Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

8 Πρωτότυπα Πράγματα

Προσοχή! Μη βιαστείτε να πετάξετε τα άδεια μπουκάλια κρασιού που σας έχουν ξεμείνει!
Ναι, όλοι λατρεύουμε τη στιγμή που ακούμε το «χαρακτηριστικό» ήχο που κάνει ο φελλός όταν ανοίγουμε ένα μπουκάλι κρασί. Αλλά τι γίνεται όταν μετά από απανωτά βράδια οινοποσίας με τους φίλους σας ή εκείνο το μεγάλο πάρτι που κάνατε για τα γενέθλια σας, ξεμένετε με άπειρα άδεια μπουκάλια κρασιού! Σας έπεσε κρασί στο χαλί; Δείτε εδώ πως θα εξαφανίσετε τα σημάδια του.
Εμείς σας προτείνουμε να υποκύψετε στο δόγμα «Ανακύκλωση τώρα!» αλλά όχι απαραίτητα πηγαίνοντας μέχρι τον κοντινότερο «πράσινο» κάδο για να τα ξεφορτωθείτε. Αντίθετα, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τη διακόσμηση του σπιτιού σας πιο όμορφη, ξεχωριστή και ιδιαίτερη.
5 Τρόποι να Ανοίξετε ένα Μπουκάλι Κρασί Χωρίς Ανοιχτήρι
Για να μάθετε πώς θα καταφέρετε να δώσετε νέο νόημα στα άδεια μπουκάλια κρασιού, δεν έχετε πάρα να δείτε παρακάτω. Εδώ θα βρείτε 8 πρωτότυπες και φρέσκιες ιδέες να τα (ξανα)χρησιμοποιήσετε!

  • Αρκούν λίγα λουλούδια για να μεταμορφώσετε τα άδεια μπουκάλια κρασιού σε στιλάτα βάζα.

  • Σας αρέσει το κρασί; Θέλουμε αποδείξεις! Μετατρέψετε το μπουκάλι του αγαπημένου σας Chardonnay σε... πορτατίφ.

  • Πιάστε το πινέλο σας, βάψτε τα άδεια μπουκάλια κρασιού σας και μεταμορφώστε τα υπέροχα βιτρό βάζα!

  • Λατρεύτε το καλό κρασί; Περάστε λίγο σπάγκο από τα «συλλεκτικά» μπουκάλια σας και δημιουργήστε μια διακοσμητική σύνθεση άξια να εκτίθεται στο καθιστικό ή την είσοδό σας!

  • Μετατρέψετε τα σε ξεχωριστά διακοσμητικά αξεσουάρ γεμίζοντάς τα με μυρωδικά, κορδέλες, καραμέλες κ.ά.

  • Παλιά μπουκάλια; Κόψτε τα στη μέση για να φτιάξετε τα νέα σας ποτήρια!

  • Και μη βιαστείτε να πετάξετε ό,τι απέμεινε από αυτά: μετατρέψετε το άλλο τους μισό... σε εντυπωσιακά κηροπήγια.

    • Και για εσάς που δεν έχετε δέντρο να στολίσετε... τα άδεια μπουκάλια κρασιού μετατρέπονται στο δικό σας ξεχωριστό «έλατο»!
    1. 1
    2. 2
    3. 3
    4. 4
    5. 5
    6. 6
    7. 7
    8. 8
    Πατήστε εδώ για να κάνετε τη ζωή σας πιο όμορφη, πιο συναρπαστική και πιο εύκολη με τα άρθρα που θα διαβάσετε στην Κατηγορία Plus.

    Γιατροσόφια για λευκό χαμόγελο!

     
    Ένα λαμπερό χαμόγελο γοητεύει και μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα να χαμογελάμε πιο συχνά! Συχνά καταφεύγουμε σε ισχυρά χημικά καθαριστικά που είναι επιβλαβή για το σμάλτο των δοντιών και τα ούλα.Αν θέλετε φωτεινά δόντια με…
    casasideas.gr
    Ένα λαμπερό χαμόγελο γοητεύει και μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα να χαμογελάμε πιο συχνά! Συχνά καταφεύγουμε σε ισχυρά χημικά καθαριστικά που είναι επιβλαβή για το σμάλτο των δοντιών και τα ούλα.Αν θέλετε φωτεινά δόντια με φυσικό τρόπο υπάρχουν κάποια παραδοσιακά γιατροσόφια που κάνουν τα δόντια σας πιο λευκά και θα διώξουν τους λεκέδες που προκαλούνται από τις τροφές.
    1. Ελαιόλαδο
    Το ελαιόλαδο είναι ευεργετικό και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο ασφαλέστερος τρόπος για λαμπερά δόντια. Τα φυσικά φυτικά έλαια έχουν την ιδιότητα να απομακρύνουν τις κίτρινες κηλίδες και τα υπολείμματα τροφών από την επιφάνεια των δοντιών. Βουτήξτε την άκρη ενός καθαρού πανιού μέσα σε ελαιόλαδο και στη συνέχεια τρίψτε την επιφάνεια των δοντιών. Είναι μια απλή, φτηνή και ακίνδυνη λύση για τη λευκανση των δοντιών.
    2. Δάφνη
    Μια παραδοσιακή συνταγή για όμορφα και λευκά δόντια είναι ένα παρασκεύασμα από δάφνη, αλεύρι και πορτοκάλι. Τρίψτε 6 αποξηραμένα φύλλα δάφνης μέχρι να γίνουν σκόνη, προσθέστε 2 κουταλιές αλεύρι και ξύσμα φλούδας ενός πορτοκαλιού. Ανακατέψτε τα καλά και βουρτσίστε τα δόντια σας με αυτό το μείγμα. Ξεπλύνετε με κρύο νερό.
    3.Φλούδα πορτοκαλιού
    Τα εσπεριδοειδή είναι πολύ καλά για την περιποιήση του δέρματος, αλλά και του στόματος. Εκτός από τις βιταμίνες που μας εφοδιάζουν όταν τα τρώμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τη φλούδα του σαν φυσικό γυαλιστικό για λευκά και λαμπερά δόντια. Τρίψτε τα δόντια με τη φλούδα των πορτοκαλιών και αρχίστε να χαρίζετε λευκά χαμόγελα!
    4. Λευκό Ξύδι
    Το ξύδι έχει λευκαντικές ιδιότητες και δίνει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, αν βουρτσίζετε τακτικά τα δόντια σας με αυτό. Επίσης έχει την ιδιότητα να αφαιρεί την πλάκα από τα δόντια, χαρίζοντας ένα όμορφο, λευκό χαμόγελο.
    via
     

    3 τρόποι για να θωρακίσεις την αύρα σου


    Διαβάστε πρώτοι ότι σας κρύβουν!
    awakengr.com|Από Αφύπνιση συνείδησης
    Αόρατη για τους περισσότερους, η ενεργειακή μας αύρα κρατάει και αποκαλύπτει όλα τα μυστικά της ψυχοσωματικής μας υγείας και του συναισθηματικού μας κόσμου. Και σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί ένα κανάλι διάγνωσης και θεραπείας.

    Μας περιβάλλει σαν ένα κουκούλι, λένε, και ίσως θα μπορούσαμε να τη δούμε, αν είχαμε αυτή την παραψυχολογική ικανότητα, όπως ορισμένα προικισμένα άτομα. Λένε επίσης ότι είναι ο καθρέφτης των συναισθημάτων, της πνευματικότητας αλλά και της υγείας μας. Και ότι μέσω αυτής μπορούμε να θεραπευτούμε, γιατί το ενεργειακό κομμάτι μας αποτελεί ένα θεραπευτικό πεδίο εξίσου σημαντικό με το φυσικό μας σώμα. Ο λόγος για την αύρα, το πολύχρωμο ενεργειακό «νεφέλωμα» που τυλίγει τον καθένα μας αποτελώντας την -δυστυχώς- αόρατη στα μάτια των περισσοτέρων από εμάς μαρτυρία ότι υπάρχει κάτι πέρα από την ύλη επάνω μας.

    Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, με την άνθηση και τον πολλαπλασιασμό των εναλλακτικών θεραπευτικών προσεγγίσεων, άρχισαν να εμφανίζονται διάφορες θεραπείες και τεχνικές που απευθύνονταν στο ανθρώπινο ενεργειακό πεδίο ή λειτουργούσαν μέσω αυτού. Με βάση το ότι η αύρα ήταν ένα είδος ενέργειας, στράφηκαν προς την κατεύθυνση του κατά πόσο αυτή θα μπορούσε να επηρεαστεί θετικά, μέσω της αντίστοιχης ενέργειας που διοχετευόταν από έναν άλλο άνθρωπο, το θεραπευτή εν προκειμένω, ή από ενεργειακά φορτισμένα αντικείμενα, όπως οι κρύσταλλοι, ή και από μηχανήματα, ακολουθώντας έτσι μια πιο τεχνολογική κατεύθυνση. Έτσι, προέκυψε μια σειρά από θεραπευτικές μεθόδους, ευλογοφανείς ή όχι, που αποσκοπούν στην εναρμόνιση αυτής της περίφημης αύρας και την πρόληψη ή την αποσόβηση των προβλημάτων που η ενεργειακή ανισορροπία της θα μπορούσε να προκαλέσει στον άνθρωπο.

    Ισχύει κάτι από αυτά; Κατ’ αρχάς, η ίδια η ύπαρξη της αύρας για όλους εκείνους που δεν έχουν παραψυχική όραση είναι μόνο ζήτημα πεποίθησης, πίστης, αίσθησης. Πραγματικά, όλοι σχεδόν οι άνθρωποι μπορούν με κάποια εξάσκηση να ευαισθητοποιηθούν ως προς το ίδιο τους το αυρικό πεδίο αλλά και των άλλων γύρω τους. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η «ενστικτώδης» συμπάθεια ή αντιπάθεια που αισθανόμαστε προς άτομα που βλέπουμε για πρώτη φορά (αλλά και οι πολύ πιο έντονες και «αφιλτράριστες» αντιδράσεις των παιδιών απέναντι σε ορισμένους ανθρώπους) μπορούν να αποδοθούν σε ασυνείδητα μηνύματα, τα οποία λαμβάνουμε σε ενεργειακό επίπεδο.

    Ακόμα κι αν δεν έχουμε τη συναίσθηση αυτών των μηνυμάτων, διαβάζουμε, κατά κάποιον τρόπο, την αύρα τους και μπαίνουμε σε αλληλεπίδραση μαζί τους, που μπορεί να είναι συμβατή ή ασύμβατη με εμάς. Όμως, ο μόνος τρόπος να το περιγράψουμε είναι μέσα από μια άμεση αλλά και ανεξήγητη συμπάθεια ή αντιπάθεια, ένα ευχάριστο ή δυσάρεστο «ψυχανέμισμα».

    Αθέατος κόσμος


    Ωστόσο, προς θρίαμβο των σκεπτικιστών, δεν υπάρχει καν τρόπος να αποδειχθεί με επιστημονικά όργανα η ύπαρξη της αύρας -όπως άλλωστε και τόσων πραγμάτων που δεν τα «βλέπουμε»- στο επίπεδο τουλάχιστον που μας περιγράφεται. Οι φωτογραφίες Κίρλιαν δείχνουν ένα ελάχιστο κομμάτι της, μια κατώτερη στιβάδα που σχετίζεται κυρίως με την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, η οποία παράγεται από τη λειτουργία των κυττάρων σε σύνδεση με άλλα φυσικά φαινόμενα, όπως η υγρασία, η θερμοκρασία, η πίεση και η ηλεκτρική γείωση.

    Όσο για τις άλλες σύγχρονες μεθόδους της πιο παραστατικής φωτογράφησης της αύρας και της επακόλουθης ανάλυσής της, οι αμφισβητήσεις είναι πάρα πολλές. Βασισμένες οι περισσότερες στη χρήση του ηλεκτρισμού, ο οποίος θεωρητικά «διεγείρει» κάθε είδους σωματίδιο κάνοντάς το ορατό, και τα τελευταία χρόνια σε προγράμματα κομπιούτερ, οι μέθοδοι απεικόνισης σηκώνουν πολλή συζήτηση ως προς το τι αναπαριστούν: ενεργειακά πεδία ή μήπως αντανακλάσεις και παιχνίδια του φωτός κατάλληλα επεξεργασμένα;

    Και βέβαια, όλες οι προσπάθειες για επιστημονική διερεύνηση του εν λόγω διορατικού χαρίσματος με δοκιμές στα συγκεκριμένα άτομα που διατείνονται ότι «διαβάζουν» αύρες έχουν αποτύχει, μιας και η φύση του φαινομένου είναι πολύ φευγαλέα και ανεπαίσθητη για να ενταχθεί στην επιστημονική μεθοδολογία των επαναλαμβανόμενων πειραμάτων υπό τις ίδιες συνθήκες.

    Έτσι, βρισκόμαστε και πάλι με τα βασικά. Ναι, φαίνεται να υπάρχουν άτομα προικισμένα με την ικανότητα να βλέπουν αύρες και άλλα, ακόμη πιο ικανά, ώστε να παίρνουν πληροφορίες μέσα από αυτή την ανάγνωση. Πληροφορίες που αφορούν τον ψυχικό κόσμο αλλά και την υγεία κάποιου. Φαίνεται πως υπάρχουν και τρόποι να επεμβαίνει κανείς θεραπευτικά σε ενεργειακό επίπεδο.

    Κι αν μερικοί υποστηρίζουν ότι αυτό οφείλεται στην αυθυποβολή, στην ψυχοσωματική χαλάρωση ή στη βαθιά επικοινωνία με το θεραπευτή, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει. Άλλωστε, και η ιατρική δυσκολεύεται να ξεδιαλύνει την ψυχολογική παράμετρο στην ασθένεια και την ίαση.

    Θεραπεύοντας το ενεργειακό σώμα

    Οι ενεργειακές θεραπείες είναι διάφορων τύπων, αλλά εμείς θα αναφέρουμε εδώ εκείνες που γίνονται χωρίς τη μεσολάβηση συσκευών. Βασίζονται στην ανάγνωση της αύρας που δεν είναι κατ’ ανάγκη οπτική. Ακόμα και χωρίς να βλέπει ένας θεραπευτής μπορεί να διακρίνει τις ανισορροπίες στην αύρα του ατόμου, είτε ως αίσθηση μέσα από αντιδράσεις στο δικό του σώμα (ζέστη, κρύο, μυρμήγκιασμα) είτε διαισθητικά.

    Το θεραπευτικό άγγιγμα είναι η πιο γνωστή θεραπεία, τόσο ώστε στο εξωτερικό να χρησιμοποιείται από νοσηλευτές ακόμα και μέσα σε νοσοκομεία ως μέσο ανακούφισης και τόνωσης του οργανισμού. Δημιουργήθηκε στις ΗΠΑ το 1972 από την Ντολόρες Κρίγκερ, καθηγήτρια Νοσηλευτικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Παρά την ονομασία του, το θεραπευτικό άγγιγμα δεν περιλαμβάνει καμιά επαφή του θεραπευτή με το σώμα του ατόμου.

    Εκείνος, αφού συγκεντρωθεί με ένα σύντομο διαλογισμό, χρησιμοποιεί τα χέρια του κινώντας τα γύρω από το σώμα για να ανιχνεύσει τις ενεργειακές ανισορροπίες και τα μπλοκαρίσματα. Στη συνέχεια, πάλι με τις κινήσεις των χεριών, ανακατευθύνει την ενέργεια, αλλά και ο ίδιος γίνεται ένα είδος καναλιού μέσα από το οποίο διοχετεύεται στο άτομο η συμπαντική ενέργεια. Τέλος, εξομαλύνει το ενεργειακό πεδίο του σώματος και τη ροή της ενέργειας.

    Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές αυτού του τύπου της θεραπείας, όπως τα διάφορα είδη healing, το «reconnection» του δρ. Έρικ Περλ, η εξισορρόπηση του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου που δημιουργήθηκε από την Πέγκι Φίνιξ Ντίμπρο.

    Μια άλλη μορφή ενεργειακής θεραπείας, που όμως περιλαμβάνει και το άγγιγμα του σώματος, είναι το Ttouch, που δημιουργήθηκε στη δεκαετία του ’80 και στην επόμενη δεκαετία εντάχθηκε σε προγράμματα εκπαίδευσης νοσηλευτών, οι οποίοι το χρησιμοποιούν -στο εξωτερικό βέβαια- συμπληρωματικά με την ιατρική θεραπεία, για να ανακουφίσουν ασθενείς που υποφέρουν από χρόνιους πόνους, αρθρίτιδα, Αλτσχάιμερ και σκλήρυνση κατά πλάκας.

    Το TTouch, που δημιουργήθηκε από την Αγγλίδα Λίντα Τέλινγκτον-Τζόουνς, ξεκίνησε ως μέθοδος αντιμετώπισης των προβλημάτων σε άλογα και ζωάκια συντροφιάς, αλλά προέκυψε ότι είχε αποτελεσματικότητα και στους ανθρώπους. Στην περίπτωση αυτή ο θεραπευτής αγγίζει με κυκλικές συνεχόμενες κινήσεις το δέρμα,χωρίς όμως να φτάνει σε μυς ή οστά.

    Η χρωματοθεραπεία της αύρας κινείται σε διαφορετικό πεδίο και βρίσκεται κοντά στη φωτοθεραπεία. Σε αυτή είναι απαραίτητο ο θεραπευτής να βλέπει την αύρα, ώστε να ανιχνεύσει τα τυχόν προβλήματα με βάση το είδος, την κατανομή και τη λαμπρότητα των χρωμάτων της, αλλά και ανάλογα με το γενικότερο σχήμα και μέγεθός της.

    Η χρωματοθεραπεία που θα επακολουθήσει έχει σκοπό να ενισχύσει αυτό το χρωματικό φάσμα -δεδομένου ότι κάθε διαταραχή στο χρώμα και στη φωτεινότητα συνδέεται με συγκεκριμένο πρόβλημα- και να το φέρει σε ισορροπία. Αρκετές είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για αυτό, όπως η φωτοθεραπεία με χρωματιστό φως, η εναπόθεση χρωματιστών κρυστάλλων σε σημεία του σώματος ή η σύσταση προς το άτομο να φοράει για ένα διάστημα ρούχα συγκεκριμένων χρωμάτων.

    Οι θεραπείες της αύρας αποσκοπούν στο να αποκαταστήσουν τις ανισορροπίες της και να επιφέρουν τη σωματική, συναισθηματική και πνευματική αρμονία. Τα αποτελέσματά τους ποικίλλουν (εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από την ψυχολογική δεκτικότητα του ατόμου στο οποίο γίνεται η θεραπεία) και ξεκινούν από μια αίσθηση γαλήνης και ευεξίας, φτάνοντας μέχρι την πνευματική έκσταση και μεταμόρφωση. Οι αλλαγές μπορεί να εμφανίζονται αμέσως ή σε μερικές μέρες. Επίσης, ενισχύονται με τις επαναλαμβανόμενες συνεδρίες. Οι θεραπείες αυτές δεν έχουν παρενέργειες, ούτε αντιβαίνουν σε οποιαδήποτε άλλη θεραπεία μπορεί να ακολουθεί κάποιος.

    Τι φαίνεται σε μια αύρα;

    Υπάρχουν πολλές και ενίοτε αντικρουόμενες περιγραφές για το πώς μοιάζει μια αύρα, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο συγκεκριμένες. Γενικά, επικρατεί η παραδοχή ότι είναι ένα είδος ενεργειακού αβγού που περιβάλλει το σώμα και εκτείνεται πέρα από τα όριά του (το εύρος της εξαρτάται από την κατάσταση και το βαθμό πνευματικότητας του ανθρώπου). Άλλες προσεγγίσεις διακρίνουν ξεχωριστές στιβάδες στην αύρα (συνήθως 7 στον αριθμό), ενώ άλλες, όπως οι διδασκαλίες του Καστανέντα, τη βλέπουν σαν ένα κουκούλι από φωτεινά νήματα.

    Σύμφωνα με την πιο διαδεδομένη προσέγγιση, πάντως, η αύρα αποτελείται από χρωματιστά, φωτεινά και διαρκώς κινούμενα τμήματα, που αλλάζουν ανάλογα με την ψυχική και σωματική κατάσταση του κατόχου της. Σε αυτά τα χρώματα αποδίδονται συγκεκριμένες ερμηνείες, συχνά μάλλον σχηματικές (το κόκκινο δείχνει θυμό ή σεξουαλικό πάθος, το μπλε θλίψη, το βιολετί πνευματικότητα, το ροζ αγάπη, το κίτρινο εξυπνάδα).

    Ωστόσο, στην προσπάθεια για μια πιο ουσιαστική προσέγγιση θα ήταν πιο ακριβές να υποστηρίξουμε ότι στην πραγματικότητα ο καθένας που βλέπει μια αύρα αναπτύσσει δικούς του κώδικες ερμηνείας της. Έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για μια «εικόνα» που υπάγεται σε μια άλλη διάσταση και δεν μπορεί να αναλυθεί με αντικειμενικές παραμέτρους, εφόσον η σύλληψή της είναι καθαρά διαισθητική. Γι‘ αυτό, άλλωστε, το τι μπορεί να διακρίνει και να ερμηνεύσει ο κάθε προικισμένος θεραπευτής εξαρτάται από τις δικές του ικανότητες. Η εικόνα της αύρας που συλλαμβάνει είναι απλώς ένα μέσο, ακριβώς όπως κάποιος άλλος αντλεί πληροφορίες χρησιμοποιώντας μια τράπουλα ή μια επικοινωνία διόδευσης.

    Aπό την EΛΠΙΔΑ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ

    Σε έπιασαν χωρίς εισιτήριο;

     
    kontranews.gr
    Εκείνη η αποφράδα μέρα που να περάσει και να μην ξανάρθει έρχεται στο μυαλό κάθε επιβάτη καθημερινά που χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επιβαίνοντας «λαθραία», είτε επειδή δεν πρόλαβε να χτυπήσει εισιτήριο, είτε επειδή δεν έχει χρήματα πάνω του.
    Ήταν Τρίτη και 13 μια μέρα του Αυγούστου, όταν ο 18χρονος Θανάσης Καναούτης, επιβιβάστηκε δίχως εισιτήριο σε τρόλεϊ της Αθήνας και πήδηξε στο δρόμο προκειμένου να ξεφύγει όταν ο ελεγκτής διαπίστωσε πως ο νεαρός δεν είχε εισιτήριο και του ζήτησε να παραμείνει στο μέσο μέχρι την τερματική στάση, προκειμένου να ακολουθηθεί η γνωστή διαδικασία για τους παραβάτες που επιβαίνουν σε ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο ή κάρτα.
    Ο Θανάσης πάτησε το κουμπί του κινδύνου την ώρα που το τρόλεϊ ήταν εν κινήσει και, στην προσπάθειά του να διαφύγει, χτύπησε σοβαρά στο κεφάλι με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του, όπως αναφέρει το xorisorianews.
    Τι μπορεί να γίνει όμως για να μην θρηνήσουμε περισσότερα θύματα;
    Διαβάστε τι κάνουμε σε περίπτωση που μας πιάσει ο ελεγκτής στα Μ.Μ.Μ χωρίς εισιτήριο:
    1. Αν δεν θέλω να δώσω τα στοιχεία μου στους ελεγκτές, είναι νόμιμο δικαίωμα μου και δεν διαπράττω κανένα ποινικό αδίκημα.
    2. Οι ελεγκτές δεν έχουν δικαίωμα να με συλλάβουν.
    3. Αν μου ζητήσει τα στοιχεία μου οποιοσδήποτε αστυνομικός (ακόμα και εκτός υπηρεσίας), τα δίνω γιατί είμαι υποχρεωμένος, προκειμένου να μην έχει δικαίωμα να με κρατήσει.
    4. Δεν είμαι υποχρεωμένος να περιμένω την άφιξη της αστυνομίας.
    5. Ζητάω από τον οδηγό ν’ ανοίξει την πόρτα στην επόμενη στάση κι από τους ελεγκτές να με αφήσουν να κατέβω και τους δηλώνω ρητά, ότι δεν θέλω να παραμείνω στο λεωφορείο.
    6. Δεν πηγαίνω σε καμία περίπτωση, με την θέλησή μου, στο αστυνομικό τμήμα, μαζί με τους ελεγκτές, ούτε δέχομαι να με οδηγήσουν με το λεωφορείο, εκεί που θέλουν αυτοί.
    7. Αν μου κλείσουν την πόρτα και μου περιορίσουν την έξοδο, καλώ αμέσως το 100, καταγγέλλοντας, ότι κρατούμαι παράνομα, χωρίς την θέληση μου και ζητάω την άμεση επέμβαση της αστυνομίας, γιατί διαπράττεται αυτόφωρο αδίκημα σε βάρος μου.
    8. Ζητώ ονόματα και τηλέφωνα συνεπιβατών μου, για να έχω μάρτυρες.
    9. Καλώ αμέσως στα τηλέφωνα των «ΕΠΙΒΑΤΩΝ» ζητώντας νομική βοήθεια και αλληλεγγύη.
    10.Όταν έρθουν οι αστυνομικοί, απαιτώ να συλλάβουν αμέσως, τους ελεγκτές ή και τον οδηγό, γιατί με κράτησαν παράνομα και χωρίς την θέληση μου και ζητώ να κρατήσουν τα στοιχεία όλων των μαρτύρων συνεπιβατών μου.
    11. Στην ερώτηση των αστυνομικών «αν θέλω να καταθέσω μήνυση», απαντώ, ότι δεν είμαι υποχρεωμένος να το κάνω, αντίθετα αυτοί, είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν αμέσως τον Εισαγγελέα και να συντάξουν έκθεση σύλληψης και βεβαίωσης του αδικήματος, γιατί το αδίκημα της παράνομης κατακράτησης, είναι αυτόφωρο πλημμέλημα και διώκεται αυτεπάγγελτα, αλλιώς κάνουν παράβαση καθήκοντος.
    12. Αν οι αστυνομικοί δεν ενεργούν τα νόμιμα, τους υπενθυμίζω ότι διαπράττουν παράβαση καθήκοντος, γι’ αυτό ζητάω τα στοιχεία τους, προκειμένου να τους αναφέρω.
    13. Η πληρωμή ή μη του προστίμου, που θα επιβληθεί από τον ΟΑΣΑ, αποτελεί προσωπική επιλογή του κάθε ατόμου.
    Κατηγορία
     

    εφεύρεση του Έλληνα μηχανικού Ήρωνα

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

     
    Η εφεύρεση του Ήρωνα όμως ξεχάστηκε ως το 1577 οπότε η ατμομηχανή…
    mixanitouxronou.gr|Από ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

    κάποιος μας λέει ψέμματα

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
    Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω τα όσα γράφονται παρακάτω. Δεν είμαι ειδικός στην εξόρυξη πετρελαίου. Ούτε γνωρίζω πως γίνονται αυτές οι δουλειές.
    Ομως, κάποιος μας λέει ψέμματα. Είτε ο πρωθυπουργός, είτε όλοι οι επιστήμονες εδαφοτεχνικοί του ΙΓΜΕ και των Ελληνικών πανεπιστημίων. Το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός δεν ζητά τη δίωξη όλων αυτών (δεν είναι δυνατόν αυτός να ζητά από τον Ελληνικό λαό να κάνει τέτοιες θυσίες και να βγαίνει ο καθένας να λέει ότι η Ελλάδα είναι η πιο πλούσια χώρα του κόσμου) απαντά στο ερώτημα ποιος είναι ο ψεύτης.
    Διαβάστε λοιπόν και κρίνετε μόνοι σας…
    Γράφει η Δρ. Ευαγγελία Ε. Γκόλια
    Συνασπισμός επτά σκανδιναβικών χωρών πρότειναν στην ελληνική κυβέρνηση πριν υπογράψει το μνημόνιο με την Τρόικα, χρηματική ενίσχυση 250 δισ. ευρώ σε βάθος 5 ετών με δόσεις, με αντιπαροχή να τους δοθεί η έγκριση έρευνας και εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που βρίσκονται στον ελληνικό χώρο.
    Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση έγινε από τον οργανισμό Scandec Org που είναι μία εμπορική – οικονομική – πολιτική ένωση των επτά σκανδιναβικών χωρών Σουηδίας, Νορβηγίας, Δανίας, Φινλανδίας, Εσθονίας, Λετονίας και Λιθουανίας.
    Ο Scandec Org πρότεινε δωρεάν μελέτη έρευνα εξόρυξη και εμπορία των κοιτασμάτων με αναλογία κέρδους 80% προς 20% (το 20% στην Ελλάδα, το 80% στον διεθνή οργανισμό), προκειμένου να αποπληρωθεί σε βάθος χρόνου το ποσό των 250 δισ. ευρώ που θα έδινε στην Ελλάδα.
    Παράλληλα δεσμευόταν για μεταφορά κάλυψη του 90% των εργασιακών δραστηριοτήτων του μόνο από Έλληνες εργαζόμενους και οποιαδήποτε συμφωνία ναυπήγησης του ορυκτού πλούτου που θα βρίσκονταν να γίνεται αποκλειστικά από την Ελλάδα.
    Η κυβέρνηση δεν απάντησε ποτέ στο έγγραφο αυτό του οργανισμού, ενώ λίγο καιρό μετά ο οργανισμός των σκανδιναβικών κρατών έλαβε ειδοποίηση από μια κοινοπραξία ΗΠΑ και Ισραήλ ότι έχουν αναλάβει αυτοί το συγκεκριμένο θέμα.
    Τον Ιούνιο του 2010 το Γαλλικό Ινστιτούτο Γεωφυσικών Ερευνών δημοσιοποίησε διεθνώς μια έρευνα – μελέτη του, που αφορά τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Γαύδο. Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
    Η μελέτη αυτή ανέφερε ότι υπάρχει πλούσιο κοίτασμα μεθανίου καθαρού κατά 99%, δηλαδή δεν χρειάζεται καν επεξεργασία, τονίζοντας ότι το πολύτιμο μεθάνιο ρέει ελεύθερο στη θάλασσα, όπου και χάνεται, εδώ και εκατομμύρια χρόνια και όσοι περνάνε από τα συγκεκριμένα σημεία το βλέπουν και με γυμνό οφθαλμό.
    Τον Ιούλιο του 2010 το Γαλλικό Ινστιτούτο ζήτησε και πάλι άδεια από την ελληνική κυβέρνηση για θαλάσσιες έρευνες για πιθανή εξόρυξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην περιοχή νότια της Πελοποννήσου.
    Και πάλι όμως η ελληνική κυβέρνηση ήταν αρνητική τοποθετώντας μάλιστα τις τρεις περιοχές ενδιαφέροντος (Απούλεια Λεκάνη, Λεκάνη Ηροδότου και Λεκάνη Σύρτης) σε γκρίζες ζώνες από μόνη της, βάζοντας όμως έτσι ουσιαστικά χωρίς λόγο στο παιχνίδι εκμετάλλευσης κοιτασμάτων Τούρκους και Λίβυους!
    Από όλα αυτά βγαίνει το συμπέρασμα ότι Τούρκοι, Λίβυοι, και Ισραηλινοί κλέβουν φυσικό αέριο από την Ελλάδα, στην οποία ανήκουν μεγάλα κομμάτια των κοιτασμάτων στις Λεκάνες Απούλειας, Ηροδότου και Σύρτης.
    Η αναφορά της νορβηγικής εταιρείας TGF-MoR, που κάνει σεισμικές έρευνες για ανεύρεση κοιτασμάτων φυσικού αερίου μιλάει για κοίτασμα 6 δισ. βαρελιών φυσικού αερίου μόνο στην Κρήτη, όσο δηλαδή τρεις φορές της Αλάσκας και μισή φοράς του συνόλου της Σιβηρίας.
    Παράλληλα η ίδια εταιρεία μετά από έρευνες που έχει κάνει στο Ιόνιο μιλάει για ύπαρξη 900.000 βαρελιών φυσικού αερίου ετησίως στην περιοχή της Κεφαλονιάς, 1.200.000 βαρελιών ανοικτά του Κατάκολου, 800.000 βαρέλια στη Ζάκυνθο και περίπου 2.500.000 βαρέλια στους Οθωνούς.
    Οι αποκαλύψεις αυτές, γνωστές σε ευρωπαϊκές τράπεζες και πετρελαϊκές εταιρείες της Αμερικής δίνουν το προφίλ μιας Ελλάδας, που θα μπορούσε με τον ορυκτό της πλούτο να είναι μια από τις πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης.
    Δρ. Ευαγγελία Ε. Γκόλια Χημικός, Γεωπόνος ΜΔΕ στη Διασφάλιση Ποιότητας Διδακτορικό Δίπλωμα στη Ρύπανση Εδαφών ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΓΦΠ&ΑΠ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τηλ. 242109 3290, email: egol@uth.gr

    Έκτορας και Ανδρομάχη

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

     
    Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης Ερμηνεύει ο Λάκης Παππάς. Από το "Παραμύθι χωρίς όνομα". Από το Τρωικό κάστρο η…
    youtube.com

    ...να ήμουν ένας απλός παρατηρητής...

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
     
    Μιά τεράστια δήλωση του τεράστιου Σβαρτζενέγκερ που θα έπρεπε να βάζουμε κάθε μέρα κι ας μην την έκανε τώρα κοντά….   Ό,τι έκανα στη ζωή μου το έκανα. Αυτό, όμως, που με ιντριγκάρει είναι οι ιστορικές περίοδοι. Θα ήθελα να ήμουν έστω και μια μύγα στην αρχαία Ελλάδα, όταν έχτιζαν την Ακρόπολη. Να ήμουν ένας απλός παρατηρητής, όχι πρωταγωνιστής, τη στιγμή που «γραφόταν» η ιστορία.   Η ταινία γυρίστηκε πριν καν προλάβω να ονειρευτώ μια καριέρα στον κινηματογράφο, όμως μου απέφερε 1.000 δολάρια την εβδομάδα και με τα χρήματα που πήρα άρχισα εντατικά μαθήματα αγγλικών και υποκριτικής. Από μικρός είχα ιδιαίτερη αγάπη στην Ελλάδα, στους αρχαίους μύθους και ήρωες.   Για εμάς, που έχουμε ασχοληθεί με το body building, η αρχαία Ελλάδα είναι πάντα στο επίκεντρο, νιώθουμε σαν συνεχιστές των αρχαίων Ελλήνων και για αυτό το λόγο αγαπώ ιδιαιτέρως τον Ηρακλή. Είμαι πολύ στενοχωρημένος για όσα συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς πολιτισμοί και λαοί με τεράστια ιστορία αγωνίζονται για να επιβιώσουν. Πιστεύω στους Έλληνες και στην ψυχή τους. Θα τα καταφέρετε.

    Όταν οι Έλληνες πολεμούν σαν Μπικάκης !!!

    ΑΝ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΣΤΕΙΟ ΒΙΝΤΕΟ ... ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΑΤΕ... ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ... ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΩΣΤΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΙ ΗΡΩΕΣ...
    Όταν οι Έλληνες πολεμούν σαν Μπικάκης !!!
    ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΠΙΚΑΚΗΣ - ΑΘΑΝΑΤΟΣ !!!
    Ο ΗΡΩΑΣ ΠΟΥ ΤΣΑΚΙΣΕ ΤΟΝ ΑΤΤΙΛΑ

    Η άγνωστη ιστορία του, από τότε που δημοσιεύτηκε κυρίως στο διαδίκτυο, κάνει τους Έλληνες που νοιάζονται να ριγούν από συγκίνηση, μα και να σφίγγουν τα δόντια από αγανάκτηση! Όμως ένα είναι βέβαιο. Καθένας που θα διαβάσει για τούτο το παλικάρι, θα νιώσει πως δίκαια του αξίζει μια θέση δίπλα στους μεγαλύτερους Ήρωες του Ελληνισμού! Και καθένας θα θελήσει να γίνει «Μπικάκης» σαν έρθει η ώρα να ξοφλήσει η Ελλάδα τους λογαριασμούς της με τους παρανοϊκούς Στρατηγούς της Τουρκίας, που κρατώντας σε στρατιωτική κατοχή τη μισή σχεδόν Κύπρο για 35 ολόκληρα χρόνια και παραβιάζοντας σχεδόν καθημερινά την Ελλάδα, παραβιάζουν την Ειρήνη, αλλά και την υπομονή του Θεού, που θα αποδώσει κάποτε Δικαιοσύνη…
    ΚΑΤΑΔΡΟΜΕΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΠΙΚΑΚΗΣ
    ο Έλληνας «Ράμπο»

    «...Η προδοσία της Κύπρου βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Αττίλας προχωρά και οι Καταδρομείς βρίσκονται στην Οι Εισβολείς, υπό αμερικανική πολιτική και στρατιωτική κάλυψη, βομβαρδίζουν την Κύπρο, Ιούλιος 1974Μεγαλόνησο να υπερασπιστούν τα πάτρια εδάφη. Ανάμεσα σ’ αυτούς ένας απόγονος των Μινωιτών τοξοτών, του Δασκαλογιάννη, του Γιαμπουδάκη, ο καταγόμενος από το χωριό Ασή Γωνιά, στα σύνορα Ρεθύμνου – Χανίων, καταδρομέας Μπικάκης, μια ηρωική μορφή των μαχών, ανάμεσα σε όλες τις άλλες των Ελλήνων πολεμιστών της Α΄ Μοίρας της ΕΛΔΥΚ και των Κυπρίων καταδρομέων.
    Η μοίρα χωρίζεται σε ζευγάρια έχοντας βαρύ οπλισμό, μερικά οπλοπολυβόλα και ΠΑΟ. Σε ένα από αυτά ο Μπικάκης μαζί με τον έτερο κρητικό Μπιχανάκη καλούνται να υπερασπιστούν την περιοχή αριστερά της αντιπροσωπίας της “Ford”, γνωστό ως ανώνυμο λόφο αφού οι Τούρκοι προωθούνται στα προάστια της Λευκωσίας.
    Ο Μπιχανάκης μεταφέρει και εναποθέτει 8 βλήματα ΠΑΟ και ο Μπικάκης με το ΠΑΟ του παρατηρεί τον χώρο και το πεδίο βολής που του έδινε. Υπό συνεχή βροχή από όλμους των 4,2 χιλιοστών των Τούρκων, ο Μπικάκης μετακινείται προς άλλο σημείο, πιστεύοντας ότι ο Μπιχανάκης τον είχε αντιληφθεί, όμως απορροφημένος από την μεταφορά των βλημάτων, δεν είδε την μετακίνηση του Μπικάκη και αμέσως άρχισε να τον καλεί χωρίς να λαμβάνει απάντηση. Γύρισε πίσω και ανάφερε την απώλεια του συντρόφου του. Όμως ο Μπικάκης ζει και με την σειρά του ψάχνει τον σύντροφο του, νομίζοντας ότι σκοτώθηκε. Δεν παίρνει απάντηση, αφού το μόνο που ακούει είναι οι εκρήξεις από τους όλμους των Τούρκων!
    Αμερικανικό άρμα του Τουρκικού Στρατού Εισβολής, κεραυνοβολημένο από ελληνικό ΠΑΟ! Παρόλο που γνωρίζει ότι είναι μόνος, δεν λιποψυχεί αλλά μένει στη θέση του, ακολουθώντας τις εντολές που είχε. Μία ανεπανάληπτη και ανορθόδοξη αναμέτρηση ανάμεσα στον ΑΝΘΡΩΠΟ και στις μηχανές.
    Τοποθετεί το βλήμα, φέρνει το ΠΑΟ στον ωμό του και το μάτι του στην διόπτρα. Έρχονται 6 άρματα Μ-48-Α2 και πίσω τους ένα Τουρκικό Τάγμα Πεζικού!
    Στα 300 μέτρα εγκλωβίζει το 1ο άρμα και στα 270 μέτρα το κάνει παλιοσίδερα, αναγκάζοντας τα δυο άτομα του πληρώματος να το εγκαταλείψουν!
    Αλλάζει θέση, εγκλωβίζει το 2ο άρμα και το τυλίγει στις φλόγες χωρίς να γλιτώσει κανείς!
    Στα 200 μέτρα καταστρέφει και το 3ο άρμα, ενώ οι Τούρκοι τον ψάχνουν σαν τρελοί, αλλάζει θέση και καταστρέφει και το 4ο μην αφήνοντας κανένα ζωντανό!!!

    Τα δυο εναπομείναντα άρματα φοβούνται και κρύβονται, όμως το 5ο κάνει το λάθος και εμφανίζεται δίνοντας την ευκαιρία στο Μπικάκη να το στείλει από εκεί που ήρθε!
    Το 6ο και τελευταίο οπισθοχωρεί ελπίζοντας ότι θα γλιτώσει 700 μέτρα μακριά από τον Μπικάκη, αυτός όμως το καταστρέφει και αυτό! Τα πληρώματά τους, που μέρες πριν έκαιγαν άμαχους, γυναίκες, ιερείς και παιδιά, κάηκαν σε λίγα λεπτά από τον μοναχικό Κρητικό εκδικητή! Θαρρείς κι ήταν ένα μακάβριο παιγνίδι θανάτου, που από Θεία θέληση έπρεπε να το κερδίσει ο Άνθρωπος…

    Εισβολείς στην Κύπρο με αμερικανικό οπλισμό... Οι Τούρκοι πεζικάριοι βλέποντας το θάνατο μπροστά τους τρέχουν να καλυφθούν στη σχολή Γρηγορίου. Τα δυο εναπομείναντα βλήματα του Μπικάκη ρίχνονται στο ισόγειο και στον δεύτερο όροφο του κτιρίου! Ποσά πτώματα μέτρησαν οι Τούρκοι στο κτίριο δεν μαθεύτηκε ποτέ…
    Παρέμεινε τέσσερις μέρες χωρίς τροφή, πολεμώντας με ένα πολυβόλο, που βρήκε πεταμένο στον διπλανό λόφο και έχοντας δίπλα του τη φωτογραφία της Ελένης που τον περίμενε στη Κρήτη!.
    Ο Καταδρομέας Μπικάκης (όπως και κανένας άλλος Αξιωματικός ή οπλίτης από όσους έλαβαν μέρος στην άνιση τούτη Μάχη) δεν έλαβε ποτέ κάποια ηθική αμοιβή ή έπαινο! Η πρόταση του Διοικητού του, για άμεση απονομή του Χρυσούν Αριστείου Ανδρείας, έμεινε για πάντα στα συρτάρια των "ΗΓΕΤΩΝ".
    Από ένοχη σιωπή; Από ντροπή; Από προκατάληψη; Κανένας ποτέ δεν έμαθε…

    Όταν απολύθηκε από το Στρατό, εργάστηκε σαν οικοδόμος. Έκανε οικογένεια και παιδιά. Άφησε την τελευταία του πνοή σε τροχαίο ατύχημα το 1994, στην εθνική οδό Αθηνών Πατρών, φεύγοντας από τη ζωή - όπως κι άλλοι μαχητές Καταδρομείς, Ελδυκάριοι και κυβερνήτες των Νοράτλας - με την πίκρα της μη αναγνώρισης…
    Τιμήθηκε μετά θάνατον από την Λέσχη Καταδρομέων Ημαθίας. Η τιμητική πλακέτα απεστάλη από τον - εν ζωή τότε - Πρόεδρο της Λέσχης Δρούγκα Στέφανο, στους Γονείς του στην Κρήτη…
    Κανένας Δάσκαλος ή ιστορικός δεν μίλησε ποτέ στους μαθητές του γι αυτόν… Κανένας ποιητής δεν αφιέρωσε λίγη απ τη σοφία του για κάποιες αράδες από λέξεις…έστω για ένα τραγούδι.
    Σε ολάκερη την Ελλάδα, μήτε στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Κρήτη, δεν υπήρξε ποτέ κάποιος δρόμος που να χωρέσει το όνομά του…»
    Εμμανουήλ Μπικάκης, ένας μεγάλος, σύγχρονος εθνικός Ήρωας Πολέμου,
    που κρύψανε οι άνανδροι, για να μην φαίνεται τόσο ανυπόφορη η ανανδρία τους…

    Φράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά

    Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
     
    Αιδώς Αργείοι: όταν θέλουμε να καταδείξουμε αισθήματα ντροπής αναφερόμενοι σε κάποιον άλλο. Ειπώθηκε από τον Αίαντα (σε έντονο ύφος) προς τους Αργείους…
    egriechen.info
    Απάντηση στους ισχυρισμούς κάποιων ότι η νεοελληνική γλώσσα δεν έχει καμία σχέση με τα αρχαία ελληνικά δίνει η ίδια η γλώσσα. Πέρα από τον τεράστιο όγκο λέξεων που συνεχίζει να χαρακτηρίζει τον λόγο μας, υπάρχουν και πολλές φράσεις…
    Δείτε μερικές από αυτές:

    Αιδώς Αργείοι: όταν θέλουμε να καταδείξουμε αισθήματα ντροπής αναφερόμενοι σε κάποιον άλλο. Ειπώθηκε από τον Αίαντα (σε έντονο ύφος) προς τους Αργείους κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου, με σκοπό να τους ανυψώσει το ηθικό όταν ο Αχιλλέας αποχώρησε από τη μάχη. (Ομήρου Ιλιάδα – Ε 787)

    Αντίπαλον δέος: όταν αναφερόμαστε σε ισχυρό αντίπαλο. (Θουκυδίδης – Γ 11)

    Από μηχανής θεός: μη αναμενόμενη βοήθεια – λύση – συνδρομή σε κάποιο πρόβλημα ή δύσκολη κατάσταση. Προέρχεται από θεατρικό τέχνασμα στην αρχαία Ελλάδα που χρησιμοποιούσαν οι τραγικοί ποιητές όταν ήθελαν να δώσουν διέξοδο στη πλοκή του έργου και στο οποίο κατά τη διάρκεια της παράστασης εμφανιζόταν ένας Θεός επάνω σε εναέρια κατασκευή (γερανός).

    Αρχή άνδρα δείκνυσι: η εξουσία δείχνει το ποιόν του ανθρώπου -δώσε του αξιώματα, για να δεις ποιος είναι. (Σοφοκλής, Αντιγόνη 62)

    Ασκός του Αιόλου: σε περιπτώσεις επικείμενων δεινών – καταστροφών. Ο Αίολος έδωσε έναν ασκό στον Οδυσσέα ο οποίος περιείχε ανέμους. Όταν λοιπόν οι σύντροφοι του Οδυσσέα άνοιξαν τον ασκό, απελευθερώθηκαν οι άνεμοι και παρέσυραν το πλοίο στο νησί των Λαιστρυγόνων. (Ομήρου Οδύσσεια Κ 1-56)

    Αχίλλειος πτέρνα: αδύνατο σημείο. Η φράση προέρχεται από το μύθο του Αχιλλέα, σύμφωνα με τον οποίο, όταν τον βύθιζε στο αθάνατο νερό η μητέρα του, επειδή τον κρατούσε από τη φτέρνα, στο συγκεκριμένο σημείο του σώματός του παρέμεινε θνητός.

    Βίος αβίωτος: ζωή ανυπόφορη. (Χίλων Ο Λακεδαιμόνιος)

    Γαία πυρί μειχθήτω: χώμα και φωτιά ας αναμιχθούν - δηλώνει πλήρη αδιαφορία για τις όποιες εξελίξεις, ζαμανφουτισμό.

    Γη και ύδωρ: υποδηλώνει περιπτώσεις υποταγής, πλήρους υποχώρησης, παράδοσης άνευ όρων. Η φράση προέρχεται από τον Ηρόδοτο, σύμφωνα με τον οποίο οι Πέρσες απεσταλμένοι ζήτησαν από τους Σπαρτιάτες γη και ύδωρ σε ένδειξη υποταγής. (Ηροδότου Ιστορία V 17-18)

    Γόρδιος δεσμός: αναφέρεται σε περιπτώσεις δύσκολων προβλημάτων (άλυτων). Η φράση λέγεται σε περιπτώσεις δύσκολων καταστάσεων, όπως αυτή που αντιμετώπισε ο Μέγας Αλέξανδρος, όταν προσπάθησε να λύσει ένα πολύπλοκο κόμπο, το «γόρδιο δεσμό» τον οποίον σύμφωνα με τον χρησμό όποιος τον έλυνε θα γινόταν κυρίαρχος της Ασίας. (Αρριαννού 11 3)

    Δαμόκλειος σπάθη: απειλητικές καταστάσεις Η φράση προέρχεται από επεισόδιο που συνέβη μεταξύ του τυράννου των Συρακουσών Διονυσίου και του Δαμοκλή, ενός αυλικού κόλακα, όταν ο πρώτος θέλοντας να δείξει στο Δαμοκλή πόσο επικίνδυνο ήταν το αξίωμα του τυράννου τον έβαλε να καθίσει στο θρόνο, ενώ από πάνω του κρεμόταν ξίφος σε μια τρίχα αλόγου.

    Δούρειος Ίππος: αναφέρεται σε περιπτώσεις δολιότητας, ή δώρων τα οποία υποκρύπτουν δόλο. Η φράση προέρχεται από τον Όμηρο και αναφέρεται κατά την περίοδο των Τρωικών πολέμων, τότε που οι Έλληνες, ενώ χάρισαν στους Τρώες ξύλινο άλογο μεγάλων διαστάσεων ως αφιέρωμα στους Θεούς, στο εσωτερικό του ήταν κρυμμένοι ο Οδυσσέας με τους συντρόφους του, οι οποίοι άνοιξαν τις πύλες της Τροίας στους υπόλοιπους Έλληνες. (Ομήρου Οδύσσεια λ 529)

    Δρακόντεια μέτρα: αναφέρεται σε περιπτώσεις λήψης αυστηρών – σκληρών μέτρων Η φράση προέρχεται από τον Δράκοντα (7ος αιώνας π.Χ.) αρχαίο νομοθέτη των Αθηνών, ο οποίος ήταν γνωστός για τους αυστηρούς και σκληρούς νόμους που επέβαλε.

    Eξ απαλών ονύχων: αναφέρεται στην νηπιακή ηλικία κυριολεκτικά, ή σε παλαιότερη χρονική περίοδο μεταφορικά. Η φράση χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τη νηπιακή ηλικία κατά την οποία ο άνθρωπος έχει μαλακά νύχια.

    Έπεα πτερόεντα: αερολογίες, αβάσιμα επιχειρήματα. Ομηρική έκφραση βασισμένη στην αντίληψη ότι τα λόγια όταν εκστομίζονται τα παίρνει ο αέρας. (Ομήρου Ιλιάδα Α 201)

    Επί ξυρού ακμής: στην κόψη του ξυραφιού, σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, σε κρίσιμο σημείο. Ομηρική φράση η οποία ειπώθηκε από το Νέστορα στο Διομήδη στην προσπάθειά του να τον παροτρύνει για συμμετοχή στον πόλεμο εναντίον των Τρώων. (Ομήρου Ιλιάδα Κ 173)

    Εκατόμβη: Θυσία με πολλά θύματα, μεγάλη απώλεια. Εκατόμβη στην αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν την θυσία κατά την οποία γινόταν προσφορά από εκατό βόδια στους θεούς. (Ομήρου Ιλιάδα Α 65)

    Ες αύριον τα σπουδαία: Αργότερα θα ασχοληθούμε με τα σοβαρά ζητήματα, αναβολή. Τη φράση είπε ο Θηβαίος Αρχίας, όταν έλαβε το γράμμα που τον προειδοποιούσε ότι κινδυνεύει από τον Πελοπίδα. (Πλουτάρχου Πελοπ. 10)

    Ή ταν ή επί τας: Ή θα την φέρεις νικητής (ασπίδα) ή θα σε φέρουν επάνω της νεκρό - ή θα επιτύχουμε, ή θα αποτύχουμε. Τη φράση έλεγαν οι Σπαρτιάτισσες μητέρες στα παιδιά τους, όταν τους έδιναν την ασπίδα για τον πόλεμο. (Πλουτάρχου Λακεδαιμ. Αποφθ.16)

    Ήξεις αφήξεις: Λέγεται όταν κάποιος αλλάζει συνεχώς γνώμη. Η φράση προέρχεται από το χρησμό του μαντείου των Δελφών «ήξεις αφήξεις ουκ εν πολέμω θνήξεις». Η θέση του κόμματος πριν ή μετά το αρνητικό μόριο "ουκ", καθορίζει και τη σημασία του χρησμού.

    Κέρβερος: Σκληρός, ανυποχώρητος. Προέρχεται από το ομώνυμο τέρας που φύλαγε τον Άδη και δεν επέτρεπε την είσοδο.

    Κέρας Αμαλθείας: Παραπέμπει σε πλούτο – αφθονία υλικών αγαθών. Η φράση προέρχεται από περιστατικό όπου η Αμάλθεια έτρεφε τον μικρό Δία με κέρατο κατσίκας γεμάτο γάλα και μέλι.

    Κόπρος του Αυγείου: Συγκεντρωμένες ατασθαλίες – καταστάσεις οι οποίες δύσκολα διορθώνονται. Η φράση προέρχεται από άθλο του Ηρακλή, κατά τον οποίο καθάρισε την κοπριά από τους στάβλους του Αυγείου.

    Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα: Λέγεται για όσους υπερηφανεύονται και καυχώνται για ανεπιβεβαίωτα κατορθώματα και καλούνται να αποδείξουν ότι λένε την αλήθεια. Η φράση προέρχεται από Αισώπειο μύθο σύμφωνα με τον οποίο κάποιος ισχυριζόταν ότι κάποτε στη Ρόδο έκανε ένα πολύ μεγάλο άλμα και του ζήτησαν να το επαναλάβει λέγοντάς του την παραπάνω φράση. (Αισώπου Μύθοι «Ανήρ Κομπαστής»)

    Mηδένα προ του τέλους μακάριζε: Μην βιάζεσαι να μακαρίσεις κάποιον πριν το τέλος. Με αυτή τη φράση σχολίασε ο Σόλωνας τους θησαυρούς του Κροίσου, όταν ο τελευταίος τους έδειξε με υπερηφάνεια. (Ηροδότου Ι 32 7)

    Κύκνειο άσμα: Η τελευταία ενέργεια – πράξη – έργο κάποιου. Προέρχεται από το τελευταίο τραγούδι του κύκνου πριν το θάνατό του. (Πλάτωνος Φαίδων 84 Ε)

    Ιστός της Πηνελόπης: Λέγεται για έργο που δεν τελειώνει. Η φράση είναι από τον Όμηρο όπου στην Οδύσσεια αναφέρεται στην Πηνελόπη η οποία ύφαινε ένα ύφασμα την ημέρα και το ξήλωνε τη νύχτα, θέλοντας να ξεγελάσει τους μνηστήρες μέχρι να γυρίσει ο Οδυσσέας από την Τροία. (Ομήρου Οδύσσεια τ 149)

    Κουτί της Πανδώρας: Εμφάνιση πολλών δεινών ταυτόχρονα. Η φράση προέρχεται από τη μυθολογία, σύμφωνα με την οποία ο Δίας για να τιμωρήσει τους ανθρώπους έδωσε στην Πανδώρα ως δώρο ένα κιβώτιο γεμάτο με όλες τις συμφορές, με αποτέλεσμα μόλις το άνοιξε να βγουν όλα τα δεινά, εκτός από την ελπίδα.

    Προκρούστειος Κλίνη: Προσαρμογή κάποιας κατάστασης βάσει συμφέροντος. Προέρχεται από τον μυθικό κακούργο Προκρούστη, ο οποίος έδενε τα θύματά του σε κρεβάτι κι έπειτα τους έκοβε ή εξάρθρωνε τα πόδια, προκειμένου να τους φέρει σε ίσο μήκος με το κρεβάτι.

    Μέμνησο των Αθηναίων: Μην ξεχνάς αυτόν που πρόκειται να εκδικηθείς.Τη φράση έλεγε καθημερινά ένας υπηρέτης στον Δαρείο (κατόπιν εντολής του) υπενθυμίζοντάς του ότι έπρεπε να τιμωρήσει τους Αθηναίους, διότι συμμετείχαν στην πυρπόληση των Σάρδεων. (Ηροδότου V 105)

    Μερίς του λέοντος: Το μεγαλύτερο μερίδιο. (Αισώπου μύθοι «Λέων και αλώπηξ»)

    Κομίζω γλαύκα εις Αθήνας: Όταν λέγονται ήδη γνωστά πράγματα. Η φράση λέγεται διότι στην Αθήνα η γλαύκα, η κουκουβάγια, ήταν γνωστή, σαν σύμβολο της Αθήνας και εικονιζόταν παντού, όπως στις στροφές των σπιτιών, στα νομίσματα κ.λπ. (Αριστοφάνη, Όρνιθες, 301)
    - See more at: http://www.egriechen.info/2014/06/fraseis-apo-arxaia-ellinika-simera.html#sthash.q5hSs8gu.dpuf
     

    Δημοφιλείς αναρτήσεις