Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Χρόνης Μίσσιος


http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_20/11/2012_470753

Μια εμβληματική μορφή της Αριστεράς, ο συγγραφέας του «Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς», Χρόνης Μίσσιος, άνθρωπος που έκανε σκληρή κριτική τόσο στον αριστερό χώρο και τις διασπάσεις του όσο και στην ίδια την κοινωνία γεννήθηκε το 1930 στην Καβάλα.

Εξορίες και φυλακές ήταν για πολλά χρόνια το «σπίτι του». Στη λογοτεχνία εμφανίστηκε το 1985 με το αυτοβιογραφικό βιβλίο «Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς» που «αγκαλιάστηκε» από το κοινό και την κριτική, αλλά δέχτηκε αυστηρή κριτική από τον χώρο της Αριστεράς.

Για οικονομικούς λόγους δεν τελείωσε ούτε το δημοτικό σχολείο (έφτασε μέχρι τη δεύτερη τάξη). Παιδί ακόμη κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής εντάχθηκε στην Αντίσταση και το 1947 καταδικάστηκε σε θάνατο για τη συμμετοχή του στον εμφύλιο πόλεμο. Έμεινε φυλακισμένος ως το 1953 και από το 1962 εξορίστηκε στη Μακρόνησο και τον Αη Στράτη.

Λίγο μετά την μεταπολίτευση άρχισε να ζει σαν ελεύθερος πολίτης.

Τα τελευταία χρόνια ζούσε σχεδόν σαν ερημίτης στο Καπανδρίτι με την σύντροφό του Ρηνιώ και τα σκυλιά τους σε ένα αγροτόσπιτο. Άλλα έργα του ήταν τα «Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;» (1988), «Τα κεραμίδια στάζουν» (1991), «Το κλειδί είναι κάτω από το γεράνι» (1996).

Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις είχε δηλώσει: «Για πρώτη φορά ζω σε μια κοινωνία που δείχνει να έχει πάθει εγκεφαλικό. Δεν αντιδρά με τίποτα».

Για την κρίση: είναι πολυεπίπεδη, δεν είναι μονάχα οικονομική. Ουσιαστικά είναι κρίση αξιών και χρεοκοπίας του λογοκρατούμενου και τεχνοκρατικού πολιτισμού μας».

Για την οικολογία και την πράσινη ανάπτυξη:«Είναι δυνατόν να μιλάμε για οικολογία και πράσινη ανάπτυξη και να έχουμε την εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;».

Για την παιδεία: «Μη γελιόμαστε. Υπάρχει εκπαίδευση. Άλλο πράγμα η παιδεία και άλλο πράγμα η εκπαίδευση. Σήμερα, λοιπόν τα παιδιά εκπαιδεύονται. Γιατί; Για να βρούνε τη μηχανή του κέρδους».

Για τους εμπνευσμένους ηγέτες: «Πιστεύω πολύ ότι σε μια κοινότητα, η συλλογική μνήμη είναι πολύ πιο ασφαλής και πιο ισχυρή από οποιονδήποτε ηγέτη».

Για την εξουσία: «Είναι το χειρότερο, το πιο τρομακτικό εφεύρημα του ανθρώπου. Στην πορεία τής ανθρώπινης ιστορίας, οι μόνοι που έσωσαν την αθωότητα τους ήταν αυτοί που σκοτώθηκαν νωρίς, πριν γίνουν εξουσία».

Πηγή: ΑΜΠΕ

Χυλοπίτες με κρασάτο κοτόπουλο

 
 Χυλοπίτες με κρασάτο κοτόπουλο
Ένας λατρεμένος συνδυασμός.

• 12 μπουτάκια κοτόπουλο (ζητήστε από το κρεοπώλη σας να τα ξεκοκαλίσει)
• 500 γραμμάρια κρεμμύδια ψιλοκομμένα
• 150 ml ελαιόλαδο
• 1 κουτ. σούπας δυόσμο φρέσκο ψιλοκομμένο
• 1 κουτ. σούπας φρέσκια ματζουράνα
• 150 ml λευκό κρασί
• 1 κιλό ντομάτες στον τρίφτη
• 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
• 2 κουτ. σούπας ντοματοπολτό
• 500 ml ζωμό κότας
• 200 γραμμάρια μυζήθρα σκληρή
• 300 γραμμάρια χυλοπίτες
• Αλάτι, πιπέρι

Σε κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα κρεμμύδια.

Προσθέτουμε το κοτόπουλο και το σκόρδο και τσιγαρίζουμε-αλατίζουμε και σβήνουμε με κρασί.Αφήνουμε να σωθούν τα υγρά τους.

Προσθέτουμε το δυόσμο,το θυμάρι και τη ματζουράνα και ανακατεύουμε. Βάζουμε τη φρέσκια ντομάτα και τον ντοματοπολτό ανακατεύοντας συνέχεια.

Προσθέτουμε το ζωμό και λίγο πιπέρι. Χαμηλώνουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε για περίπου 40 λεπτά. Βράζουμε τις χυλοπίτες και σερβίρουμε.

jenny.gr

3 τροφές που ελέγχουν το ζάχαρο & σου κάνουν καλό


3 τροφές που ελέγχουν το ζάχαρο & σου κάνουν καλό








■ Κριθάρι
Η κατανάλωσή του είναι απίθανο να προκαλέσει απότομη άνοδο στο σάκχαρό σου. Μάλιστα, σε μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Creighton διαπιστώθηκε ότι το κριθάρι είναι καλύτερο από την πολυδιαφημισμένη βρόμη όσον αφορά τη διατήρηση υπό έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης. Αυτό γιατί έχει υψηλή περιεκτικότητα στη διαλυτή φυτική ίνα β-γλυκάνη, η οποία χωνεύεται πολύ αργά και βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης. Σημειώνεται ότι το αναποφλοίωτο κριθάρι έχει περισσότερες ίνες από το αποφλοιωμένο, αλλά χρειάζεται πιο πολύς χρόνος για το μαγείρεμά του. Και τα δύο πάντως αποτελούν έξυπνη προσθήκη στη διατροφή σου.
Tip Αντικατάστησε με κριθάλευρο τη μισή ποσότητα αλευριού για όλες τις χρήσεις που απαιτείται για τις συνταγές κέικ ή ψωμιού. Μπορείς επίσης να προσθέσεις κριθάρι στις σούπες ή να το σερβίρεις μαζί με ψάρι, κρέας ή πουλερικά αντί για ρύζι ή πατάτες.

■ Πιπέρι καγιέν

Λίγη ποσότητά του στα φαγητά σου θα εμποδίσει την απότομη άνοδο στο σάκχαρο μετά το γεύμα, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ταζμανίας. Σε αυτήν παρατηρήθηκε ότι το σάκχαρο ενηλίκων που έτρωγαν βιαστικά μπιφτέκι με καυτερές κόκκινες πιπεριές πάνω σε ψωμάκι μαζί με ζαχαρούχο αναψυκτικό ήταν πολύ χαμηλότερο απ’ ό,τι όταν οι ίδιοι προτιμούσαν μόνο το μπιφτέκι και το αναψυκτικό χωρίς τα καρυκεύματα. Οι ερευνητές αναγνωρίζουν στην καψαϊκίνη –την καυτερή ουσία στις πιπεριές– τουλάχιστον ένα μέρος του οφέλους αυτού.
Tip Πρόσθεσε κόκκινες καυτερές πιπεριές στο φαγητό σου. Όχι μόνο θα ωφεληθείς από αυτές, αλλά θα χρειαστείς και λιγότερο αλάτι.

■ Καρότο

Σε μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ τονίζεται ότι η κατανάλωση μισού φλιτζανιού σκούρων κίτρινων λαχανικών καθημερινά, όπως το καρότο, μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη στις γυναίκες κατά 27%. Οι μελετητές δεν είναι σίγουροι γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά θεωρούν πως μπορεί να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που εντοπίζονται σε αυτά τα λαχανικά.
Tip Για να αυξήσεις την απορρόφηση των αντιοξειδωτικών από τα καρότα (ή οποιοδήποτε άλλο χρωματιστό λαχανικό), σέρβιρισέ τα με λίγο λίπος, όπως το ελαιόλαδο.

shape.gr

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ «Για το παιδί»



20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ «Για το παιδί»

Τα παιδιά θέλουν παπούτσια
τα παιδιά θέλουν ψωμί
θέλουνε και φάρμακα
δούλεψε και συ.
Γέλα κλαίγε κι όλο λέγε
το παιδί: ζωή.
Τίποτ’ άλλο, Ζωή.
Ζύμωνε στη σκάφη
πρώτο σου ζυμάρι, πρώτο σου ψωμί
ένα καλυβάκι μια μικρούλα αυλή
για το παιδί.
Ζύμωνε το χώμα
με το δάκρυ δάκρυ
φτιάξε ένα χωμάτινο πουλί
να πετάει τη νύχτα
και να κελαηδεί
για το παιδί.
Τούτη είναι η ζωή μας
τούτο το μεγάλο, τίποτ’ άλλο
γέλα κλάψε, πες ό,τι θες
Το παιδί ζωή: ζωή
τίποτ’ άλλο!

ΠΙΝΑΚΑΣ -ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ «Γύρω γύρω όλοι»

Εικονοθεραπεία 38

Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

"Πατρική Κληρονομιά"

Η "Πατρική Κληρονομιά", μια αληθινή ιστορία, αγγίζει αισθήματα με εκείνη την ένταση που ο Φίλιπ Ροθ γνωρίζει καλά. 
Ο συγγραφέας παρακολουθεί τον ογδονταεξάχρονο πατέρα του -έναν άνθρωπο με παροιμιώδη ρώμη, γοητεία, και μια ανεξάντλητη συλλογή αναμνήσεων από το Νιούαρκ- στη μάχη του με τον όγκο στον εγκέφαλο, που εντέλει θα τον σκοτώσει. 
Ο γιος παραστέκεται γεμάτος αγάπη, αγωνία και τρόμο στον πατέρα του, σε όλα τα στάδια της τελευταίας του δοκιμασίας, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα εκείνο το πείσμα για επιβίωση που χαρακτήριζε συνολικά τη μακρόχρονη και πεισματική πάλη του με τη ζωή. 
Η "Πατρική Κληρονομιά" ανακηρύχθηκε από το περιοδικό "Time" Καλύτερο Βιβλίο του 1993 στην κατηγορία της μη μυθοπλαστικής πεζογραφίας.
Ένα μεστό και βαθιά συγκινητικό πορτρέτο πατέρα και γιου... Ο Ροθ παρακάμπτει κάθε διάθεση παραμυθίας και παρηγοριάς προκειμένου να φτάσει στην αλήθεια - στην αλήθεια για τον εαυτό του και τον πατέρα του, για τον θάνατο και τον φόβο του θανάτου, για εκείνη την απόλυτα ευάλωτη θέση στην οποία μας καταδικάζει όλους η αγάπη. Chicago Tribune Με αμεσότητα αριστοτεχνική, η "Πατρική Κληρονομιά" αφηγείται μία από τις πιο θεμελιώδεις αληθινές ιστορίες που μοιράζονται οι Αμερικανοί σήμερα... Και η αφήγηση αυτή σφύζει από ζωντάνια και χιούμορ... Πρόκειται για έναν θρίαμβο της λογοτεχνίας... της υπέροχα πραγματιστικής, ιδιοφυώς απρόβλεπτης αφηγηματικής φλέβας του Φίλιπ Ροθ. The New York Times Book Review.

ΡΕΝΕ ΜΑΓΚΡΙΤ (21 Νοεμβρίου, 1898 – 15 Αυγούστου, 1967) ΠΙΝΑΚΑΣ "This Is Not a Pipe Either"

 
ΡΕΝΕ ΜΑΓΚΡΙΤ (21 Νοεμβρίου, 1898 – 15 Αυγούστου, 1967)
ΠΙΝΑΚΑΣ "This Is Not a Pipe Either"


Ο Ρενέ Μαγκρίτ ήταν σουρρεαλιστής καλλιτέχνης με επιρροές από το καλλιτεχνικό κίνημα του ντανταϊσμού, που γεννήθηκε στην πόλη Λεσσίν του Βελγίου.

Το 1912 η μητέρα του αυτοκτόνησε στον ποταμό Σαμπρ.

Σπούδασε για δύο χρόνια στην Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών (Académie Royale des Beaux-Arts) των Βρυξελλών, από το 1916 μέχρι το 1918. Εκεί γνωρίστηκε με την Ζωρζέτ Μπερζέ (Georgette Berger) με την οποία παντρεύτηκε το 1922.

Ο Μαγκρίτ δούλεψε σε εργοστάσιο που κατασκεύαζε ταπετσαρίες, και σχεδίαζε αφίσες και διαφημίσεις μέχρι το 1926. Τότε υπέγραψε συμβόλαιο με την Galerie la Centaure των Βρυξελλών, γεγονός που του επέτρεψε να ασχολείται συνέχεια με την ζωγραφική.

Το 1926, ο Μαγκρίτ ζωγράφισε τον πρώτο του σουρρεαλιστικό πίνακα, Le jockey perdu, και έκανε την πρώτη του έκθεση στις Βρυξέλλες το 1927. Οι κριτικοί τού επιτέθηκαν μαζικά. Απογοητευμένος με την αποτυχία, μετακόμισε στο Παρίσι, όπου έγινε φίλος με τον Αντρέ Μπρετόν και έγινε μέλος της ομάδας των σουρρεαλιστών.

Όταν η Galerie la Centaure έκλεισε και τα εισοδήματα από το συμβόλαιο σταμάτησαν, ο Μαγκρίτ επέστρεψε στις Βρυξέλλες και εργάστηκε στη διαφήμιση. Κατόπιν, έφτιαξε με τον αδελφό του ένα πρακτορείο με το οποίο έβγαζαν τα προς το ζην.

Την εποχή της γερμανικής κατοχής του Βελγίου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, παρέμεινε στις Βρυξέλλες, χάνοντας την επαφή με τον Μπρετόν. Εκείνη την εποχή αποκήρυξε την βία και την απαισιοδοξία των προηγουμένων έργων του, αν και αργότερα επέστρεψε στα ίδια θέματα.

Ήταν ένας αριστοτεχνικός ζωγράφος. Στα έργα του συχνά παραθέτει συνηθισμένα αντικείμενα, ή κάποιο ασυνήθιστο πλαίσιο, δίνοντας νέες ερμηνείες σε γνωστά αντικείμενα. Η χρήση αντικειμένων διαφορετικά απ' ό,τι φαίνονται, είναι χαρακτηριστική στο έργο του Η προδοσία των εικόνων (La trahison des images), όπου μία πίπα καπνιστή παρουσιάζεται σαν μοντέλο για διαφήμιση μαγαζιού εμπορίας καπνού. Κάτω από την πίπα ο Μαγκρίτ έγραψε την φράση «Αυτό δεν είναι μία πίπα» («Ceci n'est pas une pipe»), που μοιάζει με οξύμωρο, αλλά σημαίνει πως η ζωγραφιά δεν είναι αυτό που φαίνεται. Στο βιβλίο του Αυτό δεν είναι μία πίπα, ο γάλλος κριτικός Μισέλ Φουκώ αναλύει την ζωγραφική του πίνακα του Μαγκρίτ και αυτό το παράδοξο.

Η τέχνη του Μαγκρίτ δείχνει ένα πιο αντιπροσωπευτικό ύφος του σουρρεαλισμού σε σύγκριση με το «αυτόματο» ύφος που συναντούμε σε έργα καλλιτεχνών όπως ο Χουάν Μιρό. Εκτός από φανταστικά στοιχεία, το έργο του είναι συχνά πνευματώδες και διασκεδαστικό. Επίσης ζωγράφισε μια σειρά σουρρεαλιστικής εκδοχής άλλων γνωστών πινάκων.

Ο Ρενέ Μαγκρίτ περιέγραψε τα έργα του λέγοντας:

Η ζωγραφική μου είναι ορατές εικόνες που δεν κρύβουν κάτι — προκαλούν μυστήριο και, πράγματι, όταν κάποιος βλέπει έναν από τους πίνακές μου, θέτει στον εαυτό του αυτήν την απλή ερώτηση: «Tι σημαίνει αυτό;» Οι πίνακές μου δεν σημαίνουν κάτι, επειδή και το μυστήριο δεν σημαίνει κάτι — είναι απλά άγνωστο.

Στις ΗΠΑ εκτέθηκαν τα έργα του στη Νέα Υόρκη το 1936 και ξανά στην ίδια πόλη σε δύο εκθέσεις, το 1965 στο Μουσείο Μοντέρνα Τέχνης και το 1992 στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Τέχνης.

Ο Μαγκρίτ πέθανε από καρκίνο στις 15 Αυγούστου του 1967, και τάφηκε στο νεκροταφείο Σααρμπέκ (Schaarbeek) των Βρυξελλών. ΠΗΓΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Giorgio de Chirico (July 10, 1888 – November 20, 1978)






Giorgio de Chirico (July 10, 1888 – November 20, 1978)

Ο Τζόρτζιο Ντε Κίρικο (Giorgio de Chirico) γεννήθηκε στο Βόλο στις 10 Ιουλίου 1888 και ήταν ο πρωτότοκος γιος του σικελού Εβαρίστο και της γενοβέζας Τζέμα ντε Κίρικο. Ο πατέρας του εργαζόταν ως μηχανικός και επέβλεπε την κατασκευή του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ η μητέρα του ήταν πρώην τραγουδίστρια της όπερας.


Το ελληνικό περιβάλλον και ο ελληνικός πολιτισμός, μέσα στον οποίο μεγάλωσε ο ντε Κίρικο, υπήρξε πηγή έμπνευσης για εκείνον. «…Πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στη γη του Κλασικισμού, έπαιξε στις ακτές που είδαν την Αργώ να ξεκινάει το ταξίδι της, στους πρόποδες του βουνού που ήταν μάρτυρας στη γέννηση του γοργοπόδαρου Αχιλλέα και στις σοφές νουθεσίες τού δασκάλου του, του Κένταυρου», έγραφε σ' ένα αυτοβιογραφικό του κείμενο.


Ο πατέρας του επιθυμούσε να ακολουθήσει ο γιος του το επάγγελμα του μηχανικού, ωστόσο τον ενθάρρυνε στα καλλιτεχνικά του ενδιαφέροντα. Πρώτος δάσκαλος του ντε Κίρικο υπήρξε ένας νέος έλληνας ζωγράφος από την Τεργέστη, ονόματι Μαυρουδής. Αργότερα, την περίοδο 1903 - 1905, φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τους Γεώργιο Ροϊλό, Κωνσταντίνο Βολανάκη και Γεώργιο Ιακωβίδη. Το Μάιο του 1905 πέθανε ο πατέρας του, γεγονός που πιθανώς να συνδέεται με την αποτυχία του, την ίδια χρονιά, στις τελικές εξετάσεις της σχολής.


Το φθινόπωρο του 1906 εγκαταστάθηκε στο Μόναχο, όπου ξεκίνησε σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών, παρακολουθώντας μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής, ενώ μελέτησε τα γραπτά του Νίτσε και του Σοπεγχάουερ. Αποχώρησε από την Ακαδημία πριν από την ολοκλήρωση των σπουδών του και το καλοκαίρι του 1909 εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο.

Η περίοδος 1900 - 1919 ήταν η πιο μεστή της καριέρας του και αυτή για την οποία έγινε διάσημος. Στα έργα αυτής της περιόδου απεικονίζεται ένας κλειστός, θεατρικός κόσμος, με κύρια θέματα τις «πλατείες της Ιταλίας», πλατείες με σκοτεινές τοξοστοιχίες, έρημες, εκτός από την παρουσία κάποιου αγάλματος, ενός φουγάρου εργοστασίου ή κάποιου τρένου, που χαρακτηρίζονται από μια παγερή και αγωνιώδη ατμόσφαιρα, τα «ανδρείκελα», άψυχα και απρόσωπα, που υψώνονται μέσα σε αυστηρές προοπτικές και οι «εσωτερικοί μεταφυσικοί χώροι», που πνίγονται από πλήθος ετερόκλητων αντικειμένων.

Το 1911 σε ένα ταξίδι του στο Παρίσι προκάλεσε το ενδιαφέρον του Πικάσο και του Απολινέρ, με τη μεσολάβηση του οποίου έγινε γνωστός στους καλλιτεχνικούς κύκλους της γαλλικής πρωτεύουσας. Κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, στρατεύτηκε, αλλά τοποθετήθηκε σε βοηθητική θέση κι έτσι συνέχισε απερίσπαστα το ζωγραφικό του έργο.

Από το 1919 ο Ντε Κίρικο εγκατέλειψε τη «μεταφυσική» ζωγραφική για να αφοσιωθεί σε ένα είδος κλασσικισμού, με εμφανή την επιρροή των ζωγράφων της Αναγέννησης και της Φλαμανδικής Σχολής. Το 1924 γνώρισε τη ρωσίδα μπαλαρίνα Ραίσα Γκούριεβιτς, η οποία έγινε η πρώτη του γυναίκα. Εγκαταστάθηκαν στο Παρίσι και μαζί ταξίδεψαν στη Νέα Υόρκη για την πρώτη του έκθεση στον Νέο Κόσμο το 1928. Τον επόμενο χρόνο θα χωρίσουν και το 1930 ο Ντε Κίρικο θα γνωρίσει μια άλλη ρωσίδα, την Ιζαμπέλα Φαρ, με την οποία θα συζήσει μέχρι το τέλος της ζωής του, στις 20 Νοεμβρίου 1978.



Ο Τζόρτζιο Ντε Κίρικο θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Έχει επηρεάσει πλήθος ομοτέχνων του (Μαξ Ερνστ, Σαλβαδόρ Νταλί, Ρενέ Μαγκρίτ, Νίκος Εγγονόπουλος κ.ά.), αλλά και καλλιτέχνες από άλλους χώρος, όπως τον σκηνοθέτη Μικελάντζελο Αντονιόνι και τον δημιουργό ηλεκτρονικών παιγνιδιών Φουμίτο Ουέντα («Ico», «Shadow of the Colossus»)


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/biographies/309#ixzz2ClLcfSDm

4 οικιακά προϊόντα «ένοχα» για καρκίνο


4 οικιακά προϊόντα «ένοχα» για καρκίνο
4-oikiaka-proionta-enoxa-gia-karkino-oikiaka-proionta-enoxa-gia-karkino 
 
■ Χρώματα βαψίματος

Σύμφωνα με την EPA (Αμερικανική εταιρία προστασίας περιβάλλοντος), επικίνδυνα χημικά εμπεριέχονται και στα χρώματα που χρησιμοποιούμε για τη βαφή των τοίχων καθώς και σε ορισμένα καθαριστικά σπιτιού ή σε κεριά. Όλα αυτά ενδεχομένως εμπεριέχουν πτητικές οργανικές ενώσεις που σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες προκαλούν καρκίνο. Οι ερευνητές αναφέρουν πως τα προϊόντα αυτά απελευθερώνουν τοξικά συστατικά στον αέρα όταν χρησιμοποιούνται και μέσω της εισπνοής εισέρχονται στον ανθρώπινο οργανισμό.

Εναλλακτικά: αρκετές εταιρείες χρωμάτων παράγουν πλέον μπογιές χωρίς πτητικές οργανικές ενώσεις και με ελάχιστα ή καθόλου χημικά. Αν και πωλούνται ακριβότερα από τις συνηθισμένες, καλό θα είναι να τις προτιμήσετε καθώς δεν βλάπτουν τον οργανισμό. Επίσης, προτιμήστε να βάψετε το σπίτι σας ή άλλο χώρο την άνοιξη ή το καλοκαίρι καθώς η ζέστη θα σας επιτρέπει να έχετε ανοιχτά τα παράθυρα και να αερίζεται ο χώρος.


■ Αντικολλητικά σκεύη μαγειρέματος

Όλα τα μαγειρικά σκεύη (τηγάνια, ταψιά, κατσαρόλες κ.α.) που έχουν κατασκευαστεί με την αντικολλητική επίστρωση Teflon, αντιμετωπίζονται με δισταγμό τα τελευταία χρόνια. Τα βασικότερο συστατικό της επίστρωσης λέγεται PFOA και εδώ και χρόνια έχει κατηγορηθεί ως καρκινογόνο. Το ερώτημα παραμένει για το αν το PFOA, εισχωρεί στον ανθρώπινο οργανισμό με το μαγείρεμα ή αν απελευθερώνεται με τις υψηλές θερμοκρασίες της κουζίνας, οπότε και δεν απειλεί τον οργανισμό.

Μ ια άλλη μερίδα επιστημόνων έχει διατυπώσει έντονες ανησυχίες για το αν η ουσία αυτή κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος εισχωρεί μέσα στο φαγητό και κατά συνέπεια μέσα στον οργανισμό. Και παρόλο που διεθνείς οργανισμοί υγείας έχουν καλέσει τις εταιρείες κατασκευής μαγειρικών σκευών να βγάλουν την ουσία PFOA από τα σκεύη, αυτό στην πράξη δεν έχει συμβεί ακόμη από αρκετές.

Εναλλακτικά: γυάλινα, πορσελάνινα ή κεραμικά σκεύη καθώς και σιδερένια ή χάλκινα είναι εντελώς ασφαλή και καλό θα ήταν να τα προτιμήσετε. Βέβαια, δεν έχουν τις… χάρες των αντικολλητικών σκευών όσον αφορά στο μαγείρεμα και στο πλύσιμο αλλά εξασφαλίζουν την καλή μας υγεία. Τέλος, υπάρχουν και μαγειρικά αντικολλητικά σκεύη με άλλες επιστρώσεις, όπως κεραμικές, από τιτάνιο κ.λπ. που δεν εμπεριέχουν PFOA.


■ Λιπάσματα, εντομοκτόνα, ζιζανιοκτόνα

Τα λιπάσματα και τα ζιζανιοκτόνα που συχνά χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας για τη φροντίδα των φυτών μας, εγκυμονούν κινδύνους που ούτε φανταζόμαστε. Μια έρευνα του 2009, αποκάλυψε πως βρέθηκε μεγάλο ποσοστό παιδιών με καρκίνο στον εγκέφαλο και…όλως τυχαίως, οι γονείς των παιδιών αυτών ασχολούνταν επαγγελματικά με την κηπουρική και έρχονταν καθημερινά σε επαφή με λιπάσματα και ζιζανιοκτόνα. Πέρα από διάφορες μορφές καρκίνου και το αλτσχάιμερ φαίνεται πως έχει κάποια σύνδεση με την υπερέκθεση σε αυτά τα προϊόντα, όπως αποκάλυψαν αρκετές μελέτες.

Εναλλακτικά: ασχοληθείτε με το βιολογικό τρόπο καλλιέργειας και αποφύγετε λιπάσματα και ζιζανιοκτόνα. Επίσης, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εντομοκτόνο για το εσωτερικό του σπιτιού σας, αναζητήστε στο διαδίκτυο φυσικά εκχυλίσματα που είναι εξίσου αποτελεσματικά και διόλου επικίνδυνα.


■ Καθαριστικά σπιτιού

Τα περισσότερα καθαριστικά εμπεριέχουν επικίνδυνα και τοξικά συστατικά που μακροπρόθεσμα μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο. Ίσως τα πιο επικίνδυνα όλων είναι ορισμένα αποσμητικά χώρου που περιέχουν παραδιχλωροβενζόλιο, που μπορεί να προκαλέσει καρκίνο σε πνεύμονες, νεφρούς και συκώτι, σύμφωνα με το Yahoo health. Επικίνδυνα είναι και αρκετά καθαριστικά και ειδικά όσα εμπεριέχουν χλώριο ή αμμωνία.

Εναλλακτικά: υπάρχουν πλέον πολλά οικολογικά καθαριστικά στο εμπόριο που μπορείτε να προμηθευτείτε. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε τα δικά σας οικολογικά και ασφαλή καθαριστικά με νερό, ξύδι, χυμό λεμόνι και μαγειρική σόδα.

clickatlife

Φασολάκια πράσινα σκορδάτα


 Φασολάκια πράσινα σκορδάταΦασολάκια πράσινα σκορδάτα

Απλή, εύκολη και νόστιμη συνταγή για πράσινα φασολάκια, βραστά, σκορδάτα. Πολύ καλό συνοδευτικό για ψητά κρέατα, αλλά και για ένα ελαφρύ, διαιτητικό γεύμα.


• Καθαρισμένα πράσινα φασολάκια: 1 κιλό (φρέσκα ή κατεψυγμένα)


• Ελαιόλαδο: 4 κουταλιές σούπας
• Τριμμένο σκόρδο: 2 σκελίδες
• Αλάτι: όσο σας αρέσει

Βάζετε σε κατσαρόλα νερό να βράσει και προσθέτετε λίγο αλάτι. Προσθέτετε και τα φασολάκια και τα αφήνετε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν (15 περίπου λεπτά)


Τα στραγγίζετε.


Βάζετε στην κατσαρόλα το ελαιόλαδο και το σκόρδο. Την βάζετε στη φωτιά και προσθέτετε και τα φασολάκια. Τα ανακατεύετε να τυλιχτούν ολόγυρα με το ελαιόλαδο και το σκόρδο για 3 - 4 λεπτά.


Κατεβάζετε από την φωτιά, αδειάζετε σε πιατέλα και τα σερβίρετε ζεστά.


radicio.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις