Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Αμβρόσιος Μεδιολάνων

Σήμερα...


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! 
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

 

http://el.wikipedia.org

Αμβρόσιος Μεδιολάνων

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Ψηφιδωτό από την εκκλησία του Αγ. Αμβροσίου στο Μιλάνο
Ο Άγιος Αμβρόσιος (Λατινικά: Sanctus Ambrosius; Ιταλικά: Sant'Ambrogio) (περ. 339/3404 Απριλίου 397), επίσκοπος Μεδιολάνων (Μιλάνου), ήταν ένας από τους πιο διαπρεπείς επισκόπους του 4ου αιώνα. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στους Πατέρες της Εκκλησίας και μαζί με τον Αυγουστίνο, τον Ιερώνυμο και τον Γρηγόριο Α', ανάμεσα στους Διδασκάλους της Εκκλησίας.

Πίνακας περιεχομένων

Βίος

Ο Αμβρόσιος γεννήθηκε το έτος 339 στην πόλη Τρέβηροι (σημ. Trier της Γερμανίας). Οι γονείς του ήταν Χριστιανοί. Σε νεαρή ηλικία έχασε τον πατέρα του, ο οποίος ήταν Έπαρχος της Γαλατίας. Το έτος 353 εγκαταστάθηκε για σπουδές στη Ρώμη. Σπούδασε ρητορική και την ελληνική γλώσσα. Σταδιοδρόμησε αρχικά ως δικηγόρος στο Σίρμιο (σημ. Sremska Mitrovica στη Σερβία), αλλά οι ικανότητές του εκτιμήθηκαν από τη ρωμαϊκή πολιτεία και διορίστηκε το έτος 370 διοικητής (consularis) των Επαρχιών Λιγουρίας και Αιμιλίας με έδρα τα Μεδιόλανα (Μιλάνο). Η άσκηση των διοικητικών του καθηκόντων υπήρξε υποδειγματική και όλοι, αρειανόφρονες και ορθόδοξοι, τον εκτιμούσαν.
Το έτος 374 ο επισκοπικός θρόνος του Μιλάνου χήρεψε. Ξέσπασαν, τότε, ταραχές για τη διαδοχή του εκλιπόντα αρειανόφρονα επισκόπου Αυξεντίου και ο Αμβρόσιος προσπάθησε να ηρεμήσει το πλήθος. Εκείνη τη στιγμή, κάποιος από τους συγκεντρωμένους, πιθανώς μικρό παιδί, φώναξε: "Ambrosium episcopum" (τον Αμβρόσιο επίσκοπο). Το πλήθος συναίνεσε στην ιαχή και, ο κατηχούμενος ακόμα Αμβρόσιος, βαπτίστηκε και ύστερα από μια βδομάδα, στις 7 Δεκεμβρίου του 374, χειροτονήθηκε επίσκοπος. Ως επίσκοπος, βοηθήθηκε στο έργο του από τον πρεσβύτερο Σιμπλικιανό, ο οποίος τον έφερε σε επαφή με την ανατολική γραμματεία και θεολογία.
Το ποιμαντικό του έργο υπήρξε πολύ πετυχημένο. Έθεσε στη διάθεση της Εκκλησίας την περιουσία του, οικοδόμησε ναούς, κήρυττε, εργάστηκε για τη θεολογική κατάρτιση των κληρικών του και στήριξε το μοναχισμό. Αντιμετώπισε με επιτυχία τον Αρειανισμό και συνέβαλε στη σύγκληση των Συνόδων του Σιρμίου (380), της Ακυλείας (Τεργέστης), το έτος 381, και της Ρώμης (382). Στη Β΄ Οικουμενική Σύνοδο (381) διαφώνησε με την απόφαση να γίνει δεκτός ως κανονικός επίσκοπος Αντιοχείας ο Φλαβιανός και να χειροτονηθεί ο Νεκτάριος επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Επιτέθηκε με σθένος κατά του παγανισμού.
Εξαιτίας της υψηλής του παιδείας, του χαρακτήρα, αλλά και του κύρους του, είχε άριστες σχέσεις με το αυτοκρατορικό περιβάλλον και υπήρξε σύμβουλος των αυτοκρατόρων Γρατιανού, Βαλεντινιανού Β' και του Θεοδοσίου. Δε δίστασε μάλιστα να τους επικρίνει για την πολιτική που ασκούσαν, αλλά και να τους επηρεάζει υπέρ των ορθόδοξων συμφερόντων.
Ο Αμβρόσιος υπήρξε ο άνθρωπος και ο ποιμένας που κέρδισε την εμπιστοσύνη του Αυγουστίνου, ο οποίος τον μνημονεύει πολλές φορές στις Εξομολογήσεις του. Συνέβαλε αποφασιστικά στη μεταστροφή του ιερού άνδρα από το Μανιχαϊσμό στο Χριστιανισμό, ενώ αργότερα τον βάπτισε.
Στις αρχές του έτους 397 αρρώστησε και στις 4 Απριλίου κοιμήθηκε. Η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη και τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στις 7 Δεκεμβρίου. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στους Πατέρες και Διδασκάλους της Εκκλησίας.
Το Βίο του αγίου Αμβροσίου (Vita Ambrosii) έγραψε το έτος 412 ή 413 ο γραμματέας του Παυλίνος (M. Simonetti, Vita di Ambrogio, Collana di Testi Patristici 6, Roma 1989²). Η αρχαία ελληνική μετάφραση του Βίου εκδόθηκε από τον Α. Παπαδόπουλο - Κεραμέα, Ανάλεκτα Ιεροσολυμιτικής Σταχυολογίας ή Συλλογή Ανεκδότων και σπανίων ελληνικών συγγραφών περί των κατά την Εώαν Ορθοδόξων Εκκλησιών και μάλιστα της των Παλαιστινών, Α΄, 1891 (ανατύπωση Bruxelles 1963), 27-88]. Βιογραφία του αγίου συνέταξε και ο Συμεών Μεταφραστής, Βίος και πολιτεία του οσίου πατρός ημών Αμβροσίου Επισκόπου Μεδιολάνου, PG 116, 861-882 [το ίδιο κείμενο και στην PL 14, 45-66].

Διδασκαλία

Ο Αμβρόσιος γνώριζε πολύ καλά τα φιλοσοφικά και θεολογικά πράγματα σε Δύση και Ανατολή. Θαύμαζε τη στωική και νεοπλατωνική φιλοσοφία, τις οποίες μάλιστα ενέταξε κριτικά στο έργο του. Η θεολογική του σκέψη δέχτηκε ισχυρές επιδράσεις από την ανατολική γραμματεία, γεγονός που καταδεικνύει το σεβασμό του στην παράδοση της Καθολικής Εκκλησίας.
Η Εκκλησία αποτελούσε για τον επίσκοπο των Μεδιολάνων το σώμα του ζώντος Χριστού, μέσα στο οποίο σώζεται ο άνθρωπος, μετέχοντας ενεργά στα μυστήρια και εξαγορεύοντας με ειλικρίνεια και δημοσίως τα αμαρτήματά του.
Υπήρξε ένθερμος υποστηριχτής και εισηγητής της εκλαϊκευμένης θεολογίας, αφού κατόρθωσε να εξηγήσει στο λαό του τις λεπτές θεολογικές αλήθειες για την ομοουσιότητα της Αγίας Τριάδας, με μοναδική απλότητα.
Ο Αμβρόσιος ήταν ο πρώτος θεολόγος που παρουσίασε στη δυτική εκκλησιαστική γραμματεία συγκροτημένο και ορθόδοξο έργο για τη θεμελίωση της ομοουσιότητας του Αγίου Πνεύματος. Αντιλήφθηκε την ορθόδοξη πνευματολογία με τα κριτήρια που έθεσε στην Ανατολή ο Μ. Αθανάσιος, ο Μ. Βασίλειος και ο Δίδυμος ο Τυφλός. Διατύπωσε τη διδασκαλία του για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, κάνοντας τη διάκριση ανάμεσα στην αΐδια (αιώνια) και την οικονομική Τριάδα. Έτσι, ομίλησε για την αΐδια εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος από τον Θεό Πατέρα, ο Οποίος αποτελεί την κύρια πηγή της Θεότητας. Η αποστολή του τρίτου προσώπου, κατά τη φανέρωση της οικονομικής Τριάδας, γίνεται από τον Υιό, χωρίς όμως Αυτός να αποτελεί και την πηγή Του.
Στα αγιογραφικά ερμηνευτικά του υπομνήματα υιοθέτησε την αλληγορική μέθοδο και εξαρτήθηκε κυρίως από το Φίλωνα τον Αλεξανδρέα και τον Ωριγένη. Κατά τη συγγραφή, όμως, της Εξαημέρου του, ακολούθησε τις θεολογικές προϋποθέσεις και τη σκέψη του Μ. Βασιλείου.
Μέσα από τα ασκητικά και ηθικά του συγγράμματα, ο Αμβρόσιος ανέπτυξε μία υποτυπώδη ασκητική ανθρωπολογία, η οποία στηριζόταν στην εν Χριστώ υιοθεσία, στην ειλικρινή μετάνοια, την παρθενία και την ανοδική πορεία της ψυχής στο Θεό. Σε αυτά του τα έργα υπήρξε περισσότερο πρωτότυπος, σε σχέση με τα δογματικά, αφού κατόρθωσε να εντάξει φιλοσοφικές θεωρήσεις των Στωικών και Νεοπλατωνικών στη χριστιανική διδασκαλία.
Ο επίσκοπος των Μεδιολάνων δε συναίνεσε στις αξιώσεις του επισκόπου Ρώμης Δάμασου για την προβολή του πέτρειου πρωτείου, μολονότι υπήρξε ο πρώτος που εισηγήθηκε τον όρο πρωτείο (primatum). Υποστήριξε πως η Εκκλησία της Ρώμης διεκδικούσε το πρωτείο της ομολογίας και της πίστης μέσα στα πλαίσια της δυτικής χριστιανοσύνης, αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δε συνιστούσε πρωτείο τάξεως.
Ο Αμβρόσιος αναμόρφωσε τη λειτουργική ζωή, εμπλουτίζοντας το υπάρχον λειτουργικό τυπικό των Μεδιολάνων με ύμνους δικής του σύνθεσης, οι οποίοι ψάλλονταν αντιφωνικά. Έτσι, η παράδοση της Εκκλησίας χαρακτήρισε ως αμβροσιανό λειτουργικό τύπο τη συμβολή του αυτή στην υμνολογία της δυτικής Εκκλησίας.

με Σπόρο στα τέλη του Γενάρη

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Ο καιρός είναι κρύος και τσουχτερός. Στην ατμόσφαιρα υπάρχει υγρασία και το έδαφος έχει λασπώσει από τις βροχές. Σε μερικές περιοχές το χιόνι έχει στρωθεί…
share24.gr

http://share24.gr/pia-fyta-boroun-na-fytefthoun-sporo-sta-teli-tou-genari/ 


Ο καιρός είναι κρύος και τσουχτερός. Στην ατμόσφαιρα υπάρχει υγρασία και το έδαφος έχει λασπώσει από τις βροχές. Σε μερικές περιοχές το χιόνι έχει στρωθεί και επικρατεί παγετός. Μόνο οι πιο παθιασμένοι κηπουροί κι αγρότες βρίσκονται εκεί έξω κι επισκέπτονται τα θερμοκήπια και τα αγροκτήματα τους.
Τα κρύα θα διαρκέσουν για πολύ ακόμη. Έτσι, τα περισσότερα φυτά είναι ακατάλληλα για να φυτευθούν αυτή την περίοδο. Ωστόσο, ορισμένα φυτά με αργή ανάπτυξη μπορούν να φυτευθούν μέσα στο Γενάρη ώστε να ξεκινήσουν τα σπορόφυτα το καινούργιο έτος. Ο ήλιος παραμένει χαμηλά στον ορίζοντα, έτσι, τα νεαρά φυτά θα χρειαστούν κάποιον εξειδικευμένο εξοπλισμό όπως είναι το τεχνητό φως.
Τα φυτά που συστήνουμε εδώ να φυτέψετε στα σπορεία θα πρέπει να μεταφυτευθούν  τον Απρίλιο, όταν έχουν σταματήσει τα κρύα κι ο παγετός στις τελικές θέσεις. Επίσης, τα συγκεκριμένα φυτά χρειάζονται αρκετό χρόνο μετά τη μεταφύτευση ώστε να ωριμάσουν και να ανθίσουν παράγοντας καρπούς και φρούτα.
Τα περισσότερα καλλιεργούμενα φυτά αναπτύσσονται αρκετά γρήγορα, γι’ αυτό και φυτεύονται μέσα στην άνοιξη κι αποδίδουν γρήγορα το καλοκαίρι. Τα φυτά στα οποία θα αναφερθούμε εδώ είναι πολυετή η διετή, δηλαδή ο χρόνος ανάπτυξης τους απαιτεί πάνω από ένα έτος για να αποδώσουν. Η σκέψη είναι ότι μία πρώιμη φύτευση μπορεί να προκαλέσει την ανθοφορία στο πρώτο έτος της ανάπτυξής τους.
Επιπλέον, για όλα τα φυτά που θα αναφερθούμε εδώ, μπορούμε κάλλιστα να τα φυτέψουμε κι αργότερα μέσα στην άνοιξη και δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να υποχρεώνει κάποιον να τα φυτέψει το χειμώνα.
Ας τα δούμε ένα-ένα με τη σειρά:

Αγκινάρες

Η αγκινάρα ανήκει στην οικογένεια φυτών Asteraceae, στην οποία ανήκουν πολλά καλλωπιστικά όπως το χρυσάνθεμο οι ντάλιες κι άλλα όπως ο ηλίανθος και το χαμομήλι. Η ανάπτυξη της ωφελείται όταν ξεκινήσει σε σπορείο μέσα σε θερμοκήπιο το Γενάρη ή το Φλεβάρη. Η στρατηγική αυτή προκαλεί την άνθιση του φυτού μέσα στο πρώτο έτος.
Φυσικά, η αγκινάρα μπορεί να καλλιεργηθεί και αργότερα μέσα στην άνοιξη αλλά θα ανθίσει μετά το πρώτο έτος και πέρα.
Κρατήστε τα νεαρά σπορόφυτα στο θερμοκήπιο κάτω από έντονο τεχνητό φωτισμό για να αποκτήσουν αντοχή. Μεταφυτέυστε τα στην ύπαιθρο μετά τους τελευταίους παγετούς και κρύα και φροντίστε να βρείτε την κατάλληλη χρονική στιγμή, ώστε αμέσως μετά την μεταφύτευση αυτά να εκτεθούν για 250 ώρες σε θερμοκρασίες κάτω των 10°C. Αυτή η τεχνική προσομοιώνει τη χειμερινή περίοδο κι έτσι ενεργοποιεί τον σχηματισμό λουλουδιών στο πρώτο έτος.

Σπαράγγια

Η στρατηγική της πρώιμης φύτευσης αυτού του πολυετές φυτού είναι η ενθάρρυνση μιας ισχυρής ανάπτυξης των ριζωματικών βλαστών στο πρώτο έτος της ανάπτυξης του φυτού. Αυτό θα επιτρέψει στα φυτά να αποκτήσουν αντοχή και να εγκατασταθούν για χρόνια στο σημείο φύτευσης έχοντας μεγαλύτερη παραγωγικότητα στα επόμενα έτη.
Σε αντίθεση με τις αγκινάρες η πρώιμη φύτευση δε θα δώσει σπαράγγια στο πρώτο έτος, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια του δευτέρου έτους. Τα δύο πρώτα χρόνια οι βλαστοί και το φύλλωμα επιτρέπουν απλά την ανάπτυξη και την αποθησαύριση θρεπτικών ουσιών στο ριζικό σύστημα του φυτού για τη διάρκεια του χειμώνα.
Από τον τρίτο χρόνο, κι αν όλα πάνε καλά, τα φυτά εφόσον είναι ακμαία παράγουν σπαράγγια έτοιμα για κόψιμο και συγκομιδή. Όποιος έχει κόψει για πρώτη φορά σπαράγγια με αυτό τον τρόπο, γνωρίζει πως αξίζει η αναμονή.
Όπως συμβαίνει και με τις αγκινάρες, τα φυτά θα πρέπει να αναπτύσσονται κάτω από έντονο φωτισμό για να ισχυροποιηθούν οι βλαστοί και να αποτραπούν τα αδύναμα στελέχη.

Λεβάντα

Η λεβάντα είναι ένα πολυετές φυτό, το οποίο δεν ανθίζει το πρώτο χρόνο της ανάπτυξής του, αν φυτευτεί την άνοιξη. Είναι ένα φυτό με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και το στέλεχος του ξυλοποιείται με την πάροδο του χρόνου. Παράγει πολλά άνθη ανά φυτό κάθε επόμενο χρόνο και για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στις περιοχές με ήπιο κλίμα διατηρεί το φύλλωμα του όλο το χειμώνα, σε αντίθεση με άλλα πολυετή φυτά που όλο το υπέργειο τμήμα ξεραίνεται.
Οι σπόροι έχουν μεγάλη φυτρωτική ικανότητα όταν συλλέγονται το φθινόπωρο και απλώνονται στην επιφάνεια του σπορείου, το χώμα του οποίου έχει θερμοκρασία 4-10°C. Έτσι τα σπορόφυτα διαχειμάζουν μέσα σε δροσερά θερμοκήπια η σε ψυχρούς χώρους με καλό εξαερισμό. Αργότερα, την άνοιξη, τα σπορόφυτα μεταφυτεύονται στις τελικές τους θέσεις.
Μία άλλη μέθοδος είναι να ξεκινήσετε τους σπόρους σας σε εσωτερικούς χώρους το Φεβρουάριο φυτεύοντας τους αραιά σε σπορεία με αποστειρωμένο μείγμα χώματος κατάλληλο για φύτευση. Βρέξτε το χώμα, πιέστε τους σπόρους από πάνω, κλείστε τα σπόρια σε πλαστικές σακούλες και βάλτε τα στο ψυγείο για 2 με 7 μέρες. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα αφήστε τα σε θερμοκρασία δωματίου κι αργότερα βάλτε τα σε μία θερμαινόμενη βάση στους 4-10 ° C, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, για να φυτρώσουν.

Πράσα

Τα πράσα ανήκουν στην ίδια οικογένεια φυτών με τα κρεμμύδια κι η ανάπτυξή τους είναι πολύ εύκολη, αλλά αρκετά χρονοβόρα και αργή. Χρειάζονται αρκετούς μήνες για να ωριμάσουν. Μετά την φύτευσή τους αναπτύσσονται αρκετά αργά και στην αρχή μοιάζουν με μικρά κρεμμυδάκια. Όταν έρθει η εποχή της συγκομιδής το στέλεχός τους παχαίνει σημαντικά και σχηματίζονται πολλά καινούργια φύλλα.
Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες που συγκομίζονται τέλη καλοκαιριού, φθινόπωρο και χειμώνα. Φυτέψτε τις πρώιμες ποικιλίες μέσα στο Φλεβάρη σε σπορεία, ενώ τις όψιμες ποικιλίες την άνοιξη σε εξωτερικούς χώρους. Η βέλτιστη θερμοκρασία εδάφους για την βλάστηση των σπόρων του πράσου είναι 10-25 ° C και φυτρώνουν μέσα σε 10 με 16 μέρες.

Λεμονόχορτο

Είναι ένα αρωματικό φυτό και μέλος της οικογένειας των αγρωστωδών και συχνά θεωρείται βότανο λόγω του τρόπου που χρησιμοποιείται. Ευδοκιμεί στις τροπικές περιοχές, αλλά κάλλιστα μπορεί να μεγαλώσει και σε εύκρατες.
Η καλύτερη στρατηγική είναι να μεγαλώσετε τα φυτά σας νωρίς σε εσωτερικούς χώρους κάτω από έντονο τεχνητό φωτισμό. Αργότερα, κι ενώ έρχεται η άνοιξη κιοι θερμοκρασίες της νύχτας ανεβαίνουν πάνω από τους 10°C, μπορείτε να τα μεταφυτεύσετε σε εξωτερικούς χώρους.
Το καλοκαίρι τα στελέχη των φυτών θα πυκνώσουν και τα φυτά θα σχηματίσουν μεγάλες συστάδες φύλλων τις οποίες μπορείτε να συγκομίζετε στο πικ της θερινής περιόδου.
Το λεμονόχορτο είναι πολυετές φυτό και μπορείτε να ξεθάψετε τα φυτά και να τα συντηρήσετε σε εσωτερικούς χώρους το χειμώνα. Τα φυτά θα επιβραδύνουν τον μεταβολισμό τους και θα πέσουν σε λήθαργο, αλλά αυτό θα τα καταστήσει ακόμα πιο παραγωγικά την επόμενη σεζόν. Φυσικά, μπορείτε να τα μεταχειριστείτε σαν ετήσια και να ξεκινάτε μία καινούργια καλλιέργεια κάθε σεζόν.

Κρεμμύδια

Τα κρεμμύδια δεν απαιτούν αυστηρό χρονοδιάγραμμα καλλιέργειας αλλά θέλουν χρόνο για να ωριμάσουν. Κάποιες γλυκές ποικιλίες, ιδιαίτερα, αναπτύσσουν μεγάλα κεφάλια, αλλά κάτι τέτοιο θέλει μεγάλη φροντίδα από τον καλλιεργητή.
Ακριβώς επειδή θέλουν τόσο πολύ χρόνο, καλό θα είναι να ξεκινάμε την καλλιέργεια τους μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Φλεβάρη, το αργότερο. Οι αρχικές χαμηλές θερμοκρασίες ευνοούν τη βλάστηση ενώ αργότερα μπορούμε να εκθέσουμε τα νεαρά σπορόφυτα σε τεχνητό φως ώστε να αποτρέψουμε τη σχοινοειδή ανάπτυξη των φύλλων.
Μετά από περίπου 6 εβδομάδες μεταφυτεύουμε το κάθε κρεμμύδι ξεχωριστά σε δοχεία διαμέτρου 8 εκατοστών με κομπόστ. Διατηρήστε τα εκεί, σε ένα θερμό και ηλιόλουστο μέρος μέχρι τον Απρίλιο. Αργότερα μεταφυτεύστε τα στην τελική τους θέση. Δώστε τους πολύ χώρο ώστε να αναπτυχθεί ο βολβός.

Φράουλες

Όπως συμβαίνει και με άλλους σπόρους, που αναφέρθηκαν εδώ, έτσι κι οι σπόροι της φράουλας φυτρώνουν μετά από εαρινοποιηση (έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες). Η διαδικασία της εαρινοποιησης περιλαμβάνει την κάλυψη των σπορίων φύτευσης και τη διατήρησή τους σε ψυγείο για αρκετές εβδομάδες προκειμένου να προσομοιωθούν οι χειμερινές συνθήκες. Η διαδικασία αυτή βοηθά στον σπάσιμο του ληθάργου των σπερμάτων και αυξάνει την φυτρωτική τους ικανότητα. Επίσης, αργότερα τα νεαρά φυτά έχουν μία πιο ομοιόμορφη ανάπτυξη.
Έτσι λοιπόν, αν θέλετε να μεγαλώσετε φράουλες από σπόρους θα πρέπει να ξεκινήσετε αργά το Γενάρη ή το Φλεβάρη, ώστε το νεαρό σπορόφυτο να μεγαλώσει το πρώτο έτος και να μπει στην παραγωγή από το δεύτερο χρόνο. Αργότερα, μπορείτε να αναπαράγετε τα φυτά αγενώς από τους στόλωνες που σχηματίζουν

Διάφορα ξυλώδη βότανα

Τέτοια πολυετή που ξυλοποιούν το στέλεχός τους, περιλαμβάνουν τη ρίγανη το δενδρολίβανο το φασκόμηλο και το θυμάρι. Όταν φυτεύονται με σπέρματα, η ανάπτυξή τους είναι πολύ αργή, γι’ αυτό προτιμάται από τους περισσότερους η λήψη  μοσχευμάτων από ώριμα φυτά και ο αγενής πολλαπλασιασμός.
Αν θέλετε να πολλαπλασιάσετε με σπόρους, καλό είναι να τα φυτέψετε αρχές Φλεβάρη. Επίσης, καλό είναι στο σπορείο να τα εκθέτετε σε τεχνητό φωτισμό. Η πρώιμη σπορά θα ισχυροποιήσει το ριζικό σύστημα των φυτών και θα καταστήσει πιο ανθεκτικούς τους βλαστούς τους, ώστε να αντέξουν καλύτερα τον ψυχρό καιρό του φθινοπώρου και του χειμώνα
Του Θανάση Αργυρόπουλου (Γεωπόνος ΑΠΘ), για επικοινωνία στείλτε e-mail στο share24gr@gmail.com
Για περισσότερα νέα σχετικά με Καλλιεργητικές Πρακτικές κάντε like στην σελίδα στο facebook πατώντας εδώ

στολισμένα πλεκτά

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Design World.








Φωτογραφία του χρήστη Design World.

Φωτογραφία του χρήστη Design World.

 Φωτογραφία του χρήστη Design World.


 
Ο χρήστης Design World πρόσθεσε 7 φωτογραφίες και ένα βίντεο.

κέντημα πάνω στο πλεκτό

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του χρήστη Elişi Günlüğü.
· 











Ο χρήστης Elişi Günlüğü πρόσθεσε 3 φωτογραφίες και ένα βίντεο.
🌞🌞🌞🌞

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017

Εορτή του Αγίου Νικολάου

6 Δεκεμβρίου...



6 Δεκεμβρίου.. Εορτή του Αγίου Νικολάου προστάση των θαλασσών και των ναυτικών μας.

Στη Δύση η γιορτή του αγίου Νικολάου, που λέγεται Santa Claus, συνδέεται με τα Χριστούγεννα και με την ανταλλαγή δώρων που γίνεται τότε. Και στην Ελλάδα ταυτίζεται η μορφή του Άγιου Βασίλη (Santa Claus) που φοράει κόκκινα ρούχα και έχει λευκή γενειάδα με τον άγιο Βασίλειο, στην ουσία όμως ο συμβολισμός αναφέρεται στον άγιο Νικόλαο και περιέχει στοιχεία από παγανιστικές, προχριστιανικές δοξασίες για τον "πατέρα του χιονιού" κτλ.

Το ελληνικό παραδοσιακό καραβάκι αποτελεί παράδοση των παλαιών εποχών της χώρας μας, που τα παιδιά με αγάπη, χαρά και δημιουργικό νου κατασκεύαζαν τα παιχνίδια τους.

Αποτελούσε, όμως, και ένα είδος τιμής και καλωσορίσματος στους ναυτικούς, που επέστρεφαν από τα ταξίδια τους.
Ωστόσο, ως χώρα της θάλασσας, η Ελλάδα είχε το έθιμο του στολισμού του καραβιού. Το καράβι συμβολίζει την καινούργια πλεύση του ανθρώπου στη ζωή, μετά τη γέννηση του Χριστού. Έθιμο που υποχώρησε με το χρόνο, μπροστά σε αυτό του δέντρου.

Πριν από 50 χρόνια, δηλαδή έως και την πρώτη μεταπολεμική δεκαετία, συναντούσαμε το καραβάκι σε πολλά ελληνικά σπίτια και στα χέρια των παιδιών που έλεγαν τα κάλαντα. Σήμερα, η παράδοση αυτή τείνει να εξαφανιστεί, μιας και έχει αντικατασταθεί από το ξενόφερτο έλατο.

«Συνυφασμένο με αποχωρισμούς και δυσάρεστες αναμνήσεις, όπως επισημαίνει ο συγγραφέας Δημήτριος Σ. Λουκάτος, αλλά και ως τάμα των ναυτικών σε στιγμές κινδύνου στη θάλασσα, το καράβι δεν θα μπορούσε να συμβολίσει οικογενειακές συνεστιάσεις θαλπωρής, με παρόντα όλα τα μέλη, ή να τονώσει το οικογενειακό αίσθημα. Για το λόγο αυτό, το καράβι σπάνια αποτέλεσε στοιχείο διακόσμησης των ελληνικών σπιτιών τα Χριστούγεννα.»

Εντούτοις, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, συζητήθηκε έντονα στη χώρα μας το ζήτημα κατάργησης του χριστουγεννιάτικου δέντρου και αντικατάστασής του από το καράβι, δεδομένου ότι αυτό συνδύαζε την παράδοση με την οικολογική συνείδηση. Το ζήτημα βεβαίως δεν ήταν τόσο απλό, καθώς παρουσιάστηκε αδιάσειστη επιχειρηματολογία και από τις δύο πλευρές, με αναφορές σε οικολογικά ζητήματα και προτάσεις από ειδήμονες για χρήση φυτών και δέντρων, πλην του ελάτου.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι το Χριστουγεννιάτικο δέντρο εκτόπισε το παραδοσιακό καραβάκι που στόλιζαν οι Έλληνες τις ημέρες των Χριστουγέννων. Σε ορισμένες περιοχές (κυρίως στα νησιά) εξακολουθούν να στολίζουν «καραβάκια», ενώ τα τελευταία χρόνια γίνεται μια αξιέπαινη προσπάθεια ορισμένων Δήμων της χώρας, να επαναφέρουν το έθιμο στην αρχική του μορφή, στολίζοντας στις πλατείες τους καραβάκια αντί για έλατα.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ










































































      




























 







Ναός Αγίου Νικολάου του Μώλου



Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Μώλου 

Η εκκλησία του Αγ. Νικολάου του Μώλου είναι το μοναδικό βενετσιάνικο (ενετικού ρυθμού κτίσμα που διασώθηκε από τον καταστρεπτικό σεισμό και την πυρκαγιά του 1953 και ανοικοδομήθηκε διατηρώντας τα αρχικά του χαρακτηριστικά.
Χτίστηκε το 1561 από την συντεχνία των Ναυτικών, η οποία για να τιμήσει τον Άγιο Διονύσιο τον εξέλεξε εφημέριο της. Αρχικά η εκκλησία είχε ανεγερθεί πάνω σ' ένα νησί που ένα γεφύρι ένωνε με τη στεριά, στη συνέχεια αυτό το νησί έγινε αναπόσπαστο τμήμα της πόλης, μετά από τις διάφορες επιχωματώσεις που έγιναν για την επέκταση της πόλεως, και έτσι ενώθηκε με το υπόλοιπο νησί.
Η ανέγερσή του Ναού χρονολογείται τον 17ο αιώνα και είναι το πιο παλιό κτίριο στην Πλατεία Δ. Σολωμού,  κατασκευάστηκε σε αναγεννησιακό ρυθμό εκτός από το καμπαναριό που θυμίζει περισσότερο βυζαντινό ρυθμό.

        
Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Μώλου
Εξωτερικά έχει επενδυθεί με πέτρα και το καμπαναριό της το οποίο παλαιότερα φιλοξενούσε φανό του Λιμανιού έχει αναστηλωθεί. Ο ρυθμός που ακολουθεί είναι αυτός της Μονοκλιτης Βασιλικής. Στο εσωτερικό της φυλάσσονται τα αρχιερατικά άμφια του Αγίου Διονυσίου, ως φόρος τιμής της σχέσης του Αγίου με την εκκλησία αυτή. Από εδώ ξεκινά η λιτανεία της Μεγάλης Παρασκευής.
Ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Μώλου έχει χαρακτηρισθεί ως ιστορικό διατηρητέο (Αρχαίο) μνημείο βάσει του ΠΔ 18-2-1925, ΦΕΚ 61/Α/12-3-1925 , στην κατηγορία “Ιεροί Ναοί Χριστιανικοί, Λατρευτικοί Χώροι”(Βλ. Παράρτημα Ι)



 -----------------------------------------------------

  http://el.wikipedia.org

Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Σύρου


Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση


Ο Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου
Ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου είναι ορθόδοξος ναός που βρίσκεται στη Σύρο, πολιούχος της πρωτεύουσας Ερμούπολης.
Είναι ο τρίτος αρχαιότερος Ιερός Ναός της Ερμούπολης, μετά τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Μεταμορφώσεως (1824) και τον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (1828).

Πίνακας περιεχομένων


Ιστορικά στοιχεία
Από το 1841 είχε αποφασίσει ο Δήμος Ερμούπολης την ανέγερση μιας νέας εκκλησίας και πολλά σχέδια έγιναν γι' αυτήν. Το 1847 ο Λ. Ζαβός κατασκεύασε ξύλινη μακέτα του ναού. Το τελικό σχέδιο του Γ. Μεταξά χαλκογραφήθηκε και κυκλοφόρησε για να προσελκύσει ευεργέτες. Πολλοί αρχιτέκτονες πήραν μέρος στην ολοκλήρωσή του. Οι κυριότεροι ήταν οι αρχιτέκτονες του Δήμου Α. Ζηνόπουλος, Ι. Βλυσίδης και Δ. Ελευθεριάδης και ο Γάλλος J. Vaugarni.
Για τα οικοδομικά του σχέδια ενδιαφέρθηκε προσωπικά ο Βασιλιάς Όθων. Αφού ο ίδιος τα υπέγραψε, τα επικύρωσε με Βασιλικό Διάταγμα του 1851, στο οποίο αναφέρεται επί λέξει: «Πάσα μεταρρύθμισις εις τα σχέδια ταύτα, η οποία ήθελε τυχόν φανή αναγκαία να επενεχθή εις αυτά προς ελάττωσιν της δαπάνης ή προς εκπλήρωσιν άλλου τινός σκοπού θέλει υποβάλλεσθαι εις την Ημετέραν έγκρισιν»!
Η εικόνα του Αγίου Νικολάου ιστορήθηκε και επαργυρώθηκε στη Μόσχα το 1852 «δαπάνη της Ορθοδόξου δούλης του Θεού Σοφίας θυγατρός Μπερναρδάκη, εκ πόλεως Ταγανρόγ», όπως αναφέρει η αφιερωματική επιγραφή στο υποπόδιο του Αγίου.
Ο μεγαλοπρεπής ναός θεμελιώθηκε από τον Μητροπολίτη Κυκλάδων Δανιήλ Κοντούδη στις 28 Φεβρουαρίου 1848 σε σχέδια του Γ. Μεταξά και εγκαινιάστηκε επισήμως στις 14 Σεπτεμβρίου 1870 από τον Αρχιεπίσκοπο Σύρου Αλέξανδρο Λυκούργο, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο εσωτερικός διάκοσμος.
Μεγάλοι δωρητές και ευεργέτες υπήρξαν η Βασίλισσα Όλγα (προσέφερε 3.000 λίρες για την αποπεράτωση των καμπαναριών και τέσσερις φανούς της βασιλικής άμαξας, που μέχρι σήμερα περικοσμούν το εσωτερικό του ναού), ο τσάρος Νικόλαος, ο βαρόνος Σίνα η οικογένεια Σταματίου Πρωίου, ο Δημ. Βαφιαδάκης, οι πλοιοκτήτες Νικόλαος και Μηνάς Ρεθύμνης κ.ά.

Αρχιτεκτονική και Διακόσμηση


Το εσωτερικό του ναού
Ο ναός σε σχήμα σταυρού, είναι τοποθετημένος σε υπερυψωμένη αυλή με μαρμάρινο στηθαίο και κιγκλίδωμα. Ανήκει στον τύπο της βασιλικής με τρούλο. Σκάλα ύψους 4 μ. οδηγεί στο ολομάρμαρο κεντρικό τμήμα της πρόσοψης, που έχει στο ισόγειο πρόπυλο με μορφή στοάς σε τέσσερις ιωνικούς κίονες και δυο παραστάδες με κορινθιακά επίκρανα.
Στέφεται με αέτωμα και πλαισιώνεται από τους πύργους των κωδωνοστασίων. Οι πλάγιες όψεις διαιρούνται σε όλο το ύψος από παραστάδες με μαρμάρινα κορινθιακά επίκρανα και βάσεις. Τα πλαίσια των ανοιγμάτων είναι μαρμάρινα με εξαιρετική διακόσμηση. Ο τρούλος εδράζεται σε μαρμάρινους κορινθιακούς κίονες που πλαισιώνουν δίλοβα παράθυρα.
Εσωτερικά, τοξοστοιχίες σε πεσσούς χωρίζουν τον ναό σε τρία κλίτη και γυναικωνίτης περιτρέχει τις τρεις πλευρές του. Κυριαρχεί το μάρμαρο, που προσδίδει ξεχωριστή αίγλη στον ναό: μαρμάρινοι κορινθιακοί κίονες, υπέρθυρα με ανάγλυφες φυτικές διακοσμήσεις, πλακόστρωση σε χρώμα γκρι - γαλάζιο. Το θαυμάσιο μαρμάρινο τέμπλο έγινε μετά από πανελλήνιο διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος (1871). Δεν γνωρίζουμε τον σχεδιαστή, κατασκευάστηκε όμως από τον Τήνιο γλύπτη Γεώργιο Βιτάλη το διάστημα 1883-1899.
Είναι από πεντελικό μάρμαρο, με ένθετα μάρμαρα Ιταλίας στα πλαίσια και τη βάση. Καλύπτεται από ανάγλυφα και εγχάρακτα κοσμήματα τονισμένα με χρυσό. Εντυπωσιακοί είναι οι ανάγλυφοι καθιστοί άγγελοι της Ωραίας Πύλης. Ο μαρμάρινος άμβωνας (δωρεά Δ.Βαφιαδάκη το 1868) σχεδιάστηκε από τον Αντ. Φραγκούλη με βάση τον άμβωνα της Μητρόπολης Αθηνών. Ο μαρμάρινος επισκοπικός θρόνος ήταν δωρεά των Σταμ. και Αγγελικής Κ. Πρωίου.
Στα 1903-1905 διακοσμήθηκαν οι τοίχοι από τους Πέτρο και Αλέξανδρο Μπόγια με φορητές εικόνες διαφόρων αγιογράφων (Ι. Στάη, Α.Γ. Βεβελάκη, Ι. Παππαδάκη, Ε. Αρμενοπούλου, Α. Γενναδίου, Λ.Δ. Τρούμπου κ.ά) και δύο ξύλινα προσκυνητάρια ζωγραφισμένα το διάστημα 1864-1866 από τον Τήνιο Φραγκίσκο Δεσύπρη. Οι εικόνες δεξιά και αριστερά της Ωραίας Πύλης είναι έργα μοναχών του Αγίου Όρους (αρχές του [[20ός αιώνας|20ού αιώνα). Δύο εικόνες πάνω από την Ωραία Πύλη, ο Μυστικός Δείπνος και η Αποκαθήλωση, είναι έργα Ρώσων αγιογράφων και δωρήθηκαν το 1894 από τον Θεμιστοκλή Ζ. Πετροκόκκινο, που ζούσε στη Ρωσία.

Ο Ναός σήμερα

Το 2006 έγιναν εργασίες συντήρησης για την αποκατάσταση και ανακαίνιση του ναού και την ίδια χρονιά ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ενθρόνισε ιερό απότμημα από τα λείψανα του Αγίου.
Σήμερα, ο ναός δεν αποτελεί μόνο αληθινό κόσμημα για την Ερμούπολη και τη Σύρο, αλλά και εστία ποικίλης ενοριακής, πνευματικής και κοινωνικής δραστηριότητας. Στο σκευοφυλάκιό του φυλάσσονται πολύτιμα ιερά σκεύη, Ευαγγέλια, Άγια Ποτήρια, σταυροί ευλογίας και χρυσοκέντητοι επιτάφιοι, ευλαβικά αφιερώματα πρέσβεων, πλοιοκτητών, επιχειρηματιών και προξένων από την Ελλάδα, τη Ρωσία και τις Παραδουνάβιες Χώρες.
  --------------------------------------------------------------

http://imd.gr/site/catalog/poi/11/2

Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Βόλου - Μητροπολιτικός

Ιερός Μητροπολιτικός Ναός Αγίου Νικολάου Βόλου



ΙΣΤΟΡΙΚΑ
Στο κέντρο της πόλης του Βόλου, της νύμφης του Παγασητικού, με τις σπάνιες φυσικές ομορφιές και την πλούσια ιστορική και πολιτιστική φυσιογνωμία, προβάλλει μεγαλόπρεπα ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου, Πολιούχου της πόλης και προστάτη των ναυτικών.
Ο Ναός του Αγίου Νικολάου αποτελεί το κέντρο της εκκλησιαστικής ζωής των κατοίκων του Βόλου, καθώς φιλοξενεί ανέκαθεν τις σπουδαιότερες εκδηλώσεις θρησκευτικού, εθνικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος. Ο Άγιός μας κατέχει ιδιαίτερη θέση στη ζωή και την καρδιά των Βολιωτών, γεγονός που αποδεικνύεται από τις εκδηλώσεις τιμής και ευλάβειας των πιστών προς το πανάγιο πρόσωπό του.
Η ενορία που περιβάλλει τον Ιερό Ναό εκτείνεται σε 103 οικοδομικά τετράγωνα και στα όριά της διαμένουν ή εργάζονται κατά προσέγγιση 20.000 πρόσωπα.
Διακονούν 3 μόνιμοι εφημέριοι ένας συνταξιούχος και ένας διάκονος. Στο έργο τους πλαισιώνονται από τους εκκλησιαστικούς επιτρόπους, τους κατηχητές τά μέλη των επιτροπών φιλοπτώχου ταμείου και συσσίτιο απόρων και έναν αριθμό περίπου 550 εθελοντών.
Ο περικαλλής, Βυζαντινός μετά τρούλου, Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Βόλου κτίσθηκε με πρωτοβουλία των εκάστοτε Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβουλίων της πόλης. Θεμελιώθηκε στις 9- 12- 1928 και εγκαινιάστηκε στις 2- 12- 1934 από τον τότε Μητροπολίτη Δημητριάδος Γερμανό . Είναι έργο του μεγάλου Αρχιτέκτονα Αριστοτέλη Ζάχου πάνω στα θεμέλια παλαιότερου ναού που είχε καεί στις 21 Ιουνίου 1898. Το μοναδικής τέχνης Καμπαναριό του, ρυθμού μπαρόκ, κτίσθηκε μεταξύ των ετών 1886 - 1890 από Ιταλούς τεχνίτες με σχέδια του Ιταλού μηχανικού Εβαρίστο Ντε Κίρικο , πατέρα του γνωστού μεγάλου Ιταλού ζωγράφου. Υπέστη σοβαρές ζημιές από τους σεισμούς του 1980 και αναστηλώθηκε ως διατηρητέο μνημείο με τα ίδια μάρμαρα το 1999.
Σημαντικές και ιστορικές για τον Ιερό Καθεδρικό μας Ναό υπήρξαν οι επισκέψεις του αειμνήστου Βασιλέως Γεωργίου Β΄ το 1938, των Πατριαρχών Αλέξανδρείας Νικολάου ΣΤ το 1970 και Πέτρου Ζ΄ το 2001, του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου το 1998 και το 2006.



ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΟ
Συνεχής και συνεπής είναι η τέλεση όλων των Ιερών Ακολουθιών ενώ η Θεία Λειτουργία τελείται πλήν της Κυριακής τακτικά κάθε Πέμπτη ( ημέρα αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στον Άγιο Νικόλαο ) και Σάββατο όπως και στις μεγάλες εορτές.
Την Κυριακή τελούνται δύο Θ. Λειτουργίες από μήνα Οκτώβριο έως Μάιο .
Ιερές Πανηγύρεις πραγματοποιούνται :
• στις 6 Δεκεμβρίου Αγίου Νικολάου
• στις 28 Ιανουαρίου επί τη ελεύσει του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νικολάου από το Ρίμινι Ιταλίας.
• στις 10 Φεβρουαρίου του Αγίου Χαραλάμπους
• στις 30 Ιουνίου των Αγίων Αποστόλων
• στις 24 Αυγούστου του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Καθημερινώς επιτελείται το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως και μηνιαίες Ιερές Αγρυπνίες.
Κάθε Δευτέρα , Τρίτη Πέμπτη και Σάββατο στις 8.00 μ.μ. τελείται η ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου και των Χαιρετισμών στην Υπεραγία Θεοτόκο.
Κάθε Πέμπτη, μετά τον Εσπερινό, ψάλλεται η Παράκληση του Αγίου Νικολάου στον κυρίως Ναό και την Παρασκευή η ακολουθία του Μικρού Παρακλητικού Κανόνα στην Υπεραγία Θεοτόκο στο Παρεκκλήσιο του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής μετακαλούνται Ιερά κειμήλια προς ευλογία και πνευματική ενίσχυση των πιστών όπως οι Θαυματουργές εικόνες της Παναγίας Σουμελά , Παναγίας Τρικεριώτισσας και Παναγίας Ξενιάς, τεμάχιο του Τιμίου Ξύλου από την Ι.Μ. Σουμελά , η κάρα του Αγ. Ιερομάρτυρος Ιγνατίου του Θεοφόρου κ.α.



ΕΣΠΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ
1. Κάθε Δευτέρα στις 5 μ.μ. Σύναξη νέων κυριών και δεσποινίδων και στις 7.30 μ.μ. Επικοινωνία νέων ζευγαριών ( ακολουθεί Ιερό Απόδειπνο).
2. Κάθε Τρίτη στις 8.30 μ.μ. σύναξη φοιτητών τού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας νέων επιστημόνων και εργαζομένων με παρουσίαση θεμάτων από μέλη της συντροφιάς , ελεύθερο διάλογο . Πραγματοποιούνται έκτακτες λατρευτικές εκδηλώσεις , μετακλήσεις ομιλητών, εκδρομές και συνεστιάσεις. Η σύναξη αυτή συνδράμει το ευρύτερο έργο της ποιμαντικής φοιτητών της Ι. Μητροπόλεως . ( Προηγείται το Ιερό Απόδειπνο) .
3. Κάθε Πέμπτη στις 7.00 πραγματοποιείται εσπερινό κήρυγμα με μεγάλη συμμετοχή και στις 8.00 μ.μ. το Απόδειπνο, οι Χαιρετισμοί στην Παναγία με σύντομες σκέψεις σε σύναξη εργαζομένων.
4. Κάθε Παρασκευή στις 5.30 μ.μ. τελείται Ιερά Παράκληση και πολυπληθές εσπερινό κήρυγμα.



ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ
1. Τη δεύτερη Κυριακή του Νοεμβρίου πραγματοποιείται σύναξη των γονέων της ενορίας ( κατόπιν γραπτής πρόσκλησης) και παρουσίαση του νεανικού της έργου και των στελεχών του ενώ ακολουθεί προβολή, ομιλία ή μουσικό πρόγραμμα και μικρή δεξίωση.
2. Με την έναρξη του σχολικού έτους ή αμέσως μετά τις Εορτές σε συνεργασία με το γραφείο Α/βάθμιας Εκπαίδευσης προσκαλούνται οι εκπαιδευτικοί της ενορίας ( κυρίως των 5 δημοτικών σχολείων 2 νηπιαγωγείων και 4 ιδιωτικών παιδικών σταθμών). Μετακαλείται ειδικός προς παιδαγωγικά θέματα ομιλητής και ακολουθεί διάλογος , δεξίωση και προσφορά συμβολικού δώρου.
3. Με αφορμή επετειακά γεγονότα πραγματοποιούνται διαλέξεις με ειδικούς ομιλητές και εκθέσεις (εξωτ. Ιεραποστολή, έτος Κόντογλου, Άγιον Όρος κ.λ.π.).Οργανώθηκαν επίσης έως σήμερα τρείς εκθέσεις ζωγραφικής και μία χειροτεχνημάτων κρατουμένων.
4. Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου καλούνται οι κυρίες που συνδράμουν το έργο του Εράνου Αγάπης. Προηγείται Θεία Λειτουργία υπέρ των ιδίων και των οικογενειών τους. Ακολουθεί ενημέρωση για τα αποτελέσματα του εράνου, προσφορά δώρου σε καθεμιά και δεξίωση.
5. Κάθε Κυριακή προσφέρεται καφές και γλυκίσματα και γίνεται συζήτηση πνευματικού περιεχομένου.
6. Τακτικές συνεστιάσεις των συνεργατών του Ναού πραγματοποιούνται την παραμονή της πανηγύρεως, πρό της Μ. Τεσσαρακοστής και στα τέλη Ιουνίου ( για τις εθελόντριες του κέντρου σίτισης απόρων).
7. Πραγματοποιείται κατ' έτος πολυήμερη προσκυνηματική και ψυχαγωγική εκδρομή το καλοκαίρι. Τακτικές μονοήμερες και απογευματινές εξορμήσεις γίνονται ανά δίμηνο.



«ΚΑΤΑΚΟΜΒΗ»
Πρόκειται για τον υπόγειο χώρο του Ιερού Ναού πού καλύπτει χώρο 600 τ.μ. Στις δύσκολες περιόδους της κατοχής και του εμφυλίου υπήρξε το κέντρο της φιλανθρωπικής δραστηριότητας της Ι. Μητροπόλεως Δημητριάδος ( συσσίτια , διαμονή αστέγων διανομή ανθρωπιστικού υλικού ).Φιλοξένησε και την πρώτη στον ελλαδικό χώρο Σχολή Βυζαντινής Μουσικής από το 1947. Ως το 1990 λειτουργούσε κυρίως ως αποθηκευτικός χώρος οπότε με πρωτοβουλία του τότε προϊσταμένου π. Βασιλείου Ακριβοπούλου μετατράπηκε σ΄ έναν πολιτισμένο χώρο πολλαπλών δυνατοτήτων και δράσεων. Σήμερα λειτουργεί ως Πνευματικό Κέντρο του Ιερού μας Ναού με χώρους εορταστικών εκδηλώσεων, ενοριακών κατηχητικών συνάξεων, διαλέξεων, ενοριακών συγκεντρώσεων πρός τιμήν των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μητέρων της ενορίας, αλλά και τελέσεως Μνημοσύνων ( όπου διακονούν εναλλασσόμενες ομάδες 45 κυριών ).
Με τον ομώνυμο τίτλο εκδίδεται κάθε χρόνο από το 1996 πολυσέλιδη έκδοση πνευματικού , θεολογικού και λογοτεχνικού ενδιαφέροντος.



«ΔΟΣ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ»
Η κορυφαία αυτή φιλανθρωπική δραστηριότητα της Ι. Μ. Δημητριάδος, λειτουργεί υπό την σκέπη του Αγίου Νικολάου από το 1999 χάρη στην προτροπή του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Ιγνατίου και την πρωτοβουλία του τότε προϊσταμένου Αρχιμ. Επιφανίου Οικονόμου. Αποτελεί συνέχεια της μεγάλης παράδοσης του Μητροπολιτικού μας Ναού με τα εκτεταμένα λαϊκά συσσίτια από την εποχή της κατοχής και την πρώτη μεταπολεμική περίοδο.
Στελεχώνεται από 65 εθελόντριες κυρίες και δύο μόνιμους υπαλλήλους ( μάγειρα και βοηθό) και λειτουργεί καθημερινά από τις 11π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ. προσφέροντας από 250 έως 450 ( στις εορταστικές ημέρες όπου δεν λειτουργού τά λοιπά ενοριακά συσσίτια) μερίδες φαγητό σε πτωχούς, γέροντες, μοναχικούς, αποφυλακισμένους, αλλοδαπούς, ανέργους, φοιτητές, άστεγους και κοινωνικά αποκλεισμένους. Διαθέτει άρτιο επαγγελματικό εξοπλισμό και διοικείται από επταμελή Ειδική Ενοριακή Επιτροπή ενώ συντηρείται με δωρεές ή προσφορές ειδών διατροφής.
Ανακηρύχθηκε κορυφαία φιλανθρωπική και κοινωνική δραστηριότητα για το 1999 στο Νομό Μαγνησίας και βραβεύτηκε από το Υπουργείο Υγείας και την Ελληνική Ραδιοφωνία.



ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Η Χριστιανική Αλληλεγγύη της ενορίας αποτελεί παράρτημα του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως . Διοικείται από πενταμελές συμβούλιο και συνεργάζεται με τον Σύλλογο Εθελοντών Αγάπης « Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ» . Το Σύλλογο απαρτίζουν επαγγελματίες από διάφορους χώρους( ιατροί, δικηγόροι, τεχνίτες, νοικοκυρές, εκπαιδευτικοί κ.λ.π.) πού εθελοντικά προσφέρουν υπηρεσίες σε αναξιοπαθούντες ή πρόσωπα με ανάγκες και στερήσεις. Η Χριστιανική Αλληλεγγύη χάρη στο δίκτυο των συνεργατών της διαθέτει τράπεζα τροφίμων, ενδυμάτων και παιχνιδιών. Παράλληλα προσφέρει :
• Τακτικά, μηνιαία βοηθήματα σε απόρους, πολυτέκνους, άγαμες μητέρες, γέροντες, ασθενείς και εγκαταλελειμμένους.
• Υποτροφίες σε απόρους μαθητές και φοιτητές.
• Έκτακτα οικονομικά βοηθήματα.
• Τρόφιμα, ενδύματα, υποδήματα, φάρμακα, εισιτήρια.
• Πληρώνει λογαριασμούς και ενοίκια απόρων.
• Συνεργάζεται με κρατικές και ιδιωτικές υπηρεσίες για την διευθέτηση υποθέσεων αναξιοπαθούντων.
• Συμπαρίσταται ηθικά, πνευματικά, ψυχολογικά σ' εκείνους που έχουν ανάγκη.
Συνεργάτες στο σπουδαίο έργο της Χριστιανικής Αλληλεγγύης είναι όλοι οι Εφημέριοι του Ναού, το Κέντρο Συμπαραστάσεως Οικογενείας και η Κοινωνική Υπηρεσία της Ιεράς Μητροπόλεως. Για τη χρηματοδότησή της χρησιμοποιείται ειδικό παγκάρι, τακτικοί μηνιαίοι συνδρομητές, δωρητές και χρήματα που συγκεντρώνονται από δύο τακτικές ετήσιες φιλανθρωπικές εκδηλώσεις πολιτιστικού - ψυχαγωγικού χαρακτήρα.



ΝΕΑΝΙΚΟ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Κάθε Σάββατο στην «ΚΑΤΑΚΟΜΒΗ», από το πρωί μέχρι το απόγευμα, λειτουργούν Νεανικές Συντροφιές Νηπίων, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ εφαρμόζονται και προγράμματα μουσειοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης. Τά προγράμματα κατήχησης υλοποιούνται σύμφωνα με τις οδηγίες της Ι. Μητροπόλεως από 19 καταρτισμένα σχετικά στελέχη.
Συγκεκριμένα λειτουργούν :
• Δύο παραρτήματα παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
• Τέσσερα παραρτήματα παιδιών δημοτικού.
• Τρία παραρτήματα παιδιών Γυμνασίου
• Δύο παραρτήματα νέων Λυκείου
Παράλληλα λειτουργούν:
• η Παιδική Βυζαντινή και Παραδοσιακή Χορωδία που ψάλλει κατά τη Β Θ. Λειτουργία και σε διάφορες εκδηλώσεις ενοριακές ή πολιτιστικές.
• Δανειστική Βιβλιοθήκη με 4.500 τόμους βιβλίων
• Το τμήμα εκμάθησης και εφαρμογής προγραμμάτων Η. Υ.
• Θεατρική Ομάδα.
• Μαθήματα εκμάθησης Γερμανικών και Γαλλικών.
• Πραγματοποιούνται προσκυνηματικές, ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές εκδρομές δύο ή τρείς φορές το χρόνο.
• Οργανώνονται τέσσερεις μεγάλες ενοριακές εκδηλώσεις κατ'- έτος : Χριστούγεννα, 2 Φεβρουαρίου (εορτή της Μητέρας κατά το ορθόδοξο εορτολόγιο), 25η Μαρτίου, τελετή λήξης κατηχητικού έτους (στο προαύλιο του ναού με αθρόα συμμετοχή ενοριτών). Σε όλες ακολουθεί δεξίωση και προσφορά μικρού αναμνηστικού.
• Κάθε Τρίτη επίσης λειτουργεί η ποιμαντική πρωτοβουλία της Μητροπόλεώς μας για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας παράλληλα προς τη λειτουργία γραφείου στη Γεωπονική Σχολή για τον πανεπιστημιακό ιερέα που είναι εφημέριος του ναού.

---------------------------------------------------------

 http://www.metsovonet.gr/Metsovo_Files/Scripts/churches_gr.asp
Μονή Αγ. Νικολάου

Περιοχή:Μέτσοβο

Πληροφορίες: Το μοναστήρι του Αγ. Νικολάου βρίσκεται νοτιοδυτικά του Μετσόβου και συγκεκριμένα στην όχθη του Μετσοβίτικου, παραπόταμου του Αράχθου. Σε βυζαντινές πηγές αναφέρεται ο Ησαϊας ως ηγούμενος στα 1380 του Μετσόβου και πιθανόν της Μονής Αγ. Νικολάου. Το μοναστήρι ανακαινίστηκε γύρω στα 1700, καθώς επίσης και στα 1960 από το Ίδρυμα Βαρώνου Μιχαήλ Τοσίτσα.

     Το καθολικό του μοναστηριού είναι καμαροσκέπαστο και έχει είσοδο στην νότια πλευρά, κάτω από ένα μικρό προστώο. Το ανατολικό τμήμα του προστώου διαρρυθμίστηκε το 1800 σε παρεκκλήσι του νεομάρτυρα Αγίου Νικολάου εκ Μετσόβου. Στη δυτική εσωτερική πλευρά του παρεκκλησίου υπάρχει κοσμική διακόσμηση, η οποία παριστάνει τον οικισμό του Μετσόβου, έργο του 1800, του λαϊκού ζωγράφου Διονυσίου Μαρέσου.

     Εσωτερικά ο ναός είναι κατάγραφος με τοιχογραφίες. Το εικονογραφικό πρόγραμμα είναι πλούσιο και καλύπτει διάφορα θέματα, όπως η Πλατυτέρα, ο Χριστός Παντοκράτωρ, θέματα από τον Χριστολογικό κύκλο κ.α. Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται στα 1702 και είναι έργο του αγιογράφου Ευσταθίου. Εντούτοις στο διάκοσμο του ναού διακρίνουμε δύο τουλάχιστον ζωγράφους, από τους οποίους, ο πρώτος εικονογράφησε το μεγαλύτερο μέρος του ναού, ενώ ο δεύτερος το δυτικό τμήμα του, που χαρακτηρίζεται από έντονες δυτικές επιδράσεις.

     Στον νάρθηκα του καθολικού φιλοξενείται συλλογή εικόνων, με κυριότερη την εικόνα του Αγίου Νικολάου (1698). Σήμερα, πολλές από τις εικόνες έχουν μεταφερθεί στο Μουσείο Ιδρύματος Τοσίτσα.

     Η Μονή του Αγ. Νικολάου υπήρξε πολύ πλούσιο μοναστήρι και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην περιοχή. Ο Άγγλος περιηγητής Leake (Νοέμβριος 1805) αναφέρει ότι τα Μοναστήρια της Παναγιάς και του Αγ. Νικολάου ήταν σταθμοί για τους ταξιδιώτες που ακολουθούσαν την διαδρομή Ιωάννινα-Ζυγός-Καλαμπάκα. 
----------------------------------------------------

Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος


Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Εκκλησία της Ελλάδος.gif
Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος
Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος
Agios-Nikolaos.jpg Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου στο Ναύπλιο.
Πληροφορίες
Xώρα Flag of Greece.svg Ελλάδα
Έδρα Ναύπλιο
Ίδρυση 1189;
Μητροπολίτης Ιάκωβος Παχής
από 23 Νοεμβρίου 1985
Μητροπολιτικός ναός Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου
Αριθμός ενοριών  ;
Αριθμός εκκλησιών 76 εκκλησίες, 34 παρεκκλήσια, 264 εξωκκλήσια, 90 ναοί κοιμητηρίων, 8 μοναστηριακοί και 32 ιδιωτικοί.
Αριθμός μοναστηριών 9 (1 ανδρική και 8 γυναικείες)
Δικτυακός τόπος users.otenet.gr
Άλλες πληροφορίες
Mητροπολιτικό μέγαρο Μητροπολιτικό Μέγαρο Ναυπλίου
Ραδιοφωνικός σταθμός 105,0 FM
Η Ιερά Μητρόπολη Αργολίδος εδρεύει στο Ναύπλιο και στην περιφέρειά της υπάγεται διοικητικά ο Νομός Αργολίδας. Ο πλήρης τίτλος της Μητρόπολης είναι Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος και σημερινός Μητροπολίτης είναι ο Σεβασμιότατος κ. Ιάκωβος Β' (κατά κόσμο Δαμιανός Παχής).


Πίνακας περιεχομένων






















  ____________________________


http://www.agios.nikolaos.plomariou.gr/e-enoria/o-naos
 

Ι.Ν. Αγίου Νικολάου

Ο ναός του αγίου Νικολάου είναι ο καθεδρικός της πόλεως του Πλωμαρίου.
Χτίστηκε σύμφωνα με την επιγραφή το 1847, η επιγραφή είναι εντοιχισμένη εις τον τοίχο του ναού, η οποία αναφέρει << τω1847 Μαΐου 8 >>. 
Εις την θέσιν, όπου χτίστηκε ο ιερός ναός, δεξιά του ποταμού Σεδούντα κοντά εις την θάλασσαν, υπήρχε παλαιό εξωκκλήσι του αγίου Νικολάου , και ήταν περιβόλι από λεμονιές και πορτοκαλιές, ιδιοκτησία του Εμμανουήλ Ξυπτερά, ο οπoίoς δώρησε το περιβόλι του προς την ανέγερση του ιερού ναού. Δια την άδεια<< φιρμάνι >> του ιερού ναού φρόντισε ο ιατρός Απόστολος Ρεπάνης ο οποίος ήταν ο προσωπικός ιατρός του Σουλτάνου στην Κωνσταντινούπολη . Για τον αρχιτέκτονα γνωρίζουμε ότι οι κάτοικοι του Πλωμαρίου όταν αποφάσισαν να χτίσουν την μεγάλη εκκλησία του αγίου Νικολάου, στον Ποταμό έτσι λεγόταν το Πλωμάρι ,έφεραν από την Αγιάσο τον Κάλφα που έχτισε τον ναόν της Παναγίας και τον ανέθεσαν να χτίσει με τα ίδια αρχιτεκτονικά σχέδια την δική τους εκκλησία στο Ποταμό. Ο ρυθμός είναι τρίκλιτος βασιλική του Λεσβιακού τύπου και η στέγη ξύλινη με κεραμοσκεπή. Οι περισσότερες εικόνες του τέμπλου φέρουν την επιγραφή << Έργον αδελφότητος Ιωσαφαίων Καυσοκαλύβια Άγιον Όρος 1899 >>

Το Πλωμάρι με τον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου διετέλεσε έδρα Μητροπόλεως (Ι924-1934 ) και η πρώτη θεία λειτουργία τελέσθηκε τον Μάιο του 1847.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό για τον καθεδρικό ιερό ναό του Πλωμαρίου Άγιο Νικόλαο.





 









©2010-2012 Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Πλωμαρίου. Developed by LesvosWeb & Supported by Google Sites. All rights reserved. Hosting by LesvosWeb

Δημοφιλείς αναρτήσεις