Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Σεσκουλοντολμάδες με μπακαλιάρο

 
 
Σεσκουλοντολμάδες με μπακαλιάρο

1/2 κιλό μεγάλα φύλλα σέσκουλων χωρίς κοτσάνια
400 γρ. φιλέτα μπακαλιάρου
200 γρ. ρύζι Καρολίνα
3 αυγά
2 λεμόνια (το χυμό τους)
5 κουταλιές ελαιόλαδο
1/2 ματσάκι μαϊντανό
1/2 ματσάκι άνηθο
1/2 κουταλιά κύμινο
Αλάτι
Πιπέρι

Ζεματάτε τα σέσκουλα και τα αφήνετε να κρυώσουν. Κόβετε το μπακαλιάρο στα δύο και τον ζεματάτε.

Ζυμώνετε το ψάρι μαζί με το ρύζι, πιπέρι, κύμινο, 4 κουταλιές λάδι, 1 αυγό, το μαϊντανό και τον άνηθο ψιλοκομμένα.

Τυλίγετε τους ντολμάδες και τους τοποθετείτε σε μια λαδωμένη κατσαρόλα.

Προσθέτετε νερό, αλάτι, και βράζετε σε χαμηλή φωτιά. Κατόπιν φτιάχνετε το αυγολέμονο: τα 2 αυγά, το χυμό των λεμονιών, και αφού αποσύρετε το σκεύος από τη φωτιά, προσθέτετε σιγά-σιγά ζουμί από τους ντολμάδες.

Ρίχνετε το αυγολέμονο στην κατσαρόλα, την κουνάτε λίγο και αφήνετε το φαγητό να «ησυχάσει».

vita.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Σήμερα...

 
 
 Χρόνια Πολλά!
 στην Κασσιανή
 και στον Σώζο



πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%AE

Κασσιανή

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Η Κασσιανή
Η Κασσιανή ή Κασ(σ)ία, ή Εικασία, ή Ικασία (μεταξύ 805 και 810 - πριν το 865) ήταν βυζαντινή ηγουμένη, ποιήτρια, συνθέτρια, και υμνογράφος στην οποία κα αποδίδεται το ψαλλόμενο την Μεγάλη Τρίτη τροπάριο που αρχίζει με τις λέξεις: "Κύριε η εν πoλλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή..".
Η ζωή και το έργο της καλύπτεται από μια ασάφεια. Αρχικά, το όνομά της, το οποίο απαντάται στις πηγές με τις τέσσερις προηγούμενες παραλλαγές. Το πρώτο, (Κασσιανή), προέκυψε επειδή ίσως το όνομά της δεν ήταν συνηθισμένο και της δόθηκε όνομα καλογερικό, δηλαδή τη θηλυκή μορφή του γνωστού καλογερικού ονόματος Κασσιανός. Το δεύτερο, (Κασ(σ)ία), χρησιμοποιείται από την ίδια στην ακροστιχίδα του μοναδικού σωζόμενου κανόνα της. Τέλος οι δύο τελευταίες παραλλαγές, (Εικασία ή Ικασία), προέκυψαν από το λάθος ενός αντιγραφέα που προσέθεσε το γράμμα «Ι»[1].
Πρώτος βυζαντινός χρονογράφος που παρέχει στοιχεία περί της ζωής της Κασσιανής είναι ο Συμεών ο Μάγιστρος, τον οποίο και ακολουθούν πολλοί άλλοι μεταξύ δε αυτών ο Λέων ο Γραμματικός, ο Ιωάννης Ζωναράς κ.ά. Η Κασσιανή είναι μία από τους πρώτους μεσαιωνικούς συνθέτες τα έργα των οποίων σώζονται αλλά και μπορούν να ερμηνευτούν από σύγχρονους ειδικούς και μουσικούς. Περίπου 50 από τους ύμνους έχουν διασωθεί και 23 από αυτούς περιλαμβάνονται στα λειτουργικά βιβλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ο ακριβής αριθμός τους είναι εξαιρετικά δυσχερές να προσδιοριστεί, καθώς πολλοί ύμνοι αποδίδονται σε διαφορετικά πρόσωπα σε διάφορα χειρόγραφα, ενώ συχνά δε σώζεται το όνομα του υμνογράφου.
Επιπλέον, σώζονται 789 μη λειτουργικοί της στίχοι. Πρόκειται κυρίως για «γνωμικά», όπως για παράδειγμα το παρακάτω:
«Απεχθάνομαι τον πλούσιο άντρα που γκρινιάζει σαν να ήταν φτωχός.»
Τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία σαν αγία στις 7 Σεπτεμβρίου.[2]

Πίνακας περιεχομένων

                                                 --------------------------------------
πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%A3%CF%8E%CE%B6%CF%89%CE%BD,_%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9B%CE%AE%CE%BC%CE%BD%CE%BF%CF%85

Άγιος Σώζων, πολιούχος της Λήμνου

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Ο Άγιος Σώζων έζησε τον 3ο αιώνα και πέθανε με μαρτυρικό θάνατο. Από τα τέλη του 19ου αιώνα είναι πολιούχος της Λήμνου.

Πίνακας περιεχομένων

Βιογραφικά

Ο Άγιος Σώζων έζησε τον 3ο αιώνα και πριν γίνει Χριστιανός ονομαζόταν Ταράσιος. Καταγόταν από τη Λυκαονία της Μικρασίας αλλά ζούσε στην Κιλικία και ήταν βοσκός. Κάποτε βρέθηκε στην Πομπηιούπολη της Κιλικίας. Εκεί, είδε ένα χρυσό άγαλμα της θεάς Άρτεμης. Τότε απέκοψε το χέρι του αγάλματος και μοίρασε το χρυσάφι σε φτωχούς χριστιανούς. Όμως έγινε αντιληπτός, συνελήφθη και πέθανε με μαρτυρικό θάνατο.
Η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 7 Σεπτεμβρίου.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

"Περιμένοντας τους Βαρβάρους "

 
Κ ΚΑΒΑΦΗΣ "Περιμένοντας τους Βαρβάρους "

-Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;

Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
-Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μιά τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ' οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.

Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

-Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,

και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

-Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.

Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

-Γιατί οι δυό μας ύπατοι κ' οι πραίτορες εβγήκαν

σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες•
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά γυαλιστερά σμαράγδια•
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ' ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλισμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα•

και τέτοια πράγματα θαμπόνουν τους βαρβάρους.

-Γιατί κ' οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα

να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα•

κι αυτοί βαριούντ' ευφράδειες και δημηγορίες.

-Γιατί ν' αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία

κ' η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που έγιναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ' οι πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κ' οι βάρβαροι δεν ήλθαν.

Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.

Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις.

 σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Λορέντζος Μαβίλης


 Lorentzos Mavilis, Greek poet - Athens, 2008.JPG


Ο Λορέντζος Μαβίλης (6 Σεπτεμβρίου 1860 - 28 Νοεμβρίου 1912) ήταν Επτανήσιος λυρικός ποιητής, και συνθέτης σκακιστικών προβλημάτων.

Ο Λορέντζος Μαβίλης γεννήθηκε το 1860 στην Ιθάκη έχοντας όμως Ισπανική καταγωγή. Ο παππούς του, εκ πατρός, ήταν πρόξενος της Ισπανίας στην Κέρκυρα, όπου η οικογένειά του είχε εγκατασταθεί. Μάλιστα εκεί πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Εξωτερικά ο Λορέντζος
Μαβίλης ήταν μεγαλόσωμος με γαλανά μάτια και ξανθά μαλλιά. Το 1880 αποφάσισε να πάει στην Γερμανία για να σπουδάσει φιλολογία και φιλοσοφία. Οι σπουδές του συνεχίστηκαν επί δεκατέσσερα χρόνια και μάλιστα επηρεάστηκε από τις θεωρίες του Νίτσε, την "Κριτική του Καθαρού Λόγου" του ορθολογικού Ιμμάνουελ Καντ και από την "Βουλησιαρχία" του απαισιόδοξου Αρθούρου Σοπενχάουερ. Ακόμα ασχολήθηκε με τα σανσκριτικά φιλοσοφικά κείμενα και μετέφρασε αποσπάσματα από το ινδικό έπος Μαχαμπχαράτα. Κατά την παραμονή του στη Γερμανία ασχολήθηκε με την σύνθεση λυρικών ποιημάτων (κυρίως σονέτων), και σκακιστικών προβλημάτων που δημοσιεύτηκαν σε γερμανικά έντυπα.

Το 1887 συμμετείχε στο τουρνουά της Φραγκφούρτης. Δύο χρόνια αργότερα ( 1889 ) έλαβε μέρος στο σκακιστικό τουρνουά της πρωτεύουσας της νότιας Σιλεσίας Βρότσλαβ (Breslau) με το όνομα Sillibam. Το 1896 ο Μαβίλης συμμετείχε στην επανάσταση της Κρήτης, πολεμώντας μαζί με τους αντάρτες στα κρητικά βουνά. Και το 1897 κατά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο συγκέντρωσε εβδομήντα Κερκυραίους εθελοντές και πήγαν να πολεμήσουν στην Ήπειρο, όπου και τραυματίστηκε στο χέρι. Τα έξοδα της εκστρατείας των εθελοντών τα κάλυπτε ο ίδιος.

Το 1909 γίνεται ο ενθουσιώδης κήρυκας του ξεσηκωμού και το 1910 εκλέγεται ως βουλευτής της Κέρκυρας. Το 1911 υπερασπίζοντας τη δημοτική γλώσσα ως αντιπρόσωπος της Κέρκυρας μέσα στην Ελληνική Βουλή είπε απευθυνόμενος στους καθαρευουσιάνους: "Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει. Υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι, και υπάρχουσι πολλοί χυδαίοι άνθρωποι ομιλούντες την καθαρεύουσαν". ("Εφημερίς των συζητήσεων της Βουλής", Β' Αναθεωρητική Βουλή, 1911, σελ. 689, συνεδρίασις 36). Στις 28 Νοεμβρίου του 1912 γίνεται επικεφαλής του λόχου των εθελοντών και σκοτώνεται στη Μάχη του Δρίσκου κοντά στα Ιωάννινα κατά τον Πρώτο Βαλκανικό πόλεμο. Λέγεται ότι διατηρούσε ερωτικό δεσμό με την ποιήτρια Μυρτιώτισσα - κατά κόσμον Θεώνη Δρακοπούλου - (1885-1968), η οποία υπηρέτησε την ερωτική ποίηση και το ποίημά της "Τι άλλο καλέ μου" (1925) είναι αφιερωμένο στη μνήμη του.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CE%B1%CE%B2%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CF%82

Ο Καθεδρικός του Μιλάνου

πηγή: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.498915690120323.118306.409941222351104&type=Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Καθεδρικός του Μιλάνου



Ο εντυπωσιακός καθεδρικός του Μιλάνου είναι η σημαντικότερη εκκλησία και έδρα του αρχιεπίσκοπου της πόλης ενώ θεωρείται ως μία από της σημαντικότερες εκκλησίες παγκοσμίως. Χρειάστηκε 5 αιώνες για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του και ακόμα και σήμερα είναι η 4η μεγαλύτερη εκκλησία στον κόσμο. Το πόσο σημαντικό είναι το σημείο για την πόλη του Μιλάνου είναι εμφανές από την ρυμοτομία του κέντρου της πόλης, με τους δρόμους είτε να ξεκινούν από το σημείο, είτε να το περικυκλώνουν. 
Στο παρελθόν βρίσκονταν στο σημείο η βασιλική της πόλης από των 5ο αιώνα, ενώ μια δεύτερη προστέθηκε το 838. Το 1075 όμως οι βασιλικές καταστράφηκαν από μια μία μεγάλη πυρκαγιά. Έτσι το 1386 ο αρχιεπίσκοπος Antonio da Saluzzo ξεκίνησε της εργασίες και με τον ενθουσιασμό για την κατασκευή του νέου καθεδρικού της πόλης να είναι διάχυτος, δεν δυσκολεύτηκε να βρει τους απαραίτητους πόρους. Το 1389 ο Γάλλος μηχανικός Nicolas de Bonaventure έγινε ο υπεύθυνος της κατασκευής και έδωσε στην εκκλησία την έντονη Γοτθική όψη. 
Η κατασκευή του νέου καθεδρικού ξεκίνησε με πολλή μεγάλη ταχύτητα και το 1402 ήταν σχεδόν μισοτελειωμένη. Όμως το 1480 η εργασίες σχεδόν πάγωσαν, λόγω έλλειψης πόρων και ιδεών. Το 1500 με 1510 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του οκταγωνικού θόλου και το εσωτερικό διακοσμήθηκε με 4 σειρές 15 αγαλμάτων που παρουσιάζουν αγίους και άλλους βιβλικούς χαρακτήρες. 
Το επόμενο μεγάλο βήμα στην ιστορία της κατασκευής του καθεδρικού έγινε όταν αρχιεπίσκοπος ανέλαβε ο Carlo Borromeo και το 1571 τοποθέτησε τον Pellegrino Pellegrini ως αρχιμηχανικό. Οι δύο άνδρες θέλησαν να αλλάξουν την μορφή του ναού, καθώς με την Γοτθική κατασκευή του έμοιαζε ως κάτι ξένο. Την εποχή εκείνη η αναγεννησιακή αρχιτεκτονική ήταν συνώνυμο της Ιταλικής. Τελικά ο Pellegrini δεν μπόρεσε πότε να ολοκληρώσει το εξωτερικό με βάση τα σχέδια του, έκανε όμως πολλές αλλαγές στο εσωτερικό του ναού και το 1577 ο αρχιεπίσκοπος καθαγίασε την κατασκευή ως εκκλησία. Η εργασίες συνεχίστηκαν κατά την διάρκεια του 17ου αιώνα, με των αρχιτέκτονα Carlo Buzzi να επιστρέφει στην Γοτθική αρχιτεκτονική και την ολοκλήρωση του πιο χαρακτηριστικού συμβόλου του ναού, της Μικρής Μαντόνας. Το αγαλματάκι αυτό βρίσκεται σε υψος 108.5 μέτρων και λόγο του ύψους του είναι εμφανές από τα περισσότερα σημεία της ευρύτερης περιοχής του κέντρου. 
Επειδή το Μιλάνο όμως, συχνά είναι συννεφιασμένο, οι Μιλανέζοι θεωρούν την μέρα καθαρή όταν το αγαλματάκι είναι εμφανές από μια απόσταση. Αυτό που δεν κατάφεραν να πετύχουν πολλοί άνδρες για περίπου 400 χρόνια, το κατάφερε ο Ναπολέοντας σε μόλις επτά χρόνια. Ήταν το 1805 όταν έπρεπε να στεφτεί Βασιλιάς της Ιταλίας και παράγγειλε το εξωτερικό του ναού να τελειώσει άμεσα, όπως και έγινε. 
Ο Ναοπολέων στέφτηκε βασιλιάς στον καθεδρικό και ως ένα "ευχαριστώ" τοποθετήθηκε και ένα άγαλμα του στην κορυφή μιας από της spires. Μέσα στα επόμενα χρόνια ολοκληρώθηκαν και άλλες λεπτομέρειες αλλά μόλις το 1965, με την τοποθέτηση της τελευταίας πύλης, θεωρείται ως το τέλος μιας μακριάς διαδικασίας της κατασκευής του επιβλητικού αυτού καθεδρικού. Ακόμα και σήμερα όμως κάποια αγάλματα δεν έχουν ολοκληρωθεί.

από Αγάπη


                                  από Αγάπη


Μάγια και Αντιγόνη... Δύο γυναίκες σε τραγικά αδιέξοδα. Δύο γυναίκες αντιμέτωπες με αμείλικτα διλήμματα. Δημήτρης, Ηρακλής, Φίλιππος, Αποστόλης... Κάποιοι ξέρουν να αγαπούν πραγματικά και κάποιοι άλλοι είναι προδότες. Ένας μικρόκοσμος τόσο δικός μας, ζωές σχεδόν παράλληλες με την καθημερινότητά μας... Τι έκανε τη Μάγια να νιώσει προδομένη, να πνίξει βαθιά μέσα της τον μεγαλειώδη έρωτα που ζούσε με τον Δημήτρη και να χτίσει με λάθος υλικά τη ζωή της; Πώς θα αντιμετωπίσει τώρα την υποψία ότι εκείνος μπορεί να ήταν αθώος; Πώς κατέληξε η Αντιγόνη να συνδέσει το μέλλον της με έναν άντρα βίαιο που την ανάγκασε να φύγει από τον τόπο της κυνηγημένη, αφήνοντας πίσω της όνειρα και σταδιοδρομία; Πώς θα αντιδράσει τώρα που κινδυνεύει κυριολεκτικά η ζωή της; Τελικά είναι ο έρωτας λυτρωτής ή μήπως κάποιες φορές γίνεται τραχύς και βίαιος δυνάστης; Ένα μυθιστόρημα που θα σας κάνει να βυθιστείτε στα πάθη της ανθρώπινης ψυχής και να νιώσετε την ανάταση του έρωτα, της ανυπόκριτης αγάπης και της φιλίας, αλλά και την προδοσία, τον εγωισμό και τη βία που συχνά αποτελούν τους μικρούς και μεγάλους δυνάστες της ζωής μας.
— με Φανή Πανταζή

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ στην τέχνη

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=377542028985522&set=a.136809996392061.29371.135792846493776&type=1&theater
ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ

Δάφνις και Χλόη είναι μία ιστορία αγάπης που έγραψε ένας εκ των πρώτων μυθιστοριογράφων του κόσμου, ο Έλληνας Λόγγος, συγγραφέας του 3ου μ.Χ. αιώνα.
Στην εποχή μας δεν έχουν διασωθεί άλλα έργα του Λόγγου, αλλά το Δάφνις και Χλόη διασώθηκε πλήρες και αποτελείται από 4 βιβλία. Το έργο αυτό ήταν γνωστό από την περίοδο της Αναγέννησης στην Κεντρική Ευρώπη. Πριν όμως γίνει γνωστό στην Ευρώπη, αγαπήθηκε και διασκέδαζε τις δέσποινες και τις αρχόντισσες της Μήθυμνας, από τον 3ο μ.Χ. αιώνα.

Στο βουκολικό αυτό μυθιστόρημα, η φύση, οι ήρωες του και ο ταπεινός κόσμος των αγροτών και των δούλων που τους περιβάλλει εξιδανικεύονται από τον συγγραφέα. Το ύφος του έργου είναι μοναδικό για την εκλεπτυσμένη περιγραφή του έρωτα και της φύσης. Τίποτα δεν καλύπτεται με πέπλο κι όμως το κάθε τι είναι γεμάτο μυστήριο.

Η υπόθεση διαδραματίζεται σε μία παραλία της Λέσβου, όπου οι δύο βοσκοί Λάμων και Δρύας βρίσκουν, υιοθετούν κι ανατρέφουν μαζί δύο έκθετα παιδιά, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι. Τα παιδιά φορούν πολλά κοσμήματα, δείγμα της καταγωγής τους. Οι θετοί τους γονείς, οι βοσκοί Λάμων και Δρύας, τους δίνουν τα ονόματα Δάφνις και Χλόη. Όταν μεγαλώνουν τα παιδιά, αναλαμβάνουν τη βοσκή των κοπαδιών (κατσικιών και προβάτων) από τους θετούς γονείς τους, ενώ η φλόγα της αγάπης αρχίζει να διαφαίνεται στις νεανικές τους καρδιές.

Δάφνις και Χλόη στην τέχνη

Από το θέμα του εμπνεύστηκαν ζωγράφοι, όπως ο Μπουρντόν (Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου), ο Ζεράρ (Μουσείο Λούβρου), ο Μαρκ Σαγκάλ, γλύπτες όπως ο Νταλού και ο Κορτό (Μουσείο Λούβρου). Γνωστή είναι και η ομώνυμη χορογραφική συμφωνία του Μωρίς Ραβέλ σε 3 μέρη με χορικά.

Το μυθιστόρημα για πρώτη φορά μεταφράστηκε στη γαλλική γλώσσα από τον επίσκοπο Ωξέρ Αμνώ το 1551 και η πρώτη ολοκληρωμένη έκδοση έγινε το 1810 από τον Πωλ-Λουΐ Κουριέ. Ακολούθησαν πολλές εκδόσεις με σχόλια και διορθώσεις. Στα γερμανικά η καλύτερη έκδοση θεωρείται του εκδοτικού οίκου Prestel – Verlag (1994) εμπλουτισμένη με 42 λιθογραφίες του Σαγκάλ. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΙΝΑΚΑΣ - GLEYRE CHARLES - DAPHNIS ET CHLOE


σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Μέτρα τις ευλογίες σου

πηγή: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=516132671734071&set=a.197669460247062.59663.193914440622564&type=1&theater

Μέτρα τις ευλογίες σου
  Ένας άλλος καλός τρόπος για να ξεπεράσεις ένα αδιέξοδο είναι να μετρήσεις τις ευλογίες σου τώρα. Τι από αυτά που έχεις σου αρέσει αυτήν τη στιγμή; Ποιο μέρος της επιθυμίας της καρδιάς σου είναι παρόν στη ζωή σου σήμερα; Κάνε ένα διάλειμμα από το μέλλον. Γύρνα πίσω στο παρόν. Παρατήρησε και αναγνώρισε τους καρπούς της δημιουργικότητας που έχεις ήδη φέρει στη ζωή σου.
Όταν κάποιος είναι εστιασμένος στο "κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο", τότε οδηγείται στην απληστία και στην απογοήτευση. Ο Βούδας είπε: "Κάθε δυστυχία προέρχεται από την αγάπη των υλικών πραγμάτων". Να θυμάσαι ότι η χαρά βρίσκεται στη δημιουργία και όχι στην κατοχή. Αν βρίσκεσαι σ' έναν υλιστικό δρόμο, τότε άρχισε να απλοποιείς αντί να αυξάνεις και να συσσωρεύεις. Δες πόσο λίγα χρειάζεσαι, αντί για το πόσα περισσότερα μπορείς να έχεις. Έλα πάλι σε επαφή με τη φύση. Όπως λέει και η Βίβλος: "Σκεφτείτε τα κρίνα του αγρού. Ακόμα και ο Σολομών, στη μεγαλύτερή του δόξα, δεν ήταν τόσο όμορφα ντυμένος. Αν ο Θεός προικίζει τόσο πολύ αυτά που είναι σήμερα στον αγρό και αύριο χάνονται, τότε σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει για σας".
Ανάπνευσε την ευωδιά των φρέσκων λουλουδιών. Άγγιξε τα δέντρα. Βούτηξε τα δάχτυλα των ποδιών σου σ' ένα ρυάκι. Νιώσε το χώμα κάτω από τις πατούσες σου. Γύρνα πίσω στη γη, τώρα, τούτη τη στιγμή, και νιώσε τα πλούτη του σύμπαντος, που υπάρχουν τριγύρω σου για να τα απολαύσεις.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Ο κομήτης του Χάλεϋ


 
Ο κομήτης του Χάλεϋ

4/9/1682 - Ο Βρετανός αστρονόμος Έντμουντ Χάλεϋ παρατηρεί για πρώτη φορά τον κομήτη, στον οποίο δόθηκε το όνομά του (κομήτης του Χάλεϋ).

Ο κομήτης του Χάλεϋ είναι ένας περιοδικός κομήτης που κάνει την εμφάνισή του στην περιοχή της Γης κάθε 75 με 76 χρόνια. Είναι ο μόνος κομήτης που μπορεί να παρατηρηθεί με γυμνό μάτι και δύο φορές σε μια ανθρώπινη ζωή. Άλλοι κομήτες είναι πολύ πιο φωτεινοί και θε
αματικοί αλλά περνάνε κοντά στην γη ή είναι ορατοί από αυτήν μια φορά κάθε χιλιάδες χρόνια.

Έχουν βρεθεί καταγεγραμμένες παρατηρήσεις του κομήτη του Χάλεϋ στην Κίνα που έχουν γραφτεί το 240 π.Χ. Παρατηρήθηκε για πρώτη φορά και πήρε το όνομά του, το 1682, από τον Έντμουντ Χάλλεϋ, Άγγλο μαθηματικό και αστρονόμο, ο οποίος προσδιόρησε την τροχιά του. Πολλοί, επίσης, πιστεύουν ότι ο κομήτης Χάλεϋ ήταν το Άστρο που οδήγησε τους τρεις Μάγους στην Βηθλεέμ όταν γεννήθηκε ο Ιησούς.

Είναι διάσημος για την εμφάνιση του το 1910, οπότε και πέρασε από τη Γη σε απόσταση μόλις 25.000.000 χιλιομέτρων από την επιφάνειά της. Οι άνθρωποι είχαν πανικοβληθεί επειδή κυκλοφορούσε η φήμη ότι θα συγκρουστεί με την Γη. Από παρατηρήσεις που έγιναν, αποκαλύφθηκε πως η ουρά του κομήτη αποτελείται από ένα τοξικό αέριο, με αποτέλεσμα ο πανικός να γίνει πιο έντονος.

Ο κομήτης θα εμφανιστεί πάλι το 2061, ακριβώς 75 χρόνια μετά το 1986 που έγινε η τελευταία του επίσκεψη τον πλανήτη μας. Τότε οργανώθηκαν αποστολές διαστημοσυσκευών για να παρατηρήσουν το κομήτη καθώς αυτός θα πλησιάζει προς τον Ήλιο.  ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Βάλτε το αυγό… στο πρωινό σας


Βάλτε το αυγό… στο πρωινό σας
 
 Κάνουν περισσότερο καλό απ’ ό,τι πίστευαν οι ειδικοί

Το πρωινό είναι από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας και σύμφωνα με τους επιστήμονες αν σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και αυγό ακόμη καλύτερα!

Μάλιστα όπως αναφέρουν τα αυγά είναι πιο ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου απ’ ό,τι πίστευαν οι επιστήμονες πριν από 30 χρόνια. Όχι μόνο βρήκαν ότι τα αυγά περιέχουν χαμηλά λιπαρά και θερμίδες αλλά είναι και πολύ πλούσια σε βιταμίνη D.

Όπως αναφέρει μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας, τα αυγά μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα περίπου 25% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, συγκριτικά με αυτά που πωλούνταν τη δεκαετία του ’80.

Περιέχουν 1,3 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, ενώ παλαιότερα περιείχαν 1,7 γραμμάρια, ενώ η συνιστώμενη ημερήσια δόση δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 γραμμάρια την ημέρα.

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι περιέχουν 177 μικρογραμμάρια χοληστερίνης, ουσία που προκαλεί το φράξιμο των αρτηριών, περίπου 10% λιγότερο από τα 202 μικρογραμμάρια που είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες. Προσδίδουν ακόμη λιγότερες θερμίδες στον οργανισμό απ’ ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί, καθώς σύμφωνα με την ίδια έρευνα περιέχουν μόλις 66 θερμίδες και όχι 78.

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα αυγά περιέχουν τη διπλάσια ποσότητα βιταμίνης D που πίστευαν ότι περιείχαν τη δεκαετία του ’80.

Η βιταμίνη D είναι σημαντική για την υγεία των οστών και την πρόληψη της ραχίτιδας, μια πάθηση που προκαλεί παραμορφώσεις των οστών σε μικρά παιδιά.

newsbeast.gr

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις