλλα.
Δεν είναι αυτό, ωστόσο, που θα μας απασχολήσει εδώ. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μάθουμε τι σημαίνει, σύμφωνα με την ελληνική γλώσσα, να λένε κάποιον Γιώργο ή Μιχάλη, ή κάποια Κατερίνα ή Χριστίνα.  

Γιατί; Για να γνωριστούμε καλύτερα. Όλοι θέλουμε να ξέρουμε κάτι παραπάνω για τον ίδιο μας τον εαυτό!


Ποια είναι, σύμφωνα με τα λεξικά, η ετυμολογία κάποιων διαδεδομένων ελληνικών ονομάτων;


A
Αγαθή: εκ του αχασός και αγασός (δωρ.) που πιθανόν να προέρχονται από το ρήμα χασέω (είχε την έννοια του χωρίζω αλλά και του επιθυμώ διακαώς), αυτή που ενεργεί με καλές και αγνές προθέσεις.
Αγαθόκλεια: αγαθή + κλέος, η έχουσα καλή φήμη.
Αγαθοκλής: αγαθός + κλέος, ο έχων καλή φήμη.
Αγαθονίκη: αγαθή + νίκη, η νικήτρια ένδοξης νίκης.
Αγγελική: από το άγγελος και το ρήμα αγγέλω: φέρνω είδηση, προμηνύω.
Άγγελος: αγγελιοφόρος, απεσταλμένος.
Αγησίλαος: άγω + λαός, αυτός που οδηγεί τον λαό
Aγλαΐα: αγλαός = φωτεινός, λαμπερός
Αθανάσιος: ο αθάνατος, ο αιώνιος.
Αθηναγόρας: Αθήναι + αγορά, ο σοφός αγορητής.
Αθηνόδωρος: Αθηνά + δώρο, δώρο της Αθηνάς, ο σοφός.
Αικατερίνη: εκ του καθαρός: εξαγνισμένη ή εαρινή, ανοιξιάτικη
Αιμίλιος: εκ του λατινικού aimilius > aemulus = ζηλότυπος, ανταγωνιστής.
Αισχύλος: ντροπαλός.
Αίσωπος: ο βλέπων το πεπρωμένο.
Αλέξανδρος: αλέξω = απομακρύνω + ανήρ, ο ανδρείος.
Άλκηστης: αλκή = αποκρούω + εστία, η ατρόμητη, η ικανή.
Αλκιβιάδης: αλκή + βία
Αλκμήνη: αλκή + μήνη:σελήνη
Αμαλία: ετυμολογία από την τευτονική (σημ. γερμανική): εργατική, δραστήρια.
Ανάργυρος: α(στερητ.) +αργύρια
Αναστάσιος: ανα + ίστημι: στέκομαι, σχετιζόμενος με την ανάσταση του Χριστού
Ανδρέας: ανδρείος, εκ του ανήρ
Ανδριάνα: παραλλαγή της Ανδρεανής (αυτή που ανήκει στον Ανδρέα)
Ανδροκλής: ανήρ + κλέος, άνδρας με καλή φήμη
Ανδρομάχη: ανήρ + μάχω, η μαχόμενη εναντίον των ανδρών
Ανδρόμεδα: ανήρ + μέδω = άρχω, εκείνη που κυβερνά τους άνδρες.
Ανθή: εκ του ανθώ= ακμάζω, ευδοκιμώ, αυτή που ακμάζει.
Άννα: από το εβραϊκό Χάνα που σημαίνει εύνοια, χάρη
Αντιγόνη: αντί + γίγνομαι (γεννιέμαι) = ισάξια με τον γεννήτορα, τον πατέρα της.
Αντώνιος: εκ του άντωση= άνωση, ο ορμητικά αντίθετος
Αργυρώ: από το επίθετο αργύριος (σχετικός με τα χρήματα), η πολύτιμη
Αρετή: από το αρχ. ουσιαστικό αρετή., η τέλεια, υπέροχη.
Αριάδνη: άρι: πολύ + αγνή
Αριστόβουλος: άριστος + βουλή, ο άριστος σύμβουλος.
Αριστογένης: άριστος + γένος, ο ευγενής.
Αριστοκλής: άριστος + κλέος, ο έχων άριστη δόξα.
Αριστομένης: άριστος + μένος, ο ανδρειότατος
Άρτεμης: η λέξη "Άρτεμις" είναι άγνωστης προέλευσης. Ίσως να συσχετίζεται με προ-ελληνική θεότητα της Μ.Ασίας. Ωστόσο, η αρτεμισία είναι αρωματικό αειθαλές φυτό.
Ασπασία: θηλυκό του αρχ. επιθέτου ασπάσιος (χαρούμενη, ευτυχισμένη)
Αφροδίτη: αφρός + αναδύω

B

Βαρβάρα: εκ του βάρβαρος
Βασίλειος: βασιλεύς ή αυτός που ανήκει στον βασιλιά
Βερόνικα = από το αρχαίο μακεδονικό όνομα Φερενίκη (φέρω + νίκη, αυτή που φέρνει τη νίκη)

Γ

Γεράσιμος: εκ του γεράσμιος, ο σεβάσμιος
Γλυκερία: εκ του γλυκύς, η γλυκειά
Γεώργιος: εκ του γεωργώ = γη + έργο, ο εργαζόμενος στην γη
Γρηγόριος: εκ του γρηγορώ, ο άγρυπνος, ακοίμητος φρουρός.

Δ

Δέσποινα: εκ του αρχαιοελληνικού δέσποινα, θηλυκό του δεσπότης < *despotnia < *dems, αρχαϊκή γενική του δόμος, σπίτι + πότνια. Η οικοκυρά, η κυρία του σπιτιού.
Δημήτριος: Δη (δωρικός τύπος του Γη) + μήτηρ, αυτός που ανήκει στη θεά Δήμητρα
Δημοσθένης: δήμος + σθένος, η δύναμη του λαού
Διογένης: Ζευς + γένος, ο Θεογέννητος
Διομήδης: Διός + μέδων: άρχων, ο άρχων με θεία δύναμη.
Διώνη: εκ του Διός, η θεϊκή.

Ε

Ελένη: ελένη, που σημαίνει «λαμπάδα» ή από τη ρίζα ελε- που σημαίνει κυριεύω, κατακτώ.
Ειρήνη: είρω (λέγω ) + νους, αυτή που μιλά ήρεμα και λογικά.
Έκτωρ: εκ του έχω, ο έχων.
Εμμανουήλ: από το εβραϊκό Immánu El (ο Θεός είναι μαζί μας), ο σωτήρας, ο ελευθερωτής.
Ευάγγελος: αγγελιοφόρος που φέρνει καλά νέα, καλός άγγελος [από το αρχαίο επίρρημα ευ- (καλά, εύκολα) + το ουσιαστικό άγγελος]
Ευτυχία: καλή τύχη
Ευφροσύνη :αυτή που έχει κέφι, χαρά, η καλοδιάθετη.
Επαμεινώνδας: επί + άμεινον, ο προοδευτικός.
Ερατώ: ερώ: αγαπώ, αυτή που αγαπά.
Εριφύλη: έρι: πολύ + φύλον, η έξοχη των γυναικών.
Ετεοκλής: ετεός: αληθής + κλέος, ο έχων αληθινή δόξα.
Ευάγγελος: ευ + αγγέλω, αυτός που φέρνει ευχάριστα νέα.
Ευαγόρας: ευ + αγορεύω, ο καλός ομιλητής.
Ευανθία: ευ + άνθος, η όμορφη.
Ευγενία: ευ + γένος, αυτή που είναι από καλό γένος.
Ευδοκία: ευ + δοκώ, η έχουσα καλή άποψη.
Ευδοξία: ευ + δόξα, η έχουσα καλή φήμη
Ευνομία: ευ + νέμω: αυτή που μοιράζει καλά, δίκαια.
Ευρυσθένης: ευρύς + σθένος, ο πολύ ισχυρός.
Ευτέρπη: ευ + τέρπω, η πολύ ευχάριστη
Ευτύχιος: ευ + τύχη, αυτή που έχει καλή τύχη.
Ευφημία: ευ + φημί, αυτή που έχει καλή φήμη.

Ζ
Ζαφείριος: από την αρχαία λέξη σάπφειρος, ένας πολύτιμος λίθος με χρώμα βαθύ γαλάζιο (το ζαφείρι).
Ζηνοβία: από το αρχαίο κύριο όνομα Ζάν (Ζευς ήταν ο Δίας) + το ουσιαστικό βίος (ζωή). Σημαίνει αυτή που ζει σαν θεά, έχει τη δύναμη του Δία.

H

Ήβη: εκ του αρχαίου ήβη που σημαίνει ακμή, η ισχυρή, η ακμάζουσα.
Ηλίας: (εβραϊκή), «ο Θεός είναι Κύριος» ή «είναι ο θεός μου»
Ηλέκτρα: εκ του ηλέκτωρ: ο ακτινοβολών ήλιος, η λαμπρή, η φωτεινή.
Hρακλής: Ήρα +κλέος, ο δοξασμένος από την Ήρα ή πολύ δυνατός.
Ησαΐας: (εβραϊκή) η σωτηρία του Θεού
Ησίοδος: ρίχνω, εκτοξεύω φωνή, ωδή
Ηώ: χάραγμα, αυγή.

Θ

Θάλεια: εκ του θάλλω, η πλήρης, η ανθηρή.
Θέμις: τίθημι = θεσμός, αυτός που θέτει.
Θεμιστοκλής: θέμις (δικαιοσύνη) + κλέος, αυτός που δοξάζει την δικαιοσύνη.
Θεοδώρα: θεού + δώρο, δώρο θεού.
Θεόφιλος: θεού + φίλος, ο φίλος του θεού.
Θησέας: θήσω, εκ του τίθημι, αυτός που θέτει.
Θουκυδίδης: Θεού + κύδος: δόξα, ο δοξάζων τον θεό.
Θρασύβουλος: θρασύς + βουλεύομαι, αυτός που σκέφτεται με υπερβολική τόλμη.
Θωμάς: (εβραϊκή) ο δίδυμος.

Ι

Ιάσων: εκ του ίασις, αυτός που θεραπεύει.
Ιάκωβος: (εβραϊκό) αυτός που υποσκελίζει
Ιωσήφ-ίνα: εβραϊκό, ο πολύτεκνος, -η
Ιγνάτιος: αν και η ετυμολογία της λέξης είναι αβέβαιη, ίσως συνδέεται με το λατινικό ignis= φωτιά
Ιερώνυμος: εκ του ιερό + ώνυμος (όνομα), ο φέρων ιερό όνομα
Ιορδάνης: (εβραϊκή) Yarden που σημαίνει εκροή, αυτός που κατεβαίνει ορμητικά.
Ιοκάστη: ίον + κάζω: στολίζω, αυτή που στολίζει
Ιππολύτη: ίππος + λύω, αυτή που ελευθερώνει τα άλογα.
Ισμήνη: αγνώστου ετυμολογίας, κατά μία άποψη εκ του ίσμεν>οίδα>γνωρίζω, η συνετή.
Ιφιγένεια: ίφι: αρχαία δοτ. του "ις", ισχυρώς, κραταιώς + γίγνομαι, η πολύ ισχυρή.
Ιωάννης: από την εβραϊκή λέξη Ιωννάθαν, η χάρη του Θεού

Κ

Καλλιόπη: εκ του καλή + όπη= φωνή, η καλλίφωνη.
Καλλιρρόη: καλώς + ρέω, αυτή που κυλά με χάρη ή αυτή που έχει άφθονα νερά.
Κασσάνδρα: αρχαίο κύριο όνομα, υποκοριστικό του Αλεξάνδρα.
Κίμων: εκ του "κίω", αυτός που βαδίζει γρήγορα.
Κλέαρχος: κλέος + άρχω, ο ένδοξος άρχων
Κλειώ: εκ του "κλείω"= ονομάζω, καλό και "κλέος"= δόξα, η έχουσα υπόληψη.
Κλεόβουλος: κλέος + βουλή, ο επινοητικός.
Κλεομένης: κλέος + μένος, ο ένδοξος για τη γενναιότητά του.
Κλεονίκη: κλέος + νίκη, η ένδοξη νικήτρια.
Κλεοπάτρα: κλέος + πάτρη, η δόξα της πατρίδος.
Κορνήλιος: (λατινική) εκ του cornelius > cornu= κέρας, αυτός που έχει κέρατα
Κοσμάς: από το αρχαίο ουσιαστικό κόσμος (στολισμός), αυτός που αγαπάει την τάξη, το στολισμό
Κυριακή: εκ του επιθέτου "κυριακός" που σημαίνει "η ημέρα του Κυρίου"
Κυπριανός: από το φυτό κύπρος που είναι η σημερινή χέννα, ο χάλκινος
Κωνσταντίνος: προέρχεται από τη λατινική λέξη Constantinus < constans που σημαίνει ο σταθερός, ο αποφασισμένος, ο βέβαιος.

Λ

Λαέρτης: λαός + αίρω = εκλέγω, αυτός που εκλέγεται από τον λαό.
Λάζαρος: (εβραϊκή) Ελεάζαρ= αυτός που τον έχει βοηθήσει ο Θεός.
Λέανδρος: λαός + ανήρ, ο ανδρείος του λαού.
Λεωνίδας: λαός + οιδα + γνωρίζω, αυτός που γνωρίζει τον λαό ή εκ του λέων, λιοντάρι.
Λυδία: 1) η ευγενική, με καλούς τρόπους 2) η καταγόμενη από τη Λυδία, την αρχαία χώρα της Μ. Ασίας.
Λυσιστράτη: λύω + στρατός, αυτή που αφήνει ελεύθερο τον στρατό.

Μ

Μάρθα: (αραμαϊκή) Marta= κυρία, οικοδέσποινα.
Μαρία: προέρχεται από τη λέξη Μαριάμ της αραμαϊκής γλώσσας που μιλιόταν στη Μέση Ανατολή. Σημαίνει πίκρα, οργή, παράπονο.
Μαρίνα: η θαλασσινή.
Μάρκος: εκ του mars (Άρης), ο φιλοπόλεμος.
Μενέλαος: μένος + λαός, αυτός που εκπροσωπεί την ορμή του λαού.
Μηνάς: πιθανώς εκ του "μηνώ", στέλνω μήνυμα, ειδοποιώ.
Μιλτιάδης: μίλτος: ερυθρά βαφή, κοκκινωπός, στο χρώμα του αίματος.
Μιχαήλ: από την εβραϊκή λέξη Mikhaél, όμοιος με τον Θεό.

Ν

Ναταλία: η λέξη προέρχεται από τη μεταφορά του γαλλικού natalie= γενέθλια, ημέρα γεννήσεως.
Ναυσικά: ναυς + καίνυμαι: υπερτερώ, αυτή που υπερτερεί στην θάλασσα.
Νεοκλής: νέος + κλέος, αυτός που δοξάζει τους νέους.
Νέστωρ: εκ του νεομαι = επιστρέφω, αυτός που επιστρέφει ευτυχής
Νεφέλη: νέφω: χύνω ύδωρ, αυτή που φέρνει το σκότος
Νικηφόρος: νίκη + φέρω, αυτός που φέρνει τη νίκη
Νικόλαος: νίκη + λαός, αυτός που χαρίζει τη νίκη στον λαό.

Ξ

Ξένη: εκ του ξένος ή ξενία= φιλοξενία, η φιλόξενη
Ξενοφών: ξένος + φωνέω, αυτός που ηχεί ξένα, παράξενα.

Ο

Οδυσσέας: οδύσσομαι: διώκομαι, αυτός που διώκεται.
Όθων: ο έχων πλούτη και περιουσία.
Όλγα: από αρχαία σκανδιναβική ρίζα, η υγιής, η ευτυχισμένη.
Ορέστης: όρος + ίσταμαι, ο ορεινός

Π
Πανδώρα: παν + δώρο, αυτή που έχει πολλά δώρα
Παρασκευή: παρα + σκευάζω, αυτή που προετοιμάζει
Πάτροκλος: πατρίς + κλέος, αυτός που δοξάζει την πατρίδα
Παυσανίας: εκ του παύω και ανία, αυτός που ανακουφίζει την θλίψη
Περικλής: περί + κλέος, ο ένδοξος, ο φημισμένος
Περσέας: εκ του πέρθω = εκπορθώ, καταστρέφω, αυτός που καταστρέφει
Πέτρος: από το αρχαίο ουσιαστικό πέτρος (πέτρα). ο σταθερός, ο ακλόνητος
Πηνελόπη: από τις αρχαίες ελληνικές λέξεις πήνη (νήμα) + λέπω (ξετυλίγω). Η υφάντρια
Πολυδεύκης: πολύ + δεύκος: γλεύκος, ο πολύ γλυκός
Ποσειδών: πόσις (ποταμός) + είδω, αυτός που είναι αρμόδιος
Προμηθέας: 1) προ + μύθος 2) προ + μήθος = μέριμνα = ο προνοητικός
Πυθαγόρας: πυνθάνομαι + αγορεύω

Ρ

Ρέα: προελληνικής προέλευσης, εκ του ράος= έτοιμος, η έτοιμη
Ρεγγίνα: η βασίλισσα
Ρήγας: (μεσαιωνική ελληνική) εκ του ρηξ> λατινικά rex, ο βασιλιάς
Ρωμανός: εκ της "ρώμης"= δύναμη, ο σφρηγιλός

Σ

Σάββας: (εβραϊκή) από το Σάββατο.
Σέργιος: αυτός που του αρέσει ο περίπατος, το σεργιάνι
Σοφοκλής: σοφός + κλέος, ο έχων δόξα σοφού
Σπυρίδων: πιθανόν να προέρχεται από το αρχαίο ουσιαστικό σπυρίς, γεν. σπυρίδος (ψαροκόφινο). Επομένως Σπυρίδων είναι ο κοφινάς, ο καλαθάς
Σταμάτιος/Σταματία/Σταματούλα: αυτός/ή που σταματάει κάτι
Στέλλα: (λατινικά) stella= το αστέρι.
Στέργιος: στέργω = δείχνω στοργή
Στυλιανός: εκ του στύλος, αυτός που στεριώνει σαν στύλος.
Σωκράτης: σώζω + κράτος, αυτός που σώζει το κράτος, ο ισχυρός.
Σωτήρης: εκ του σωτήρ= ο λυτρωτής

Τ

Τατιάνη: (λατινικά) tatianus, ονομασία ρωμαϊκής φυλής
Τερψιχόρη: τέρπω + χορός, αυτή που αρχίζει τον χορό
Τερέζα: από το ελλην. θερίζω δηλώνοντας γονιμότητα και κατ΄ άλλους από το τοπωνύμιο Θήρα
Τηλέμαχος: τηλέ: μακριά + μάχομαι
Τιμόθεος: τιμή + Θεός, αυτός που τιμά τον θεό
Τρύφων: ο φιλήδονος

Φ

Φαίδρα: η λαμπερή, η χαρούμενη
Φαίδων: εκ του φαιδρός, χαρούμενος, γελαστός
Φειδιππίδης: φείδομαι + ιππος
Φίλιππος: φίλος + ίππος, ο φίλος των αλόγων
Φραγκίσκος: από τη λατινική λέξη Franciscus (γαλλικός), ο γνήσιος Γάλλος ή αυτός που αγαπά τη Γαλλία
Φρίξος: φρίττω, αυτός που φρίττει
Φοίβος: εκ του φάος= φωτεινός
Φώτιος: από το αρχαίο ουσιαστικό φως, γεν. φωτός (ο φωτεινός, ο λαμπρός)
Φωτεινή: η θηλυκή μορφή του ονόματος Φώτιος (η λαμπερή)

Χ
Χαράλαμπος: από τα ουσιαστικά χαρά + λάμπω. αυτός που λάμπει από χαρά
Χαρίκλεια: αρχαίο όνομα από τα ουσιαστικά χάρις (η χάρη) + κλέος (δόξα), η ξακουστή για τη χάρη της
Χρήστος: παράλληλη γραφή του Χρίστος. Υπάρχει και μια άλλη εκδοχή-λιγότερο πιθανή, από το επίθετο χρηστός (χρήσιμος, ωφέλιμος)
Χρίστος: από το Χριστός (αυτός που χρίσθηκε, επαλείφθηκε με λάδι και μύρο)
Χαρίλαος: χάρη + λαός, αυτός που έχει την εύνοια του λαού
Χριστόφορος: Χριστός + φέρω, ο φέρων τον Χριστό

Ω
Ωρίων: ώρα, φροντίδα, αυτός που φροντίζει.

in2life.gr


ΠΗΓΗ 

σημ.  Αν  δεν  ανοίγουν  οι  σύνδεσμοι   κάντε   τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

Λουί Παστέρ Albert Edelfelt (1885)

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=474480502586662&set=a.450274321673947.104660.108511895850193&type=1&theater




Λουί Παστέρ, (27 Δεκεμβρίου 1822 – 28 Σεπτεμβρίου 1895) γιατρός και χημικός, ο «πατέρας» της μικροβιολογίας, που ανακάλυψε το αντιλυσσικό εμβόλιο και εφηύρε τη διαδικασία της παστερίωσης.

Ο Παστέρ στο εργαστήριό του. Ζωγραφικός πίνακας του Albert Edelfelt (1885)



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας 28/9

πηγή http://www.zougla.gr/perivallon/article/pagosmia-imera-kata-tis-lisas

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012, 01:28 

Από το 2007, η «Συμμαχία για τον Έλεγχο της Λύσσας» (ARC) καθιέρωσε την 28η Σεπτεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με τη λύσσα.

Η Λύσσα είναι λοιμώδης ασθένεια του κεντρικού νευρικού συστήματος, που μεταδίδεται στον άνθρωπο από το δάγκωμα και το σάλιο ζώων που είναι φορείς του ιού της λύσσας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποβεί θανατηφόρος.


Σύμφωνα με τις διεθνείς ιατρικές στατιστικές, ένας άνθρωπος πεθαίνει από λύσσα κάθε δέκα λεπτά και περίπου 55.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Η Ελλάδα θεωρείται επίσημα απαλλαγμένη χώρα, καθώς δεν έχει διαπιστωθεί κρούσμα λύσσας από το 1987.


Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου
Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012, 01:31

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...




ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΧΑΡΙΤΩΝ





Ο Όσιος Χαρίτων ο Ομολογητής

Κατείχε μεγάλη κοινωνική θέση στο Ικόνιο,αλλά και μεγάλες χριστιανικές αρετές. Όταν, λοιπόν,ο αυτοκράτωρ Αυρηλιανός (270-275) εξέδωσε διάταγμα κατά των χριστιανών, ο έπαρχος Ικονίου συνέλαβε το Χαρίτωνα από τους πρώτους. Τα βασανιστήρια που υπέστη ήταν σκληρά. Όμως ο Χαρίτων έμεινε αμετακίνητος στην πίστη του. Στο διάστημα δε που βρισκόταν στη φυλακή,ο Αυρηλιανός δολοφονήθηκε. Ο Διάδοχός του Πρόβος σταμάτησε το διωγμό κατά της Εκκλησίας και ο Χαρίτων απελευθερώθηκε. Αποφάσισε τότε, να πάει προσκυνητής στα Ιεροσόλυμα. Αλλά στο δρόμο συνελήφθη από ληστές, που τον οδήγησαν στο κρησφύγετο τους. 
Όταν έφθασαν στη σπηλιά τους, έφαγαν και ήπιαν. Αλλά το κρασί ήταν δηλητηριασμένο και πέθαναν όλοι. Τότε, η σπηλιά εκείνη των ληστών μετατράπηκε από τον όσιο σε εκκλησία του θεού. Η φήμη του Χαρίτωνα έφερε κοντά του πολλούς μαθητές. Τους κυβερνούσε με στοργή και τους προήγαγε σε υψηλές βαθμίδες αρετής. Ποθώντας, όμως, περισσότερη ησυχία, όρισε διάδοχό του στο μοναστήρι και αναχώρησε στην έρημο, όπου ασκήτεψε μέσα σε διάφορα σπήλαια. Όταν πλησίασε το τέλος του, επέστρεψε στο αρχικό του μοναστήρι, κοντά στους αγαπημένους του μαθητές, τους οποίους είχε οδηγήσει "επί ζωής πηγάς υδάτων". Δηλαδή τους είχε οδηγήσει σε πηγές νερών, που είναι γεμάτα ζωή. Εκεί, λοιπόν, παρέδωσε ήσυχα και ειρηνικά την ψυχή του στο Θεό.
                       --------------------------------------------------------
Ayxentios
 Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος ὁ Μοναχὸς .
Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος ἦταν Ἀλαμανὸς καὶ ἔζησε τὸν καιρὸ τῆς δεύτερης Σταυροφορίας . Ἀξιωματικὸς μίας μικρῆς στρατιωτικῆς μονάδος 300 Σταυροφόρων ἀκολούθησε τὰ γερμανικὰ στρατεύματα πού στὶς ἀρχὲς τοῦ 1148μ.Χ ἡττήθηκαν ὁλοκληρωτικὰ ἀπὸ τοὺς Σελτζούκους Τούρκους . Ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος καὶ οἱ 300 στρατιῶτες του δὲν ἐπέστρεψαν στὴν Εὐρώπη , ἀλλὰ ἔμειναν καὶ ἐγκαταστάθηκαν κοντὰ στὸν Ἰορδάνη Ποταμὸ . Στρατιῶτες μοναχοὶ , ἀφοσιώθηκαν στὰ ἔργα τῆς πίστης τους .

Ἡ δεύτερη Σταυροφορία ἡττήθηκε , ὁ Βυζαντινὸς Αὐτοκράτορας Μανουὴλ ἀρνήθηκε κάθε βοήθεια , οἱ σταυροφορικοὶ στρατοὶ τῆς Γαλλίας καὶ τῆς Γερμανίας διαλύθηκαν . Οἱ χῶρες τοῦ Ἰορδάνη Ποταμοῦ δὲν ἦταν πλέον ἀσφαλεῖς καὶ ὁ Ὅσιος Αὐξέντιος μέ τους συντρόφους του , ἐγκατέλειψαν τοὺς Ἁγίους Τόπους μὲ σκοπὸ
νὰ ἐπιστρέψουν στὴν Εὐρώπη διὰ θαλάσσης . Τὸ πλοῖο τους ναυάγησε στὴν Κύπρο .

Σώθηκαν καὶ οἱ τριακόσιοι . Εἶναι οἱ 300 Ἅγιοι ἐξ Ἀλαμανῶν Σταυροφόρων , ὁ Ἅγιος Βαλάντιος , ὁ Ἅγιος Βαρλαὰμ , ὁ Ἅγιος Βασίλειος , ὁ Ἅγιος Ἀλέξανδρος, ὁ Ἅγιος Ἀγάπιος , ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Βαβατσινιώτης, ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ περιχωρήτης , ὁ Ἅγιος Ἐπαφρόδιτος , ὁ Ἅγιος Ἐπιφάνειος , ὁ Ἅγιος Εἰρηνικὸς , ὁ Ἅγιος Ἐλπίδιος , ὁ Ἅγιος Ἰλαρίων , ὁ Ἅγιος Ἰωσὴφ , ὁ Ἅγιος Κασσιανὸς , ὁ Ἅγιος Ἡράκλειος ὁ ἐπίσκοπος ...


Ὁ Ἀλαμανὸς Σταυροφόρος Αὐξέντιος , ὑπὸ τὸν στρατηγὸ Ὀθωνα τοῦ Φράϊσινγκ , ναυάγησε στὰ βράχια της Κύπρου . Γυμνὸς , χωρὶς τὴν σιδερένια πανοπλία του , τὸ ξίφος του σπασμένο , κατέφυγε σὲ μία σπηλιὰ , στὴν περιοχὴ τῆς Καρπασίας . Καὶ ἔζησε ἐκεῖ , ἔτη πολλὰ , μέχρι τὸ τέλος τοῦ βίου του , ἐν νηστεία καὶ προσευχὴ . Ἅγιος καὶ θαυματουργὸς , παρέμεινε πολεμιστὴς , μεταμορφώνοντας τὴν σκοτεινὴ
σπηλιά του σὲ τόπο Ἅγιο καὶ οἰκία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Ἡ ὀρθόδοξη χριστιανικὴ ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Κύπρου τιμᾶ τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου στὶς 28 τοῦ Σεπτέμβρη . Ὄχι τὴν μνήμη του Σταυροφόρου Αὐξεντίου ἀλλὰ τοῦ γυμνοῦ Ἁγίου του σπηλαίου της Καρπασίας .


Ἕνας ξένος Ἀλαμανὸς ποὺ ναυάγησε στὴν Κύπρο πρὶν ἀπὸ 800 χρόνια – και ἡ μνήμη του θὰ τιμᾶται στοὺς αἰῶνες . Ἡ μικρὴ σπηλιὰ τῆς μετανοίας του μεταμορφώθηκε σὲ κόσμο καὶ οἰκουμένη ὅπου οὔτε ξένος , οὔτε Ἀλαμανὸς ἢ Ἕλληνας - μόνο το πρόσωπο του Αγίου ολόφωτο και οικοίο - καὶ ἐκεῖ ὁ Χριστὸς .

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Παγκόσμια ημέρα τουρισμού 27/9

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου, 2012 | 12:30
Τίμησε ο δ. Χερσονήσου την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού 
Με ιδιαίτερη χαρά και με μεγάλη συμμετοχή από τους δημότες και τους επισκέπτες γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στο Δήμο Χερσονήσου. Εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν και στις τρεις τουριστικές Δημοτικές Ενότητες (Μαλίων, Χερσονήσου και Γουβών).

Στη Δημοτική Ενότητα Γουβών, στον αύλειο Δημοτικό χώρο, του Αγ. Κωσταντίνου παρουσιάστηκαν ποικίλοι χοροί από το συγκρότημα του Καλλιτεχνικού Σχολείου, τη Σχολή χορού ARTE BALLET και ακούστηκε παραδοσιακή μουσική.

Στη Δημοτική ενότητα Μαλίων, στον πυρήνα του οικισμού Μαλίων έγινε αναπαράσταση από τους «Σαρπιδονίστας» με τη συμμετοχή των τουριστών, της διαδικασίας παραγωγής μούστου από σταφύλια. Η εκδήλωση συνοδεύτηκε από προσφορά παραδοσιακών εδεσμάτων που ετοίμασε ο Σύλλογος Γυναικών Μαλίων «ΕΣΤΙΑ» και την προσφορά φαγητών από τα ξενοδοχεία της περιοχής.

Παρουσιάστηκαν χοροί από το χορευτικό συγκρότημα του Πολιτιστικού Συλλόγου Μαλίων.

Τέλος στη Δημοτική ενότητα Χερσονήσου και συγκεκριμένα στην Πλατεία Ευαγγελιστρίας στο Λιμένα Χερσονήσου, η οποία πλημμύρισε κυριολεκτικά από κόσμο πραγματοποιήθηκαν:

Τελετή Βράβευσης τουριστών που επιλέγουν πλέον των 20 ετών, ως προορισμό, την περιοχή του Δήμου μας για τις διακοπές τους,

 Παρουσίαση και εκτέλεση παραδοσιακών χορών από το χορευτικό συγκρότημα του Ομίλου Παιδείας και Πολιτισμού «ΑΕΤΟΓΙΑΝΝΗΣ» με τη μουσική συνοδεία του λυράρη Βαγγέλη Αλεξάκη,

Λειτουργία εργαστηρίου για τη ζωγραφική σε βότσαλα, και
Κέρασμα με παραδοσιακά εδέσματα στους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, προσφορά των ξενοδόχων της περιοχής

 Ο Δήμαρχος κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στη σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού κυρίως για το Δήμο Χερσονήσου και για όλους τους τουριστικούς προορισμούς και για το γεγονός ότι φέτος για πρώτη φορά συμπράττουν Περιφέρεια και Αυτοδιοίκηση για τον εορτασμό της.

Κατά την βράβευση των τουριστών που επισκέπτονται επί σειρά ετών τη Χερσόνησο δήλωσε ότι αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τη Χερσόνησο η προτίμηση των επισκεπτών και αναφέρθηκε στους δεσμούς φιλίας που αναπτύσσονται μεταξύ των λαών μέσω του τουρισμού. Δήλωσε επίσης ότι ο Δήμος Χερσονήσου είναι ευγνώμων στους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι με την συνεχή και πολυετή παρουσία τους στην περιοχή μας σφραγίζουν τους δεσμούς αυτούς και δημιουργούν γέφυρες πολιτισμού και συνεργασίας.

Οι ξένοι επισκέπτες με τη σειρά τους δήλωσαν ότι αισθάνονται τη Χερσόνησο και την Κρήτη δεύτερη πατρίδα τους, έχουν εδώ πολλούς φίλους, αγαπούν τον τόπο μας και τους ανθρώπους, την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Έχουν αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια τις καλύτερες εντυπώσεις για τη ζεστασιά και τη φιλοξενία των ανθρώπων στη Χερσόνησο, όπου αισθάνονται πολύ οικεία. 


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Σήμερα...





ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΑΚΥΛΙΝΑ ΖΗΝΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ



Άγιος Καλλίστρατος ο Μάρτυρας (27 Σεπτεμβρίου)

Posted by kantonopou at Σεπτεμβρίου 27, 2010
Ὁ Ἅγιος Καλλίστρατος ὁ Μάρτυρας
Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρχηδόνα. Οἱ γονεῖς του, καθὼς καὶ οἱ πρόγονοί του, ἦταν εὐσεβέστατοι χριστιανοί.
Ὅταν μεγάλωσε ὁ Καλλίστρατος, κατατάχθηκε στὸ στρατὸ σὰν νεοσύλλεκτος. Ἡ «ὁμίχλη» τῆς σαρκολατρείας ποὺ ἐπικρατοῦσε στὸ στράτευμα δὲν ἐπηρέασε καθόλου τὸν Καλλίστρατο. Ἀντίθετα μάλιστα, καλλιέργησε ἀκόμα περισσότερο τὶς εὐσεβεῖς συνήθειές του. Μιὰ ἀπ’ αὐτὲς ἦταν νὰ προσεύχεται κατὰ τὴ νύκτα.
Αὐτὸ ὅταν τὸ εἶδαν οἱ συνάδελφοί του, τὸν κατήγγειλαν στὸ στρατηγὸ Περσεντῖνο (287 μ.Χ.). Αὐτὸς ἀμέσως τὸν κάλεσε, καὶ ὅταν ἄκουσε καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο ὅτι εἶναι χριστιανός, διέταξε καὶ τὸν βασάνισαν, σκληρά. Κατόπιν, ἀφοῦ τὸν ἔδεσαν μέσα σ’ ἕναν σάκο, τὸν ἔριξαν στὴ θάλασσα. Ἀλλὰ μὲ θαῦμα ὁ σάκος σχίστηκε, καὶ δυὸ δελφίνια ἔφεραν σῶο καὶ ἄβλαβη τὸν Καλλίστρατο, στὴν στεριά. Τότε, 49 στρατιῶτες ποὺ εἶδαν τὸ γεγονὸς πίστεψαν στὸ Χριστό, καὶ ἀφοῦ ἔτρεξαν στὸν Καλλίστρατο, τοῦ εἶπαν: «Πράγματι, εἴδαμε ὅτι ὑπάρχει στ’ ἀλήθεια καὶ εἶναι μεγάλος ὁ Θεός σου, ὁ ὁποῖος καὶ ἀπὸ τὸν βυθὸ τῆς θάλασσας ὑπερφυσικὰ σὲ ἔβγαλε. Θὰ μποροῦσε, ἄραγε, νὰ δεχθεῖ καὶ ἐμᾶς τοὺς εἰδωλολάτρες;».
Ὁ Καλλίστρατος τοὺς ἀπάντησε: «Ὁ δικός μου Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ἐκείνους ποὺ ἔρχονται κοντὰ του δὲν τοὺς διώχνει. Διότι Ἐκείνου ὁ λόγος εἶναι: «Δεῦτε πρὸς ἐμὲ πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, καγῶ ἀναπαύσω ὑμᾶς».
Τότε ὁ Καλλίστρατος κατήχησε ὅλους αὐτοὺς τοὺς στρατιῶτες μέσα στὴν φυλακή. Ὁ δὲ Περσεντῖνος, ἐρχόμενος σὲ ἀδιέξοδο ἀπὸ τὴν πίστη τους, ὅλους τοὺς ἀποκεφάλισε.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Τῷ θείῳ Πνεύματι, περιφραξάμενος, Μάρτυς Καλλίστρατε, λαμπρῶς ἠρίστευσας, καταβολὼν τὸν δυσμενῆ, σοφίᾳ τῶν σῶν ἀγώνων· ὅθεν καὶ προσήγαγες, τῷ Χριστῷ ὡς θυμίαμα, δῆμον παναοίδιμον, Ἀθλητῶν πιστευσάντων σοι, μεθ’ ὧν ὑπὲρ ἡμῶν ἐκδυσώπει, τῶν εὐφημούντων σε ἐν ὕμνοις.

Κοντάκιον. Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Πάντας ὑμᾶς σήμερον ἡ Ἐκκλησία, συντιμῶσα Ἅγιοι, ἀνευφημεῖ πνευματικῶς, ὡς ὑπὲρ ταύτης ἀθλήσαντας, Μάρτυρες θεῖοι, καλλίνικοι πάνσοφοι.

Μεγαλυνάριον.
Κάλλος εὐσεβείας ὑπερφερές, Καλλίστρατε Μάρτυς, ἐν ἀγῶσι καρποφόρων, πρὸς θεογνωσίας, τὴν καλλονὴν ἰθύνεις, ἀθλητικὴν χορείαν, μεθ’ ἧς τιμῶμέν σε.


http://www.synaxarion.gr/gr/index.aspx
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

ΨΑΧΝΕΤΕ ΚΑΤΙ?

Επαναλαμβανόμενη ανάρτηση καθώς το πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη. 
Ευχαριστούμε πολύ για την μέχρι στιγμής ανταπόκρισή σας.
 
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ?

Απευθύνομαι σε εσάς που με παρακολουθείτε από  ΑθήναΧανιάΡέθυμνο και Ηράκλειο

Θέλω να σας πληροφορήσω για κάτι που ίσως να σας ενδιαφέρει.


Η  "φίλη" μου από το FB  Evaggelia Psillaki Balothiari  και οι συνεργάτες της , θα περιοδεύσουν στις πόλεις σας,  προκειμένου να ενημερώσουν (δωρεάν και χωρίς καμμιά δέσμευση)  κάθε έναν που ενδιαφέρεται να ακούσει για την LR

Πρόκειται για μια επαγγελματική προοπτική που έχει αποδειχτεί ως ευκαιρία ζωής για κάποιους ανθρώπους. 

Απευθύνεται σε όλους εσάς που θέλετε  να βελτιώσετε τα οικονομικά σας. 
Με ποιό τρόπο? 
Αυτό θα σας το εξηγήσουν οι  φίλοι μας , που τα κατάφεραν, αν αποφασίσετε να τους συναντήσετε. 

Σε αυτή την περίπτωση , να πείτε ότι το μάθατε από τη Μαρία Δημητρίου.

-------------------------------------------------

Σας παραθέτω το πρόγραμμα των συναντήσεων για την κάθε πόλη.

1) ΑΘΗΝΑ 

Στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου ,  στην Αθήνα στο ξενοδοχείο Ξενοφών,  
Αχαρνών 340  -  Κάτω Πατήσια τηλ. 2102020310 

20-9-2012   ώρα 4 μ.μ. - 10 μ.μ.     
21-9-2012   ώρα 2 μ.μ. -  6 μ.μ. 

Σε αυτά τα διαστήματα, όποια ώρα σας εξυπηρετεί μπορείτε να πάτε. 
Η ομάδα θα βρίσκεται στο σαλόνι του ξενοδοχείου και θα σας περιμένει .  
Καλό είναι να μην πάτε την τελευταία στιγμή , ώστε να έχετε άνεση χρόνου κι εσείς και η ομάδα.  
Δεν είναι σεμινάριο.  Θα γίνονται απλές ενημερωτικές επαφές σε επίπεδο συζήτησης. 
------------------------------------------------------

2) ΧΑΝΙΑ

Στις 22 Σεπτεμβρίου , στα Χανιά , στο ξενοδοχείο  Νεφέλη, ώρα  6 : 30 - 9 : 30

Εδώ θα είναι σε επίπεδο ενημερωτικής συζήτησης  - meeting -   μια  ενιαία συγκέντρωση για όλους. 
Καλό θα είναι  να είστε στην ώρα σας . 
 -----------------------------------------------------

3) ΡΕΘΥΜΝΟ

Στις 23 Σεπτεμβρίου ,  στο Ρέθυμνο  ,  στο ξενοδοχείο  ΤΖΟ  ΑΝ  - του κήπου- ώρα  6:30 - 9:30

Εδώ θα είναι κανονικό σεμινάριο με εισηγητές .  
Καταλαβαίνετε λοιπόν πρέπει να είστε στην ώρα σας.
--------------------------------------------------

4) ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Στις 26 Σεπτεμβρίου, στο Ηράκλειο, στο ξενοδοχείο  ΛΑΤΩ  (κοντά στο ΜΕΓΑΡΟ)  ώρα 7 μ.μ.

Κι εδώ θα είναι ενημερωτική συζήτηση  - meeting . 
Στη συγκεκριμένη συνάντηση θα είμαι κι εγώ. Θα χαρώ να γνωριστούμε.
  ----------------------------------------------------

Βέβαια είναι ευνόητο ότι σε όλες τις συγκεντρώσεις  μπορείτε να έχετε μαζί σας παρέα αλλά, όχι παιδάκια,  σας παρακαλώ.

Και να θυμάστε κάτι  "Πέτρα που δεν κυλά δεν αλέθει"  και στην εποχή μας πρέπει να ψάχνουμε αφορμές  για δημιουργία.

Ο Χρυσός του Ρήνου,

πηγή http://www.facebook.com/photo.php?fbid=384163954989996&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater

22/7/1869 - Ο Χρυσός του Ρήνου, πρώτο μέρος της τετραλογίας Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν του Ρίχαρντ Βάγκνερ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά, στο Μόναχο.

Ο Χρυσός του Ρήνου (γερμ. Das Rheingold) είναι το πρώτο μέρος της ρομαντικής επικής τετραλογίας του Ρίχαρντ Βάγκνερ Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν (Der Ring des Nibelungen). Αναφέρεται στον κατάλογο ευρετήριο των έργων του Βάγκνερ με τον αριθμό
καταχώρησης 86 Α (WWV Wagner-Werke-Verzeichnis 86 Α). Ο Βάγκνερ, ξεκίνησε τη συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας περίπου το 1851 και ολοκληρώθηκε το 1853 οπότε ακολούθησε και η σύνθεση της μουσικής, η οποία ολοκληρώθηκε στις 28 Μαΐου του 1854. Η όπερα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο του Μονάχου στις 22 Σεπτεμβρίου του 1869.


Μυθολογικό υπόβαθρο
Ο Βάγκνερ, για τη συγγραφή του λιμπρέτου της όπερας, όπως και για το σύνολο του Δαχτυλιδιού, στηρίχθηκε κατά κύριο λόγο στη Σκανδιναβική μυθολογία και ειδικότερα στις πηγές των Έντα και τον κύκλο Βέλσουνγκ καθώς επίσης και στο έπος των Νίμπελούνγκεν της Δυτικής Γερμανικής παράδοσης. Επιπλέον προσπάθησε να ακολουθήσει το λογοτεχνικό ύφος της ποιητικής Έντα. Για τον χρυσό του Ρήνου υπάρχουνε πολλές κατά καιρούς ερμηνείες. Είτε το ότι στην προϊστορική εποχή ο Ρήνος έφερε ψήγματα χρυσού, είτε ο μύθος των χαμένων λάφυρων παλαιών πολεμιστών. Οι νύμφες του ποταμού που προστατεύουν το χρυσό καθώς και η ιδέα περί αποκήρυξης του έρωτα προκειμένου να κατέχει κανείς το θησαυρό, αποτελούν μάλλον δημιούργημα του ίδιου του Βάγκνερ καθώς δεν υπάρχει κάποιος ανάλογος μύθος.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΙΝΑΚΑΣ - Ferdinand Leeke. «Ο Χρυσός του Ρήνου, σκηνή 2η,»


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΙΟΥΛΙΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ "Το νησί με τους ελαιώνες (Ι)"


 

 ΙΟΥΛΙΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ "Το νησί με τους ελαιώνες (Ι)"
Φυσά
Και ξετυλίγονται αργά ένα ένα τα πεύκα
Τούφες τούφες ασημένιος αέρας
Παντού...
Οι ελαιώνες της θάλασσας
Και μικρές αλλ' αμέτρητες ξύλινες προκυμαίες
Με τις φωνούλες των παιδιών
Ανηφορίζοντας αντίθετα σαν τα λουλούδια
Σε μια μακριά όπως η παραλία ενθύμηση
Επιστρέφουν.

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις