Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Τι κάνει ο άνθρωπος για να ζήσει (1970)

 
Πληροφορίες για αυτόν τον ιστότοπο
youtube.com
Τι κάνει ο άνθρωπος για να ζήσει (1970) Full HD

Φώτη Κόντογλου Αρχείο

Αγαπημένοι φίλοι της σελίδας μας και του παππού μας Φώτη, καλό μήνα με υγεία! Παγκόσμια ημέρα των ηλικιωμένων σήμερα και ας θυμόμαστε κάθε στιγμή να αγαπάμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και, το πιο σημαντικό, να τους το δείχνουμε!
Σήμερα θα αναρτήσουμε ένα κείμενο του δικού μας παππού που έχει να κάνει με τον τουρισμό, το Άγιον όρος και τι σημαίνει αυτό για εμάς και την Ελλάδα. Γλώσσα κοφτερή και αυτή τη φορά, όπως πάντα, τροφή για σκέψη, αλλά γραμμένο σε πολυτονικό όπως μας ζήτησε φίλος της σελίδας μας. Είναι από το βιβλίο του Μυστικά Άνθη, Εκδόσεις Παπαδημητρίου και έχει τίτλο (όπως στην παλιά εκείνη έκδοση):

Ὁ μύθος τοῦ χταποδιοῦ. Χαμογελαστοὶ ἐχθροί
Στὸν καιρό μας βγήκανε πολλὲς νέες θρησκεῖες, θρησκεῖες, ποὺ τὶς πρεσβεύουνε οἱ ἄπιστοι κι οἱ ἄθεοι. Μιὰ ἀπ᾿ αὐτὲς εἶναι κι ὁ τουρισμός, ποὺ τὸν γέννησε ἡ κούφια καὶ χασομέρικη περιέργεια τοῦ ἀνθρώπου ποὺ θέλει νὰ σκαλίζει καὶ νὰ μαθαίνει χωρὶς νὰ δίνει καμμιὰ σημασία σ᾿ ἐκεῖνο ποὺ βλέπει κι ἀκούει. Οἱ περισσότεροι τουρίστες βαριοῦνται τὴ ζωή τους καὶ θέλουνε νὰ περάσουνε τὴν ὥρα τους, χωρὶς νὰ σκοτίζουνται μήτε γιὰ τὰ μνημεῖα, μήτε γιὰ τὰ ἱστορικὰ ποὺ τοὺς λένε οἱ ξεναγοί, ποὺ μοιάζουνε σὰν νὰ περιποιοῦνται σ᾿ ἕνα τραπέζι κάποιους ἀνθρώπους ποὺ ἔχουνε ἀνορεξία. Ὅσα λένε, ἀπὸ τὅνα τ᾿ αὐτὶ τοὺς μπαίνουν κι ἀπὸ τ᾿ ἄλλο βγαίνουν.
Ὡστόσο, ποιὸς ἔχει τὸ θάρρος νὰ μιλήσει μὲ ἀσέβεια γι᾿ αὐτὴ τὴν καινούρια θεότητα, τὴν τουριστικὴ ψυχαγωγία, ποὺ φέρνει μαζί της καὶ πολλὰ προικιά; Γιατί, στὴν ἐποχή μας, εἶναι ἱερὰ καὶ ὅσια ὅσα πράγματα φέρνουν λεφτά. Ποῦ νὰ τολμήσεις νὰ πεῖς τίποτα γι᾿ αὐτά! Ἔβρισες τὸν Μωάμεθ, ἔβρισες τὸν Μαμωνᾶ.
Καὶ δὲν ἔφταξε τὸ ὅτι ὁ τουρισμὸς γέμισε τὰ μουσεῖα ἀπὸ ἕνα πλῆθος ἀπὸ ἀνθρώπους κάθε φυλῆς, ποὺ χαζεύουνε μ᾿ ἕνα φυλλάδιο στὸ χέρι καὶ μὲ μία φωτογραφικὴ μηχανὴ κρεμασμένη στὸν ὦμο τους, δὲν ἔφταξε τὸ ὅτι κάθε ἐρημικὸ βουνὸ ποὺ ἔχει ἀπάνω του δυὸ κατατσακισμένες κολόνες εἴτε ἕνα σκαλιστὸ μάρμαρο, πατήθηκε, δὲν ἔφταξε τὸ ὅτι δὲν ἀπόμεινε κανένα μυστήριο τοῦ ἀρχαίου κόσμου κρυμμένο, μήτε τάφος ποὺ νὰ μὴν ἀνοίχθηκε γιὰ νὰ κυττάξουνε μέσα οἱ νυσταγμένοι περιηγητές, ἀλλὰ μπαίνουνε καὶ μέσα στὶς ἐκκλησιὲς καὶ στὰ ρημοκκλήσια, ποὺ τὰ προσκυνᾶ ὁ λαός μας, καὶ στέκουνται δίχως νὰ κάνουνε τὸν σταυρό τους, μὲ τὰ χέρια πίσω, ἀδιάφοροι οἱ δυστυχεῖς κι ἀνύποπτοι γιὰ τὸ ποὺ πατᾶνε καὶ ποὺ βρίσκουνται.
Ὁ τουρισμὸς τὰ ἐξουσίασε ὅλα. Μπροστὰ στὴν ἀφεντιά του ἀνοίξανε ὅλες οἱ πόρτες γιὰ νὰ τὸν ὑποδεχτοῦνε, καστρόπορτες ἄπαρτες ἀπὸ πολέμαρχους, μοναστηρόπορτες χιλιαμπαρωμένες, κελλιὰ καὶ σπηλιὲς καὶ ἐρημητήρια ποὺ ζήσανε κρυμμένοι κάποιοι ἁγιασμένοι ἄνθρωποι. Βγήκανε στὰ φανερὰ Ἅγιες Τράπεζες, ἀρτοφόρια, δισκοπότηρα, λειψανοθῆκες μ᾿ ἅγια λείψανα, γιὰ νὰ τὰ δοῦνε οἱ περιηγητές.
Στὸ τέλος παραδόθηκε στὸν τουρισμὸ καὶ τὸ μεγάλο κάστρο τῆς Ὀρθοδοξίας, τ᾿ Ἅγιον Ὄρος. Σ᾿ αὐτὸ τὰ περιβόλι τῆς Παναγίας, πού, κατὰ τὸ θέλημά της, δὲν τὸ πάτησε θηλυκὸ ποδάρι, εἴτε ἀπὸ ἄνθρωπο εἴτε ἀπὸ ζωντανό, μπαινοβγαίνουνε τώρα χιλιάδες ἄνθρωποι ἀπὸ κάθε φυλή, ἄλλοι μὲ πίπες στὸ στόμα, ἄλλοι μὲ κοντὰ βρακιά, ἄλλοι μισόγυμνοι, μὲ κουβέντες, μὲ γέλια, ἀφοῦ πηγαίνουνε γιὰ νὰ διασκεδάσουνε, ὅπως εἶναι κουρασμένοι ἀπὸ τὶς δουλειές τους, ἀπὸ τὶς ἐπιχειρήσεις τους, ἀπὸ τὶς μηχανές, ἀπὸ τὰ τραῖνα, ἀπὸ τ᾿ ἀεροπλάνα, ἀπὸ τὰ παπόρια, ἀπὸ τ᾿ αὐτοκίνητα, ἀπὸ τὰ θέατρα, ἀπὸ τὰ λουτρά, ἀπὸ τὰ ξενοδοχεῖα, κι ἀπὸ ὅλα τὰ ἄλλα ποὺ καταγίνουνται στὴν πατρίδα τους. Ἀλλά, κι ἐδῶ ποὺ ἔρχουνται, κουβαλᾶνε μαζί τους τὴ μυρουδιὰ ἀπ᾿ ὅλα αὐτά, καὶ γι᾿ αὐτὸ δὲν εἶναι σὲ θέση νὰ νοιώσουνε τίποτα κι εἶναι ἀκατάνυκτοι, ὁλότελα ξένοι στὰ προαιώνια μυστήρια ποὺ κλείνει μέσα του τ᾿ Ἅγιον Ὄρος.
Γιατί, πῶς εἶναι τρόπος νὰ μεταδοθεῖ ἐκείνη ἡ πνευματικὴ εὐωδία σὲ ἀνθρώπους ποῦ δὲν ἔχουνε πνευματικὴ ὄσφρηση; Πῶς νὰ νοιώσουνε ὅσα βλέπουνε κι ἀκοῦνε, ἀφοῦ αὐτὰ εἶναι καρποὶ ὑπερούσιοι κι ἀποκαλυπτικοὶ τῆς εὐσέβειας, τῆς προσευχῆς, τῆς ὑψηλῆς θεωρίας; Δὲν φταίγουν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι, ποὺ κάποιοι ἀπ᾿ αὐτοὺς εἶναι ἀγαθοὶ καὶ ταπεινοί, ἄλλα βρίσκουνται ὁλότελα μακρυὰ ἀπὸ τὴν κατάσταση ποὺ πρέπει νὰ βρίσκεται ὅποιος γνωρίζει πὼς ἐκεῖνο τὸ μέρος δὲν εἶναι τόπος γιὰ ἀναψυχή, ἢ γιὰ περίπατο, ἢ γιὰ διασκέδαση, ἢ καὶ ἀκόμα γιὰ μάθηση, ἀλλὰ ἔχει γραμμένη ἀπάνω του τούτη τὴν ἐπιγραφὴ:
«Ὡς φοβερὸς ὁ τόπος οὗτος! Οὐκ ἔστιν ἄλλο, εἰμὴ οἶκος Θεοῦ καὶ αὕτη ἡ πύλη τοῦ οὐρανοῦ».
Δὲν γνωρίζουνε, οἱ δυστυχεῖς, πῶς αὐτὰ ποὺ βλέπουν καὶ ποὺ ἀκούγουν, δὲν καταλαβαίνουνται μὲ τὸν νοῦ. Ποῦ νὰ ὑποθέσουνε πώς μήτε ἐκεῖνοι οἱ ἴδιοι ποὺ τοὺς ὁδηγοῦνε δὲν εἶναι σὲ θέση νὰ νοιώσουνε τὴν ἀληθινὴ σημασία τους, παρὰ πώς ἡ γνώση ποὺ ἔχουνε ἀπ᾿ ἐκεῖνα τὰ ἱερὰ πράγματα, εἶναι γνώση ἐξωτερική, μηχανική, ξώπετση, γιατὶ «ἡ πρὸς Θεὸν σχέσις γίγνεται διὰ τῆς ψυχικῆς μνήμης καὶ τῶν δεήσεων τῆς προσευχῆς καὶ ὁλοκαυτώσεως».
Ἐδῶ δὲν εἶναι τόπος ποὺ νὰ βρίσκει ἀπάντηση ἡ ἁμαρτωλὴ περιέργεια τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ εἶναι τόπος ποὺ ἄνθρωποι ποὺ ἀρνηθήκανε τὸν κόσμο, ἀγωνίζουνται στοὺς πνευματικοὺς ἀγῶνες, μὲ κακοπάθηση τοῦ κορμιοῦ, μὲ ἐγκατάλειψη στὸν Κύριο, μὲ νηστεία, μὲ χέρια σηκωμένα κατὰ τὸν οὐρανό, μὲ στόμα κλεισμένο ἐπὶ χρόνια, μὲ καρδιὰ σφαλισμένη σὲ κάθε ἐξωτερικὴ συνάφεια. Κατὰ λάθος πήρατε αὐτῶν τὸν δρόμο. Σεῖς ζητᾶτε νὰ εὐχαριστήσετε τὶς αἰσθήσεις σας καὶ τὸ σῶμα σας, ἐνῷ ἐδῶ ποὺ σᾶς φέρανε εἶναι ὁ τόπος τοῦ χαροποιοῦ πένθους κι ὅσοι ζήσανε καὶ ζοῦνε ἐδῶ πέρα, δὲν θὰ σας χαροποιήσουν, γιατὶ ζοῦνε μὲ τὸν πόνο τῆς καρδίας, καὶ τοὺς ζεσταίνει ὁ ζῆλος γιὰ τὴ σωτηρία τῆς ψυχῆς τους. Πῶς λοιπὸν ἤρθατε ἐδῶ, σὰν νὰ εἶναι τράπεζα στρωμένη καὶ γάμος, ἐνῷ εἶναι καθημερινὴ θύμηση τοῦ θανάτου κι ἀναστεναγμὸς καὶ κράξιμο λυπητερὸ πρὸς τὸν Θεό;
Οἱ σημερινοὶ ἐχθροὶ τῆς θρησκείας καὶ τοῦ ἔθνους εἶναι πιὸ ἐπικίνδυνοι ἀπὸ τοὺς παλιούς, γιατὶ μᾶς παραπλανοῦνε μὲ τὴν ἥμερη ὄψη τους καὶ μᾶς φαίνουνται ἄβλαβοι, ἀκίνδυνοι. Τέτοια εἶναι τὰ λεγόμενα «ἀγαθὰ τοῦ πολιτισμοῦ», οἱ εὐκολίες τῆς ζωῆς ποὺ εἶναι παγίδες φαρμακωμένες, τὰ θεάματα, οἱ ψυχαγωγίες, οἱ τουρισμοὶ κ.τ.ἄ. Τοῦτοι οἱ ἐχθροὶ φαίνουνται ἄκακοι κι ἀνίκανοι νὰ μᾶς κάνουνε κακό, γιατὶ δὲν εἶναι ἄγριοι καὶ φανεροί, ἀλλὰ ὕπουλοι καὶ κρυφοδαγκανιάρηδες. Ἀπὸ τοὺς πρώτους προφυλάγεσαι, μὰ ἀπὸ τοὺς δεύτερους ὄχι, ὥς που νὰ σὲ καταπιοῦνε, ὅπως φαίνεται ἀπὸ ἕναν θαλασσινῶν μῦθο ποὺ θὰ σᾶς πῶ:
Κάθεται ἡ χταπόδα μὲ τὸ χταποδάκι στὸν πάτο τῆς θάλασσας. Ὅπου, μὲ τὴν ἀπόχη πιάνουνε τὸ χταποδάκι, καὶ τ᾿ ἀνεβάζουνε ἀπάνω. Τὸ μικρὸ φωνάζει στὴ μάνα του:
- «Μὲ πιάσανε, μάνα!».
Ἐκείνη τ᾿ ἀποκρίνεται:
- «Μὴ φοβᾶσαι, παιδί μου!».
Τὸ χταποδάκι φωνάζει πάλι:
- «Μὲ βγάλανε ἀπὸ τὸ νερό, μάνα!»
- «Μὴ φοβᾶσαι, παιδί μου!».
- «Μὲ σγουρίζουνε, μάνα!»
- «Μὴ φοβᾶσαι, παιδί μου!»
- «Μὲ κόβουνε μὲ τὸ μαχαίρι!»
- «Μὴ φοβᾶσαι!»
- «Μὲ βράζουνε στὸ τσουκάλι!»
- «Μὴ φοβᾶσαι!»
- «Μὲ τρῶνε, μὲ μασᾶνε!»
- «Μὴ φοβᾶσαι, παιδί μου!»
- «Μὲ καταπίνουνε!»
- «Μὴ φοβᾶσαι!»
- «Πίνουνε κρασί, μάνα!»
- «Ἄχ! Σ᾿ ἔχασα, παιδί μου!».
Ὁ μῦθος θέλει νὰ πεῖ πὼς ὅλα τὰ σκληρὰ παιδέματα ποὺ κάνανε στὸ χταποδάκι, δὲν ἤτανε γιὰ θάνατο, μήτε τὸ πιάσιμο, μήτε τὸ σγούρισμα, μήτε τὸ μαχαίρι, μήτε τὸ βράσιμο, μήτε τὸ μάσημα. Μὰ σὰν ἄκουσε ἡ μάνα του πῶς πίνανε κρασὶ ἐκεῖνοι ποὺ τὸ φάγανε, γιὰ νὰ τὸ χωνέψουνε, φώναξε: «Σ᾿ ἔχασα, παιδί μου!». Τὸ κρασί, ποὺ φαίνεται τὸ πιὸ ἥμερο πρᾶγμα μπροστὰ στὸ μαχαίρι καὶ στὸ μάσημα, στὸ βάθος εἶναι γιὰ τὸ χταπόδι ὁ πιὸ μεγάλος ὀχτρός.
Ἔτσι καὶ γιὰ μᾶς τοὺς Ἕλληνες. Περάσανε ἀπὸ τὴν πλάτη μας ἄγριες ἀνεμοζάλες κάθε λογῆς, ἀγριάνθρωποι σκληροί, φονιάδες μὲ σπαθιά, μὲ κοντάρια καὶ μ᾿ ἄρματα κάθε λογῆς, Πέρσες, Ἀλαμανοί, Φράγκοι, Ἀραπάδες, Τοῦρκοι κι ἄλλοι. Μᾶς σφάζανε, μᾶς κομματιάζανε, μᾶς κρεμάζανε, μᾶς σουβλίζανε, μὰ δὲν πεθάναμε, γιατὶ μᾶς ἀτσάλωνε ὁ ἀγώνας, δίναμε φωτιὰ στὴ φωτιά, εἴχαμε νὰ κάνουμε μὲ ὀχτροὺς φανεροὺς καὶ σκληρούς.
Τώρα ὅμως, στὸν σημερινὸ καιρό, οἱ ἐχθροὶ ἀλλάξανε ὄψη, γινήκανε κρυφοδαγκανιάρηδες, μὲ τὸ χαμόγελο στὰ χείλια, φίλοι δολεροί, ποὺ φαίνουνται ἄβλαβοι, μάλιστα κι εὐεργέτες καὶ καλόβολοι. Τέτοιοι εἶναι τὰ ἀγαθὰ ποὺ ἔρχουνται μὲ τὶς μηχανὲς καὶ μὲ τὶς ἄλλες εὐκολίες, τὰ ἠλεκτρικὰ πλυντήρια, τ᾿ ἀεροπλάνα, ὁ κινηματογράφος, τὸ ραδιόφωνο, ἡ γύμνια καὶ τὰ μπαὶν-μίξτ, καὶ τ᾿ ἄλλα ποὺ θὰ μᾶς ξεπαραλύσουν καὶ θὰ μᾶς ἀφήσουνε χωρὶς θρησκεία, χωρὶς παράδοση, χωρὶς οἰκογένεια, χωρὶς τίποτα δικό μας.
Ἕνα ἀπ᾿ αὐτὰ τὰ πονηρά, ἀγαθὰ εἶναι κι ὁ τουρισμός, ποὺ εἶναι τὸ ἀθῷο τὸ κρασὶ ποὺ σκοτώνει τὸ χταπόδι, ἐνῷ δὲν τὸ σκότωσαν μήτε τὸ μαχαίρι, μήτε τὰ δόντια.

Ακατάστατο σπίτι:...




enimerotiko.gr

Ακατάστατο σπίτι: 5 σημαντικά πράγματα που φανερώνει για τον χαρακτήρα και την ψυχολογία μας

Τα ψυχολογικά προβλήματα μας μπορούν να αποκαλυφθούν από ένα ακατάστατο σπίτι. Από μια συνήθεια για άλλους. Και αυτό γιατί η καθαριότητα του σπιτιού θεωρείται μια προσωπική ιδιορρυθμία.
Μάλιστα επισημαίνουν ότι αποκαλύπτει πολλά για ένα άτομα ο τρόπος που πλένει τα πιάτα του ή αποθηκεύει τα ρούχα του.
Εμείς πιστεύουμε ότι είναι πάντα χρήσιμο να μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για εμάς και για τους άλλους ανθρώπους. Έτσι, εδώ είναι μερικές από τις πιο δημοφιλείς καθημερινές συνήθειες που έχουν οι άνθρωποι και τα ψυχολογικά προβλήματα που αποκαλύπτουν.
Ακατάστατη ντουλάπα

Εκ πρώτης όψεως το διαμέρισμα ή το δωμάτιό τους μπορεί να φαίνεται τέλειο: καθαρό πάτωμα, τακτοποιημένη βιβλιοθήκη. Μόλις ρίξετε μια ματιά μέσα σε ένα συρτάρι της κουζίνας ή σε ένα ράφι της ντουλάπας, μπορεί να ανακαλύψετε από παλιές πιστωτικές κάρτες μέχρι τσαλακωμένα ρούχα!
Το πώς φαίνεται κάτι είναι σημαντικό για όλους μας και ακόμα περισσότερο για τους ανθρώπους με δραματική προσωπικότητα. Αγαπούν να δείχνουν την καλύτερη πλευρά του εαυτού τους. Κάνουν πολλά πράγματα κυρίως για να εντυπωσιάσουν τους άλλους. Είναι πιο εύκολο για εκείνους να κρύψουν όλα τα άχρηστα πράγματα αντί να τα ξεφορτωθούν.

Το σπίτι μαρτυρά τα ψυχολογικά προβλήματα Ακατάστατο γραφείο

Το γραφείο είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία στο σπίτι από την άποψη της ψυχολογίας. Μερικοί άνθρωποι ταξινομούν τα πάντα, ενώ άλλοι ανακατεύουν τα πάντα! Όλα τα χαρτιά, στυλό, μολύβια, φορητοί υπολογιστές, είναι αντικείμενα που καταλαμβάνουν χώρο και καλύπτονται με σκόνη. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει υψηλή αυτοεκτίμηση και ανωριμότητα.
Ακόμα κι αν το γραφείο σας είναι ακατάστατο, μπορείτε ακόμα να εργάζεστε ενεργά εκεί. Να βρίσκετε εύκολα ό,τι χρειάζεστε. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Πολύ συχνά, ένα ακατάστατο γραφείο είναι ένας δείκτης μιας δημιουργικής και εφευρετικής προσωπικότητας.

Ψυχολογικά προβλήματα και γεμάτο καλάθι απλύτων
Η αναβλητικότητα είναι ένα πρόβλημα που πολλοί άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπίσουν. Συχνά συμβαίνει στα καθημερινά μας καθήκοντα και φαίνεται ότι είναι πολύ λογικό να κάνουμε μια μικρή δουλειά τακτικά, αντί να κάνουμε πολλές μαζί. Αλλά στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν δικαιολογίες όπως «είμαι κουρασμένος», «δεν έχω χρόνο τώρα», ή «θα το κάνω αύριο».
Αν έχετε παρατηρήσει ότι μερικές φορές καθυστερείτε, προσπαθήστε να ξεκινήσετε με μικρά πράγματα. Πλύνετε τα πιάτα αμέσως μετά το φαγητό. Βγάζετε τα σκουπίδια κάθε μέρα -αυτό αποτελεί την υγιή συνήθεια να κάνετε τα πάντα στο σωστό χρόνο. Θα χρειαστείτε αυτή τη συνήθεια σε πιο σημαντικά κομμάτια της ζωής σας. Όπως η εργασία ή οι σχέσεις σας με άλλους ανθρώπους.

Ψυχολογικά προβλήματα και γεμάτος νεροχύτης
Η κουζίνα πρέπει να είναι το πιο καθαρό σημείο στο σπίτι γιατί εδώ τρώμε και μαγειρεύουμε. Οι λεκέδες στα πιάτα, τα υπολείμματα φαγητού, οι κηλίδες του καφέ ή του τσαγιού στις κούπες, όλα αυτά δεν κάνουν απλώς την κουζίνα να φαίνεται βρώμικη. Αλλά μπορούν επίσης να είναι επικίνδυνα για την υγεία μας. Ακόμα και οι άνθρωποι που δεν τους αρέσει η καθαριότητα προσπαθούν να κρατήσουν την κουζίνα καθαρή μόνο και μόνο για να είναι ασφαλείς.
Ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν πρόβλημα με μια βρώμικη κουζίνα. Και μερικές φορές το πρόβλημα δεν είναι μόνο η τεμπελιά. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι η σπάνια καθαριότητα του σπιτιού είναι ένα από τα σημάδια της κατάθλιψης. Οι άνθρωποι απλά δεν έχουν την ενέργεια να κρατήσουν το σπίτι τους καθαρό, δεν αισθάνονται ότι είναι σημαντικό και πολύ πιθανό δεν εκτιμούν αρκετά τον εαυτό τους. Δεν νομίζουν ότι αξίζουν να ζουν σε ένα καθαρό μέρος.
Βρώμικη τουαλέτα

Οι διαφημίσεις των σαμπουάν συνήθως δείχνουν το μπάνιο ως το μέρος όπου μπορείτε να ξεχάσετε όλα τα προβλήματά σας και να χαλαρώσετε εντελώς. Και είναι αλήθεια: ένα ζεστό μπάνιο έχει τεράστια επίδραση στον τρόπο που αισθανόμαστε. Οι διαφορετικές μυρωδιές μπορούν να μας ξυπνήσουν, ενώ τα άλατα και τα αιθέρια έλαια μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση του δέρματός μας και τη λειτουργία των εσωτερικών οργάνων μας.
Απλά μια ματιά στο μπάνιο είναι αρκετή για να καταλάβουμε πόσο νοιάζεται ο ιδιοκτήτης όχι μόνο για το σώμα του, αλλά και για την ψυχική του διάθεση. Ένα καθαρό μπάνιο αποτελεί ένδειξη ότι χρησιμοποιείται τακτικά. Αφρόλουτρα, αρωματικά έλαια, οδοντόκρεμα υψηλής ποιότητας, κρέμες προσώπου και λοσιόν σώματος, όλα αυτά σημαίνουν ότι αυτό το άτομο νοιάζεται για τον εαυτό του. Αν το μόνο πράγμα στο μπάνιο είναι ένα ξυραφάκι ή ένα κομμάτι σαπουνιού, δεν σημαίνει ότι το άτομο είναι καταθλιπτικό. Αυτό σημαίνει ότι το άτομο έχει πραγματικά άγχος και δεν έχει πολύ χρόνο να νοιαστεί για το πώς φαίνεται.
Αυτά είναι μερικά μόνο σημάδια ότι το άτομο έχει κάποια ψυχολογικά προβλήματα που θα πρέπει να εξετάσει.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Βιογραφία του Snowden




-0:23


www.psichogios.gr
Εκδόσεις Ψυχογιός
Έκπτωση 10% και 16 πόντοι Ανταμοιβής για τα μέλη των Εκδόσεων Ψυχογιός!
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS
Απόκτησε τώρα την πολύκροτη Βιογραφία του Snowden που εξαντλήθηκε και ανατυπώθηκε την 1η μέρα κυκλοφορίας, στην τιμή των €15,93 και Άμεση Αποστολή ή ζήτησε το βιβλίο στο βιβλιοπωλείο σου!














Σκόπια: Τρία χρόνια στην φυλακή ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδας Ιωάννης

 
newsthessaloniki.gr
 
Φυλακισμένος στα Σκόπια επειδή φώναξε η Μακεδονία είναι ελληνική. Απαράδεκτες οι συνθήκες κράτησης. Απειλούν να τον σκοτώσουν αν δεν ανακαλέσει τα όσα υποστηρίζει για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχρίδας Ιωάννης τόλμησε να πει την αλήθεια κι αμέσως οι Σκοπιανοί του πρόσαψαν τον χαρακτηρισμό προδότη του έθνους.

Αν και τα τρία τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται στην φυλακή δεν ήταν λίγα αυτά που πέρασε και τα προηγούμενα χρόνια. Συνεχείς φυλακίσεις, διώξεις, εξορίες.
Όλα αυτά γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν φοβόταν να πει στους Σκοπιανούς ότι δεν είχαν καμία δουλειά με τον Μέγα Αλέξανδρο και την Μακεδονία.
Θέλουν να τον εξοντώσουν και αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που του φέρονται στη φυλακή είπε η μητέρα του που της επέτρεψαν να τον δει μόνο δύο φορές. Κοιμάται σε κελί με 33 άτομα με μια τουαλέτα , οι φύλακες τον βασανίζουν και οι συνθήκες υγιεινής είναι απαράδεκτες.
Η εκκλησία του Αρχιεπίσκοπου Αχρίδος, στα πλαίσια του Πατριαρχείου Σερβίας, είναι αναγνωρισμένη από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους Εκκλησίες της Οικουμένης.
Σήμερα ο μάρτυρας φιλέλληνας συμπληρώνει τρία χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων, όπου λιώνει αβοήθητος από τους Σέρβους και από τους Έλληνες φυσικά, οι οποίοι στο πλαίσιο της συμφωνίας στις Πρέσπες καμία σημασία δεν δίνουν σε θέματα ελληνικότητας της Μακεδονίας, ούτε και σε όποιον το φωνάζει, ιδιαίτερα δε  αν πρόκειται για κληρικό.
Όσο για την Ελλαδική Εκκλησία η ίδια συμπεριφορά αδιαφορίας.
Η Διεθνής κοινότητα μόνο λεκτικά συμπαρίστανται στο δράμα του Ιωάννη.
Οι ομόδοξοι Σέρβοι δεν κάνουν καμία θεαματική ενέργεια για να τον αποφυλακίσουν.
Ούτε οι Έλληνες έκαναν κάτι για αυτόν που έχουν ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση στον Ελληνομαθέστατο και φιλέλληνα Ιεράρχη, που υπερασπίστηκε τα Ελληνικά δίκαια της Μακεδονίας, φωνάζοντας κι αυτός μαζί με 10 εκατομμύρια Έλληνες, ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική. Από τότε ο Ιωάννης πληρώνει ακόμη πολύ βαρύ τίμημα, αυτά τα 12 χρόνια.
Μια φυλακή κόλαση. Όπως έγραψε προ ημερών ο ίδιος, ζήτησε δύο φορές από τον διευθυντή των φυλακών να του επιτρέψει να επισκεφθεί τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας, ιερείς και μοναχούς, αλλά του αρνήθηκε χωρίς εξήγηση.
Στην ίδια επιστολή του περιγράφει τις άθλιες συνθήκες στέγασης (33 άτομα σε ένα δωμάτιο με μόνο μία τουαλέτα), κακό φαγητό και κακή υγιεινή, και η φυλακή δεν δίνει ούτε ένα πιάτο και κουτάλι στους φυλακισμένους, γι” αυτό πρέπει να τα φέρουν από το σπίτι. Η υπερήλικη μητέρα του, που τον επισκέφθηκε προ ημερών επιβεβαίωσε, τις φήμες ότι ο γιός της Ιωάννης βρίσκεται σε κακή κατάσταση υγείας.
 

Αγνοδίκη

 
medlabgr.blogspot.com
Μαθήτρια του διάσημου ιατρού Ηρόφιλου. Ειδικεύτηκε στη Γυναικολογία.…
Άνδρας είχε αναγκασθεί να ντυθεί η πρώτη γυναίκα γιατρός στην Αρχαία Ελλάδα, καθώς, έως τον 4ο αιώνα, είχε θεσμοθετηθεί νόμος που απαγόρευε στις γυναίκες να ασκούν ιατρική και όποια παρέβαινε το νόμο, τιμωρείτο με θανατική ποινή. Η περί ου ο λόγος Αγνοδίκη, η οποία δεν δίστασε να ντυθεί άνδρας και να μαθητεύσει δίπλα στον διάσημο γιατρό Ηρόφιλο (355-280 π.Χ.) στην Αλεξάνδρεια. Μετά τη μαθητεία της, μεταμφιεσμένη πάντα σε άνδρα, επέστρεψε στην Αθήνα και άσκησε το ιατρικό επάγγελμα με μεγάλη επιτυχία και γρήγορα έγινε η ευνοούμενη των εύπορων γυναικών. 
Σύμφωνα με όσα γνωστά υπάρχουν, οι Αθηναίοι γιατροί ζήλεψαν για την επιτυχία του νεοφερμένου γιατρού και η Αγνοδίκη καταγγέλθηκε ως άτομο που διαφθείρει τα ήθη των κυριών. 
Η Αγνοδίκη αποκάλυψε τότε ότι ήταν γυναίκα και παραπέμφθηκε σε δίκη, αλλά όλες οι γυναίκες και ιδίως οι πλούσιες και οι εταίρες τής συμπαραστάθηκαν με αποτέλεσμα να αθωωθεί και στη συνέχεια να αλλάξει ο νόμος. Οι γυναίκες μπορούσαν πλέον να ασκούν το ιατρικό επάγγελμα αρκεί να εξέταζαν μόνο γυναίκες. Η Αγνοδίκη η Αθηναία έζησε στην Αθήνα του 3ου αι. π.Χ. Τα περισσότερα ιστορικά στοιχεία γι’αυτήν μας τα έχει αφήσει ο μεταγενέστερος Ρωμαίος συγγραφέας Υγίνος Γάιος-Ιούλιος, ο οποίος υπήρξε διευθυντής της Παλατινής Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Η Αγνοδίκη ουσιαστικά αποτέλεσε την πρώτη φεμινίστρια της εποχής της και έσπειρε τον πρώτο σπόρο της ισότητας των δύο φύλων.
Δίψαγε για μάθηση, η ψυχή της επιθυμούσε να ορίζει η ίδια τον εαυτό της κι έτσι πήρε τη μεγάλη απόφαση. Μεταμφιεσμένη σε άντρα, πήρε τον δρόμο για την Ηροφίλιο Ιατρική Σχολή της Αλεξάνδρειας. Εκεί μετά από πολλές περιπέτειες κατάφερε να γίνει η πρώτη γυναίκα μαιευτήρας-γυναικολόγος κι επέστρεψε στην πατρίδα της για να διεκδικήσει την ανεξαρτησία και την αποδέσμευση όλων των Ελληνίδων.

Ο καθηγητής της Ιστορίας της Επιστήμης, Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, μέσα στο βιβλίο του «Αρχαίοι Ελληνες Ιατροί», γράφοντας για την Αγνοδίκη αναφέρει τα εξής: «Μαθήτρια του διάσημου ιατρού Ηρόφιλου. Ειδικεύτηκε στη Γυναικολογία. Σύμφωνα με τον τότε ισχύοντα νόμο απαγορευόταν η εξάσκηση του ιατρικού επαγγέλματος από γυναίκες και από δούλους. Επειδή πολλές γυναίκες ασθενείς ή επίτοκοι δεν ήθελαν, από ντροπή, να καλέσουν άνδρες ιατρούς, επέθαιναν. Βλέποντας την κατάσταση αυτή η Αγνοδίκη φόρεσε ανδρικά ενδύματα και παρακολούθησε τις παραδόσεις της Ιατρικής Σχολής του Ηροφίλου. Αρχισε να εξασκεί το επάγγελμα, εμπιστευόταν το μυστικό της στις ασθενείς της και εσημείωσε μεγάλες επιτυχίες. Οι άνδρες συνάδελφοί της, νομίζοντας πάντοτε ότι είναι άνδρας, την κατηγόρησαν, πιθανώς λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, ότι είχε συνάψει σχέσεις με τις πελάτισσές της. Στο δικαστήριο η Αγνοδίκη αναγκάστηκε να αποκαλύψει το φύλο της και αθωώθηκε, κατηγορήθηκε όμως στη συνέχεια για παράβαση του νόμου περί ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος, αφού ήταν γυναίκα. Στη δεύτερη δίκη, που έμεινε στην Ιστορία, η Αγνοδίκη με άριστους δικηγόρους υπερασπίσεως, επέτυχε όχι μόνον την αθώωσή της, αλλά και την αναθεώρηση του νόμου.
Πιθανώς εξ αυτού του γεγονότος να πήρε και το όνομα Αγνοδίκη. Από τότε επετράπη στις γυναίκες να σπουδάζουν ιατρική και να ασκούν το ιατρικό επάγγελμα»! 
Η πρώτη γυναίκα γιατρός στην Ιστορία της Ανθρωπότητας είχε νικήσει χρησιμοποιώντας την αλήθεια που μόνο η Αθηναϊκή Δημοκρατία παρείχε και γι’ αυτό φέρεται ως η πρώτη καταγεγραμμένη στην παγκόσμια ιστορία γυναίκα που άσκησε επίσημα το επάγγελμα της μαίας.
Η ιστορία της Αγνοδίκης αποτελεί το αντικείμενο της εισήγησης της Ε. Κατσαρού από το Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου, που παρουσιάστηκε στο 22ο ιατρικό συνέδριο Ενόπλων Δυνάμεων στη Θεσσαλονίκη, το 2008. 
docmed.gr
 

Αγαπημένοι Άγγελοι του Χρυσού Φωτός

Σας παραθέτω προσευχή προς τους Αγγέλους 
της αφθονίας και ευημερίας.

Είναι καλό να την λέμε πρωινές ώρες 
όταν η μέρα είναι φωτεινή και ηλιόλουστη 
και το ιδανικό είναι να είμαστε στην ύπαιθρο 
ή έστω κάπου έξω φωτεινά....

Αγαπημένοι Άγγελοι του Χρυσού Φωτός 
και της Αιώνιας Αγάπης του Δημιουργού 
όλης της ύπαρξης

Αγαπημένοι Άγγελοι της αφθονίας και της ευημερίας

Επικαλούμαι τώρα τη δύναμη της παρουσίας σας 
και του Φωτός που αντιπροσωπεύετε, 
να με περιβάλλει τέλεια και να μου επιφέρει: 
πλήρη εξαγνισμό, θεραπεία 
και την εκδήλωση της αφθονίας 
και της ευημερίας μου σε κάθε επίπεδο 
υλικό, ενεργειακό, συναισθηματικό, νοητικό και πνευματικό -

Εξαγνισμός, Εξαγνισμός, Εξαγνισμός Αμήν

Οι τοξικοί άνθρωποι δεν ικανοποιούνται με τίποτα

 
dinfo.gr
Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να σε ορίζει, να αποφασίζει για σένα, να σε…

Ανοικτή Βιβλιοθήκη

 
@ Χιλιάδες ελληνικά βιβλία (e-books) που διανέμονται # ελεύθερα και # νόμιμα (www.openbook.gr)

τεύχη ΥΠΕΡ Χ ...

https://issuu.com/xalkiadakis/docs/yper_x_89_pasxa_2019_

βρήκα κάτι ενδιαφέρον 
μπορούμε να διαβάσουμε τα τεύχη ΥΠΕΡ Χ ... 
αλλά και άλλα βιβλία ... ενδιαφέρον...!
 
issuu.com
Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish…

Δημοφιλείς αναρτήσεις