Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Γκύντερ Γκρας

Ο Γκύντερ Γκρας είναι ένας από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς Γερμανούς συγγραφείς ο οποίος βραβεύτηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1999 με το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Εκτός από τα μυθιστορήματα με τα οποία έγινε γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο,έγραψε θεατρικά έργα και ασχολήθηκε με την ποίηση. Συγχρόνως είχε έντονη ανάμειξη στην πολιτική ζωή της Γερμανίας.

Το 2012 έγραψε για την Ελλάδα το ποίημα "Η ντροπή της Ευρώπης"

Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που Σου χάρισε το λίκνο.

Οσα Εσύ με την ψυχή ζήτησες και νόμισες πως βρήκες, τώρα θα καταλυθούν, και θα εκτιμηθούν σαν σκουριασμένα παλιοσίδερα.

Σαν οφειλέτης διαπομπευμένος και γυμνός, υποφέρει μια Χώρα· κι Εσύ, αντί για το ευχαριστώ που της οφείλεις, προσφέρεις λόγια κενά.

Καταδικασμένη σε φτώχεια η Χώρα αυτή, που ο πλούτος της κοσμεί Μουσεία: η λεία που Εσύ φυλάττεις.

Αυτοί που με τη δύναμη των όπλων είχαν επιτεθεί στη Χώρα την ευλογημένη με νησιά, στον στρατιωτικό τους σάκο κουβαλούσαν τον Χέλντερλιν.

Ελάχιστα αποδεκτή Χώρα, όμως οι πραξικοπηματίες της, κάποτε, από Εσένα, ως σύμμαχοι έγιναν αποδεκτοί.

Χώρα χωρίς δικαιώματα, που η ισχυρογνώμονη εξουσία ολοένα και περισσότερο της σφίγγει το ζωνάρι.

Σ' Εσένα αντιστέκεται φορώντας μαύρα η Αντιγόνη, και σ' όλη τη Χώρα πένθος ντύνεται ο λαός, που Εσένα φιλοξένησε.

Ομως, έξω από τη Χώρα, του Κροίσου οι ακόλουθοι και οι όμοιοί του όλα όσα έχουν τη λάμψη του χρυσού στοιβάζουν στο δικό Σου θησαυροφυλάκιο.

Πιες επιτέλους, πιες! κραυγάζουν οι εγκάθετοι των Επιτρόπων· όμως ο Σωκράτης, με οργή Σου επιστρέφει το κύπελλο γεμάτο ώς επάνω.

Θα καταραστούν εν χορώ, ό,τι είναι δικό Σου οι θεοί, που τον Ολυμπό τους η δική Σου θέληση ζητάει ν' απαλλοτριώσει.

Στερημένη από πνεύμα, Εσύ θα φθαρείς χωρίς τη Χώρα, που το πνεύμα της, Εσένα, Ευρώπη, εδημιούργησε. 
 
Το μουσικό σχήμα Arpeggiosmp από τη Θεσαλονίκη, τον Ιουνιο του 2012 μελοποίησε το ποιημά του : Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Ελληνικές μεταφράσεις έργων του :

Το τενεκεδένιο ταμπούρλο (μυθιστ., 1959) : Δ.Θ.Φραγκόπουλος ("Εστία")
Γάτα και ποντίκι (μυθιστ., 1961) : Αγγ.Βερυκοκάκη-Αρτέμη ("Διογένης")
Οι πληβείοι προβάρουν την επανάσταση (δράμα, 1966) : Δ.Θ.Φραγκόπουλος ("Δωδώνη")
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

τα σημάδια του εμφράγματος

Απλές λύσεις 
Αναγνωρίστε τα σημάδια του εμφράγματος



Στο οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου, κοινώς γνωστό ως καρδιακή προσβολή, η απόφραξη μιας στεφανιαίας αρτηρίας, τις περισσότερες φορές με θρόμβο αίματος, έχει ως αποτέλεσμα τη διακοπή του αίματος προς το μυοκάρδιο και τελικά τη μόνιμη νέκρωση του, με συνέπειες συχνά καταστροφικές.



Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων του εμφράγματος από τους ασθενείς, η άμε
ση μεταφορά τους στο νοσοκομείο και η ταχύτητα έναρξης της θεραπείας καθορίζουν κατά πολύ την έκβαση της νόσου. Κύρια συμπτώματα εμφράγματος είναι τα εξής:


♥ Αίσθηση πίεσης ή σφιξίματος στο στήθος


♥ Πόνοι στο στήθος, οι οποίοι μπορεί να διαχέονται στον ώμο, το χέρι, το λαιμό, ή και το σαγόνι.


♥ Ξαφνικός πόνος στην άνω κοιλιακή χώρα με ιδρώτα, ζάλη και τάση για εμετό.


♥ Δυσχέρεια στην αναπνοή


♥ Ακανόνιστος χτύπος καρδιάς (αρρυθμία), όταν συμβαίνει για πρώτη φορά




Οι σύγχρονες θεραπευτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στην αντιμετώπιση του οξέος εμφράγματος περιλαμβάνουν τη θρομβόλυση και την πρωτογενή αγγειοπλαστική. Κοινός στόχος τους είναι η όσο το δυνατό ταχύτερη διάνοιξη της υπεύθυνης για το έμφραγμα στεφανιαίας αρτηρίας, η πλήρης αποκατάσταση της αιματικής ροής και τελικά η διάσωση του μυοκαρδίου.



Η θρομβόλυση έχει ως στόχο τη διάλυση του θρόμβου με ενδοφλέβια χορήγηση ειδικού θρομβολυτικού φαρμάκου. Η συστηματική χρήση της στην αντιμετώπιση του εμφράγματος καθιερώθηκε το 1986, όταν διαπιστώθηκε σημαντική μείωση της θνητότητας των ασθενών που έλαβαν θρομβολυτικά φάρμακα εντός 6 ωρών από την έναρξη των συμπτωμάτων τους! Η άμεση νοσοκομειακή έναρξη και η εύκολη χορήγησή της μέσω μίας φλέβας αποτελούν τα κύρια πλεονεκτήματα της θρομβόλυσης.



Η πρωτογενής αγγειοπλαστική εφαρμόζεται κατά την οξεία φάση του εμφράγματος με σκοπό τη μηχανική διάνοιξη της πάσχουσας αρτηρίας. Αφού εντοπισθεί η πάσχουσα αρτηρία με άμεσο στεφανιογραφικό έλεγχο, επιχειρείται η διάνοιξή της με την τοποθέτηση ενός μικρού αεροθαλάμου (μπαλονάκι) στο σημείο της θρόμβωσης με ή χωρίς την τοποθέτηση ενδοστεφανιαίας πρόθεσης (stent). Από τα αποτελέσματα μεγάλων κλινικών μελετών φάνηκε ότι η μέθοδος αυτή υπερτερεί της θρομβόλυσης στη μείωση της θνητότητας, της υποτροπής του εμφράγματος καθώς και στο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου.



Στο ερώτημα ποια από τις παραπάνω θεραπευτικές μεθόδους είναι η καταλληλότερη, θα λέγαμε ότι η επιλογή της θεραπείας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες ενώ δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις συνδυασμού τους


Ο ασθενής που έχει τη δυνατότητα να μεταφερθεί επειγόντως σε πλήρως εξοπλισμένο Νοσοκομείο, θα πρέπει να υποβάλλεται σε άμεσο στεφανιογραφικό έλεγχο και πρωτογενή αγγειοπλαστική της υπεύθυνης για το έμφραγμα στεφανιαίας αρτηρίας. Σε περίπτωση αποτυχίας της αγγειοπλαστικής ή και σε σοβαρή στεφανιαία νόσο, θα πρέπει να οδηγείται στο χειρουργείο για αορτοστεφανιαία παράκαμψη (bypass).


Εάν όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης επεμβατικής παρέμβασης στο νοσοκομείο υποδοχής του ασθενούς ή για τη μεταφορά του σε νοσοκομείο με τέτοια δυνατότητα απαιτείται πολύς χρόνος, τότε η άμεση θρομβόλυση παραμένει η θεραπευτική μέθοδος επιλογής.


Ενώ γίνονται συνεχείς προσπάθειες και μελέτες για την καλύτερη φαρμακευτική και επεμβατική αντιμετώπιση του εμφράγματος, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η βασική προϋπόθεση για την επιτυχία όλων των θεραπειών παραμένει η άμεση μεταφορά του ασθενούς στο νοσοκομείο (εντός 1 ή 2 ωρών, εάν είναι δυνατό, από την έναρξη των συμπτωμάτων).



σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Οι τάσεις της σεζόν

Οι δυνατές τάσεις της σεζόν

Οι τάσεις για το φετινό χειμώνα κατάφεραν να καλύψουν κάθε γούστο και να μας παρασύρουν ακόμη μία φορά για shopping.

Ακολουθούν 5 από τις πιο δυνατές τάσεις της σεζόν για να εμπνευστείς και να πάρεις μία ιδέα για το τι θα βρεις στα μαγαζιά φέτος.

Το ανδρόγυνο look είναι μία από της κυρίαρχες τάσεις του χειμώνα. Συγκεκριμένα το κλασσικό ίσιο παντελόνι κάνει ένα πολύ δυναμικό comeback και εμείς απολαμβάνουμε την παρουσία του, αφού είναι το κομμάτι που μπορεί να τονίσει τέλεια τις καμπύλες του γυναικείου σώματος. Μπορείς πολύ εύκολα να δημιουργήσεις ένα σοφιστικέ στυλ αν το συνδυάσεις με πουκάμισο ή με εφαρμοστό τοπ. Για μια πιο μοντέρνα εκδοχή δοκίμασε να το φορέσεις μαζί με ένα φαρδύ πουλόβερ.

Οι πασαρέλες κατακλύστηκαν φέτος από σύνολα σε έντονο μπλε. Είναι ένα χρώμα που ταιριάζει σχεδόν σε όλες τις επιδερμίδες και με όποιο χρώμα μαλλιών μπορείς να φανταστείς. Μπορείς να το συνδυάσεις με ουδέτερα χρώματα, με αποχρώσεις του κόκκινου, ενώ φέτος οι σχεδιαστές μας έκαναν να αγαπήσουμε το συνδυασμό μπλε-μαύρο. Για τις θαρραλέες ένα παντελόνι σε έντονο μπλε είναι το απαραίτητο χειμερινό κομμάτι. Διαφορετικά μπορείς να επιλέξεις ένα παλτό, αξεσουάρ αλλά και βερνίκια σε αυτή την απόχρωση.

Αυτό το χειμώνα η πόλη συναντά την εξοχή δημιουργώντας ένα κομψό, σοφιστικέ αλλά ταυτόχρονα καθημερινό στυλ. Καστόρι, tweed, δέρμα και γήινες αποχρώσεις δημιουργούν ένα πολυτελές λουκ που μας παραπέμπει σε βόλτες στην εξοχή. Μην ξεχνάς το κλειδί σε αυτήν την τάση είναι το layering, οπότε μην εκπλαγείς αν δεις 3 ή ακόμη και 4 κομμάτια φορεμένα μαζί.

Αναμφισβήτητα μία από τις μεγαλύτερες τάσεις του χειμώνα είναι το δέρμα. Είναι πλέον γεγονός πως φέτος δεν θα βρεις το δέρμα μόνο σε jackets, τσάντες και παπούτσια. Οι σχεδιαστές το χρησιμοποιούν σαν ένα ακόμη ύφασμα και θα το δεις παντού, σε παντελόνια, φορέματα, μπλούζες αλλά και σε κοσμήματα!

Οι σχεδιαστές φέτος μας παρασύρουν με γεωμετρικά σχέδια, έντονα prints από την κορφή ως τα νύχια, αλλά και με το συνδυασμό διαφορετικών μοτίβων! Αν είσαι ακόμη διστακτική για τη συγκεκριμένη τάση σου προτείνουμε αρχικά να δοκιμάσεις ουδέτερα χρώματα προσπαθώντας πάντα να βρίσκεις τα κατάλληλα μοτίβα σύμφωνα για το σωματότυπό σου, έτσι ώστε να δημιουργείς μία ισορροπημένη σιλουέτα.
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΕΛΥΤΗΣ «ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ»



ΕΛΥΤΗΣ «ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ»

ΠΙΝΑΚΑΣ Jan Vermeer - "Το Κορίτσι με το Σκουλαρίκι"



ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ η πόα της ουτοπίας

τα κορίτσια οι παραπλανημένες Πλειάδες


τα κορίτσια τ’ Αγγεία των Μυστηρίων

τα γεμάτα ως πάνω και τ’ απύθμενα


Τα στυφά στο σκοτάδι και όμως θαύμα

τα γραμμένα στο φως και όμως μαυρίλα

τα στραμμένα επάνω τους όπως οι φάροι

τα ηλιοβόρα και τα σεληνοβάμονα


Η Έρση, η Μυρτώ, η Μαρίνα

Η Ελένη, η Ρωξάνη, η Φωτεινή

Η Άννα, η Αλεξάνδρα, η Κύνθια
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ του Δημήτρη Δεγαμινιώτη *

πηγή http://www.onestory.gr/post/32583895915

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

του Δημήτρη Δεγαμινιώτη *
.
Κουτάκια μπύρας και τσιγάρα στο τραπεζάκι.. πιο κάτω τα ρούχα είναι πεταμένα αριστερά και δεξιά.. τα σεντόνια κάποια στιγμή πρέπει να τα αλλάξω.. μπουρδέλο η γκαρσονιέρα μπουρδέλο.. Παρασκευή βράδυ τι είχαμε τι χάσαμε - που θα πάμε σήμερα; Πουθενά.. Σήμερα λέω να κάτσω μέσα.. Βαριέμαι να βγω.. άσε που δεν θέλω να δω κανέναν.. έχω κάνει κεφάλι και με τις μπύρες και επειδή όταν πίνω μου αρέσει και να οδηγώ, καλύτερα να κάτσω μέσα.. Είναι από τις φορές που δεν μου κάνει όρεξη να βγω έξω να γνωρίσω μουνιά.. η να πάω στις καβάτζες μου ρε αδερφέ.. ευτυχώς κάποιες καβάτζες δουλεύουν βράδυ και μπορώ να πάω να πιω ένα ποτό μόνος μου.. Καλή φάση.. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς το έχετε κάνει ποτέ.. αλλά είναι καλή φάση.. τις πιο πολλές γυναίκες έτσι τις γνωρίζω.. πηγαίνω στο μαγαζί και κάθομαι σε μια γωνία στο μπαρ.. παίρνω το βλέμμα το θλιμμένο -και το concept είναι έτοιμο. Εκτός από το ότι οι γυναίκες έρχονται σε εσένα, χαλαρώνεις κιόλας, τα λες λίγο με τον εαυτό σου. Αλλά σήμερα όχι λέω να κάτσω μέσα.. Δεν γαμάμε κύριε σήμερα κλείσαμε.. Μας γαμάνε άλλοι αυτό τον καιρό έχουμε πάρει τον ρόλο τον παθητικό και να δεις που στο τέλος θα μας αρέσει.. Νομίζω πως το τελευταίο καιρό είμαι πρωταγωνιστής σε όργιο.. Κάνω την πρωταγωνίστρια.. γαμίση-γαμίση και πάλι δώστου γαμίση.. μου έχουν αλλάξει τα φώτα. Έχω ανάδρομο Ερμή δεν εξηγείται αλλιώς.. Δεν μπορώ να εξηγήσω γιατί έχω γίνει τόσο περίεργος, μου φταίνε όλοι και τα πάντα.. θέλω να βγω και να φωνάξω. «Γιατί δεν έρχεσαι.. γιατί δεν έρχεσαι όταν σε θέλω.. από της ζωής μου το ιερό ως της ψυχής μου το μπουρδέλο είσαι μια γέφυρα να πάω και να ‘ρθώ»… Θέλω να βγω έξω και να το φωνάξω με όλη την δύναμη της φωνής μου, να βγούνε όλοι οι γείτονες έξω και να με κοιτάζουν, κάποιος μαλάκας θα φωνάξει την αστυνομία να με μαζέψει. Αλλά θέλω να βγω και να το φωνάξω: θέλω να το φωνάξω και να έρθει.. να έρθει.. Ξέρω δεν γίνονται αυτά που λέω αλλά θέλω να έρθει.. Να είναι σαν παραμύθι σαν κάτι μαγικό.. Να δω στο βάθος του δρόμου να έρχεται.. Να με πλησιάσει αργά-αργά και να με χαϊδέψει.. Να με κάνει να ηρεμήσω να με πάρει μια αγκαλιά.. Να ακουμπήσω το χέρι μου στον λαιμό της και να νιώσω τις φλέβες της να ανεβοκατεβαίνουν σε κάθε αναπνοή της.. Να ακουμπήσω τα χείλη μου στον ώμο της και να την φιλήσω τρυφερά.. Να αισθανθώ το δέρμα της, τόσο απαλό και λείο που τρέμεις ολόκληρος σε κάθε χάδι της.. Γιατί δεν έρχεσαι; Γιατί δεν έρχεσαι; Πόσο εγωϊστικό είναι όμως να θέλεις ένα τέτοιο πλάσμα να σε βγάλει από της ζωής σου το μπουρδέλο.. Εγωιστικό δεν είναι; Είναι σαν το πλυντήριο δεν αναμιγνύεις ποτέ τα λευκά με τα σκούρα γιατί στο τέλος όλα θα βγουν μαύρα.. Πως λοιπόν θέλεις να έρθει το αγνό σε εσένα; Δεν το αξίζεις φίλε μου δεν το αξίζεις.. Και όμως λένε πως τα αντίθετα έλκονται, μαλακίες - όσες έχω γνωρίσει πουτάνες είναι σαν και εμένα Και εγώ μια πουτάνα είμαι.. Μια μπεκρού πουτάνα.. Γιατί λοιπόν να ζητάω κάτι το οποίο δεν αξίζω; Γιατί λοιπόν να ζητάω κάτι για το όποιο δεν έχω την εικόνα του στο μυαλό μου; Και όμως και - εγώ θέλω να έρθει.. θέλω και εγώ να γίνω για λίγο παιδί. θέλω και εγώ να αισθανθώ μια γυναικεία αγκαλιά, να χαθώ μέσα της χωρίς να σκέφτομαι εάν κάποιος με βλέπει και χαλάσει το πρεστίζ μου να χαθώ μέσα της και να κλάψω σαν μικρό παιδί.. Να χαθώ μέσα της και για μισό λεπτό να νιώσω γαλήνη να νιώσω καθαρός να νιώσω λίγο όπως ήμουν παιδί, αγνός, καθάριος - και μετά θέλω να φύγει.. Να φύγει μακριά μου πριν προλάβει η μαυρίλα μου να ποτίσει το δέρμα της πριν προλάβει να την αγγίξει, ακούγοντας αυτό το τραγούδι του Μάλαμα συνειδητοποιώ πως στην δική μου ζωή δεν υπάρχει κάποιος για να έρθει.. Και ίσως αυτό είναι χειρότερο, να ακούς ένα τραγούδι που σε αγγίζει τόσο πολύ και να μην μπορείς να το μετουσιώσεις σε μια μικρή εικόνα μέσα στο μυαλό σου.. Και εκεί κατηγορώ τον εαυτό μου που πάντα μα πάντα έμενε σε αυτό που έβλεπε. Τελικά το να είσαι αναίσθητος σε όλες αυτές τις καταστάσεις έχει και το τίμημα του.. Χάνεις τον πραγματικό λόγο μιας σχέσης - που είναι η αγάπη. Και εκεί σκέφτομαι μα δεν υπάρχει αγάπη, ποιον κοροϊδεύουμε.. Και αρχίζω να μπερδεύομαι.. Και να συνέρχομαι.. να σκέφτομαι πόσες γυναίκες έχω γνωρίσει και να χαζογελάω λες και έχω κάνει κάποιο κατόρθωμα.. Αλήθεια πόσες γυναίκες έχω πραγματικά γνωρίσει.. Μπορεί και καμία. Δεν πιστεύω πως έχω ζητήσει κάτι άλλο πέρα από το σεξ. Ε, βέβαια, είδες μαλακία που έκανα.. Έχασα τα καλύτερα. Αλήθεια όμως ποια είναι τα καλύτερα;
Δεν υπάρχει αγάπη. Δεν υπάρχει. Όταν παίζεις τον ρόλο του τρίτου σε πολλές σχέσεις τα απομυθοποιείς όλα -και τώρα τι γίνεται; Τι κάνεις εκείνες τις στιγμές που θέλεις λίγη αγάπη; Θέλεις αυτήν την ξεχωριστή φιγούρα να έρθει και να γίνει μια γέφυρα στην ζωή σου και την ψυχή σου, να σε κάνει να νιώσεις την μαγεία του να είσαι άνθρωπος -τι κάνεις; Δεν ξέρω μάλλον αυτές τις στιγμές τις κρατάς μέσα σου.. Και όλες αυτές μαζί λειτουργούν αθροιστικά, είναι ένα κουτάκι μέσα σου που όλο και το γεμίζεις γεμίζεις, γεμίζεις- και αλίμονο σε αυτόν που δεν το ανοίξει ποτέ και αλίμονο σε αυτόν που έχει σταματήσει να πιστεύει σε παραμύθια.
.
Ο Δημήτρης Δεγαμινιώτης ζει στην Αθήνα σε μια παλιά πολυκατοικία και δεν είναι ιδιαίτερα κοινωνικός. Του αρέσει κάθε απόγευμα να κάθεται παρέα με το ουίσκι του στο μπαλκόνι και να χαζεύει τους γείτονες του.. 
[ blog ] [ facebook ] [ twitter ] [ e-mail ]
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Δημοφιλείς αναρτήσεις