Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

νέος διαγωνισμός


Και , λοιπόν, για τους φίλους της σελίδας. Όποιος βρει από ποιο βιβλίο της Κατερίνας Παπανικολάου είναι το παρακάτω απόσπασμα, κερδίζει μετά από κλήρωση όλων των σωστών απαντήσεων το τελευταίο της βιβλίο Ραντεβού Πίσω στο Χρόνο.
"Μαγειρεύω πλέον εξαίσια και πολύ ψαγμένα, αν θες να ξέρεις! Άλλωστε, αυτό το κυριακάτικο γεύμα θα έχει τέτοιο πολυεθνικό χαρακτήρα που δε θέλω να σερβίρω απλώς μακαρόνια με κιμά! Θα είναι ο Πέτρος, Ελληνογερμανός, ο Γκας, Ελληνοκαναδός, ένας φίλος του Γκας, Ελληνοαμερικανός, ένας άλλος φίλος του Γκας, ελληνοϊταλός..."
"Εσύ, Ελληνοηλίθια..." με διέκοψε...................

Από ποιο βιβλίο της είναι αυτό το μικρό απόσπασμα;

Συναισθηματική Νοημοσύνη

http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2012/01/blog-post_15.html

Συναισθηματική Νοημοσύνη

Συναισθηματική Νοημοσύνη
Είναι γεγονός ότι δεν γεννιόμαστε με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη αλλά την αποκτούμε μέσα από την ανεπίσημη εκπαίδευση σε αυτήν κατά την παιδική και ενήλικη ζωή μας. Είναι λοιπόν ένα είδος νοημοσύνης το οποίο χτίζεται στην πορεία της ανάπτυξης ενός ανθρώπου. Μέχρι σήμερα η έλλειψη ενημέρωσης σε συνδυασμό με την προσκόλληση σε παλιές νοοτροπίες έχουν παρεμποδίσει την ουσιαστική κινητοποίηση για την οργανωμένη εκπαίδευση σε δεξιότητες Συναισθηματικής Νοημοσύνης διαιωνίζοντας προσωπικές και διαπροσωπικές δυσκολίες. Αυτό συνεπάγεται ότι στους περισσότερους από εμάς δεν έχουν σφυρηλατηθεί οι ικανότητες που πλαισιώνουν την υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ανθρώπου με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη; Η περιγραφή του Goleman (1995) είναι η πιο διαδεδομένη αυτή τη στιγμή:

1. Η αναγνώριση των συναισθημάτων μας: Η αυτοεπίγνωση, η αναγνώριση δηλαδή των συναισθημάτων μας την ώρα που δημιουργούνται θεωρείται ο ακρογωνιαίος λίθος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.

2. Ο έλεγχος των συναισθημάτων μας: η ικανότητα αυτή σχετίζεται με τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των συναισθημάτων ώστε να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι καταστάσεις της ζωής. Η ικανότητα αυτή οικοδομείται πάνω στην αυτοεπίγνωση.

3. Η εξεύρεση κινήτρων για τον εαυτό μας: Η ικανότητα για αυτοέλεγχο επιτρέπει την προσήλωση της προσοχής σε συγκεκριμένους στόχους, τη στοχοθεσία, την αυτοκυριαρχία και τη δημιουργικότητα.

4. Η αναγνώριση των συναισθημάτων των άλλων: η ικανότητα αυτή αφορά την ενσυναίσθηση που είναι θεμελιώδης δεξιότητα.

5. Η διαχείριση των σχέσεων μας: Η ικανότητα αυτή αναφέρεται στην ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων των άλλων.

Είναι σημαντικό να γίνει αναφορά και στη θεωρία του Sternberg (1966) σύμφωνα με την οποία η ‘Νοημοσύνη της επιτυχίας’ αφορά την ικανότητα του ατόμου να προσαρμόζεται στο περιβάλλον και να προσαρμόζει τις ανάγκες και τις ικανότητες του στο περιβάλλον ώστε να ολοκληρώνει τους προσωπικούς του στόχους.

Ποια είναι η σημασία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης; 

Σύμφωνα με έρευνες το υψηλό IQ (ο δείκτης νοημοσύνης που ήταν γνωστός μέχρι τώρα) δεν εξασφαλίζει την επαγγελματική και προσωπική επιτυχία. Οι έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 4% της επιτυχίας οφείλεται στο IQ. Ας φανταστούμε έναν άνθρωπο με πολύ υψηλό ΙQ ο οποίος εκδηλώνει συχνά έντονα ξεσπάσματα θυμού διαταράσσοντας τις προσωπικές και επαγγελματικές του σχέσεις. Μπορεί να είναι επιτυχημένος προσωπικά και επαγγελματικά;

Τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν επίσης ότι μπορεί μια επιχείρηση να προσλάβει κάποιον για τα προσόντα του (IQ, σπουδές) αλλά ότι τον κρατούν για το χαρακτήρα του (Συναισθηματική Νοημοσύνη).

Σε σχολεία όπου εφαρμόστηκε πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής παρατηρήθηκαν βελτίωση στην αναγνώριση και κατονομασία συναισθημάτων, μεγαλύτερη ικανότητα κατανόησης των αιτιών των συναισθημάτων, μεγαλύτερη ανοχή στην απογοήτευση, αποτελεσματικότερος έλεγχος του θυμού, περισσότερη υπευθυνότητα, καλύτερη κατανόηση των απόψεων των άλλων και βελτίωση στην επικοινωνία.

Παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω μας μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι δεν αρκεί το υψηλό IQ για να είναι κανείς ευτυχισμένος. Η ευτυχία εξαρτάται περισσότερο από τη σχέση μας με τον εαυτό μας και τους άλλους οι οποίες βελτιώνονται με την ικανότητα στην αυτοεπίγνωση, τον αυτοέλεγχο, στην ενθάρρυνση εαυτού, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, δηλαδή την υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη.

Χαλούμι



 Χαλούμι

Μάθετε πώς να φτιάχνετε στο σπίτι σας κυπριακό τυρί!

• 2 λίτρα πλήρες γάλα κατσικίσιο, αγελαδινό ή πρόβειο.
• 1 κ.γ. αλάτι
• 2 λεμόνια

Βράζουμε σε μέτρια θερμοκρασία το γάλα σε μία κατσαρόλα και το χτυπάμε με ένα αναδευτύρα (σύρμα) μέχρι να φουσκώσει.


Μόλις φουσκώσει, κλείνουμε το μάτι της κουζίνας και ρίχνουμε το χυμό από τα 2 λεμόνια.

Ανακατεύουμε και στη συνέχεια αφήνουμε το γάλα να πήξει για 15 λεπτά.

Τοποθετούμε μία καθαρή πετσέτα πάνω από ένα μπολ και ρίχνουμε μέσα το πηχτό μείγμα γάλακτος.

Δένουμε σφιχτά τη πετσέτα και πιέζουμε ελαφρά για να φύγουν τα πολλά ζουμιά. Αφήνουμε τη πετσέτα μέσα στο μπολ για 1 ώρα.

Γεμίζουμε μια μεγάλη κατσαρόλα με αρκετό νερό ώστε να καλύψουμε τη πετσέτα που περιέχει το τυρί.

Ρίχνουμε μέσα στο νερό 2 κ.γ αλάτι. Βάζουμε μέσα τη πετσέτα και αφήνουμε το τυρί μέσα στο βραστό νερό για 1 ώρα περιστρέφοντας το ανά μισή ώρα.

Όταν περάσει η 1 ώρα, βγάζουμε τη πετσέτα από τη κατσαρόλα και τη βάζουμε πάνω σ' ένα σουρωτήρι. Αφήνουμε το τυρί να κρυώσει.

Στη συνέχεια, βγάζουμε το τυρί από τη πετσέτα και το τοποθετούμε μέσα σε ένα μπολ. Το αφήνουμε να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου και μετά καλύπτουμε το μπολ με μία καθαρή πετσέτα και το βάζουμε στο ψυγείο για ένα βράδυ.

Το πρωί το τυρί θα έχει σκληρύνει και θα είναι έτοιμο.

toarkoudi.gr

Καταφύγιο στα βουνά της Κρήτης


Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ  29-6-2004

Καταφύγιο στα βουνά της Κρήτης

Έξι άγρια πουλιά που κινδυνεύουν με εξαφάνιση 
βρίσκουν ακόμα καταφύγιο στα βουνά της Κρήτης 
και προσπαθούν να επιβιώσουν, κυνηγημένα από ποιόν άλλο;
Από τον άνθρωπο. 
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, παρακολουθούν τους πληθυσμούς αυτών των αρπακτικών που είναι τα εξής:



Για μεγέθυνση πατάτε ροδάκι και ανοίγει νέα καρτέλα με φακό +-

Σήμερα... 26/1

 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΞΕΝΟΦΩΝ

26/01/2012 - Παγκόσμια Ημέρα Τελωνείων

26/01/2012 - Παγκόσμια Ημέρα Τελωνείων

Στα πλαίσια της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, οι τελωνειακές διοικήσεις της ΕΕ, εργάζονται σκληρά, βρισκόμενες στην καρδιά της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας και είναι κατά μοναδικό τρόπο, εξοπλισμένες με την απαραίτητη γνώση και εμπειρία για να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και στη διαφύλαξη της ασφάλειας των πολιτών της ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, τα Τελωνεία διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο :
(α) στη διαφύλαξη της ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών,
(β) στην προστασία των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ και των Κρατών - Μελών της,
(γ) στην προστασία της ΕΕ από το αθέμιτο και παράνομο εμπόριο, προσφέροντας υποστήριξη στη νόμιμη επιχειρηματική δραστηριότητα,
(δ) στο να καταστούν οι Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις περισσότερο ανταγωνιστικές
, μέσω σύγχρονων εργασιακών μεθόδων που υποστηρίζονται από ένα εύκολα προσβάσιμο περιβάλλον. 
 συνέχεια στον σύνδεσμο
http://www.mof.gov.cy/mof/customs/customs.nsf/All/91AD6BF07B4A613F422579910029F45B?OpenDocument&print

Προφιτερόλ με σοκολατένια σου

Προφιτερόλ με σοκολατένια σου
Bαθμολογία:
       
6 ψήφοι
Προστέθηκε από , 03.03.09

Περιγραφή

Η συνταγή για τα σου είναι του Στέλιου Παρλιάρου,η συνταγή για την κρέμα και για το γλάσο είναι δική μου.Βγαίνει ένα φοβερό αποτέλεσμα.
Προφιτερόλ με σοκολατένια σου

Τι χρειαζόμαστε:

Για τα σου:
  • 125γρ. γάλα
  • 125γρ. νερό
  • 110γρ. βούτυρο
  • 5γρ. αλάτι
  • 5γρ. ζάχαρη
  • 140γρ. αλεύρι
  • 15γρ. κακάο
  • 5 αυγά
Για την κρέμα:
  • 550ml. γάλα
  • 90γρ.αλεύρι
  • 150γρ. ζάχαρη
  • 2 βανίλιες
  • 2 κροκάδια αυγών
Για το γλάσο:
  • 600ml. κρέμα γάλακτος
  • 500γρ. κουβερτούρα
  • 80γρ. βούτυρο
Στα γρήγορα








Φτιάχνει
60-70 σου

Πως το κάνουμε:

σημ. Αν δεν ανοίγουν οι σύνδεσμοι κάντε τους μαρκάρισμα, αντιγραφή, επικόλληση πάνω 

"ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΝ" του Οδυσσέα Ελύτη από το Αξιον Εστί.

ΤΑ ΡΑΝΤΙΣΜΕΝΑ(Ομάδα καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, αναζητήσεων).
"ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΝ" του Οδυσσέα Ελύτη από το Αξιον Εστί.

Χρόνους πολλούς μετά την Αμαρτία που την είπανε Αρετή μέσα
στις εκκλησίες και την ευλόγησαν. Λείψανα παλιών άστρων και γω-
νιές αραχνιασμένες τ' ουρανού σαρώνοντας η καταιγίδα που θα γεν-
νήσει ο νους του ανθρώπου. Και των αρχαίων Κυβερνητών τα έργα
πληρώνοντας η Χτίσις, θα φρίξει. Ταραχή θα πέσει στον Άδη, και
το σανίδωμα θα υποχωρήσει από την πί
εση τη μεγάλη του ήλιου.
Που πρώτα θα κρατήσει τις αχτίδες του, σημάδι ότι καιρός να λάβου-
νε τα όνειρα εκδίκηση. Και μετά θα μιλήσει, να πει: εξόριστε Ποιη-
τή, στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

-Βλέπω τα έθνη, άλλοτες αλαζονικά, παραδομένα στη σφήκα και

στο ξινόχορτο.

-Βλέπω τα πελέκια στον αέρα σκίζοντας προτομές Αυτοκρατόρων

και Στρατηγών.

-Βλέπω τους εμπόρους να εισπράττουν σκύβοντας το κέρδος των

δικών τους πτωμάτων.

-Βλέπω την αλληλουχία των κρυφών νοημάτων.

Χρόνους πολλούς μετά την Αμαρτία που την είπανε Αρετή μέσα
στις εκκλησίες και την ευλόγησαν. Αλλά πριν, ιδού, θα γίνουν οι
ωραίοι που ναρκισσεύτηκαν στις τριόδους Φίλιπποι και Ροβέρτοι.
Θα φορέσουν ανάποδα το δαχτυλίδι τους, και με καρφί θα χτενίσουνε
το μαλλί τους, και με νεκροκεφαλές θα στολίσουνε το στήθος τους,
για να δελεάσουν τα γύναια. Και τα γύναια θα καταπλαγούν και θα
στέρξουν. Για να έβγει αληθινός ο λόγος, ότι σιμά η μέρα όπου το
κάλλος θα παραδοθεί στις μύγες της Αγοράς. Και θα αγαναχτήσει το
κορμί της πόρνης μην έχοντας άλλο τι να ζηλέψει. Και θα γίνει κα-
τήγορος η πόρνη σοφών και μεγιστάνων, το σπέρμα που υπηρέτησε
πιστά, σε μαρτυρία φέρνοντας. Και θα τινάξει πάνουθέ της την κατά-
ρα, κατά την Ανατολή το χέρι τεντώνοντας και φωνάζοντας: εξόρι-
στε Ποιητή, στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

-Βλέπω τα χρώματα του Υμηττού στη βάση την ιερή του Νέου Α-

στικού μας Κώδικα.

-Βλέπω τη μικρή Μυρτώ, την πόρνη από τη Σίκινο, στημένη πέτρι-

νο άγαλμα στην πλατεία της Αγοράς με τις Κρήνες και τα ορθά

Λεοντάρια.

-Βλέπω τους έφηβους και βλέπω τα κορίτσια στην ετήσια Κλήρω-

ση των Ζευγαριών.

-Βλέπω ψηλά, μες στους αιθέρες, το Ερεχθείο των Πουλιών.

Λείψανα παλιών άστρων και γωνιές αραχνιασμένες τ' ουρανού σαρώ-
νοντας η καταιγίδα που θα γεννήσει ο νους του ανθρώπου. Αλλά πριν,
ιδού, θα περάσουν γενεές το αλέτρι τους πάνω στη στέρφα γης. Και
κρυφά θα μετρήσουν την ανθρώπινη πραμάτεια τους οι Κυβερνήτες,
κηρύσσοντας πολέμους. Όπου θα χορτασθούνε ο Χωροφύλακας και ο
Στρατοδίκης. Αφήνοντας το χρυσάφι στους αφανείς, να εισπράξουν
αυτοί τον μιστό της ύβρης και του μαρτυρίου. Και μεγάλα πλοία θ' ανε-
βάσουν σημαίες, εμβατήρια θα πάρουν τους δρόμους, οι εξώστες να ρά-
νουν με άνθη τον Νικητή. Που θα ζει στην οσμή των πτωμάτων. Και του
λάκκου σιμά του το στόμα, το σκοτάδι θ' ανοίγει στα μέτρα του, κρά-
ζοντας: εξόριστε Ποιητή, στον αιώνα σου, λέγε, τι βλέπεις;

-Βλέπω τους Στρατοδίκες να καίνε σαν κεριά, στο μεγάλο τραπέζι

της Αναστάσεως.

-Βλέπω τους Χωροφυλάκους να προσφέρουν το αίμα τους,θυσία

στην καθαρότητα των ουρανών.

-Βλέπω τη διαρκή επανάσταση φυτών και λουλουδιών.

-Βλέπω τις κανονιοφόρους του Έρωτα

.Και των αρχαίων Κυβερνητών τα έργα πληρώνοντας η Χτίσις, θα φρί-

ξει. Ταραχή θα πέσει στον Άδη, και το σανίδωμα θα υποχωρήσει από
την πίεση τη μεγάλη του ήλιου. Αλλά πριν, ιδού, θα στενάξουν οι
νέοι, και το αίμα τους αναίτια θα γεράσει. Κουρεμένοι κατάδικοι θα
χτυπήσουν την καραβάνα τους πάνω στα κάγκελα. Και θα αδειάσουν
όλα τα εργοστάσια, και μετά πάλι με την επίταξη θα γεμίσουν, για να
βγάλουνε όνειρα συντηρημένα σε κουτιά μυριάδες, και χιλιάδων λο-
γιών εμφιαλωμένη φύση. Και θα'ρθουνε χρόνια χλωμά και αδύναμα
μέσα στη γάζα. Και θα'χει καθένας τα λίγα γραμμάρια της ευτυχίας.
Και θα'ναι τα πράγματα μέσα του κιόλας ωραία ερείπια. Τότε, μην
έχοντας άλλη εξορία, που να θρηνήσει ο Ποιητής, την υγεία της κα-
ταιγίδας από τ' ανοιχτά στήθη του αδειάζοντας, θα γυρίσει για να στα-
θεί στα ωραία μέσα ερείπια. Και τον πρώτο λόγο του ο στερνός των
ανθρώπων θα πει, ν' αψηλώσουν τα χόρτα, η γυναίκα στο πλάι του σαν
αχτίδα του ήλιου να βγει. Και πάλι θα λατρέψει τη γυναίκα και θα την
πλαγιάσει πάνου στα χόρτα καθώς που ετάχθη. Και θα λάβουνε τα
όνειρα εκδίκηση, και θα σπείρουνε γενεές στου
ς αιώνες των αιώνων!

Γιώργος Ζαμπέτας

 
Giorgos Zampetas 1964.jpgΟ Γιώργος Ζαμπέτας, γνωστός δεξιοτέχνης του μπουζουκιού, γεννήθηκε στις 25 Ιανουαρίου 1925 στην Αθήνα αλλά είχε καταγωγή από την Κύθνο. Πέθανε στις 10 Μαρτίου 1992

Ο Γιώργος Ζαμπέτας, Έλληνας μουσικοσυνθέτης, ερμηνευτής και ένας από τους σπουδαιότερους δεξιοτέχνες του μπουζουκιού, γεννήθηκε στο Μεταξουργείο, στις 25 Ιανουαρίου του 1925.

Γονείς του ήταν ο Μιχάλης Ζαμπέτας, που ήταν κουρέας και η Μαρίκα Μωραΐτη, ανηψιά γνωστού βαρύτονου της εποχής.

Από πολύ μικρή ηλικία ο Γιώργος Ζαμπέτας έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τη μουσική, αφού παράλληλα με την απασχόλησή του στο κουρείο του πατέρα του ως βοηθός, «σκάρωνε» κρυφά στο μπουζούκι τις πρώτες του μελωδίες. Οτιδήποτε στη φύση παρήγε ήχο, τον συνάρπαζε και τον βοηθούσε στις συνθέσεις του, σύμφωνα με όσα ο ίδιος εκμυστηρεύτηκε στη βιογραφία του, λίγο πριν το θάνατό του.

Το 1932, σε ηλικία μόλις 7 ετών κερδίζει το πρώτο του βραβείο, ως μαθητής της α’ δημοτικού, παίζοντας το πρώτο του τραγούδι σε σχολικό διαγωνισμό.

Παρά τις αντιδράσεις, ο μικρός Γιώργος συνέχισε με απόλυτη προσήλωση να υπηρετεί τη μεγάλη του αγάπη, ενώ η γνωριμία του στα 1938 με το μεγάλο Βασίλη Τσιτσάνη έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής του προσωπικότητας.

Το 1940 η οικογένεια Ζαμπέτα μετακόμισε στο Αιγάλεω και από τη στιγμή εκείνη ο Ζαμπέτας απόκτησε ένα άρρηκτο δεσμό με την πόλη, της οποίας εμπνεύστηκε και χάρισε το προσωνύμιο «Σίτι», κατά τη διάρκεια μια περιοδείας του στη Βρετανία.

Στα 1942 και κάτω από συνθήκες ανέχειας λόγω της Κατοχής, ο Ζαμπέτας δημιουργεί το πρώτο του συγκρότημα, με το οποίο τραγουδούσαν καντάδες στα κορίτσια.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 ο Ζαμπέτας γράφει τα πρώτα του γνήσια ρεμπέτικα τραγούδια με γνωστούς ερμηνευτές όπως οι Πρόδρομος Τσαουσάκης («Σαν σήμερα, σαν σήμερα...»), Στέλιος Καζαντζίδης («Βαθειά στη θάλασσα θα πέσω»), Μανώλης Καναρίδης («Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα»), Πόλυ Πάνου («Να πας να πεις στη μάνα μου») κ.α. Έκδηλο ήταν από τότε το ταλέντο και το εκπληκτικό του παίξιμο, ωστόσο ακόμη δεν είχε κατασταλάξει στο πασίγνωστο ιδιαίτερο στυλ, που τον καθιέρωσε σαν ένα μοναδικό «σώου-μαν» στο χώρο.

Την επόμενη δεκαετία, τα τραγούδια του γνωρίζουν τεράστια επιτυχία καθώς πραγματοποιεί εμφανίσεις στα σπουδαιότερα λαϊκά κέντρα διασκέδασης, ενώ ταξιδεύει στο εξωτερικό (Ευρώπη και Αμερική) και παράλληλα συμμετέχει σε περισσότερες από 100 ταινίες του ακμάζοντα εκείνο τον καιρό Ελληνικού Κινηματογράφου .

Δημιουργίες του όπως «Τα δειλινά», «Τα ξημερώματα», «Δεν έχει δρόμο να διαβώ» κ.α. παραμείναν αξεπέραστες και τον κατατάσσουν στις υψηλότερες βαθμίδες του μουσικού στερεώματος, σύμφωνα και με τη δήλωση του Λευτέρη Παπαδόπουλου: «Ο Ζαμπέτας ως συνθέτης χωράει μέσα στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων μορφών του ρεμπέτικου και λαϊκού μας τραγουδιού. Ως μπουζουκτσής ήταν ο καλύτερος, από την άποψη του προσωπικού ήχου, αλλά σαν σώου-μαν ήταν μοναδικός. Ένας καλλιτέχνης που αν είχε γεννηθεί στην Αμερική θα πρωταγωνιστούσε, πιθανότατα, στην παγκόσμια σκηνή!».

Χαρακτηριστική του ήθους του μεγάλου δημιουργού ήταν και η δήλωση του Δημήτρη Μητροπάνου, ο οποίος τον θεωρούσε δεύτερο πατέρα του: «ο Ζαμπέτας είναι ο μόνος άνθρωπος στο τραγούδι ο οποίος με βοήθησε χωρίς να περιμένει κάτι. Με όλους τους υπόλοιπους συνεργάτες μου κάτι πήρα και κάτι έδωσα».

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, όταν τα ήθη αρχίζουν να αλλάζουν, ο Ζαμπέτας κάνει στροφή στη σάτιρα υπό μορφή σώου, με τις γνωστές του επιτυχίες «Ο Θανάσης», «Ο πενηντάρης», «Μάλιστα κύριε» κ.λ.π. να δημιουργούν και πάλι αίσθηση στο κοινό.

Τα χρόνια του ’80 αρχίζει η παρακμή του είδους αυτού, με τον Ζαμπέτα να αντιμετωπίζει προβλήματα στις συνεργασίες του αφού η εποχή δεν αναγνωρίζει πια τις αξίες του παρελθόντος.

Ωστόσο, από το 1990 και μετά, οι δισκογραφικές εταιρείες και τα Μ.Μ.Ε. «ανακαλύπτουν» τα τραγούδια του, τα οποία κυριαρχούν ξανά, γνωρίζοντας νέα άνθηση, στις προτιμήσεις των ακροατών.

Δυστυχώς, ο ίδιος δεν βρίσκεται μόνο στη δύση της καριέρας, αλλά και της ζωής του. Μετά από πολύμηνη ασθένεια, θα αφήσει την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο «Σωτηρία», στις 10 Μαρτίου του 1992. Ήταν μόνο 67 ετών.

Ο Δήμος Αιγάλεω, τίμησε δις εν ζωή το μεγάλο συνθέτη, σε εκδηλώσεις που διοργάνωσε τον Απρίλιο του 1988 και το Σεπτέμβριο του 1990, ενώ και μια πλατεία της πόλης, πλησίον του σπιτιού του, φέρει το όνομά του.

Από σύμπτωση, απεβίωσε[1] την ίδια ημερομηνία (10 Μαρτίου) και ο γιος του, Μιχάλης, το 2008.

Ακολουθεί μια ημιτελής λίστα τραγουδιών του Γιώργου Ζαμπέτα. Σε παρένθεση το έτος σύνθεσης και ο στιχουργός:

Το κουτούκι (1960, Ευτυχία Παπαγιανοπούλου)
Δεν έχει δρόμο να διαβώ (1963, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Κι αν θα διαβείς τον ουρανό (1964, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Πόρτα κλειστή τα χείλη σου (1964, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Τα δειλινά (1964, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Ξημερώματα (1965, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Με το βοριά (1965, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Μεσάνυχτα που θα σε βρω (1965, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Σήκω χόρεψε συρτάκι (1965, Αλέκος Σακελλάριος)
Χαμόγελο (1965, Αλέκος Σακελάριος)
Το Φανταράκι (1965, Γ. Φέρρης, στη ταινία "Μερικές το προτιμούν χακί")
Η Κυριακή (1965, Αλέκος Σακελάριος)
Θεσσαλονίκη (1965, Ηλίας Ηλιόπουλος)
Πάρε τον δρόμο τον παλιό (1966, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Δημήτρη μου Δημήτρη μου (1966, Αλέκος Σακελάριος)
Σταλιά, σταλιά (1967, Διονύσης Τζεφρώνης)
Ποιος είναι αυτός (1968, Πυθαγόρας)
Έρχομαι έρχομαι (1968, Πυθαγόρας)
Τι να φταίει (1969, Δημήτρης Χριστοδούλου)
Αγωνία (1970, Χαράλαμπος Βασιλειάδης)
Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου (1958, Χαράλαμπος Βασιλειάδης)

Λίστα τραγουδιών Γιώργου Ζαμπέτα

ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ, ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ - Αλίκη Βουγιουκλάκη
ΑΓΩΝΙΑ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΑΓΩΝΙΑ - Τόλης Βοσκόπουλος
ΑΚΟΥ Τ ΑΗΔΟΝΙΑ - Μαίρη Λίντα
ΑΛΕΓΚΡΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΑΛΗΤΗ - Βίκυ Μοσχολιού
ΑΝΕΒΑΙΝΩ ΚΑΙ ΔΕ ΦΤΑΝΩ - Γιάννης Ντουνιάς & Σόφη Ζανίνου
ΑΝ ΜΑΣ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας & Ελένη Ροδά
ΑΠΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΣΕ ΜΑΗ - Στ. Κόκοτας
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΡΩΤΕΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ - Γιάννης Πουλόπουλος
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΜΑΤΖΟΡΕ (Ουζάμ) - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΜΑΤΖΟΡΕ (Ραστ) - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΜΙΝΟΡΕ (Νιαβέντη) - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΒΑΘΕΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΑ ΠΕΣΩ - Στ. Καζαντζίδης
ΒΑΡΥΧΕΙΜΩΝΙΕΣ - Μανταλένα
ΒΟΡΙΑΣ ΕΙΝ' Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΒΟΥΡΚΩΜΕΝΗ ΔΕΥΤΕΡΑ - Ελένη Ροδά
ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ - Πέτρος Αναγνωστάκης & Ρία Κούρτη
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΦΙΛΕ - Μανταλένα
ΓΙΩΡΓΟ ΓΙΩΡΓΑΚΗ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΔΕ ΜΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΡΦΑΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ Η ΚΑΡΔΙΑ - Δημ.Παπαμιχαήλ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ - Αλίκη Βουγιουκλάκη
ΔΙΑΒΟΛΙΚΕΣ ΠΕΝΙΕΣ - Ορχηστρικό
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΕΛΕΝΗ - Ελένη Ροδά
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΜΟΥ ΜΟΝΟ - Αλίκη Βουγιουκλάκη
ΕΙΧΑ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ - Ζωζώ Σαπουντζάκη
ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΘΗΣΕΙΟ - Δήμητρα Παπίου
ΕΝΑΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ - Μαρινέλλα
ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΝ ΜΟΥ ΔΙΝΑΝΕ - Ελένη Ροδά
ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΕΡΧΟΜΑΙ ΕΡΧΟΜΑΙ - Στ. Κόκοτας
ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΚΙ ΑΛΛΙΩΤΙΚΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΕΧΑΣΕΣ ΤΟ ΤΡΕΝΟ - Τόλης Βοσκόπουλος
ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟΣ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΖΟΥΛΑ ΣΕ ΜΙΑ ΒΑΡΚΑ ΜΠΗΚΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
Η ΒΑΛΙΤΣΑ - Τόλης Βοσκόπουλος
Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
Η ΚΥΡΙΑΚΗ - Αλίκη Βουγιουκλάκη & Χορωδία
Η ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΑΘΗΝΑ - Δούκισσα
Η ΠΑΛΙΟΠΑΡΕΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΗΡΘΑ ΚΙ ΑΠΟΨΕ ΣΤΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ ΣΟΥ - Πάνος Τζανετής
Η ΨΙΧΑΛΑ - Αννα Χρυσάφη & Διαμαντής Πανάρετος
ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΩ ΓΙΑ ΣΕΝΑ - Πάνος Τζανετής
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Δημήτρης Μητροπάνος
ΚΑΤΙΝΑ, ΚΑΤΙΝΟΥΛΑ, ΚΑΤΙΝΑΚΙ - Πέτρος Αναγνωστάκης, Κ.Τζοβάρα & Στ.Χατζιδάκης
ΚΟΛΑΣΗ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΚΥΡ ΔΑΣΚΑΛΕ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ - Αλίκη Βουγιουκλάκη
ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΥΡΙΕ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΜΑΝΑ ΗΡΘΑΝΕ ΛΗΣΤΕΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΜΕΞΙΚΑΝΑ - Πέτρος Αναγνωστάκης
ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΩ - Στ. Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ - Δημήτρης Μητροπάνος
ΜΕ ΤΟ ΒΟΡΙΑ - Στ. Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ - Γιάννης Ντουνιάς
ΜΙΑΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ ΝΙΑΤΑ - Μπέμπα Μπλανς
ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΝΑ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΤΗ ΛΑΤΕΡΝΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ - Πόλυ Πάνου & Αντ.Κλειδωνιάρης
ΝΑ ΧΕΙΣ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΦΤΩΧΗ - Ρία Κούρτη
ΝΥΧΤΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ - Στ. Κόκοτας
ΞΑΝΑΣΜΙΓΟΥΝ Τ' ΑΗΔΟΝΙΑ - Πάνος Τζανετής
ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
Ο ΑΓΑΘΟΚΛΗΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΑΠΟΓΟΝΟΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΑΡΑΠΗΣ (ΜΕΛΑΜΨΕΣ ΒΕΔΟΥΪΝΕΣ) - Μανώλης Καναρίδης
Ο ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ - Γιώργος Ζαμπέτας & Χορωδία
Ο ΔΡΟΜΟΣ Ο ΠΛΑΤΥΣ - Βίκυ Μοσχολιού
ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΟΙ ΜΑΧΑΛΑΔΕΣ - Στ. Κόκοτας
Ο ΚΥΡ ΑΛΕΚΟΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΜΙΣΤΟΚΛΗΣ - Ρένα Κουμιώτη
Ο ΞΕΝΥΧΤΗΣ - Δημήτρης Μητροπάνος & Σόφη Ζανίνου
Ο ΠΕΝΗΝΤΑΡΗΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΠΙΟ ΚΑΛΟΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΣΠΥΡΟΣ - Δημήτρης Μητροπάνος
ΟΤΑΝ ΘΑ ΛΑΒΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ - Μανώλης Καναρίδης
ΟΤΑΝ ΚΑΠΝΙΖΕΙ Ο ΛΟΥΛΑΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΟΤΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΞ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΤΖΑΚ Ο' ΧΑΡΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
Ο ΤΖΩΝΝΥ Ο ΦΙΓΟΥΡΑΤΖΗΣ - Ελένη Ροδά
Ο ΦΟΥΚΑΡΑΣ - Ελένη Ροδά
ΠΑΕΙ-ΠΑΕΙ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΠΑΡΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ - Βίκυ Μοσχολιου
ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΤΣΕ ΦΡΟΝΙΜΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΟΥ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΠΟΙΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΒΩ - Βίκυ Μοσχολιού
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝ' ΑΥΤΟΣ - Μαρινέλλα
ΠΟΛΥΞΕΝΗ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΠΟΡΤΑ ΚΛΕΙΣΤΗ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΣΟΥ - Βίκυ Μοσχολιού
ΠΟΥ ΗΣΟΥΝΑ ΚΑΙ ΧΑΘΗΚΕΣ (ΟΝΕΙΡΟ) - Βίκυ Μοσχολιού
ΠΟΥ ΠΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ - Δούκισσα
ΠΟΥ 'ΣΑΙ ΘΑΝΑΣΗ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΣΕΡΕΝΑΤΑ - Στρ. Παγιουμτζής & Γ.Ζαμπέτας
ΡΩΜΙΟΣ ΑΓΑΠΗΣΕ ΡΩΜΙΑ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - Πρ.Τσαουσάκης & Μαρία Γρίλλη
Σ' ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΕΣ - Γιώργος Ζαμπέτας
Σ' ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΕΣ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΣΗΚΩ ΧΟΡΕΨΕ ΣΥΡΤΑΚΙ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΣΤΑΛΙΑ, ΣΤΑΛΙΑ - Μαρινέλλα
ΣΤΗΣ ΑΓΗΣ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΙ - Δημ.Παπαμιχαήλ
ΣΤΟ ΛΕΥΚΟ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΣΤΟ ΠΑΓΕΡΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ - Μανταλένα & Μάριος
ΣΥΧΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΙΛΙ - Πέτρος Αναγνωστάκης, Ρία Κούρτη & Α/φοί Κατσάμπα
ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ - Βίκυ Μοσχολιου
ΤΑ ΔΕΙΛΙΝΑ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΓΑΠΗ - Στ. Κόκοτας
ΤΙ ΓΛΥΚΟ ΝΑ Σ' ΑΓΑΠΟΥΝ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΤΙ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ - Μαρινέλλα
ΤΙ ΣΟΥ 'ΚΑΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ - Πάνος Τζανετής
ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ - Βίκυ Μοσχολιού
ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ - Ελένη Ροδά
ΤΟ ΓΛΥΚΟΧΑΡΑΜΑ - Γρ.Μπιθικώτσης, Π.Πάνου & Αντ.Κλειδωνιάρης
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - Βίκυ Μοσχολιού
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ - Στ. Κόκοτας
ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ - Μπέμπα Μπλανς & Νίκος Βελιώτης
ΤΟ ΜΑΛΛΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ - Βίκυ Μοσχολιού
ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - Δημ.Παπαμιχαήλ
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΡΑΔΙΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΣΑΡΑΒΑΛΑΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΦΑΝΤΑΡΑΚΙ - Γιώργος Ζαμπέτας
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ - Δημ.Παπαμιχαήλ
ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΧΑΘΗΚΕΣ (ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΔΙΑΒΩ) - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΧΑΘΗΚΕΣ (ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΡΟΜΟ ΝΑ ΔΙΑΒΩ) - Πάνος Τζανετής
ΧΑΡΑΥΓΗ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΧΑΣΑΠΙΚΟ (κλασικό) - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΧΑΣΑΠΟΣΕΡΒΙΚΟΣ - Ορχηστρικό (στο μπουζούκι ο Γ.Ζαμπέτας)
ΧΙΛΙΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ - Γιώργος Ζαμπέτας
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CE%96%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B1%CF%82

Κωστάκη Μουσούρο Μπέη


Κωστάκης Μουσούρος ΜπέηςΜε τον όρο Μουσουρικά αναφερόμαστε στις δύσκολες ελληνοτουρκικές σχέσεις της διετίας 1847 - 1848, που είχαν ως πρωταγωνιστή τους τον πρεσβευτή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Αθήνα Κωστάκη Μουσούρο Μπέη.


Στις αρχές του 1847 την Ελλάδα κυβερνούσε ο βασιλιάς Όθων με πρωθυπουργό μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της νεοελληνικής πολιτικής ζωής, τον ηπειρώτη Ιωάννη Κωλέττη, φίλα προσκείμενο στη Γαλλία και εμπνευστή της Μεγάλης Ιδέας. Πρεσβευτής της Υψηλής Πύλης στην ελληνική πρωτεύουσα ήταν ο φαναριώτης Κωνσταντίνος (Κωστάκης) Μουσούρος Μπέης, με ελληνική καταγωγή και παιδεία.

Στις 23 Ιανουαρίου 1847 ο υπασπιστής του Όθωνα, Τσάμης Καρατάσσος, ζήτησε από την οθωμανική πρεσβεία στην Αθήνα να του επικυρώσει το διαβατήριό του, προκειμένου να επισκεφτεί την Κωνσταντινούπολη. Ο Μουσούρος, που εκτελούσε με υπερβάλλοντα ζήλο τα καθήκοντά του (για να μην κατηγορηθεί από την κυβέρνησή του για φιλελληνική στάση, εξαιτίας της καταγωγής του), απέρριψε το αίτημα του Καρατάσου, με το αιτιολογικό ότι στο παρελθόν είχε επιχειρήσει να ξεσηκώσει τους Μακεδόνες κατά του Σουλτάνου.

Δύο μέρες αργότερα (25 Ιανουαρίου), ο Όθων και ο Μουσούρος ήλθαν πρόσωπο με πρόσωπο κατά τη διάρκεια του ανακτορικού χορού. Ο βασιλιάς με οργίλο ύφος του είπε στα γαλλικά: «J' esperais, monsieur le minister, que vous auriez eu plus d' egards pour moi» (ελληνιστί, «Ήλπιζον κύριε, ότι ο Βασιλεύς της Ελλάδος ήξιζε περισσοτέρου σεβασμού, εκείνου τον οποίον εδείξατε») και του έστρεψε τα νώτα.

Ιωάννης Κωλέττης

Ο Μουσούρος θεώρησε προσβλητική τη συμπεριφορά του βασιλιά και αποχώρησε από τη δεξίωση. Την επομένη, αφού διαβουλεύθηκε με τον πρεσβευτή της Μ. Βρετανίας Λάιονς, απηύθυνε διακοίνωση προς την ελληνική κυβέρνηση, επιρρίπτοντας την ευθύνη για το επεισόδιο στον πρωθυπουργό Κωλέττη. Τις επόμενες μέρες η κατάσταση οξύνθηκε ακόμη περισσότερο, όταν ο έλληνας επιτετραμμένος στην Κωνσταντινούπολη με εντολή του Κωλέττη επέρριψε τις ευθύνες για το επεισόδιο στον Μουσούρο. Η τουρκική κυβέρνηση με τελεσίγραφο αξίωσε ικανοποίηση, το οποίο απέρριψε η ελληνική κυβέρνηση. Τότε, ο Σουλτάνος διέταξε τον πρεσβευτή του να εγκαταλείψει την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να επέλθει διακοπή στις διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.

Η διευθέτηση του επεισοδίου και η αποκατάσταση των ελληνοτουρκικών σχέσεων θα βραδυπορήσουν για ένα χρόνο, εξαιτίας της ανάμειξης των μεγάλων Δυνάμεων, οι οποίες βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να εκδηλώσουν τον ανταγωνισμό τους. Η Αγγλία υποκινούσε σε αδιαλλαξία την Τουρκία και εμπόδιζε κάθε συμβιβαστική προσπάθεια, θέλοντας να ανατρέψει τον γαλλόφιλο Κωλέττη, υποβοηθούμενη και από τους «Τάιμς του Λονδίνου», που χαρακτήριζαν τον έλληνα πρωθυπουργό «δόλιο, απατεώνα και χαμερπή». Για τους υποκινητές των «Μουσουρικών» δεν είχε καμία αμφιβολία και ο πολύς Μέτερνιχ: «Η υπόθεσις Μουσούρου είναι πολιτικόν παίγνιον της Αγγλίας. Αυτουργός της υποθέσεως είναι ο Λάιονς και εργολάβος του θεάματος ο Πάλμερστον (Υπουργός Εξωτερικών)».

Η σθεναρά στάση του Κωλέττη τον είχε καταστήσει ιδιαίτερα δημοφιλή στο λαό. Παρότι η κυβέρνησή του ήταν βουτηγμένη στα σκάνδαλα (Υπόθεση Πονηρόπουλου) προκήρυξε εκλογές για τον Ιούνιο του 1847, τις οποίες κέρδισε πανηγυρικά. Συν τοις άλλοις, η Ελλάδα αντιμετώπιζε και το κίνδυνο οικονομικού εμπάργκο από τους Οθωμανούς, που θα έπληττε κυρίως τη ναυτιλία και το εμπόριο. Όταν ο άγγλος πρεσβευτής Λάιονς το επεσήμανε στον Κωλέττη, ο πείσμων ηπειρώτης του απάντησε: «Οι ναύται θα γίνουν πειραταί και οι τεχνίται λησταί».

Ο βασιλιάς Όθων

Ο Κωλέττης δεν πρόλαβε να χαρεί τον εκλογικό του θρίαμβο και πέθανε τον Αύγουστο του 1847. Τον διαδέχθηκε ο αγωνιστής του '21 Κίτσος Τζαβέλας, που ακολούθησε στην αρχή την ίδια σθεναρή στάση με τον προκάτοχό του. Τον Οκτώβριο του 1847 η ελληνική πλευρά έδειξε διάθεση συμβιβασμού με υπόμνημα που κατέθεσε στις μεγάλες Δυνάμεις ο Υπουργός Εξωτερικών Γλαράκης, έπειτα από τις επαφές του Όθωνα με τον τσάρο της Ρωσίας Νικόλαο, ο οποίος ανέλαβε διαμεσολαβητής για την εξομάλυνση της διαφοράς και την αποκατάσταση των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

Η Ρωσία διαμήνυσε στην Ελλάδα ότι θα έπρεπε να ικανοποιήσει ηθικά την Τουρκία, αλλά και να αναθερμάνει τις σχέσεις της με την Αγγλία, αναθέτοντας ένα ή δύο υπουργεία σε στελέχη του Αγγλικού Κόμματος. Η ρωσική πρόταση, που δικαίωνε τις τουρκικές θέσεις, υποστηρίχθηκε από την Αυστρία, την Πρωσία και τη Βαυαρία, ενώ η Γαλλία παρέμεινε ουδέτερη. Ο Όθων την αποδέχθηκε και η ελληνική κυβέρνηση με επιστολή προς τον Τούρκο Υπουργό Εξωτερικών Ααλή Εφέντη εξέφραζε τη λύπη της «διά μιάν παρεξήγησιν, ήτις έσχεν ως αποτέλεσμα την αναχώρησιν του Απεσταλμένου της Α.Μ. του Σουλτάνου».



Η επιστολή θεωρήθηκε ικανοποιητική από την Οθωμανική Κυβέρνηση και ο Μουσούρος επανήλθε στην Αθήνα στις 8 Φεβρουαρίου 1848, με τη δήλωση της Υψηλής Πύλης ότι «χαίρει, διότι δύναται να αποκαταστήση τας σχέσεις μετά της Ελλάδος, εις ο σημείον ευρίσκοντο προ της προσωρινής διακοπής». Ο βασιλιάς κάλεσε στα Ανάκτορα τον Μουσούρο και του εξέφρασε και προφορικώς τη λύπη του για το επεισόδιο. Η Ρωσία είχε προνοήσει, ώστε ο Μουσούρος να παραμείνει λίγες μέρες στην Αθήνα και στη συνέχεια να μετατεθεί στο Λονδίνο.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/393#ixzz2IxgLX4GQ

Δημοφιλείς αναρτήσεις