Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο (απόσπασμα)


ΕΡΙΧ ΜΑΡΙΑ ΡΕΜΑΡΚ (1898-25/9/1970)

Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο (απόσπασμα)


Είμαι νέος, μόλις έκλεισα τα 20• από τη ζωή δεν ξέρω παρά μόνο την απελπισία, το θάνατο, το φόβο και μια αλυσίδα από ανόητες επιπολαιότητες, πάνω από μια άβυσσο πόνων και θλίψεων. Βλέπω τους λαούς να ορμούν σε άλλους λαούς, να σκοτώνουν και να σκοτώνονται, χωρίς ούτε κι εκείνοι να ξέρουν το γιατί, υπακούοντας σ΄αυτούς που τους στέλνουν, χωρίς συναίσθηση του κινδύνου ή της ευθύνης τους. Βλέπω πως οι δυναμικότεροι εγκέφαλοι του κόσμου εφευρίσκουν όπλα για να γίνονται όλ' αυτά μ' έναν τρόπο ακόμα πιο ραφιναρισμένο και να διαρκούν όσο γίνεται περισσότερο. Κι όλοι οι συνομήλικοί μου εδώ, στην αντικρυνή παράταξη, σ' ολόκληρο τον κόσμο το βλέπουν όπως εγώ. Αυτή είναι η ζωή της γενιάς μου και η δική μας. Τι θα κάνουν άραγε οι πατεράδες μας αν μια μέρα σηκωθούμε και παρουσιαστούν μπροστά τους για να τους ζητήσουμε λογαριασμό; Τι περιμένουν από μας όταν μια μέρα τελειώσει ο πόλεμος; Τι περιμένουν από μας όταν μια μέρα τελειώσει ο πόλεμος; Χρόνια ολόκληρα σκοτώναμε μόνο. Αυτό ήταν το πρώτο μας επάγγελμα στη ζωή. Για μας η επιστήμη της ζωής περιορίζεται στο θάνατο. Τι θα συμβεί ύστερα; Και τι θ' απογίνουμε εμείς; [...]



Έχουμε χάσει κάθε αίσθημα ανθρωπισμού και αλληλεγγύης. Μόλις κατορθώνουμε να αναγνωρίσει ο ένας τον άλλο, όταν η εικόνα του ενός πέσει μπροστά στα μάτια μας, που είναι μάτια κυνηγημένου ζώου. Είμαστε αναίσθητοι νεκροί, οι οποίοι με ένα στρατήγημα ή κάποια επικίνδυνη μαγεία γινήκαμε και πάλι ικανοί να τρέχουμε και να σκοτώνουμε […]




Έχουμε γίνει επικίνδυνα ζώα, δεν πολεμούμε αμυνόμαστε εναντίον της καταστροφής. Δε ρίχνουμε τις χειροβομβίδες μας πάνω σε ανθρώπινα πλάσματα, γιατί τη στιγμή εκείνη δε νιώθουμε παρά ένα πράγμα: ότι ο θάνατος βρίσκεται εκεί σ' αυτούς να μας αρπάξει κάτω από αυτά τα χέρια και κάτω απ' αυτά τα κράνη. Είναι η πρώτη φορά έπειτα από τρεις μέρες που μπορούμε ν' αμυνθούμε εναντίον του. Η αγριότητας και το πάθος που μας εμψυχώνει μοιάζουν με τρέλα. Μπορούμε να καταστρέψουμε και να σκοτώσουμε για να σωθούμε… για να σωθούμε και να εκδικηθούμε


[πηγή: Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο, μετάφραση Στέλλα Βουρδουμπά, εκδ. Δωρικός, Αθήνα 1990]




Το «Ουδέν νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο» είναι ένα αντιπολεμικό έργο, που περιέγραφε τις εμπειρίες του από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918) τον πιο φονικό πόλεμο που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα, με πάνω απο 80 εκατομμύρια θύματα.




Το 1916 (στα 18 του) στρατεύτηκε, όπως και άλλοι συνομήλικοί του και πολέμησε στο Δυτικό Μέτωπο. «Είμαστε δεκαοχτώ χρονών κι αρχίσαμε ν' αγαπάμε τον κόσμο και τη ζωή. Και να που έπρεπε να πυροβολούμε», γράφει ο ίδιος. Το Ουδέν νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, διαβάστηκε από εκατομμύρια ανθρώπους κι έγινε δυο φορές κινηματογραφική ταινία: Η πρώτη το 1930 από τον Λούις Μάιλστοουν απέσπασε Οσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, η δεύτερη το 1979 από τον Ντέλμπερτ Μαν κέρδισε Χρυσή Σφαίρα καλύτερης παραγωγής.


Όταν προβλήθηκε στο Βερολίνο αντιμετωπίστηκε ως εχθρός της πατρίδας του. Ομάδες της χιτλερικής νεολαίας είχαν ορμήσει τότε στην αίθουσα όπου παιζόταν το έργο κραυγάζοντας «Γερμανία, ξύπνα!». Η ταινία απαγορεύτηκε και αυτός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη χώρα του το 1931, δύο χρόνια προτού ο Χίτλερ αναρριχηθεί στην εξουσία. Το 1933 οι Ναζί απαγόρευσαν και έκαψαν τα βιβλία του. Το 1943 η αδελφή του, που είχε παραμείνει στην Γερμανία, συνελήφθη, καταδικάστηκε ως ηττοπαθής και αποκεφαλίστηκε. Αφού περιπλανήθηκε στην Ευρώπη και στην Αμερική, ο Ρεμάρκ κατέληξε να ζει ανάμεσα στη Ρώμη και στο Πόρτο Ρόνκο, γράφοντας μυθιστορήματα αλλά και σενάρια για τον κινηματογράφο. Πέθανε 25 Σεπτεμβρίου του 1970.




Ο Έριχ Μαρία Ρεμάρκ γεννήθηκε το 1898 στο Όσναμπρυκ της Γερμανίας και μεγάλωσε μέσα στη νοσηρή ατμόσφαιρα που προηγήθηκε του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1916 πήγε στρατιώτης όπου βρέθηκε μπροστά στο "μεγαλύτερο ομαδικό έγκλημα στην ιστορία". Το 1929 κυκλοφόρησε το βιβλίο του "Ουδέν νεότερον από το δυτικό μέτωπο", που θεωρήθηκε η πιο ειλικρινής και σπαρακτική μαρτυρία για τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και γνώρισε διεθνή επιτυχία. Το 1933 τα βιβλία του κάηκαν από το ναζιστικό καθεστώς και ο ίδιος αυτοεξορίστηκε στην Ελβετία. Το 1940 μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες και λίγα χρόνια αργότερα πήρε την αμερικανική υπηκοότητα. Πέθανε στο Λοκάρνο το 1970. Ανάμεσα στα μυθιστορήματά του περιλαμβάνονται "Ο μαύρος οβελίσκος", "Τρεις σύντροφοι", "Η αψίδα του θριάμβου" και "Ο παράδεισος δεν έχει ευνοουμένους", που εκδόθηκε το 1958 και μεταφράστηκε αμέσως στα αγγλικά. Ο Έριχ Μαρία Ρεμάρκ έγραψε επίσης σενάρια για το Χόλλυγουντ όπου πέρασε τα χρόνια της ωριμότητάς του.


Άλλα έργα του συγγραφέα:


• Η νύχτα της Λισαβώνας (2007)


• Τρεις σύντροφοι (2005)


• Ο παράδεισος δεν έχει ευνοουμένους (2001)


• Η δύναμη της αγάπης (1994)


• Ουδέν νεώτερον από το δυτικόν μέτωπο (1991)


• Ουδέν νεώτερον από το δυτικόν μέτωπον (1990)


• Ώρες αγάπης, ώρες πολέμου (1989)


• Ο παράδεισος δεν έχει ευνοούμενους (1989)


• Η αψίδα του θριάμβου (1988)


• Επιστροφή (1984)


• Εξόριστοι (1976)


• Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο (http://www.bookworld.gr/gr/home)
σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

ΚΟΥΓΕΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ (1877-26/9/1966)


ΚΟΥΓΕΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ (1877-26/9/1966)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο Σωκράτης Κουγέας (αριστερά) με τον Πατέρα της λαογραφίας Νικόλαο Γ. Πολίτη. Όρθιοι ο Κωστής Παλαμάς και ο καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας Σπύρος Σακελλαρόπουλος

Μανιάτης φιλόλογος και ιστορικός που γεννήθηκε στους Δολούς της Έξω Μάνης (νυν Δήμος Αβίας) το 1877 και πέθανε στην Αθήνα το 1966. Φοιτητής ακόμα της φιλολογίας συνδέθηκε με το παλαιογραφικό φροντιστήριο του Σπυρίδωνα Λάμπρου, τον οποίο ο Κουγέας συνόδευσε στις επιστημονικές του αποστολές στο Άγιο Όρος. Σπούδασε φιλολογία στο πανεπιστήμιο της Αθήνας και συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία. (1904 - 1909). Υπηρέτησε σε σχολεία σαν καθηγητής στη μέση εκπαίδευση ως το 1918, οπότε διορίστηκε καθηγητής της αρχαίας ιστορίας στο πανεπιστήμιο της Αθήνας, θέση που κράτησε ως το 1947. Από το 1929 έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Τα επιστημονικά δημοσιεύματα του Κουγέα αναφέρονται κυρίως στην επιγραφική, στην παλαιογραφία, στην ιστορία της Μάνης και στη νεοελληνική ιστορία και φιλολογία.
Μεταξύ άλλων δημοσίευσε: «Περί των Μελιγκών του Ταϋγέτου εξ αφορμής βυζαντινής επιγραφής εν Λακωνία» 1950, «Ιστορικαί πηγαί δια την ηγεμονίαν στη Μάνη» 1961, «Ιστορία του Γυθείου», «Η διαθήκη του Γ. Μαυρομιχάλη» 1955, «Ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος Μονεμβασίας και Καλαμάτας» 1957, «Ο Ιατρός του Μυστρά Ηλίας Δόξας» 1960, «Τρεις κτητορικαί επιγραφαί Ζαρνάτας» 1965 κ.α.
Το βιβλίο του περί του «Καισαρείας Αρέθα» (1913) παραμένει ακόμα βασικό βοήθημα για τη μελέτη της αναγέννησης των κλασικών σπουδών στο Βυζάντιο κατά τον 9ο και 10ο αι. Τέλος ο Κουγέας μαζί με τον Κ. Άμαντο ήταν συνεκδότης του έγκριτου ιστορικοφιλολογικού περιοδικού «Ελληνικά» (1928 - 1939).
ΑΠΟ http://www.mani.org.gr/mani/

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω

Διάγνωση καρκίνου



Διάγνωση καρκίνου πριν από την εμφάνιση συμπτωμάτων με ένα απλό τεστ αίματος!

• Εντοπισμός σε πολύ πρώιμο στάδιο

Σύμφωνα με ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Κάνσας αρχική δοκιμή έδειξε ότι το τεστ εμφάνισε επιτυχία της τάξεως του 95% στην ανίχνευση καρκίνων στους συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων του καρκίνου του μαστού και του πνεύμονα. Συγκεκριμένα η εξέταση κατάφερε να εντοπίσει καρκίνους του μαστού σταδίου 0 και 1 καθώς και καρκίνους του πνεύμονα σταδίου 1 και 2.

Σημειώνεται ότι το στάδιο 2 είναι εκείνο κατά το οποίο οι ασθενείς εμφανίζουν συνήθως συμπτώματα οπότε και γίνεται συχνότερα η διάγνωση του καρκίνου. Οι ερευνητές από το Κάνσας αναφέρουν μάλιστα ότι είναι πολύ κοντά και στη διάγνωση του καρκίνου του παγκρέατος μέσω του απλού τεστ.

Η εξέταση ανιχνεύει αυξημένη ενζυμική δραστηριότητα στο σώμα η οποία μαρτυρεί την ύπαρξη νόσων. Όταν τα ένζυμα από το αίμα ή τα ούρα του ασθενούς αναμειγνύονται με ορισμένα αμινοξέα καθώς και με μια ειδική χρωστική, ο κάθε καρκίνος παράγει ένα συγκεκριμένο μοτίβο ή «υπογραφή».

• Για άτομα «υψηλού κινδύνου»

Ένας από τους δύο «πατεράδες» του τεστ, ο καθηγητής Ντέριλ Τρόγιερ ανέφερε σε συνέντευξη του στη βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» ότι «θεωρούμε πως έχουμε κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της πρώιμης διάγνωσης ανθρώπινων καρκίνων. Αυτή τη στιγμή τα άτομα που μπορούν να ωφεληθούν περισσότερο από το νέο τεστ είναι αυτά που θεωρούνται ως ‘υψηλού κινδύνου’ για καρκίνο, όπως οι βαρείς καπνιστές ή όσοι έχουν βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό της νόσου».

Ο καθηγητής προσέθεσε ότι η φιλοσοφία της εξέτασης είναι τα άτομα που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο να πηγαίνουν στον γιατρό τους σε τακτά χρονικά διαστήματα - κάθε τρίμηνο, εξάμηνο ή μια φορά τον χρόνο - να υποβάλλονται στο μη παρεμβατικό τεστ και να γνωρίζουν εάν πιθανώς έχουν αναπτύξει τη νόσο.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι εάν η πρώτη εξέταση αίματος δώσει θετικό αποτέλεσμα για καρκίνο θα επαναλαμβάνεται λίγο διάστημα μετά. Εάν επιβεβαιωθεί η ύπαρξη καρκίνου τότε ο ασθενής θα υποβάλλεται σε διαγνωστικές απεικονιστικές ή άλλου τύπου εξετάσεις.

Σύμφωνα με όσα είπε στην ίδια βρετανική εφημερίδα ο έτερος «πατέρας» του τεστ, καθηγητής Στέφαν Μπόσμαν τα ενζυμικά μοτίβα που «ερμηνεύει» η εξέταση μπορούν να βοηθήσουν στον διαχωρισμό μεταξύ καρκίνου, λοίμωξης ή και άλλων ασθενειών. «Για παράδειγμα ένα άτομο που καπνίζει πολύ μπορεί να έχει φλεγμονή στους πνεύμονες. Η ύπαρξη φλεγμονής θα οδηγήσει σε αύξηση ορισμένων δεικτών που ανιχνεύει η εξέταση, όχι όμως όλων. Ετσι ο γιατρός θα μπορεί να καταλάβει εάν ο ασθενής έχει φλεγμονή ή κάτι σοβαρότερο. Τα ψευδώς θετικά αποτελέσματα είναι κάτι που προσπαθούμε πραγματικά να αποφύγουμε».

• Και για παρακολούθηση της πορείας του καρκίνου

Εκτός από πρώιμη διάγνωση, το τεστ ίσως θα μπορεί με κάποιες αλλαγές να προσφέρει και παρακολούθηση του καρκίνου. Για παράδειγμα, ασθενείς με καρκίνο που λαμβάνουν φαρμακευτική θεραπεία θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούνται σχετικά με την αποτελεσματικότητα της θεραπείας τους.

Συγχρόνως οι γιατροί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη χρωστική του τεστ ώστε να προσδιορίζουν εάν έχει αφαιρεθεί πλήρως ένας όγκος μετά από επέμβαση.

Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αποτελεσματικότητας του τεστ αφορούν δοκιμές σε 32 άτομα με καρκίνους του μαστού και του πνεύμονα διαφορετικού σταδίου.

Συγκεκριμένα συμμετείχαν 20 γυναίκες με καρκίνο του μαστού ηλικίας 36 ως 81 ετών καθώς και 12 άτομα με καρκίνο του πνεύμονα ηλικίας 27 ως 63 ετών. Στις δοκιμές περιελήφθησαν και 12 άτομα χωρίς καρκίνο ηλικίας 26 ως 62 ετών τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως ομάδα ελέγχου.

• Εξελιγμένη εκδοχή για αποτελέσματα στο 5λεπτο

Ο κάθε εθελοντής έδωσε δείγμα αίματος το οποίο ελέγχθηκε τρεις φορές. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι δύο ειδικοί που δημιούργησαν το πρώτο τεστ ανέπτυξαν τώρα μια δεύτερη εξελιγμένη μορφή του η οποία εκτιμάται ότι θα δίνει αποτελέσματα μέσα σε πέντε λεπτά.


Τον ερχόμενο μήνα αναμένεται μάλιστα να ξεκινήσουν νέες δοκιμές για διάγνωση του καρκίνου του παγκρέατος καθώς και του τριπλά αρνητικού καρκίνου του μαστού (οι «τριπλά αρνητικοί» καρκίνοι του μαστού είναι καρκίνοι με αρνητικούς υποδοχείς οιστρογόνων, αρνητικούς υποδοχείς προγεστερόνης και αρνητικούς υποδοχείς της πρωτεΐνης ΗΕR2 και αποτελούν το 15%-20% των περιπτώσεων της νόσου

Μουσταλευριά

μουσταλευριά με σουσάμι κ κανέλα (φ.Μ.Κυμάκη)



Μούστος: ένας φθινοπωρινός «θησαυρός» για τη διατροφή μας

Ο μούστος, ο χυμός των σταφυλιών που προκύπτει από τη σύνθλιψη τους και χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαφόρων άλλων προϊόντων, περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών που είναι ωφέλιμα για την υγεία μας.

Παίρνει το χρώμα του από τις χρωστικές ουσίες του φλοιού των σταφυλιών και μπορεί να είναι λευκωπός έως ερυθρός, με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Από το μούστο προκύπτει το κρασί, καθώς και άλλα παραδοσιακά προϊόντα όπως το πετιμέζι, η μουσταλευριά και το μουστοκούλουρο.

Ο μούστος περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, αμινοξέα, βιταμίνες, μέταλλα, φαινόλες). Συγκεκριμένα, είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C καθώς και σε βιταμίνες του
συμπλέγματος Β, ενώ από μεταλλικά στοιχεία περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο και σίδηρο. Είναι καλή πηγή υδατανθράκων λόγω των σταφυλοσακχάρων που περιέχει κι έτσι αποτελεί καλή πηγή ενέργειας για τον οργανισμό. Επιπλέον, έχει και αντιοξειδωτική αλλά και αντικαρκινική δράση, λόγω της ρεσβερατρόλης, που βρίσκεται στη φλούδα των σταφυλιών.

Τα πιο συνηθισμένα γλυκίσματα από μούστο, είναι η μουσταλευριά και τα μουστοκούλουρα. Το πετιμέζι, μπορεί να αντικαταστήσει τη ζάχαρη σε γλυκίσματα και ροφήματα, να χρησιμοποιηθεί ως σπιτικό αναψυκτικό (1 μέρος πετιμέζι - 3 μέρη παγωμένο νερό) ή να προστεθεί ως αρωματικό σιρόπι σε γιαούρτι και παγωτά.

Επίσης, η μικρασιάτικη κουζίνα χρησιμοποίησε πολύ τον ψημένο μούστο για να παρασκευάσει γλυκίσματα όπως ο κόκκινος χαλβάς, τα κυδώνια, η κρέμα με φρέσκο γάλα και πετιμέζι και πολλά άλλα.

Όλα όσα είπαμε για τη μουσταλευριά, σε συνδυασμό με τη μηδαμινή περιεκτικότητά της σε λίπος, την καθιστούν ένα σημαντικό προϊόν για μια ισορροπημένη διατροφή, που μάλιστα μπορεί να καταναλωθεί και σε περιόδους νηστείας ή δίαιτας.

Τα... συνοδευτικά

Η θρεπτική αξία της μουσταλευριάς είναι υψηλή, τόσο εξαιτίας των αντιοξειδωτικών που υπάρχουν στα σταφύλια, όσο και λόγω των συστατικών των προϊόντων που συχνά την συνοδεύουν, όπως το σουσάμι, η κανέλα και τα καρύδια.

Το σουσάμι περιέχει αμινοξέα, βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, ιχνοστοιχεία και ασβέστιο, η κανέλα βελτιώνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, ενώ τα καρύδια έχουν τα απαραίτητα για τον οργανισμό μας, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτοστερόλες.


Η συνταγή της μουσταλευριάς

Συστατικά

• 6 ποτήρια μούστο

• 1 ποτήρι αλεύρι

• 100 γρ. αμύγδαλα

• 1-2 κ. σούπας αμύγδαλα φιλέ

• 2 κ. γλυκού κανέλα

1. Βάζουμε σε καυτό νερό τα αμύγδαλα και τα αφήνουμε για 5 λεπτά. Καθαρίζουμε με τα χέρια το εξωτερικό περίβλημα και χτυπάμε τα αμύγδαλα στο μπλέντερ ελαφρώς, για να μειωθεί ο όγκος τους.

2. Βάζουμε το μούστο και το αλεύρι στη κατσαρόλα.

3. Ομογενοποιούμε με ένα σύρμα χειρός.

4. Συνεχίζουμε την ομογενοποίηση με ένα μπλέντερ χειρός.

5. Βράζουμε το μείγμα σε μέτρια φωτιά, προσθέτουμε μία κουταλιά κανέλα και ανακατεύουμε διαρκώς με το σύρμα χειρός. Μόλις αρχίσει να κοχλάζει, η μουσταλευριά θα έχει γίνει πηχτή όπως στη φωτογραφία, τότε είναι έτοιμη.

6. Αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε τα αμύγδαλα (όχι τα φιλέ), ανακατεύουμε και αμέσως τοποθετούμε σε ατομικά μπολ, διαφορετικά θα κάνει κρούστα.

7. Προσθέτουμε κανέλα, τα αμύγδαλα φιλέ και είναι έτοιμο. Διατηρούμε στο ψυγείο.

clickatlife.gr

«ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ» Σ. ΣΚΙΠΗΣ «ΑΘΗΝΑ»


ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΚΙΠΗΣ ( 1881 -29 Σεπτεμβρίου 1952)
 
«ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ»

( ο Σκίπης απήγγειλε το ποίημα αυτό στην κηδεία του Παλαμά
αμέσως μετά το «Ηχήστε σάλπιγγες» του Σικελιανού)

Μέσ' από τα κάγκελλα τ' αόρατα
της απέραντής μας φυλακής,
μέσα στο κελί το σκοτεινό μας,
δεν εβάσταξες στον πόνο της Φυλής
κι έπεσες σα δρυς
από τα χτυπήματα
κάποιων μαύρων ξυλοκόπων
στο σκοτάδι της νυχτιάς της τραγικής,
δίχως να προσμείνεις την αχτίδα
της καινούργιας Χαραυγής.

Κι έπεσες καθώς από σεισμό
πέφτει μια μαρμάρινη κολόνα
κάποιου πανάρχαιου ναού.
Σα ναός, οπού χτυπιέται
απ' τα βόλια των βαρβάρων.
Σαν τον Παρθενώνα,
ήρωα, ποιητή του Αιώνα.

Μάτια στερεμένα από τις τόσες
συμφορές,
δάκρυα δε θα χύσουνε για Σένα.

Θα σε κλάψουνε μια μέρα
οι ίδιοι αυτοί που μας σκοτώνουν
έναν - ένα,
σαν ξυπνήσουν απ' τη μέθη τους
κι αντικρύσουν τι ερημιές
εσκορπίσανε στο διάβα τους
σ' αναρίθμητες καρδιές.

Φεύγεις, πας για το ταξίδι σου
το Αχερούσιο, το στερνό,
ω πρωτότοκε αδερφέ μας,
όμως κοίτα πώς ξοπίσω σου
οι Έλληνες σε χαιρετάνε.
Ο καθένας ένα στίχο σου
ψέλνοντας μελωδικό,
σε ξεπροβοδάνε
με τα μύρια σου τραγούδια,
που βουίζουν σα μελίσσια
πάνω απ' Απριλιού λουλούδια,
σα να προμηνάνε την Ανάσταση,
ω μεγάλε ραψωδέ μας.


Σ. ΣΚΙΠΗΣ «ΑΘΗΝΑ»

Ω Αθήνα γλυκειά!..

Ω Αθήνα γλυκειά! Το χειμώνα σου
ονειρεύουμαι πάλι, όταν πιάνη
η βροχή ξαφνικά, κι απ' τους δρόμους σου
οι διαβάτες σκορπίζουν με βία.

Σε μαρκίζα αποκάτω κατάκλειστου
μαγαζιού θεναβρώ καταφύγιο,
κι ώρες μόνος θα μείνω,
το βρόχινο το θλιμμένο ν' ακούσω τραγούδι.

Α βροχή ! Ποιών φωνών πολυαγάπητων
την ηχώ τη σβησμένη μού φέρνεις;
Ποια ευτυχία μακρυνή, που δε βάσταξε;
Ποιόν καημό, που ποτέ δεν πεθαίνει;

...Μια φορά απ' το παράθυρο σ' άκουγα
του σπιτιού μου, ω βροχή της Αθήνας,
που του σφάλησε ο Χάρος τη θύρα του
και το εσκέβρωσε η Μοίρα για πάντα...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (Από Βικιπαίδεια)
Ο Σωτήρης Σκίπης ήταν Έλληνας ποιητής και Ακαδημαϊκός. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1881 και πέθανε στις 29 Σεπτεμβρίου του 1952 στο Ρονιάκ της Γαλλίας όπου υπάρχει ακόμα ο τάφος του. Τα παιδικά του χρόνια ως τα 14 του τα έζησε στη Λάρισα, όπου σώζεται η βαθμολογία του στο Γυμνάσιο. Το 1897 γύρισε στην Αθήνα για τις σπουδές του.
Μεγάλο διάστημα της ζωής του το πέρασε στη Γαλλία. Από το γάμο του με την Σαρλότ Λεκλέρ απέκτησε το 1917 μία κόρη, την Μαργαρίτα Σκίπη - Παννέκ. Το 1922 τιμήθηκε με το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων. Το 1924 διορίστηκε διευθυντής της Σχολής Καλών Τεχνών .
Κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940 ο Σωτήρης Σκίπης μαζί με άλλους Έλληνες λογίους προσυπέγραψε την Έκκληση των Ελλήνων Διανοουμένων προς τους Διανοούμενους ολόκληρου του Κόσμου με την οποία αφενός μεν καυτηριάζονταν η κακόβουλη ιταλική επίθεση, αφετέρου δε, διέγειρε την παγκόσμια κοινή γνώμη σε επανάσταση συνειδήσεων για κοινό νέο πνευματικό Μαραθώνα.
Το 1946 εκλέχτηκε μέλος της Ακαδημίας της Αθήνας. Συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά σε θέματα λογοτεχνικά. Η Γαλλία τον τίμησε με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής και με το βραβείο της Γαλλικής Ακαδημίας για την "Ανθολογία" του, γραμμένη στα γαλλικά.
Έργα του
• Ποιητικές Συλλογές: "Τραγούδια της ορφανής", "Σερενάτα των λουλουδιών", "Ο γύρος των ωρών", "Αιολική άρπα", "Κολχίδες".
• Διηγήματα: "Ιντερμέδια".
• Θεατρικά: "Χριστός Ανέστη", "Κυρά Φροσύνη" κ.ά.
• Έγραψε επίσης κριτικά δοκίμια, μελέτες, μετέφρασε τον Ησίοδο και από τους ξένους Μορεάς, Κιτς, Ομάρ Καγιάμ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ -Φθινόπωρο 1941: Η ομάδα των λογοτεχνών του ΕΑΜ Καλλιθέας στην πλατεία της Καλλιθέας.
Από αριστερά Γιάννης Χατζίνης, Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη, Σωτήρης Σκίπης, Έλλη Αλεξίου (γραμματέας της ομάδας), Γιώργος Βαλέτας και Γιώργης Λαμπρινός (δολοφονήθηκε στη Λάρισα μετά την απελευθέρωση).
Στην ομάδα ανήκε και ο Γιάνης Κορδάτος, που απουσιάζει από τη φωτογραφία
Φωτογραφία: ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΚΙΠΗΣ ( 1881 -29 Σεπτεμβρίου 1952)

Μαφάλντα - Κίνο

 



29 Σεπτεμβρίου 1964 ... Δημοσιεύεται από τον Αργεντινό κομίστα Κίνο η πρώτη γελοιογραφία με τη Μαφάλντα.
Η Μαφάλντα είναι η πρωταγωνίστρια μιας μακράς σειράς σχεδίων του Αργεντινού σκιτσογράφου Κίνο (Quino), αλλά και το όνομα αυτής της σειράς κόμικς.

Οι ιστορίες χαρακτηρίζονται από την ενήλικη αντίληψη της Μαφάλντας μαζί με μια παιδική αφέλεια και περιέργεια. Συχνά αναρωτιέται και προβληματίζεται για μεγάλα προβλήματα του κόσμου όπως ο πόλεμος και η πείνα (οι ιστορίες είναι γραμμένες το 1960-70 και έτσι κυριαρχούν ο Ψυχρός πόλεμος και ο Πόλεμος του Βιετνάμ στις ειδήσεις που ακούν οι ήρωες), άλλες φορές ειρωνεύεται τα προβλήματα της χώρας, τις κακές υποδομές και την κακή οικονομία (τα οποία συχνά μοιάζουν με παρόμοια διαχρονικά προβλήματα ανα χώρες και ανα εποχές) και συχνά απλά προσπαθεί να βρει τρόπο να αποφύγει να φάει την σούπα που τόσο σιχαίνεται και συνεχώς φτιάχνει η μητέρα της.

Η Μαφάλντα υπήρξε πολύ δημοφιλής στη Λατινική Αμερική και στην Ευρώπη. Στην Βόρεια Αμερική δεν διαδόθηκε τόσο, ίσως επειδή μερικοί την έβλεπαν παραπλήσια στον Τσάρλι Μπράουν, ή και ίσως επειδή έχει μία ιδιαίτερη αργεντίνικη οπτική που δεν γίνεται κατανοητή από βορειοαμερικανούς.


Σουσανίτα: Φίλη της Μαφάλντας που θέλει όταν μεγαλώσει να παντρευτεί έναν πλούσιο και όμορφο άντρα, να κάνει πολλά παιδιά και να γίνει νοικοκυρά.
Φελίπε: Καλός φίλος, ένα χρόνο μεγαλύτερος. Έχει αιωνίως άγχος λόγω των σχολικών του υποχρεώσεων, είναι δειλός και δεν έχει αυτοπειθαρχία. Διαβάζει μονίμως το κόμικ "Μοναχικός Καβαλλάρης" και καμιά φορά μπερδεύει τη φαντασία με την πραγματικότητα.
Μανολίτο: Φίλος των Σουσανίτα και Φελίπε, γιος του μπακάλη Δον Μανόλο. Ονειρεύεται να ανοίξει όταν μεγαλώσει διεθνή αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Τα ενδιαφέροντα του είναι οικονομικά, είναι φιλοχρήματος και έχει μεγάλα προβλήματα σε οποιοδήποτε μάθημα εκτός των μαθηματικών. Συχνά λογομαχεί με τη Σουσανίτα, η οποία τον σνομπάρει.
Μιγκελίτο: Νεότερος και πιο αθώος από τους άλλους. Ταυτόχρονα πολύ εγωκεντρικός και με ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Γκίγιε ή Νάντο: Ο μικρός αδερφός της Μαφάλντας. Είναι ακόμα νήπιο, αλλά του αρέσει η Μπριζίτ Μπαρντό.
Ελευθερία: Είναι κοντούλα και αποτελεί έμμεσο σχόλιο για την πολιτική κατάσταση της εποχής στην Αργεντινή.


15 Μαρτίου 1962: Ο Κίνο πρωτοσχεδιάζει την Μαφάλντα για μια διαφημιστική εκστρατεία πλυντηρίων, η οποία τελικά δεν εκδίδεται.
1964. Τα πρώτα στριπ της Μαφάλντας στο ένθετο Γρεγόριο του περιοδικού Λεοπλάν.
29 Σεπτεμβρίου 1964: Το στριπ "Μαφάλντα" αρχίζει να εκδίδεται δυο φορές την εβδομάδα στο περιοδικό Πριμέρα Πλάνα. Εμφανίζονται η Μαφάλντα και ο πατέρας της.
6 Οκτωβρίου 1964: Εμφανίζεται η μητέρα.
19 Ιανουαρίου de 1965: Εμφανίζεται ο Φελίπε.
15 Μαρτίου de 1965: Ο Κινο πάει στην εφημερίδα Ελ Μούντο και η Μαφάλντα πάει στο νηπιαγωγείο.
29 Μαρτίου 1965: Εμφανίζεται ο Μανολίτο.
6 Ιουνίου de 1965: Εμφανίζεται η Σουσανίτα.
Φεβρουάριος 1966: Εμφανίζεται ο Μιγκελίτο.
Αύγουστος 1967: η μητέρα της Μαφάλντας είναι έγκυος.
22 Δεκεμβρίου 1967: Κλείνει η Ελ Μούντο (πραξικόπημα στην Αργεντινή) και η Μαφαλντα εξαφανίζεται για έξι μήνες.
21 Μαρτίου 1968: γεννιέται ο Γκίγιε.
2 Ιουνίου 1968: 'Επανεμφανίζεται η Μαφαλντα στο “Siete Días Ilustrados” 4 φορές την εβδομάδα.
Τέλη 1969: Ο πατέρας αγοράζει αυτοκίνητο.
Φεβρουάριος 1970: Εμφανίζεται η Λιμπερτάδ.
25 Ιουνίου 1973:Το τελευταίο στριπ της σειράς.
1976: Ο Κίνο φτιάχνει μια αφίσα με τα δικαιώματα του ανθρώπου με χαρακτήρες της Μαφάλντας. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%BD%CF%84%CE%B1 — με Ελένη Μπετεινάκη

Χρηματιστήριο Αξιών στην Αθήνα

Χρηματιστήριο Αθηνών (ATHEX logo).png



30 Σεπτεμβρίου 1876, ιδρύεται το Χρηματιστήριο Αξιών στην Αθήνα από την κυβέρνηση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου πάνω από το ιστορικό καφενείο «Η Ωραία Ελλάς» στη διασταύρωση των οδών Ερμού και Αιόλου βρισκόταν από το 1870 η Λέσχη Εμπόρων των Αθηνών, που χρησίμευε ως τόπος συναντήσεως των επαγγελματιών, αλλά συχνά και ως πρακτορείο ειδήσεων. Στο χώρο αυτό κάθε απόγευμα διεξάγονταν διαπραγματεύσεις επί των ομολογιών των εθνικών δανείων που εκδίδονταν τότε.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF_%CE%91%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%B

Κίνδυνος άνοιας από τα χάπια για άγχος και ύπνο


Κίνδυνος άνοιας από τα χάπια για άγχος και ύπνο

Όσοι παίρνουν βενζοδιαζεπίνες για να κοιμηθούν το βράδυ ή για να ηρεμήσουν, έχουν κατά 50% περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν άνοια, προειδοποιούν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Και προσθέτουν πως ο δυνητικός κίνδυνος είναι τόσο μεγάλος, ώστε οι γιατροί θα πρέπει να ζυγίζουν προσεκτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους πριν τους τα χορηγήσουν.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι ποσοστό έως 8% των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών έχουν πάρει βενζοδιαζεπίνες τα τελευταία χρόνια για να αντιμετωπίσουν την αϋπνία ή το άγχος.

Ωστόσο, ολοένα περισσότερες μελέτες αποκαλύπτουν ότι τα φάρμακα αυτά μπορεί να έχουν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες – μεταξύ αυτών αυξημένο κίνδυνο για πτώσεις, προβλήματα μνήμης, κρίσεις πανικού και πρόωρο θάνατο.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση» (BMJ), διεξήχθη σε 1.063 άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 65 ετών, τους οποίους παρακολούθησαν οι ερευνητές επί 20 χρόνια.

Οι εθελοντές της μελέτης κατάγονται από την νοτιοδυτική Γαλλία, καθώς οι ερευνητές του Χάρβαρντ συνεργάστηκαν με συναδέλφους τους από το Πανεπιστήμιο του Μπορντώ για να την πραγματοποιήσουν.

Κατά την έναρξη της μελέτης, κανένας από τους εθελοντές δεν είχε άνοια, ούτε έπαιρνε βενζοδιαζεπίνες.

Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, οι 253 από αυτούς είχαν εκδηλώσει άνοια. Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, απ’ όσους δεν είχε χρειαστεί να πάρουν βενζοδιαζεπίνες, το 3,2% είχαν παρουσιάσει άνοια.

Απ’ όσους όμως είχαν πάρει τα φάρμακα, άνοια παρουσίασε το 4,8%. Οι ασθενείς αυτοί είχαν πάρει βενζοδιαζεπίνες τουλάχιστον μία φορά και επί τουλάχιστον μία εβδομάδα.

«Δεδομένης της εκτάσεως χορήγησης των βενζοδιαζεπινών και του αριθμού των δυνητικών ανεπιθύμητων ενεργειών, η άνευ διακρίσεων εκτενής χρήση βενζοδιαζεπινών θα πρέπει να αποφεύγεται», καταλήγουν οι ερευνητές στο άρθρο τους.

Οι βενζοδιαζεπίνες είναι συνταγογραφούμενα φάρμακα και δρουν αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδονται τα χημικά μηνύματα από το ένα κύτταρο του εγκεφάλου στο άλλο, ασκώντας έτσι ηρεμιστική δράση.

Οι επιστήμονες όμως πιστεύουν ότι την ίδια στιγμή επεμβαίνουν σε χημικές ουσίες του εγκεφάλου που λέγονται νευροδιαβιβαστές, και ίσως γι’ αυτό προκαλούν σε κάποιους ασθενείς άνοια.

Τα τελευταία 20 χρόνια, η χορήγησή τους γίνεται με μεγαλύτερη φειδώ, επειδή υπάρχουν φόβοι πως προκαλούν εθισμό στους ασθενείς. Ωστόσο παραμένουν ένα από τα ευρύτερα χορηγούμενα φάρμακα και πολλοί ασθενείς τα παίρνουν επί χρόνια.

Στην οικογένεια των βενζοδιαζεπινών ανήκουν δεκάδες φάρμακα, όπως η βρωμαζεπάμη, η αλπραζολάμη, η αλαζεπάμη, η κλοβαζάμη, η διαζεπάμη, η νιτραζεπάμη, η λοραζεπάμη, η ετιζολάμη κ.λ.π.

«Υπάρχει ενδεχόμενο αυτά τα φάρμακα να είναι στ’ αλήθεια επιβλαβή και, εάν επιβεβαιωθούν τα ευρήματα της μελέτης μας, θα υπάρχει πρόβλημα», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τομπάιας Κουρθ, αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας στο Χάρβαρντ και διευθυντής Έρευνας στη Νευροεπιδημιολογία στο Εθνικό Ίδρυμα Υγείας & Ιατρικής Έρευνας (INSERM) της Γαλλίας και στο Πανεπιστήμιο του Μπορντώ.

«Τα φάρμακα αυτά σαφώς παρέχουν οφέλη, αλλά θα πρέπει να χορηγούνται με κατάλληλο τρόπο».

«Δεν είναι η πρώτη φορά που η λήψη βενζοδιαζεπινών συσχετίζεται με αρνητικές συνέπειες στη νόηση», δήλωσε εκπρόσωπος της βρετανικής Εταιρείας Αλτσχάιμερ. «Με αυτή τη νέα, μακροχρόνια μελέτη να προστίθεται στα υπάρχοντα στοιχεία, καθίσταται σαφές πόσο σημαντικό είναι να ελέγχεται προσεκτικά ο τρόπος χρήσης των θεραπειών για τα προβλήματα άγχους και ύπνου».

Πέρυσι, μελέτη του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ έδειξε πως όσοι παίρνουν βενζοδιαζεπίνες διατρέχουν κατά 60% υψηλότερο κίνδυνο άνοιας. Σε εκείνη τη μελέτη είχαν συμμετάσχει 1.160 άνδρες, ηλικίας 45 έως 85 ετών, το 9% εκ των οποίων είχαν πάρει βενζοδιαζεπίνες τουλάχιστον μία φορά τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Νωρίτερα εφέτος, εξάλλου, επιστήμονες από τις ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι τα φάρμακα αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η μελέτη τους έδειξε πως ακόμα και οι ασθενείς που έπαιρναν μόλις 4 έως 18 χάπια τον χρόνο είχαν 3,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα.

Όσοι, δε, έπαιρναν πάνω από 132 χάπια τον χρόνο, είχαν 5,3 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα.

Υπολογίζεται ότι στην χώρα μας πάνω από 200.000 άνθρωποι έχουν άνοια, με περισσότερους από έξι στους δέκα από αυτούς να πάσχουν από νόσο Αλτσχάιμερ.
ygeia.tanea.gr

Τούρτα από κράκερς κανέλας





Τούρτα από κράκερς κανέλας


• 1/2 φλιτζάνι βούτυρο μαλακό
• 1-1/2 φλιτζάνι ζάχαρη
• 5 κρόκοι αυγού
• 36 κράκερς κανέλας (περίπου 2 3/4 φλιτζάνια)
• 3 κουταλιές της σούπας αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ
• 1-1/4 φλυτζάνια γάλα
• 1 κουταλάκι του γλυκού βανίλια
• 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένα καρύδια
• 5 ασπράδια αυγού

Για το γαρνίρισμα
• Ψιλοκομμένα καρύδια

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180οC.

Λαδώνουμε ένα ορθογώνιο ταψί, στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί και το λαδώνουμε και αυτό.

Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο σε μέτρια ταχύτητα για 30 δευτερόλεπτα, προσθέτουμε και τη ζάχαρη συνεχίζοντας το χτύπημα μέχρι να ενωθούν καλά, και προσθέτουμε και τους κρόκους.

Σε ένα μέτριο μπολ ανακατεύουμε τα τριμμένα κράκερς, το αλεύρι και το μπέικιν πάουντερ.Προσθέτουμε το γάλα και τη βανίλια και ανακατεύουμε καλά να ενωθούν όλα τα υλικά. Ρίχνουμε το μείγμα σταδιακά στο μείγμα του βουτύρου χτυπώντας συνεχώς σε χαμηλή ταχύτητα. Προσθέτουμε και τα καρύδια.

Σε ένα μεγάλο μπολ χτυπάμε με το μίξερ ή με ένα σύρμα τα ασπράδια ώσπου να σχηματιστεί μια σφικτή μαρέγκα. Ρίχνουμε την μισή ποσότητα της μαρέγκας στο μείγμα με τα κράκερς, και ανακατεύουμε απαλά με μια σπάτουλα. Προσθέτουμε και την υπόλοιπη μαρέγκα.

Στρώνουμε το μείγμα μέσα στο λαδωμένο ταψί με το αντικολλητικό χαρτί και ψήνουμε για 25-30 λεπτά. Το αφήνουμε να κρυώσει για 10 λεπτά, και μετά προσεκτικά το αναποδογυρίζουμε και αφαιρούμε το αντικολλητικό χαρτί. Το κόβουμε κατά μήκος σε τρία μέρη.

Ετοιμάζουμε και την λευκή κρέμα για τη γέμιση:
Σε ένα μικρό κατσαρολάκι ανακατεύουμε με σύρμα ¾ φλιτζανιού γάλα και 3 κουταλιές της σούπας αλεύρι, ώσπου το αλεύρι να διαλυθεί τελείως. Το αφήνουμε σε χαμηλή φωτιά μέχρι το μίγμα να πήξει, το αφαιρούμε από τη φωτιά και ανακατεύουμε με σύρμα για 1 λεπτό ακόμη. Το μεταφέρουμε σε ένα μπολ, καλύπτουμε όλη την επιφάνεια με διαφανή μεμβράνη, και το βάζουμε στο ψυγείο να κρυώσει για 2-3 ώρες.

Κτυπάμε 1 φλιτζάνι μαλακό βούτυρο, με ηλεκτρικό μίξερ σε μέτρια ταχύτητα για 30 δευτερόλεπτα. Προσθέτουμε 1-1/2 φλιτζάνια κοσκινισμένη ζάχαρη άχνη και 1 κουταλάκι του γλυκού βανίλια και κτυπάμε όλα τα υλικά μαζί μέχρι να αφρατέψει το μείγμα μας. Σιγά-σιγά όσο δουλεύει το μίξερ προσθέτουμε ακόμα 2 φλιτζάνια επιπλέον κοσκινισμένη ζάχαρη και αφήνουμε να ενωθεί με το υπόλοιπο μείγμα. Βάζουμε την γέμιση σε ένα μπολ, σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη και αφήνουμε στο ψυγείο πριν να στήσουμε την τούρτα μας.

Φτιάχνουμε την τούρτα: Τοποθετούμε το πρώτο κομμάτι από το κέικ σε μια πιατέλα. Απλώνουμε ομοιόμορφα στην επιφάνειά του το 1/3 από την κρέμα. Τοποθετούμε από πάνω το δεύτερο κομμάτι κέικ και απλώνουμε πάλι κρέμα. Τελειώνουμε με το τρίτο κομμάτι κέικ και κρέμα. Αν θέλουμε μπορούμε να πασπαλίσουμε την επιφάνεια του γλυκού με τριμμένα καρύδια. Σερβίρουμε το γλυκό μας αμέσως, ή το διατηρούμε στο ψυγείο. Απολαύστε!
xs-recipes.com

Ο Θυμός



Ο Θυμός

- Γέροντα, εγώ νομίζω ότι δεν θυμώνω, αλλά απλώς νευριάζω.

- Πώς γίνεται αυτό; Αν νευριάζεις, πρέπει να εξετάσεις να δεις μήπως έχεις το πάθος του θυμού. Άλλο αν κάποιος νευριάσει και πει καμιά κουβέντα, επειδή είναι νευριασμένος ή έχει κάποιο πρόβλημα, έναν πόνο κ.λπ. Τότε «καλημέρα» να του πει ο άλλος , «δεν με παρατάς κι εσύ!» - μπορεί να του απαντήσει. Μα καλά, «καλημέρα» του είπε∙ δεν του είπε κάτι κακό. Αυτός όμως είναι κουρασμένος, έχει τον πόνο του, για αυτό αντιδρά έτσι. Βλέπεις, και το πιο υπομονετικό γαϊδουράκι, όταν το παραφορτώσεις, θα κλωτσήσει.

- Γέροντα, όταν δεν είμαι συμφιλιωμένη με τον εαυτό μου, μου φταίει το καθετί και αντιδρώ.

- Αν δεν είσαι συμφιλιωμένη με τον εαυτό σου , αυτό σημαίνει ότι έχεις μια πνευματική αδιαθεσία και είναι φυσικό μετά να αντιδράς. Όπως, όταν κάποιος είναι σωματικά άρρωστος, χάνει καμιά φορά την υπομονή του και κουράζεται λ.χ. να ακούει τους άλλους να μιλάνε, έτσι και όταν δεν είναι σε καλή πνευματική κατάσταση, του λείπει η εγρήγορση, η υπομονή, η ανεκτικότητα.

- Τι φταίει, Γέροντα, που θυμώνω με το παραμικρό;

- Φταίει που πιστεύεις ότι πάντοτε φταίνε οι άλλοι. Ο θυμός σ' εσένα ξεκινάει από τους λογισμούς που βάζεις για τους άλλους. Εάν βάζεις καλούς λογισμούς, δεν θα εξετάζεις τι σου είπαν ή πώς σου το είπαν, θα παίρνεις το βάρος επάνω σου και δεν θα θυμώνεις.

- Όμως, Γέροντα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι πάντοτε φταίω εγώ.

- Φαίνεται, υπάρχει μέσα σου κρυφή υπερηφάνεια. Να προσέχεις, γιατί ο θυμός έχει μέσα δικαιολογία, υπερηφάνεια, ανυπομονησία, αναίδεια.

- Γέροντα, γιατί σήμερα οι άνθρωποι νευριάζουν τόσο εύκολα;

- Τώρα και οι μύγες νευριάζουν! Έχουν πείσμα, θέλημα!... Παλιά, αν τις έδιωχνες, έφευγαν. Τώρα, επιμένουν... Είναι όμως αλήθεια ότι και μερικά επαγγέλματα σήμερα όχι μόνο δεν βοηθούν για την ψυχική ηρεμία, αλλά και τον εκ φύσεως ήρεμο άνθρωπο μπορεί να τον κάνουν νευρικό.

Πολλές φορές ,από μερικές εξωτερικές αφορμές αγανακτεί ο άνθρωπος και ξεσπά, επειδή δεν αναπαύεται με αυτό που κάνει και θέλει κάτι άλλο. Αυτές όμως οι αντιδράσεις είναι εξωτερικές σκόνες που φεύγουν, όταν βρει ο άνθρωπος αυτό που τον αναπαύει.

Από το βιβλίο: «ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ»

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

ΛΟΓΟΙ Ε΄

ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ

«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»

ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

2007

Δημοφιλείς αναρτήσεις