Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Άντονι Κουίν


Anthony Quinn signed.JPG
Ο Άντονι Κουίν (Άντονυ Κουίν) (αγγλικά: Anthony Quinn, 21 Απριλίου 1915 – 3 Ιουνίου 2001) ήταν μεξικανο-ιρλανδικής καταγωγής Αμερικανός ηθοποιός βραβευμένος με Όσκαρ. Ο διασημότερος ρόλος του ήταν αυτός του Ζορμπά, στην ομώνυμη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη Αλέξης Ζορμπάς (1964), ενώ πρωταγωνίστησε, μεταξύ άλλων, στις ταινίες Λώρενς της Αραβίας (Lawrence Of Arabia, 1962), Τα κανόνια του Ναβαρόνε (The Guns Of Navarone, 1961) και Λα Στράντα (La Strada, 1954). Γεννήθηκε στην πόλη Τσιουάουα του Μεξικού το 1915 και μεγάλωσε στο Λος Άντζελες.Εμφανίστηκε σε περισσότερες από 150 ταινίες σε διάστημα 50 ετών και βραβεύτηκε με Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου το 1952 στην ταινία "Βίβα Ζαπάτα" (Viva Zapata!) ως συμπρωταγωνιστής του Μάρλον Μπράντο. Παρόμοια τιμητική διάκριση έλαβε τέσσερα χρόνια αργότερα και για την ερμηνεία του στο ρόλο του ζωγράφου Πολ Γκογκέν στο φιλμ "Η ζωή ενός ανθρώπου" (Lust For Life, 1956).

Ο ρόλος του Αλέξη Ζορμπά, συμπρωταγωνιστώντας με τους Άλαν Μπέιτς και Ειρήνη Παππά, που ερμήνεσε το 1963 παρέμεινε ο πλέον αξιομνημόνευτός του. Τον ίδιο ρόλο ερμήνευσε και σε θεατρική παράσταση στο Μπρόντγουέη το 1984. Ο Κουίν ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία το 1936 με την ταινία "Λόγια (Paroles)" και μετά συνέχισε με την ταινία "Γαλαξίας". Το 1937 παντρεύτηκε την Κάθριν ντε Μίλ, κόρη του παραγωγού Σεσίλ νε Μίλ ενώ στη συνέχεια ασχολήθηκε με το θέατρο και γνώρισε την επιτυχία με την ερμηνεία του στο έργο "Λεωφορείο ο πόθος" του Τένεσι Ουίλιαμς. Από τους γάμους του και τους διάφορους κατα καιρούς ερωτικούς δεσμούς του ο ηθοποιός απέκτησε συνολικά 13 παιδιά. Πέραν της υποκριτικής, ο Άντονι Κουίν ασχολήθηκε σε ερασιτεχνικο επίπεδο με τη ζωγραφική. Πέθανε στη Βοστώνη το 2001.

http://el.wikipedia.org/wiki/Άντονι_Κουίν

Photo:Anthony Quinn is alexis zorba

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ Αὐτοβιογραφία (ἀποσπάσματα)


ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ Αὐτοβιογραφία (ἀποσπάσματα)

Μὴ μοῦ σκοτώσετε τὸ νερό.
Μὴ μοῦ σκοτώσετε τὰ δέντρα.
Μὴ μοῦ ξεσκίστε αὐτὲς τὶς θεῖες σελίδες ποὺ τὶς γράψανε
τ᾿ ἀσύλληπτο φῶς κι ὁ ἀσύλληπτος χρόνος
κι ὅπου σταθῶ μὲ περιβάλλουν.
Μὴ μοῦ σκοτώσετε τῆς γῆς τὸ ποίημα!...
...Ἐπιστρατέψετε τὴν αἰωνιότητα,
ἀνάβοντας τὸ ἄστρο: «Ἀγάπη».
Ἐπιστρατέψετε τὴν αἰωνιόττητα, ἀνάβοντας
ψηλότερα ἀπ᾿ ὅλα, πάνω ἀπ᾿ τὸ ἕτοιμο
βάραθρο, τὸ ἄστρο: «Ἀνθρώπινο μέτωπο!»...
...Σᾶς παρακαλοῦμε:
Ἀφῆστε μας τὰ πράγματα. Μὴ μᾶς τὰ καῖτε.
Ἀφῆστε τὰ ἔντομα νὰ βρίσκουνε τ᾿ ἄνθη τους.


Μὴν ἀγγίζετε!

Ἀφῆστε αὐτὸν τὸν ὄμορφο κόσμο νὰ διαιωνίζεται
ἀνακυκλώνοντας τὸ αὔριο μὲς στὶς πηγές του ὅπως
τὸν καιρὸ ποὺ γεννήθηκα ὡς ν᾿ ἀναδύεται,
κάθε πρωί, γιὰ πρώτη φορά, μὲς
ἀπ᾿ τὶς ρόδινες γάζες τῆς γέννας του.
Σβῆστε στὸν ἥλιο τὴν κακὴ φωτιά.
Μὴ μᾶς σκοτώνετε!

Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

https://www.sintagoulis.gr/images/960/00057005.jpg

Φυστίκι Αιγίνης γλυκό κουταλιού

• 700 γρ. φυστίκια φρέσκα
• 2 κιλά ζάχαρη
• 4 φλ. νερό
• Χυμό μισού λεμονιού
• Άρωμα βανίλιας (προαιρετικά)

Βράζετε τα φυστίκια σε μπόλικο νερό μέχρι να τρυπιούνται με οδοντογλυφίδα ή καλύτερα με βελόνα. Τα στραγγίζουμε και αμέσως μετά τα βάζουμε σε χνουδωτή πετσέτα, να απορροφηθούν τα υγρά.

Σε ανάλογη κατσαρόλα βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό για 7-8 λεπτά, και αφήνουμε το σιρόπι να γίνει χλιαρό.

Αφαιρούμε την εξωτερική φλούδα απο τα φυστίκια και τα ρίχνουμε στο σιρόπι. Τα αφήνουμε για 24 ώρες.

Στη συνέχεια τα βράζουμε μέχρι να δέσει το γλυκό, και πρός το τέλος ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και την βανίλια.

Αφήνουμε να κρυώσει και βάζουμε στα βάζα το γλυκό μας.

Εάν η φλούδα απο τα φυστίκια είναι αρκετά τρυφερή δεν την αφαιρούμε.


 

Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ

Ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ (ρωσ. Влади́мир Влади́мирович Набо́ков) ήταν Αμερικανός συγγραφέας, ρωσικής καταγωγής.

Vladimir Nabokov 1973.jpg
Γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη στις 22 Απριλίου του 1899. Το 1919 έφυγε από τη Ρωσία. Σπούδασε για τέσσερα χρόνια ρωσική και γαλλική λογοτεχνία στο Τρίνιτι Κόλετζ του Καίμπριτζ και έζησε στο Παρίσι, στο Βερολίνο, στην Ελβετία και στις ΗΠΑ απομονωμένος, γράφοντας πρωτότυπα πεζογραφήματα και μεταφράζοντας έργα του Πούσκιν. Πέθανε στις 2 Ιουλίου 1977 στο Μοντρέ της Ελβετίας.

Έγραψε μυθιστορήματα, όπως «Λολίτα», «Το δώρο», «Απελπισία», «Άντα», «Η αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ».

Αναζητούσε την αισθητική ευδαιμονία, έδειχνε τρυφερότητα για τα πράγματα που συνήθως οι άλλοι αδιαφορούσαν. Τα βιβλία του ήταν θρίλερ, αστυνομικά μυθιστορήματα, ρομαντικά μυθιστορήματα, κάτι ανάμεσα στην παρωδία και την κοινοτοπία.

Το σπίτι του στην Αγία Πετρούπολη λειτουργεί σήμερα ως μουσείο.

http://el.wikipedia.org/wiki/Βλαντιμίρ_Ναμπόκοφ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868- 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1894 )

Tραγούδι τῆς ξενιτιᾶς

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..
Θὰ πάρω ἕναν ἀνήφορο νὰ βγῶ σὲ κορφοβούνι,
νὰ βρῶ κλαράκι φουντωτὸ καὶ ριζιμιὸ λιθάρι,
νὰ βρῶ καὶ μία κρυόβρυση, νὰ ξαπλωθῶ στὸν ἴσκιο,
νὰ πιῶ νερὸ νὰ δροσισθῶ νὰ πάρω λίγη ἀνάσα,
ν᾿ ἀρχίσω νὰ συλλογισθῶ τῆς ξενιτιᾶς τὰ πάθη,
νὰ εἰπῶ τὰ μαῦρα ντέρτια μου καὶ τὰ παράπονά μου.
Ἄνοιξε θλιβερὴ καρδιὰ καὶ πικραμένο ἀχείλι,
βγάλε κάνα χαμόγελο καὶ πὲς κάνα τραγούδι.

-Τραγούδια ἂν ἔχ᾿ ἡ μαύρη γῆ, κι ὁ τάφος χαμογέλια,
ἔχει καὶ τοῦ παιδιοῦ ἡ καρδιὰ ποὺ περπατεῖ τὰ ξένα.
Τὰ ξένα ἔχουν καημοὺς πολλοὺς καὶ καταφρόνια πλῆθος!
Στὰ ξένα δὲν ἀνθίζουνε τὴν Ἄνοιξη τὰ δέντρα,
καὶ δὲν λαλοῦνε τὰ πουλιά, ζεστὸς δὲ λάμπει ὁ ἥλιος,
δὲ φυλλουριάζουν τὰ βουνά, δὲν πρασινίζει ὁ κάμπος,
καὶ δὲ δροσίζει τὸ νερό, καὶ τὸ ψωμὶ πικραίνει!

Στὰ ξένα, ποιὸς θὰ σὲ χαρεῖ καὶ ποιὸς θὰ σὲ γελάσει;
Ποὖν᾿ τῆς μανούλας τὰ φιλιά, τὰ χάδια τοῦ πατέρα;
Ποὖναι τὰ γέλια τ᾿ ἀδερφοῦ κ᾿ ἡ συντροφιὰ τοῦ φίλου;
Ποὖν᾿ τῆς ἀγάπης οἱ ματιὲς καὶ τὰ γλυκὰ τὰ λόγια;

Ἂν ἀρρωστήσεις, ποιὸς θαρθεῖ στὴν ξενιτιὰ σιμά σου,
νὰ σὲ ρωτᾷ τὸν πόνο σου, τὰ γιατρικὰ νὰ δίνει;
στὸ ἔρμο σου προσκέφαλο νὰ ξενυχτάει μαζί σου;
Κι ἂν ἔρθει μέρ᾿ ἀγλύκαντη στὰ ξένα νὰ πεθάνεις,
ποιὸς θὰ βρεθεῖ στὸ πλάι σου τὰ μάτια νὰ σοῦ κλείσει;
Ποιὸς θὰ σοῦ λούσει τὸ κορμί, ποιὸς θὰ σὲ σαβανώσει;
Στὸ λειψανό σου ποιὸς θἀρθεῖ λουλούδια νὰ σὲ ράνει;
Καὶ ποιὸς μὲ πόνο θὰ ριχτεῖ στὸ νεκροκρέββατό σου
γιὰ νὰ σὲ κλάψει; Ποιὸς θὰ εἰπεῖ γιὰ σένα μοιρολόγι;
Ἄχ! πῶς τοὺς θάφτουν, νἄξερες, καὶ πῶς τοὺς πᾶν᾿ τοὺς ξένους!..
Χωρὶς λιβάνι καὶ κηρί, χωρὶς παπὰ καὶ ψάλτη!

Ἀνάθεμά σε, ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Ποῦ νὰ τὸν πῶ τὸν πόνο μου, ποῦ νὰ τὸν ἀπορίξω;
Νὰ τὸν εἰπῶ στὰ τρίστρατα, τὸν παίρνουν οἱ διαβάτες,
νὰ τὸν ἀφήσω στὰ κλαριά, τὸν παίρνουν τ᾿ ἀγριοπούλια!..
Κι ἂν κλάψω, τὰ φαρμακερὰ τὰ δάκρια ποῦ νὰ πέσουν;
Ἂν πέσουνε στὴ μαύρη γῆ, χορτάρι δὲν φυτρώνει,
ἂν πέσουνε στὸν ποταμό, ὁ ποταμὸς θὰ στύψει,
ἂν πέσουνε στὴ θάλασσα, πνίγουνται τὰ καράβια,
κι ἂν τὰ βαστάξω στὴν καρδιά, μὲ καῖν᾿ μὲ φαρμακώνουν!

Ἀνάθεμά σε ξενιτιά, μὲ τὰ φαρμάκια πὄχεις!..

Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Η γαστρεντερίτιδα της Άνοιξης
 
Η γαστρεντερίτιδα της άνοιξης

Από: Ελένη Χαδιαράκου

Η γαστρεντερίτιδα είναι μια συχνή ίωση που γενικά αντιμετωπίζεται. Αλλά ιδιαίτερα την Άνοιξη γίνεται μια σοβαρή απειλητική ασθένεια.

Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και του φθινοπώρου οι πιο συχνές γαστρεντερίτιδες οφείλονται σε κοινούς ιούς. Όμως την άνοιξη ένας σοβαρός ιός που ονομάζεται ροταϊός απειλεί ιδιαίτερα τα βρέφη με έντονα συμπτώματα γαστρεντερίτιδας και εισαγωγής στο νοσοκομείο.

Στην Ελλάδα τα τελευταία 7 χρόνια νοσηλεύονται ετησίως περίπου 2.000 παιδιά με γαστρεντερίτιδα κάθε αιτιολογίας και απ' αυτά τα 500 περίπου έχουν προσβληθεί από τον ροταϊό. Δηλαδή περίπου 1 στα 2 παιδιά κάτω των 5 ετών που εμφανίζουν οξεία γαστρεντερίτιδα ευθύνεται ο ροταϊός ενώ τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να νοσήσουν πιο σοβαρά.
Ένα απλό περιστατικό γαστρεντερίτιδας που θα εκδηλωθεί με ελαφρύ πόνο στην κοιλιά και διάρροια, συνήθως μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη διατροφή χωρίς να χρειαστεί κάποια ειδική θεραπεία. Όμως αν η γαστρεντερίτιδα προέρχεται από τον ροταϊό μπορεί να γίνει επικίνδυνη στις μικρές ηλικίες.

Τι προκαλεί ο ροταϊός;
Ο ροταϊός ο οποίος προκαλεί στα βρέφη και στα νήπια έντονη διάρροια, εμετούς, πυρετό και αφυδάτωση είναι ιδιαίτερα μολυσματικός και ευθύνεται για την συγκριτική πλειοψηφία των περιστατικών γαστρεντερίτιδας σε βρέφη και νήπια σε ποσοστό 98% ενώ μπορεί να επιβιώσει για μέρες σε επιφάνειες και σε πόσιμο νερό ή για εβδομάδες στο νερό των κολυμβητηρίων (πισίνες).
Πως μεταδίδεται;
Συνήθως μεταδίδεται με την στενή επαφή, με μολυσμένα πρόσωπα, με την τροφή, το νερό, τα παιδικά παιχνίδια. Επίσης μέσω των κοπράνων, το σάλιο, τα σταγονίδια από βήχα, ή το φτάρνισμα.

Πότε να καλέσω τον παιδίατρο;
1. Αν το παιδί κάνει εμετούς το τελευταίο 24ωρο.
2. Δεν έχει ουρήσει για 6 έως 8 ώρες.
3. Παρουσιάζει έντονη διάρροια ή αίμα στα κόπρανα.
4. Έχει ξηρό στόμα χωρίς σάλια.
5. Κλαίει χωρίς να βγάζει δάκρυα.
7. Δεν αντιδρά σε ερεθίσματα, όπως να χαμογελάει σε αγαπημένα πρόσωπα ή στο άκουσμα της φωνής της μητέρας του.

imommy

22 Απριλίου 1931 Μουσείο Μπενάκη

Benaki Museum Athens.JPG
22 Απριλίου 1931 - Εγκαινιάζεται στην Αθήνα το Μουσείο Μπενάκη...
Το Μουσείο Μπενάκη είναι ένα από τα πιο γνωστά μουσεία της Αθήνας. Ιδρύθηκε το 1929 από τον Αντώνη Μπενάκη στην μνήμη του πατέρα του Εμμανουήλ Μπενάκη και στεγάζεται στην οικία της ιστορικής από την Αλεξάνδρεια οικογένειας Μπενάκη. Σημειώνεται ότι η προσφορά της οικογένειας Μπενάκη στη πολιτική, κοινωνική και την πολιτιστική ζωή της Αθήνας, αλλά και γενικότερα της Ελλάδας κρίνεται ανεκτίμητη.

Αρχικά ο Αντώνης Μπενάκης άρχισε να συγκροτεί τις διάφορες συλλογές του στην Αίγυπτο. Όταν ήλθε στην Ελλάδα το 1928, για μόνιμη εγκατάσταση, τις δώρησε στο ελληνικό κράτος. Οι συλλογές αυτές στεγάζονται σήμερα στο πατρικό του σπίτι, ένα από τα μεγαλύτερα και ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας το οποίο και ουσιαστικά απετέλεσε και το πρώτο ιδιωτικό μουσείο της Ελλάδας. Η μεγάλη ανταπόκριση που έτυχε το μουσείο αυτό εκ μέρους κυρίως του αθηναϊκού κοινού οδήγησε σχετικά με ταχύ ρυθμό τον πολλαπλασιασμό των εκθεμάτων του. Χάρη και πολλών άλλων ευεργετών και δωρητών το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει ακόμα και σήμερα να εμπλουτίζεται με περιουσιακά στοιχεία που του δίνουν την δυνατότητα της πρωτοπόρου παρουσίας σε εκδηλώσεις του αντικειμένου του και γενικότερα της τέχνης.

Έτσι αφενός η ραγδαία αύξηση των συλλογών εκθεμάτων του μουσείου και αφετέρου η επαύξησης των διαφόρων δραστηριοτήτων του που ακολούθησε, επέβαλε την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και τη δημιουργία πολλών. παραρτημάτων
Το κυρίως μουσείο στεγάζεται στο νεοκλασικό κτίριο της οικογένειας Μπενάκη, που κτίστηκε το 1867-1868 στη διασταύρωση της οδού Κουμπάρη και της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, έναντι του Εθνικού κήπου. Το 1910 το κτίριο περιήλθε στον Εμμανουήλ Μπενάκη. Την περίοδο 1929- 1931 το κτίριο επεκτάθηκε προς τα δυτικά και διαμορφώθηκε κατάλληλα για να στεγάσει το νέο μουσείο. Για να μπορέσει όμως το μουσείο να λειτουργήσει σαν ολοκληρωμένο ίδρυμα και να στεγάσει τις συνεχώς εμπλουτιζόμενες συλλογές έργων τέχνης του, μια νέα πτέρυγα σχεδιάστηκε από τους Αλέκο και Στέφανο Καλλιγά και ολοκληρώθηκε το 1997[1]. Το κεντρικό αυτό κτίριο Μουσείο άνοιξε επίσημα τις πύλες του στο κοινό το Καλοκαίρι του 2000.Το μουσείο φιλοξενεί στους τρεις ορόφους αντιπροσωπευτικά έργα όλων των εποχών της Ελληνικής ιστορίας και τέχνης από την προιστορική εποχή μέχρι τους σύγχρονους καιρούς. Η αρχική συλλογή του Αντώνη Μπενάκη που αποτελεί και τον πυρήνα της συλλογής του μουσείου περιελάμβανε έργα αρχαίας Βυζαντινής, μεταβυζαντινής, ισλαμικής και παραδοσιακής τέχνης. Στις συλλογές του μουσείου περιλαμβάνονται επίσης έργα Ασιατικής (Κινέζικης κυρίως) και Κοπτικής τέχνης. Ιδιαίτερα σημαντικά το τμήμα των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη που ιδρύθηκε το 1973 με στόχο τη συγκέντρωση, διαφύλαξη, καταγραφή και ταξινόμηση φωτογραφιών από μνημεία και αντικείμενα παλαιοχριστιανικής, βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης αλλά γρήγορα επεκτάθηκε με αγορές ή δωρεές σε φωτογραφίες τέχνης. Ενδεικτικά, φιλοξενούνται έργα των γνωστών Ελλήνων φωτογράφων Nelly’s, Βούλας Παπαϊωάννου, Περικλή Παπαχατζηδάκη, Δημήτρη Χαρισιάδη, Νικόλαου Ρίζου, Νικόλαου Τομπάζη. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, διάφορα έργα τέχνης, συλλογές αλλά και κτίρια έχουν δωρηθεί στο μουσείο όπως η έπαυλη Κουλούρα στο Φάληρο που πρόκειται να φιλοξενήσει το Μουσείο παιγνιδιών. Πρόσφατα το μουσείο άνοιξε νέα παραρτήματα το Κτίριο της Οδού Πειραιώς που στεγάζει μεταξύ άλλων τα αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής, το νέο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, την πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα και την οικία της Πηνελόπης Δέλτα στην Κηφισιά που αποτελεί την έδρα του ιστορικού Αρχείου του Iδρύματος Μπενάκη.

http://el.wikipedia.org/wiki/Μουσείο_Μπενάκη

Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο


Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο με φυσικό τρόπο 

Αντιμετωπίστε τον στομαχόπονο με φυσικό τρόπο

Βότανα που θα σας απαλλάξουν από την καούρα

Ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ανθρώπων που ενώ απολαμβάνουν ένα γεύμα στη συνέχεια «μετανιώνουν την ώρα και τη στιγμή» που έφαγαν τόσο πολύ; Πολλές φορές αδυνατούμε να «χωνέψουμε» το φαγητό που έχουμε φάει με αποτέλεσμα να νιώθουμε δυσφορία, φούσκωμα ή ακόμη και ναυτία.

Τα βότανα μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τυχόν δυσλειτουργίες. Το τζίντζερ, η μέντα, το γλυκάνισο και το χαμομήλι.

Το γλυκάνισο ανακουφίζει από τα συμπτώματα καούρας και φουσκώματος του στομάχου. Βοηθάει στη χώνεψη, αλλά και σε περιπτώσεις ναυτίας.

Το τζίντζερ είναι ένα πολύ αποτελεσματικό βότανο για όσους αισθάνονται συχνά ναυτίες και τάση προς εμετό. Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές μελέτες στο παρελθόν που έχουν αποδείξει τις ιδιότητες αυτού του βοτάνου και τη μεγάλη του αποτελεσματικότητα στις ελαφριές παθήσεις του στομάχου.

Η μέντα έχει σημαντικές σπασμολυτικές ιδιότητες και βοηθά στην αντιμετώπιση των ναυτιών, λόγω της μενθόλης της ουσίας που περιέχει. Όταν οι ναυτίες συνοδεύονται και από στομαχόπονο ή ενοχλήσεις τα φυτό είναι το ιδανικό για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων.

Το χαμομήλι έχει επίσης σπασμολυτικές ιδιότητες και βοηθά στη σταθεροποίηση των υγρών του στομάχου. Είναι γνωστό για τις ηρεμιστικές και αγχολυτικές του ιδιότητες και προτείνεται σε περιπτώσεις που η ναυτία συνοδεύεται από έντονο στρες. Είναι πολύ ευεργετικό και ως «υπνωτικό» καθώς ηρεμεί το νευρικό σύστημα και χαλαρώνει. Γι’ αυτό προτείνεται να λαμβάνεται λίγο πριν τον ύπνο. Επιπλέον, το χαμομήλι έχει αντιφλεγμονώδεις και αντισηπτικές ιδιότητες, και γι’ αυτό εκτός από ηρεμιστικό στομάχου και νευρικού συστήματος χρησιμοποιείται και ως αντισηπτικό σε διάφορες περιοχές του σώματος, και ειδικά της περιοχής των γεννητικών οργάνων για τις γυναίκες.

Προσοχή: Όπως και με όλα τα βότανα και τα φυτικά προϊόντα θα πρέπει να προσέχετε ιδιαιτέρως τις περιπτώσεις αλλεργιών και δερματικών αντιδράσεων. Αν για οποιοδήποτε λόγο νιώσετε δυσφορία ή πόνο απευθυνθείτε αμέσως στο γιατρό σας.

Μην χρησιμοποιείτε τα βότανα αν είστε έγκυος ή θηλάζετε. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν λαμβάνετε κάποια θεραπευτική αγωγή παράλληλα. Όλα τα βότανα απευθύνονται γενικότερα σε υγιείς ανθρώπους. Αν έχετε οποιοδήποτε χρόνιο πρόβλημα ή αλλεργία συμβουλευτείτε σε κάθε περίπτωση τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας.

k-mag.gr

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ ღ

ΚΡΙΚΟΙ ΚΡΙΤΣΙΝΙΑ ΠΟΛΥΣΠΟΡΑ
 
ΥΛΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Αλευρι μαλακο 1000γρ
Αλευρι Ολικης Αλεσης 1000γρ
Αλευρι Πολυσπορο 1000γρ
Νερο 1100γρ
Μαγια 100γρ
Μπεικιν 45γρ
Αλατι 45γρ
Ζαχαρη 400γρ
Φυτικο βουτυρο 400γρ
Ηλιελαιο 400γρ
 

η συνταγή είναι για μεγάλη ποσότητα γι αυτό καλλίτερα να την προσαρμόσετε σε κάποιο υποπολλαπλάσιο πχ το 1/4 ή 1/3 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ
Αναμιγνειοτμε ολα τα στερεα υλικα δηλ, το αλευρι, το αλατι,
το μπεικιν και την ζαχαρη στο μιξερ, και ριχνουμε το ηλιελαιο
μαζι με το βουτυρο και ζυμωνουμε ολα τα υλικα.
Ριχνουμε σταδιακα το νερο ζυμωνοντας παραληλα και ελεγχουμε
να μην μαλακωσει πολυ η ζυμη. Αφου τελειωσουμε, βγαζουμε στον
παγκο και αφηνουμε να ξεκουραστη για 20 λεπτα.
Στην συνεχεια φτιαχνουμε φυτιλια και κοβουμε μικρα κοματια, τα
πλαθουμε σε μικρα φυτιλια, τα ριχνουμε σε μια λεκανη με νερο
και κατοπιν στο σουσαμι. Οταν τοποθετουμε στην λαμαρινα κοιταμε
παντα να εχουν το ιδιο παχος, το ιδιο μακρος, και την ιδια αποσταση
μεταξυ τους. Ψηνουμε στους 180 βαθμους για 25 λεπτα.
Οταν ξεφουρνισουμε τα μαζευουμε σε μια λαμαρινα και τα σκεπαζουμε
με πανι μεχρι να κρυωσουν. Αφου κρυωσουν τα κριτσινια μας ειναι ετοιμα.

Χένρυ Φήλντινγκ



Henry Fielding - Jonathan Wild.png
Ο Χένρυ Φήλντινγκ (Henry Fielding, 22 Απριλίου 1707 - 8 Οκτωβρίου 1754) ήταν Άγγλος μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, από τους θεμελιωτές του αγγλικού μυθιστορήματος.

Από αριστοκρατική αλλά όχι εύπορη οικογένεια, σπούδασε στο Ήτον, έκανε κοσμική ζωή για λίγο κι ανέβασε ένα θεατρικό του έργο στο Ντρούρυ Λέιν. Για ενάμιση χρόνο μελέτησε τους κλασσικούς στο πανεπιστήμιο του Λέιντεν της Ολλανδίας. Όταν επέστρεψε στο Λονδίνο άρχισε να γράφει θεατρικά έργα προς βιοπορισμόν, σατιρίζοντας την πολιτική κατάσταση της εποχής. Αλλά ο Licencing Act του 1737, που επέβαλε την προληπτική λογοκρισία, έβαλε τέλος στην δραματουργική του σταδιοδρομία.

Το 1734 είχε παντρευτεί και το 1737, μετά τον Licencing Act, άρχισε να σπουδάζει νομικά, ενώ εξέδιδε την τρισεβδομαδιαία εφημερίδα The Champion που την έγραφε σχεδόν μόνος του. Το 1740 πήρε την άδεια δικηγορίας.

Η σατιρική φλέβα του βρήκε διέξοδο στο μυθιστόρημα. Άρχισε παρωδώντας την Παμέλα του Ρίτσαρντσον (Ιστορία του κ. Άντριους) και συνέχισε διευρύνοντας τους στόχους του (Μέγας Αλέξανδρος, Καίσαρ κ.α.) στην Ζωή του Τζόναθαν Ουάιλντ. Το 1744 η γυναίκα του πέθανε και το 1747 ο Φήλντινγκ παντρεύτηκε την καμαριέρα της, αγνοώντας την κατάπληξη της Λονδρέζικης κοινωνίας.

Το 1748, σε ανταμοιβή της δημοσιογραφικής του στάσης έναντι της εξέγερσης των καθολικών Ιακωβιτών, διορίστηκε ειρηνοδίκης στο Λονδίνο. Δεν υπήρχε μισθός, οι διάδικοι πλήρωναν (δηλ. δωροδοκούσαν) τον δικαστή. Παρά το ότι ο Φήλντινγκ ήταν καλύτερος από τους προκατόχους του, χαρακτήριζε τις απολαβές του αυτές ως «τα βρωμερότερα χρήματα επί της γης». Πάντως προσέφερε έργο, καθώς κι ο ετεροθαλής αδελφός του που τον διαδέχθηκε ως ειρηνοδίκης, γιατί οργάνωσαν αστυνομική δύναμη που διέλυσε συμμορίες ληστών και επέβαλε την τάξη.

Το 1749 δημοσίευσε το ονομαστότερο έργο του, τον Τομ Τζόουνς, μια πανοραμική εικόνα της αγγλικής μεσαίας τάξης της υπαίθρου, δοσμένη με πολύ χιούμορ και εκφραστική δύναμη.

Τελευταίο του έργο ήταν η Αμέλια, ένα βιβλίο χωρίς το χιούμορ των προηγουμένων του. Ήταν ένας φόρος τιμής στην πρώτη του γυναίκα, που είχε όπως φαίνεται όλες τις αρετές της ηρωίδας.

Ο Φήλντινγκ έβαλε τις βάσεις του αγγλικού ρεαλιστικού μυθιστορήματος και η επίδρασή του στους μετέπειτα μυθιστοριογράφους ήταν καθοριστική.

http://el.wikipedia.org/wiki/Χένρυ_Φήλντινγκ

Δημοφιλείς αναρτήσεις